PZC
Rijk moet keuze
over toekomst van
Kanaalzone maken
Feestdagen zijn voor de
alcoholist een kwelling
Eerste cabaretmarathon
van Zeeuwse bodem
Vtiftrkomen vandalisnie
is taak van ondernemer
We laten niet
politie de
rotzooi opruimen...
provincie
13
\ARITIEM OEFENCENTRUM
INWONER SCHOR
E WIL HELPEN
E GLASBAK SNAKT NAAR GLAS
WOENSDAG 13 DECEMBER 1989
iDVIESRAAD:
IK VAL ALLEEN OP GROTE
STERKE FLESSEN.
m STRAKS IN VE GLASBAK
KAN JE VALLEN OP
WIE JE WILT.
Elkaar nodig
Toch Middelburgse
cultuurstichting
ZATERDAG IN MIDDELBURG
Broeikaseffect
Portiers
PRIJS VOOR FRAPO
Motivatie
Parkeerwachter
Vlissingse
kans 'natte'
training
VLISSINGEN - Het ruim een jaar geleden uit Vlissingen ver
trokken Maritiem Trainings Centrum (MTC) overweegt terug
te komen naar de Scheldestad. Door de explosieve uitbreiding
van het oefencentrum van de gemeentelijke brandweer is het
terrein aan de Buitenhaven weer aantrekkelijk. Volgens di
recteur R. Rijckaert van het MTC zou de Zeeuwse markt van
uit Vlissingen kunnen worden bediend.
zijn, is de toeloop van Nederlandse be
drijven groter geworden,"
Het oefencentrum van de brandweer
groeide ook behoorlijk na het vertrek
van het MTC. Een stuk snelweg, spoor
lijn, watersnooddorp en gasveld wor
den momenteel onder meer aangelegd
om een groot scala aan cursussen te
kunnen aanbieden. „Ons vertrek heeft
voor beide centra positieve gevolgen
gehad", zegt Rijckaert. „De brand
weer moest zonder ons door. Ze kon
niet meer van onze markt profiteren.
Ze heeft zich gered door nieuwe voor
zieningen aan te leggen. In het verle
den hadden wij daar al op aangedron
gen, maar het heeft te lang geduurd
voor er iets gebeurde. De brandweer is
een gemeentelijke instelling en ambte
lijke molens werken traag."
Rijckaert is verbaasd over de snelle
groei. Het idee is ontstaan om in Vlis
singen een 'filiaal' van het MTC te ves
tigen. „In Zeeland is een kleine markt.
Die is vanuit Vlissingen te bedienen."
Hij noemt als voorbeeld het loodswe
zen, de marechaussee, de PSD en de
Olau-Line. Hij denkt aan enkele hon
derden cursisten per jaar. Op de Maas
vlakte zijn dat er duizenden (in 1988:
3000). „Dat neemt niet weg dat we
graag willen investeren in een tweede
nat centrum. Het is nog onduidelijk of
de cursussen moeten worden gegeven
vanaf een schip, een ponton of een in
stallatie aan de wal. De plannen zijn
nog prematuur."
Ondercommandant D. G. Murre van
de Vlissingse brandweer zou de komst
van een 'natte' poot naast zijn 'droge'
trainingscentrum van harte toejui
chen. Rijckaert is van plan binnen
kort op bezoek te gaan in de brand
weerkazerne aan de Van Dishoeck-
straat. „Wanneer blijkt dat wij in de
running zijn, komt de zaak misschien
in een stroomversnelling. Wellicht
zijn er meer geïnteresseerden. De
twee centra zouden profijt van elkaar
kunnen hebben." Murre zei het on
langs nog: „Het zou prachtig zijn als
we in Vlissingen een totaalpakket
kunnen aanbieden."
Rijckaert, directeur van het Mari-
Iiem Trainings Centrum.
