Rijkspolitie overweegt
uitbreiding alcoholacties
Simulator kerncentrale moet
menselijk falen uitsluiten
TERNEUZEN IN DE PUT
Confectie
bedrijf sluit:
27 banen weg
r
n
Y
PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT
automatisering
L
PAGINA 17
SLUISKIL - Staatssecretaris drs E. Heerma van volkshuisves
ting heeft geen geld voor de sloop van de probleemwijk Sluis
kil-Oost. „Ik wil er geen onduidelijkheid over laten bestaan:
de middelen ontbreken mij gewoon", liet hij b en w van Ter-
neuzen en gedeputeerde E. Maris-Koster (ruimtelijke orde
ning en volkshuisvesting) donderdagochtend tijdens overleg
in Terneuzen weten. Heerma beloofde wel de zaak nog voor te
leggen aan 'zijn' minister drs E. Nijpels.
Suggesties
Computer
Gat
Geen cent
Geen krediet
NA SUCCES SCHOUWEN
OPLEIDINGSCENTRUM PERSONEEL IN DOEL
Vergissingen
Wapens
OPEN DAG
A
ZEELAND'
VRIJDAG 23 SEPTEMBER 1988
Geen geld
sloop wijk
in Sluiskil
De voortvarendheid waarmee de ge
meente Terneuzen het afgelopen jaar
de problemen in de 'Vogeltjesbuurt'
tegemoet trad, lijkt nu door het minis
terie ongenadig te worden afgestraft;
de gemeente wordt onverwacht gecon
fronteerd met een 'gat' van 1,8 miljoen
gulden.
Wethouder W. Gosselaar (volkshuis
vesting): „Inderdaad onverwacht. Uit
de intensieve contacten met de be
trokken rijksambtenaren hadden wij
de indruk gekregen dat het weliswaar
niet zo simpel zou zijn geld los te krij
gen, maar er werd ons hoop gegeven.
Men zag er de redelijkheid eigenlijk
ook wel van in. Maar die hoop is dus in
één klap de grond ingeslagen. De pro
blemen liggen weer helemaal terug op
ons bordje."
De gemeente vindt dat volkomen ont
erecht. Immers, vier jaar geleden nog
weigerde datzelfde ministerie toe
stemming te verlenen voor renovatie
van de wijk, die hoofdzakelijk woning
wetwoningen telt (76 van de 110). Van
renovatie kon geen sprake zijn gezien
de te verwachten problemen op mi
lieugebied. En inderdaad maakten on
derzoeken in het kader van de vast
stelling van zoneringen duidelijk dat
het in standhouden van de wijk kapi
talen zou vergen. Gosselaar donder
dagmiddag, direct na het teleurstel
lende onderhoud met de staatssecre
taris: „Het is dus allemaal weer eens
heel duidelijk aangetoond: Het rijk
legt regels op - in dit geval in verband
met het milieu - maar zadelt ons op
met de financiële gevolgen. Het enige
waar we vast op kunnen rekenen is die
door minister Nijpels persoonlijk toe
gezegde bijdrage van een half miljoen.
Dat geld komt dus uit de milieupot;
van volkshuisvesting hoeven we voor
alsnog niets te verwachten. Tijdens
het overleg stelde de staatssecretaris
zich uiterst formeel op. Zijn budget
rijkt niet verder dan renovatie en
nieuwbouw; voor sloopprojecten heeft
hij geen geld. In feite heeft hij gewoon
gezegd: Zoek het zelf maar uit."
De staatssecretaris deed de lokale en
provinciale bestuurders wel wat sug
De ontstuitbare opmars van de
computer mag menigeen tot
nut zijn, maar als het ding
vreemde nukken gaat verto
nen kan dat omslaan in wel
haast ondraaglijke last. Wij
zouden dit niet durven bewe
ren als we er niet uit eigen er
varing over mee konden pra
ten. Het zal de lezer dan ook
duidelijk zijn dat wij met meer
dan gewone aandacht hebben
kennis genomen van een be
richt dat ze ook op het belas
tingkantoor bij ons in de buurt
zitten opgescheept met een
personal computer die de ge
bruikers al heel wat ergernis
heeft opgeleverd. De bijgele
verde handleiding zou name
lijk niet deugen.
Het apparaat wordt niet dan
met grote tegenzin gebruikt.
