honda brengt nieuw kwartet \Z9lltO. krassen wegwerken Wêiit! perspex biedt perspectief hypotheken mode-adviesbureau voor breed publiek mode PZC/ vrijdagkrant theelen van der weele - Onafhankelijk deskundig - Bemiddeling voor eikel - Vrijblijvend geldverstrekker - Computeranalyse - Speciale aanbiedingel - Geen extra kosten - Lijfrenteconstructies hobby VRIJDAG 20 NOVEMBER 1987 De civic-driedeurs met 1.31 motor komt opf21.990, voor een automaat komt er 2200 bij. Honda zet zijn (technische) successen in onder andere de Formule 1-racerij om in produkten voor de gewone burgers. Met dat in het achterhoofd introduceert men na vier jaar de derde generatie van de Civic-serie. Daarbij is voor Europa de sedan-versie nieuw en wordt daarmee het aantal typen op vier gebracht. Dat zijn: de Hatchback met zijn kenmerkende lange daklijn en abrupt neerwaartse lijn van de achterkant. Dan de Shuttle die volgend jaar in een aangepast uitvoering en ook met de nieuwe Civic-motoren wordt geïntroduceerd. De bovengenoemde sedan die hier vanaf 25 mille te koop is en de eveneens volgend jaar uitkomende SRX met een 1.6i-motor van 130 pk completeren het Honda-kwartet. aangedreven auto van Honda pas in 1964 op de markt kwam. Met het oog op het openstellen van de E G-grenzen in 1992 (mogelijk dat dan pas de nieuwste versie van de kleine Als jonge firma van nog maar net 40 j aar oud doet Honda het wereldwijd heel aardig. Beperken we ons tot de Civic dan zijn daar inmiddels vijf miljoen van verkocht en dat terwijl de eerste ketting City komt) ligt het voor de hand dat de Japanse merken hun imago er in willen hameren. Meer souplesse, betere technieken, ruimer en grotere trekkracht zijn de kenmerkende verschijnselen op dit moment. Van de 435 auto's van het type S 600 die er in het beginjaar 1967 in Nederland zijn verkocht naar ruim 11.000 stuks Honda's tien jaar later is een stevige groei. De sedan is een nieuw type voor onze markt en blijkt bij een langdurige introductierit een manco aan comfort te openbaren. De zitting is te kort en je stuurt zwaar bij langzaam stad- en parkeerwerk. De nieuwe 16-klepsmotor van 1.4 liter/90 pk is tot veel in staat, maar laat het bij klimwerk toch op terugschakelen aankomen. Ondanks de betere eindreductie dan de 1.3 liter motor (4.058 versus 4.250), de ruime ademhaling van de motorde vlakkere koppelkromme en de vermogenstoename blijft de trekkracht toch een keer achter. Als driedeurs hatchback kom je qua bergruimte iets minder aan bod maar verder büjft het type voor zijn 23.690 een acceptabele moderne auto. Vraag is alleen of de huidige Civic-rijder de meerprijs wil betalen. Voor het instapmodel geldteen prijs van 22.000. Wellicht daarom is de sedan uitgebracht om oudere Accord-rijders te trekken. De Civic-sedan biedt onder andere meer kofferruimte dan dit type. SIEM LEEUWENKAMP Saab wil de komende jaren door de opwaardering van zijn modellen in de hoogste re gionen van de automarkt te rechtkomen. Om dat te bereiken is het 'kleinere werk' de mo dellen 95,96 en 90 van het mo- dellenlijstje geschrapt. Res teert nu het tweetal 900 en 9000, met prijzen die beginnen bij 44 mille en oplopen tot ruim 1 ton voor de 900 T16 cabrio. Die grotere exclusiviteit zal ge paard gaan met het afnemen van het aantal dealers met 25 pro cent, zodat er over driejaar zes tig dealers