Van onze Haagse redactrice)
)EN HAAG - De Raad van Advies
oor de Ruimtelijke Ordening (RA
IO) vindt dat het ministerie voor ver
eer en waterstaat in het Tweede
itructuurschema Zeehavens meer
andacht moet besteden aan de ka-
iaalzone Terneuzen-Sas van Gent.
let Rijk moet bovendien een duide-
ijk standpunt innemen over de uit
leiding van de terreinen voor diep-
i'ater gebonden industrie, vindt de
iARO.
n een advies aan het ministerie van
erkeer en waterstaat over het in au-
ustus uitgebrachte Tweede Struc-
uurschema Zeehavens stelt de raad
at er dringend behoefte is aan een vi-
ie op de ontwikkeling van de zeeha-
ensterreinen in de kanaalzone. Voor-
1 moet worden bekeken hoeveel ruim-
er nodig is voor de havengebonden
ctiviteiten, aldus de raad. „Nu be-
taan er drie opties: een uitbreiding in
jestelijke richting van de Axelse
lakte die nu in ontwikkeling is, ont-
'ikkeling Westdorpe-Noord of een ter-
3in ten westen van het kanaal", aldus
'oordvoerder Faber van de raad. Fa-
er constateert dat in het structuur-
ïhema helemaal geen standpunt over
e uitbreiding is opgenomen, terwijl
(Advertentie)
Joop Tieleman en Diana Obrie van de afdeling Goes van Anonieme Alcoholisten Nederland zijn van de drank af.
GOES - De naderende feestdagen zijn
een kwelling voor een bepaalde groep
mensen: alcoholisten. Joop Tieleman
uit Schore wil ze helpen. Met zijn on
langs opgerichte afdeling Goes van de
Anonieme Alcoholisten (AA) Neder
land. Samen met Diana Obrie die me
de dankzij zijn hulp nu drie weken
nuchter is en dat wil blijven. „Nuch
ter de feestdagen doorbrengen kan
ook heel gezellig zijn", zegt Joop.
De woning in Schore staat op zijn kop.
Joop is nog steeds druk bezig met de
verbouwing. „Maar ja, als de telefoon
gaat en er moet iets gebeuren voor de
AA, dan laat ik de boel de boel."
Zelf is hij bijna vijftien jaar nuchter.
„Over drie dagen. Dat onthoud je pre
cies", zegt Joop dinsdagmiddag. „En
ik hoop dat ik het haal. Maar dan moet
ik ook echt helemaal niks drinken.
Geen druppel alcohol, want anders
ben ik binnen een week weer compleet
aan de fles. Alcoholisten zijn als het
ware allergisch voor alcohol. Wat er
ook gebeurt in mijn leven, geen drup
pel meer; daar houd ik me nu al bijna
vijftien jaar aan."
En daar probeert hij anderen ook aan
te houden. „De AA is een wereldorga
nisatie", legt hij uit. „Een gemeen
schap van mannen en vrouwen die hun
ervaring, kracht en hoop met elkaar
delen om hun gemeenschappelijk pro
bleem op te lossen en anderen te hel
pen van alcoholisme te herstellen. Ons
hoofddoel is nuchter te blijven en an
dere alcoholisten helpen nuchterheid
te bereiken."
Joop komt er steeds op terug regelma
tig andere AA'ers nodig te hebben om
op het juiste pad te blijven. Ze zien el
kaar wekelijks. Elke donderdag
avond is er een bijeenkomst vanaf
20.00 uur in het gebouw van het
Zeeuwse Consultatiebureau Alcohol
en Drugs aan de Oostwal in Goes.
„Maar mensen kunnen me ook altijd
bellen op 01102-43156", zegt Joop.
Diana en Joop begrijpen elkaar pre
cies als ze het hebben over de ellende
die de drank veroorzaakt. Het besef
dat dit gebeurt en dat ze tegelijkertijd
toch naar die fles grepen. „Je kunt dat
nauwelijks aan anderen uitleggen. Er
zijn mensen die zichzelf doodzuipen.
Dat gevoel kun je niet overbrengen.
Maar bij de AA ontmoet je mensen die
het wel snappen. En die je kunnen hel
pen", zegt Diana.
Ze verhaalt van de jaren daarvoor. De
smoesjes om toch maar aan drank te
komen; de plekken waar ze flessen ver
stopte. Hoe ze in Amsterdam verzeild
raakte door met iemand mee te gaan
met wie ze niet op stap was geweest als
ze nuchter was geweest. „Ik ben ver
kracht, in elkaar geslagen, beroofd. Er
is van alles met me gebeurd." Ze ver
telt verder. „Oorzaak: drank", stelt
Joop nuchter vast.
Nu is ze drie weken van de fles af. Vast
besloten er nooit meer aan te geraken.
