justy nu met
variabele
transmissie
bestelwagentje
oldtimer almanak
vijf deursversie
rover 800 serie
auto
fauteuils in maten en soorten
wonen
hypotheken
PZC/ vrijdagkrant
alfa romeo:
16-kleppen
verbruik
verstelbaar
armleuningen
theelen van der wee
4
Subaru heeft deze maand de
Justy met een continu
variabele transmissie
geïntroduceerd. Er zijn twee
modellen te koop, een 3-deurs
van 18.995 en een 5-deurs van
19.495. Door de vrijwillige
beperking van de import door
de Japanners, kan er van de
Justy ECVT (elektronisch
continu variabele transmissie)
echter een kleiner aantal
verkocht worden.
Dat zullen er de komende acht
maanden waarschijnlijk zo
tussen de 750-1500 stuks zijn en
ze zullen voornamelijk naar de
'vreemd-merk-rijders' gaan. Zeg
maar het oudere, met de D AF
Variomatic vertrouwde,
publiek. ECVT is immers een
vondst van Van Doorne in
Tilburg en dat simpele
Nederlandse schakelvrij rijden
bevalt menigeen. Na de
introductie vorig jaar in Japan
van deze Subaru, komt dit
model nuooknaarhet land
waar deze bijzondere
schakeling is uitgevonden.
De markt voor de motoren
boven een inhoud van 1000 cc
wordt al bediend door Fiat en
Ford met de Uno en de Fiësta.
Hetzelfde systeem wordt door
Subaru toegepast met
toevoeging van een
elektromagnetische regeling
van de koppeling. Hydraulisch
wordt de diameterstand van de
twee poelies waarover de
schakelband loopt ingesteld.
Zo is een steeds veranderende
overbrengingsverhouding
mogelijk. Wordt bij de twee
Europese merken het
wegrij dgedrag geheel door de
koppeling bepaald, het
'pienterste J apanse pookj e
Made in Holland' bestrijkt het
totale rijcomfort. De
elektromagnetische poeder in
de koppeling wordt door het
intrappen van het gaspedaal
geactiveerd. Stilstand met een
draaiende motor gaat dus
zonder kruipneigingen.
Een klein nadeel kan zijn datje
in een file toch steeds een tikje
gas moet geven om aan te
sluiten. Bij een gewone CVT of
een automaat doe je dat door
even de voet van het rempedaal
te halen.
Het rij den met deze lichtere
elektromagnetische koppeling
in de Subaru Justy is een stuk
aangenamer. Het meest
opmerkelijke is de stille
werking van de bak en de
motor. Door het rustiger
verlopende toerental bij het
klimmen van de snelheid gaat
alles een stuk gelijkmatiger
dan bij de Uno en de Fiësta.
Het huilende stofzuigergeluid
ontbreekt en in de stad is het
toerental bij 50 km/h constant.
Subaru claimt een laag
verbruik van 1:18,4 voor deze
Justy ECVT, iets dat bij de
eerste kennismaking beslist
niet werd gehaald. Na een paar
honderd kilometer vrij
normaal stads- en
snelwegverkeer kwam ons
gemiddelde op ruwweg 1:13.
Het 'pienterste pookje'
bedienen ging vrij stroef en
onhandig. Een
vergrendelingsknop indrukken
om hem in de achteruit te
zetten is logisch. Maar naar de
stand D of Ds (voor sportief
rijden of afremmen) moet toch
zonder het indrukken van die
knopkunnen.
De Justy ziet er verder redelijk
uit, heeft tamelijk vlak zittende
stoeltjes maar biedt achterin
niet bijster veel zithoogte en
bagageruimte. Het hele
concept berust op
compactheid, iets dat in het
model Mini Jumbo nog meer
geldt. Of en wanneer er in dit
model, dat in grotere aantallen
verkocht wordt, ook een ECVT
komt, was nog niet te zeggen.
SIEM LEEUWENKAMP
De bestel-versie van de MAZDA 121.
MAZDA heeft op basis van de
121, die nog maar net op de
markt is, een bestelversie uitge
bracht. De prijs van deze auto
begint bij 13.650,-, waarvoor
een bestelwagentje wordt afge
leverd die maximaal 500 kilo
kan vervoeren.
