Twee manieree om liet oog te strelen PZC Eigen weg zonder pretenties Overzicht Silence of the lambs kunst cultuur 13 VRIJDAG 12 APRIL 1991 f#jj§i - Ooit was het scheppen van schoonheid hoofddoel van kunst. De harmonie van de door de goden geschapen werkelijkheid kon nooit geëvenaard, hoogstens benaderd worden, zo vonden bij voorbeeld de oude Grieken. Na de op het bovenzinnelijke gerichte middeleeuwen, kreeg in de renais sance de schoonheid weer uitdruk kelijk aandacht. Om nooit meer echt te verdwijnen. Schoonheid als bewuste of intuïtieve ordening met een harmonisch karakter, komt ook in onze eeuw ruimschoots aan bod. Alhoewel de verschijnings vormen aanzienlijk kunnen ver schillen - en ook het niet-estheti- sche bestaanrecht heeft verwor ven. De kunstenaars Ien van den Berg en Reynier de Muynck heb ben weinig gemeen, maar voor bei den is schoonheid een belangrijke factor in hun werk. Ien van den Berg (1926) had als kleuter al iets met weven. Toch koos zij vlak na de oorlog, als één de weinige gelukkigen die op de Rijksacademie terechtkonden, voor tekenen en schilderen. Pas op latere leeftijd, zo'n twintig jaai- ge leden, ontdekte zij opnieuw haar passie voor weven, met een con stante produktie van drie kleden per jaar als gevolg. Het arbeidsin tensieve werk op het weefgetouw wordt voorafgegaan door een grote reeks ontwerpjes met viltstift. Daarin verkent Ien van den Berg vorm en vooral kleur. Als talloze combinaties zijn verworpen, blijft er uiteindelijk één over, die tijdens het weven door het gebruik van verschillende typen garens defini tief vorm krijgt. In haar wandtapijten is een duide lijke ontwikkeling waarneembaar. Aanvankelijk waren het vooral let ters, woorden en boeken die haar boeiden. Die elementen nam zij op in geabstraheerde typografische beelden. In het PZC-gebouw hangt bijvoorbeeld De kranteen compo sitie met in zwart-wit een dagblad van onbekende herkomst voor een ritmisch gegroepeerde verzame ling huizen in gedekte groenen en blauwen. Vergelijk ik dat kleed met het afgebeelde Compositie dan valt op dat de compositie vrij er is geworden en het kleurgebruik lichter. Er is geen verwijzing meer naar een herkenbare werkelijk heid; het beeld wordt gedragen door de spanning tussen de ronde en rechte vormen. Die schuiven voor en achter elkaar en zijn voor een moment in een uitgewogen configuratie samengebracht. Som mige vormen worden ruimtelijk, zoals de wit-diepgroene 'kubus' linksonder en de rechtsonder zwe vende rood-paarsblauwe driehoek. Een lichtgroene cirkelvorm, omge ven door een zwarte band is de spil van de compositie. Een klein min punt vind ik de voor mij niet te ver mijden verbinding tussen de rech te vaal grijspaarse baan en de lichtgroene cirkel erboven. Liever zag ik de vlakken lekker spannend los van elkaar. Compositie, van Ien van den Berg (foto Lex de Meester In Rode driehoek is dat zeker het geval: door het geraffineerde spel met lijnen die de compositie bepa len en die door het kleurgebruik veranderen in verschillende vlak ken; door de krachtige kleurtegen- stellingen; en door het suggereren van ruimtelijkheid. De geometri sche vormen zijn door Ien van den Berg omgetoverd in een dyna misch en vitaal geheel, dat niet verveelt. Zij heeft trouwens een uitstekend kleurgevoel. Alle pri- mairé en secundaire kleuren zijn in dit kleed terug te vinden zonder dat het