VERWACHT
ize/fzzzzzzzzj
KINDERTHEATER SJON
wat je geeft, krijg je terug
Qpi FPTIF
PZC/ vrijdagkrant
jongenskoor
twee duiven
harpconcert
circus holliday
jos verpoorten
henk verhoef
maandagavondzang
de drieklank
1(
de koning
luxor
alhambra
grand theater
roxy
electro
schuttershof
bibliotheek
cinem'actueel
ironweed
VRIJDAG 15 JULI 1988
uit 'Masques en Bergmasques' van G. Fauré. Bewerking Ouverture
'Dichter und Bauer' van Fr. von Suppé, Andante en Presto uit Sym-
phonie in B van J.C. Bach, Introduction van Domino Cimarosa, An
dante uit 'Linzer Symphonie' van W.A. Mozart, Variaties over thema
Mozart van Max Reger en Henk van Dijk, Balletmuziek uit 'Rosa-
munde' van F. Schubert, Menuet van L. van Beethoven, Lied und
Czardas van F, Léhar.
Het Canadese jongenskoor 'British Columbia Boys Choir' geeft
dinsdag een concert in de Nieuwe Kerk in Middelburg. Aanvang
20.00 uur.
Het koor staat onder leiding van Donald Forbes. Organist is Klaas J.
Mulder. Het koor vertegenwoordigt vier koorregisters en is samenge
steld uit jongens van 9 tot 23 jaar. Het koor werd twintig jaar geleden
opgericht en heeft toernees gemaakt door de Verenigde Staten, de
Sovjetunie en Europa. Op het programma staan onder meer werken
van J.S. Bach, Keith Bissel, W.A. Mozart, Gabriel Fauré, F. Mendels
sohn, Eugene Butler en W. McFarlane.
Gedurende de hele zomer zijn er in galerie-theater De Twee Duiven
aan de Slijkstraat in Groede op dinsdag en vrijdag kleinkunstvoor-
stellingen, gepresenteerd door Adri Oosterling.
's Dinsdags staat 'De boom in' op het programma en 's vrijdags 'Uit
het land van de Zwemmende Leeuw'. Aanvang 21.00 uur.
In het kader van een serie zomeravondconcerten vindt op woens
dag in de hervormde kerk in Zoutelande een harpconcert plaats.
Aanvang 20.00 uur.
Ineke Korfmacher-de Vente zal op vier verschillende harpen spelen:
een Bardenharp, een Ierse harp, een Nadermann-harp en een concer-
tharp. Ineke Korfmacher is leerlinge van Rosa Spier en speelt in ver
schillende orkesten in Nederland, Duitsland en België. Ook treedt ze
veel op als soliste. Op het programma staan: Bardenharp Petite Ber
ceuse (Hasselmans), Ierse harp Variations on a Welsh carol (A. van
Campen) en Carolan's Concerto (O' Carolan), Nadermann-harp Sa-
kura (bewerking J. Molnar), Grand'mère raconte une histoire (H. Re-
nié). Variaties op een thema van Mozart (anoniem), Concertharp Pre
lude (M. Tournier), Fantaisie sur une thème de J. Haydn (M. Grand-
jany). La Gitana (Hasselmans).
Wim Wilschut zal vrijdag 22 juli een orgelconcert geven in de St.
Jacobskerk in Vlissingen. Aanvang 12.00 uur.
Leen de Broekert verzorgt vrijdag 22 juli een orgelconert in de Lu
therse Kerk in Middelburg. Aanvang 20.15 uur.
Kees van Eersel geeft zaterdag 23 en donderdag 28 juli een carillon
concert in Veere. Aanvang resp. 15.00 en 19.00 uur.
Herman van Vliet geeft dinsdag 26 juli een orgelrecitel in de Nieuwe
Kerk in Middelburg.
Bntisch Columbia Boys Choir jongenskoor
Nederlands grootste tentcircus Circus Holliday maakt een kleine
toernee door Zeeland. Er zijn voorstellingen om 16.00 en 20.00 uur.
Als bijzondere attractie wordt het optreden van Albert Althoff ge
presenteerd. Hij zal de 2500 kilo zware neushoorn Racvicki berijden.
