Haar moet soepel en natuurlijk zijn Slapen in een echte 'nightie' Veel grijs en bruin in najaarsmake-up 621 ingrediënten voor een geurtje KP Warme kleuren favoriet Bruin en grijs kiezen veel make-up-experts deze m «inter als belangrijkste tin- 'fn voor sprekende ogen. Twee kleuren die ze com- bineren met bij voorbeeld ten fraai roze. Daarnaast tijn er ook combinaties met paars- of blauwtinten. Het zal voor veel blauwogi- n W even wennen zijn, dat ten, maar het kan wel, als Naar heel voorzichtig be- SintJ Gecombineerd met het tete roze en bijvoorbeeld Kn groenachtige eyeliner en teperroller kan 'het effect te mooi zijn. De nieuwe orijstinten zijn veel gemak- dijker, die zijn (in de juiste nuances) perfect, voor elke ten-ogen. ten komt terug in de kleu- te van de, vooral in de win- F belangrijke blusher, die jte een bruinroze gloed tet, De lippen en nagels stevig gekleurd in nuan- Cfs van rood, roze en bruin, te'' voor wie echt contrast is er een witte nagellak, «aast glanslak is er nu van «merk No7 ook een matte ^?ellak in tien kleuren. basis (foundation), het Nukt dat de huid egali- jteen kleurt, moet zo na- JUr'ijk mogelijk zijn, Maar alléénis tegenwoordig temeer genoeg. De nieuw- "N'odukten op dit gebied ^hermen ook tegen scha- tejke UV-stralen, blokke- - ""vrije radicalen en zorgen voor de vochtregule- rening. LANCASTER heeft zo'n pro- dukt in Future foundation (zes tinten) en de Suractif Treatment make-up (een in tensieve verzorging met on der meer retinol dat de cel vernieuwing stimuleert). Een heel prettig produkt is Teint Facettes Lumière van CHANEL, een kleurende ba sis die het midden houdt tus>- sen een gel en een poeder. Het produkt wordt in een blokje geperst, net als poe der, maar is wat crème-ach- tig en wordt met een sponsje opgebracht. Ideaal voor op reis, want, kliederen is uitge sloten en het resultaat is een fraaie, egaal gekleurde huid. Ook in dit produkt zijn zes kleuren. Licht en heel soepel in ge bruik is de Maquimat Ultra Naturel van LANCOME (vijf tinten). Advies van Lancöme- visagist Thibault Vabre: ma quimat in tipjes over het midden van het gezicht aan brengen en dan naar buiten toe uitwerken. Naar de hals en de oren wat vervagen (laagje wat dunner). Op kleine oneffenheden wat ex tra aanbrengen en met klop pende beweging inmasse- ren. Onder de ogen maqui mat bijna onzichtbaar aan brengen, anders zie je even tuele rimpels te duidelijk. Op de oogleden niets aan brengen: deze alleen licht poederen, zodat de oogscha duw beter hecht. Het aanbod aan mooie nachtkleding is voor komend seizoen erg groot, pc meeste modellen worden uitgevoerd in katoen, soms niet een lycra-mix. En daar mee is de brandgevaarlijk heid, die voor veel syntheti sche nachtkleding speelt, een stuk teruggedrongen. De nachtmode voor de win ter is zowel romantisch als sexy. Tot de eerste categorie behoren de weelderige mo dellen die geïnspireerd zijn op films als Gone with the ivind. Mooie katoen en ijle batist vormen de basis, maar het detail maakt het model. Die details zijn ru ches, plooitjes, paarlemoer knoopjes, strikjes en kant jes of pikante vetersluitin- gen. Daarnaast zien we de sexy 'nighties' zoals ze werden ge dragen in de films van de ja ren vijftig met glanzend sa tijn of vlinderachtige zijde en smalle schouderbandjes. Nieuw in die stijl zijn model len van voile met accenten van kant of fraaie borduur sels. Het kleurenbeeld loopt uit een van tere wittonen via poederpastels naai- roodtin- ten en warme bruin. Goud en brons geven een extra ac cent aan het nachtmode beeld. Maar of het besteed is aan de doornee consument is nog maar de vraag. Die laat al dit fraais vaak links liggen en duikt in een oud, vertrouwd T-shirt, of ge woon naakt, tussen de la kens. lancaster brengt bruin, roze en grijstinten voor komende winter Een bordeauxrode satijnen pyjama met wit afgebiesd en ten wit satijnen hemdje is niet alleen comfortabel in bed. ;fo(0 Zij VRIJDAG 10 SEPTEMBER 1993 33 iAdvertentie Een model uit Ligne'94. foto Intercoiffure Interbeauté Nederland - Natuurlijke kleuren en soe pel gesneden, korte haren bepalen komend seizoen de haarmode. De kleuringen zullen in de kapsalons veel op natuur lijke wijze worden gedaan, dat wil zeggen met henna. En dan niet de ouderwetse henna uit de papieren puntzakjes, maar door fabrikanten gecultiveerde hen na met toegevoegde natuurlijke kleurstoffen (bloembladeren, grondsoorten of zelfs thee). Het nieuwe