ANTWERPEN KNOKKE BRUGGE GENT Overleg tussen gemeenten dringend nodig ERNEUZEN Zeeuwsch-Vlaanderen is van oudsher de culturele achtertuin van Nederland, bmmige kopstukken uit de theaterwereld doen de regio hooguit één keer per jaar aan om voor In halfvolle zaal in Terneuzen of Hulst acte de présence te geven. Voor het overige worden de Ineelpodia in de streek meestentijds bezet door goedwillende amateurgezelschappen die, met It oog op regionaal succes, goedkoop en veilig amusement brengen in de vorm van dialect- lukken. Film theater concerten Opera films varia theater concerten films theater concerten ballet films hONDERDAG 20 NOVEMBER 1986 ie Meijer, hoofdexploitant Zuid- 1:;dtheater Terneuzen: „Vlaanderen- lisjes enorm bedreiging voor het mtergebeuren in Zeeuwsch-Vlaan- lèren". Culturele verschraling dreigt Vlaanderen. Tweeënhalf jaar geleden startte de werkgroep met het organise ren van busreizen naar theater-, ballet- en operavoorstellingen in de Belgische steden. Volgens voorzitter Jelle Koen van de 'Uit'-werkgroep slaat het initia tief bij de bevolking erg aan. „Regel matig moeten we nog een bus bestel len omdat de belangstelling groter is dan we hadden kunnen inschatten", zegt Koen. Hij is ervan overtuigd dat het West-Zeeuws-Vlaamse publiek weinig zin heeft om voorstellingen in Terneuzen bij te wonen. „Het Zuid- landtheater kan toch nooit concurre ren met de zalen in de grote Belgische steden. Daarbij speelt ook de afstand nog een rol. Je bent vanuit West- Zeeuwsch-Vlaanderen eerder met de auto in Brugge dan in Terneuzen", stelt hij. De Meijer verwijt de West-Zeeuws- Vlaamse werkgroep gemakzucht. „Reisjes naar België organiseren is de goedkoopste en makkelijkste manier van werken. Dat kun je altijd veel goedkoper doen dan zelf een voorstel ling binnenhalen. Het geld wat ze ech ter aan die reisjes besteden zouden wij goed kunnen gebruiken. Als straks ook elders in Zeeuwsch-Vlaanderen gemeentelijke werkgroepen besluiten om bussen naar Gent en Antwerpen te laten rijden, dan betekent dit voor het theatergebeuren in de regio een enor me bedreiging," betoogt De Meijer. Inmiddels wordt in de Oost-Zeeuws- Vlaamse gemeenten Hulst en Honte- nisse hardop gedacht over het inzetten van 'cultuurbussen'. Wethouder Wee- maes van Hulst: „Binnen de stichting Gemeenschapswerk, onze denktank, is wel eens gedokterd aan het idee om bussen in te zetten. Op zich zou dit geen slecht alternatief zijn, maar het zou wel betekenen dat wanneer wij zelf het publiek naar België zouden ver voeren, dit ten koste zal gaan van de schaarse activiteiten in de regio". Wee- maes is dan ook voorstander van inter gemeentelijke samenwerking. „Als we bezien dat een musical, zeg van Jos Brink, als snel zo'n 16.000 gulden kost, dan weet iedereen dat een dergelijke produktie nooit in Zeeuws-Vlaandede- ren op de planken kunnen zetten. Dat is onmogelijk. Ik ben echter van me ning dat het enorm waardevol is voor deze streek om zo'n voorstelling bin nen te halen en dat kan alleen als we met andere gemeenten zouden samen werken. Sterker nog, samenwerking is fcewel de leiding van het Zuidland- leater in Terneuzen en een aantal llturele werkgroepen in de verschil- lide gemeenten alles in het werk stel- pom de slechtbedeelde cultuurmin- lars in Zeeuwsch-Vlaanderen nog In portie geciviliseerd amusement lor te schotelen, is de publieke be- ngstelling voor de meeste