PZC Meer harmonie met Tai-Ji-Quan «Dit streek B Oostburgse peuterspeelzaal viert feest immimmi WOENSDAG 26 SEPTEMBER 1990 'Luie moeders' Grote verschillen in competitie tennissen Aurin oefent Aikido, Japanse bewegingskunst Nieuw gebouw Voordelen Frits Jansen is verslingerd aan Chinese sport Drie pijlers Gevechtskunst Oefeningen ANTWERPEN Theater Concerten Museum Dans Films BRUGGE Theater Concerten Films KNOKKE Films EEKLO Concert GENT Theater Concerten Films Pimpampoentje wordt al 75 jaar OOSTBURG - De peuterspeel zaal Pimpampoentje in Oost burg bestaat 20 jaar. Dit wordt gevierd op maandag 1 oktober met een feest voor de kinderen, 's Morgens komen de jongste peuters naar het feest waar de ouders poffertjes bakken en clowns zullen optreden. Het programma wordt 's middags herhaald voor de oudste peu ters. De ouders zorgen voor het versieren van het gebouw aan de Baljuw Veltersweg en zij zul len tevens feestmutsen voor al le peuters maken. Op 1 oktober 1970 startte de peu terspeelzaal in Oostburg. Het was toen de eerste in West- Zeeuwsch-Vlaanderen. Wijkzus ter Gemma Buijsse hoorde tij dens haar bezoeken aan gezin nen dat er behoefte was aan een speelzaal. „Om kinderen ook buiten het gezin te laten spelen", vertelt hoofdleidster L. de Koek die vanaf het begin als leidster bij de peuterspeelzaal is betrok ken. Er werd een aantal ouders bij el kaar getrommeld (H. Remijn, E. van Kuijk, S. de Paauw en de heer Biezeveld) dat het bestuur vormde. Deze mensen stapten naar de gemeente toe omdat ze een gebouw nodig hadden. Het voormalige kantoorgebouw van de Watermaatschappij aan de Baljuw Veltersweg bleek be schikbaar. „De ouders verricht ten reparaties, schilderden en maakten een zandbak", vertelt De Koek. Verder werden er ac ties gevoerd waaronder de ver koop van aanzichtkaarten. De peuterspeelzaal startte met ongeveer 20 kinderen. „Die kwa men niet alleen uit Oostburg maar ook uit de andere kernen binnen de gemeente en uit Aar denburg en Sluis". De speelzaal was vier ochtenden open. „De kinderen moesten minimaal twee ochtenden komen, maar vier mocht ook", aldus de hoofd leidster. Ze herinnert zich nog dat de moeders die toen hun kind naar de speelzaal brachten werden betiteld als 'luie moe ders'. „Vroeger zei men een beetje geringschattend: 'Gaatje kind naar de speelzaal?', maar tegenwoordig is het: 'Wanneer gaatje kind naar de speelzaal?". Het waren, volgens De Koek, vroeger vooral de 'moderne' ou ders die hun kind naar de speel zaal brachten. HULST - De bedrijfstenniscom- petitie in Den Duilaert in Hulst is van start gegaan met de eer ste wedstrijden in de C- en D- poule. Vooral in de laatste groep werd al direct duidelijk dat er grote krachtsverschillen gedurende deze competitie te verwachten zijn. Saman, Rabo en CIS wonnen met 8-0. Meer spanning was er in de ontmoeting tussen Heyn- drickx en Pluym Dranken. Eerstgenoemd team trok uitein delijk aan het langste eind en won met 5-3. Ineke Bonsel haalde voor Heyn- drickx de eerste punten binnen door met 7-5 te winnen van Loes Kool. Met dezelfde cijfers won Edmond Verhelst van Rob Bij- ste