PZC Hugo Metsers als Versjinin in Drie Zusters streek B Dame Edna Experience Show ANTWERPEN BRUGGE GENT KNOKKE EEKLO WOENSDAG 17 OKTOBER 1990 Knipoog Onbeleefd Bekaf Ik speel nu stukken die ik als vrije producent nooit kan doen iiW'"' Jong Geïmproviseerd Theater Concerten Theater Concerten Films Opera Musical Ballet Theater Concerten. Films Concert Dubbelzinnig knuffelen in Porgy TERNEUZEN - „Hallo knuf fels." Een ogenschijnlijk lieftal lige 'dame' werpt haar publiek een moederlijke glimlach toe ter begroeting. Gekleed in een zwarte jurk met glitters, een glamoureuze stola om de nek en verzilverde pantoffelslippers kijkt ze de zestig bezoekers van café Porgy Bess onderzoe kend aan door haar pimpel paarse vleugelbril. Het is vrij dagavond half tien en tijd voor RUP, met de Terneuzense Dame Edna Experience Show. RUP (Rechtstreeks Uit Porgy) is een tweejaarlijks initiatief van de Zeeuws-Vlaamse afdeling van het COC. Het doel van der gelijke showavonden van de Ne derlandse Vereniging tot Inte gratie van Homosexuelen is sim pel: „We willen zo proberen om alles, homo's en hetero's, bij el kaar te krijgen voor een gezellige avond", legt COC-penningmees- ter Ronald Meijer uit. „Want we zijn geen aapjes." Niet allemaal althans. De schle mielige assistente van de Dame, Madge, doet menigeen twijfelen. „Daar heb je nou negen maan den je best op gedaan. Komt er zoiets uit", vertelt de moeder van Madge trots aan iedereen die het maar wil horen. Als de eerste gast van de vrijdagavon- dexperience wordt aankondigd, sleept de in peignoir gehulde Madge Herman Klein Hesselink verveeld het podium op. Edna doopt de strijder voor het be houd van de Willibrordustoren in de Terneuzense binnenstad voor de gelegenheid om tot Her- mien, plakt hem de badge van Madge op en begint haar graaf werk in de mens achter de per soon Klein Hesselink. „Natuurlijk vinden we allemaal dat die toren moet blijven staan. Wie zou 'm niet willen hebben", begint de Dame haar controver siële conversatie met een kni poog naar de bekende grijsbe- snorde Terneuzenaar. „Maar wat willen jullie er dan mee gaan doen? Vertel me dat eens, kind. Ik sta werkelijk overal voor open." 'Hermien' heeft echter weinig te zeggen. Hij geeft zich in ieder ge val niet bloot en bromt goed moedig zijn antwoorden op de veelvuldig dubbelzinnige vra gen van zijn gesprekspartner. Tussendoor nipt hij aan z'n glaasje sherry. Edna krijgt dan ook nauwelijks een voet tussen de privé-deur van Klein Hesse link. Het gevolg is dat de toren man het resterende deel van de ruim anderhalf uur durende show min of meer als decorstuk aan Madge wordt toegevoegd. De meerderheid van het publiek glimlacht slechts uit beleefd heid om de tot dusver goed be doelde maar matte vertoning. Uit de COC-groep -rechts voor het podium- borrelt evenwel re gelmatig een opgewonden gegie chel naar boven, als reactie op Edna's dubbelzinnigheden. De experience in het Terneuzense café wordt gelukkig gered door het Axels duo Janny van der Goes en Greta Verbunt (beter bekent als Tante Kee), uitbaat sters van cultureel centrum De Halle in Axel. De trein komt op gang. Vooral de harde doordringende lach van Tante Kee en de trap- pistenroes van Janny van der Goes zijn koren op de molen van de Terneuzense Dame Edna. „We zitten hier vanavond goed voor joker", fluistert Greta in de microfoon van haar collega. Ze spelen het spel perfect mee. De sfeer stijgt. Een bezoeker die halverwege de voorstelling binnenkomt wordt door een vriendin op de hoogte gebracht van de stand van za ken tot dusver. „Ze is verschrik