voorstel- tgenof het nu gaat om toneel, dans Imuziek over het algemeen teleur- tllend. Wie in is voor eenacters, la's, cabaret en experimenteel thea- of op zijn tijd eens een goede rol- lent wil bekijken stuurt zijn of haar Jertuig al snel in de richting van een n de Vlaamse zustersteden Brugge, Itwerpen of Gent. stad Antwerpen profileert zich de ftste twee jaar meer en meer als het llturele Mekka ten zuiden van de gro- Irivieren. Elk weekeinde zoeken uit pierland afkomstige dagjesmensen i weg tussen de kraampjes op de Jgeltjesmarkt. De discotheken en uklokalen in de oude binnenstad I aan de Keyserlei worden bevolkt lor grote aantallen jongeren uit Ist-Brabant en Zeeland en ook on- phet publiek in bioscopen en thea- s bevinden zich talrijke Nederlan- |rs. „Begrijpelijk", vindt Henk van i, mede-oprichter van de Antwerp- Itheaterwinkel. „Deze stad heeft de Insen natuurlijk heel wat te bieden. In avondje uit beperkt zich hier niet f even een voorstelling bijwonen of ji filmpje pikken. Er is zoveel meer I daarbij komt nog dat deze stad Joit gaat slapen", zegt hij. Van Pelt I zijn medewerkers begonnen ruim |ee jaar geleden met de plaatselijke faterwinkel. In eerste instantie was de bedoeling dat theaterliefheb- sin de winkel terecht konden voor rten voor voorstellingen in de ste- lijke theaters. Daarnaast werd infor- |tie verstrekt over de produkties We hebben nooit verwacht dat de langstelling zo groot zou zijn. Toen eenmaal waren begonnen, bleken tveel Nederlanders via de Dienst fr Toerisme bij ons terecht te ko- (n voor informatie en boekingen. die reden hebben we dan ook dit nde verspreiding van de Antwerpse laterkrant wat grootser aangepakt, (wijze van experiment hebben we de "it dit seizoen ook verspreid in Ber- op Zoom en omgeving en Iwsch-Vlaanderen, omdat we ons pseren dat daar veel mensen wonen j Antwerpen beschouwen als hun Éaanscentrum. Tot nu toe hebben lniets dan positieve reacties mogen rangen en het is dan ook niet uitge- fen dat we volgend jaar nog meer perkranten zullen verspreiden, iüelijk ook in Midden-Zeeland", ver- I Van Pelt. Tuit Amsterdam afkomstige Van I' is door zijn werk in de stad van prPaul Rubens tot de ontdekking pmen dat de Randstad niet echt [schreven kon worden als het cultu- f centrum van Nederland. „Dat is J1 verkeerde gedachte", is zijn stelli- I overtuiging. „Uit eigen ervaring rik dat je vanuit het Zeeuwse snel le Antwerpen bent dan in bijvoor- p Rotterdam. Hetzelfde gaat op ('de grootste hap van Noord-Bra- it en ik verwacht dan ook dat de Idle van Antwerpen als cultureel en ponscentrum nog groter zal wor- Temeer omdat niet alleen wij, 'i ook de theaters zelf, zich op pu- jcitair gebied meer gaan richten op [Nederlandse grenspovincies", be- wkthij. Zuid-Nederlandse publiek bete- li!en welk°rne aanvulling op de '"e Publieksgrootte bij voorstel- in Vlaanderen. Met name de lne Professionele gezelschappen, J de kamertheaters een in Ne- ar'd onbekend fenomeen pro- op de planken brengen voor ftooguit honderd koppen tellend I lek, varen wel bij de toenemende ltKrStelling uit Nederland. De kas- Is bujven rinkelen. De situatie in Zeeuwsch-Vlaanderen ligt echter iets anders. Willy de Meij er, hoofd exploitatie van het Zuid- landtheater in Terneuzen, kijkt sinds jaar en dag tegen een fors exploitatie tekort aan. De gemeente Terneuzen steekt jaarlijks zo'n vierenhalve ton in het theater. Voor