reld en bracht zodoende de partijen in evenwicht. Uitslagen: Poule C: Scheldelist-Fermont As- s.Tern. 2-6: 't Goudgele Ros-GTI 5-3: Van der Heyden-Barco 4-4; Radema- kers-d'Aubioul 4-4; NMB-Necker- mann I 6-2; Hemelaar-Ine Fassaert 6-2. Poule D: Fassaert Bouw-Saman Ass. 0-8; Heyndrickx-Pluym Dranken 5-3; HAS-Terra Nova 6-2; Rabo-Bleyko 8-0; CIS-Neckermann II 8-0; Wabe- ko-Van Seumeren 2-6. IJZENDIJKE - De Stichting Au rin houdt zondag een Aikido- stranddag. Aikido is een Japan se bewegingskunst voor ge weldloze zelfverdediging en voor ontwikkeling en verken ning van de intuïtieve kracht. Het is een systeem dat geba seerd is op het oefenen van het aanpassingsvermogen waarin een steeds grotere bewegings vrijheid wordt ontdekt. De bewegingen zijn soepel, ruim en snel in elkaar overvloeiend. De beheersing van lichaam en geest en de manier van samen zijn met anderen geven de deel nemers een ontspannen, gecon centreerd en compleet gevoel. De Aikidostranddag begint om 10.00 uur in het Aurin-huis aan de Minnepoortstraat te IJzendij- ke. Afhankelijk van de weersom standigheden wordt beslist of de workshop wordt gehouden op het strand of in een sporthal. Op het programma staat een alge mene inleiding, filosofische ach tergrond, zen-meditatie en zelf oefeningen doen. De Aikido stranddag wordt begeleid door Frans Hallegraeff en duurt tot 16.00 uur. Het aanzien van de speelzaal is in de afgelopen twintig jaar wel veranderd. „Nu bezoekt zo'n 85 van de peuters de speel zaal", zegt De Koek. Ook de op vang van nieuwe peuters is ge wijzigd. „Als een peuter 20 jaar geleden huilde dan troostte je het kind zo lang als nodig was. Soms een paar uur. Nu halen we de vader of moeder erbij als de peuter na een half uur nog huilt. Soms gaat het kind pas huilen als het een maand op de speel zaal is. Het nieuwtje is er dan af en het kind beseft dan dat zijn vader of moeder er niet is. Het is voor een peuter de eerste stap van huis weg en het is een grote stap", is de overtuiging van De Koek. In de speelzaal zijn ook re gelmatig ouders te vinden. „Zij krijgen dan zelf ook een indruk van wat er plaatsvindt". De tijd die de peuters in de speelzaal doorbrengen is langer dan vroe ger. „Toen kwamen de kinderen vanaf 2,5 of 3 jaar. Nu komen ze als ze twee jaar zijn". Jammer vindt de hoofdleidster het dat kinderen hooguit twee dagdelen in de week de speelzaal mogen bezoeken. „Vroeger kwa men de kinderen vaker en leer den elkaar beter kennen. Nu zijn er minder vaste contacten. Een minimum van drie keer per week zou beter zijn". De speelzaal is nu 5 ochtenden en 4 middagen open. Iedere keer kunnen er 16 peuters terecht. Pimpampoentje heeft vier leid sters, die allen een lange staat van dienst hebben: Jenny de Krijger (18 jaar), Maaike Butijn (17 jaar) en Annie de Jonge (12 jaar). Dit getuigt, volgens De Koek, van een goede sfeer. „Je moet het graag doen en niet voor het salaris". Peuterleidsters krijgen het mi nimumloon en als ze minder dan 13,3 uur in de week werken gaat daar nog een gulden van af. De situatie is al beter dan vroeger. „Toen kregen leidsters een tien