irlf MARCO BAKKER één van de vele baritons VERWACHT leen de broekert blaffen tegen de maan marco bakker straatfestival uitmarkt de sapeurloot sim bolus parabel ,h; johan clement rian de waal PZC/ vrijdagkrant wens alhambra grand theater electro schuttershof de koning luxor ledel the bedroom window roxy cinemactueel VRIJDAG 9 SEPTEMBER 1988 Leen de Broekert geeft vandaag, vrijdag, een concert op de forte piano in de Lutherse Kerk in Middelburg. Aanvang 20.15 uur. Het programma: Van J. Haydn Adagio in F. Hob. XVII 9, Sonata in F. Hob. XVI 23 (moderato, adagio, presto) en Andante con variazioni Hob. XVII 6: van W.A. Mozart Sonate in C. KV 309 (allegro con spiri- to. andante un poco adagio en Rondeau, allegretto grazioso) en Ron do in a, KV 511 en van L. van Beethoven Grande Sonate Pathétique. opus 13 (grave - allegro di molto e con brio. adagio cantabile en Ron do. allegro) In het Minitheater in Middelburg wordt vanavond, vrijdag, en mor gen. zaterdag, het toneelstuk Blaffen tegen de maan van Dimitri Frenkel Frank opgevoerd. Aanvang 20.30 uur. De spelers zijn: Gerard Bayens,*Kees Bayens. Kathe Postema. Ineke "Verduyn. Jo Julianus. Henk Don en Freek Verdoes. Hoofdpersoon in het toneelstuk is de Oude Alkazaar, een violist in een orkest, die meer dan normale bewondering heeft voor zijn dirigent. De zoon Wolf verafschuwt de bewondering van zijn vader. De komst van een 'vroegere vriendin van de Oude Alkazaar brengt verandering in de situatie en wordt door Wolf aangegrepen om zijn gelijk aan te tonen. De bariton Marco Bakker verleent vanavond (vrijdag) zijn mede werking aan een operette-concert door het Zeeuws Orkest, waar mee het Zuidlandtheater in Terneuzen het culturele seizoen opent. Het concert begint om 20.00 uur en wordt morgen (zaterdag) her haald, om en 20.00 uur. Het concert, dat als opmaat gezien kan worden naar de viering van het 100-jarig bestaan van het Zeeuws Orkest, omvat werken van on der anderen Franz Lehar. Johan Strauss, Karl Millöcker en Robert Stolz. Marco Bakker brengt in totaal tien liederen ten gehore. Het Zeeuws Orkest opent en sluit het concert instrumentaal met respec tievelijk de ouverture Oberon van C. M. von Weber en delen uit Car men van Bizet. ZONDAG Ovezande staat zondag in het teken van het Straatfestival. Op di- verse plaatsen in het dorp zullen straattheatergroepen en straat muziekgroepen optredens verzorgen. Het festival begint om 11.00 uur met een braderie en duurt tot 22.00 uur. Het eerste optreden is om 12.00 uur. Het programma: Het clownsduo Zapzarapp uit Delft brengt enkele malen het stuk De Koffer. Het Gentse komische duo Twee Wezen stort zich met al zijn gewicht (in totaal zo'n 235 kg), op straatanima- tie. De Twee Wezen (Jan de Bruyne en Guido Claus) brengen vanaf .13.15 uur Baden Power (twee wezen bij de welpen) en vanaf 15.00 uur Prinses Charlotte II (twee wezen bij de matrozen). De Sansevieria's bezochten in 1987 als inwoners van Tweehuizen Ovezande, met hun levende VW-folder over het kleinste dorp van ons land. Dit jaar wil len de families Kleinjansen en De Klein-Jansen een nieuw record vestigen: 'Snelwandelen voor families'. Zij doen dit jaar opnieuw Ovezande aan en zullen de tijd nemen om over hun ervaringen te vertellen. De Sansevieria's is een van de meest succesvolle straat- theatergroepen van ons land. Cash Herrie, een groepje straatmuzi kanten uit Amersfoort, verzorgt een aantal korte optredens, evenals het trio Lits Jumeaux. De Bouncing Bubblegums Jo Gulliver en Zoe Egerton) treden vanaf 14.00 en 15.45 uur op in de tent. De Bouncing Bubblegums hebben twee shows: Yeah Yeah Yeah is een parodie op de muziekcultuur van de jaren '60 en Good Golly Miss Molly