kelijk onbeleefd. Verschrikke lijk!", zegt de vrouw genietend over de bijzondere interview techniek van Edna. „Dat is ook de kracht van de show", licht Edna naderhand een tipje van haar geheime sluier op. „Je kunt je nog zo goed voorbereiden op je gasten door zoveel mogelijk van ze te weten zien te komen. Alleen, als ze niet toehappen, wordt het moeilijk. Een vragenlijstje heb ik niet. Dat werkt niet. Het gaat om het spontane van beide kanten. Maar ook als ze heel adrem rea geren op een vraag, is het niet al tijd even gemakkelijk om direct weer met een antwoord klaar te staan. Af en toe sta je dan ook met een mond vol tanden." Als Tante Kee collega Janny 'sommeert' de billen te bedek ken, die door de ietwat omhoog geschoven korte rok te zien zou den zijn, verzandt Janny in een aanstekelijke slappe lach. De meligheid slaat toe bij het me rendeel van de toehoorders. Een enkeling houdt het evenwel voor gezien en verkiest de frisse bui tenlucht boven het 'oeverloos gezwam' dat naar zijn smaak ie dere vorm van klasse moet ont beren. Als ook Edna het genoeg vindt en na een half uur niet meer weet wat ze het tweetal nog kan vragen, maakt de 'jaloerse' Dame een eind aan het optreden van de Axelse vrouwen. Met een ruk aan een touw stort ze een emmer 'confetti-water' over het olijke duo. Daarmee passeert de show z'n hoogtepunt. Een afsluitend ge sprek met arts en Porgy's be stuurslid Hans Zuiderbaan biedt de RUP-avond vervolgens weinig extra diepgang. Wel weet Dame Edna te onthullen dat de doorgaans humoristisch inge stelde dokter zijn grapjes uit Antwerpen haalt, bij zijn neefje. „Zelf kan ie niet origineel zijn", grapt Edna terwijl ze glimla chend haar wenkbrauwen op- haald in de richting van het pu bliek. Plotseling is het afgelopen. De toepasselijke eindtune 'I am what I am' wordt ingezet en de Dame neemt de kans waar voor een dans in de armen van haar dokter. Madge rammelt onder tussen de bescheiden Herman Klein Hesselink door elkaar op de ritme van het deuntje. Het publiek is tevreden over het hem voorgeschotelde schouwspel. Edna wordt op haar tocht terug naar de kleedkamer onthaald op waarderende schouderklopjes en -kneepjes. „Ik ben bekaf', verzucht Ronald Meijer na afloop van zijn Dame Edna act. „Maar het was heerlijk om te doen." De COC-penning- meester heeft drie maanden geoefend om het extravagante karakter van de beroemde Au stralische televisiepersoonlijk heid enigszins te benaderen. Daarbij heeft hij overigens nooit de illusie gekoesterd het niveau van de 'echte' Dame Edna te kunnen evenaren of zelfs maar te imiteren. Meijer: „Welbeschouwd kun je het eigenlijk niet eens met el kaar vergelijken. Zij (of hij) is minstens tien keer beter dan ik. Ik heb het concept overgeno men, omdat je daarmee zo lek ker laag bij de vloer aan de gang kunt. En dat moetje dan op een geheel eigen wijze invullen. Dat heb ik althans geprobeerd. Het gaat per slot van rekening om de gezelligheid. Een avond als deze moet ook worden gezien als af wisseling van de doorgaans bloedserieuze thema-avonden die het COC regelmatig organi seert." Naast de karakteroefeningen voor spiegel en select publiek is veel tijd gestoken in de fmale af werking van het specifieke ka raktermens. Met twee vrienden toog Ronald naar Gent voor een nieuwe jurk. „Dat was lachen. Met drie man stiekem achter het gordijn van de paskamer kijken of de jurk wel stond. De verkoop ster had er duidelijk (ook) schik in. Een wat oudere dame min der. Ik heb werkelijk kokerrok jes en al aangepast. Makkelijk was het niet." Visagiste Miranda van de Poel