Twee manieree om
liet oog te strelen
PZC
Eigen weg
zonder
pretenties
Overzicht
Silence of the lambs
kunst cultuur
13
VRIJDAG 12 APRIL 1991
f#jj§i -
Ooit was het scheppen van
schoonheid hoofddoel van
kunst. De harmonie van de door de
goden geschapen werkelijkheid
kon nooit geëvenaard, hoogstens
benaderd worden, zo vonden bij
voorbeeld de oude Grieken. Na de
op het bovenzinnelijke gerichte
middeleeuwen, kreeg in de renais
sance de schoonheid weer uitdruk
kelijk aandacht. Om nooit meer
echt te verdwijnen. Schoonheid als
bewuste of intuïtieve ordening met
een harmonisch karakter, komt
ook in onze eeuw ruimschoots aan
bod. Alhoewel de verschijnings
vormen aanzienlijk kunnen ver
schillen - en ook het niet-estheti-
sche bestaanrecht heeft verwor
ven. De kunstenaars Ien van den
Berg en Reynier de Muynck heb
ben weinig gemeen, maar voor bei
den is schoonheid een belangrijke
factor in hun werk.
Ien van den Berg (1926) had als
kleuter al iets met weven. Toch
koos zij vlak na de oorlog, als één
de weinige gelukkigen die op de
Rijksacademie terechtkonden,
voor tekenen en schilderen. Pas op
latere leeftijd, zo'n twintig jaai- ge
leden, ontdekte zij opnieuw haar
passie voor weven, met een con
stante produktie van drie kleden
per jaar als gevolg. Het arbeidsin
tensieve werk op het weefgetouw
wordt voorafgegaan door een grote
reeks ontwerpjes met viltstift.
Daarin verkent Ien van den Berg
vorm en vooral kleur. Als talloze
combinaties zijn verworpen, blijft
er uiteindelijk één over, die tijdens
het weven door het gebruik van
verschillende typen garens defini
tief vorm krijgt.
In haar wandtapijten is een duide
lijke ontwikkeling waarneembaar.
Aanvankelijk waren het vooral let
ters, woorden en boeken die haar
boeiden. Die elementen nam zij op
in geabstraheerde typografische
beelden. In het PZC-gebouw hangt
bijvoorbeeld De kranteen compo
sitie met in zwart-wit een dagblad
van onbekende herkomst voor een
ritmisch gegroepeerde verzame
ling huizen in gedekte groenen en
blauwen. Vergelijk ik dat kleed
met het afgebeelde Compositie
dan valt op dat de compositie vrij
er is geworden en het kleurgebruik
lichter. Er is geen verwijzing meer
naar een herkenbare werkelijk
heid; het beeld wordt gedragen
door de spanning tussen de ronde
en rechte vormen. Die schuiven
voor en achter elkaar en zijn voor
een moment in een uitgewogen
configuratie samengebracht. Som
mige vormen worden ruimtelijk,
zoals de wit-diepgroene 'kubus'
linksonder en de rechtsonder zwe
vende rood-paarsblauwe driehoek.
Een lichtgroene cirkelvorm, omge
ven door een zwarte band is de spil
van de compositie. Een klein min
punt vind ik de voor mij niet te ver
mijden verbinding tussen de rech
te vaal grijspaarse baan en de
lichtgroene cirkel erboven. Liever
zag ik de vlakken lekker spannend
los van elkaar.
Compositie, van Ien van den Berg (foto Lex de Meester
In Rode driehoek is dat zeker het
geval: door het geraffineerde spel
met lijnen die de compositie bepa
len en die door het kleurgebruik
veranderen in verschillende vlak
ken; door de krachtige kleurtegen-
stellingen; en door het suggereren
van ruimtelijkheid. De geometri
sche vormen zijn door Ien van den
Berg omgetoverd in een dyna
misch en vitaal geheel, dat niet
verveelt. Zij heeft trouwens een
uitstekend kleurgevoel. Alle pri-
mairé en secundaire kleuren zijn in
dit kleed terug te vinden zonder
dat het bont wordt.