Deze dompteur is winnaar van de Oscar Carré Trofee. Hij heeft in
Circus Holliday ook de zorg voor de olifanten, een nijlpaard, lama's,
kamelen, een giraffe en acht Friese hengsten. De rest: clowns, poe
dels. wild west. een spring groep, het rad des doods, hoogwerk. dui
ven en kakatoes.
Circus Holliday treedt op:
Datum Plaats Terrein
vrij 15 juli Kamperland Sophiastraat
zat 16 juli Domburg Roosjesweg
maan 18 en
dins 19 juli Renesse Stoofweg Mauritsweg
woe 20 en
don 21 juli Haamstede Bernhardstraat
marktconcert
In de serie marktconcerten, die in de maanden juli en augustus op
vrijdagmiddag in de St. Jacobskerk in Vlissingen worden gehou
den, wordt het eerste optreden verzorgd door Jan Wisse uit Aagte-
kerke.
Jan Wisse is vijfde jaars student aan het Koninklijk Haags Conserva
torium. waar hij orgel studeert bij Johann Th. Lemckert. Hij speelt
vandaag werken van Adriaan Engels. J.S. Bach en César Frank. Het
-concert begint om 12.00 uur.
Jos Verpoorten geeft vrijdag een orgelconcert in de Lutherse kerk
in Middelburg. Aanvang 20.15 uur.
t Verpoorten is organist van de Lutherse kerk in Middelburg en do
cent orgel en klavecimbel aan de Zeeuwse Muziekschool in
Zeeuwsch-Vlaanderen. Hij studeerde aan het Rotterdams Conserva-
torium. Verpoorten heeft zich toegelegd op de authentieke uitvoe-
i ring van oude muziek. Het programma ziet er als volgt uit: Fantasia
i van A. van den Kerckhoven, Pavana Lachrimae van J. Pz. Swee-
linck. Uit de 18-e eeuw 'Es ist das Heil uns kommen her' (anoniem),
Triosonate I in Es van J.S Bach (allegro moderato, adagio, allegro),
Sonate in A van C.PH.E. Bach (allegro, andante con tenerezza, alle
gretto), Magnificat quinti toni van J. Titelouze (prélude, quia respe-
xit, et misericordia ejus, deposuit potentes, suscepit Israel, gloria
Patri et Filio).
Vrijdag wordt een braderieconcert gehouden in de Rooms Katho
lieke kerk in Middelharnis. Aanvang 20.30 uur. Organist Henk Ver
hoef en bariton Ton Sol verzorgen het conert.
Verhoef heeft gestudeerd aan het Sweelinck Conservatorium in Am
sterdam waar hij in 1987 het diploma 'uitvoerend musicus' behaalde.
Hij is sinds 1984 organist van de St. Nicolaaskerk in Amsterdam. Hij
is tevens plaatsvervanger voor Bernard Barteling als organist in de
Kathedrale Baseliek St. Bavo in Haarlem. Tom Sol studeert aan het
Sweelinck Conservatorium bij Cora Cannemeijer en hoopt vorlgend
jaar het examen uitvoerend musicus af te leggen. Het programma:
Echo-fantasie in d (orgel) van J.P. Sweelinck, Psalm CXVIII/CXIX
(zang en orgel) van C. Huygens, Io vidi in terra van M. da Gagliano,
koraal voorspel: Christ lag in Todesbanden (orgel) van G. Böhm,
Cantate 158: Der Friede sei mit dir (zang en orgel) van J.S. Bach,
Sonate II, deel II Ruhig Bewegt (orgel) van P. Hindemith, Omnia Sol
Temperat (zang en orgel) van C. Orff, Service sacré pour le samedi
matin, III Veahavta, V Tsur yisrael van D. Milhaud. Trio in E, op. 16
orgel) van M. Reger, Verborgenhei, Auf ein altes Bild (zang en orgel)
en Und steht Ihr früh am Morgen auf van H. Wolff.
i'
Jan van Driest leidt maandag de samenzang in de gereformeerde
kerk in Haamstede. Aanvang 20.00 uur. Organist Frans van Tilburg
verleent medewerking.
Naast de begeleiding van de koor- en samenzang zal Van Tilburg
onder andere spelen een Gavotte van Saint-Saêns, een Larghetto en
Allegro van Philip Pool en Grand Choeur van Guilmant.
Zaterdag wordt in de Grote Kerk in Veere een zomerconcert gehou
den. Medewerking verlenen de kamerorkesten De Drieklank uit
Middelharnis en KSO uit Den Haag.