bracht vrijdag ten slotte drie uur door in de kleed kamer van Ronald om hem zo goed als mogelijk om te toveren tot een kleurrijk vrouwspersoon. Ondanks de moeite die de mede werkers van het COC zich voor de voorstelling hebben getroost, blijft het optreden van de Ter neuzense Dame Edna eenmalig. „Misschien als de afdeling Zee land me vraagt, doe ik het nog een keer. Maar ik ga er geen ge woonte van maken", aldus Ro nald. Voldaan over het slagen van de act duikt Dame Meijer vervolgens in vol ornaat weer 'zijn' publiek in. „Om de avond in het feestgewoel te besluiten", zegt hij glunderend. Marcel Modde Dat etiketten plakken, r een rugnummer geven aan iedereen in Nederland, daar word ik zo doodziek van. Als je in drie blijspelen zit, ben je je leven lang een blijspelac teur. Maar Pleun en ik zijn be gonnen in het repertoiretoneel en hebben toen alleen klassie ke stukken gedaan. Ik ben bij een experimenteel gezelschap begonnen, bij Studio. Dat weet men niet. Als bekende Neder lander heb je dan het stempel op je dat je alleen maar blij spel doet en Hollands Glorie of zoiets, weet je wel. Ja, en Blue Movie, dat is jeugdwerk, dat achtervolgt je ook nog. Dat vind ik zo tof van Agaath Wit- teman, dat zij zich er totaal niet aan stoort wat voor naam je hebt. Als zij vindt dat jij een goed acteur bent voor die rol, dan neemt ze je gewoon". Bij het Theater van het Oosten in Arnhem speelt Hugo Met sers momenteel de rol van Ver sjinin in Drie Zusters van An ton Tsjechov. De afgelopen tien jaar was hij hoofdzakelijk actief als vrije producent en speelde samen met zijn echtge note Pleuni Touw, inderdaad, in een aantal blijspelen. Die koers werd het afgelopen sei zoen overigens enigszins ver legd met een eigenzinnige aan pak van Wie is bang voor Virgi nia Woolf van Albee, dat de ko mende weken nog enkele keren wordt gespeeld. „De pers was verdeeld, maar de belangstel ling goed. Al hebben we wel een aantal mensen tegen de sche nen geschopt. Het record weg lopers was in IJmuiden 67 en in Veldhoven 50. Dat waren men sen die verwachtten een oude re-make te zien, maar wij spe len Virginia Woolf op een gras veld in een auto". Hugo Metsers haast zich te melden dat zijn eigen bv Polo- na Producties - ooit in 1934 door zijn vader in Hulst ge sticht als de nv Tricotagefa- briek Polona en in 1979 door Hugo jr omgebouwd tot thea terbedrijf- nog steeds springle vend is. „We brengen dit sei zoen alleen niks uit. Ik vind ook dat de vrije sector momenteel heel onduidelijk is. Er is weinig toneel en hoe zich dat ontwik kelt, weetje niet. In prijs kan je niet concurreren tegen de ge subsidieerde gezelschappen, alleen als je met een heel ver rassende nieuwe produktie komt. Ik wil dat best een jaar of twee aanzien. Laat ze zelf maar eens een keer kopje onder gaan met z'n allen". „De koningsdrama's van Sha kespeare door Martin Hanson ■:ÏK liefdheden in beroering brengt. Het stuk gaat in feite over men sen die op zoek zijn naar geluk en ontzettend veel illusies heb ben. Een onvervuld verlangen dat blijft bestaan en waar ze geen inzicht in krijgen. Het beeld dat Irina heeft, is zo on werkelijk, dat zij, wanneer zij in Moskou zou wonen nog met haar handen In haar haar zou zitten. Dat verlangen naar Moskou staat overigens voor meer dingen. Bij Irina is dat een verlangen naar het verle den, de kleutertijd, naar de ideale man, de prins op het wit te paard, naar een groots, mee slepend en bruisend leven". Scène uit Drie Zusters, met zittend vlnr Hugo Metsers, Onno Roozen, Antoinette Jelgcrsma en Bas Voets en staande vlnr Marijke