Er is één kleed dat een expliciete
emotie uitdrukt: Mijn vaders le
ven, gesymboliseerd door verticale
stroken die elk door vorm en kleur
een fase in zijn leven verbeelden. In
wit de tijd die Ien van den Berg
niet bewust meemaakte, in kleur
daarvóór perioden van mosgroen
via meer heldere kleuren naar een
liggende zwarte balk: het einde.
Als elk kleed is dit een eerbetoon
aan leven. Wie op haar leeftijd zul
ke frisse composities maakt moet
daarvan wel houden.
In de Hoekweide toont Reynier
de Muynck een overzicht. Naast
de bekende draperieën, 'fresco's'
met geliefden en de gedragen fi
guurcomposities met een magi
sche sfeer, zijn er ook kleine stu
dies aanwezig die een nieuwe rich
ting in zijn werk beloven. In tegen
stelling tot de laatste expositie
(maart 1990 in La Strada) is ook
het bekende werk van de Muynck
behoorlijk tot goed geschilderd.
Waar het textiel onderwerp is lijkt
hij vrijer en in die reèks is één op
vallend werk dat nu niet eens be
staat uit hangende barokke doe
ken, maar dat op groot formaat ge
kreukte lappen toont. Een prach
tig lichtblauw vult in allerlei nuan
ces bijna het hele vlak, met aan de
randen soms een geel stuk en wat
wit. Waar het mensen betreft, zoals
in Alchemistisch huwelijk is die
schildertrant minder vrij. Toch
weet de Muynck met de koninklij
ke naakte figuren in een romanti
sche omgeving, een rijke, myste
rieuze sfeer op te bouwen. Dat
komt vooral door de decoratieve
kwaliteiten van gouden ornamen
ten aan de rand en het gebruik van
mystieke symbolen die hij over de
voorstelling heen legt. In de kleine
werkjes experimenteert hij met
een eigen versie van de thinner-
druk, waarbij stukken van tijd
schriftfoto's worden afgedrukt
door het oplossen van de inkt.
Over die collage-achtige composi
ties schildert hij vervolgens. Delen
van de voorstelling verdwijnen,
andere krijgen meer nadruk. Er
zijn werkjes die aan de muren uit
de ruïnes van Pompei' doen den
ken en schilderijtjes met een per
soonlijke symboliek. In hun varia
tie zijn ze veelbelovend, schilder
kunstig gezien kunnen de opper
vlakken in mijn ogen nog meer
avontuur uitstralen. Een pluspunt
is abstractie die ruimte biedt aan
eigen fantasieën van de beschou
wer.
Nico Out
Ien van de Berg, Souterrain Zeeuwse
Bibliotheek, Middelburg. Tot en met 27
april. Reynier de Muynck, Galerie de
Hoekweide, Wolphaartsdijk. Alleen nog
vandaag vrijdagen zaterdag.
In Silence of the Lambs komen
twee psychopaten voor met
bijzonder ongezellige eigen
schappen. De één is een liefheb
ber van kannibalisme, maar zit
inmiddels stevig achter slot en
grendel. De ander loopt nog
steeds rond en maakt er een ge
woonte van om jonge meisjes te
ontvoeren en te villen. Normaal
gesproken treffen we zulke figu
ren alleen aan in bloederige hor
rorfilms waarin flink met bijlen
en kettingzagen wordt huisge
houden. Deze thriller van Jona
than Demme (Stop Making Sen
se, Married to the Mob) naar de
bestseller van Thomas Harris is
echter een opvallende uitzonde
ring op deze regel.