bont wordt. Er is één kleed dat een expliciete emotie uitdrukt: Mijn vaders le ven, gesymboliseerd door verticale stroken die elk door vorm en kleur een fase in zijn leven verbeelden. In wit de tijd die Ien van den Berg niet bewust meemaakte, in kleur daarvóór perioden van mosgroen via meer heldere kleuren naar een liggende zwarte balk: het einde. Als elk kleed is dit een eerbetoon aan leven. Wie op haar leeftijd zul ke frisse composities maakt moet daarvan wel houden. In de Hoekweide toont Reynier de Muynck een overzicht. Naast de bekende draperieën, 'fresco's' met geliefden en de gedragen fi guurcomposities met een magi sche sfeer, zijn er ook kleine stu dies aanwezig die een nieuwe rich ting in zijn werk beloven. In tegen stelling tot de laatste expositie (maart 1990 in La Strada) is ook het bekende werk van de Muynck behoorlijk tot goed geschilderd. Waar het textiel onderwerp is lijkt hij vrijer en in die reèks is één op vallend werk dat nu niet eens be staat uit hangende barokke doe ken, maar dat op groot formaat ge kreukte lappen toont. Een prach tig lichtblauw vult in allerlei nuan ces bijna het hele vlak, met aan de randen soms een geel stuk en wat wit. Waar het mensen betreft, zoals in Alchemistisch huwelijk is die schildertrant minder vrij. Toch weet de Muynck met de koninklij ke naakte figuren in een romanti sche omgeving, een rijke, myste rieuze sfeer op te bouwen. Dat komt vooral door de decoratieve kwaliteiten van gouden ornamen ten aan de rand en het gebruik van mystieke symbolen die hij over de voorstelling heen legt. In de kleine werkjes experimenteert hij met een eigen versie van de thinner- druk, waarbij stukken van tijd schriftfoto's worden afgedrukt door het oplossen van de inkt. Over die collage-achtige composi ties schildert hij vervolgens. Delen van de voorstelling verdwijnen, andere krijgen meer nadruk. Er zijn werkjes die aan de muren uit de ruïnes van Pompei' doen den ken en schilderijtjes met een per soonlijke symboliek. In hun varia tie zijn ze veelbelovend, schilder kunstig gezien kunnen de opper vlakken in mijn ogen nog meer avontuur uitstralen. Een pluspunt is abstractie die ruimte biedt aan eigen fantasieën van de beschou wer. Nico Out Ien van de Berg, Souterrain Zeeuwse Bibliotheek, Middelburg. Tot en met 27 april. Reynier de Muynck, Galerie de Hoekweide, Wolphaartsdijk. Alleen nog vandaag vrijdagen zaterdag. In Silence of the Lambs komen twee psychopaten voor met bijzonder ongezellige eigen schappen. De één is een liefheb ber van kannibalisme, maar zit inmiddels stevig achter slot en grendel. De ander loopt nog steeds rond en maakt er een ge woonte van om jonge meisjes te ontvoeren en te villen. Normaal gesproken treffen we zulke figu ren alleen aan in bloederige hor rorfilms waarin flink met bijlen en kettingzagen wordt huisge houden. Deze thriller van Jona than Demme (Stop Making Sen se, Married to the Mob) naar de bestseller van Thomas Harris is echter een opvallende uitzonde ring op deze regel. Scènes als die waarin de moorde naar een stukje verse huid onder de naaimachine legt zijn uiterst schaars. Niet het fysieke geweld is het meest bedreigend, maar de griezelige macht die uitgaat van een psychologisch geschoolde, perverse en tegelijk hoogst intel ligente geest. Hoe ingrijpend dat kan zijn merkt de jonge FBI-leer- linge Clarice Starling, die er op