de podiumkun sten legt de gemeente dit wintersei zoen 57.000 gulden bij. Wethouder P. V. V. Weemaes (cultuur) van Hulst kampt met hetzelfde pro bleem. „Je hebt als gemeentebestuur de taak om de bevolking op cultureel gebied iets te bieden. We zijn dan ook voortdurend bezig om voorstellingen in het gemeenschapscentrum Den Dullaert in Hulst te promoten. Wat be treft de kindervoorstellingen heeft dat pr-beleid toch al wel resultaten opgele verd. Kijken we echter naar de optre dens voor volwassenen, dan blijkt de publieke belangstelling over het alge meen te gering te zijn. Als we een beetje rekenen, dan komt de prijs voor een toegangskaartje voor een volwas sene ruim boven de zestig gulden te liggen en dat is toch iets te gek", legt Weemaes uit. De Meijer is van mening dat het in standhouden van het Zuidlandtheater ook voor andere gemeentebesturen in de regio voorop zou moeten staan. „Het zou wijselijk zijn", zo redeneert hij, „dat andere gemeenten, ik denk dan aan Axel en Hulst, ook een bijdra ge in het exploitatietekort van het eni ge Zeeuws-Vlaamse theater leveren. Die gemeenten profiteren tenslotte ook van de voorziening. Als de ge meenten zouden samenwerken, dan zouden we hier een programma kun nen bieden dat klinkt als een klok". De Meijer realiseert zich dat interge meentelijke samenwerking op cultu reel gebied geen haalbare kaart is. „Op het moment is het zelfs zo gesteld dat er nog niet eens afspraken gemaakt kunnen worden wat de programme ring van verschillende voorstellingen betreft. Nu komt het voor dat bijvoor beeld Adèle Bloemendaal op vrijdag avond in Hulst staat voor vijf mensen en een paardekop en op zaterdag avond voor tweehonderd mensen in Terneuzen. Dat zou eigenlijk niet moe ten gebeuren, maar het gaat nu een maal zo", klinkt het ietwat verbitterd. De hoofdexploitant zit voorts in de maag met de Vlaanderenreisjes van de werkgroep 'Uit'-West-Zeeuwsch- dan bittere noodzaak", benadrukt Weemaes. De Hulster wethouder ziet voorts een grote rol weggelegd voor particulieren die zich willen inzetten om de culturele verarming van Zeeuwsch-Vlaanderen verder tegen te gaan. Bert Brood, ex- politant van het zalencentrum Tiffany in de Reynaertstad, is één van de wei nige horeca-ondernemers in de regio die zijn klantenkring naast maaltijden en drankjes ook toneelvoorstellingen serveert. Enkele jaren geleden consta teerde Brood dat de Hulster 'Uit'- werkgroep met karig aanbod van eve nementen in het gemeenschapscen trum Den Dullaert amper een publiek wist te trekken. „Ik heb toen bij wijze van proef het Multatuli-theater uit Antwerpen naar Hulst gehaald en de mensen kwamen wel", legt Brood uit. Sindsdien worden er regelmatig to neelvoorstellingen in het luchtige gen re in Tiffany op de planken gezet door zowel amateur- als professionele gezel schappen. „Dat de mensen wel in grote aantallen naar deze zaal en niet naar Den Dul laert gaan ligt gewoon aan het feit dat het in mijn zaal veel gezelliger is dan in het gemeenschapshuis, waar bezoe kers van een toneelvoorstelling zich tijdens de pauze moeten begeven tus sen bezwete zaalvoetballers". Brood betreurt het verder dat de plaatselijke 'uit'-werkgroep weigert om in te gaan op voorstellen om gezamenlijk evene menten op touw te zetten. „In samen werking met de werkgroep zouden we kamerorkesten laten komen of een wat duurdere produktie in huis kun nen halen, maar