gaat over de jaren '50. Aan het eind van de middag en aan het begin van de avond treedt de straattheatergroep The Crazy Idiots op. De Britse acteurs die in Hamburg wonen brengen twee verschillende acts: The Pinguines are coming en Phillip Percy abroad. Verder speelt het poppentheater Kris-Kras uit het Brabantse Beek en Donk drie keer het verhaal van Jan Klaassen. Veel informatie over het nieuwe theater- en muziekseizoen, een doorlopend programma in de theaterzaal, presentaties van ver schillende culturele instellingen uit Terneuzen en de mogelijkheid om abonnementen te bestellen. Dat zijn de belangrijkste ingrediën ten van de 'Uitmarkt', die het Zuidlandtheater in Terneuzen dit jaar voor de tweede keer heeft georganiseerd. Het evenement be gint zondag om 11.00 uur in het Zuidlandtheater. Het programma: Toneelgroep Terneuzen met Rondo (12.00 uur), Te- jater Marrein met Kwelling van Heijermans (12.30 uuri, Jazz- en tap- dansgroep Opus One uit Amsterdam (13.00 uur), muziekfilm Jazz Ball (13.30 uur), Tejater Marrein met Kwelling (14.30 uur), Toneel groep Terneuzen (15.00 uur), De Meisjes - a capella, pop en cabaret - (15.30 uuri. Trekking Zuidlandtheater-wedstrijd (16.00 uur), Jéröme Reehuis (16.15 uur) en Opus One (16.45 uur) WOENSDAG Het Zuidelijk Toneel, een nieuw gezelschap dat in de plaats is geko men van Toneelgroep Globe, brengt woensdag in het Zuidland theater in Terneuzen het toneelstuk De Sapeurloot. Aanvang 20.00 De Sapeurloot van de Franse schrijver Gildas Bourdet lijkt in veel opzichten op een 'gewone' klucht. Het gegeven is dat van een klassie ke driehoeksverhouding, waarin een man zijn vrouw bedriegt met het dienstmeisje. Maar Bourdet tilde zijn stuk - met name door een zeer verrassend taalgebruik - ver uit boven de grenzen van het genre en zorgde zo voor een schitterende satire. De vormgeving van de voorstelling is niet alledaags: in het dekor zijn tribunes opgebouwd, waarop het publiek plaatsneemt. De handeling speelt zich dus tus sen het publiek af. De acteurs zijn: Rik Hancké, Lydeke Harschnitz, Lisette Mertens en Herman Verbeeck. De regie is in handen van Wim Meuwissen. Het poppentheater Sim Bolus gaat nog tot en met woensdag 12 ok tober door met zijn voorstelling Joris en Reuzenneus in het Am bachtscentrum in Goes. De voorstelling begint elke woensdag om 14.30 uur. Een jongetje wordt uitgenodigd door zijn tante om te komen logeren. Dat vindt hij een goed plan en gaat op weg. De tocht voert door een groot bomenbos waar hij allerlei bange dieren ontmoet. Het blijkt dat ze als de dood zijn voor een reus. Het jongetje wordt hierdoor enorm boos en als hij de reus uiteindelijk ontmoet bakt hij hem een enorme poets Het poppentheater Parabel van Sjaac Vereist uit Koudekerke geeft woensdag een voorstelling in het Schuttershoftheater in Middel burg. Aanvang 15.00 uur. Het poppenspel heet Een muis van fortuin en is een bewerking van het sprookje Gelukkige Hans van de gebroeders Grimm. De poppen zijn allen muizen, behalve een wat onguur personage: de rat van avontuur. De hoofdpersoon Hans Maaslander heeft zeven jaar bij zijn baas gewerkt en wil naar zijn moeder terug. Hij wordt voor zijn trouwe diensten vorstelijk beloond. Op weg naar huis ontmoet hij echter een aantal andere muizen die om allerlei redenen wel bereid zijn met hem te ruilen. Hans is na elke ruil zeer in zijn sas. Hij vindt zichzelf echt een muis van fortuin.... 