Dus regelmatig komt het voor
dat de chef van dienst één van
zijn ondergeschikten met
vriendelijke, doch besliste
aandrang moet bewegen om
het ding toch nog maar eens te
proberen. Zo ook begin deze
week.Kruip gerust nog maar
eens achter je PC", kreeg de
aangesprokene te horen, want
het betreft hier een chef die
eenmaal ingeburgerde afkor
tingen niet wil negeren.
Niet zonder verwondering za
gen de collega's hoe het slacht
offer er monter de pas inzette
om zich naar de bewuste afde
ling te begeven. Dat hier een
communicatiestoornis in het
geding moest zijn ontdekte
men pas geruime tijd later toen
bleek dat de computer er even
levenloos bijstond als de vori
ge dagen het geval was ge
weest en de stoel bij het ding
was leeggebleven. De persoon
in kwestie had er zijn gemakt
van genomen. Men trof hem te
vreden aan zijn pijp trekkend
achter zijn krantje aan. Juist
ja, de PZC
gesties aan de hand. Er zou een beroep
kunnen worden gedaan op het nieuwe
Centrale Fonds Volkshuisvesting, een
steunfonds voor woningbouwcorpo
raties 'in nood' en ook het nieuwe de
centralisatiebeleid zou soulaas kun
nen bieden. Een kwestie van priori
teiten stellen bij provincie en ge
meente.
Gosselaar: „Dat is natuurlijk makke
lijk gezegd allemaal. Maar er zijn na
tuurlijk al de nodige plannen voor de
toekomst gemaakt. We hebben bij
voorbeeld te maken met het tienja-
ren-plan van de Woningbouwvereni
ging 'Terneuzen' en verder is het voor
de handliggend dat het beschikbare
geld in de eerste plaats wordt besteed
aan de bejaardenhuisvesting - ook een
gigantisch probleem in Terneuzen - en
de renovatie. Kijk, had 'Den Haag' ons
jaren geleden gezegd dat we dit pro
bleem zelf maar moesten oplossen,
dan hadden we onze maatregelen ge
troffen en geld gereserveerd. Dan was
er niets aan de hand geweest. Nu ligt
dat dus heel anders."
Toen duidelijk werd dat Sluiskil-Oost
als woonwijk geen enkele toekomst
meer had, hakten b en w snel knopen
door. Gosselaar: „We hebben bij de be
sluitvorming heel nadrukkelijk geko
zen voor duidelijkheid naar de bewo
ners toe. We zijn dus inderdaad erg
voortvarend tewerk gegaan. En daar
worden we nu eigenlijk voor gestraft.
Wij stonden - en daarin werden we
door anderen gesteund - op het stand
punt dat iedereen in deze kwestie zijn
of haar verantwoordelijkheid zou ne
men. En alle partijen hebben dat ook
gedaan. Op één na, die laatste scha
kel...het rijk dus."
De hele 'operatie Sluiskil-Oost' vergt
ongeveer 5 miljoen gulden. De ge
meente had die toezegging van een
half miljoen van minister Nijpels al
op zak. De provincie stelde 3,5 ton in
het vooruitzicht en Terneuzen zelf
had ook al een half miljoen gereser
veerd. Met de Cokesfabriek werden
de afgelopen maanden ook sluitende
afspraken gemaakt. Het bedrijf is ei
genaar van 23 woningen in 'Oost',
(Slot zie pagina 19 kolom 7)
Staatssecretaris Heerma (in donker pak) - met lege beurs - op bezoek in de sloopwijk Sluiskil-Oost, geflankeerd door gedeputeerde E. Maris-Koster
(links achter hem) en burgemeester Ockeloen van Terneuzen (rechts van de staatssecretaris.
SLUISKIL - De VIP-bus van Cito
rijdt omstreeks kwart voor een de
probleemwijk in. Verkeersborden?
Ze worden genegeerd. Maar om de
volgestouwde bestelwagen van de
groenteman, die niet van wijken
weet, kan de touring-car (kleine uit
voering) niet heen. Van de 110 wo
ningen in Sluiskil-Oost zijn er nog
30 bewoond. De huizen van de Co
kesfabriek vooral. En die 10 van
particulieren. Er staan al 70 wo
ningwetwoningen leeg. Die ochtend
werd er trouwens alweer een ver
huiswagen in 'de Vogelbuurt' gesig
naleerd. In de Vinkenstraat verhuis
den ze ook al naar Terneuzen...