niks hoor. Ijie mensen gaan echt ondoordacht te werk. Ze la ten maar iets komen of het nu 10.000 gulden kost of meer, het maakt hen niets uit. Terwijl er legio mogelijkhe den zijn om eens iets te doen aan de culturele verrijking van deze streek klaagt hij. Ook op filmgebied valt er in Zeeuwsch-Vlaanderen weinig vertier te beleven. In de bioscopen in Hulst, Terneuzen en Oostburg staan ofwel B- films geprogrammeerd of publieks trekkers, die net zo lang in roulatie blijven totdat er uiteindelijk geen mens meer komt kijken. De concur rentie van de filmhuizen in Sint- Niklaas, Gent en Antwerpen, is in de regio hevig te noemen. Uitbaters van de bioscopen in Hulst en Terneuzen ontkennen dit, maar vol gens Lut Goessens, pr-medewerkster van de Decascoop in Gent, verkeren de bioscoophouders in Zeeuwsch- Vlaanderen in een defaitistische stem ming. „Wees nu eerlijk, wat kunnen die Decascoop Gent, 12 zalen, 3800 zitplaatsen, 30 procent Nederlanders. zaaltjes de cinefiel nu bieden. Het eni ge wat op de rol staat zijn flutfilms en daarbij lopen ze veelal een halfjaar in programmering achter", zegt ze. De Decascoop, het enorme bioscoopcom plex in de Gentse twaalf zalen, 3800 plaatsen trekt elk weekeinde hon derden Nederlandse bioscoopgangers. „Over exacte cijfers beschikken we nog niet, maar als we op zaterdagen eens een blik werpen op de parkeer plaats, dan blijkt dat ongeveer een derde deel van de auto's een Neder lands kenteken heeft. Voorts kunnen we de belangstelling voor de Deca scoop vanuit Nederland ook opmaken uit het abonnementenbestand van ons filmblad. We sturen wekelijks bladen naar abonnees in vrijwel alle Zeeuws- Vlaamse plaatsen. Voorts ook nog naar Goes, Vlissingen, maar ook naar Amsterdam en hier, Bunschoten", zegt ze terwiij terwijl ze een lijst met namen en adressen toont. Het beleid van de bedrijfsleiding van het Gentse bioscopenbomplex, de fa milie Bert, is erop gericht om de con currentie van andere filmhuizen en bioscopen volledig teniet te doen. Sinds vorige maand heeft de Deca scoop in Gent dan ook een monopolie positie verworven, toen de laatste zelf standige bioscoop haar deuren moest sluiten. In de stad resteert nu alleen nog naast de Decascoop een klein film huis waar niet commerciële produk ties vertoond worden. „Nu het de fami lie Bert in Gent gelukt is om het alleen recht te verwerven, bestaan er ook plannen om in Brussel een complex met vijftien zalen neer te zetten, met de ruimte en mogelijkheden om tezij- nertijd uit te breiden tot dertig zalen", vertelt de pr-medewerkster. „Wat de filmliefhebbers van over de grens betreft, verwachten wij dat hun aantal toe zal nemen. We proberen ons dan ook te profileren in Nederland als een belangrijke filmstad. Dankzij het internationaal filmgebeuren van Vlaanderen, dat half oktober voor de dertiende keer werd gehouden lukt dat aardig. De belangstelling vanuit Nederland was dan ook geweldig. Het aantal bezoekers was dit jaar 22 pro cent hoger dan in 1985". Terwijl in Nederland en veel Vlaamse steden het aantal bioscoopbezoekers daalt, neemt het aantal Decascoopbe- zoekers nog steeds toe. Bezochten in 1981 780.000 mensen het zalencom plex, in 1985 waren het er al 1,5 miljoen en dit jaar zullen het er ruim 1,6 mil joen zijn. „Dat aantal zal de komende jaren nog iets stijgen", stelt Lut Goes sens, „maar voor ons wordt het ook steeds moeilijker om de stijgende