„Ik bestelde pas gesorteerde bonbons.
Toen zag ik dat er rumbonen bijkwa
men. Ik heb tegen die winkeljuffrouw
gezegd dat ik die niet mag hebben",
geeft Diana een voorbeeld.
Er rolt heel wat ellende over tafel.
Maar ook blijdschap dat het ze is ge
lukt van de drank af te komen. En dat
ze elkaar hebben, de AA'ers.
MIDDELBURG - In tegenstelling tot
wat in de PZC van dinsdag is gemeld
over de gemeenteraadsvergadering in
Middelburg, komt er toch een aparte
stichting die het beheer, verhuur en
programmering van de schouwburg en
de Concert- en Gehoorzaal voor haar
rekening zal nemen. Ondanks tegen
werpingen, ging de raad in principe ak
koord met de oprichting van de stich
ting. De gemeenteraad zal zich in een
later stadium uitspreken over het ta
kenpakket van de stichting.
dat toch wel een taak is van het minis
terie. Zoals bekend heeft Terneuzen
dringend behoefte aan nieuwe indus
trieterreinen voor de haven. Voor de
Axelse Vlakte bestaat al belangstel
ling. Onder meer bij het bedrijf Haifa
Chemicals uit Israël.
Verder merkt de raad op dat het mi
nisterie zich niet geheel moet terug
trekken uit de havenschappen. De
raad vindt het belangrijk dat de mi
nister van verkeer en waterstaat ver
antwoordelijkheid neemt voor de rea
lisering van het beleid per havenge
bied. In het Structuurschema staat
dat het Rijk zich terug zal trekken uit
de havenschappen. Daarmee zou zo
wel de financiële ondersteuning als
de kennisoverdracht weg vallen.
Vooral voor Vlissingen zou dat nadelig
werken, omdat dit havenschap de
helft van de verliezen (jaarlijks drie
miljoen gulden op grondexploitatie)
terug krijgt. Minister Maij-Weggen
heeft de Zeeuwse vertegenwoordigers
maandag op de wenken bediend en be
loofd nog vier jaar deel te nemen in de
Zeeuwse havenschappen. De RARO
pleit nu voor een permanente samen
werking, vooral op het gebied van ken
nisoverdracht en beleidsondersteu
ning.
Cabaret De Kuil brengt zaterdagavond tijdens de cabaretmarathon in Middelburg het programma 'Vijf onder één kap'.
GLASBAK
MIDDELBURG - Zeeland beleeft za
terdagavond de eerste cabaretmara
thon van eigen bodem. In het Mini-
theater aan de Middelburgse Verwe-
rijstraat treden vanaf 20.00 uur zeven
groepen voor het voetlicht. De afslui
tende act van The Purple Tulips, een
trio onder leiding van Francois Ver-
vaet dat al eerder bewees de stem
ming er goed in te kunnen houden,
staat er borg voor dat de toeschou
wers in de kleine uurtjes nog klaar
wakker zullen zijn.
Aan deze marathon gaat overdag een
cabaretworkshop vooraf in het ge
bouw van het Zeeuws Steunpunt, on
der leiding van Bettina Garcia uit
Eindhoven, die haar opleiding genoot
aan de Kleinkunstacademie in Am
sterdam. Dit evenement is een initia
tief van het Zeeuws Centrum voor
Amateurtoneel (ZCA), dat in het re
cente verleden ook het jaarlijkse een
akterfestival op poten zette. Aan dit
festival bleek zo'n grote behoefte te be
staan, dat het een stormachtig groei
doormaakte. Kon in 1987 nog worden
volstaan met één zaterdagavond in
het Minitheater, afgelopen voorjaar
moesten de zestien voorstellingen in
de Concertzaal in Zierikzee worden
uitgesmeerd over een lang weekeinde.
„Als dat een voorteken is, staat ons
nog wat te wachten", glundert provin
ciaal toneeladviseur Ron Lubbersen.
„We kregen signalen uit de provincie.
Waarom gebeurt er niks op cabaretge-
bied? Daar zijn we op ingesprongen. Er
gebeurt ontzettend veel in Zeeland,
niet alleen op het gebied van toneel,
maar ook op dat van cabaret".