tje voor een ochtend", verhaalt De Koek, die beseft dat het voor een deel nog vrijwilligerswerk is. „Ik denk dat ik naast het werk op de speelzaal nog minimaal 20 van mijn tijd extra besteed aan de administratie en dergelij ke". De speelzaal in Oostburg wordt nu door 72 peuters bezocht. Daarnaast staan er nog 40 'uk- kies' op een wachtlijst. „Het duurt nu nog zes tot negen maanden eer kinderen op de speelzaal geplaatst kunnen wor den", aldus De Koek die daarbij aantekent dat men kinderen kan opgeven vanaf 1 jaar. Een kind dat niet op de wachtlijst staat, maar drie jaar is, krijgt voorrang. De wachtlijst zal over een paar maanden tot het verleden beho ren als de voormalige rooms-ka- tholieke kleuterschool aan de Breydelstraat in gebruik wordt genomen. „We kunnen dan 16 kinderen meer plaatsen en er komt een leidster bij", vertelt De Koek. Iedere peuter van twee jaar kan dan terecht. Het ge bouw aan de Breydelstraat moet worden gedeeld met de kinder opvang. „Wij krijgen een lokaal plus de hal en de kinderopvang een lokaal. Ook het kantoor van het gastouderproject wordt er gevestigd", aldus De Koek, die vindt dat de ruimte eigenlijk te klein is voor die drie instellin gen. „Als je aan de norm wil vol doen wel, maar ja... de gemeente kan zelf de norm bepalen. Je kunt in een lokaal nu eenmaal meer kleuters kwijt dan peuters. Die vragen meer ruimte". Het huidige gebouw is zeer on comfortabel omdat er bijvoor beeld geen centrale verwarming is. „Het gebouw is zo slecht dat het gras naar binnen komt groeien", klaagt De Koek. De speelzaal heeft in het twintigja rig bestaan wel andere gebou wen aangeboden gekregen. „Maar die waren altijd minder dan het gebouw dat we nu heb ben terwijl wij bij de bouw van 'Den Hoekzak' geen ruimte kon den krijgen omdat we 'te duur' waren". De Oostburgse speelzaal was twintig jaar geleden de enige speelzaal. Nu zijn er zeven in de gemeente Oostburg en ook Aar denburg en Sluis hebben er elk een. De komst van peuterspeel zalen in Waterlandkerkje en Zuidzande zag De Koek met le de ogen aan. „Het was eigenlijk een oneerlijke verhouding. De norm om een speelzaal te star ten was 16 peuters. Waterland kerkje en Zuidzande haalden die norm niet, maar mochten toch beginnen in het kader van het kleine kernenbeleid. Wij hadden toen een wachtlijst met twintig kinderen, maar mochten niet uitbreiden", aldus De Koek. Het verschil tussen de Oost burgse speelzaal en de andere speelzalen zijn de openingstij den. „Bij ons kunnen de kinde ren vanaf half negen gebracht worden en tot kwart over twaalf worden opgehaald, terwijl ande re speelzalen al voor twaalf uur sluiten". De Koek denkt overigens dat kinderen ook zonder een speel zaal kunnen. „Wel horen we van de leerkrachten van groep een van de basisschool dat kinderen die een speelzaal hebben be zocht beter luisteren en beter in een groep kunnen werken. Ze komen vrij de basisschool bin nen en maken makkelijk con tact". De Koek vindt het jam mer dat het kennismaken met de basisschool tegenwoordig an ders verloopt. „Vroeger ging je een paar keer met een groepje oudste peuters