uit wordt gestuurd om de ge stoorde psycholoog dr Hannibal Lecter in de gevangenis te inter viewen. Op deze manier hoopt men aanwijzingen te krijgen om trent de identiteit van de nog los lopende viller, bijgenaamd Buf falo Bill. De rol van Clarice wordt schitte rend vertolkt door Jodie Foster, een prestatie van dezelfde klasse als haar Oscar-winnende optre den in The Accused. Leerling agente Clarice is intelligent ge noeg (afgestudeerd psychologe) om de spelletjes van de duivelse Jodie Foster in Silence of the lambs Lecter (prachtrol van Anthony Hopkins) te doorzien. Haar be trekkelijke onschuld maakt haar kwetsbaar, maar door haar eer lijkheid en haar moed om Lecter recht in te ogen te kijken weet ze hem toch uit de tent te lokken. Alles heeft echter zijn prijs. Clari ce wordt gedwongen onaangena me jeugdherinneringen op te diepen en Lecter bedingt over plaatsing naar een iets comforta beler gevangenis. Terwijl het net rond Buffalo Bill zich sluit, weet Lecter te ontsnappen, daarbij een gruwelijk bloedspoor achter latend. Het is vooral de nadruk op de selectie TTTTr-nTTTTt psychologische kant van de zaak die Silence of the lambs tot een opmerkelijke thriller maakt, ook al moeten we ons daar weer niet al te veel van voorstellen. Over de geest van gevaarlijke psycho paten heeft de film niet veel meer te melden dan dat Buffalo Bill een miskende transvestiet is die bij gebrek aan echte transforma tie jurken naait uit de huid van zijn slachtoffers. Ook het opdie pen van de verdrongen emoties van de FBI-agente is niet bijzon der opzienbarend. Toch wordt dit thema hier heel wat effectie- vër en intelligenter uitgewerkt dan bijvoorbeeld in de recente thriller Blue steel, waarin ook een vrouwelijke agente door een psychopaat persoonlijk werd ge raakt. De kracht van de film zit hem vooral in het feit dat de psycholo gische elementen zeer herken baar zijn en de beklemming daardoor sterk vergroten. Ook zijn er regelmatig scènes vol on uitgesproken suggestie. Clarice verkeert in een mannenwereld waarin ze bekeken en geschat wordt. Het horror-perspectief van Buffalo Bill, die haar door een nachtkijker begluurt, is niet meer los te zien van de blikken die mannen in een lift op Clarice werpen. Die beklemming wordt nog ver sterkt door de compacte film stijl, waardoor de toeschouwer weinig kans krijgt om op adem te komen. Bovendien legt Demme een voorkeur aan de dag voor lichtelijk bizarre en suggestieve locaties die maken dat de grens tussen werkelijkheid en nacht merrie af en toe vervaagt. Hij ba lanceert daarmee soms gevaar lijk dicht op de rand van goed koop effectbejag, maar het resul taat is er niet minder om. Leo Bankersen iTe zien in Alhambra, Vlissingen. De Koning, Hulst) Vreuls In de Vlissingse galerie Bellamy 19 zijn vanaf morgen (zaterdag) récente schilderijen te zien van Charles Vreuls. Het werk van Vreuls is sterk verbonden met hedendaagse muziek. De expo sitie wordt om 15.30 uur ge opend en duurt tot en met 26 mei. Open: maandag tot en met vrijdag 10-17 uur, zaterdag en zondag 13-17 uur. Dam In de Middelburgse Galerie Mo lenwater is vanaf morgen (zater dag) de expositie 'Watermolen' te zien, met werk van Joop Dam. Om 17.00 uur is de opening van de tentoonstelling. Het werk is te zien tot en met 4 mei. Open: woensdag tot en met zaterdag van 12.00 tot 17.00 uur; Wintersalon In de gangen en