Het kostte Ron geen enkele moeite be
langstelling te wekken. Een rond
schrijven was voldoende. Het avond
programma was binnen de kortste ke
ren vol en voor de workshop moesten
zelfs mensen worden teleurgesteld.
„We kunnen maar twaalf personen
plaatsen", legt Ron uit, „want meer
deelnemers gaat ten koste van de diep
te. Dan kom je meer in de breedte te
recht, want iedereen wil toch aan bod
komen". De aanmeldingen zijn nu
voornamelijk van mensen die ook 's
avonds op het podium van het Mini-
theater te vinden zullen zijn, maar dat
is geen voorwaarde. De deelnemers
aan de workshop kunnen eigen mate
riaal meenemen dat in de loop van de
dag wordt bijgeschaafd of waarmee
een geheel nieuw nummer wordt opge
bouwd.
„Het is leuk dat de amateurcabare
tiers op deze manier kennis kunnen
nemen van eikaars produkties", om
schrijft Ron Lubbersen één van de
uitgangspunten van de marathon, „Je
beoogt daar ook een soort broeikasef
fect mee. Je hoopt dat er een actieve
uitwisseling ontstaat. Daarnaast is
het natuurlijk ook heel fijn wanneer
hartstikke veel cabaretliefhebbers
die avond komen kijken, om te zien
wat het Zeeuwse cabaret te bieden
heeft. We hebben gemerkt dat de for
mule van het eenakterfestival goed
werkt, dus laten we nu eens kijken
wat er op cabaretgebied gebeurt".
Cabaret De Kattebel van Ans Schil
ders opent zaterdagavond de mara
thon, gevolgd door de cabaretwerk
groep Schouwen-Duiveland. Het ge
deelte voor de eerste pauze wordt afge
sloten met de cabaretgroep van het
Middelburgs Theater, onder leiding
van Johan Bodrij. De Bevelandse
groep De Kuil brengt vervolgens haar
jongste produktie 'Vijf onder één kap',
dat een uur in beslag zal nemen. Na de
tweede pauze wordt het programma
afgerond door nogmaals De Kattebel,
Cabaret XYZ van Jo den Hollander,
Jos de Jonge en The Purple Tulips.
Het ligt in de bedoeling om van de ca
baretmarathon een jaarlijks terugke
rend gebeuren te maken. In principe
kan iedereen zich de volgende keer
aanmelden. Ook de workshop staat
open voor alle belangstellenden. „Af
hankelijk van het animo kunnen we er
dan misschien twee workshops van
maken", blikt Ron vooruit, „Wie weet
hebben we over vijf jaar hier het hele
hok vol met cabaretdocenten en doet
heel Zeeland aan cabaret".
WESTKAPELLE - Maatregelen
om recreatievandalisme en -crimi
naliteit te voorkomen horen bij een
goed ondernemerschap in de hore
ca. Maar van echte preventie op dit
gebied is pas sprake wanneer over
heid en ondernemers samenwer
ken. Deze boodschap gaf dr B. Be-
ke, onderzoeker van recreatiecri-
minaliteit, dinsdag tijdens de uit
reiking van de Walcherse horeca-
stimuleringsprijs. Deze door de
projectgroep Walcheren van de
stuurgroep recreatiecriminaliteit
ingestelde prijs ging naar Frapo
BV.
De winnende onderneming (onder
meer eigenares van De Hooizolder
in Westkapelle en Cosmo in Vlissin
gen) was overigens de enige inzend
ster van ideeën om de recreatiecri
minaliteit terug te dringen. Teleur
stellend, vond juryvoorzitter H. A.
van Maldegem, maar hij haastte
zich te verzekeren er wel degelijk
meer ideeën leven. Hij veronderstel
de dat het moment waarop de prijs
vraag is uitgeschreven (juist voor
het begin van de zomer) nogal on
gunstig is geweest. Het feit dat Fra
po BV de enige deelneemster was,
doet volgens Van Maldegem even
wel niet af aan de juistheid dat deze
onderneming de prijs heeft gekre
gen. De een jaar geleden ingevoerde
discobus en de manier waarop Fra
po in en om haar bedrijven toezicht
houdt op veiligheid, bescherming
van eigendommen, voorkoming
van vandalisme en geluidsoverlast
en omgaat met ongewenste bezoe
kers zijn de redenen voor de toeken
ning.