'et publiek verlangt yyM.M. meer, dan dat je alleen noten staat te zingen. Al zijn er uitzonderingen. Het figuur van zo'n 150 kilo van een Pava- rotti wordt geaccepteerd, want hij is een fenomenaal zanger. Als je die man tien mi nuten beluistert, denk je er niet meer aan hoe hij eruit ziet en hoor je alleen nog maar die prachtige stem. In die omstan digheid verkeer ik niet, ik heb een goeie stem en daar ben ik blij mee. Sommige mensen vinden hem heel mooi, maar ik ben één van de vele bari tons". „Ik heb dus andere facetten in het vak nodig om mij te profile ren op het toneel. Een mijlpaal was voor mij de hoofdrol in De man van La Mancha, die ik de afgelopen twee jaar in totaal vier en een halve maand heb gespeeld bij de Opera voor Vlaanderen. Daar heb ik ont zettend veel van geleerd. Dat was zwaarder dan welke opera die ik ooit gezongen heb. En ik heb daarin toch al 46 rollen ge daan". Marco Bakker, terugblikkend: „Het is prachtige muziek en je moet wel degelijk heel goed kunnen zingen. Maar je moet ook goed teksten kunnen spre ken, je goed kunnen bewegen. Er zijn allerlei vechtscènes, dansen en dergelijke. Dat vind ik fijn, dat zijn facetten van het vak die ik meepik. Daarmee probeer ik mij te verrijken in mijn kunst. Ik heb de afgelo pen jaren heel veel bijgeleerd van goede regisseurs en ook van mijn wederhelft Willeke (van Ammelrooy) in de vorm van het acteren en de waarde van het woord". „Wat het grote publiek niet weet, is dat ik in het buiten- Marco Bakker land overal opera's en oratoria zing. Ik heb dit jaar weer zo'n achttien keer de Christus-par tij in de Matthauspassion ge zongen, van Amsterdam tot Berlijn. Maar wat over komt bij het grote publiek is wat ik op de televisie doe en dat is meest al operette of musical en zo nu en dan een opera-arie. Ik zing echter ook liederen-recitals. Daar lees je niet zoveel over in de pers en dat breng je niet voor de tv, omdat dat visueel niet aantrekkelijk is". „Ik heb natuurlijk een bepaal de naam opgebouwd door die tv-shows, maar ik beschouw mijzelf als een klassiek zanger die ook dat genre beoefent. Overigens wordt operette door de grootste zangers ter wereld gedaan en niet altijd goed. Operette is een heel moeilijk vak en om dat goed en verantwoord te doen, heb je een degelijke ondergrond no dig. Dat wordt vaak onder schat, ook door orkesten. Ope rette is een kunstvorm die wat lichtvoetiger is dan opera, maar vaak veel gecompliceer der doordat er beweging in zit, er veel meer geacteerd moet worden. Ik heb bijvoorbeeld Graaf Danilo, de mannelijke hoofdrol in Die lustige Witwe, overal in Europa gedaan, daar schijn ik zo'n beetje een specia list in te zijn. Dat houdt in dat je zo'n rol niet alleen vocaal aan moet kunnen, maar ook moet kunnen spelen, bewegen, dansen". Marco Bakker houdt van af wisseling in zijn werk. „Er ko men weieens aanbiedingen van opera-gezelschappen uit het buitenland. Dat is dan meestal voor zo'n zes weken. Dan zeg je, oké, dat is een be paalde periode en daarna ga ik weer vrolijk verder met mijn concerten. Ik kan 't mij niet permittren mij voor een jaar vast te leggen, zelfs een rol op Broadway zou ik afslaan. Ik verlies dan zoveel contacten met koren en orkesten. En de dingen die ik graag wil doen, zou ik allemaal terzijde moe ten leggen. Het is verdomd moeilijk om, als je een jaar weg bent geweest, die draad weer op te pakken". „Ik probeer in mijn vak veelzij dig te zijn, zonder concessies te doen. Wat ik doe, heb ik altijd met veel plezier en zeker met integriteit gedaan. Ik heb al tijd kwaliteit geleverd, naar kunnen en vermogen, en dat wil ik blijven doen. Maar ik ben een Waterman en die is nogal wispelturig. Daar heb ik mij weieens mee in de vingers ge sneden. Ik heb soms een zij sprong gemaakt met een Ne derlandstalige plaat of liedjes uit de wereld van de soft-pop, maar ik heb gemerkt dat dat toch niet zozeer mijn affiniteit heeft. Ik ben gewoon sterker in de klassieke muziek en daar