overblijven. Die zul len dan flink geïnvesteerd moe ten hebben in vooraad -- auto's en onderdelen - en de aankle ding van het pand volgens de normen van de importeur. Om die selectie van dealers te 'stroomlijnen' heeft men vorig jaar een dealer business-plan op gesteld. Volgens dat plan moet een Saab- dealer minimaal drie auto's in voorraad hebben, twee shows per jaar geven, een magazijn meester hebben als er voor een half miljoen aan onderdelen wordt verkocht, moet de show room minimaal 75 m2 zijn, moet er een garagewerkplek per 150 klanten zijn en moet er een apar te verkoper in dienst zijn als hij meer dan 40 Saabs per jaar denkt te verkopen. Dat laatste cijfer klopt dus aardig als je ziet dat er vorig jaar 2563 Saabs zijn verkocht en de doelstelling voor '88 op 2300 ligt. De Saab 9000i met 16 kleppen motor. Een heel andere vormge- veing en ook een stuk ingewik kelder qua techniek dan de 92 van 40 jaar terug. De badkuip, de wastafel, de mooie tegelwand of de toiletpot kunnen door een ongelukje lelijke krassen oplopen. Met de nieuwe Cramer reparatieset kun je zulke beschadigingen gaaf wegwerken, zowel in keramische als geëmailleerde opper vlakken. Echt een klus voor serieuze doe-het-zelvers; je moet de omge ving van de gekraste of ingevreten plek schoon, vetvrij en droog maken. Is een kras zo diep dat het onderliggende staal van bij voorbeeld een badkuip roestverschijnselen vertoont, dan moet er een fijn staal- of koperborsteltje aan te pas komen of mis- schien zelfs een streekje ontroestingsmiddel worden aange bracht. Vervolgens worden twee componenten, pasta en verhar- der gemengd aangebracht en een half uurtje gedroogd. Daarna glad polijsten met het bijgevoegde frecut schuurpapier en over spuiten. Eén spuitlaag zal niet altijd afdoende zijn; dit hangt af van de diepte van de beschadiging. Geduldwerk dus. Te dik opgespo ten emaillelak kun je weer verwijderen met een reinigingsmid del. Wel oppassen: na de in fasen opgebouwde afwerking mag er vier dagen lang geen water op komen, want het spul moet de tijd hebben om totaal uit te harden. De gebruiksaanwijzing zit erbij. Een set kost ca. 35 gulden. Informatie: Burgmans, Capelle a.d. IJssel, tel. 010-4508451. Martin Jansen runt in Arn hem een kunststofverwer kingsbedrijf 'Marmodesign' waar hij van perspex niet al leen gestalte aan meubel stukken naar eigen ontwerp (lektuurtafels, bijzettafeltjes en siervoorwerpen) geeft, maar ook aan 'zwevende' stoelen, lampen en klokken, voor aan de muur of op tafel. Hij werkt graag met perspex aangezien de mogelijkheden nagenoeg ongekend zijn en meubelstukken, gebruiksar tikelen en siervoorwerpen van dit materiaal het inte rieur verluchtigen. Van perspex kan veel worden gemaakt, maar als het om ge bruiksvoorwerpen gaat zoals een tafel of stoel, moet men zich bij aankoop wel realise ren dat het materiaal niet krasbestendig is. Jansen heeft wel enkele preventieve tips. Direct na aanschaf moet het voorwerp even worden af gewassen met een afwasmid- del. Het wordt dan anti-sta tisch. De eerste krasjes kun nen worden voorkomen door het voorwerp in de autowas te zetten. Is er op het oppervlak toch een flinke kras gekomen, dan kan worden geprobeerd die met heel fijn schuurpapier (liefst nat) uit te schuren. Ver volgens de plek bewerken met koper of zilverpoets en daarna nog eens inwrijven met goud poets, dat bij de drogist ver krijgbaar is. (Advertentie) Rente v.a. 1 jaar vast 5,95 3 jr. vast 6.3 5 jaar vast 6,7 jaar vast 6,9%; 10 jaar vast 7,05 15 jaar vast 7,45 Vraagt een lijfrente-advies voordat u definitief beslist. Makelaardij in hypotheken, makelaardij in assurantiën B.