De laadvloer, die met tapijt is
bekleed, meet 113 x 129 x 94 cm,
waarin een volume van 1,25 m3
past. Standaard heeft de auto
een 4-bak en de 11 liter motor le
vert een vermogen van 55 pk. Bij
de 323 Estate Van is de serie ge
wijzigd. Uiterlijk is het frontje
wat anders en qua motoren is er
keus uit de 1.5 benzine van 75 pk
en de 1.7 diesel van 58 pk. Bij de
929 heeft Mazda de keus uige-
breid door het topmodel, de 3.0i
V6 GLX, ook te kunnen leveren
met een automaat.
FIAT brengt na de Champ-serie
van een aantal modellen, nu iets
'leuks' in de Panda- en Uno-lijn.
De Jolly typen zijn gebaseerd op
de 750 L en de 45 Fire, de Panda
van bijna 13 mille heeft een
Schots ruitje als bekledingsmo
tief en ondermeer verstelbare
rugleuningen, hoofdsteunen op
de voorstoelen en een grille in de
kleur van de auto. De Uno Jolly
heeft ook een Schots ruitje en
o.a. een ruitenwisser achter, een
extra buitenspiegel en brede
155/70 SR 13 banden. De auto's
kosten 12.860 en 17.350.
FORD heeft van de Sierra twee
'specials' uitgebracht: de 5-
deurs en de stationwagon met
naar keus een 1.8 ltr/80 pk of 2.0
ltr/100 pk benzinemotor of een
2.3 ltr/67 pk dieselmotor. De sta
tionwagon en de 5-deurs hebben
een aantal extra's waaronder ge
tint glas, rode biezen in de bum
pers, brede 195/65 R 14-banden
en een toerenteller. Voor de Sier
ra Special 5-deurs geldt een prijs
van 31.610 en de stationwagon
is leverbaar vanaf 35.000.
7") estauratie' en onderhoud
lï/van de vaak kostbare oldti
mer is noodzakelijk. Het is ech
ter dikwijls moeilijk dat ene
adresje van bijvoorbeeld een
chromerij of firma in houtbewer
king te vinden. Een handig hulp
middel daarbij is de pas ver
schenen Oldtimer Almanak,
waarin meer dan 1500 adressen
van klassieke auto- en motor
specialisten in de Benelux
staan. Deze pocket, die eigenlijk
voor elke auto- en motorliefheb
ber een onmisbaar naslagwerk
vormt, kostf9,95.
In de almanak van Voiture's Uit
gaven/Voorschoten staat een
schat aan informatie, heel over
zichtelijk per hoofdgroep Motor,
Chassis en Carrosserie gerang
schikt. Verder staan er alle be
langrijke evenementen als histo
rische races en beurzen in. Wor
den alle merkenclubs, keurings-,
verzekerings- en taxatieadres
sen vermeld, evenals de gege
vens over de voornaamste auto-
en motormusea in Europa.
Het boekje is in de meeste boek
handels te koop.
De twee varianten van de Subaru's met ECVT-bak: de Justy GL als 5-deurs en de Justy S als 3-deurs.
Rover brengt van het sa-
nen met Honda ontwik
kelde model 800/Legend een
vijfdeursversie uit. Deze toe
voeging brengt het aantal ge
produceerde modellen op 14
stuks. Van de nieuwe fast
back is bij de introduktie in
september niet elke versie le
verbaar. Van de zeven model
len zijn slechts de 820 e, de
820 Si en de Vitesse in Neder
land te koop voor prijzen tus
sen de 45 en 70 mille. De im
porteur verwacht meer fast
backs te verkopen dan de tra
ditionele auto met kofferbak.
„Kijk naar de Ford Scorpio
en de Ford Sierra en de Re
nault 25. Als vijfdeurs zijn dat
bij ons favoriete auto's. Ook
de Rover 2600 en 3500 hebben
het uitstekend gedaan en we
verwachten de nodige klan
ten uit die sector die een voor
liefde voor Rover hebben ge
houden", zegt importeur F.
van Putten.
De ooit als 'auto van het jaar'
uitverkoren Rover 3500 had
dat specifieke, tamelijk ro
buuste Engelse imago. De
nieuwe 820 komt daar dicht in
de buurt en paart eveneens
een behoorlijke luxe aan een
opvallend eigenzinnige stijl.
De ranke Hondalijn is afwezig
en dat is ook gelijk zijn plus
punt om aan te slaan bij de
doelgroep. Rover-publiek
houdt van degelijkheid, een
koetswerk dat niet direct de
snelheid uitstraalt en het is
gesteld op comfortabele luxe.