toe reken ik ook de operette". Over zijsprongen gesproken, ruim een jaar geleden was er sprake van dat Marco Bakker zijn eerste filmrol zou spelen in Blooper, waarin een operaster verandert in een vampier. „Die film gaan we absoluut maken", verzekert de zanger. „Mijn vrouw heeft vier maanden sa men met Wim Verstappen aan het script gesleuteld en het is bijzonder goed geworden. Het wachten is alleen nog op subsi die uit België, waar de opna men zijn. Ik heb deze rol geac cepteerd omdat het script is geschreven door een vriend van mij. Maar dan nog, als het verhaal mij niet had aange staan, had ik mij niet laten ver murwen. Ik zal er veel in zin gen, zoals de hele eerste acte uit de opera Paljas van Leon cavallo en iets uit Faust van Gounod. Voor de rest erg veel acteerwerk en actie". De film gaat 4,5 miljoen kos ten. „Het was eerst de bedoe ling een komische thriller te maken, maar het is nu meer thriller geworden dan ko misch", vertelt Marco Bakker, die 50 jaar geleden in Bever wijk werd geboren, en tot nu toe tevreden op zijn carrière kan terugkijken. „De wens van iedereen die zang of mu ziek gaat studeren, is om ooit als solist te mogen optreden. Dat is gelukt. Er zijn twee rol len die mij na aan het hart lig gen en die ik graag eens zou willen doen: Don Giovanni van Mozart en de titelrol in Eugen Onegin van Tsjaikovs- ki". „Soms, als je bij slecht weer met je auto in de file zit en je moet naar Terneuzen of Maas tricht, denk je weieens, waar ben ik mee bezig. Ik zou van avond graag met vrienden om het haardvuur zitten en een glas wijn drinken. Maar dan zie je die volle zaal en dan ben je weer geïnspireerd. Of ik nou in Terneuzen sta of in Wenen, dat maakt niet uit, ik geef altijd honderd procent". „Ik vind het heerlijk als ik in het buitenland ben en niet her kend word. Dat klinkt arro gant, maar hoe ouder je wordt, des te minder belangrijk je dat gaat vinden. We waren op de huwelijksreceptie van Joop van den Ende. De hele arties tenwereld was daar vertegen woordigd. Samen met mijn goede vriend Laurens van Rooijen, met wie ik overigens een theatertournee ga maken, hebben wij ons afgezonderd, want we houden niet zo van parties. We weten dat dat soort dingen belangrijk zijn om even je gezicht te laten zien, maar we zijn lekker met ons vieren, de dames erbij, gaan eten. En we hebben erover gefiloso feerd, dat je soms aanbiedin gen krijgt die zo gigantisch zijn en die je, als je er eventjes je best voor doet, binnen zou kunnen slepen, maar waar je je dan zodanig voor vastlegt, dat je je privéleven ervoor moet op offeren. Dat hebben wij er alle vier niet meer voor over. In die zin denk ik datje kunt zeggen dat ik een gelukkig mens ben, omdat ik dat inzie en dat is niet altijd zo geweest". FRANS P. J. DOELEMAN (Marco Bakker treedt vanavond - vrijdag en zaterdagavond op met het 100-jarig Zeeuws Orkest in een operette-concert in het Zuidland theater in Terneuzen) Twee Wezen (Straatfestival) DONDERDAG Het jazz-trio Johan Clement geeft donderdag een concert in café Dangeroe aan de Vlasmarkt in Middelburg. Aanvang 21.00 uur. Het trio neemt deze keer als soliste mee zangeres Jakie Renard. Rian de Waal geeft donderdag een pianoconcert in dorpshuis De Meiboom in Krabbendijke. Aanvang 20.00 uur. Het programma: Prélude en Fuga in a van J.S. Bach/F. Liszt, Sonate no. 26 Les Adieux in Es gr. op. 81a (adagio-allegro, andante espressi- vo, vivacissemamente) van L. van Beethoven, Barcarolle in Fis gr. op. 60 van F. Chopin, Ballade no. 1 in g kl. op. 23 (largo, moderato) van F. Chopin, uit Harmonies poètiques et religieuses III Bénédic- tion de Dieu dans la solitude van F. Liszt en Aufforderung zum Tanz van C.M. von