\| Badhuisstraat 31-33, 4381 LN Vlissingen. Tel. 01184-1392o| Vrijwel alle geldverstrekkers hebben inmiddels hun hypotheekrentl tarieven met gemiddeld 0,3% verlaagd. I Hiermee is de tweede renteverhoging, welke eind oktober door de bal ken werd doorgevoerd, weer te niet gedaan. Voor 5 jaar vaste leningen met gemeentegarantie berekent men nu eel percentage dat ligt tussen de 7,2% en 7,4%. HYPOTHEEKRENTE Hypotheekrente per 17 november 1987 beta- rente af- rentepercentages lings- vast sluit- met gemeente- zondergënTl wijze gedu- provi-garantie garantie rende siein opgave werke- opgavêwèfÉ bank lijk bank li ANNUITEITENHYPOTHEKEN ABN ABN ABN ABN ABN ABN ABN M/A M/A M/A M/A M/A M/A M/A variabel 1,5 ljr 3jr 5 jr 7 jr 10 jr 15 jr 1,5 1,5 1,5 1,5 1,5 1,5 6,1 6.3 6,7 7.4 7,7 7.7 8,0 6,42 6,64 7,07 7,82 8,15 8,15 8,47 6,3 6.5 6,9 7.6 7,9 7,9 8,2 Amrobank Amrobank Amrobank Amrobank Avista bank Avista bank Avista bank Avista bank Avista bank M/A variabel 1,5 6,1 M/A 2 jr 1,5 6,5 M/A 5 jr 1,5 7,4 M/A 7 jr 1,5 7,7 M/A 6,42 6,3 6,85 6,7 7,82 7,6 8,15 7,9 M/A M/A M/A MA variabel 1,5 ljr 1,5 2jr 1,5 3jr 1.5 5jr 1,5 6,1 6.3 6,5 6,7 7.4 6,42 6,64 6,85 7.07 7.82 6,3 6.5 6,7 6,9 7.6 Bouwfonds (rentek.)M'A variabel 1.5 6,9 7.28 6.9 Nederlandse M/A 5jr 1.5 7,2 7,71 7 4 Gemeenten MA 10 jr 1,5 7,7 8.25 7 9 Bouwf. Ned. Gem. M/A 30 jr 1,5 8,3 8,90 8^6 Bouwf. Ned. Gem. MA renterustl.5 7.6 8,14 7,9 Centrale Volksbank MA 2 jr MA 5 jr 6,2 7,2 6,48 7,55 6,4 7,4 Direktbank/ NCB-bank Direktbank MA ljr MA 3 jr M'A 5 jr 6,4 7,0 7,2 6,69 6,6 01 7,34 7,2 7,5 7,55 7,4 7,1 Grenswissel- kantoren/CDK Grenswisselk. Grenswisselk. MA ljr MA 5 jr HJ/A ljr HJ/A 5 jr 6,2 7,2 6,4 7,4 6.48 6,4 6,6 7,55 7,4 71 6,60 6.6 J,1 7.64 7,6 7,1 Lanschot/opstart MA variabel 1,5 xxxxx xxxxx 6,1 6,7: Van Lanschot Van Lanschot Van Lanschot Van Lanschot Lanschot/comf. MA variabel 1,5 MA ljr 1,5 MA 2 jr 1,5 MA 5 jr 1,5 MA comf/5jr. 1,5 xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx 6,7 6,9 7,6 7,4 NMB NMB NMB NMB MA ljr 1,5 M'A 3 jr 1.5 MA 5 jr 1,5 MA 7 jr 1,5 6.3 6,7 7.4 7,7 6,64 6,5 7,07 6,9 7,82 7,6 8,15 7.9 1 Postbank Postbank Postbank MA 2 jr 1 MA 5 jr 1 M'A 7 jr 1 6,2 7,2 7,5 6,48 6,4 6.6| 7,55 7,4 7,71 7,87 7,7 Rabobank MA var./ljr. 1,25 6.5 6,83 6 7 7M Adviesrente MA 2/3 jr 1,25 7,1 7.47 7 3 769 Adviesrente M'A 4/5 jr 1,25 7,3 7.69 7,5 7.9f Adviesrente MA stabiel 1,25 7,7 8,12 7,9 831 Adviesrente HJ/A var./'ljr 1,25 xxx xxx 6.9 7,IJ Adviesrente HJ/A 2/3 jr 1,25 xxx xxx 7,5 7,7| Adviesrente HJ/A 4/5 jr 1.25 xxx xxx 7,7 79' AdviesrenteHJ/A stabiel 1,25 xxx xxx 8,1 8.31 Rabo Hypotheekbank Hypotheekbank Hypotheekbank MA 3 jr MA 5 jr HJ/A 3 jr HJ/A 5 jr 1,5 1,5 1,5 1,5 7,1 7,3 XXX XXX 7,50 7,3 7,71 7,5 xxx 7,5 xxx 7,7 7.71 7.9] 7.8] Verenigde Spaarbank Spaarbank Spaarbank Spaarbank MA y2jr 1 MA 3 jr 1 MA 5 jr 1 MA 7 jr 1 MA ideaalren. 