PZC Vlaketunnel open voor brandgevaarlijke stoffen De flitsende handen van een vechtmachine bevindingen Scholenfusie in landbouwsector Goese Lyceum werkt samen met bedrijfsleven provincie donderdag 11 januari 1990 15 Medezeggenschapsraad wil andere partners De straatvechter Bijsturen Goeie plekken Scalp Tot bloedens toe I I I I I I I I I I I I I I I I I I I II I ITTTT Zwaard Nieuwbouw in Goes-Zuid Nijverheid en Handel bijeen Initiatief levert geld op Meer passagiers en auto's via PSD overgevaren Onderzoek naar high-techpark in Middelburg MTS Vlissingen dwars bij fusie VLISSINGEN - De medezeggen- chapsraad (MR) van de MTS in Vlissingen wil niet dat de ichool fuseert met vier andere nstellingen voor middelbaar jeroepsonderwijs op Walche- en. Secretaris M. C. de Jonge 'an de MR wil dat wordt geke- ten naar andere fusiepartners. Jet personeel van de MTS prak zich vorige maand bijna inaniem uit tegen de benoe- ing van A. Buijs tot voorzitter an de centrale directie van het ieuw te vormen instituut. lij de fusie zijn vijf scholen be rokken: MTS, MDGO Vlissin- ;en, Streekschool, Waayen- lurgh en het middelbaar nau- lisch onderwijs. Met ingang van iet nieuwe schooljaar moeten zij ïun zelfstandige status verrui- en voor een partnerschap. Het ïieuwe bestuur is per 1 januari «ingetreden. Voorzitter is de /lissingse onderwijswethouder 1. de Keijzer. Hij is verrast door le houding van de MTS. „Van of- iciële kritiek of schriftelijke be waren is tijdens de hele proce- lure geen sprake geweest. Dat le ene school de fusie meer toe- uichte dan de andere was be- :end, maar deze reactie is te- eurstellend en bovendien erg aat." 3e Jonge laat weten dat de MR liet tegen een fusie is, maar wel ,egen deze. „De benoeming van riuijs tot directievoorzitter was le druppel die de emmer deed iverlopen." Buijs, nu nog direc- ;eur van de Streekschool in Mid- ielburg: „Het is natuurlijk niet euk om zoiets te vernemen, naar bij elke fusie moeten hob- iels worden genomen. Het is mij ïog niet duidelijk waarom een onaanvaardbaar' is uitgespro ken. De procedure is namelijk lorrect toegepast." Jet personeel heeft in december (ritgesproken de benoeming van Buijs onaanvaardbaar te vin- tien. De medezeggenschapsraad beeft deze week het nieuwe be stuur laten weten grote bezwa ren te hebben tegen de hele fu sie. Secretaris De Jonge: „In eer ste instantie was sprake van het samengaan van de MTS met het VIDGO. Een fusie van deze twee gemeentelijke scholen was aan vaardbaar. Later zijn daar iteeds meer scholen bijgeko- nen. We hebben continu gepro beerd het fusieproces bij te stu ren, maar er is te weinig met on ze reacties gedaan". Hij denkt dat er nog mogelijkhe den zijn om deze fusie te stop pen. Daarover wil hij echter nog geen uitspraken doen. De MR wacht eerst de reactie van het bestuur af, dat hierover eind ja nuari vergadert.Bestuursvoor- zitter De Keijzer gelooft niet dat de fusietrein nog een halt kan worden toegeroepen. „De ande re vier partners hebben namelijk niets laten horen. Ook het ge meentebestuur van Vlissingen wil niet dat de MTS eruit stapt. Het heeft duidelijk gekozen voor één openbaar instituut voor middelbaar beroepsonderwijs." Volgens hem zijn bij het ontwer pen van de gemeenschappelijke regeling voor de vijf scholen zwa re discussies gevoerd met de MR van de MTS. „Maar uiteindelijk is iedereen akkoord gegaan." Ook bij de benoeming van de centrale directie - mevrouw M. A. Verhage (MDGO), C. A. van Nispen (MTS) en Buijs (Streek school) - was nog geen kritiek te horen. De Keijzer: „In de wan delgangen hoor je natuurlijk weieens gemurmel, maar we werden pas voor het eerst met bezwaren geconfronteerd nadat het bestuur Buijs tot directie voorzitter had gekozen". De uit bestuursleden samengestelde selectiecommissie had hem voorgedragen. Een commissie vanuit het personeel