Weber L. Godowsly. De Nederlandse pianist Rian de Waal werd in 1958 in Zuidafrika geboren. Hij studeerde aan het Swee- linck Conservatorium in Amsterdam bij Edith Lateiner-Grosz. Hij slaagde daar in 1982 cum laude voor het solo-diploma. In 1979 was Rian de Waal prijswinnaar van het internationale pianconcours Vianna da Motta in Lissabon en in 1983 behaalde hij als eerste Neder landse pianist de finale van het Koningin Elizabeth Concours in Brussel. De Waal heeft behalve in Nederland veel recitals gegeven in Groot-Brittannië. Westduitsland. Frankrijk. België en de Verenigde Staten. Ook zijn veel plaatopnamen van hem gemaakt. De W'estduitse organist Gerhard Blank geeft vrijdag 16 september een concert in de basiliek in Hulst. Aanvang 20.00 uur. Kees van Eersel geeft zaterdag 17 en donderdag 22 september een carillonconcert in Veere. De concerten beginnen respectievelijk om 19.00 en 15.00 uur. The Peabody Brothers treden vrijdag 16 september op in het Zuid landtheater in Terneuzen. Aanvang 20.00 uur. De Stichting Nieuwe Muziek heeft voor vrijdag 16 september een concert georganiseerd in de Oostkerk in Middelbuirg. Aanvang 20.30 uur. begint de vermoedelijke moor denaar te volgen, maar weet niet dat zijn tegenstander hem door heeft. De jager wordt ge jaagde. Ook als kijker krijgt je steeds sterker het gevoel dat het verkeerd gaat, maar net als Terry weet je nog niet pre cies hoe. Dat het echt goed.fout zit, ontdek je met een lichte hui vering tijdens de dramatische rechtszitting waarop Terry als bedrieger wordt ontmaskerd. Sylvia laat hem vallen als een baksteen en hij is nu zelf de be langrijkste verdachte. In het boek ligt de nadruk op de relatie tussen Terry en Syl via, die niet bestand blijkt te gen de druk van de steeds ver der woekerende leugens. Cur tis Hanson besloot echter dat het zwaartepunt moest komen te liggen op de speurtocht van Terry, en op de acties die hij onderneemt om de moorde naar in de val te lokken. Niet VLISSINGEN (01184-12260) 'The unbearable lightness of being'. Dagelijks om 20.00 uur. 'Avontuur met een staartje'. Zondag 14.00 uur. 'Summerschool'. Vrijdag en zaterdag 19.00 en 21.30 uur, zondag óók om 14.00 uur, maandag, dinsdag en woens dag 20.00 uur. GOES (01100-15165) 'Rambo III'. Vrijdag, zaterdag en zondag 21.30 uur, maandag, dinsdag en woensdag 20.00 uur. 'Sign of the times' (Prince). Vrijdag 19.00 uur. zaterdag 19.00 en 23.30 uur, zondag 19.00 uur. 'De speurneuzen'. Zondag 14.00 uur. MIDDELBURG (01180-38900) 'Sign of the times' (Prince). Vrijdag 19.00 uur, zaterdag en zondag 14.00 en 19.00 uur. 'The bedroom window'. Vrij dag, zaterdag en zondag 21.00 uur, woensdag 20.30 uur. 'Dr Zjivago'. Maandag en dins dag 20.30 uur. MIDDELBURG (01180-13482) 'Sierra Leone'. Vrijdag en za terdag 20.00 uur, zondag, maandag en dinsdag 20.30 uur. 'Bird now'. Vrijdag 22.00 uur, woensdag 20.30 uur. 'De kleine bende'. Zaterdag 14.00 uur. 'Monty Python's Life of Brian'. Zaterdag 22.00 uur. 'Wanda'. Dinsdag 20.30 uur. óók om 19.00 en 21.30 uur,i dag óók om 16.30,19.00 en 2 uur. 'Junglebook'. Zaterdag en: dag 14.00 uur. 'Salsa'. Dagelijks 20.00 i vrijdag óók om 19.00 en 2 uur, zaterdag óók om 1( 19.00 en 21.30 uur, zondag om 14.00, 16.30, 19.00 en 2 uur. 'Rambo III'. Dagelijks 2 uur, vrijdag óók om 19.00 21.30 uur, zaterdag óók 14.00, 19.00 en 21.30 uur, dag óók om 14.00, 16.30, 1| en 21.30 uur. HULST (01140-12030) 'Salsa'. Vrijdag en zateri 19.00 en 21.30 uur, zondag 13.45 en 16.15 uur, maand dinsdag en woensdag 2( uur. 'Crocodile Dundee II'. Vriji en zaterdag 19.00 en 21.30 zondag 13.45, 16.15 en 1! uur, maandag, dinsdag woensdag 20.00 uur. 