lijn vast te houden. Door een intensieve werving, onder andere in Zeeuwsch- Vlaanderen, hopen we echter meer pu bliek te kunnen blijven trekken. Ons grote voordeel is gewoon dat de Gent se binnenstad vlakbij is, zodat mensen na het filmbezoek nog eens lekker uit kunnen gaan". Henk van Pelt in Antwerpen houdt er exact dezelfde gedachtengang op na. „De mensen willen echt iets meer dan alleen maar twee uur in een stoeltje zit ten om te kijken en luisteren. Een dansje of een dinertje na, dat hoort er evengoed bij. Verder is het verbazing wekkend hoeveel Nederlanders via di verse reisbureaus een weekeinde Ant werpen boeken". De grens tussen Nederland en België mag dan voor veel mensen een stippel lijn vormen die gemakkelijk kan wor den overschreden, het neemt niet weg dat ze bestaat. Aan de ene kant van die grens overwegen gemeentebestuur ders in Axel en Terneuzen om de uitga ven voor podiumkunsten drastisch te beperken. In de Reynaertstad en Hon- tenisse gaan stemmen op om bussen te laten rijden naar de Vlaamste steden en de West-Zeeuws-Vlaamse 'Uit'- werkgroep heeft voor de komende drie maanden al evenveel reisjes naar Ant werpen op het programma staan. In België is niemand rouwig om de toene mende belangstelling van de noorder lingen voor het Vlaamse culturele ge beuren. En zo neemt de culturele ver schraling van de regio Zeeuwsch- Vlaanderen langzaam maar zeker een permanente vorm aan. Conny van Gremberghe Stadsschouwburg vr. 21, za. 22 nov. om 20 uur, zo. 23 nov. om 15 uur: De Vliegen van Jean-Paul Sar tre; wo. 26, do. 27 nov. om 20 uur: De reisgids. Merksems kamertheater vr. 21, za. 22 nov. om 20.30 uur, zo. 23 nov. om 15 uur: Duet voor solist. Prov. centr. Arenberg vr. 21, za. 22 nov. om 20.15 uur: Een trouwring mag niet knellen door het Theater van de lach; zo. 23 nov. om 20.15 uur: Toneel, door Kon. club Telegraphic. Fakkelteater vr. 21, za. 22, zo. 23 nov. om 20.30 uur: 't Krisiskabaret Twee; di. 25 nov. om 20.30 uur: Be moei je d'er niet mee; do. 27 nov. om 20.30 uur: De getemde feeks. Kelderteaterma. 24, di. 25 om 20.30 uur: De zot van 't katteveld. Meirteater vr. 21, za. 22, zo. 23, do. 27 nov. om 20.30 uur: Het Vincent- effekt; ma. 24, di. 25 nov. om 20.30 uur: De hoogste tijd. Het Appeltje vr. 21, za. 22, do. 27 nov. om 20.30 uur, zo. 23 nov. om 15 uur: Twee op de wip. Het klokhuis vr. 21, za. 22, do. 27 nov. om 20.30 uur, zo. 23 nov. om 15 uur: Désiré. Raamteater op 't Zuid za. 22 nov. om 20.30 uur: L'Amour a l'ltalienne; vr.] 21 nov. om 20.30 uur: Het rode gras door Teater Poëzien; do. 27 nov. om 20.30 uur: Tony Rombouts; wo. 26, dó. 27 nov. om 20 uur: Droom van een zomernacht. 't Klein raamteatervr. 21, za. 22, wo. 26, do. 27 nov. om 20 uur; do. ook om 14 uur, zo. 23 nov. om 15 uur: Ge lukkige dagen van Samuel Beckett. EWT-Randstadteatervr. 21, za. 22, do. 27 nov. om 20.30 uur: In 't Na- tiepeerd. Teater Leguit vr. 21, za. 22, zo. 23, do. 27 nov. om 21 uur, zo. ook om 15.30 uur: De man die werk vond door de Zwarte Komedie. Theater Paljas vr. 21, za. 22 nov. om 20.30 uur: Papa kan ze kussen. Noordteater vr. 21, za. 22, zo. 23 nov. om 20.30 uur: Maak plaats, Me vrouw. 