Beversluis, Pim Lambeau en Nettie Blanken (foto Kees de Graaff Theaterprodukties? Ja, maar die zijn gesubsidieerd door de schouwburgen, hoor, met geld uit de musicalpot, wat ik heel onterecht vind. En de schouw burgen betalen allemaal met een een voorschot. Dat hebben ze bij ons nooit gedaan, nou ja, vroeger, tien jaar geleden mis schien. Die Shakespeare-pro- duktie is erg de hand boven het hoofd gehouden. En ik weet niet of we op dergelijke re-ma- kes zitten te wachten. Ik mag daar misschien niet zo over praten, maar ik vind het toch wel leuker dat ik nu in een pro duktie zit waar meer mee is ge daan dan het stuk gewoon op poetsen". „Pleun en ik hebben samen op de bank gezeten en vroegen ons af of we een nieuwe produk tie moesten maken. Ik had geen enkel idee, geen inspira tie. Pleun vond een sabbatical year, een jaartje niks doen ei genlijk wel lekker. Ik zei: er moet toch brood op de plank, dus één van ons moet werken. Pleun heeft links en rechts ge solliciteerd bij gezelschappen en daardoor begon men te den ken, hé, dan loopt hij ook vrij rond en kreeg ik werk. Zo werkt dat dus. Toen ik begon te repe teren, kreeg zij vreselijk de pest in, want zij had ook weer zin". Het is allemaal nog goed geko men, want Pleuni speelt een gastrol in de comedy-serie De Vlaamse Pot van Haye van der Heijden bij de Vara, vervolgens gaat zij waarschijnlijk iets doen in het Pirandello-festival en zij besluit het seizoen met een optreden in Straat bij het Ro-theater. „Dat is in dialect, dus Pleun gaat daar als Rotter damse even lekker haar hartje ophalen". Hugo blijft dit sei zoen bij het Theater van het Oosten, want na Drie Zusters speelt hij Orestes in Iphigeneia in Tauris van Goethe. Pleuni en Hugo laten het van de aan biedingen afhangen of zij na de zomer van 1991 al of niet met een eigen produktie op de plan ken komen. „Het is goed voor je artistieke bagage om met andere mensen te werken, je komt zoveel colle ga's weer tegen, je loopt tegen andere regisseurs aan. Dat is wel verfrissend op je oude dag", meent Hugo, die ruim 47 jaar geleden in Hulst werd geboren. „Ik haat het openbaar vervoer, de bus en de files, maar ik speel graag. En je staat nu in stuk ken die je anders nooit had kunnen doen. Ik kan toch zelf geen Goethe produceren of zo. Het is bovendien heerlijk spe len met die meiden in Drie Zus ters, alle drie fantastische ac trices en Marijke Beversluis niet te vergeten die de schoon zus Natasja doet". Antoinette Jelgersma, die de rol van het jongste zusje Irina voor haar rekening neemt, noemt de manier van werken van regisseuse Agaath Witte- man heel karakteristiek: „Eerst hebben we anderhalve week het stuk uitvoerig gele zen en heeft iedereen per blad zijde zijn of haar mening ge spuid over de figuren. Daarna hebben we ongeveer een maand geïmproviseerd. We kregen opdrachten die we niet van elkaar wisten en meestal aan elkaar tegengesteld waren, zodat de figuren in conflict kwamen. Dat was heel span nend. Wat je daarmee wel uit vogelt, is een stukje van je per soonlijke betrokkenheid. Je put zowel uit je eerste indruk van het stuk, als uitje eigen ba gage. Achteraf kan ik zeggen dat je daardoor toch een be paalde onderstroom krijgt die anders is dan wanneer je met een met een tekst begint". „Agaath wilde geen ingeleefde Tsjechov, maar dat het stuk ook absurd zou worden", ver volgt Antoinette, „Dat je een benadering voor je personage zocht waarin je je zo nu en dan inleeft, maar er ook weer bui ten gaat staan. Ze vergeleek het vaak met Beckett. Tsje chov heeft wel gezegd over zijn stukken: waarom