Scènes als die waarin de moorde
naar een stukje verse huid onder
de naaimachine legt zijn uiterst
schaars. Niet het fysieke geweld
is het meest bedreigend, maar de
griezelige macht die uitgaat van
een psychologisch geschoolde,
perverse en tegelijk hoogst intel
ligente geest. Hoe ingrijpend dat
kan zijn merkt de jonge FBI-leer-
linge Clarice Starling, die er op
uit wordt gestuurd om de ge
stoorde psycholoog dr Hannibal
Lecter in de gevangenis te inter
viewen. Op deze manier hoopt
men aanwijzingen te krijgen om
trent de identiteit van de nog los
lopende viller, bijgenaamd Buf
falo Bill.
De rol van Clarice wordt schitte
rend vertolkt door Jodie Foster,
een prestatie van dezelfde klasse
als haar Oscar-winnende optre
den in The Accused. Leerling
agente Clarice is intelligent ge
noeg (afgestudeerd psychologe)
om de spelletjes van de duivelse
Jodie Foster in Silence of the lambs
Lecter (prachtrol van Anthony
Hopkins) te doorzien. Haar be
trekkelijke onschuld maakt haar
kwetsbaar, maar door haar eer
lijkheid en haar moed om Lecter
recht in te ogen te kijken weet ze
hem toch uit de tent te lokken.
Alles heeft echter zijn prijs. Clari
ce wordt gedwongen onaangena
me jeugdherinneringen op te
diepen en Lecter bedingt over
plaatsing naar een iets comforta
beler gevangenis. Terwijl het net
rond Buffalo Bill zich sluit, weet
Lecter te ontsnappen, daarbij
een gruwelijk bloedspoor achter
latend.
Het is vooral de nadruk op de
selectie
TTTTr-nTTTTt
psychologische kant van de zaak
die Silence of the lambs tot een
opmerkelijke thriller maakt, ook
al moeten we ons daar weer niet
al te veel van voorstellen. Over
de geest van gevaarlijke psycho
paten heeft de film niet veel meer
te melden dan dat Buffalo Bill
een miskende transvestiet is die
bij gebrek aan echte transforma
tie jurken naait uit de huid van
zijn slachtoffers. Ook het opdie
pen van de verdrongen emoties
van de FBI-agente is niet bijzon
der opzienbarend. Toch wordt
dit thema hier heel wat effectie-
vër en intelligenter uitgewerkt
dan bijvoorbeeld in de recente
thriller Blue steel, waarin ook
een vrouwelijke agente door een
psychopaat persoonlijk werd ge
raakt.
De kracht van de film zit hem
vooral in het feit dat de psycholo
gische elementen zeer herken
baar zijn en de beklemming
daardoor sterk vergroten. Ook
zijn er regelmatig scènes vol on
uitgesproken suggestie. Clarice
verkeert in een mannenwereld
waarin ze bekeken en geschat
wordt. Het horror-perspectief
van Buffalo Bill, die haar door
een nachtkijker begluurt, is niet
meer los te zien van de blikken
die mannen in een lift op Clarice
werpen.
Die beklemming wordt nog ver
sterkt door de compacte film
stijl, waardoor de toeschouwer
weinig kans krijgt om op adem te
komen. Bovendien legt Demme
een voorkeur aan de dag voor
lichtelijk bizarre en suggestieve
locaties die maken dat de grens
tussen werkelijkheid en nacht
merrie af en toe vervaagt. Hij ba
lanceert daarmee soms gevaar
lijk dicht op de rand van goed
koop effectbejag, maar het resul
taat is er niet minder om.
Leo Bankersen
iTe zien in Alhambra, Vlissingen. De
Koning, Hulst)
Vreuls
In de Vlissingse galerie Bellamy
19 zijn vanaf morgen (zaterdag)
récente schilderijen te zien van
Charles Vreuls. Het werk van
Vreuls is sterk verbonden met
hedendaagse muziek. De expo
sitie wordt om 15.30 uur ge
opend en duurt tot en met 26
mei. Open: maandag tot en met
vrijdag 10-17 uur, zaterdag en
zondag 13-17 uur.