en de MR's had in meerderheid Van Nispen aanbevolen. De MTS heeft 1100 leerlingen en zou daardoor als zelfstandige schook kunnen blijven bestaan. Een minimum van 600 leerlin gen is wettelijk vereist. „De MTS staat sterk en kan dit daarom zeggen. De school heeft echter geen eigen bestuur meer en het nieuwe gezamenlijke bestifur zal weinig voelen voor het uittreden van de MTS", aldus De Keijzer. H. C. J. M. Simons, directielid van de MTS, zegt evenwel posi tief te staan tegenover een fusie. Hij wil echter dat eerst een aan tal drempels wordt weggeno men. Buijs is niet van plan zijn acti viteiten op een zachter pitje te draaien. „De samenwerking met de twee andere leden van de centrale directie is plezie rig." Hij treedt overigens pas per 1 augustus aan als voorzit ter van de centrale directie. De Vlaketunnel, vanaf volgend jaar ook door brandgevaarlijk vervoer te gebruiken {foto Willem Mieras VLAKE - Brandgevaarlijke stoffen mogen in de toekomst door de Vlaketunnel worden vervoerd. Vrachtwagens met benzine en andere brandbare stoffen hoeven dan geen ge bruik meer te maken van de omleidingsroutes over de Ou de Rijkweg. Rijkswaterstaat directie Zee land wil volgend jaar de tunnel gaan aanpassen door onder meer een extra brandwerende coating aan te brengen. Op dit moment is er nog geen uit spraak gedaan over het ver voer van explosiegevaarlijke stoffen voor de tunnel, zoals LPG. „De tunnel is niet te be schermen voor de gevolgen van ongelukken met LPG", stelt ing. A. van der Zeijst, hoofd dienstkring Noord- en Midden-Zeeland van rijkswa terstaat. „Als er iets gebeurt, is de tunnel in één klap weg. Het is nu de vraag of we die kleine kans willen lopen. Dat wordt een beslissing op rijks niveau". De gemeenten Ka- pelle en Reimerswaal en de re gionale brandweer pleiten al geruime tijd voor het openstel len van de Vlaketunnel voor alle transporten met gevaarlij ke stoffen. Sinds de opening van de centrale veiling in Bie- zelinge is de situatie op de Ou de Rijkweg gevaarlijker ge worden; zo moeten tractoren en tankwagens elkaar passe ren op deze weg. Wekelijks rij den tussen de 400 en 500 vrachtwagens met gevaarlijke stoffen over de omleidingsrou tes. De directie Zeeland van rijkswaterstaat onderkent de situatie. „De omleidingsroute kent enkele knelpunten. We hebben kansberekeningen ge maakt en daaruit komt naar voren dat gebruikmaking van de omleidingsroute voor brandgevaarlijke stoffen meer risico meebrengt op een onge val dan het gebruik van de Vlaketunnel", betoogt .Van der Zeijst. Rijkswaterstaat heeft drie jaar nodig voor groot onderhoud aan de tun nel en het aanbrengen van een extra brandwerende laag op de wanden. Op dit moment zijn de muren wel van een coa ting voorzien, maar als er een vrachtwagen met benzine in brand zou raken, ontstaat een zodanig hitte dat ook het be ton aangetast kan worden. Volgens een grove schatting van rijkswaterstaat is daar een bedrag van pakweg 5 mil joen gulden mee gemoeid. De Vlaketunnel is voor het ver keer op de A 58 altijd een wat onverwacht 'gat' geweest. „Automobilisten gaan op hun rem staan als de weg ineens de diepte induikt", aldus Van der Zeijst. Het is daarom de bedoeling om aan de ingang van een lich te verf te voorzien. Op grotere afstand van de tunnel komt een signalering op de weg, waarmee langer van te voren een strook kan worden afge sloten. Dat is vooral van be lang bij onderhoudswerk. Ook komt er een filedetectiesys teem, waarmee zonodig auto matisch een omleidingsroute kan worden aangegeven. Van der Zeijst verwacht dat rijks waterstaat komend najaar be gint met de werkzaamheden. Daarna is het onderhouds werk aan de tunnel zelf aan de beurt. Verlichting, blusinstal latie, leidingen en dergelijke worden aangepast. De wan den worden vernieuwd en daarna van een dikke brand werende coating