haarmodebeeld biedt weinig nieuws. Een noviteit is er wel aan het 'permanent front'. Hoewel uitgesproken krullen niet prominent aanwe zig zijn, speelt de permanent als luchtige ondersteuning een rol van betekenis. Fabrikant L'O- real ontwikkelde de nieuwe permanentmethode Interfase. Een aantal kappers heeft de af gelopen maanden Interfase ge test, met positief resultaat. Wie stijl haar heeft, wil krul en wie dun haar heeft, wil volume. Dat verklaart de populariteit van de permanent. Een al lang bekende manier om haren tijde lijk) van vorm te doen verande ren. De eerste generatie perma- menten, op alkalische basis, hadden de duurzaamheid als voordéel, maar de chemische produkten irriteerden de hoofd huid en de handen van de kap pers. Bovendien had de krul niet zo'n mooie tekeningen. De daar opvolgende permanenten op zuurbasis hadden een hele mooie krul en gaven het haar zachtheid, maar de krul hield niet zo lang. L'Oreal heeft nu een nieuwe methode ontwikkeld die de duurzaamheid van de eerste permanenten en de mooie krul- vorm en zachtheid van de twee de generatie permanenten in zich verenigt. De permanent is ook zeer geschikt voor haar dat door verven, blonderen of föh nen uitgedroogd is. Een aantal kappers heeft de permanent ge test en het resultaat was posi tief. De fabrikant zal het pro dukt binnenkort introduceren. Losjes Het haarmodebeeld ziet er ko mend seizoen losjes en natuur lijk uit. Geen stijfgepermanente kopjes, maar natuurlijk vallen de modellen die hun soepelheid danken aan een goede snij- dan wel kniptechniek. De kappersor ganisatie Intercoiffure Inter beauté introduceerde deze week haar nieuwe haarmodelijn Ligne "94. De lijn werd in Nederland ontwikkeld. Ligne '94 bestaat uit comfortabele coupes die er zowel sportief als "zakelijk' kun nen uitzien. Ligne '94 kent veel variaties maar er zijn toch en kele kenmerken: de puntig ge sneden coupe is vrij vol gelaten bij de boven- en achterpartij en ook in de nek wordt het haar wat langer gedragen. De pony komt tot over de wenkbrauwen. Stijl haar wordt met behulp van een ondersteundende perma nent 'omgevormd', zonder dat er echte krullen ontstaan. De kleu ring van de kapsels wordt na tuurlijk gedaan. Warme tinten spelen daarbij een hoofdrol. Ac centen kunnen worden gelegd door enkele plukjes wat lichter te maken. Bij de kapsels voor mannen is het basisprincipe ge lijk, met dit verschil dat con tourlijnen kort blijven. De pony is tot hoog op het voorhoofd weggesneden. De kappersketen Cosmo brengt ook een natuurlijk vallend kap sel: Easy. Een model dat 'onder houdsvrij' is. Dat wordt bereikt door een nieuwe kniptechniek toe te passen waarbij de natuur lijke kruin verplaatst wordt naar een punt middenhoven op het hoofd. Platte kruinen horen vol gens Cosmo hiermee tot het ver leden. Easy is een model dat het gezicht losjes omlijst. De pony is vol en de nekpartij vloeit kort en vol in de halslijn over. Het haar zit, ook na een wasbeurt, altijd goed in model. Natuurlijke kleurstoffen als hen na zijn al van oudsher bekend. Maar de ouderwetse basiskleu- ren rood en oranje zijn aange vuld met een scala aan kleuren. Toevoeging van natuurlijke kleurstoffen zorgt ervoor dat al lerlei kleuren aan het haar kun nen worden gegeven. Enig risico is daar wel aan verbonden. Het haar zwart kleuren met henna bijvoorbeeld kan een groene weerschijn op de haren geven, omdat er zoveel groen aan de henna is toegevoegd om het rood te neutraliseren. Ook op grijze haren kan een groene glans verschijnen. Maar over het algemeen zijn de warmere rood- tinten die komend seizoen de ha ren kleuren makkelijk te verwer ken. Annemarie Zevenbergen intercoiffure - interbeauté syndicat de la haute coiffure francaise vlasmarkt 35 - telefoon 01180 -1 26 92 4331 pd middelburg Geuren blijven fascine ren. Had een vrouw vroeger een standaardpar fum, tegenwoordig heeft ze vaak een hele batterij geur tjes in de badkamer staan. Sterker nog, tegenwoordig moet ze de ruimte in de bad kamer delen met mannelij ke huisgenoten die de geur tjes weer hebben ontdekt. Parfumfabrikanten blijven maar nieuwe geurtjes ont wikkelen of brengen bijna vergeten bestsellers in een iets gewijzigde vorm op nieuw uit. Helemaal nieuw is WINGS van Giorgio Beverly Hills. Maar liefst 621 ingrediënten komen te pas aan deze crea tie.. Als leek ben je na het rui ken van zo'n twintig basis ingrediënten het spoor bij ster. Wat van de Wings-be- standdelen het best blijft 