Dam
In de Middelburgse Galerie Mo
lenwater is vanaf morgen (zater
dag) de expositie 'Watermolen'
te zien, met werk van Joop Dam.
Om 17.00 uur is de opening van
de tentoonstelling. Het werk is
te zien tot en met 4 mei. Open:
woensdag tot en met zaterdag
van 12.00 tot 17.00 uur;
Wintersalon
In de gangen en galerie van het
Goese Oosterscheldeziekenhuis
exposeren 23 fotografen van de
Bond voor Nederlandse Ama
teurfotografie onder de titel
'Wintersalon'. Mensen en maat
schappelijke situaties dienen
als onderwerp voor de circa 115
foto's. Te zien tot en met 13 mei.
Bekenes
Galerie Bekenes (Kattendijke)
stelt vanaf morgen (zaterdag)
werken ten toon van Alie Beke
nes en Sien Miderhoud. De ex
positie omvat onder meer aqua
rellen, olieverven, pastels,
naaldwerken en handgeschil-
dërde kaarten. Te zien tot en
met 6 mei. Open: za. en zo. 14-17
uur.
MIDDELBURG
ZEEUWSE BIBLIOTHEEK:
Ien van den Berg, Geweven
Wandkleden, t/m 27 april; Aat
Verhoog, aquarellen, t/m 2 mei;
tentoontstelling 100 jaar Brail
le, t/m 4 mei. Open: tijdens ope
ningsuren bibliotheek.
RABOBANK, Lange Geere:
Dicky Gast-Koning, aquarellen
en olieverven, tot 1 mei. Open
tijdens kantooruren.
FRANQOIS RYCKHALS-
HUIS: Passie en Pasen in de
Prentkunst, t/m 4 mei. Open: do,
t/m za. van 13-17 uur en op af
spraak.
VLEESHAL: Joseph Semah,
'Vleeshal II', t/m 21 april. Open:
13-17 uur.
DELTA GALERIJ NUTSBE
DRIJVEN: aardewerken bo
demvondsten, t/m 1 mei. Open:
tijdens kantooruren.
BALANS 17: Johan Verplanke.
recent werk, t/m 13 april. Open:
wo. t/m vrij. 12-17 uur, za. 11-16
uur.
ZEEUWS MUSEUM: Over
zichtstentoonstelling van illu
stratief en vrij werk te zien on
der de titel De kleine Hofman -
Wim Hofman vertelt d)t, t/m 20
mei. Open: di. t/m vrij. 10-17 uur,
za. t/m ma. 13.30-17 uur.
ZEEUWS MUSEUM, Koninklij
ke Vertrekken: Wies de Bles, re
cente sculpturen ('Earth
works'). t/m 14 april. Open: di. t
m vrij. 10-17 uur, za. t/m ma.
13.30-17.00 uur.
KAPELLE
GEMEENTEHUIS: Klos- en
naaldkantwerk van Kioskant
en Naaldkan tgroep De Ortelaan
(Kapelle), t/m 26 april. Open: op
werkdagen van 9.00-12.00 uur.
OOSTKAPELLE
ZEEUWS BIOLOGISCH MU
SEUM: aanwinstententoonstel
ling Blij met een dode mus te
zien, t/m 20 juni. Open: di. t/m
vrij. en zo. van 10 tot 17 uur. za.
van 13.30 tot 17 uur.
KATTENDIJKE
GALERIE ILONA: expositie
schilderijen van Ilona Schmit
en anderen, gehele jaar. Open:
za. van 14-17 uur.
WOLPHAARTSDIJK
DE HOEKWEIDE: Reynier de
Muynck, olieverfschilderijen en
kleine werken op papier, t/m 13
april. Open: wo. en do. 12-17 uur.
vrij. 12-21 uur, za. 12 tot 17 uur en
op afspraak.
GOES
LUNCHCAFE: Lydia Klap-
Steendijk, olieverven en aqua
rellen, gedurende de maand
april. Open: di. t/m za. 9-18 uur.