naar de kleuter school maar tegenwoordig kun nen ze individueel tien maal op bezoek". Het contact met de ba sisschoolleerkrachten blijft nu beperkt tot de ouderavonden. Het aanbod van de spelmateria len is in twee decennia ook dras tisch verbeterd. „We begonnen met een zandbak en een bak met water. Tegenwoordig kunnen we de kinderen meer veelzijdig speelgoed aanbieden", vertelt De Koek die niet verwachtte dat ze zolang aan de speelzaal ver bonden zou blijven. Ze denkt er ook niet aan om binnenkort te stoppen. „Jonge kinderen zijn heel spontaan, ook boos, verle gen of enthousiast. Het is alle maal nog echt...". Sary Pieters IJZENDIJKE - Tai-Ji-Quan is een traditionele Chinese bewe gingskunst. waarin de harmo nie van lichaam en geest cen traal slaat. Deze Oosterse tak van sport begint ook in Neder land steeds meer voet aan de grond te krijgen. De aanhangers van Tai-Ji-Quan (uitspraak: Tjai-Tsjie-Sjuén) werken met bewegingspatronen die lang zaam en vloeiend op hel ritme van de ademhaling worden ge daan. Frits Jansen is al jaren 'verslingerd' aan Tai-Ji-Quan. „Het houdt nooit op", vertelt hij in de balletstudio Lilianne But ler in Terneuzen. Daar geeft de 41-jarige Jansen, die op een boerderijtje in de buurt van IJzendijke woont, sinds twee jaar zelfstandig les aan beoefenaars van Tai-Ji- Quan. Elk jaar is er een nieuwe cursus voor beginners. De belangstelling voor de Oos terse kunst was er lang. Maar een kennismakingscursus Tai-Ji van de stichting Aurin in Oost burg, zo'n zes jaar geleden, gaf voor hem de doorslag. Jansen: „Ik had Tai-Ji al eens op de tele visie gezien. Dit heb ik toen in mijn geheugen opgeslagen. Ruud Westerkamp die een stu die in China heeft gevolgd, gaf na de kennismakingsdag op ver zoek verschillende introductie lessen in een kleuterschool in Biervliet. Er waren enkele men sen geïnteresseerd, maar de lo- katie bleek niet geschikt." Ents Jansen wist iets beters en het duurde niet lang of de Roo- sendaalse leermeester verhuis de naar de Terneuzense ballet studio. In Terneuzen gaf Wester kamp nog driejaar les, waarvan het laatste jaar samen met Jan sen. Elke week reist Jansen nu nog op en neer naar Roosendaal om daar een lerarenopleiding te volgen. Ook in Gent geniet hij enkele jaren les bij de Chinees Chen-Hox-Gung. Frits Jansen demonstreert een beweging uit de Tai-Ji-Quan gevechtskunst voor enkele cursisten foto Camile Schelstraete) Volgens Jansen zijn er drie pij lers waarop Tai-Ji-Quan berust: concentratie, ademhaling en be weging. „De zachte stijl is gesne den koek voor mij. Tai-Ji-Quan is de hoogst verhevene vuist kunst. Ieder organisme van de mens staat in verband met el kaar. De coördinatie van het ge hele lichaam. De afzonderlijke bewegingen van de armen moe ten bijvoorbeeld op die van de benen zijn afgestemd. Een ont spannen manier om tot geeste lijke en lichamelijke harmonie te komen met jezelf en je omge ving." Over het ontstaan en de ontwik keling van Tai-Ji-Quan zijn de meningen verdeeld. Wang Zong-Yue, een meester in de ge vechtskunst, schreef ooit over de kenmerken van deze nieuwe boksstijl, die nauw