HONDA INTEGRA auto omruilgarantie hyundai bekroond servies voor feestelijker tafelen wonen nissan vervangt oude cherry door sunny hypotheken structuurvinyl behangt lekker weg congres over veiliger verkeer GEEFT EEN HYPOTHEEKMAKELAAR EEN BETER ADVIES DAN GEMIDDELD? ontspannen glas bagageruimte theelen 8c van der weele theelen van der weele V VRIJDAG 12 SEPTEMBER 1986 ontspannen en stil rij den Het kan best worden gezegd dat er met de Honda Inte gra, met een lengte van ruim vier meter, een fraaie vierdeurs- hatchback op de straat staat, die het uiterlijk heeft van een stevige middenklas-Europeaan. Dat kan overigens de laatste tijd ook haast nauwelijks an ders, omdat in bijna alle fabrie ken het ontwerp wordt gedic teerd door de windtunnel. Vergelijkenderwijs kom je met de Integra al gauw in de catego rie van de R11, de Peiigeot 309 en de Ford Sierra, tenminste als we kijken naar de belijning. Zeker aan de achterzijde, met die bolle ruit waardoor een wisser overbo dig is, is de overeenkomst tref fend. Van voren is de Integra ty perend Honda van de jaren '80: spitse snuit met een spleetgrille, smalle reepjes voor stadslichten en inklapbare dim-grootlichten. Binnen is de ruimte redelijk, zij het achterin wat beperkt en ze ker niet voor vijf volwassenen. Je zit in de auto goed, als chauffeur zou je wat meer dikte op de zit ting willen hebben en een ver stelbaar stuur. Alles is wel goed zichtbaar op het dashboard, daar niet van, maar door het ont breken van hoogteverstelling hetzij aan stoel of stuur is de vol maakte zit niet te bereiken. Er valt mee te leven en het is zeker niet vermoeiend. Het voornaamste kenmerk van de Integra is dat men er op een ontspannen manier in rijdt. Niet in de laatste plaats door de stilte van de motor en de uiter mate soepele bak, die het woord horten en stoten niet kent. Met gemak is vanuit 3 een groot sca la van rijomstandigheden te volvoeren. Tot onder 60 km per uur is zelfs in 5 nog rustig door te karren, al moet je geen sprin tjes meer verwachten. De top is tegen de 170 km per uur en het De vierdeurs Hyundai Pony XP, die onder de omruilgarantie valt. Overtuigd van de kwaliteit van de Pony XP introdu ceert Hyundai iets nieuws in de autowereld: omruilgarantie. De naamsbekendheid en het prijs kaartje dat aan de nieuwe Pony hangt, is er kennelijk de oor zaak van dat Hyundai naar deze Koreaanse truc grijpt. Want je moet wel bij diezelfde dealer maximaal na 2 maanden een an dere auto, van welk merk dan ook, aanschaffen. Die auto mag dezelfde prijs heb ben of duurder zijn. In het laat ste geval volgt uiteraard bijbeta ling. De XP die vanaf f 16.495 te koop is, kan na die 2 maanden onbeschadigd ingeruild worden na afrekening van 20 ct/km die in die proefperiode afgelegd zijn. Het is al bij een aantal geselec teerde dealers uitgeprobeerd. En zie, geen een XP kwam er voor omruil terug. Toch is het een goedkope manier van 'lea sen', je kunt de geplande aan koop van een ander merk uit stellen. Zeg dat je 2000 km rijd in die twee maanden, dan ben je f 400 kwijt, waarna je de geplan de auto gaat kopen. Daarbij komt dat het verhaal gaat dat je inruiler bij dealers die in auto's uit het Verre Oosten doen, stuk ken meer oplevert, dan bij Euro pese merken-dealers. Finan cieel is het in elk geval aantrek kelijk. Daarnaast garandeert Hyundai, als je in die Pony XP blijft rijden, een restwaardegarantie van 70 procent na twee jaar. Voorwaar den daarbij: onbeschadigd inrui len, met maximaal 40.000 km op de teller en de service-beurten bij de Hyundai-dealer laten doen. Zo kun je de kilometer kostprijs nauwkeurig berekenen en na 24 maanden weer in een andere auto stappen. Hyundai is van plan om deze voorwaarden ook voor de Stellar te laten gel den als die volgend jaar zijn restyling, met ondermeer een nieuw onderstel, heeft onder gaan. Totaal wil de importeur in ons land in '87 ruim 4000 Hyun dai's verkopen, kijken of dat lukt met die om- en inruilactie. SIEM LEEUWENKAMP Na de verkiezing van 'De man van het jaar' en 'De auto van het jaar' en noem maar op kon de verkiezing van 'Het servies van het jaar' ook niet uitblijven. Vorig jaar werd er voor bet eerst zo'n ser vies gekozen en ook dit jaar riepen detaillisten een eet- en drinkservies uit tot servies van het jaar. Doel hiervan is de promotie van 'De Gedekte Tafel'. De speciaal daarvoor opgerich te IDEE-groep, een samenwer kingsverband van zo'n veertig ^speciaalzaken, selecteerde dit aar het eetservies 'City White River' van Arzberg, het drink- >ervies 'Excelsior' van Schott- Swiesei en het bestekmodel Octa' van Wilkens. Een schit- erend geheel dat van het tafe len een waar feest maakt. En lat is tenslotte ook het doel 'an de hele actie. De Nederlandse detaillisten :ijn van mening dat de tafelcul tuur in ons