VAN DEN BERGE: Harry Van-
devliet, recent werk. t/m 20
april. Open: woe. t/m vrij. 13-17
uur, za. 11-17 uur en op afspraak.
LE LOUP: beelden van Anton
Beijsens en realistische pastels
van Adriana de Kort, t/m 25
april. Open: do. 13-21 uur. vr. 13-
18 uur. za. 10-17 uur en op af
spraak.
ARTS HAIR, Korte Kerk
straat 13: Olieverfen van Mies
Callenfels-Carsten en bronzen
beelden van Marian van Puyvel-
de. tot eind juni. Open: zat.
13.30-16.30 uur.
DE PRINS VAN ORANJE: Jan-
ny de Witte-de Regt (schilderij
en), t/m 26 april. Open: tijdens
Openingsuren.
MUSEUM VOOR NOORD- EN
ZUID-BEVELAND: Een puzzel
van polders, tot 20 april. Open:
di. t/m vrij. 11-17 uur, za. 11-16
uur.
GEMEENTE-ARCHIEF: Recht
en Krom, beelddocumentatie
'over bestuur en rechtspraak
van de 15e eeuw tot 1811, t/m 31
mei. Open; ma. t/m vr. 9-12 uur
en 13.30-17 uur.
KRUININGEN
GEMEENTEHUIS: Toon Bij-
tenhoorn, naaldkunst, tot eind
juni. Open: op werkdagen van
8.30-12.00 en 13.00-16.30 uur.
ZIERIKZEE
GALERIJ: Klaus Staeck, affi
ches, tot 26 april. Open: ma.
14.30-15.30 uur en volgens af
spraak.
TERNEUZEN
GALERIE TROUVAILLE: Ver-
onique Declercq, grafisch werk.
t/m 30 april. Open: tijdens win
keluren en op afspraak, maan
dag gesloten.
IJZENDIJKE
STREEKMUSEUM: Tentoon
stelling Kant van Alle Kanten,
tot 27 oktober. Open: ma. t/m
vrij. 10-12 uur en 13-17 uur. in het
weekeinde van 14-17 uur.
BRESKENS
AMROBANK: Gerard van Grie
ken, aquarellen, tot 24 april.
Open: tijdens kantooruren.
CLINGE
ESPRIT: Paul Beckers, goua
ches, zeefdrukken, panelen en
keramiek ('IJsland'), t/m 14
april. Open: do. t/m zo. 13.30-
17,30 uur, donderdagavond 19-
21 uur en op afspraak,
AXEL
STREEKMUSEUM HET
LAND VAN AXEL: G. Elegeert.
Heraldische wapens van Neder
land en België, t/m 27 april.
Open: wo. t'm za. 13.30-17.00
uur,
BERGEN OP ZOOM
MARKIEZENHOF: Vera van
Ginneken (olieverven en houts
kooltekeningen), Hans Wester
weel (keramiek), t/m 5 mei.
Open: dagelijks 14-17 uur, ma.
gesloten.
ROTTERDAM
GOOS KROONE, Mariniers
weg: Schilderijen van de Zeeuw
Willy de Houck, t/m 6 mei.
WOUW
ZIJDEMUSEUM: Tentoonstel
ling Vlaanderen in Zijde, tot 21
oktober. Open: dagelijks 10-17
uur, zondag 13-17 uur.
BREDA
DE BEYERD. Boschstraat: Jan
van. Munster (Renesse). beel
den, objecten en 'brandwerken',
t/m 21 april. Open: di. t/m vr. 10-
17 uur, za. en zo. 13-17 uur, eerste
Paasdag gesloten.
'S HERTOGENBOSCH
NOORDBRABANTS MU
SEUM: Werk van de Zeeuwse
beeldhouwer Arie Berkulin en
acht andere Nederlandse kun
stenaars, t/m 25 mei. Open: di.
tot en met vrij. 10-17 uur, zat.,
zon. en feestdagen 12-17 uur.