Een van de laatste bewoners loopt
nochalant naar z'n auto, aan de an
dere kant van de straat. „Als dat zo
doorgaat, zet ik een hokje bij de in
gang van de wijk. Ze rijden hier we
kelijks wel twee keer met een bus
doorheen. Dat zou nog aardig ople
veren...", roept hij toch nog redelijk
vrolijk uit. Z'n vrouw waarschuwt de
buurvrouw. Hoog bezoek in de wijk.
Maar wie...Staatssecretaris drs E.
Heerma dus. Met een gevolgje van
ambtenaren (met sjaal; het wordt al
weer frisser), gedeputeerde E. Maris-
Koster en nagenoeg het voltallige
college van b en w van Terneuzen. Ze
stappen uit de bus, lopen tien meter
en stoppen bij de bewoners van een
van de huizen in de Zwaluwstraat.
Die leggen in een paar duidelijke zin
nen uit hoe hun problemen in elkaar
steken. De komende winter zien ze
met angst en beven tegemoet. Ze
denken het niet te redden. Een van
de kinderen uit de troosteloze buurt,
blond en nauwelijks vijf, kijkt een
kalende ambtenaar aan en vraagt,
ongetwijfeld vrij naar de woorden
van z'n moeder: „Komt u apen zoe
ken?!" Een vreemd kuchje is zijn
deel.
Terwijl de staatssecretaris en de ijve
rige wethouders (omgeven door al
hun 'rechterhanden') met de ouders
van dat ventje praten, roept een nog
jonge bewoner niet al te hard, maar
hoorbaar: „Zakkenvullers!" Hij her
kent wethouder W. Gosselaar (volks
huisvesting) en mompelt iets van
'okselhaar', maar dat ontkent hij la
ter. De man maakt alles behalve een
tevreden indruk, al lacht hij nu en
dan een beetje.
Een blik op het gezelschapje ver
raadt het: het zit niet snor. Gedepu
teerde Maris-Koster zondert zich
iets af en bromt: „Ik ben zeer teleur
gesteld; hij heeft geen cent te bie
den!" Op het trottoir iets verderop
leggen Gosselaar en zijn collega J.
van Rooijen (milieu) het allemaal
nog één keer uit. En ze hadden toch
zeker op een ton of wat gerekend, al
was het maar voor de vorm...De ge
deputeerde valt hen bij, daar op die
stoep. Vijf ton, misschien maar twee
of één...„Ho ho", remt burgemeester
C. Ockeloen haar af, „ga nou niet te
laag..."
Het heeft iets van een veemarkt, be
seft ook staatssecretaris Heerma.
Zwaaiend met zo'n karakteristieke
sigaar wijst hij op z'n afkomst: boe
renzoon. Maris-Koster glimlacht
zuur; in dat milieu groeide ze op.
Maar ditmaal baat het niet.
De toeter van de Cokesfabriek
blaast. De voorzitter van het Con
tactorgaan Sluiskil springt op de
fiets en overbrugt die 100 meter naar
de fabriekspoort routinematig. In
ketelpak. Om zijn visie is niet ge
vraagd. De chauffeur van de staats
secretaris werpt een blik op het hor
loge. Weinig tijd meer, een volgende
afspraak, in Roosendaal. Heerma
grijpt de hand van burgemeester Oc
keloen. Ze kennen elkaar van. vroe
ger. Ockeloen, menselijk als altijd,
heeft voor lunchpakketten gezorgd.
En voorlichter O. Vosveld heeft er
nog wat mooie stropdassen en
shawls (voor de vrouw) bijgedaan.
Cadeautje voor een staatssecretaris
die ook maar z'n werk doet...Ocke
loen vertrouwt enige omstanders toe
dat-ie de hoop niet laat varen. „Ach,
hoe gaat dat in dit soort zaken. Je
krijgt 99 keer 'nee' te horen...maar
wat doet dat ertoe. Als het laatste
antwoord maar 'ja' is..."
Het pontje vaart terug naar de west
kant van het Kanaal Gent-Terneu-
zen. En het gezelschap stapt weer in
de bus, waarmee kort tevoren nog
zo'n mooi ritje door verschillende
woonwijken van Terneuzen was ge
maakt ('Aan uw rechterzijde, me
neer Heerma, ontwaart u nu Sluis
kil-Oost. Een wijk weggedrukt tus
sen fabrieken en stortplaatsen. Het
is daar heel slecht toeven.'). De
staatssecretaris was weliswaar een
half uur verlaat (de boot), maar nie
mand die hem er op aansprak. Want
was hij niet de gulle gever? Neen
dus.