Ook de Vlissingse politiecommis
saris L. E. Schuller liet zich waar
derend uit over Frapo. Hij zei het
verheugend te vinden dat in de be
drijven van deze onderneming de
uitsmijter is omgevormd tot een
portier moderne stijl, wiens werk
terrein tot in de wijdere omgeving
van de discotheek strekt. Hij zegde
een bijdrage toe in de training van
de portiers.
Overigens meende hij dat gedegen
afspraken nodig zijn over de gren
zen waarbinnen toezicht door de
horeca zelf kan worden uitgevoerd.
Vandaag (woensdag) valt Frapo BV
weer in de prijzen. Het discovervoer
is ook aanleiding geweest de onder
neming een van de aanmoedin-
gingsprijzen verkeersveiligheid
1989 toe te kennen. Die worden in
Middelburg uitgereikt.
Frank Versluys voor Frapo's eerste discotheek, De Hooizolder in Westka
pelle.
WESTKAPELLE - Frank Versluys
en Pol Aertssen voelden er weinig
voor de fouten van andere horeca
ondernemers te maken toen ze der
tien jaar geleden discotheek De
Hooizolder in Westkapelle overna
men. Uitsmijters en barkeepers die
vuisten zwaaiend een eind probe
ren te maken aan vechtpartijtjes,
lokken meestal alleen maar méér
problemen uit. Versluys: „Wij heb
ben van begin af aan gezegd: zo
moeten we het niet doen. Laten we
het toch vooral gezellig proberen
te houden."
En dat is gelukt. De gezamenlijke
onderneming van Versluys en
Aertssen Frapo BV, die inmiddels
zes discotheken en cafés op Walche
ren en in West-Brabant omvat,
heeft dinsdag de horeca- stimule-
ringsprijs gekregen van de Zeeuwse
stuurgroep recreatiecriminaliteit.
Het toezicht binnen en buiten de za
ken en vooral ook Frapo's Walcher
se discobus, die op zaterdagavon
den en in het recreatieseizoen de
discotheken De Hooizolder bij
Westkapelle en Cosmo op het Vlis
singse industrieterrein verbindt
met Middelburg, de binnenstad van
Vlissingen en een aantal campings
op Walcheren en Noord-Beveland
gelden als voorbeeldig.
Het kost Frank Versluys geen moei
te te erkennen dat hij trots is op de
prijs: „Het klinkt als een cliché,
maar we beschouwen het echt als
een erkenning van de energie die we
erin hebben gestoken om onze za
ken veilig en dus gezellig te hou
den." Behalve energie is in de ma
nier waarop Frapo haar zaken be
heert, ook nogal wat geld gaan zit
ten. Versluys schat dat ongeveer
een kwart van de veertig medewer
kers in de vijf zaken zich voor een
belangrijk deel bezighoudt met de
handhaving van de goede sfeer. En
de discobus heeft de onderneming
dit jaar een nadelige resultaat van
15 a 20.000 gulden opgeleverd. Hij
zou dan ook graag zien dat de over
heid een deel van de kosten van het
discovervoer voor haar rekening
neemt. „Het mag ons natuurlijk ook
wel wat geld blijven kosten", zegt
Versluys, „maar met subsidie kun
nen we tot lagere tarieven komen en
een betere dienstregeling." Op dit
moment betalen discogangers vijf
gulden voor de terugreis. De heen
reis is gratis.
De belangrijkste voorwaarde voor
een aangenaam klimaat in en om
een discotheek of café is volgens
Versluys de motivatie van het per
soneel. „Je moet mensen hebben,
die onmiddellijk proberen een ruzie
in de kiem te smoren", vertelt hij.
„Dat gebeurt bij ons. Het zijn niet
alleen de stevig gebouwde jongens
die tussen twee elkaar bedreigende
bezoekers instappen en ze al pra
tend van verdere onvriendelijkhe
den proberen af te houden. Ook een
tenger barkeepertje doet dat, want
hij weet dat hij eventueel binnen dé
kortste keren steun krijgt van colle
ga's." Zo'n motivatie wordt pas be
reikt als bij de medewerkers duide
lijk is dat de beide Frapo-directeu-
ren zichzelf ook niet ontzien in de
vuurlinie te gaan staan wanneer dat
echt nodig is.