NIJMEGEN
MARZEE: Annelies Planteijdt
(Middelburg), sieraden, van zo.
14 april t/m 23 mei. Open: ma.
13-18 uur, di. t/m vrij. 10-18 uur.
do. tot 21 uur, za. 10-17 uur.
AMSTERDAM
JOODS HISTORISCH MU
SEUM: Onbekend werk van fo
tografe Eva Besnyö, t/m 2 juni.
Open: dagelijks van 11 tot 17
uur.
ART ARCHITECTURE, J.
Verhulststraat: Leendert Buth
(Middelburg), sculptures, tot 18
april. Open: wo. t/m za. 13-17 uur
en volgens afspraak.
DEN HELDER
HELDERS MARINEMUSEUM,
Hoofdgracht: Aquarellen van
Wim Vaarzon Morel, wo. 17 april
t/m vri. 12 juli. Open: di. t/m vrij.
10-16.45 uur, za. en zo. 13-16.30
uur, maandags gesloten.
Alhambra
VLISSINGEN (01184-18810)
'Silence of the lambs' (zaal 1) Van
daag (vrijdag) 19.00 en 21.30 uur,
zaterdag 14.00,19.00, 21.30 en 23.30
uur, zondag 14.00, 19.00 en 21.30
uur, maandag, dinsdag en donder
dag 20.00 uur, woensdag 14.00 uur.
'Dances with wolves', (zaal 2) Da
gelijks om 20.00 uur, zondag 14.00
uur
'Three men and a little lady' (zaal
3) Vandaag (vrijdag) 19.00 uur, za
terdag en zondag 14.00, 19.00 uur,
woensdag 14.00 uur.
'Sleeping with the enem.v'. (zaal 3)
Vandaag (vrijdag) 21.30 uur en zon
dag, zaterdag 14.00 en 21.30 uur,
maandag, dinsdag en donderdag
20.00 uur, woensdag 14.00 en 20.00
uur.
'Ducktales, het geheim van de
wonderlamp' (zaal 4) Zaterdag,
zondag en woensdag 14.00 uur.
'The Godfather III'. (zaal 4) Dage
lijks 20.00 uur.
Grand theater
GOES (01100-15165)
'Kindergarten Cop'. Vandaag
(vrijdag) en zaterdag 19.00 en 21.30
uur, zondag 16.00, 19.00 en 21.30
uur, maandag, dinsdag en donder
dag 20.00 uur, woensdag 16.00 en
20.00 uur.
'Ducktales'. Zondag en woensdag
16.00 uur.
'Presumed innocent' met Meryl Streep en Harrison Ford ('t Beest, Goes).
't Beest
GOES (01100-28142)
'The match factory girl' Vandaag
(vrijdag) en zaterdag 20.30 uur.
'Presumed innocent' Donderdag,
20.30 uur.
19.00 en 21.30 uur, zondag 16.30,
19.00 en 21.30 uur, maandag, dins
dag, woensdag en donderdag 20.00
urn-.
'De kleine zeemeermin'. (Zaal 1)
Zaterdag, zondag en woensdag
14.00 uur.
'Three men and a little lady'. (Zaal
2) Vandaag (vrijdag) 19.00 en 21.30
uur, zaterdag 14.00, 19.00 en 21.30
urn-, zondag 14.00, 16.30, 19.00,
21.30 uur, maandag, dinsdag en
donderdag 20.00 uur, woensdag
14.00.
'Kindergarten cop'. (zaal 3) Van
daag (vrijdag) 19.00 en 21.30 uur,
zaterdag 14.00, 19.00 en 21.30 uur,
filmwijzer
Electro
MIDDELBURG (01180-38900)
'Misery'. Vandaag (vrijdag) en za
terdag 21.00 uur, zondag, maan
dag, dinsdag, woensdag en don
derdag 20.30 uur.