Een uurtje later zit wethouder Gos
selaar achter zijn bureau. De derde
verdieping van het stadhuis in Ter
neuzen. Terwijl een collega-wethou
der fluitend langsloopt (politiek is
hard) maakt hij de balans op. „Het is,
geloof ik, heel goed dat de staatsse
cretaris die wijk nu met eigen ogen
heeft aanschouwd. Ik denk toch
dat-ie een tikkie geschrokken is.
Want in de praktijk komt dat toch
heel anders over dan op een stukje
papier." Intussen zoeft de dienstau
to van de gedeputeerde richting
Utrecht. Ze zal er met vertraging een
vergadering binnenstappen. Ver
plichtingen in de provincie...Op de
autoradio hoorde ze nog net dat het
kabinet wankelt. Maar niet om Sluis
kil-Oost.
Wout Bareman
HEINKENSZAND - Het confectiebe
drijf Eyssens bv in Heinkenszand
gaat eind september dicht. Daarbij
gaan 27 banen verloren. Het instorten
van de kledingmarkt was funest voor
het bedrijf, dat het laatste jaar te wei
nig orders in de wacht kon slepen.
Eyssens bv produceerde voorname
lijk in opdracht en legde zich toe op
het 'betere genre' confectiekleding.
„We hebben twee natte zomers gehad
en een heel milde winter, waardoor er
weinig vraag was naar kleding en we
geen na-orders voor die seizoenen
konden krijgen", verklaart directeur
G. W. Eyssens de bedrijfssluiting.
Het gebrek aan na-orders kwam bo
venop de toch al slechte tijd voor de
Nederlandse confectiebedrijven.
„Tachtig tot negentig percent van on
ze omzet bestaat uit loonkosten. Zeker
nu er steeds meer arme landen bij de
Europese Gemeenschap komen, gaan
de orders naar het buitenland. Daar
kunnen ze veel goedkoper produce
ren". Daarnaast wijt Eyssens de slech
te situatie aan concurrentievervalsing
door illegale ateliers. „Ik zit dan wel in
Zeeland, maar mijn afzetgebied is Am
sterdam. In de randstad en ook in bij
voorbeeld de achterhoek, wordt volop
illegaal gewerkt".
Eén en ander leidde ertoe, dat de lo
pende verplichtingen aan de belas
ting en de bedrijfsvereniging niet
konden worden voldaan en de bank
geen krediet meer verstrekte. Vanaf
oktober heeft het bedrijf geen enkele
order meer, zodat het werk moet wor
den gestaakt. Eyssens betaalt zijn me
dewerkers tot en met september. Het
bedrijfspand, dat pas drie jaar gele
den in gebruik werd genomen, zal
worden verkocht.
Na overleg met de vakorganisaties
heeft Eyssens voor het gehele perso
neel ontslag aangevraagd bij het Ge
westelijk Arbeidsbereau. Omdat de
onslagaanvraag nog in behandeling is,
stelt de industriebond FNV voor om de
medewerkers gedurende de officiële
opzegtermijn op non-actief te zetten.
De vakbond voert overleg met de be
drijfsvereniging of deze de loonkosten
over deze periode - voor de meeste me
dewerkers een maand - voor haar re
kening wil nemen. „Maar de mensen
krijgen hun geld in elk geval", aldus
vakbondsman B. Oudenaarden. „Het
loon is gegarandeerd, dus als de be
drijfsvereniging niet betaalt, dan gaan
we het geld vorderen en kan het uit een
faillissement komen".
Eyssens bv maakte aanvankelijk,
naast confectiekleding, ook speciale
'thermokleding' voor onder meer berg
beklimmers. Dat heeft het bedrijf een
jaar geleden al opgegeven, omdat re
search en ontwikkeling teveel kostten.
„Bovendien halen Aziatische landen
je telkens in". De 53-jarige Eyssens
laat zich nog niet uit over zijn toe
komstplannen, al stelt hij vast dat er
wel emplooi bestaat voor 'kleine col
lecties'. Hij spreekt voorts de verwach
ting uit dat hij promotiekleding voor
bedrijven zal blijven ontwerpen.
Een kijkje in één van de nagebootste controlezalen in het simulator gebouw in Kallo.
