Da Silva ook zelf verrast door zege Rode trui beloning voor Frans Maassen Van kilometer tot kilometer Tour op radio/tv DA SILVA WINT MET BANDDIKTE VERSCHIL LIMBURGER LAAT VOORSPELLING UITKOMEN EVREUX Er zou eens een 'Klasgenoten' aan Steven Rooks moeten worden gewijd. Misschien dat Koos Postema de definitieve verklaring kan opsporen voor het 'laatkomers-syndroom', dat de Noordhollandse flegmaticus dit seizoen, maar ook al in eerdere koersjaren, lijkt te achter volgen. Hoe laat was Steven Rooks gewoon op te staan? Hoe laat ging hij van huis? Hoe laat kwam hij op school? Het moet vaker na de bel zijn geweest dan ervóór, zijn brug moet vaker hebben opengestaan dan die van zijn vriendjes in Heerhugowaard. Want als de schooljaren model staan voor de latere persoonlijkheids ontplooiing, dan kan het niet anders of daar ligt de sleu tel van 'het probleem-Rooks.' Niet prettig tour de france EVREUX LE MANS Zegetocht Vierde etappe Dagploegenklassement Algemeen klassement Algemeen ploegenklassement Puntenklassement Bergklassement Klassement tussensprints DONDERDAG 7 JULI 1988 Steven Rooks blijft naast zeges grijpen Door Peter Ouwerkerk) Silva een langere fiets heeft, maar in werkelijkheid is het een band en een velg". Klasse heeft Rooks niettemin te over, en ook zijn ellende uit de Giro lijkt geen sporen te hebben nagelaten. Rooks was vast van plan geweest een Rooks dacht gisteren, aan de finish van de vierde Touretappe, met stijgen de aankomst in Evreux, dat hij gewon-' nen had. Dat hij de Portugees Acacio Da Silva precies op de streep de beslis sende stoot had toegebracht. Maar de finishfllm loog niet. „Banddikte plus een velg achter Da Silva", moest PDM's pr-man Harry Jansen beken nen. Op de finishfoto van Cor Vos is zelfs een centimeter of twintig waar te nemen. Steven Rooks was wéér net iets te laat, om nog in het net met de prijzen te vis sen. Zoals in feite het hele voorseizoen. Hij was veruit de beste van het inter nationale peloton: 3e in Milaan-San Remo, 5e in de Ronde van Vlaanderen, 3e in de Waalse Pijl, 4e in Luik-Baste naken-Luik, 2e in de Amstel Gold Ra ce, maar zijn enige overwinning tot nog toe pakte hij in... de Ronde van Apeldoorn. Naar San Remo was hij net iets te laat om te reageren op de uitval van Fig- non-Fondriest ('ik was net aangeslo ten bij de kopgroep'), in Vlaanderen werd hij verrast door zijn ploegmaat Adrie van der Poel, in de Waalse Pijl sprong Gölz op het moment dat ook Rooks had willen attaqueren, in Luik- Bastenaken-Luik was hij wederom ge vangen door Van der Poel, en in de Gold Race was zijn beklimming van de Cauberg één van de meest imponeren de rushes van de wielerlente, maar Nij- dam achterhalen was er niet meer bij. En nu dus ook gisteren weer een ere plaats om je racehandschoentjes bij op te vreten. De koers ontwikkelde zich dusdanig, dat de vlucht van Maassen, Cornillet en Giuliani weliswaar dapper was, maar gedoemd was in het zicht van de finish te sneuvelen. Een tweede mas sasprint leek te gloren, maar niet voor degenen, die de finish nog kenden van twee Tours terug. Daar waar Jos Lam- mertink zo ernstig was gevallen, en Peilo Ruiz-Cabestany naar de bloe men had gegrepen. Aankomst-helling van 1300 meter met een gemiddeld stijgingspercentage van 3,8. Niet écht pretiig voor de jongens van de vlakte. Rooks kende die laatste kilometer nog van toen, gaf vanuit vijfde positie Gert-J an Theunisse het sein het gaatj e dicht te rijden op Abadie en Da Silva, die 1000 meter voor de streep waren weggesprongen, lanceerde