FORD SCORPIO. STANDAARD MET ABS. VANAF F 37.078,-? WmM m w^m ABS - NOOIT MEER POMPEND REMMEN EEC IV-GEEN BENZINEVERSPILLING" ESC ll-ALTIIDDE IUISTE AFSTELLING" EFi - FELLE EN DIRECTE REACTIE Doordacht Dynamisch. P||pg|g|g ■Hl Een ieder heeft in z'n kennissen- of familiekring wel zo'n 'auto-alles-beter-weter'. Zo'n man (sorry mevrouw, 't zijn nu eenmaal altijd mannen) die alles weet van contactpuntjes, ontste kingsmomenten, carburateurafstelling, toerentallen, 'pompend' remmen enz. En dat ook niet onder stoelen of banken steekt! Welnu, als u een Scorpio rijdt, kunt u hem eindelijk de mond snoeren. "Ach jij met je Flintstone-techniek!", kunt u hem toeroe pen, "ik heb ABS, EEC IV, ESC II, EFi!" Met andere woorden een Scorpio! Maar dan moet u natuurlijk zelf wel weten wat dat allemaal betekent. Daar gaan we dan. Op een glad wegdek, zo leerden we vroeger, mocht je nooit op je rem staan. Je moest 'pompend' remmen. Eigenlijk een onmogelijke opgave voor wie in een reflex reageert. Daarom heeft de Scorpio standaard een elektronisch gestuurd Anti-Blokkeer Remsysteem op alle vier de wielen. Trap dus maar uit alle macht op die rem! Want als één van de vier sensoren een neiging tot blokkeren registreert, wordt de remdruk tot 15 maal per seconde onderbroken. Daar kan zelfs de meest professionele, in het pompend remmen getrainde voet, niet tegen op! En zo behoudt u optimale macht over het stuur. De auto besturen lukt ons allemaal wel, maar de motor besturen, dus hem onder alle omstandigheden zo optimaal mogelijk laten functioneren, is een onmenselijke opgave. Maar de mens heeft computers. Zo ook de Scorpio. De Scorpio heeft het meest vervolmaakte, door microprocessors geregelde motorbesturingssysteem dat de huidige autotechniek kent. Door Ford voor Ford ontwildceld en het heet EEC IV (Electronic Engine Control). Helling of geen helling, snelweg of stadsverkeer, trailer of geen trailer, automaat of 5-balc, de EEC IV zorgt altijd voor een correct ontstekingstijdstip en precies het daarbij behorende brandstofmengsel. Dus voor soepelheid, acceleratie, trekkracht en... brand stofbesparing. Verspilling door de uitlaat is er namelijk niet meer bij. Hetgeen ook plezierig is voor uw portemonnaie en het milieu. Hoeveel geld u in''t verleden ook voor een auto uittrok, met de ontsteking was er altijd wat! Niet zo met de meest verfijnde ontstekingscomputer ESC II (Electronic Spark Control), die u vindt in de Scorpio met 2.0 liter OHC motor. Ook de ESC II is voorzien van microprocessors die ge gevens omtrent motorbelasting en toerental constant zodanig verwerken, dat de ontsteking onder alle omstandigheden precies op het juiste moment plaatsvindt, met als gevolg een laag brand stofverbruik. Dus niet alleen na afstelling in de garage, maar elk moment dat u rijdt. Daarbij zult u altijd probleemloos kunnenstar- ten en dat is ook geen onbelangrijk voordeel. Kiest u een Scorpio met de compleet nieuwe EFi (Electronic Fuel Injection) 2.4 of 2.9 zescilinder motor dan heeft u helemaal het summum van geavanceerde techniek onder de motorkap. Deze motoren hebben namelijk een revolutionair luchtdoseringssysteem dat optimaal is afgestemd op het Bosch L Jetronic benzine inspuitsysteem. Samen met het EEC IV motor besturingssysteem heeft u dan een motor die fel en alert op het gaspedaal reageert, gecombineerd met een laag brandstof verbruik. Wij nodigen u uit om in alle rust de Scorpio bij uw Ford Dealer te komen bekijken. 1 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANTDONDERDAG 9 APRIL 19», WSSmw'/ Wmm. .::Ï:T:'V n/WW' ADVIESPRIJSINCL BTW AH IMPORTEUR AFI.EVEKINGSKOSTEN F500. PRIISWlJZlGINCHPs VOORBEHOUDEN FORD GEEFT 6|AAR CARANTIETEGEN DOORROESTEN VAN BINNENUIT VRAAG UW FORD DEALER NAAR DE GUNSTIGE GARANTIE F.XTRA 2 |AAR EXTRA GARANTIE OP VOORDELIGE VOORWAARDEN Hl| KAN U OOK DESKUNDIG INFORMEREN OVER EEN VLOTTE FINANCIERING VLA FORD CREDIT EN OVER DE VOORDELEN VAN FORD LFA^IN'

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1987 | | pagina 6