(Van onze verslaggever
KALLO - De veiligheid van de kern
centrale in Doel zal aanmerkelijk
worden verbeterd dankzij de vesti
ging van het Opleidingscentrum Scal-
dis in Kallo. Het personeel zal een in
tensieve scholing ondergaan in een si
mulator, die een getrouwe nabootsing
geeft van probleemsituaties in een
kerncentrale. Daardoor kunnen onge
vallen als gevolg van menselijke fou
ten tot een minimum worden beperkt.
Het opleidingscentrum zal in het
weekeinde worden opengesteld voor
het publiek tijdens de Open Deur-da
gen in de haven van Antwerpen. De ei
genlijke opleidingsprogramma's gaan
in januari 1989 van start. Het centrum
Scaldis heeft ruim 100 miljoen gulden
gekost en biedt werk aan ongeveer
dertig specialisten, die zorg dragen
voor de opleidingen in Doel.
De opleiding voor nieuw personeel
neemt bijna drie jaar in beslag. Na af
loop van deze periode behoort de scho
ling niet tot het verleden. Twee j aar la
ter worden de deelnemers opgeroepen
voor een herhalingsoefening. Alle per
soneelsleden zullen regelmatig wor
den getest op hun vakkennis en vaar
digheid. Zo nodig worden ze onderwer
pen aan intensieve bijscholingspro
gramma's.
Het simulatorgebouw bestaat uit de
nagebootste controlezalen en de nood-
controleruimtes van de centrale in
Doel. Bovendien bevat het complex
een hulprekencentrum met twee com
puters en een bedieningsruimte voor
de simulatoren. Bij elke controlezaal
hoort een instructiecabine van waar
uit de cursisten alle mogelijke inciden
ten krijgen voorgeschoteld.
Een belangrijk deel van ongevallen in
kerncentrales is een gevolg van men
selijk falen. Zo worden de rampen in
Tsjernobyl en Harrisburg beiden toe
geschreven aan grove vergissingen
van het bedienend personeel. De kans
op dergelijke ongevallen moet in Doel
aanzienlijk worden verkleind. Mo
menteel is het personeel van Doel
voor zijn scholing nog aangewezen op
simulatoren in het buitenland. De
training kan sterk worden verbeterd
dankzij het eigen opleidingscentrum
in Kallo, dat een getrouwe kopie be
vat van de bedieningsruimte van de
centrale van Doel.
Volgens G. Schillebeeckx, adjunct di
recteur-generaal van het Algemeen
Departement Produktie en Transport,
is het opleidingscentrum van grote be
tekenis voor de veiligheid van de cen
trale. „We waren al tegen ongevallen
beschermd dank zij de dubbele bevei
liging van de apparatuur. Maar er was
nog onvoldoende aandacht voor een
even belangrijk element: het voorko
men van menselijke vergissingen. Met
de simulatorruimte kunnen we ons be
ter wapenen tegen foutieve interpreta
ties van de mens. In 99 procent van de
incidenten loopt het systeem perfect
door de automatische beveiliging. Al
leen op het ene zeldzame moment
moet het personeel attent zijn en accu
raat reageren. We kunnen onze men
sen nu situaties voorschotelen, die
identiek zijn aan probleemgevallen uit
de praktijk. Zo raken ze niet alleen ver
trouwd met de allerkleinste, maar ook
met de allergrootste incidenten. En
daardoor leren ze om in alle gevallen
de juiste stappen te ondernemen,
waardoor het gevaar kan worden be
zworen."
ZIERIKZEE - Het alcoholproject dat
de rijkspolitie deze zomer op Schou-
wen-Duiveland hield heeft zo goed ge
werkt dat overwogen wordt om het
volgende zomer ook in Zeeuwsch-
Vlaanderen en op Walcheren op te zet
ten. Uit een evaluatie van het Schou-
wen-Duivelandse project blijkt dat
door de uitvoerige controles op het ei
land de suggestie wordt gewekt dat er
veel politioneel toezicht is. Dit kan
preventief werken op de verschillen
de vormen van recreatiecriminali-
teit. Een 'aangename' bijkomstigheid
van het alcoholproject was de vondst
van flinke aantallen wapens en in
mindere mate verdovende middelen.
Volgens ing. H. Rhebergen, van het re
gionaal orgaan verkeersveiligheid
Zeeland (ROVZ), gaat van het project
een positieve uitstraling uit en om die
reden wordt er aan gedacht het ook in
andere delen van Zeeland op te zetten.