galerie van het Goese Oosterscheldeziekenhuis exposeren 23 fotografen van de Bond voor Nederlandse Ama teurfotografie onder de titel 'Wintersalon'. Mensen en maat schappelijke situaties dienen als onderwerp voor de circa 115 foto's. Te zien tot en met 13 mei. Bekenes Galerie Bekenes (Kattendijke) stelt vanaf morgen (zaterdag) werken ten toon van Alie Beke nes en Sien Miderhoud. De ex positie omvat onder meer aqua rellen, olieverven, pastels, naaldwerken en handgeschil- dërde kaarten. Te zien tot en met 6 mei. Open: za. en zo. 14-17 uur. MIDDELBURG ZEEUWSE BIBLIOTHEEK: Ien van den Berg, Geweven Wandkleden, t/m 27 april; Aat Verhoog, aquarellen, t/m 2 mei; tentoontstelling 100 jaar Brail le, t/m 4 mei. Open: tijdens ope ningsuren bibliotheek. RABOBANK, Lange Geere: Dicky Gast-Koning, aquarellen en olieverven, tot 1 mei. Open tijdens kantooruren. FRANQOIS RYCKHALS- HUIS: Passie en Pasen in de Prentkunst, t/m 4 mei. Open: do, t/m za. van 13-17 uur en op af spraak. VLEESHAL: Joseph Semah, 'Vleeshal II', t/m 21 april. Open: 13-17 uur. DELTA GALERIJ NUTSBE DRIJVEN: aardewerken bo demvondsten, t/m 1 mei. Open: tijdens kantooruren. BALANS 17: Johan Verplanke. recent werk, t/m 13 april. Open: wo. t/m vrij. 12-17 uur, za. 11-16 uur. ZEEUWS MUSEUM: Over zichtstentoonstelling van illu stratief en vrij werk te zien on der de titel De kleine Hofman - Wim Hofman vertelt d)t, t/m 20 mei. Open: di. t/m vrij. 10-17 uur, za. t/m ma. 13.30-17 uur. ZEEUWS MUSEUM, Koninklij ke Vertrekken: Wies de Bles, re cente sculpturen ('Earth works'). t/m 14 april. Open: di. t m vrij. 10-17 uur, za. t/m ma. 13.30-17.00 uur. KAPELLE GEMEENTEHUIS: Klos- en naaldkantwerk van Kioskant en Naaldkan tgroep De Ortelaan (Kapelle), t/m 26 april. Open: op werkdagen van 9.00-12.00 uur. OOSTKAPELLE ZEEUWS BIOLOGISCH MU SEUM: aanwinstententoonstel ling Blij met een dode mus te zien, t/m 20 juni. Open: di. t/m vrij. en zo. van 10 tot 17 uur. za. van 13.30 tot 17 uur. KATTENDIJKE GALERIE ILONA: expositie schilderijen van Ilona Schmit en anderen, gehele jaar. Open: za. van 14-17 uur. WOLPHAARTSDIJK DE HOEKWEIDE: Reynier de Muynck, olieverfschilderijen en kleine werken op papier, t/m 13 april. Open: wo. en do. 12-17 uur. vrij. 12-21 uur, za. 12 tot 17 uur en op afspraak. GOES LUNCHCAFE: Lydia Klap- Steendijk, olieverven en aqua rellen, gedurende de maand april. Open: di. t/m za. 9-18 uur. VAN DEN BERGE: Harry Van- devliet, recent werk. t/m 20 april. Open: woe. t/m vrij. 13-17 uur, za. 11-17 uur en op afspraak. LE LOUP: beelden van Anton Beijsens en realistische pastels van Adriana de Kort, t/m 25 april. Open: do. 13-21 uur. vr. 13- 18 uur. za. 10-17 uur en op af spraak. ARTS HAIR, Korte Kerk straat 13: Olieverfen van Mies Callenfels-Carsten en bronzen beelden van Marian van Puyvel- de. tot eind juni. Open: zat. 13.30-16.30 uur. DE PRINS VAN ORANJE: Jan- ny de Witte-de Regt (schilderij en), t/m 26 april. Open: tijdens Openingsuren. MUSEUM VOOR NOORD- EN ZUID-BEVELAND: Een puzzel van polders, tot 20 april. Open: di. t/m vrij. 11-17 uur, za. 11-16 uur. GEMEENTE-ARCHIEF: Recht en Krom, beelddocumentatie 'over bestuur en rechtspraak van de 15e eeuw tot 1811, t/m 31 mei. Open; ma. t/m vr. 9-12 uur en 13.30-17 uur. KRUININGEN GEMEENTEHUIS: Toon Bij- tenhoorn, naaldkunst, tot eind juni. Open: op werkdagen van 8.30-12.00 en 13.00-16.30 uur. ZIERIKZEE