Beide orkesten staan onder leiding van Henk van Dijk en willen bij
een zo breed mogelijk publiek meer belangstelling bijbrengen voor
de licht klassieke muziek, door middel van een opgewekte presenta
tie. Aanvang 20.00 uur. Het programma ziet er als volgt uit: Overture
'der Kalif von Bagdad' van Fr. A. Bouldieu, Symphonie nr. 12 van
W.A. Mozart, Morgenstimmung uit 'Peer Gynt' van E. Grieg, Menuet
Adri Oosterling Twee Duiven)
Ik leid de kinderen bin-
nen in mijn wereldje. In
liét begin zat ik fout, toen
dacht ik dat ik in hun wereldje
kon komen, maar zo werkt dat
niet. Nu maak ik mijn wereld
je en nodig de kinderen daarin
uit. Lukt dat, dan maken we in
wezen samen de voorstelling".
De eind november 1954 in Roo
sendaal geboren John Mat-
thijssen was de dertig al ge
passeerd toen hij de beslissing
nam om het kindertheater
Sjon op te richten. Daaraan
waren jaren van wikken en
wegen vooraf gegaan: „Ik zou
nooit op mijn zestigste ergens
op een bankje willen zitten
met een maat en zeggen: góh,
had ik dat toen maar gedaan".
„Eigenlijk kwam het theater
tje vanzelf boven drijven. Ik
wilde een onafhankelijk be
roep, met bepaalde vrijheden,
maar waar ik ook mijzelf in
kwijt kon. Er waren in die tijd
mensen die zeiden, góh John,
je moet eens wat schrijven. Dat
motiveerde mij". Die opmer
kingen werden gemaakt naar
aanleiding van zijn activitei
ten voor de voetbalvereniging
Roosendaal, die hij zeven jaar
lang - aanvankelijk in een col
lectief, maar later geheel alleen
- voorzag van toneelstukken
die op sinterklaasavond wer
den opgevoerd voor de pupil
len.
„Dat is eigenlijk de basis ge
weest. Ik ergerde mij aan het
feit dat die sinterklaasavon
den heel leuk waren voor vol
wassenen, met een klucht en
zo, maar eigenlijk niet voor de
kinderen. Uit onvrede zijn we
toen, met een aantal jongens,
zelf stukken gaan schrijven.
Dat was het begin van hé, ik
kan dat. En het spelen vond ik
ook plezierig. Ze herhalen die
stukken nu elk jaar, dus dat is
wel tekenend voor het succes".
In die periode ging er echter bij
John nog geen lichtje branden
dat op dit terrein wel eens zijn
capaciteiten zouden kunnen
liggen.
John Matthijssen groeide op in
Roosendaal en bezocht na de
middelbare school een blauwe
maandag de pedagogische
academie. Maar de lust tot stu
deren ontbrak. „Na mijn
diensttijd in Duitsland heb ik
één wild en woest seizoen in de
horeca gezeten, als barkeeper
van 't Bremmetje in Renesse.
Ik heb ook mijn papieren ge
haald, want er waren eventueel
snode plannen om de horeca in
te gaan, maar dat had meer te
maken met het feit dat mijn
ouders zo'n bedrijf hadden.
Desondanks ging ik bij een
bank in Roosendaal werken.
Oh ja, ik ben ook nog excursie
leider geweest in de suikerfa
briek in Stampersgat, dat was
leuk, allemaal ouden van da
gen".
Na vijf jaar bankzaken ging
John, puur uit nieuwsgierig
heid, studeren voor oplei
dingsfunctionaris personeels
werk, echter nooit met de in
tentie om er ook daadwerke
lijk zijn beroep van te maken.
Om zichzelf na het afronden
van deze studie wat bedenk
tijd te geven en zijn studie
beurs te rekken, verlegde John
zijn interesse naar de filosofie,
waarvoor hij zich liet inschrij
ven aan de rijksuniversiteit in
Utrecht. Het idee om alsnog de
toneelschool te volgen, trok
hem op zijn leeftijd toen niet
meer zo aan: „Met het risico
dat je daar als 34- of 35-jarige
vanaf komt en de planken niet
meer op durft".