zichzelf op de Zwitserse Portugees, flitste naast hem op de witte streep, zag Da Silva zijn arm in de lucht gooien, maar voel de zichzelf winnaar. Wat bleek uit zijn eigen zegegebaar direkt over de finish, maar... wat onmiskenbaar werd tegen gesproken door de foto in de wagen van de jury van aankomst. j „Ik wil protesteren", had hij nog geroe pen in een vertwijfelde poging toen de officiële uitslag wat al te lang naar zijn zin uit bleef. Jansen mocht dan wel 1 dapper in zijn walkie-talkie 'Rooks 'winnaar' naar de volgauto van Jan Gisbers hebben doorgetoeterd, maar het was nog altijd de jury, die moest beslissen. Da Silva stond al klaar voor Ide sprong naar het podium, toen I Rooks zich liet uithoren over de laat ste meters. „Ik denk dat Theunisse iets te vroeg stil viel". Een uitleg, die evengoed had kunnen luiden: „Ik heb hem tien, twintig meter te laat het sein I tot achtervolgen toegeschreeuwd". Prosteren had geen zin, bleek een mi- I nuut of tien later. „Of je bij de aankom- I strechters naar de film wil komen kij- I ken", stelde Jansen voor. Rooks been- I de erheen. Hij zag het verschil zelf am- t per, maar voor Harry Jansen was de izaak duidelijk. „Omdat het beeldje j wordt uitgetrokken lijkt het net of Da 32 km Planckaert verstevigt zijn leiders- positie in de strijd om de groene trui door de eerste 'catch' te winnen. Tevens goed voor 6 bonificatie-seconden. Van der Poel krijgt er I vier (tweede) en Solleveld 2 (derde). 44 km Evenals in voorgaande etappes komt bij de dagelijkse '44-sprint' een vlucht tot stand. Initiatiene mers zijn Giuliani en Casado. De laatste pakt de 3500 gulden pre mie. Maassen en Cornillet sluiten even later aan. 57 km Voorsprong koplopers 1 min. 10. Maassen wint tweede tussen- sprint (6 sec.) voor Casado (4) en Giuliani (2). 67.5 km Cornillet als eerste op Cóte de Mortagne en neemt virtueel bol letjestrui van Abadie over. 82.5 km Cornillet pakt ook de meeste berg punten op de Cóte de Reno. Casa do moet kopgroep laten gaan na pech. 38 km Voorsprong kopgroep loopt op tot 1.25. "102 km Maassen pakt derde catch (6 sec.) voor Cornillet (4) en Guliani (2). 1134.5 km Opnieuw wint Maassen catch- sprint (6 sec. bonificatie). Giulia ni wordt tweede (4), Cornillet der de (2). Achterstand peloton nog 40 seconden. |153 km Laatste catch voor Cornillet (6) I,voor Maassen (4) en Giuliani (2). |155 km Drie vluchters worden achter haald. |157 km Da Silva en Abadie demarreren uit peloton. |158 km Da Silva houdt stand en wint de etappe voor de aandringende Rooks. Pan Vliet houdt geel, Planckert groen en ffreukink wit. De rode trui gaat naar Maas- pen, Cornillet krijgt bolletjestricot. rol te spelen in het eindklassement van Italië, maar hij vertrok koortsig naar de start, trappelde een dag of veertien krachteloos mee, en moest uiteindelijk opgeven in de polaire rit over de Gavia. „Ik heb drie dagen op bed gelegen, heb goed uitgeziekt, ben weer heel licht gaan trainen, heb de Ronde van Zwit serland gedaan, en voel me nu echt weer in mijn voorjaarsvorm". Ploegleider Jan Gisbers verwachtte zijn beste klassementsrijder pas in de Alpenetappes naar Morzine en l'Alpe d'Huez. „Dat zou toch mooi zijn, als hij zo'n rit op zijn naam kon schrijven?" Rooks zelf: „Ik had liever nu al gewon nen. Maar misschien heeft zo'n neder laag ook wel een goeie uitwerking op me. Ik ben er flink kwaad over. Ik hoop voor mezelf al op wraak met een goeie tijdrit, vrijdag". Hij sprong op zijn flets, en repte zich naar de auto, de motor draaide al voor