1 6,5 6,7 7,2 7,5 7,1 6,80 7,01 7,55 7,87 7,44 6,7 6.9 7,4 7,7 7,3 7,0] 7,2] 7,7] 8,0] 7,6] Westl. Utr. (stan'd) MV ljr 1,5 (stand) MV 5 jr 1,5 (stand) MV 7 jr 1,5 (stand) MV 10 jr 1,5 (stand) M/V 15 jr 1,5 (lage lasten) MA 7 jr 1 (lage lasten) M'A 14 jr 1 (interim) MV ljr 1,5 4e kwartaal 1987 budget KW/A variabel 1,5 6,3 6,79 7.3 7,88 7.4 7,99 7.7 8,32 op aanvraag 7,6 7,96 8.2 8,61 XXX XXX 6.8 7,13 6,5 7.5 7.6 7,9 op 7.6 8,2 6,5 6.8, 7,01 8,1(1 8.2] 8,5l aanvraal 7,9J 7.01 7,11 Woonfonds/aut. Holl. wacht af Holl. wacht af Woonfonds Holl. Woonfonds Holland MA variabel 1,5 6,3 MA ljr 1,5 6,5 M'A 2 jr 1,5 6,7 MA 3 jr 1,5 7,2 MA 5 jr 1,5 7,4 M'A 10 jr 1,5 7,7 Woonfonds/comf MA comP5jr 1,5 7,2 Holland comfMA comf/10jrl,5 7,6 6,64 6,85 7,07 7,61 7,82 8.15 7,61 8,04 xxxxx xxxx| xxxxx xxxxl xxxxx xxxxl xxxxx xxxxl xxxxx xxxxl xxxxx xxxxl xxxxx xxxxl xxxxx xxxxl LEVENHYPOTHEKEN Centraal Beheer MA 5/10 jr - 7,2 7,44 7,2 7,41 Centraal Beheer M'A 15/20 jr - 7,6 7,87 7.6 7,8| NVL-maatschap. NVL-maatschap. MA 5/10 jr MA 15/20 jr 7,2 7,6 7,44 7.87 7,2 7,6 7.41 7.81 RABOBANK UTRECHT hypotheek onder 50.000,-afsluitprov. 1,5 I MA maandbetaling achteraf HJ/A halfjaarbetaling achteraf M/V maandbetaling vooraf KW/A kwartaalbetaling achteraf Copyright 'Vereniging Eigen Huis' te Amersfoort. (Advertentie) Martin Jansen met een uit perspex vervaardigde stoel. 1 telefoontje is voldoende IDE GRAAF 10 jr. 6,8%, 15 jr. 7,15%, 20 jr. 7,6%|01180-330! Mode. Kleren kopen, een garderobe samenstellen. Op het eerste gezicht een vrij simpele zaak, waar vrouwen over het algemeen weinig moeite mee zouden moeten hebben. De praktijk leert an ders. In de Verenigde Staten is het allang geen onbekend ver schijnsel meer: het les krijgen in wat je moet dragen. 'Dress for success' luidde de toverfor mule van de Amerikaanse Ag nes Benjamin, zelf zaken vrouw. In het blad 'Vrouw en Bedrijf zette zij haar ideeën over kleren als strategie uit een. Geschoeid op een typisch Amerikaanse leest. Dus puur gezien vanuit de commercie, want vrouwen die zich daar niet gepast weten te kleden ondervinden op hun werk geen enkel respect. Wie carriè re wil maken moet in het pak en als het even kan in een 'za kelijke' (lees donkerblauwe) kleur. Iemand die het daar duidelijk niet mee eens is, is Cora Zuidema, een 45-jarige onder nemer uit Middelburg. Ze weet waarover ze praat, want ook Cora Zuidema houdt zich al ge ruime tijd bezig met het geven van mode-adviezen aan vrou wen die er zelf óf de tijd niet voor hebben, óf er niet goed raad mee weten. Vanuit haar stelling 'Kleren heb je niet al leen aan, maar moetje dragen' wil ze over een aantal weken uitvoering geven aan haar wel overwogen plannen om van haar hobby haar beroep te ma ken. Nog voor de kerst gaan vanuit Hotel Britannia/De Wa tertoren in Vlissingen de deu ren open van Mode-adviesbu reau 'Eszeth'. Een adviesbu reau dat uitgaat van een to taalbeeld waarin niet alleen mode, maar evengoed haar, huid en alles wat daar bij komt een rol gaat spelen. Enkele weken daarna, in ja nuari, opent ze een filiaal in het Golden Tulip Hotel te Rotter dam, al wordt daar in eerste in stantie op kleinere schaal ge werkt. Landelijk gezien bete kent adviseren op dit niveau iets unieks. 