'The witches'. Vandaag (vrijdag)
19.00 uur, zaterdag 14.00 en 19.00
uur, zondag 14.00 uur.
Schuttershof
MIDDELBURG (01180-13482)
'Eline Vere. Vandaag (vrijdag) en
zaterdag 19.30 uur, zondag, maan
dag, dinsdag, woensdag en don
derdag 20.30 uur.
'Easy rider' Vandaag (vrijdag) en
zaterdag 22.30 uur.
'Lady en de Vagebond'. Zaterdag
en zondag 14.00 uur.
n M i i i i i li
zondag 14.00, 16.30, 19.00 en 21.30
uur, woensdag 14.00 en 20.00 uur,
donderdag 20.00 uur.
'De stam van de holebeer'. (zaal 3)
Maandag, dinsdag en woensdag
20.00 uur.
Roxy
BERGEN OP ZOOM (01640-33434)
'Dances with wolves', (zaal 1) Da
gelijks 20.00 uur, zondag 16.15 en
20.00 uur.
'Problem child', (zaal 1 en 2) Van
daag (vrijdag) 19.00 en 21.30 uur,
zaterdag 14.00, 19.00 en 21.30 uur,
zondag 14.00, 16.30, 19.00 en 21.30
uur, maandag, dinsdag en donder
dag 20.15 uur, woensdag 14.00 en
20.15 uur.
'Home alone'. (zaal '2) Zaterdag,
zondag en woensdag 14.00 uur.
zaterdag 20.00 en 22.15 uur, zondag
13.45,19.00 en 21.30 uur, woensdag
en donderdag 20.00 uur.
Vandaag (vrijdag) 19.15 en 22.00
uur, zaterdag 14.30. 20.00 en 22.15
uur, zondag 13.45, 16.15, 19.00 en
21.30 uur. dinsdag, woensdag en
donderdag 20.00 uur.
'Dances with wolves'. Vandaag
(vrijdag) en zaterdag 18.45 uur,
zondag 13.45 uur, maandag, dins
dag, woensdag en donderdag 20.00
uur.
'Sleeping with the enemy". Van
daag (vrijdag) 19.30 en 22.15 uur,
zaterdag 20.00 en 22.15 uur, zondag
13.45, 16.15. 19.00 en 21.30 uur,
maandag, dinsdag, woensdag en
donderdag 20.00 uur.
'The hot spot'. Vandaag (vrijdag)
en zaterdag 22.15 uur, zondag
16.15, 19.00 en 21.30 uur, maandag
en dinsdag 20.00 uur.
'Silence of the lambs'. Vandaag
(vrijdag) 19.30 en 22.15 uur, zater
dag 20.00 en 22.15 uur, zondag
13.45, 16.15, 19.00 en 21.30 uur,
maandag, dinsdag, woensdag en
donderdag 20.00 uur.
Luxor
TERNEUZEN (01150-20505)
'Dances with wolves'. Vandaag
(vrijdag) en zaterdag 21.00 uur,
zondag 20.00 uur.
'The never ending story'. Vandaag
(vrijdag) en zaterdag 18.45, zondag
14.30 uur en maandag 20.00 uur.
'Kindergarten cop'. Vandaag (vrij
dag) eri zaterdag 18.45 en 21.30 uur,
zondag 14.30 en 20.00 uur, maan
dag 20.00 uur.
Porgy and Bess
TERNEUZEN (01150-13293)
'Landscape in the mist'. Woens
dag, 20.00 uur.
Cinem'actueel De Koning
Ledel
BERGEN OP ZOOM (01640-54886)
'Sleeping with the enemy'. (Zaal 1)
Vandaag (vrijdag) en zaterdag
HULST (01140-12030)
'Three men and a little lady'. Van
daag -(vrijdag) 19.30 en 22.15 uur,
OOSTBURG (01170-2735 of 3377)
'The witches'. Vandaag (vrijdag)
en zaterdag 20.00 uur, zondag 14.30
en 20.00 uur.