GALERIJ: Klaus Staeck, affi ches, tot 26 april. Open: ma. 14.30-15.30 uur en volgens af spraak. TERNEUZEN GALERIE TROUVAILLE: Ver- onique Declercq, grafisch werk. t/m 30 april. Open: tijdens win keluren en op afspraak, maan dag gesloten. IJZENDIJKE STREEKMUSEUM: Tentoon stelling Kant van Alle Kanten, tot 27 oktober. Open: ma. t/m vrij. 10-12 uur en 13-17 uur. in het weekeinde van 14-17 uur. BRESKENS AMROBANK: Gerard van Grie ken, aquarellen, tot 24 april. Open: tijdens kantooruren. CLINGE ESPRIT: Paul Beckers, goua ches, zeefdrukken, panelen en keramiek ('IJsland'), t/m 14 april. Open: do. t/m zo. 13.30- 17,30 uur, donderdagavond 19- 21 uur en op afspraak, AXEL STREEKMUSEUM HET LAND VAN AXEL: G. Elegeert. Heraldische wapens van Neder land en België, t/m 27 april. Open: wo. t'm za. 13.30-17.00 uur, BERGEN OP ZOOM MARKIEZENHOF: Vera van Ginneken (olieverven en houts kooltekeningen), Hans Wester weel (keramiek), t/m 5 mei. Open: dagelijks 14-17 uur, ma. gesloten. ROTTERDAM GOOS KROONE, Mariniers weg: Schilderijen van de Zeeuw Willy de Houck, t/m 6 mei. WOUW ZIJDEMUSEUM: Tentoonstel ling Vlaanderen in Zijde, tot 21 oktober. Open: dagelijks 10-17 uur, zondag 13-17 uur. BREDA DE BEYERD. Boschstraat: Jan van. Munster (Renesse). beel den, objecten en 'brandwerken', t/m 21 april. Open: di. t/m vr. 10- 17 uur, za. en zo. 13-17 uur, eerste Paasdag gesloten. 'S HERTOGENBOSCH NOORDBRABANTS MU SEUM: Werk van de Zeeuwse beeldhouwer Arie Berkulin en acht andere Nederlandse kun stenaars, t/m 25 mei. Open: di. tot en met vrij. 10-17 uur, zat., zon. en feestdagen 12-17 uur. NIJMEGEN MARZEE: Annelies Planteijdt (Middelburg), sieraden, van zo. 14 april t/m 23 mei. Open: ma. 13-18 uur, di. t/m vrij. 10-18 uur. do. tot 21 uur, za. 10-17 uur. AMSTERDAM JOODS HISTORISCH MU SEUM: Onbekend werk van fo tografe Eva Besnyö, t/m 2 juni. Open: dagelijks van 11 tot 17 uur. ART ARCHITECTURE, J. Verhulststraat: Leendert Buth (Middelburg), sculptures, tot 18 april. Open: wo. t/m za. 13-17 uur en volgens afspraak. DEN HELDER HELDERS MARINEMUSEUM, Hoofdgracht: Aquarellen van Wim Vaarzon Morel, wo. 17 april t/m vri. 12 juli. Open: di. t/m vrij. 10-16.45 uur, za. en zo. 13-16.30 uur, maandags gesloten. Alhambra VLISSINGEN (01184-18810) 'Silence of the lambs' (zaal 1) Van daag (vrijdag) 19.00 en 21.30 uur, zaterdag 14.00,19.00, 21.30 en 23.30 uur, zondag 14.00, 19.00 en 21.30 uur, maandag, dinsdag en donder dag 20.00 uur, woensdag 14.00 uur. 'Dances with wolves', (zaal 2) Da gelijks om 20.00 uur, zondag 14.00 uur 'Three men and a little lady' (zaal 3) Vandaag (vrijdag) 19.00 uur, za terdag en zondag 14.00, 19.00 uur, woensdag 14.00 uur. 'Sleeping with the enem.v'. (zaal 3) Vandaag (vrijdag) 21.30 uur en zon dag, zaterdag 14.00 en 21.30 uur, maandag, dinsdag en donderdag 20.00 uur, woensdag 14.00 en 20.00 uur. 'Ducktales, het geheim van de wonderlamp' (zaal 4) Zaterdag, zondag en woensdag 14.00 uur. 'The Godfather III'. (zaal 4) Dage lijks 20.00 uur. Grand theater GOES (01100-15165) 'Kindergarten Cop'. Vandaag (vrijdag) en zaterdag 19.00 en 21.30 uur, zondag 16.00, 19.00 en 21.30 uur, maandag, dinsdag en donder dag 20.00 uur, woensdag 16.00 en 20.00 uur. 'Ducktales'. Zondag en woensdag 16.00 uur. 'Presumed innocent' met Meryl Streep en Harrison Ford ('t Beest, Goes). 't Beest GOES (01100-28142) 'The match factory girl' Vandaag (vrijdag) en zaterdag 20.30 uur. 