'Een gat in de markt' vonden zowel de Kamer van Koophandel als financieel adviseurs vanuit de bankwe reld. Ook een aantal omroepen toonde meteen belangstelling voor een dergelijke aanpak, met als resultaat een uitnodi ging voor Avro's Servicesalon voor de uitzending van 30 no vember a.s. Een paar weken geleden werd haar naam genoemd in enkele landelijke ochtendbladen. Vanwege een onderscheiding, uitgereikt door de Rotterdam se Erasmus Universiteit voor haar bedrijfsplanning zoals ze die op papier had staan voor startende ondernemers. Het ging hier uiteraard om de plan ning van haar eigen op te star ten bedrijf. vanuit een eigen bureau ont stond drie jaar geleden. Eerst zette ze alles op papier tot ze een plan ontwikkeld had waar ze een haalbare kaart in zag. Slapeloze nachten kostte het haar. Vaak zag ze het niet meer zitten. Waar ze namelijk ook aanklopte, niemand kon haar aan gegevens helpen omdat een dergelijk bureau nog niet bestond. In feite wist ze van mode niet veel af toen ze tien jaar geleden naar de randstad vertrok en bij een modezaak kwam te werken Wat zijn haar motivaties, wie is ze zelf, wat beoogt ze met een dergelijke opzet die toch waar lijk niet eenvoudig ligt. Een gesprek met een uiterst ac tieve vrouw voor wie één ding centraal staat: de interesse in de mens. „Het gebeurde wel dat iemand me opbelde met de boodschap dat de secretaresse langs zou komen met een koffer. Of ik even een garderobe wilde ver zorgen omdat die klant onver wacht naar een congres of beurs moest. Ze hebben ge woon een blindelings vertrou wen in me". Het idee om adviezen te geven met diverse filialen. Cora: „Ik was een onderwijsmens zonder enige vorm van opleiding op modegebied". Door keihard te werken leerde ze alle ins en outs, voerde op het laatst de bedrijfsleiding over één der za ken, verzorgde de inkoop en or ganiseerde modeshows. Daar ook bouwde ze een klantèn- kring op die haar nog steeds trouw is. Een klantenkring die hoofdzakelijk bestaat uit za kenvrouwen die het te druk hebben en er ook te weinig ver stand van hebben om zich met hun garderobe bezig te hou den. Niet alleen in de avonduren, maar zelfs in het weekend ging Cora Zuidema terug naar de zaak om haar klanten die over dag geen tijd hadden te advise ren. In die tijd ook begon ze zich te verdiepen in figuren van vrouwen. „Hoe zit iemand in el kaar, hoe is iemands karakter; welke sociale contacten heb ben ze". Ze vond het van be lang om tot een goed advies te kunnen komen. Goed gekleed gaan geeft meer zelfvertrou wen en de effecten daarvan ko men ook weer naar voren in je werksituatie vond ze. Na acht jaar leek aan alles een eind te komen. Het echtpaar Zuidema keerde terug naar Zeeland vanwege verandering van werkkring van echtgenoot Hans. Ze vond het op zich geen enkel probleem. „Eigenlijk had ik wel weer eens zin in iets an ders. Ik had er zeven jaar on derwijs op zitten, drie jaar was ik directrice aan een internaat, acht jaar mode...". Haar baas bleef echter bellen of ze zo nu en dan terug kon komen om 'haar' klanten te adviseren. Dat deed ze in de weekends of in de vakantie, want inmiddels had ze toch weer een baan in het onderwijs. Wat later wist ze het zo te regelen dat er vrou wen naar haar toe kwamen om in Zeeland kleren te kopen. „Tijdrovend, maar ontzettend leuk", vindt ze nog steeds. Alleen, die manier van werken dreigde wat uit de hand te lo- Cora Zuidema pen. Cora: „In zo'n zaak gaan namelijk ook de verkoopsters zich ermee bemoeien. Terecht, want daar staan ze voor. Die in vloed vond ik alleen niet altijd succesvol, want er werden kle ren gekocht waar ik met mijn adviezen niet achter stond". Ze