„Ik heb ook niet de pretentie
om mijzelf acteur te noemen,
daar komt wel wat meer voor
kijken. Ik weet alleen dat ik
met wat ik doe, jonge kinderen
kan boeien. Als mensen uit het
vak zeggen dat het er leuk uit
ziet, ben ik daar trots op, maar
ik weet niet precies wat dat in
houdt. Het kan best zijn dat ik
goed acteer, maar dat zijn din
gen die ik nu aan het ontdek
ken ben".
Na een jaar filosofie hakte
John de knoop door: kinder
theater. „Ik wist dat ik niet op
hulp hoefde te rekenen. Ik
moest het maar doen en bewij
zen dat ik het kon. Het was een
sprong in het duister. Ik
schreef mijn stukken dan ook
zo, dat ik alles - zoals evenueel
licht en geluid - zelf voor mijn
rekening kon nemen. Want wie
ben ik? Iemand betalen kan ik
niet. Ik moet het hebben van
de reclame via de mensen, van
mond tot mond. Het beste mid
del is dan om de straat op te
gaan. Laatje maar zien. Boei ik
daar, blijven de mensen staan,
dan is het goed. Met name kin
deren, want die trekken zo een
zak chips open bij een sterfscè
ne wanneer die niet boeit".
Hoewel John zijn kennis als op
leidingsfunctionaris kon aan
wenden voor de zakelijke kant
van zijn onderneming, kostte
het de nodige tijd en moeite
voor alles een beetje op poten
was gezet. Hij kreeg meer tijd
om zich op zijn creatieve ont
wikkeling te concentreren,
toen 11 augustus 1987 de Stich
ting Kindertheater Sjon werd
opgericht. John, die sinds een
aantal maanden in Vlissingen
is gevestigd, heeft inmiddels
twee grote theaterprodukties
op het repertoire staan en vier
kleinere die op alle mogelijke
locaties - straat, scholen, cam
pings - gespeeld kunnen wor
den.
Zijn eerste echte voorstelling
in een wijkgebouw zal hij niet
licht vergeten: er ging van alles
mis, maar de kinderen waren
geboeid. John verleende zijn
medewerking aan de opening
van de schouwburg De Kring
in Roosendaal, wat hem loven
de reacties opleverde. Vervol
van spelletjes, maar ik zeg: it
houd niet van spelletjes, wanil
ik kan niet tegen mijn verlies,
Dan merk ik dat er heel veel
kinderen zijn van hééééé, hij
heeft dat ook. Daarna komen
ze met de meest vreemde spel
letjes, waarbij geen winnaar
of verliezer is. Dus dat leeft",
„De voorstellingen loper,
meestal uit en als ik mijn spul
len opruim, helpen de kinderen
wat mee of komen nog even
aan mij voelen. Volwassener
heb ik niks te zeggen, denk it
Kinderen zijn echt en eerlijk
zonder beleefdheidsnorm. Al
les wat je geeft, krijg je terug
Ik treed ook op voor zwakzir.
nigen en heb er geen enkel pro
bleem mee dat in een verpak
king van 30 of 40 jaar eer
geestelijk niveau huist van eer
kind van vier. Ik knuffel her,
net zo makkelijk".
„Als ik speel voor kleuters - dal
is mijn club - zeg ik altijd: geer
kringetje, geen stoeltjes, nier
zeggen dat er iemand komt, he
lemaal niks. Ik ben er een hal'
uur van te voren en ga tusser,
de kinderen zitten terwijl al
aan het spelen zijn. Dan kijker
ze wel even wie dat is, zit hl
niet in de weg, oké, laat maa:
zitten. Op een gegeven mo
ment begin ik en komen 8
vanzelf om mij heen. Zo van die
heeft wat te vertellen, laten*
eens even gaan luisteren".
FRANS P. J. DOELEMA-
(Kindertheater Sjon is de komend'
weken met 'Sjon verveelt zich' o[
tal van plaatsen en campings i'
Zeeland te zien: 17 juli Spiegcltef
Renesse, 18 juli Westkapelle, 20 ja
li camping Domburg, 21 juli Cad-
zand, 23 juli straatfestival Middel
burg-, 24 juli Spiegeltent Renesse
26 juli Zierikzee, 27 juli campi»!