Standaard bij de 820 Si en Vi
tesse zijn onder meer: de ver
warmde elektrisch verstelba
re buitenspiegels; de op af
stand te bedienen centrale
deurvergrendeling; elek
trisch verstelbare ramen; een
verstelbaar stuur; in hoogte
te verstellen bestuurders
stoel; regelbare interval op de
ruitewissers; verstelbare
hoofdsteunen achter en op de
Vitesse alleen: ABS.
Nieuw is de 16-kleppenmotor
van 2.7 liter die in deze duur
ste uitvoering, de Rover Vi
tesse, zit. Deze zescilinder
van Honda is met zijn 169 pk
bedoeld om op te schieten,
getuige de acceleratie van 0
tot 100 kilometer per uur in
nog geen 8 seconden en een
topsnelheid van 225 kilome
ter per uur.
Je kunt het natuurlijk ook
rustig aan doen en genieten
van de 'ambiance in een wal
noten afwerking'. Want zijn
zeer vermogende krachtbron
hoor je bij gedistingeerd rij
den niet of nauwelijks. De vijf-
bak schakelt voortreffelijk en
de automaat wordt zonder
meerprijs geleverd, en de aan
gepaste sportophanging
zorgt voor een koersvast ge
drag en nauwelijks minder
zitcomfort. En hij ziet er met
zijn spoilers, de vleugel op de
vijfde deur en de 205/60 brede
banden om de lichtmetalen
stervelgen tamelijk indruk
wekkend uit.
In de basisversie is de Rover
820 uitgerust met een tweeli
ter carburateurmotor van 100
pk. Dat is kennelijk geen
'kaas voor de Hollanders';
hier begint de serie met de 820
e en 20 pk sterkere injectie
motor. De 820 Si is zogezegd
de middenmoter, die ligt na
tuurlijk wel gewoon voorin
waar hij uit de tweeliter in
houd 133 pk haalt. De zit
ruimte voldoet aan de eisen.
Iets meer hoofdruimte zou
het helemaal afmaken. Op
merkelijk detail is de niet-
deelbare om te klappen ach
terbank vanwege het com
fort. Minder tussendiepte,
geen armsteun in het midden
en minder been- en bagage
ruimte zou het gevolg zijn van
een deelbare achterbank. Er
komt nog wel een skiluik in
het midden.
Bij de introduktie van de
fastback in de herfst wordt
ook een aantal wijzigingen,
voor de vierdeursmodellen
doorgevoerd. Zo krijgt de
Sterling een nieuwe ABS,
een elektrisch verstelbare
bestuurdersstoel en komt er
op alle modellen onder meer
een diefstalalarmsysteem en
een elektrische kofferkle-
pontgrendeling.
De Rover Vitesse
Ieder mens heeft zo zijn eigen
manier van zitten. Sommi
gen zakken lekker onderuit of
draaien zich als een poes in el
kaar of kiezen een nonchalante
hanghouding. Anderen zitten
liever stevig rechtop in een ho
ge fauteuil.
Voor een goede zit is het van be
lang dat de wervelkolom en de
nekwervels voldoende en op de
juiste plaats worden onder
steund. Een te korte rugleuning
kan bij lang zitten kramp in de
nek veroorzaken. Een rugleu
ning met hoofdsteunen kan dat
ook, als de hoofdsteun te ver
naar voren komt of te ver naar
achteren helt of, voor uw lengte,
niet op de juiste plaats zit.
Er zijn fauteuils met lage, gewo
ne en hoge rugleuningen. Een la
ge rug geeft meestal minder
steun en niet de kans het hoofd
te laten rusten. Bij een normale
rughoogte kan dit wel, al zult u
dan iets onderuit moeten zak
ken. Hoge ruggen zijn bedoeld
om in een normale zithouding
het hoofd te kunnen steunen.
Soms is de rug voor dit doel bo
venaan iets dikker gestoffeerd of
van een kussen voorzien.
Een te rechte rugleuning geeft
veelal de lendenen te weinig
steun. Bij hoge ruggen dreigt het
gevaar van snelle vervuiling
door haarvet. In grootmoeders
tijd gebruikten de heren haaro-
lie, afkomstig uit Makassar. Om
de bekleding van de fauteuilrug
gen te beschermen, werd er een
gehaakt kleedje opgelegd; dat
noemde men een antimakassar.
Handig zijn de modellen met een
wegklapbaar hoofdkussen. Dit
geldt eveneens bij hoge ruggen
welke bij het rechtop zitten het
hoofd geheel vrijlaten.