In de bedrijven van de twee Wal
cherse horeca-baronnen komen,
dat is stelregel, alleen maar gezelli
ge mensen binnen. Dat is het enige
selectiecriterium voor de portiers.
Iedere bezoeker van De Hooizolder
of Cosmo is verplicht zijn jas in de
garderobe af te geven. Versluys:
„Dat heeft twee redenen. Het is niet
gezellig wanneer een groot deel van
het publiek met zijn jas aan rond
loopt. Als je je ergens op je gemak
voelt, dan doe je je jas uit. Boven
dien is er het veiligheidsaspect. Je
weet nooit wat mensen in hun jas of
jack mee naar binnen nemen."
De veiligheid in de disco's begint al
op de parkeerterreinen. Die baden
in het licht en een parkeerwachter
ziet erop toe dat de auto's ordelijk
worden geparkeerd en dat eventue
le ruzies of al te luidruchtige tevre
denheidsbetuigingen meteen de
kop in worden gedrukt. De parkeer
wachter signaleert ook wanneer een
groepje jongeren in aantocht is dat
eerder de toegang is ontzegd en
kennelijk wil proberen toch binnen
te komen. Dan kunnen daarvoor tij
dig maatregelen worden genomen.
Versluys heeft bij De Hooizolder bij
voorbeeld twee getrainde politie
honden achter de hand, waarvan
het zien alleen al ontzag inboezemt.
Slechts enkele keren heeft Frapo de
hulp van de politie nodig gehad om
problemen de baas te kunnen. Ver
sluys: „Het is onze eer te na de rot
zooi door de politie te laten oprui
men."
De discobussen doen alleen bedrij
ven van Frapo aan en vervoeren
uitsluitend klanten van deze hore-
ca-gelegenheden. Versluys wil dat
ondanks aansporingen ook andere
horeca-ondernemers bij dit project
te betrekken, graag zo houden.
„Wij trekken een echt disco-pu
bliek", legt hij uit. „Wanneer dat
nu met andere categorieën stap
pers in de bus terecht komt, krijg je
misschien dezelfde bonje als in an
dere plaatsen met het openbaar
vervoer in de late uren. Wij hebben
nooit problemen gehad in de bus
sen. Dat komt, denk ik, omdat het
bij ons eigen vervoer is." De voor
delen van de discobussen zijn on
dertussen duidelijk gebleken: min
der bestuurders die onder invloed
rijden, minder vandalisme en min
der fietsendiefstallen.
yc';v
Het MTC liet Vlissingen augustus 1988
achter zich en verlegde de trainingsac
tiviteiten naar de Maasvlakte bij Rot
terdam. „In Vlissingen konden we niet
meer het volle pond bieden", zegt Rijc
kaert. „De basiscursus draaide hier
perfect. Maar er waren te weinig voor
zieningen om het cursuspakket uit te
bouwen. Om de markt goed te kunnen
bedienen zijn we naar Rotterdam ver
trokken."
Het MTC biedt overlevingscursussen
aan aan de offshore-sector (booreilan
den) en de scheepvaart. Het is in 1981
begonnen als onderdeel van het Mari
tiem Instituut De Ruijter (MIR). Enke
le jaren daarvoor had in Noorwegen de
blie-industrie een grote vlucht geno-
tnen. Na een ongeluk met 128 doden
kverden de werknemers verplicht een
training te volgen. Alle scholen in
Noorwegen waren binnen mum van
tijd volgeboekt, zodat werd uitgewe
ken naar het buitenland. Het MIR
bpeelde daarop in. Rijckaert nam het
centrum in 1985 over. Het MTC groei-
fie razendsnel. De eigenaar/directeur
[nam een Noors centrum over, het trai-
hingsvaartuig Boreas deed zijn intre-
He en een vrije-val-boot kwam erbij,
bok in het buitenland boerde het MTC
feoed. Het sleepte een miljoenenorder
fn de wacht door personeel van Shell
Miri in de Maleise lidstaat Serawak op
net eiland Borneo te gaan opleiden.
Buitenlanders kwamen eveneens voor
Ti cursus naar Vlissingen. De Neder-
ïdse oliemaatschappijen lieten het
arentegen een beetje afweten. Ze
nden Vlissingen te ver weg. Rijc-
„Dat heeft ook meegespeeld in
beslissing om naar Rotterdam te
rhuizen. Sinds we daar gehuisvest