Gedeputeerde J. D. de Voogd heeft
zich in een vergadering van het ROVZ
eveneens positief over de Schouwen-
Duivelandse alcohol-controles uitge
laten. Hij had er waardering voor dat
de rijkspolitie kans had gezien om een
topdrukke periode een dergelijk plan
uit te voeren. Het is volgens hem ook
geen vergeefse inspanning geweest.
Deze zomer zijn op Schouwen-Duive-
land op ongeveer 50 avonden ver-
keers-alcoholcontroles gehouden. Dat
gebeurde in de vooravond tussen 21.00
uur en 23.30 uur. De acties werden
voornamelijk gehouden op de aan-
voerwegen naar de verschillende uit
gaanscentra vanuit de randstad en
Brabant. De aandacht was vooral ge
richt op weekeinde- en avondrecrean
ten en de autochtone bevolking. Om
de pakkans te vergroten werd op ie
dere avond en ook op verschillende
avonden gewisseld van lokatie.
In het verleden is al gebleken dat con
troles na sluitingstijd van de horeca
bedrijven niet goed werken. Weliswaar
worden dan de nodige overtredingen
geconstateerd, maar de politie is zo
veel tijd kwijt met het afwerken van
die overtredingen dat er niets meer
van een verdere controle komt. Con
troles in de vooravond vormen een
goed alternatief. In de eerste plaats is
er op deze tijdstippen een minder gro
te werkdruk dan in de nachtelijke uren
(in verband met toezicht op en hand
having van de openbare orde) en in de
tweede plaats mag verwacht worden
dat minder overtredingen worden ge
constateerd en dus minder tijd wordt
besteed aan afhandeling van die za
ken.
In totaal zijn ongeveer 1000 automobi
listen aangehouden. Gemiddeld wa
ren er per avond twee aanhoudingen
op grond van artikel 26 (alcoholpro
millage boven 0,80). Daarnaast werd
aan 15 automobilisten een rijverbod
opgelegd (alcoholpromillage tussen
0,50 en 0,80). Automobilisten worden
geconfronteerd met controles op een
tijdstip dat zij die het minst verwach
ten. Overigens een tijdstip waarop
blijkbaar een aantal van hen al boven
de toegestane grens van alcoholge
bruik in het verkeer zit.
Tijdens de controles zijn 87 wapens in
beslag genomen. Dat waren steekwa
pens (messen en dergelijke), slagwa
pens (zoals honkbalknuppels) en
vuurwapens (luchtdrukpistolen en
alarm- en gaspistolen). Voor het me
rendeel, zo blijkt uit een onderzoek,
zijn deze wapens meegenomen 'ter
verdediging'. Daardwerkelijk ge
bruik van deze wapens sluit de politie
evenwel niet uit.
Tevens is 10 tot 15 keer een automobi
list bij controle betrapt op bezit van
verdovende middelen. De mogelijk
heid bestaat - en is op Schouwen-Dui-
veland ook benut zo blijkt uit een eva
luatie van het project - om 'verdachte'
groepen vroegtijdig te identificeren.
Met behulp van kentekens en rijbe-
wijsgegevens kan informatie worden
ingewonnen bij de politie in de plaats
van herkomst. Dergelijke gegevens
worden vervolgens - indien daar aan
leiding toe is - doorgespeeld aan de po
litiefunctionarissen die toezicht hou
den op de openbare orde. Vroegtijdig
ingrijpen bij eventuele problemen
hoort dan tot de mogelijkheden.
Aan het alcohol-controle project op
Schouwen-Duiveland zat ook een
voorlichtend karakter. Tijdens de zo
mermaanden is op een vijftiental da
gen een voorlichtingsactie gehouden,
verspreid over het eiland. Een caravan
van Veilig Verkeer Nederland bevond
(Slot zie pagina 19 kolom 7)
(Advertentie)
DATACOMMUNICATIE
OPLEIDINGEN
SERVICE
TRAINING
Piet Heinstraat 10
4461 GL Goes
Tel. 01100-32397
COMPUTERS
SOFTWARE
RANDAPPARATUUR
ADVISERING
DT-AUTOMATISERING HOUDT
ZATERDAG 24 SEPTEMBER
Voor mensen uit het bedrijfsleven.
U bent van harte welkom van
9.00 tot 17.00 uur.