de verplaatsing naar Rouaan. Hij pas te ervoor nóg een keer te laat te ko men. Door Peter Ouwerkerk EVREUX Aan de vooravond van zijn ritzege in de Tour had Acacio Da Silva zijn jawoord met een handteke ning bekrachtigd. Vele ploegen don gen naar zijn hand, maar hij had be sloten definitief bij KAS te blijven. En nou won hij een etappe in de Tour... De aanpassing in het contract zal er misschien best komen, maar voor de muntjes is het altijd beter pas te signeren na een grote zege. De Tourwinst in Evreux kwam voor Da Silva als een regelrechte surprise. Hij had de sprint moeten aantrekken voor kopman Sean Kelly (mocht het met het geel niet lukken, dan is er al tijd nog groen), maar hij schakelde zelf een tandje bij toen hij plotseling Henri Abadie langs zich zag flitsen. Kelly zat nog wat achter, Da Silva counterde zelf maar op de Franse bergkoning van-één-dag. Hij kwam op kop en bleef daar, ondanks Rooks. „Ik schrok me echt rot, toen ik hem voelde oprukken, ik had me al opgericht voor de foto's..." Maar Da Silva's feestje kon doorgang vinden. „Nou ja, een mens is nooit te oud om te leren". Acacio Da Silva is 27 jaar geleden in Portugal geboren, maar een echte 'Eu ropeaan'. Als kind verhuisde hij met zijn ouders naar Dudelange, Luxem burg, en inmiddels woont hij alweer een jaar of zes, zeven in Winterthur, Zwitserland. „Ik heb daar een kamer bij een gastgezin, dat me destijds heeft opgevangen toen ik vanuit Zwitser land wilde gaan koersen". TELEVISIE: 15.40-17.15 BRT 2: Ronde van Frankrijk: rechtstreekse reportage van de rit tussen Neufchatel en Bray Liévin. 15.45-17.15 Ned 3: Studio Sport: verslag van de vandaag verreden etappe in de Tour de france van Neufchatel naar Liévin over 147,5 km. 18.55-19.10 BRT 1: Tour '88: samenvatting van de vandaag verreden etappe. 19.00-19.25 Ned 3: Studio Sport: samenvat ting van de vandaag verreden etappe in de Tour de France van Neufchatel naar Liévin over 147,5 km. RADIO: 14.05-15.00 Radio 1: Tour de France Extra (Veronica). 15.05-18.00 Radio 1: Radio Tour de France (NOS). -•65- Damville Verneuil-sur-Avrer Mortagne-au- Perche ferté-Vidame Mortagne^^CrLongny-au-Perche Réno QJ5Z2S3 Acacio da Silva (rechts ijuichtte bijna te vroeg. Steven Rooks (midden) is nog druk bezig hem te achterhalen, maar deed dat pas net na de streep. Sean Kelly (links) eindigde als derde. Da Silva is min of meer 'het produkt' van de overleden wielergraaf Jean de Gribaldy. Na een paar jaar van om zwervingen in wat Italiaanse ploe gen, plaatste de Gribaldy hem bij KAS, om stand-in voor Sean Kelly te kunnen worden. Dat is er nog niet echt van gekomen, hoewel Da Silva's erelijst er inmiddels best mag zijn, met ritoverwinningen in allerlei etappekoersen - Giro, Zwitserland, Romandië, Tirreno, Dauphiné, plus het klassieke Kampioenschap van Zürich, dat hem eerder al eens was af gepakt wegens een positieve doping controle. Om Da Silva 'de tweede Agostinho' te noemen, vindt Portugal toch wat te ver gaan. De nationaliteit heeft hij nog steeds, zijn hart is misschien ook nog rood-groen gekleurd, maar in zijn hele doen en laten is hij Zwitser geworden. „Naturaliseer toch", heeft men hem daar meer dan eens gezegd, maar dat vindt hij toch iets te ver gaan. Ook dit jaar heeft Da Silva al weer meer dan eens van zich doen spreken. Maar leiderstruien glijden nog tè dik wijls van zijn schouders. Zeker als het op tijdrijden aankomt. Hij zou eens wat serieuzer tegen het leven moeten aankijken, luidt dan dikwijls het ver wijt. Prijzen pakje pas aan