'Presumed innocent' Donderdag, 20.30 uur. 19.00 en 21.30 uur, zondag 16.30, 19.00 en 21.30 uur, maandag, dins dag, woensdag en donderdag 20.00 urn-. 'De kleine zeemeermin'. (Zaal 1) Zaterdag, zondag en woensdag 14.00 uur. 'Three men and a little lady'. (Zaal 2) Vandaag (vrijdag) 19.00 en 21.30 uur, zaterdag 14.00, 19.00 en 21.30 urn-, zondag 14.00, 16.30, 19.00, 21.30 uur, maandag, dinsdag en donderdag 20.00 uur, woensdag 14.00. 'Kindergarten cop'. (zaal 3) Van daag (vrijdag) 19.00 en 21.30 uur, zaterdag 14.00, 19.00 en 21.30 uur, filmwijzer Electro MIDDELBURG (01180-38900) 'Misery'. Vandaag (vrijdag) en za terdag 21.00 uur, zondag, maan dag, dinsdag, woensdag en don derdag 20.30 uur. 'The witches'. Vandaag (vrijdag) 19.00 uur, zaterdag 14.00 en 19.00 uur, zondag 14.00 uur. Schuttershof MIDDELBURG (01180-13482) 'Eline Vere. Vandaag (vrijdag) en zaterdag 19.30 uur, zondag, maan dag, dinsdag, woensdag en don derdag 20.30 uur. 'Easy rider' Vandaag (vrijdag) en zaterdag 22.30 uur. 'Lady en de Vagebond'. Zaterdag en zondag 14.00 uur. n M i i i i i li zondag 14.00, 16.30, 19.00 en 21.30 uur, woensdag 14.00 en 20.00 uur, donderdag 20.00 uur. 'De stam van de holebeer'. (zaal 3) Maandag, dinsdag en woensdag 20.00 uur. Roxy BERGEN OP ZOOM (01640-33434) 'Dances with wolves', (zaal 1) Da gelijks 20.00 uur, zondag 16.15 en 20.00 uur. 'Problem child', (zaal 1 en 2) Van daag (vrijdag) 19.00 en 21.30 uur, zaterdag 14.00, 19.00 en 21.30 uur, zondag 14.00, 16.30, 19.00 en 21.30 uur, maandag, dinsdag en donder dag 20.15 uur, woensdag 14.00 en 20.15 uur. 'Home alone'. (zaal '2) Zaterdag, zondag en woensdag 14.00 uur. zaterdag 20.00 en 22.15 uur, zondag 13.45,19.00 en 21.30 uur, woensdag en donderdag 20.00 uur. Vandaag (vrijdag) 19.15 en 22.00 uur, zaterdag 14.30. 20.00 en 22.15 uur, zondag 13.45, 16.15, 19.00 en 21.30 uur. dinsdag, woensdag en donderdag 20.00 uur. 'Dances with wolves'. Vandaag (vrijdag) en zaterdag 18.45 uur, zondag 13.45 uur, maandag, dins dag, woensdag en donderdag 20.00 uur. 'Sleeping with the enemy". Van daag (vrijdag) 19.30 en 22.15 uur, zaterdag 20.00 en 22.15 uur, zondag 13.45, 16.15. 19.00 en 21.30 uur, maandag, dinsdag, woensdag en donderdag 20.00 uur. 'The hot spot'. Vandaag (vrijdag) en zaterdag 22.15 uur, zondag 16.15, 19.00 en 21.30 uur, maandag en dinsdag 20.00 uur. 'Silence of the lambs'. Vandaag (vrijdag) 19.30 en 22.15 uur, zater dag 20.00 en 22.15 uur, zondag 13.45, 16.15, 19.00 en 21.30 uur, maandag, dinsdag, woensdag en donderdag 20.00 uur. Luxor TERNEUZEN (01150-20505) 'Dances with wolves'. Vandaag (vrijdag) en zaterdag 21.00 uur, zondag 20.00 uur. 'The never ending story'. Vandaag (vrijdag) en zaterdag 18.45, zondag 14.30 uur en maandag 20.00 uur. 'Kindergarten cop'. Vandaag (vrij dag) eri zaterdag 18.45 en 21.30 uur, zondag 14.30 en 20.00 uur, maan dag 20.00 uur. Porgy and Bess TERNEUZEN (01150-13293) 'Landscape in the mist'. Woens dag, 20.00 uur. Cinem'actueel De Koning Ledel BERGEN OP ZOOM (01640-54886) 'Sleeping with the enemy'. (Zaal 1) Vandaag (vrijdag) en zaterdag HULST (01140-12030) 'Three men and a little lady'. Van daag -(vrijdag) 19.30 en 22.15 uur, OOSTBURG (01170-2735 of 3377) 'The witches'. Vandaag (vrijdag) en zaterdag 20.00 uur, zondag 14.30 en 20.00 uur.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1991 | | pagina 13