samenhangt met de gedachtenwereld van Yin en Yang. Tai-Ji stamt meer af van de oude Chinese krijgs kunsten. Een hoog ontwikkelde oudercultuur, waarvan de ge vechtsaspecten minder sterk zijn geworden. Frits Jansen was zes jaar toen hij vanuit zijn geboorteplaats Rol de (Drenthe) verhuisde naar Rotterdam. Later studeerde hij aan de fotovakschool in Den Haag, waarna hij in dienst kwam als fotojournalist bij het persbu reau Telepress. Het Algemeen Dagblad maakte toen veelvul dig gebruik van zijn diensten. Eind jaren zestig, in de hippie- tijd, trok hij de wijde wereld in. „Ik ben door heel Europa tot aan Marokko geweest. Ik had toen al ruime belangstelling voor de Oosterse gevechtskunst. Maar vooral de spirituele kant van de Oosterse kunst in India trok me geweldig aan. Ik zou graag nog eens reis naar India willen ma ken." Via de theaterwereld leerde Jan sen zijn vrouw Lilianne Butler kennen, die na haar studie een balletschool in Rotterdam start te. „We wilden eigenlijk het stadsleven achter ons laten en weer op de buiten gaan wonen. Bijna tien jaar geleden zijn we naar Zeeuwsch-Vlaanderen ver huisd." In zijn Rotterdamse tijd leerde Frits Jansen ook de Chinese ge vechtskunst. Hij was lid van de Chacuricki-vereniging in Am sterdam. Op hoog niveau beoe fende hij de gevechtssport op toernooien en wedstrijden. De perfecte beheersing over de ver schillende traptechnieken (Yin- Yang). Tai-Ji-Quan is zijn nieuwe uitda ging geworden. In Terneuzen werkt hij intensief met drie klas sen. „Iedereen kan meedoen. De jongste, deelnemer is 17 jaar en de oudste cursist is 69 jaar. De grootste groep heeft de leeftijd tussen de 30 en 40 j aar. De maat schappij is voor de mensen te complex geworden. De techno logie is de laatste 100 jaar te snel gegaan. De mensen komen niet meer aan zichzelf toe", vindt hij. „De harmonisatie tussen li chaam en geest klopt bij de meesten niet. Er zijn steeds meer ziektes. Tai-Ji-Quan beoogt het terugbrengen van de harmonie. Er is geen betere vertaling van de geest in het lichaam. Negen van de tien beginners weten niet eens wat ontspannen is." De les wordt begonnen met stretch-oefeningen en krachtele menten. Voor de rest worden er ademhalings-, concentratieoefe ningen en ontspanningstechnie ken aangeleerd. Ook werkt Jan sen met lichte Chinese massa- ge-oefeningen en aan het eind besteedt hij nog aandacht aan de choreografie, het dansen." Frits Jansen ziet een grote toe komst voor Tai-Ji-Quan wegge legd. „In het bedrijfsleven kan de vorm zo worden toegepast tij dens een pauze of na het werk en ik ben ervan overtuigd dat dit ook kostenbesparend zal werken. Er zullen veel minder zieken zijn." En hij voegt eraan toe: „Als Saddam Husayn een half uur per dag Tai-Ji-Quan zou beoefenen, dan zou hij nu geen oorlog willen." Aector Dooms Stadsschouwburg - za. 29 sept. om 20 uur, zo. 30 sept. om 15 uur: Rode Neuzen door het gezelschap KNS. Prov.centr.Arenberg - wo. 26, do. 27, vr. 28, za. 29 sept. om 19 uur: Strange Interlude door de Blauwe Maandag Compagnie. de Singel - wo. 26, do. 27, vr. 28, za. 29, zo. 30 sept. om 20 uur: Tijl Uilenspiegel door het Gentse Nieuwpoortthea- ter. Echte Antwerpse Schouw burg - wo. 26, do. 27, vr. 28, za. 29 sept. om 20.15 uur, za. ook om 15 uur: 3 Mannen on der 1 dak. Fakkeltheater (Zwarte,zaal) - do. 27, vr. 28, za. 29, zo. 30 sept. om 20.30 uur: Buiten wippers. 