de finish. In Evreux had die geen halve meter ver der moeten liggen. xl IaaaaaaIaaa IISIaaa aSx De vlucht van Frans Maassen middenin beeld. Rechts (Guiliani) en links (Cornillet) zijn medevluchters. (Door Dick Heuvelman) EVREUX (GPD) - „Dit jaar wil ik naam maken". Zei Frans Maassen tijdens de presentatie van de ploeg van SuperConfex, begin dit jaar. De wielerwereld nam die uitspraak voor kennisgeving aan. Welke sportman begint niet met de beste voornemens aan een nieuw sei zoen? Om vervolgens dikwijls te er varen dat het omzetten van woor den in daden gemakkelijker gezegd dan gedaan is. Maassen's verwachtingspatroon blijkt niet op drijfzand te berusten. Gisteren beleefde hij een mooie dag in zijn carrière. Voor het eerst mocht hij het erepodium in de Tour de France beklimmen om de rode trui, voor de leider van het klassement der tussensprints, in ontvangst te nemen. De beloning voor zijn geldingsdrang in de beginfase van de Tour. Sloot hij zich dinsdag reeds aan bij een groep vluchters, gisteren was de Limburger opnieuw lange tijd aan het front te vinden. „Voor mij is dat normaal, hoor. Zo rijd ik meestal. Ik zoek graag de aanval. Dat heb ik in de Dauphine Libere en de Ronde van Romandie ook gedaan. Alleen valt dat dan niet zo op. In de Tour krijg je veel meer publiciteit. Nou, die is natuurlijk mooi meegeno men", meldde de onbevangen debu tant in het Franse wielercircus. Een vriendelijke Limburger. Maar, let wel: geen echte representant van het bronsgroen eikenhout, weten de kenners. Van Limburgse renners wordt gezegd dat ze te slap aange draaid zijn, zich teveel in de watten laten leggen door supporters, niet luisteren en helemaal niet kunnen afzien. Maassen's ploegleider bij de amateurs, Piet Hoekstra, miste die specifieke karaktertrekken. Daar om kon hij het talent Maassen wel gebruiken. Hoekstra maakte van Maassen een prima amateur, waar na Jan Raas vorig jaar als baas in het leven van Maassen verscheen. Maassen staat dit seizoen al op zes overwinningen. Een aantal waar mee hij een heel eind in de top-10 van Nederlandse profs is doorge drongen. Samen met Adrie van der Poel staat hij als derde genoteerd, achter Mathieu Hermans (18) en Erik Breukink (8). De triomfen die Maassen liet aante kenen, waren ook van meer dan be hoorlijk kaliber. Een etappe in zo wel de Dauphiné Libéré als de Ron de van Romandië, een sprintzege op Eric Vanderaerden (vorige week in Heusden-Zolder) en een indruk wekkende zegetocht in een wed strijd in de Ardennen (Couvin). Gisteren rook Maassen aan een nog mooier succes, het winnen van een Touretappe. In gezelschap van de Fransen Casado en Cornillet en de Italiaan Juliani fietste hij ruim 110 kilometer voor het peloton uit. De vlucht ging echter drie kilometer voor het einde het schip in. „Dat was wel teleurstellend, gezien ook het wedstrijdverloop. We zouden al eer der ingelopen worden, maar plotse ling liep onze voorsprong weer op tot 1 minuut 20. Dan begin je toch een beetje te hopen. En ik had me zelf goede kansen toegedacht in de sprint met die twee". De rode trui vond hij desondanks een aardige troostprijs. Onderweg had hij drie keer het volle pond ge haald in de 'catches'. Aan verdedi gen van dit tricot denkt hij echter niet. „Nee, ik ben wel behoorlijk rap, maar dat wringen, dat in zo'n sprint vooraf gaat, zie ik niet zitten". (Door Dick Heuvelman) EVREUX Een helicopter als VIP- tribune. Alles is tegenwoordig moge lijk. Je moet er alleen maar even op komen. Binnen de gelederen van de Belgische wielerploeg