huilen die mensen altijd, ik vind datje er om moet lachen. Dit verhaal gaat over drie zussen en een broer die in de provincie wonen en dromen over hoe het leven anders moet, over het grote le ven dat zich in de stad. in Mos kou, afspeelt. Daar willen ze naar toe, maar ze hebben geen daadkracht". „Dan komt er een schoonzus die het hele huis in beslag neemt, waardoor de zussen aan de kant geschoven worden. En er verschijnt een kolonel. Ver sjinin, die alle relaties en ver- „Ik vond de rol van Irina eerst de moeilijkste van de zusters. Ik had zelfs een beetje een he kel aan haar. Maar het leuke is dat dat tijdens de repetities echt 180 graden is gedraaid. Ik vond haar zo'n ontzettend hui lerig en melancholiek meisje en had helemaal geen zin om dat ervan te maken. En ze is zo jong, twintig, hoe moet je dat spelen? Ik heb er een ontzet tende hekel aan als actrices iets jongs doen waarvan je ziet dat ze het spéélt, maar niet is", meent de 34-jarige Antoinette. „Ik heb het toch naar mij toe kunnen halen. Ik geloof best wel dat zij jong is, zonder dat ik mijzelf daarin forceer. Ik heb haar ook een dosis lichtheid meegegeven". Hugo Metsers kijkt met plezier terug op het werken met Agaath Witteman: „We wilden absoluut niet spelen op de ma nier van Stanislavski, niet het gehijg en gezucht, de eeuwig walmende kachel en de spinne- webben. Wat ik heerlijk vind om te doen, is als je uit jezelf stijgt, op jezelf neerkijkt en je rol relativeert. Als je dat heel voorzichtig en subtiel in je spel kan overnemen, is dat iets heel mooi dubbels en het blijft toch helder. Versjinin is een man die erg op de vrouwen is. In andere versies valt hij altijd meteen op één van die zusters, maar daar heb ik verandering in gebracht. Het is een beetje onduidelijk op wie hij in het begin is. Dat vind ik wel interessanter". Hugo besluit: „Ik heb zelden een groep meegemaakt die zo hecht op elkaar ingaat. Er is geen enkele dissonant. Dat moet wel van het toneel afspet- teren". Frans P. J. Doeleman Drie Zusters is vrijdagavond te zien in het Zuidlandtheater in Ter- neuzen) Stadsschouwburg - wo. 17, do. 18, vr. 19, za. 20 okt. om 20 uur, zo. 21 okt. om 15 uur: Rode Neu zen door KNS. P. C. Arenberg - za. 20 okt. om 20.15 uur: Frank Dingenen en Jacques Vermeire; wo. 24 okt. om 20.15 uur: Dans met mij met Bram Vermeulen. deSingel - wo. 17, do. 18, vr. 19, za. 20 okt. om 20 uur, zo. 21 okt. om 15 uur: Madame de Sade door het Kungliga dramatiska Teatern Stockholm; di. 23, wo. 24 okt. om 20 uur: Julius Caesar door de Needcompany. Echte Antwerpse Schouwburg - w. 17, do. 18, vr. 19 okt. om 20.15 uur, za. 20 okt. om 14, 18 en 22 uur: 3 Mannen onder 1 dak. Fakkelteater(Zwarte zaal) - ma. 22, di. 23 okt. om 20.30 uur: Shir ley Valentijn; do. 18, vr. 19, za. 20 okt. om 20.30 uur: Buitenwip pers. Kelderteater - ma. 22, di. 23 okt. om 20.30 uur: De coninck en de Narr. Het Appeltje - ma. 22, di. 23 okt. om 20.30 uur: Waanzinnen door Theater Antigone. Het Klokhuis - do. 18, vr. 19, za. 20 okt. om 20.30 uur, zo. 21 okt. om 15 uur: Omtrent Mortin. Int. Zeemanshuis - do. 18, vr. 19, za. 20 okt. om 20.30 uur: Dob- belshift (deel 1) Noordteater - vr. 19, za. 20 okt. om 20.30 uur,zo. 21 okt. om 15 uur: Ninotchka. Theater Paljas - do. 18, vr. 19, za. 20 okt. om 20.30 uur: De Dino saurus. Schaterteater - do. 18, vr. 19, za. 20 okt. om 20.15 uur, za. ook om 15 uur: Deborah. C.C. Ter Rivieren, Deurne - vr. 19 okt. om 20.30 uur: Naar Vulva- nia door Jan Decorte en Cie. C.T.Multatuli - vr. 19, za. 20 okt. om 20.30 uur, zo. 21 okt. om 15 uur: Romeo en