In het verleden (en ook nu nog)
hebben meubelontwerpers ver
stelbare fauteuils ontworpen.
Velen zullen zich nog wel de Li-
berty(rook)fauteuil herinneren,
waarvan de rugleuning met een
roede of houten stok in drie tot
vier standen verstelbaar was.
Ongeveer vijftien jaar geleden
werd weer een aantal verstelba
re fauteuils op de markt ge
bracht onder de naam 'relax-
fauteuil'. Ze waren hoofdzake
lijk bedoeld voor persoonlijk
gebruik.
Zitmeubelen die bestemd zijn
voor persoonlijk gebruik worden
in de volksmond 'gemakkelijke
stoelen' genoemd. Dergelijke
fauteuils zijn bestemd om in te
luieren, televisie te kijken, de
krant of een boek te lezen, te
handwerken maar tevens om
geanimeerd in te kunnen con
verseren. Kortom 'een lekkere
stoel'.
Al in de oorspronkelijke vorm
konden bij deze gemakkelijke
stoelen de zittingdiepte, de
hardheid, de rugvulling en de
druk uitgeoefend op de kuiten,
knieholte en dijen; met als mo
gelijk gevolg: slapende benen.
Een te lage zit, daartegen, geeft
een vermoeid gevoel in de benen
doordat de zitting niet voldoen
de steun kan bieden aan de bo
venbenen.
Bij een echt lui model waarin u
uw benen wilt optrekken, mag
de zittingdiepte best groter zijn
dan de 54 cm die geldt voor een
stand tussen de zitting en de
rugleuning gewijzigd worden.
Meestal was de zitvorm op een
draaivoet gemonteerd. In de
loop der jaren is aan de relax
fauteuil heel wat verbeterd en
zijn er nog meer geraffineerde
snufjes aangebracht, zoals on
der andere uitschuifbare voeten
bankjes.
De zitmeubelen voor algemeen
gebruik hebben, zoals dat heet,
een neutrale zit. Ze zijn bestemd
voor jong en oud, voor groot en
klein. Hierbij moet u goed op de
maten letten, namelijk de diepte
en de hoogte. Is de zitting te
hoog of te diep dan wordt teveel
fauteuil of bank voor algemeen
gebruik. Dan gaat het immers
om een fauteuil voor persoonlijk
gebruik.
Let er in het algemeen wel op dat
de rug niet te schuin staat, want
dan krijgt u na enige tijd het ge
voel onderuit te glijden. Hetzelf
de geldt voor een te vlakke zit
ting. Hoe meer de rug helt, des te
'luier' wordt de fauteuil. Een luie
zit kan prettig zijn, vooral in het
begin, maar wanneer de rug een
te grote valling heeft, kunt u bij
na geen andere houding meer
aannemen. Op die manier wordt
u gedwongen het hoofd voortdu
rend tegen de rugleuning te la
ten rusten. Een dergelijke hc
ding is op den duur vermoeiei
De armleuningen dragen evi
eens bij aan een goed zitco
fort. Het gewicht van de arm
wordt gedragen door de schi
dergordel en de nekwervels.'
u zonder armleuningen, dan
staat de kans dat u onbevrt
een houding zoekt waarbij i
armen wèl ergens op rust'
Meestal is dat dan voorover
opzij gebogen, leunend op
knieën of op de zitting van
bank; bepaald geen ideale z
houding.
Een fauteuil is pas ideaal alsu
nu en dan kunt gaan verzat"
Deze zitvrijheid is nodig voor
le typen zitmeubels en bepai
voor een groot deel het zit'0
fort. Als u bij een woninginic
ter binnenstapt, neemtu
rustig de tijd om verschut1
zitmeubels uit te proberen.
worden meubelen te vluchta
kocht omdat ze er fraai ut
Dat het zitcomfort nietheierr
voldoet blijkt dan helaaspao
ter, als het gekozen meubel
is afgeleverd.
J0KE<>
VRIJDAG 20 MEI 1988
Direktbank/ MA 1 jr
NCB-bank M/A 3 jr
Direktbank M/A 5 jr
1
5,9
6,16
6,1
1
6,4
6,69
6,6
1
6,8
7,12
7,0
Lanschobopstart M/V variabel
Van Lanschot M/V variabel
Van Lanschot MIV 1 jr
Van Lanschot M/V 2 jr
Van Lanschot M/V 5jr
Lanschot/comf. MV 5 jr.
1,5
xxxxx
xxxxx
5,0
526
1,5
xxxxx
xxxxx
5,6
5,89
1,5
xxxxx
xxxxx
5,9
6,2!