Napoleonshoeve Breskens, 1
gustus Spiegeltent Vlissingen,
augustus Goes, 12 augustus Yers'
ke, 17 augustus camping Domburi
25 augustus camping Zonneveel
de Nieuwvliet)
HULST (01140-12030)
'Honneponnetje'. Vandaag
14.30,19.00, 21.30 uur, zaterdag
19.00 en 21.30 uur, zondag
13.45, 16.15, 19.00 en 21.30 uur,
maandag en dinsdag 14.30 en
20.00 uur, woensdag 20.00 uur.
'Police Academy'. Vandaag
14.30, 19.00 en 21.30 uur, zater
dag 19.00 en 21.30 uur, zondag
13.45, 16.15, 19.00 en 21.30 uur,
maandag en dinsdag 14.30 en
20.00 uur, woensdag 20.00 uur.
'De troetelbeertjes'. Vandaag
14.30 uur, zondag 13.45 uur,
maandag en dinsdag 14.30 en
20.00 uur.
'Planes traines and automobi
les'. vandaag 14.30, 19.00 en
21.30 uur, zaterdag 19.00 en
21.30 uur, zondag 13.45, 16.15,
19.00 en 21.30 uur, maandag en
dinsdag 14.30 en 20.00 uur.
'Cry freedom'. Dagelijks tot en
met dinsdag 20.00 uur, zondag
óók 16.15 uur.
TERNEUZEN (01150-20505)
'Junglebook'. vandaag en
maandag 14.30 uur, zondag
13.45 uur, dinsdag 14.30 uur,
woensdag 20.00 uur.
'Crocodile Dundee'. Vandaag
14.30, 19.00 en 21.30 uur, zater
dag 19.00 en 21.30 uur, zondag
13.45, 16.15, 19.00 en 21.30 uur,
maandag 14.30 en 20.00 uur.
dinsdag 14.30 uur en 20.00 uur,
woensdag 20.00 uur.
'Drie mannen en een baby'.
Vandaag en zondag 19.00 uur,
zaterdag 21.30 uur, dinsdag
20.00 uur.
'The running man'. Vandaag
21.30 uur, zaterdag 19.00 uur,
zondag 16.15, en 21.30 uur.
VLISSINGEN (01184-12260)
'Police Academy 5'. Dagelijks
14.00, 19.00 en 21.30 uur.
'Benji'. Dagelijks 14.00 uur.
'Crocodile Dundee 2'. Dage
lijks 19.00 en 21.30 uur.
GOES (01100-15165)
'Honneponnetje'. Vandaag, za
terdag en zondag 19.00 en 21.30
uur, maandag, dinsdag en
woensdag 20.00 uur.
'Benji'. Maandag en woensdag
14.00 uur.
BERGEN OP ZOOM <01640-
54886)
'Honneponnetje'. Dagelijks
14.00, 19.00 en 21.30 uur. Zon
dag óók 16.30 uur.
'Wallstreet'. Dagelijks 19.00 en
21.30 uur, Zondag óók 16. 30
uur.
'De Speurneuzen'. Dagelijks
14.00 uur.
MIDDELBURG (01180-38900)
'Ironweed'. Vandaag en zater
dag 19.00 en 21.30 uur, zondag
21.00 uur, maandag, dinsdag
en woensdag 20.30 uur.
'Hector'. Zaterdag 14.00 uur,
zondag 19.00 uur.
'Out of Africa'. Zondag 14.00
uur.
MIDDELBURG (01180-13482)
'The mosquiqto coast'. Van
daag 21.00 uur.
'Pinkeltje'. Zaterdag 14.00 uur.
'The witches of Eastwick'. Za
terdag 21.00 uur.
'Stop making sense'. Zond
21.00 uur.
'Out of Africa'. Maandag 20
uur.
'La Famiglia'. Dinsdag 21
uur.
'Hector'. Woensdag 19.00
21.00 uur.
MIDDELBURG (01180- 302!
'Cry freedom'. Vandaag en
terdag, maandag, dinsdag
woensdag 20.30 uur.
BERGEN OP ZOOM (016
54886)
'Cry freedom'. Dagelijks 2(
uur.. Zondag óók 16.30 uur.
'Junglebook'. Dagelijks 1<
uur.
'Police Academy 5'. Dageli
14.00, 19.00 en 21.30 uur. Z
dag óók 16.30 uur.
'Eddy Murphy Raw'. Dageli
14.00, 19.00 en 21.30 uur. Z
dag óók 16.30 uur.