van Sigma heeft men dit ei van Columbus gevon den. De sponsor laat zijn beste klan ten een dagje meevliegen boven het Tour-peloton. Een groot succes, zo bleek meteen al. „De mensen die al mee zijn geweest, reageerden dolen thousiast", vertelt Paul De Smet, di recteur van de firma Sigma, met een omzet van een miljard gulden (we reldwijd) opererend op de schilders- markt. Vanzelfsprekend heeft meneer De Smet de Tour zelf ook al even van bo venaf bekeken. „Èen sensationele be levenis. Toevallig zag ik ook nog een van mijn renners demarreren. Prach tig gezicht. Fantastisch. Echt. Als sponsor bied je je gasten ook iets heel bijzonders, hè. De meesten hebben wel gevlogen, maar bijna niemand heeft ooit in zo'n helicopter gezeten". Veel plaats is er in de heli overigens niet. Naast de piloot kunnen er slechts drie personen plaatsnemen. Vandaar die exclusiviteit voor de absolute top- klanten. Verschil moet er zijn. De ge nodigden voor de Sigma-vluchten hangen overigens niet urenlang ach tereen in de lucht. De Smet: „Nee, dat zou niet leuk meer zijn. We gaan van tijd tot tijd naar beneden. Om eens wat op een terras te zitten, even te lunchen of gewoon langs de weg te kijken. Dat kan mooi met zo'n ding. We maken er gewoon een leuk dagje van, met alles erop en eraan". De vliegende VIP-tribune mag niet de hele route mee. Als de TV-uitzending begint, moeten de hooggeachte gasten van meneer De Smet wegwezen. „We mogen de tv-helicopters niet tot last zijn. We hebben ons te houden aan de regels van de Tour-directie. Ik vind dat ook niet erg. Als wij boven de renners vandaan moeten, vliegen wij naar de finish. Daar hebben wij dagelijks een ontvangstcaravan staan en daar kun nen de mensen het slot van de etappe op de televisie zien". Het idee voor dit bijzondere project kwam via inbreng van de Deense wie lerkampioen Sören Lilholt, een van De Smet's renners. „Zijn pleegouders in België hebben een klein vliegbe drijf. Die mensen wilden tegen een vriendenprijsje hun helicopter wel voor de Tour beschikbaar stellen. We waren direct enthousiast". Het vliegen met zo'n heli kost niette min nog een degelijke grijpstuiver. Bij Sigma vond men echter dat het eerste Tour-avontuur best wat mag kosten. De bedrijfsleiding achtte het niet al leen wenselijk dat de wielerploeg (kos ten op jaarbasis twee en half miljoen gulden) in Frankrijk op de trom zou slaan. In de randsfeer moest er publici tair ook tegenaan worden gegaan. Vandaar de helicopterstunt en het ko pen van een plaatsje in het promo dorp, dat in elke startplaats wordt op gezet. „Onze hele Tour-expeditie kost, ruw geschat, een half miljoen gulden. Met alles erop en eraan". Het zit erin dat een mooi voorbeeld goed doet volgen en dat er volgend jaar meer vliegende VIP-tribunes de lucht ingaan. Tot dit jaar was het zo dat speciale gasten mee konden rijden in de ploegleiderswagens. Maar vanuit die positie zie je ook weinig wielren nen. De enige uitkomst is de lucht in. „Ja, dan zal het een probleem wor den", vreest De Smet. De renners moe ten toch al niets hebben van die brom tollen boven hun hoofden. V IAA/VW\IAAA IISIAAA A, Vandaag, donderdag 7 juli, vijfde etappe: Neufchatel-en-Bray Lievin over 147.5 km. Start 13.05 uur - finish 16.35 uur (snelste schema). Tussen sprints op 89, 94, 98 en 113.5 km.; voor eerste drie 6,4 en 2 bonificatiesecon den. Punten voor bergklassement op 9.5 (Cóte de la Forêt d'Eu), 30.5 (Cóte de Bouttencourt) en 81.5 km. Cóte de la Forêt d'Auxi), allen vierde catego rie. Laatste 400 