'hangen' is de ginger-lelie uit de boventoon (watje het eer ste ruikt als je parfum op doet). Wings, aanvankelijk fris en bloemig, wordt na een tijd wat sensueler. Dat komt volgens de ontwerpers dooi de Sensory Vortex, een me lange van negen, door de we tenschap bij elkaar gebrach te, sensuele ingrediënten. Nou. dat moet je dan maar geloven, want het testje van dit bestanddeel was geen sensatie. De ondertoon van Wings wordt gevormd door houtgeuren: geel berken, ce der, sandelhout, zwart spar- rehout. Wings is een combinatie van frisse bloemgeuren met- war me ondertonen. Wie van een wat zoetig parfum houdt zal Wings zeker bevallen. De geur is er in parfum (7,5 ml f 150,-) en eau de toilette spray (50 ml f95,-). Er is ook een bo dy moisturiser (125 ml f 90.-). De oorsprong van de ingre diënten voor het parfum TUSSCANY (per donna) van Aramis laat zich niet moei lijk raden. De geuren van Toscane inspireerden de sa menstellers tot dit parfum waarin bloemen (o.m. rozen, lelietjes van dalen, hyacin ten, jasmijn, anjer, kamper foelie, viooltjes, pioen), krui den (kamille, alsem), spece rijen (peperbes), citrusfruit, vanille, amber, muskus, san delhout en wierookhars een hoofdrol spelen. Warm en uitnodigend, zo omschrijven de makers hun gem- waarvan de kleinste, zeer fraaie ver pakking (parfum 11 ml) 155 gulden kost. Van de geur zijn ook een eau de parfum (30 ml f55,-) en bodylotion (200 ml f 65,-); body crème (200 ml f90.- en een deodorant spray 100 ml f48,-). Uit je bol Breken met de dagelijkse sleur, helemaal uit je bol gaan. Dat doe je volgens de Krizia met de laatste creatie van dit huis. die dan ook de toepasselijke titel KRAZY kreeg. Als je het parfum op doet ruik je eerst een frisse citrusgeur (o.m. mandarijn en een vleugje zeegeuren), Giorgio Beverly Hills brengt het nieuwe geurtje Wings met 621 ingrediënten. fotoGPD daarna komt de geur van le lietjes van dalen en rozen, waarbij zich later accenten van amber, vanille en tonka voegen. De prijs: parfum 15 ml: f220,-. Van dezelfde geur zijn ook eau de parfum, eau de toilette en badprodukten te koop. Wie de geur eens wil proberen is het goedkoopst uit met een stuk zeep van 100 gram dat f 39,- kost. FEMINA is het parfum van de mode-ontwerpster Alber ta Ferreti met een wat lich- tige. bloemige geur. Een geur die tot stand komt uit o.m. wisteria, mimosa, me loen. mandarijn, indische roos. viooltjes, wilde jasmijn, gardenia, vetivera, pepers van de muurbloem en r. De geur is er alleen in een eau de parfum waarvan 50 ml f74,50 kost. Tederheid en warmte wil Giorgio ARMANI uitdruk ken in zijn parfum GIö, waarvan de belangrijkste bestanddelen tuberoos, groene jasmijn, ylang ylang, sandelhout en vanille zijn. Het parfum kwam al een tijdje geleden op de markt, nu zijn er ook douche- schuim. een crème en lotion voor het lichaam en zeep in deze geur te koop. Een stuk zeep van 100 gram kost f 34.50. Geparfumeerd met. Ungaro's geur SENSO (zoete noten van bergamot, grapefruit, jasmijn, roos en oranjebloe sem) zijn er nu lichaamsver- zorgingsprodukten (crème, melk douchegel, zeep) in een opvallende verpakking met grote roze/rode rozen. POLO, de naam doet het al vermoeden, is een geur voor mannen waarin leer en ta bak een belangrijke rol spe len. In deze geur ook krui dige en houtachtige noten:, kamille, oregano, basilicum, koriander, kruidnagel, spar en eikemos en patchouli. Naast een eau de toilette fla con van 59 ml f 69.-) zijn er ook Polo-produkten voor het bad en na het scheren (Mousse a raser 150 ml f 39,-). MEDITERRANEUM. de naam zegt het al, is een pro dukt waarin geuren uit het Middellandse-Zeegebied te rug te vinden zijn. In de geur is onder meer bergamot, ko riander, peper, iris, kaneel en geranium verwerkt, geuren die worden verrijkt door het toevoegen van amber, mus kus, patchouli en cypres. Naast een eau de toilette (50 ml f 47,50) zijn er in deze geur diverse produkten voor na het scheren te koop (flacon 50 ml f29.50). Herinneringen aan de jaren vijfig moet de geur van CHE- VIGNON voor mannen op roepen. Chevignon is vrij licht met onder meer de geur van pepermunt, ceder, ta bak, vanille en spar. Van de eau de toilette kost 50 ml f 59,50. Er zijn ook aftershaves en badprodukten in dezelfde geur te koop. (Zeep 100 gram f22,50). Henriëtte van der Hoeven Door het v erplaatsen van de kruin moet liet kapsel goed in vorm blijven.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1993 | | pagina 33