1,5
xxxxx
xxxxx
6,2
6,5!
1,5
xxxxx
xxxxx
6,9
72!
1,5
xxxxx
xxxxx
6,7
7,07
NMB MA 1 Jr
NMB MA 3 jr
NMB MA 5 jr
NMBMA 7 jr
1,5
6,0
6,32
6,2
6,53
696
1,5
6,4
6,75
6,6
1,5
6,8
7,17
7,0
739
1,5
7,1
7,50
7,3
7,71
Postbank MA 2 jr
Postbank MA 5jr
PostbankMA 7 jr
1
6,0
6,27
6,2
6,48
1
6,7
7,01
6,9
7,2!
1
7,0
7,34
7,2
7,55
Rabobank
Adviesrente
Adviesrente
Adviesrente
Adviesrente
Adviesrente
Adviesrente
Adviesrente
MA var./ljr. 1,25
MA 2/3 jr
MA 4/5 jr
MA stabiel
HJ/A var./ljr
HJ/A 2/3 jr
HJ/A 4/5 jr
HJ/A stabiel
1,25
1,25
1,25
1,25
1,25
1,25
1,25
6.2
6,4
6,8
7.3
XXX
XXX
XXX
XXX
6,51
6.72
7,15
7,69
XXX
XXX
XXX
XXX
Rabo MA 3 jr
Hypotheekbank MA 5 jr
Hypotheekbank HJ/A 3 jr
Hypotheekbank HJ/A 5 jr
1,5
6,4
6,75
6,6
6,96
1,5
6,8
7,17
7,0
7,3!
1,5
XXX
XXX
6,8
7,0'
1,5
XXX
XXX
7,2
7.49
Verenigde MA Vz jr 1 6,2 6,48 6,4 6,69
Spaarbank MA 3 jr 1 6,3 6,59 6,5 6,80
Spaarbank MA 5 jr 1 6,7 7,01 6,9 1,23
Spaarbank MA 7 jr 1 7,0 7,34 7,2 1,55
SpaarbankMA ideaalren. 1 6,66,91 6,8 1,12
Westl. Utr. (stand) MV 1 jr
(stand) MV 5 jr
(stand) MV 7 jr
(stand) M'V 10 jr
(stand) MV 15 jr
(interim) MV 1 jr
2e kwartaal 1988
budgetKW/A variabel
1,5 5,5 5,93 5,7 6,14
1,5 6,7 7,23 6,9 1,45
1,5 6,9 7,28 7,1 1,50
1,5 7,3 7,71 7,5 1,93
1,5 op aanvraag op aanvraag
1,5 xxxx xxxx 5,7 6,14
1,5 6,6 6,92 6.6 6.92
Woonfonds/aut.
Woonf. wacht af
Woonf. wacht af
Woonfonds Holl.
Woonfonds Holl.
Woonf. Holland
Woonfonds/comf
Woonfonds comf
M'A
MA
MA
MA
M/A
MA
MA
MA
variabel 1,5
1 jr
2 jr
3 jr
5 jr
10 jr
5 jr
10 jr
1,5
5,4
5,68
XXXXX
xxxxx
1,5
5,7
6,00
XXXXX
xxxxx
1,5
6,0
6,32
XXXXX
xxxxx
1,5
6,5
6,85
XXXXX
xxxxx
1,5
6,7
7,07
XXXXX
xxxxx
1,5
7,1
7,50
XXXXX
xxxxx
1,5
6,5
6,85
xxxxx
xxxxx
1,5
6,9
7,28
xxxxx
xxxxx
'VERBETERDE' LEVENHYPOTHEKEN
FGH/Kapitaal MV 5 jr 1 6,9 7,25 7,0 1.36
FGH/Kapitaal MV 7 jr 1 7,1 7,47 7,2 1,58
FGH/Kapitaal MV 10 jr 1 7.3 7,69 7,4 1,80
Verenigde Spaarbank
Spaarhypotheek M/A 5 jr1 6,97,21 7,1 7,42
Zwolsche Alg.
(ZA-Hyp.plan) M/A 5 jr
(ZA-Hyp.plan) M/A 10 jr
(ZA-Hyp.plan) M/A 15 jr
LEVENHYPOTHEKEN
Centraal Beheer M/A
Centraal Beheer M/A
5/10 jr -
15/20 jr -
6,7
7,1
6,91
7,34
6,7
7,1
6,91
7,34
NVL-maatschap.