1 Augustijnertheater za. 22 nov. om 20.15 uur, zo. 23 nov. om 15 uur: Wie doodde de Kerstman?, thriller van Feely Terence. Elisabethzaal do. 27 nov. om 20.30 uur: Optreden van Urbanus. Int. Zeemanshuis vr. 21, za. 22 nóv. om 20.30 uur: De'rin de'ruit. Desingel vr. 21 nov. om 20 uur: Wat doen we met Bompa?, door het Echt Antwaarps Teater. Zaal Monty vr. 21 nov. om 20.30 uur: Le diable au Corps. Cult, centr. De kern vr. 21 nov. om 20 uur: Rijen en vrijen. Kon. Poppenschouwburg vr. 21, za. 22 nov. om 20 uur, zo. 23 nov. om 15 uur: Zonder complimenten. Kon. Jeugdtheater za. 22, zo. 23 nov. om 15 uur: De man van Koeke- brood; vr. 21 nov. om 19.30 uur: Billy Liar. Kolveniershof vr. 21 nov. om 12.30 uur: Luc Devos (piano); do. 27 nov. om 20.30 uur: Pianorecital door Amaldo Dohen. Elisabethzaal vr. 21 nov. om 20.30 uur: Thijs van Leer en Berdien Stemberg; di. 25 nov. om 20.30 uur: Dierentuinconcert door het Kon. Filharmonisch orkest van Vlaande ren. Desingel vr. 21 nov. om 20 uur: Kon. Filharmonisch orkest van Vlaanderen; za. 22 nov. om 20.30 uur: Antwerpen grüsst Wien; zo. 23 nov. om 11 uur: Pascal Sigrist en student; di. 25 nov. om 20 uur; Juil- liard kwartet. St.-Jozefskerk vr. 21 nov. om 20.30 uur: Orgelconcert met trom bone. Vleeshuis zo. 23 nov. om 16 uur: Concert van oude muziek. Kunsthumaniorama. 24 nov. om 20 uur: Pianorecital door Urbain Boodts. Teatercafé ma. 24 nov. om 22 uur: Café-Chantant met Daan van den Durpel; di. 25 nov. om 22 uur: Roger Bal. Salons fonds Alex de Vries wo. 26 nov. om 20.30 uur: Pianorecital Jo- han Schmidt. Kon. Vlaamse opera za. 22 nov. om 19.30 uur: Die Czardasfürstin, operette van Emmerich Kalman. Vlaamse kameropera zo. 23 nov. om 20 uur: The birthday of the in fanta en the nymph and the farmer; ma. 24 nov. om 20 uur: Belcantocon cert. Rex Top gun, a.l. 12, 14.20, 16.45, 19.10 en 21.30 uur. Rex-club Big trouble in little Chi na, a.l.: 12,14, 16, 18, 20 en 22 uur. Odeon 1 9V2 weeks, 16 jr.: 14, 16, 18.25 en 20.50 uur. Odeon2 Camorra, 16 jr.: 14,16,18, 20 en 22 uur. Odeon 3 Round midnight, a.l.: 14, 16.30,19 en 21.30 uur. Odeon 4 Mona Lisa, 16 jr.: 14.15, 16.35,18.55 en 21.15 uur. Astrid Bambi, a.l.14,16,18 en 20 uur. VendomeDown and out in Bever ly Hills, a.l.: 14.20, 16.45, 19.10 en 21.30 uur. Savoy Herbie goes to Monte Car lo, a.l.: 14,16,18, 20 en 22 uur. Astra— Police academy, a.l.: 14,16, 18 en 20 uur. Rubens The mission, a.l.: 14.30, 17.30 en 20.30 uur. Capitole Cobra, 16 jr.: 14, 16, 18, 20 en 22 uur. Quellin 1 Het gezin Van Paemel, a.l.: 14.20, 16.45,19.10 en 21.30 uur. Quellin 2 About last night, a.l.: 14.20,16.45,19.10 en 21.30 uur. Quellin 3 Aliens, a.l.: 14,16.30,19 en 21.30 uur. Metro 1 8 million ways to die, 16 jr.: 14.20, 16.45, 19.10 en 21.30 uur. Metro 2 Critters, 16 jr.: 14,16,18, 20 en 22 uur. Sinjoor Legal eagles, a.l.: 14, 16.30,19 en 21.30 uur. Brabo Nightmare on Elm Street, 16 jr.: 14,16, 18, 20 en 22 uur. Tijl Real genius, a.l.: 14.20,16.45, 19.10 en 21.30 uur. Wapper Fantasia, a.l.: 14, 16.30, 19 en 21.30 uur. Ambassades The dark side of lo ve, 18 jr.: 14,16,18, 20 en 22 uur. Ambassadesclub 1 The secrets of love, 16 jr.: 14, 15.40, 17.40, 19.40 en 21.40 uur. Ambassadesclub 2 You are in the movies, a.l.: 14,16,18, 20 en 22 uur. Ambassadesclub 3 Shanghai sur prise, a.l.: 14, 15.35, 17.35, 19.35 en 21.35 uur. Ambassadesclub 4 Out of Africa, a.l.: 14,17.15 en 20.30 uur. Casino vr. 21 nov. om 20 uur: Gourmet night met het trio Roland Keereman; za. 22 nov. om 20 uur: Di ner Defile 'Leonard Fashion' met het trio Eddy Burssens; zo. 23 nov. om 12 uur: Las Vegas brunch met Johan Stollz. Paradise Alley vr. 21 nov. om 20 uur, za. 22, zo. 23 nov. om 15 uur: Er otisch festival. Cult, centr. De Dijk vr. 21, za. 22 nov. om 20 uur: Straat zonder bo men, toneel; ma. 24, di. 25, do. 27 nov. om 20.30 uur: De meiden van Jean Genet door het theater Anti gone. Concertgebouw vr. 21 nov. om 20 uur: De Biechtvaders, toneel; do. 27, vr. 28 nov. om 20 uur: Het hemelbed, toneel. Korrekeldervr. 