't Klein Raamtheater - wo. 26, do. 27, vr. 28, za. 29 sept. om 20 uur: Meer volk dan gis teren door het Nieuw ensem ble Raamtheater. Raamtheater op 't Zuid - wo. 26, do. 27, vr. 28, za. 29 sept. om 20 uur: De gebroken kruik. Noordtheater - vr. 28, za. 29, zo. 30 sept. om 20.30 uur: Ni- notchka. Theater Paljas - wo. 26, do. 27, vr. 28, za. 29 sept. om 20.30 uur: Hart, eenzaam jager. Seeftheater - vr. 28, za. 29 sept. om 20.30 uur: Nonkel Gaston is dood... en dan is er koffie. Schatertheater, Merksem - do. 27, vr. 28, za. 29, zo. 30 sept. om 20.15 uur, zo. ook om 15 uur: Deborah. Rubenshuis - wo. 26 sept. om 20 uur: Ensemble Ara besque; di. 2 okt. om 20 uur- :Robert Holl, bariton en Jo zef de Beenhouwer, piano, de Singel - vr. 28 sept. om 20 uur: Kon. Filharmonisch or kest van Vlaanderen en Ant werpse koren. Vleeshuis - za. 29 sept. om 20 uur: Ensemble Joris Verdin. Rubenshuis - vr. 28, za. 29 sept. om 20 uur: Danza Anti- qua, muziek en dans uit de 15e en 17e eeuw. Rex - Wild orchid, 16 jr. 12, 14.20,16.40, 19 en 21.20 uur. Rex-club - Heart condition, a.l. 12,14,16,18, 20 en 22 uur. Odeon 1 - Romeo, a.l. 14, 16, 18, 20 en 22 uur. Odeon 2 - Yes, Georgina, al. 14, 16.20, 18.40 en 21 uur. Odeon 3 - Look who's tal king, a.l. 14, 16, 18, 20 en 22 uur. Odeon 4 - Cyrano de Berge rac, a.l. 14, 16.30, 19 en 21.30 uur. Astrid - Gremlins II, a.l. 14, 16.20,18.40 en 21 uur. Vendome - Robocop II, a.l. 14, 16.20,18.40 en 21 uur. Rubens - Dick Tracy, a.l. 14, 16.30, 19 en 21.30 uur.. Quellin 1 - Come see the pa radise, a.l. 14, 16.30, 19 en 21.30 uur. Quellin 2 - Cry-baby, a.l. 14, 16, 18, 20 en 22 uur. Quellin 3 - Back to the futu re III, a.l. 14,16.20,18.40 en 21 uur. Metro 1 - Nobody's perfect, a.l. 14, 16,18, 20 en 22 uur. Metro 2 - Another 48 hours, a.l. 14, 16, 18, 20 en 22 uur. Sinjoor - Bad influence, 16 jr. 14, 16, 18, 20 en 22 uur. Brabo - Hard to kill, 16 jr. 14, 16, 18, 20 en 22 uur. Tijl - Fantasia, a.l. 14.20, 16.40, 19 en 21.20 uur. Wapper - Bird on a wire, a.l. 14, 16.20, 18.40 en 21 uur. Ambassades 1 - The hunt for red October, a.l. 14, 16.30, 19 en 21.30 uur. Ambassadesclub 1 - She's out of control, a.l. 14, 16, 18, 20 en 22 uur. Ambassadesclub 2 - Nuns on the run, a.l. 14,16,18,20 en 22 uur. Ambassadesclub 3 - Wrong bet, 16 jr. 14,16.20,18.40 en 21 uur. Ambassadesclub 4 - La gloi- re de mon pere, a.l. 14, 16.40, 19 en 21.20 uur. Marionettentheater - do. 27 sept, om 20.30 uur: Carmen; vr. 28 sept, om 20.30 uur: Die Fledermaus; za. 29 sept, om 20.30 uur: Mozart. De Korrekelder - vr. 28, za. 29 sept, om 20.30 uur: Oblo- mov. De Werf - zo. 29 sept, om 15 uur: De G.V.R. naar Roald Dahl door Theater Froe froe. Stadsschouwburg - wo. 3 okt. om 20 uur: Een wereld van woorden door Sandberg Theater. Belfort - wo. 26 sept, om 21 uur: Beiaardconcert door Frank Deleu. Stadsschouwburg - za. 29 sept, om 20 uur: I Fiamming- hi. Gulden Vlies - The hunt for red October, a.l. dag. om 20 uur, za. om 14.30 uur; - Blue steel, a.l. vr. za. zo. om 22.30 uur, za. ook om 14.30 uur, zo. ook om 17.15 uur; - Robocop II, a.l. vr. ma. di. om 20 uur, za. zo. ook om 14.30 uur, zo. ook om 17.15 uur; - Goodfel- las, a.l. vr. za. zo. om 22.30 uur, zo. ook om 20 uur; - Ro meo, a.l. dag. om 20 uur, zo. ook om 17.15 uur; - The De linquents, vr. za. om 22.30 uur, za. zo. ook om 14.30 uur. Memling - Nobody's perfect, a.l. dag. om 20 uur, vr. za. zo. ook om 22.30 uur, za. zo. ook om 14.30 uur, zo. ook om 17.15 uur. Van Eyck - Dick Tracy, a.l. zelfde uren als Memling. Kennedy I - Come and see the paradise, dag. om 20 uur, vr. za. zo. ook om 22.30 uur, za. zo. ook om 14.30 uur, zo. ook om 17.15 uur. Kennedy II - Wrong bet, a.l. zelfde uren als Kennedy I. Kennedy III - Gremlins II, a.l. za. zo. om 14.30 uur, zo. ook om 17.15 uur; - Decep tions, 16 jr. dag. om 20 uur, vr. za. zo. ook om 22.30 uur. Kennedy IV - Cry baby, a.l. vr. za. zo. ma. om 20 uur, za. zo. ook om 14.30 uur;-Ano- ther 48 hours, a.l. vr. za. zo. om 22.30 uur, zo. ook om 17.15 uur; - Distant voices, still lives, di. om 20.30 uur; - Die hard II, a.l. do. 4 okt. om 20 uur. Chaplin - Wild orchid, 16 jr. zelfde uren als Kennedy I. Beverly I - Dick Tracy, a.l. dag. om 20 uur, vr. za. zo. ook om 22.30 uur, za. zo. ook om 14.30 en 17.15 uur. Beverly II - The hunt for red October, a.l. zelfde uren als Beverly III - Gremlins II, a.l. za. zo. om 14.30 en 17.15 uur; - Blue steel, a.l. dag. om 20 uur, vr. za. zo. ook om 22.30 uur. Beverly IV-Wild orchid, a.l. zelfde uren als Beverly I. De Media - za. 29 sept, om 21 uur: Jablkon. Gents Amusement Theater - za. 29 sept, om 20 uur: Ge mengd dubbel. Vooruit - zo. 30 sept. om 20 uur: Spyz. Gele zaal - vr. 28 sept. om 20.30 uur:Concert-causertie Karei Goeyvaerts, m.m.v. Mark de Smet, de voormali ge Nieuwe Muziekgroep en het koor De tweede adem. Decascoop - Bad influence, 16 jr. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; - Robocop II, a.l. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; - Grem lins II (70 mm), a.l. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur;. - The hunt for red October (70 mm), a.l. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; - Wrong bet, a.l. 14.30, 17 en 22.30 uur; - Goodfellas, a.l. 20 uur; - Blue steel, a.l. 22.30 uur; - Come see the paradi se, a.l. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; - Another 48 hours, a.l. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; - Bird on an wire, a.l. 14.30,17 en 20 uur; - Wild orchid, 16 jr. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; - Fantasia, a.l. 14.30 en 22.30 uur; - Dick Tracy (70 mm), a.l. 14.30,17,20 en 22.30 uur; - Nobody's perfect, a.l. 14.30, 17, 20 en 22.30 uur; - Romeo, a.l. 17 en 20 uur. Monique van de Ven en Johan Leysen in Romeo V Hooldleisdter L. de Kock met enkele peuters in speelzaal Pimpampoentje (foto Camile Schelstraete

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1990 | | pagina 38