NVL-maatschap.
M/A
M/A
5/10 jr -
15/20 jr -
6,7
7,1
6,91
7,34
6,7
7,1
6,91
7,34
Westl. Utrecht
(lage lasten)
(lage lasten)
M/A
M/A
7 jr 1
14 jr 1
7,1
7.6
7.34
7.87
7.1
7,6
7.34
7.87
RABOBANK UTRECHT executiewaarde onder 50.000,- afsluitprov
1,5
M/A maandbetaling achteraf HJ/A halfjaarbetaling achteraf
M/V maandbetaling vooraf KW/A kwartaalbetaling achteraf
Bron: 'Vereniging Eigen Huis' te Amersfoort.
Ten opzichte van vorige week hebben wij geen verdere hypotheekrente,
verhogingen genoteerd. De situatie op de kapitaalmarkt blijft echter zor
gelijk.
HYPOTHEEKRENTE
Hypotheekrente beta- rente af- rentepercentages
per lings- vast sluit- met gemeente- zonder gêmr
17 mei 1988 wijze gedu- provi-garantie garantie
rende siein opgave werke- opgave wërK
bank lijk bank lijk
Avista bank MA variabel 1.5 5,5 5,79 5,7
Avista bank MA ljr 1,5 5,7 6,00 5,9
Avista bank MA 2 jr 1,5 6,0 6,32 6,2
Avista bank MA 3 jr 1,5 6,2 6,53 6,4
Avista bankMA 5 jr1.5 6.7 7,07 6,9
Centrale
Volksbank
MA
MA
Grenswissel- MA 1
kantoren/CDK MA 5
Grenswisselk. HJ/A 1
Grenswisselk. HJ/A 5
Alfa Romeo heeft op de Salon
van Turijn weer even laten
zien dat ze, ondanks de niet bij
ster goede verkoopresultaten
van de laatste jaren, toch wel
wat van motorenbouw weten.
De boxermotor bijvoorbeeld
die al jaren in dienst is kan nu
ook geleverd worden met een
16-kleppen techniek waarbij de
inspuiting wordt geregeld door
een aparte gasklep per cilinder.
Door een gefaseerde kleptiming
is een armer mengsel toe te pas
sen en onstaat er een betere ver
branding. Voordelen: minder
vuile uitlaatgassen en hoge
prestaties over het hele toeren-
gebied.
Ander technisch nieuws is de on
geblazen 3,5 ltr V10-motor, die
door Alfa Corse is ontwikkeld.
Deze 10-cilinder motor biedt bij
een minimum gewicht en afme
ting een maximaal vermogen en
souplesse.
Men onderzoekt nog de moge
lijkheid van 5 kleppen per cilin
der (drie in- en twee uitlaatklep
pen) bij deze motor die dezelfde
vermogens als een 12-cilinder
kan bereiken.
Het ligt in de bedoeling deze mo
tor in de F1 silhouet-klasse te
gaan toepassen. In die klasse,
die over twee jaar wordt geïntro
duceerd, ziet een auto op het cir
cuit er van buiten uit als een nor
male personenauto. Maar onder
het plaatwerk huist dan de tech
niek als bovenvermeld.
Een voorbeeld van een gemakkelijke fauteuil.
AMakelaardij in hypothe
Naast een objectief en onafhankelijk advies kiest t,
bij ons uit offerten van alle mogelijke geldgevers
Uiteraard behoort één van de hypotheekspaarplan-
nen tot de mogelijkheden, hierbij rentevast va 5
jaar tot 20 jaar.
Tot 20 jaar lang gegarandeerde lage lasten.
Vlissingen, Badhuisstraat 31-33, tel. 01184-13920
ANNUÏTEITENHYPOTHEKEN
ABN MA variabel 1,5
ABN MA ljr 1,5
ABN M'A 3 jr 1,5
ABN MA 5 jr 1,5
ABN MA 7 jr 1,5
ABN MA 10 jr 1,5
ABN MA 15 jr 1.5
Amrobank
Amrobank
Amrobank
Amrobank
M'A variabel 1,5 5,8
M'A 2 jr 1,5 6,2
MA 5 jr 1,5 6,8
MA 7 jr 1.5 7,1
Bouwfonds (rentek.) MA variabel 1,5
Nederlandse MA 5 jr 1,5
Gemeenten M'A 10 jr 1,5
Bouwf. Ned. Gem. MA 30 jr 1,5
Bouwf. Ned. Gem. MA renterustl,5
I