Meryl Streep in 'Ironweed' (Electro, Middelburg)
Net als 'Barfly' trekt ook 'Iron
weed' met twee Amerikaanse
topsterren als verloederde
randfiguren de aandacht. Ook
Jack Nicholson en Meryl
Streep strompelen rond in de
schimmige wereld van zwer
vers en dronkelappen, maar
daarmee houdt de gelijkenis
met 'Barfly' wel op. 'Ironweed'
is van een volstrekt andere di
mensie. De Argentijnse regis
seur Hector Babenco ('Kiss of
the Spider Woman'), verfilmde
deze bestseller van William
Kennedy.
Jack Nicholson is Francis Phe-
lan, een ex-honkbalspeler die
ooit vrouw en kinderen in de
steek liet. Hij leidt een zwer
vend bestaan, vaak samen met
Helen (Meryl Streep), die in be
tere jaren zangeres was. Waar
om Francis zijn veilige bestaan
verliet wordt snel duidelijk: 22
jaar geleden liet hij zijn jongste
kind Gerald op de grond val
len, waardoor de baby zijn nek
brak. Hij kwam daar nooit
meer overheen.
In het begin van de film keert
hij terug naar zijn geboorte
plaats, wordt grafdelver en op
het kerkhof loopt hij quasi-toe-
vallig langs het graf van Ge
rald. De cynische Francis kijkt
aarzelend om zich heen en
houdt dan een ontroerende
monoloog, alsof zijn zoon daar
nog levend voor hem staat.
'Ironweed' ademt de sfeer van
een noodlotsdrama, maar wel
een drama dat zich al groten
deels in het verleden heeft af
gespeeld. De film groeit naar
een climax waarin eigenlijk
niets gebeurt. Er zijn alleen stil
verdriet en wroeging. Een won
derbaarlijk moment, vooral
ook door het beklemmende en
ontroerende spel van Nichol
son. Een man, boordevol
stolde emoties.
Tijdens zijn omzwervin
ontmoet Francis soms kleu
ke, maar meestal tragisch
guren. Vooral de schimmei
het verleden, die van tijd
tijd opdoemen, spreken to
verbeeldingVisioenen die
delijker zijn dan de soml
werkelijkheid om hem h,
Maar dat alles verandert n
in zijn leven. Hij staat al
één been in de dood. Zelf
vriendschap met de deer
wekkende Helen kan g
richting meer aan zijn le
geven.
Ook Meryl Streep maakt
indruk met haar rol.
schichtig, nerveus ho
mens, met een gezicht dat b
doorschijnend is van verd,
Het gevoel van stagnatk
doelloosheid dat de hele
doortrekt kan bij de toesci
wer een gevoel van onbehc
oproepen. Gemeten naar
doorsnee filmdrama, is 'I
weed' inderdaad nogal tn
heeft geen duidelijke clima.
ontknoping, en verklaart
niet echt waarom Francis,
meer uit zijn put kan kor
Maar 'Ironweed' is nu eenn
geen gemiddeld filmdrama
t
Het prachtige, fantasie
camerawerk roept de sfee
van een duister visioen, i
wel 'Ironweed' zich nadrn
lijk tegen het decor van de
sisjaren afspeelt, streeft l.
tor Babenco geen realisme
maar de uitbeelding van
nerlijke werkelijkheid
Francis. Hector Babenco h
daar beelden voor gevon
die nog lang op het neti
blijven hangen.
LEO BANKER,
(Electro (Middelburg)
gens draafde hij op als invaller
in een kinderstuk van De Nieu
we Danserije uit Breda. Het
Brabants Centrum voor Ama
teurtoneel stimuleerde hem
om door te gaan. En terecht,
want inmiddels wordt hij van
talrijke kanten benaderd - Am
sterdam, Nijmegen, Rotter
dam, Spiegeltent - om zijn
voorstellingen te komen ge
ven. Dankzij bemiddeling van
het Zeeuws Steunpunt is hij
ook op verschillende scholen
geen onbekende meer.
„Voor een deel wil ik altijd
wel m'n ei kwijt. De produktie
'Sjon verveelt zich' (4 tot 10
jaar) bijvoorbeeld, is een hal
ve dramales en gaat over een
jongetje dat niks te doen heeft.
De kinderen opperen het idee
John Matthijssen van Kindertheater Sjon.