beaamt met stelligheid dat vrouwen een impulsief koopge drag vertonen. Ze heeft klan ten die haar ten einde raad op bellen. Die een kast vol dure kleren hebben, maar op een be paald moment toch niet de juiste combinatie uit de kast weten te halen. „Ze vinden iets mooi, hebben iets nodig en ko pen het dan. Maar ze denken er niet bij na wat ze er mee kun nen doen. Of ze er wel de juiste accessoires bij hebben, de ge schikte bovenstukken". Haar onderwijsachtergrond benutte ze door uitgebreide rapporten te gaan maken van haar adviezen, waardoor haar klanten een zeker houvast hebben. Wat zou er uit de gar derobe moeten, wat er juist bij. Dingen die ze minder ge slaagd vindt, daar zoekt ze op lossingen voor. Wat begon als hobby, waarbij ze steeds gratis haar tijd en huis beschikbaar stelde gaat ze nu maken tot haar beroep. Een mode-adviesbureau voor een breed publiek dat niet al leen adviezen biedt maar ook dag- en weekend-arrangemen ten. Of Zeeland, en dan met name Vlissingen daarvoor de ge schikte plek is? Cora Zuidema: „Ik wil bewijzen dat er ook hier behoefte is aan een bureau waar mensen van top tot teen, want dat is mijn uitgangspunt, geadviseerd kunnen worden. Niet alleen voor zakenvrou wen, maar ook voor huisvrou wen. Niet alleen voor grote, maar evengoed voor kleine budgetten. Die vrouwen zitten overal. Niet alleen in de rand stad. Bovendien heb ik mijn fi liaal in Rotterdam vanaf ja nuari". Mode-adviesbureau 'Eszeth' gaat werken met vak specialisten. Dat betekent een schoonheidsspecialiste, een visagiste, een haaradviseur, en een kapper. Een puur advies gaat 65,- kos ten. Een bezoek bij iemand thuis, waar dan ook in Neder] land 125.-. Daarvoor wordi dan wel de hele garderobe opl nieuw bekeken en de kast opl nieuw ingeruimd en gesorl teerd. Tot en met de kleerhanl gers toe, want ook die behorenf bij dat totaalbeeld. De dag- en weekendarrange] menten kosten respectievelijk! ƒ300,- en 1.500,-. Daarvool krijgt men dan wel cursussen! en achtergronden over huid enl haar, styling, kleurenleer, prei sentatie en het samenstellenr van een basisgarderobe. Bijl het weekendarragement is dal alles wat uitgebreider plus dal er houdingvaardigheid wordl bij gebracht door een dramadol cente: „waarom draag je iets.- hoe draag je het". Steeds is ei na afloop de mogelijkheid inf een persoonlijk gesprek de eil gen garderobe te besprekenl Diner, lunch en ovemachtingr behoren eveneens tot het pak] ket. Zo'n weekendarrangementl lijkt bepaald niet bedoeld vool een klein budget. Coflj Zuidema: „Ik denk dat het tijdl nodig heeft om te groeien. Del opzet is in elk geval tot in del puntjes uitgedacht". Ze geetf toe dat ze in de kringen van! vrouwen met hogere functies! het meeste bekendheid genietf „Ik hoop ook dat zij het zijn die! eens een weekendje Vlissingen! doen". Zelf vindt ze zo'n weekj end of dag uitermate geschikt! als alternatief programmal voor vrouwen van mannen die! een congres bezoeken. Het orf ganiseren zit haar zonder meer! in het bloed en daarbij weet z l zich, door haar vele contacten] ook altijd te omringen met et I juiste vakmensen. „Ikheb ee j regel waar ik niet van afwijk l zegt ze aan het eind van het ge-I sprek, „Ik wil alleen maar te-i vreden klanten de deur uitzien] gaan". GERDA BOERSyttt

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1987 | | pagina 8