voorzien. Het verkeer zal zo min mogelijk hinder ondervinden van het werk. In het toeristenseizoen werkt rijkswaterstaat niet aan de tunnel, om opstoppingen te voorkomen. Samen met de verbetering van de signalering kost de re novatie ongeveer 15 miljoen gulden. De sticker op z'n voordeur zegt eigenlijk al genoeg. Een pi stool staat er op. En een waar schuwend tekstje: 'Vergeet de hond, de baas waakt hier'. „Stel: vannacht komt er een inbreker die m'n video wil jat ten. De meeste mensen zullen boven blijven. Maar ik ga naar beneden. En dat wordt écht la chen, gieren, brullen. Ik maak 'm gewoon af; de politie zal 'm niet meer kunnen identifice ren. Ik ben een vechtmachine. Ik train om aan te vallen èn te doden." Naam: Ed Maessen. Leeftijd: vijfentwintig jaar. Woonplaats: Vlissingen Beroep: plaatwerker. Hobby: straatvechten. Een bizar verhaal; „Ik deel graag kopstoten uit. En knieën, daar ben ik ook gek op, die zijn lekker bros." Een tikje hinkend gaat De Straatvechter op z'n pantoffels voor naar de woonkamer. Niks om je druk over te maken, ge- baart-ie geruststellend naar z'n geblesseerde been. Gewoon van de trap gevallen, meer niet. Hij zou zo uit de West Side Sto ry weggelopen kunnen zijn: kuif, aarzelend snorretje, spij- kerbroek, een strak T-shirt over het pezige bovenlijf. In juni hoopt Ed Maessen af te reizen naar een plek ergens in het Verre Oosten om in achter- afstegen mee te doen aan het wereldkampioenschap straat- vechten. Wie, wat, waar en hoeveel, dat wil-ie zorgvuldig geheim houden. Straatvech ten is verboden; vielen er bij een vorige titelstrijd geen drie doden? Als-ie te veel uit de school klapt, zou het wel eens kunnen gebeuren dat het hele feest niet doorgaat. En dat zou jammer zijn. Wat 'm daar allemaal te wach ten staat, eerlijk gezegd, hij heeft geen flauw idee. Mis schien staan ze wel klaar met fietskettingen, honkbalknup pels, enge messen. Alles mag. Zolang het maar geen vuurwa pens zijn. Maessen vreest niet. Hij neemt slechts zijn blote handen mee. Dat zijn zijn dodelijke wapens. „Ik sla altijd met de vlakke on derhand, m'n vingers naar ach teren om m'n knokkels niet te breken. En dan snel uitstoten naar het voorhoofd. Of naar de oren, de neus, de oogkassen, de hartstreek; dat zijn allemaal goeie plekken om iemand te ra ken." Veiligheid voor alles. Ed Maes sen wil - voor hij naar het Verre Oosten vertrekt - proberen een extra verzekeringetje af te slui ten voor z'n handen, z'n voeten èn z'n ogen. „Ze zijn helemaal niet te beroerd hun duimen in je oogkassen te zetten. Het gaat daar hard tegen hard. Het is afmaken in een zo kort moge lijke tijd; je moet je tegenstan der in elk geval zo'n zwaar let sel toebrengen dat-ie voorlopig niet meer opstaat." Maessen moet voorzichtig zijn. Straatvechten is illegaal. Hij leeft zich uit in een wereldje waarin veel louche lieden rond wandelen, is voor z'n training aangewezen op - vooral Belgi sche - obscure sportschoolties. flink zal dalen. Ik leer ze zóveel valse trucjes, dat elke ver krachter z'n handen wel thuis zal houden'. Het trainingsprogramma. Veel oefenen met zware gewichten. Veel lopen en zwemmen. Een douche van een graadje of zes tig, zeventig, dat vindt-ie lek ker. Z'n knokkels tot bloedens toe kapot slaan op een paal hoofd, daar wordt-ie hard van. En af en toe een oefenwed strijdje natuurlijk. Alleen het vinden van geschikte tegen standers, dat wil wel eens pro blemen geven. „Dus je moet Willem van Dam Dus de verslaggever begrijpt, hij kan z'n mond niet tè ver open trekken. Duizenden toeschouwers ko men er op de wereldkampioen schappen af, dat kan-ie wel ver tellen. En er wordt ontzettend gegokt. Valt er voor hem ook nog wat te verdienen? De Straatvechter haalt slechts z'n schouders op. Wie weet keert-ie straks wel met een scalp naar huis. Een scalp??????? Zeker, zegt-ie eenvoudig, dat