'Rambo III'. Vrijdag en zal dag 19.00 en 21.30 uur, zoni óók om 13.45 en 16.15 ti maandag, dinsdag en woe dag 20.00 uur. 'Can't buy me love'. Vrijdag zaterdag 19.00 en 21.30 cE zondag óók om 13.45 en lil uur, maandag en woensol 20.00 uur. 'Manon des sources'. Zoncl 21.30 uur, dinsdag 20.00 uuri TERNEUZEN (01150-20505 'Honneponnetje'. Vrijdag zaterdag 19.00 en 21.30 ui zondag 13.45, 16.15 en 2(1 uur. 'Summerschool'. Vrijdag (e zaterdag 19.00 en 21.30 u| zondag 13.45, 16.15 en 2C( uur, maandag 20.00 uur. 'Manon des sources'. Maancl 20.00 uur. OOSTBURG (01170-2735) 'Gooi mamma uit de trein'.i terdag en zondag 20.00 uur. (Electro, Middel De jonge architect Terry Lam bert Steve Guttenbergheeft een onverwacht hartstochte lijk avondje met Sylvia, de vrouw van zijn baas. Wanneer zijn minnares toevallig uit het slaapkamerraam kijkt is ze ge tuige van een aanranding. Vlak daarna wordt er ook nog een meisje vermoord. Sylvia zou een uitstekende getuige zijn, maar ze durft niet naar de politie, uit angst dat het over spel aan het licht komt. Haar man is niet iemand om mee te spotten. In een opwelling van romantische overmoed meldt Terry zich in haar plaats. Te laat komt hij er achter dat hij met dat onschuldige leugentje zijn hoofd in een strop heeft ge stoken... Regisseur en scenarioschrij ver Curtis Hanson baseerde deze Hitchcock-achtige thril ler op het boek 'The Witnesses' van de Engelse schrijfster An ne Holden. Het gaat allemaal voortreffelijk van start. De film, die grotendeels in Balti more werd opgemomen, ziet er stijlvol uit. Hanson maakt goed gebruik van de sfeer die de verschillende locaties ade men, en geeft de film zelfs een on-Amerikaans tintje. Is dat misschien ook de reden dat hij de Franse actrice Isabelle Huppert koos als Terry's te genspeelster? Steve Gutten berg is een uitstekende keuze voor de hoofdrol. Hij is voor spoedig herstellende van het 'Police Academy'-image, maar heeft nog wel precies dat vleug je jongensachtigheid en arge loosheid dat er voor zorgt dat je je als kijker gemakkelijk met hem identificeert. Het plot wordt perfect opge bouwd uit een keten van on schuldige toevalligheden die op een duivelse manier in el kaar blijken te grijpen. Terry voelt al nattigheid wanneer hij de dader, die hij immers zo goed gezien had, moet identifi ceren. Hij vermoedt wel wie het is, maar durft hem niet aan te wijzen. Hij wil zekerheid. Hij BERGEN OP ZOOM (01640- 54886) 'Crocodile Dundee II'. Dage lijks 20.15 uur, vrijdag óók om 19.00 en 21.30 uur, zaterdag óók om 14.00, 19.00 en 21.30 uur, zondag óók om 14.00, 16.30, 19.00 en 21.30 uur. 'Blue Jean Cop'. Dagelijks 20.00 uur, vrijdag óók om 19.00 en 21.30 uur, zaterdag óók om 14.00, 19.00 en 21.30 uur, zon dag óók om 14.00, 16.30, 19.00 en 21.30 uur. BERGEN OP ZOOM (01640- 54886) 'Deadly pursuit'. Dagelijks 20.00 uur, vrijdag en zaterdag zo'n goede keus, want vanaf het moment dat de moorde naar ook Sylvia om het leven brengt (Terry is nu zo goed als veroordeeldzakt de film in el kaar. Van de hele vernuftige opbouw blijft weinig anders over dan een tamelijk ordinai re achtervolging van de moor denaar. Sylvia heeft daarbij plaatsgemaakt voor Denise (Elizabeth McGovern), het meisje dat in het begin slacht offer was van de aanranding Haar hulpvaardige optreden is heel wat minder interessant dan het verraad van Terry's vorige minnares. Een scène waarin Terry en Denise het bed met elkaar delen is psy chologisch gezien zelfs uiterst knullig, en ook het gemakkelij ke happy end valt danig uit de toon bij de rest van de film. LEO BANKERSEN Electro (Middelburg) Scène uit 'The Bedroom Window' met Steve Guttenberg en Elisabeth McGovern. burg).

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1988 | | pagina 12