meter naar de streep vlak. 1. Da Silva (Por) 158kmin3.25.14 2. Rooks (Ned) z.t. 3. Kelly (Ier) z.t. 4. De Wilde (Bel) z.t. 5. Planckaert (Bel) z.t. 6. Hermans (Ned) z.t. 7.Vandenbrande(Bel) z.t. 8. Abadie (Fra) z.t. 9. Gaston (Spa) z.t. 10. Vanderaerden (Bel) z.t. 11. Elliott (GBr) z.t. 12. Van Poppel (Ned) z.t. 13. Dominguez (Spa) z.t. 14.Haex(Bel) z.t. 15.Kiefel(VSt) z.t. 16. Zadrobilek (Oos) z.t. 17.Echave(Spa) z.t. 18. Phinney (VSt) z.t. 19. Criquielion (Bel) z.t. 20. Vichot(Fra) z.t. 21. Van der Poel (Ned) z.t. 22. Bernard (Fra) z.t. 23.Tebaldi(Ita) z.t. 24. Sergeant (Bel) z.t. 25. Jan Wijnants (Bel) z.t. 26. Theunisse (Ned) z.t. 27.Bontempi (Ita) z.t. 28. Kuum (Noo) z.t. 29. Pensee (Fra) z.t. 30.Gölz(WDl) z.t. 31.Delgado(Spa) z.t. 37. Fignon (Fra) z.t. 48. Van Orsouw (Ned) z.t. 51. Van Vliet (Ned) z.t. 53. Breukink (Ned) z.t. 58. Hampsten (VSt) z.t. 73. Lubberding (Ned) z.t. 75. Stevenhaagen (Ned) z.t. 76. Winnen (Ned) z.t. 80. Kuiper (Ned) z.t. 83. Solleveld (Ned) z.t. 85. De Rooy (Ned) z.t. 91. Veldscholten (Ned) z.t. 95. Hanegraaf (Ned) z.t. 102. Lammerts (Ned) z.t. 120. Veenstra (Ned) z.t. 148. J akobs (Ned) z.t. 154. Nijdam (Ned) z.t. 166.Poels (Ned) z.t. 171. Maassen (Ned) z.t. 175. Verhoeven (Ned) z.t. 176. Nijboer (Ned) z.t. 178. Knetemann (Ned) 0.39 189. Talen (Ned) 2.00 194. Beuker (Ned) 4.03 196. en laatste Coll (Spa) 25.43 1. Hitachi/De Kimpe 10.15.42, 2. PDM/Gis- bers, 3. KAS/Rumeau, 4. Peugeot Legeay, 5. Weinmann/Köchli, 6. Seven Eleven/Neel, 10. Panasonic/Post, 13. Superconfex/Raas allen zelfde tijd als De Kimpe. 1. Van Vliet (Ned) 11.29.13 2. Vanderaerden op0.18 3. Lubberding (Ned) 0.22 4.Nulens (Bel) z.t. 5. Breukink (Ned) z.t. 6. De Rooy (Ned) z.t. 7. Winnen (Ned) z.t. 8. Van Lancker (Bel) z.t. 9. Bauer (Can) 0.32 10. Vichot(Fra) 0.46 ll.Cornillet(Fra) z.t. 12. Zadrobilek (Oos) z.t. 13. Rüttimann (Zwi) z.t. 14. Winterberg (Zwi) z.t. 15. Jean-Claude Leclercq (Fra) z.t. 16. Veldscholten (Ned) z.t. 17. Wilson (Aus) z.t. 18. Maassen (Ned) 0.53 19. Duclos-Lassalle (Fra) 0.54 20. Casado (Fra) z.t. 21. Vandenbrande(Bel) 0.58 22. Sergeant (Bel) z.t. 23.Haex(Bel) z.t. 24. Pensee (Fra) z.t. 25. Veenstra (Ned) z.t. 26. Criquielion (Bel) z.t. 27. Abadie (Fra) z.t. 28. Jan Wijnants (Bel) z.t. 29. Jérome Simon (Fra) z.t. 30.Kvasvoll(Noo) z.t. 44. Lammerts Ned) 1.22 46. Nijdam (Ned) 1.23 47. Jakobs(Ned) z.t. 56. Kelly (Ier) 1.36 80. Hermans (Ned) 1.46 96. Hampsten (VSt) 2.01 99. Van der Poel (Ned) 2.05 100. Rooks (Ned) z.t 106. Kuiper (Ned) 2.06 117. Theunisse (Ned) 2.09 118. Van Orsouw (Ned) z.t. 120. Stevenhaagen Ned) z.t. 137. Herrera(Col) 2.35 148. Hanegraaf (Ned) 3.03 153. Verhoeven (Ned) 3.16 155. Solleveld (Ned) 3.24 157. Poels(Ned) 3.26 161. Van Poppel (Ned) 3.51 163. Talen (Ned) 4.04 178. Knetemann (Ned) 5.16 182.Nijboer(Ned) 5.22 186. Beuker (Ned) 6.08 195e en laatste Vilamajo (Spa) 19.22 Paul de Smet legt uit waarom hij zijn gasten zo 'hoog waardeert'. 1. Panasonic/Post 34.28.45; 2. Weinmann' Köchli op 1.04; 3. Hitachi'De Kimpe 1.48; 4. PeugeotLegeay z.t.; 5. BH/Dominguez 2.45; 6. Superconfex/Raas 3.03; 18. PDM/Gisbers. 1. Planckaert (Bel) 86; 2. Vanderaerden (Bel) 74; 3. Kelly (Ier) 68; 4. Hermans (Ned) 65; 5. De Wilde (Bel) 62; 6. Van Poppel (Ned) 49; 7. Van der Poel (Ned) 43. 1Comillet (Fra) 9; 2. Verhoeven (Ned); Aba die (Fra); Giuliani (Ita) 4. 1. Maassen (Ned) 30; 2. Van Vliet (Ned) en Planckaert (Bel) 22; 4. Lillholt (Den) 18; 5. Lammerts 14.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1988 | | pagina 17