gebeurde vier jaar geleden ook. „Toen kreeg de winnaar een stuk hoofdhuid mee. Hadden ze van een jongen afgeslagen; een achtentwintig-jarige knaap, dood". Jakkes „Ach", zegt Maessen op een toontje van zo-erg-was-het nu- ook-weer-niet, „ze hebben die jongen niet doodgeslagen. Hij was al dood: een hartaanval." Maar is een potje dammen toch niet veel leuker? „Ja hoor, dat kan ook heel leuk zijn. Ik kan daar üüüren naar kijken. Maar ik wil dit gewoon eens aandurven. Ik beschouw het als een goeie training. Het is een mooie gelegenheid nog wat ervaring op te doen. Die kan ik wel gebruiken. Want als terugkom, wil ik een cursus zelfverdediging voor meisjes gaan geven." Hij wil niet opscheppen, 'maar als ze straks bij mij zo'n cursus gevolgd hebben, nou, ik kan je verzekeren dat het percentage aanrandingen en overvallen hier en daar 's laten vallen dat je een tegenstander zoekt, je belt 's watje vraagt 's bij sport scholen of iemand zin heeft in een wedstrijdje." En zo treffen ze elkaar op een afgelegen stukje strand. Of in een stille steeg in Antwerpen, Rotterdam of Amsterdam. Met slechts één doel: elkaar zo snel mogelijk uitschakelen. „Snel heid, daar komt het op aan. Straatvechten is sneller zijn dan je tegenstander. Je kunt ie mand tegenkomen met een Bo- wie-knife, een stiletto, een val ines. Maar ik loop nooit met wapens, daar is de boete me te hoog voor. Mijn wapens zijn m'n handen, m'n voeten, m'n hoofd. En mijn snelheid. M'n snelheid train ik voor de spie gel; sneller zijn dan je eigen spiegelbeeld, dat lukt je nooit." Maessen voelt zich sterk ge noeg om de hele wereld aan te kunnen. Alleen z'n borstkas, die zou nog een beetje vergroot moeten worden met wat fitt- ness of krachttraing. Regelma tig laat-ie zich 'helemaal in mekaar rammen om m'n pijn grens te verleggen'. Dan laat hij zich met een honkbalknup pel bewerken, of - zoals die ene keer - met een zwaard. De Straatvechter is er trots op, op die kleine littekentjes op z'n gespierde armen. „De allereer ste les hebben ze me met een Samurai-zwaard behandeld. Dat waren mannen, die kun nen écht met zo'n zwaard over weg. Die zijn zó snel, die geven, tsjak, net een striempje zoals je ook wel 's bij het scheren ge beurt." Hoe haalt een mens het in z'n hoofd? Dat is, vindt De Straat vechter, nog 's een goeie vraag. Karate, judo of jiu-jitsu, dat is allemaal maar niks. Te tam. „Als je op straat wordt overval len, loop je ook niet in een kara te- of judopakje, dan loop je ook niet met allerlei bescher ming aan. Op judo en karate leer je afweren en verder niks. Maar ik val aan, net zo lang tot m'n tegenstander niks meer te rug kan doen." De buren groeten je zeker wel ontzèttend beleefd? De Straatvechter kijkt ver wonderd. „Ik ben helemaal geen agressief type. Ik ben juist heel gevoelig. Ik vind het óók rot als ik een vogeltje dood rijd. En als iemand verdriet heeft, leef ik altijd erg mee. D'r zijn maar weinig mensen die weten dat ik aan deze sport doe; een paar vrienden en ken nissen. M'n moeder weet er ook van. Maar m'n pa, die ver klaart me voor gek. En zo zul len er nog wel meer zijn. Maar ik durf zaterdagsavonds wél in Amsterdam en Antwerpen rond te lopen. „Het is nog nooit zover gekomen, maar als ie mand mij om m'n portemon nee vraagt, zal ik 'm die rustig geven. Alleen, voordat-ie uit- gevloerd op de grond ligt, heb ik m'n portemonnee al weer te rug. Ze slaan je tegenwoordig voor een knaak de hersens in. Nou, die knaak hou ik liever in m'n zak." De Straatvechter schudt be kommerd het hoofd. „De we reld is zo onveilig geworden." GOES - De Rijks Agrarische Middelbare School (RMAS) in Goes en de Groene School in Ka- pelle (lager agrarisch onder wijs) gaan fuseren en krijgen nieuwbouw in Goes-Zuid. Bei de scholen gaan samenwerken in het Agrarisch Opleidingscen trum (AOC) Zeeland. Ook de La