21, za. 22, wo. 26, vr. 28 nov. om 20.30 uur: Lange Dag reis naar de nacht, toneel. Teater De Kelk vr. 21, zo. 23, do. 27, vr. 28 nov. om 20.30 uur: Emily, toneel. Marionettentheater za. 22 nov. om 20 uur: Revue Vorut Apropapo- pa, De Bolle rolt in Mexico; zo. 23 nov. om 15 uur: Assepoes. Stadsschouwburg di. 25 nov. om 20 uur: De koopman van Venetië door de Kon. Vlaamse Schouwburg. Stadsschouwburg za. 22 nov. om 20 uur: Willem Vermandere; ma. 24 nov. om 20 uur: Amalia Rodrigues; wo. 26 nov. om 17.30 urn; Brussels jeugdorkest. Teater De Kelk zo. 23 nov. om 15 uur: 3 noten voor Assepoes. Ciné Kennedy wo. 26 nov. Jéfi; do. 27 nov. om 20.30 uur: Oriane. Kennedycomplex van vrijdag tot donderdag: Kennedy 1 Het gezin Van Paemel, a.l. dag. om 20 uur, vr. za.zo. ook om 22.30 uur; wo. en za. ook om 15 uur, zo. ook om 14.30 en 17.15 uur. Kennedy 2 Therese, a.l., dag. om 20 uur; wo., za. ook om 15 uur, zo. ook om 14.30 uur en 17.15 uur. Mona Lisa, 16 jr., vr., za. zo. om 22.30 uur. Kennedy 3 Legal Eagles, a.l. dag. om 20 uur, vr., za., zo. ook om 22.30 uur, wo. en za. ook om 15 uur, zo. ook om 14.30 en 17.15 uur. Kennedy 4 Under the Cherry moon, a.l.: za., wo. om 15 uur, zo. om 14.30 en 17.15 uur. The color purple, dag. om 20 uur, vr., za. en zo. ook om 22.30 uur. Chaplin Heartburn, a.l., dag. om 20 uur, vr., za. ook zo. om 22.30 uur, wo. en za. ook om 15 uur, zo. ook om 14.30 en 17.15 uur. Vooruit zo. 23 nov. om 15 uur: Kinderteater Zwemmen in brak wa ter met Mierepeper; ma. 24 nov. om 20.30 uur: Lezing door Hugo Claus 'Suite Flamande';di. 25 nov. om 20.30 uur: Om Eleanor met de Mug met gouden tand. Vooruit do. 27 nov. om 20 uur: An dreas Vollenwieder. Opera voor Vlaanderen zo. 23 nov. om 11 uur: Aperitiefconcert 'Meeting with Francois Glorieux'; ma. 24 nov. om 20.30 uur: Kon. Fil harmonisch orkest van Vlaanderen. Vooruit za. 22 nov. om 20.30 uur: Darkness and light met Jennifer Muller The works. Opera voor Vlaanderen vr. 21za. 22 nov. om 20 uur, zo. 23 nov. om 15 uur: Moves van Francois Glorieux. Decascoop tot en met 26 november: Het gezin Van Paemel, a.l.: 15, 17.30, 20 en 22.30 uur. 8 million ways to die, 16 jr.: 15, 17.30, 20 en 22.30 uur. Fandango, a.l.: 20 en 22.30 uur. The mission, a.l.: 15, 17.30, 20 en 22.30 uur. Aliens, a.l.: 20 uur. Top gun, a.l.: vr., za. zo. om 15, 17.30,20 en 22.30 uur; ma., di., wo. en do. om 15 en 20 uur. The secrets of love, 16 jr.: 15, 17.30, 20 en 22.30 uur. Fantasia, a.l.: ma., di., wo., do. om 22.30 uur. The color purple, a.l.: 15 en 20 uur. Cobra, 16 jr.: 15,17.30,20 en 22.30 uur. La femme de ma vie, 16 jr.: 22.30 uur. Therese, a.l.: 15 en 17.30 uur. Bambi, a.l., Ned. versie, 15 en 17.30 uur. 37'2 le matin, 16 jr.: 22.45 uur. Otello, a.l.: ma., di., wo., do. 17.30 en 22.30 uur. Legal eagles, a.l.: 15,17.30, 20 en 22.30 uur. Round midnight, a.l.: 22.30 uur. Heartburn, a.l.: 15, 17.30, 20 en 22.30 uur. Jean de florette, a.l.: 15,17.30 en 20 uur.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1986 | | pagina 35