Julio. EWT Randstandtheater, Deur ne - do. 18, vr. 19, za. 20, ma. 22 okt. om 20.30 uur, zo. 21 okt. om 15 uur: Will Ferdy. Kon.poppenschouwburg Van Campen - vr. 19, za. 20 okt. om 20 uur, zo. 21 okt. om 15 uur: Moord en worstenbrood. P. C. Arenberg - do. 18 okt. om 20.15 uur: Johan Verminnen; ma. 22 okt. om 20.15 uur: Flairck. Salto Mortale - do. 18 okt. om 22 uur:Charlie Dynamite's Dixie land Combination. Kolverniershof - vr. 19 okt. om 12.30 uur: Ensemble Cesar Franck. Feestzaal Kielpark - vr. 19 okt. om 19.30 uur: Luc Steeno, Conny Fabry, Kees Brug, Ray Monty, Wendy, Rod Sainclair; za. 20 okt. om 19 uur: Benny Neyman, Glow, Rod Sainclair, Luc Caals, Staf Permentier, Lou Roman; zo ?1 okt. om 14.30 uur: Johnny White, Rita Deneve, Yvonne De Korrekelder - wo. 17, vr. 19, za. 20 okt. om 20.30 uur: Oblo- mov De Werf - do. 18 okt. om 12.30 uur: Christ Verschoren presenteert Schuppe. Stadsschouwburg - vr. 19 okt. om 20 uur Julius Caesar door The Needcompany; za. 20 okt. om 20 uur: Ogion van en met Dr. Erik Willems. De Werf - zo. 21 okt. om 15 uur Jim door de jeugdtheatergroep De Verbeelding. De Werf - za. 20 okt. om 20.30 uur: New Folk Wave-concert door Ron Kavana. Die Swaene - zo. 21 okt. om 15 uur:Trio Devienne. Complex Zwart Huis (tel.09.32.50.33.06.60) - The hunt for red October, vr. za. zo. om 22.30 uur, za. zo. ook om 14.30 uur; - Robocop II, a.l. vr. za. zo. om 22.30 uur, za. zo. ook om 14.30 uur, zo. ook om 17.15 uur; - Romeo, a.l. dag. om 20 uur, zo. ook om 17.15 uur; - The burbs, a.l. dag. om 20 uur; - Matador, a.l. vr. za. zo. om 22.30 uur; - Un cle Buck, a.l. za. zo. om 14.30 uur, zo. ook om 17.15 uur. Mem- ling - Nobody's perfect, a.l. dag. om 20 uur, vr. za. zo. ook om 22.30 uur, za. zo. ook om 14.30 uur, zo. ook om 17.15 uur. Verbeeck, Luc Caals, Rod Sain clair. Lou Roman; ma. 22 okt om 19.30 uur: Helmut Lotti. Lin da en Ruud de Ridder, Ivo Pau wels, Rod Sainclair, Luc Caals en Lou Roman. deSingel - vr. 19 okt. om 20 uur: Pianorecital door Tatiana Nico- laeva. Kon.Elisabethzaal - vr. 19 okt om 20.30 uur: Wall street crash; ma. 22 okt. om 20.30 uur: Het Vlaams Kamerorkest. Museum Vleeshuis - ma. 22 okt. om 16 uur: Concert oude muziek met Wyneke Jordans en Leo van Doeselaer. Kon. Vlaamse opera - do. 18, za, 20 okt. om 20 uur: Elektra door het gezelschap van de Vlaamse opera. Fakkelteater(rode zaal) - vr. 19, za. 20 okt. om 20.30 uur, zo. 21 okt. om 15.30 uur: De Club. Kon. Elisabethzaal - do. 18 okt. om 20.30 uur: Folkloristisch bal-! let van Mexico. Films (informatie alle films- tel.09.32.32.31.78.00) Rex - Die hard II, a.l. 11.45, 14, 16.30, 19 en 21.30 uur. Rex-club - Heart condition, a 1J 12, 14, 16, 18, 20 en 22 uur. Odeon 1 - Romeo, a.l. 14, 16,18, 20 en 22 uur. Odeon 2 - Come see the paradise a.l. 14, 16.30, 19 en 21.30 uur. Odeon 3 - Look who's talking, a.l 14,16, 18, 20 en 22 uur. Odeon 4 - Gremlins II, a.l. 14, 16.20, 18.40 en 21 uur. Astrid - Dick Tracy, a.l. 14,16.20,| 18.40 en 21 uur. Vendome - Robocop II, a.l. 14, 16.20, 18.40 en 21 uur. Rubens - Total recall, 16 jr. 14, 16.30, 19 en 21.30 uur. Quellin 1 - Henry June, 16 jr.] 13.45, 16, 18.40, 21.20 uur. Quellin 2 - Wild orchid, 16 jr. 14.20, 16.40, 19 en 21.20 uur. Quellin 3 - Cry-baby, a.l. 14, 16, 18, 20 en 22 uur. Metro 1 - Presumed innocent, a.l. 14,16.30,19 en 21.30 uur. Metro 2 - Nobody's perfect, 14, 16, 18, 20 en 22 uur. Sinjoor - Bad influence, 16 jr. 14, 16, 18, 20 en 22 uur. Brabo - Bird on an wire, a.l. 14, 16.20,18.40 en 21 uur. Tijl - Another 48 hours, a.l. 14,16, 18, 20 en 22 uur. Wapper - Fantasia, a.l. 