gere Agrarische School in Som- melsdijk (Goeree Overflakkee) gaat deel uitmaken van het AOC, maar blijft gevestigd op het Zuidhollandse eiland. Het minsiterie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij heeft toestemming gegeven voor de nieuwbouw in Goes. Aan het ein de van dit jaar of begin volgend jaar gaat de eerste paal de grond in. Het opleidingscentrum heeft een terrein van bijna twee hecta re tot zijn beschikking op de hoek van de Van Hertumweg en De Fruitlaan in Goes Zuid. Dat oppervlak is groot genoeg om behalve aan het schoolgebouw, plaats te bieden aan proefvel den, kassen, een dierenverblijf en een eigen sportzaal. Directeur ir H. Laros van de RMAS is bijzonder te spreken over de fusie en de nieuwbouw in Goes. „Wij zitten in een gebouw van bijna honderd jaar oud en geven daarnaast les op verschil lende andere plaatsen. Dat laat ste geldt ook voor de Groene School in Kapelle. Met de nieuw bouw hebben we straks alles bij elkaar." Met betrekking tot de fusie zegt hij: „Een belangrijk voordeel van het AOC is, dat de agrari sche kennis op één plaats in Zee land zit. We kunnen zo beter sa menwerken met verschillende organisaties op landbouwge bied en ons beter presenteren als onderwijsinstelling. Ik verwacht dat door de samenwerking het aantal cursisten, met name in het volwassenenonderwijs, ze ker zal toenemen. Laros hoopt dat in het school jaar 1992/1993 de leerlingen voor het eerst les zullen krijgen in het nieuwe gebouw. Ook directeur L. Burger van de Groene School in Kapelle is blij met de nieuwbouw. Hij denkt niet dat de verhuizing proble men zal geven voor het perso neel of de leerlingen. "We heb ben weinig personeel dat uit Ka pelle komt. En ook van de kant van de leerlingen verwacht ik weinig bezwaren. Voor degenen die met de trein komen wordt het alleen maar makkelijker. Leerlingen die met de fiets uit Reimerswaal komen, moeten enkele kilometers verder trap pen. Maar de leerlingen uit Bor- sele zijn er weer bij gebaat." GOES - De Nederlandse Maat schappij voor Nijverheid en Handel, Department Zeeland, houdt vandaag, donderdag, een bijeenkomst in Hotel Goes. Ge deputeerde J. B. Ventevogel spreekt over het onderwerp: 'De toekomst van Zeeland, aanpak ken of afwachten?' De aanvang is 18.00 uur. Dinsdag 23 januari houdt de af deling een vergadering in Hotel Britannia-Watertoren in Vlissin gen. Schelde-directeur drs A. B. A. Smit behandelt het onder werp: 'De Schelde in eb en vloed'. Aanvang 17.00 uur. GOES - Het Goese Lyceum be gint 15 februari officieel met een bedrijvenkring. Doel is voor een betere wisselwerking tussen school en bedrijfsleven te zorgen. Daarnaast brengen de ondernemingen geld in het laatje. Tegen een vergoeding kunnen ze gebruik maken van de faciliteiten van het schoolge bouw voor bijvoorbeeld perso neelsfeesten of bedrijfscursus- sen. Ook de lichtbakken met re clame die tegen betaling in de gang naar de aula opgehangen mogen worden, spekken de schoolkas. „In 1984 gaven we eigenlijk al de aanzet tot dit project", zegt plaatsvervangend rector J.A. Leenhouts. „Vanwege de slechte economische situatie waren de arbeidsmogelijkheden slecht. Daarom werden diverse projec ten op poten gezet om leerlingen voor te lichten over arbeid en be roep. Uit deze activiteiten vloei de op den duur de bedrijven kring voort". Leenhouts vertelt dat bijvoor beeld werknemers van een in stallatiebedrijf in Goes mede werking verleenden aan een schoolproject. Leerlingen keken hoe het lyceum op energiekos ten kan bezuinigen. Het installa tiebedrijf dat hen daarbij hielp heeft zich nu ook bij de bedrij venkring aangesloten. „Om het onderwijs goed aan te VLISSINGEN - De veerdien sten op de Westerschelde krij gen het steeds drukker. In 198S werd 4,2 procent meer voertui gen overgezet dan in het jaar daarvoor. Op de lijn Kruinin- gen-Perkpolder nam vooral het aantal personenauto's toe. In Vlissingen en Breskens ver toonde vooral het aantal bussen en vrachtauto's een sterke groei. In totaal werden vorig jaar 3.127.655 voertuigen overgezet. In 1988 waren dat er ruim 120.000 minder. Ook het aantal passa giers steeg fors: 7.855.000 in 1989 tegen 7.668.000 het jaar daar voor. De categorie personenau to's steeg van 2.397.000 in 1988 naar 2.501.000, een toename van 4.3 procent. Het aantal vracht auto's en bussen steeg van 604.000 naar 626.500. Op de lijn Breskens-Vlissingen werden vorig jaar 6200 bussen overgezet; in 1988 waren dat er 5699. Het aantal vrachtwagens steeg van 132.364 naar 139.813, een toename van 5,6 procent. Op de lijn Perkpolder-Kruiningen zorgden de personenauto's voor de belangrijkste stijging. Die ca tegorie voertuigen groeide met 5.4 procent tot 1.269.000 voertui gen. Tweede paasdag (27 maart) was voor Vlissingen-Breskens de tra ditionele topdag; in 30 reizen werden er 6.043 auto's naar een overkant gebracht. Voor het veer Kruiningen-Perkpolder viel de topdag op 15 augustus met 5.269 personenauto's op 33 reizen. laten sluiten op de arbeidsmarkt willen wij contacten onderhou den met het bedrijfsleven", licht Leenhouts toe. „Medewerkers van bij de kring aangesloten on dernemingen kunnen bijvoor beeld gastcolleges geven en leer lingen uitnodigen eens te komen kijken in het bedrijf'. De plaatsvervangend rector ver telt dat de financiële steun die de tien deelnemende bedrijven geven, gebruikt kan worden om bijvoorbeeld het computerbe stand te vernieuwen. Het ly ceum reserveert ook geld om de viering van het het 125-jarig be staan van de school dit jaar luis ter bij te zetten. Tot nu toe werd weinig rucht baarheid gegeven aan de bedrij venkring. Aan samenwerking met andere scholen dacht het ly ceum niet. „De kans van slagen is groter als je als enige aanklopt bij een bedrijf', meent Leen houts. „Ondernemingen zullen minder happig zijn mee te doen als ze de ene na de andere aan vraag krijgen". Is Leenhouts niet bang voor een vermenging van belangen nu de school zich laat betalen voor het maken van reclame? „Het is niet de bedoeling dat de school financieel afhankelijk wordt van het bedrijfsleven. Met dit project staat het onderwijs voorop. De reclame-inkomsten moeten bijzaak blijven". In de school hangen al enige tijd een aantal reclame-vitrines. In februari zullen alle deelnemen de bedrijven zich presenteren. Ook vertegenwoordigers van de Hogeschool Zeeland zijn bij voorbeeld uitgenodigd om bij deze gelegenheid aanwezig te zijn. MIDDELBURG - De gemeente raad van Middelburg neemt maandag 22 januari een besluit over een onderzoek naar de in richting van het hoogwaardig bedrijventerrein aan de Schroe- weg. Het onderzoek moet een duidelijke visie geven op de in passing van het terrein en de be bouwing daarop in het silhouet van de stad. Met het voorstel van burgemeester en wethou ders is een bedrag van bijna 24.000 gulden gemoeid. B en w vinden het'wenselijk dat bij het opstellen van het bestem mingsplan, waarin het high techpark wordt opgenomen, na drukkelijk rekening wordt ge houden met de overgang tussen stad en landschap. Het onder zoek kan de gemeente houvast geven bij het maken van het be stemmingsplan en bij de invul ling van het terrein, vindt het college. De raad spreekt verder over de aanpassing van de kop van de Adelaarstraat. Gemeentewer ken heeft een plan ontwikkeld dat voorziet in de aanleg van een voetpad naar de Kerksteeg en een nieuw speelterreintje. Aan de orde komt ook de aanleg van een geluidsscherm langs de To- renweg. De vergadering wordt gehouden in het stadhuis en be gint om 14 uur. Ed Maessen:...straatvechten is afmaken,in een zo kort mogelijke tijd...foto Ruben Oreél) I

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1990 | | pagina 15