141 16.40,19 en 21.20 uur. Ambassades 1 - The hunt for red October, a.l. 14, 16.30, 19 en 21.30 uur. Ambassadesclub 1 - She's out ol control, a.l. 14, 16, 18, 20 en 22 uur. Ambassadesclub 2 - Nuns on the run, a.l. 14, 16, 18, 20 en 22 uur. Ambassadesclub 3 - Wrong bet, 16 jr. 14, 16.20, 18.40 en 21 uur. Ambassadesclub 4 - Back to the future III, a.l. 14.20, 16.40, 19 en 21.20 uur. Van Eyck - Dick Tracy, a.l.d om 20 uur, za. zo. ook om 14.30 uur, zo. ook om 17.15 uur; Goodfellas, a.l. vr. za. zo. om 22.30 uur. Kennedy I (tel.09.32.50.33.20.20) - Total re call, 16 jr. dag. om 20 uur, vr. za. zo. ook om 22.30 uur, za. zo. ook om 14.30 uur, zo. ook om 17.15 uur. Kennedy II - Die Hard II, a.l. zelfde uren als Kennedy I, di. niet om 20 uur; - Nocturne in dien, di. om 20.30 uur. Kennedy III - Presumed innocent, a.l. zelfde uren als Kennedy I. Ken nedy IV - Bad influence, 16 jr. zelfde uren als Kennedy I. Cha plin (tel.09.32.50.34.09.34) - Hen ry June, 16 jr. zelfde uren als Kennedy I. Gents Amusement teater - vr. 19, za. 20 okt. om 20 uur: Ge mengd dubbel. Nieuwpoorttea- ter - do. 18 okt. om 20.30. uur: Time and the Man door Paul Clark; vr. 19, za. 20 okt. om 20.30 uur: Bohemian from 9 to 5 door Paul Clark. Vooruit - wo. 17 okt. om 20.30 uur: Casanova door De Tijd. Vooruit - do. 18 okt. om 21 uur: Zero Pop; do. 18 okt. om 21 uur: Big Bill, Ralph Samantha The medecine man; za. 20 okt. om 20 uur: Misty in Roots; zo. 21 okt. om 20 uur: Lee Clayton. Decascoop (tel.09.32.91.25.48.38) - Vanaf zo. dag.: - Presumed in nocent, a.l. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; - Dick Tracy (70 mm), a.l. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; - Bad influence, 16 jr. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; - Die hard II (70 mm), a.l. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; - Gremlins II (70 mm), a.l. 14.30 uur; - The hunt for red October, a.l. 17. 20 en 22.30 uur; - Come Films Beverly I (tel.09.32.50.62.06.20) - Total re call, 16 jr. dag. om 20 uur, vr. za. zo. ook om 22.30 uur, za. zo. ook om 14.30 en 17.15 uur. Beverly II - Come see the paradise, a.l. zelf de uren als Beverly I. Beverly III - Cry-baby, a.l. vr. za. om 20 uur, za. zo. ook om 14.30 uur, zo. ook om 17.15 uur.; - Deceptions, 16jr. zo. ma. om 20 uur, vr. za. zo. om 22.30 uur. Beverly IV - Wild or chid, 16 jr. vr. za. zo. om 22.30 uur, zo. ook om 17.15 uur, di. om 20 uur; - Dick Tracy, a.l. vr. za. zo. ma. om 20 uur, za. zo. ook om 14.30 uur. see the paradise, a.l. 14.30, 17,20 en 22.30 uur; - Another 48 hours, a.l. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; Nobody's perfect, a.l. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; - Wild orchid, a.l. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; Everbody wins, 16 jr. 14.30. 17, 20 en 22.30 uur; - Total recall, 16 jr. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; - Henry June, 16 jr. 14.30, 17, en 22.30 uur. Studio skoop(tel.09.32.91.25.08.45) - De avonden, 15 en 22.30 uur; - Cy rano de Bergerac, 15 en 20 uur; - Daddy Nostalgie, 20 uur; - One flew over the cuckoo's nest, 17.30 uur; - Atame - Tie me up, tie me down, 22.30 uur; - Noce Blanche, 17.30 uur; - Vincent en Theo, 15, 20 en 22.30 uur; Sweetie, 17.30 en 22.30 uur; Eat a bowl of tea, 15, 17.30 en 20 uur. (Programma filmfestival Gent zie ciders in deze krant De Media - vr. 19 okt. om 21 uur: Left Hand Right Hand. Dame Edna en Madge tijdens de show in Porgy Bess foto Camile Schelstraete

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1990 | | pagina 30