land best een steun tje in de rug kan gebruiken. Wij ieseffen onvoldoende wat een ;ezellig gebeuren het tafelen :an zijn. Nederlanders eten, 'aar gaan niet echt aan tafel. Het voedsel wordt zwijgend uaar binnen 'geschoven' en dat 's dat. Terwijl de tafel een plaats is waar men elkaar ont moet en van alles uitpraat. De detaillisten zjn van mening dat er in de ons omringende landen veel meer aandacht besteed wordt aan de aankleding van de tafel. Fraai porcelein, twin kelend kristal en glanzend be stek maken daar van het tafe len een feestelijk gebeuren. zijn eenvoudig van lijn, en ook weer mooi afgerond. Voordeel daarvan is dat het bij ieder eetservies gewoon goed staat. Alleen lijkt het me, zeker voor wat kleinere mensen, buiten gewoon lastig om bijvoor beeld een crabcocktail te nut tigen uit zo'n hoog 'op de po ten' staande coupe. Het uitverkoren eetservies van Arzberg valt op door de geraffi neerde vorm van handvaten van de kopjes en grappige tuitjes van de koffie- en thee pot. De borden en schalen heb ben een fraaie afgeronde vorm zonder storende randjes of an dersoortige werkjes. Het ser vies komt door de aparte vorm zowel in een modern interieur als in een klassieke entourage prima tot zijn recht. Door zijn fraaie vormgeving viel het glasservies 'Excelsior' van Schott-Zwiesel eveneens in de 'top' van de serviezen. Het meest opvallende aan dit glasservies is de hoge poot aan de glazen. De glazen op zich verbruik is met rustige rijstijl op 1:11 te brengen. De 1.5-litermotor met 85 pk staat met zijn 12-kleppentechniek dwars voorin. Hij slaat bij och tendkou vlot aan middels een handchoke en draait dan met een 'mooi rond'. Het weggedrag van de Integra is teem dat onder de Accord zit. Deze semi-onafhankelijke achterasconstructie is wezenlijk anders, maar heeft wel een goede lokalisering van de as tot gevolg. Kortom, je blijft in de bochten mooi op je plaats zitten. Interieur van deze in lichtblauw met witte lak uitgevoerde Hon- zonder meer goed. Men heeft weinig of geen last van zijwind, hobbels of ribbels. In de bochten is het wel zaak het driespakige stuur aan de brede rand goed vast te houden, want dit exem plaar vertoonde enig onder stuur. De hele auto is goed en stevig afgeveerd, geen gedein en bij fors remmen of optrekken gaan voor- noch achterkant om laag. Je komt haast in de verlei ding om het te vergelijken met het fraaie double-wishbonesys- da ziet er smaakvol uit, al moet van het dashboard als geheel ge zegd worden dat het een plastic- look heeft. Met een extra streep je stof of ander geprofileerde mallen kun je veel goed maken. Bediening van knoppen, schui ven, toetsen en poken is logisch. De stevige handels voor cligno- teurs en ruitenwissers/sproeiers zijn trefzeker geplaatst, de wis ser heeft een intervalstand. Op bergruimte zit er in de portieren in de vorm van plastic kaarten bakken, een bakje middenvoor en een handschoenkastje. Op de stoelen zitten hoofdsteunen die verstelbaar zijn en achterin lig gen nogal rommelig drie heup gordels. De achterklep, die als kozijn voor de gebogen ruit dient, zwaait genoeg open om ook met 1.86 meter niet je kop te stoten als je over de weliswaar (te) ho ge rand bagage inlaadt. De ruimte die de vier passagiers met al hun (vakantie)bagage hier wordt toebedeeld houdt niet over. Reist men met twee of drie mensen, dan kan extra soe laas worden gevonden door de helft van de rugleuning neer te klappen. Je stapt makkelijk in zonder al te laag neer te ploffen in de ze tels. De portieren zijn ruim be meten, hebben achter kinderslo- ten en linksvoor zit een van bin- Honda Integra, een model dat zich plaatst tussen Civic en Ac cord. nenuit verstelbare spiegel. Rechts zou ik hem persoonlijk ook gewenst hebben, hoewel het zicht naar achteren en opzij toch goed was. Een paar details die opvielen: quartz-klokje tussen twee goed- werkende ventilatieroosters, rustpunt voor linkervoet en een heldere dagteller. We misten een spiegeltje in de zonneklep en wat fraaier gevormde wielen. Wat dat laatste betreft zag de Quint Integra er een stuk smaakvoller uit. De strakke prijs van 25 mille laat wel zien dat Honda 'geen cent te veel' vraagt, maar ook niet méér biedt voor dat geld. Zoals gezegd een geslaagde ca deauverpakking voor degenen die de wat kleinere Civic zijn ont groeid. SIEM LEEUWENKAMP Sinds kort staat de nieuwe Nissan Sunny bij de 170 Ne derlandse dealers. Met de komst van deze auto is de aanduiding Nissan Cherry verdwenen. Dat betekent dat het aantal carros serievarianten flink is uitge breid, want de Cherry, zo meldt de fabriek, is thans in de Sunny- reeks geintegreerd. Door de combinatie van modellen, mo toren en uitvoeringen kan de Nissan-koper nu kiezen uit 30 Sunny-typen, voor Nissan een recordkeuze. De goedkoopste kost f17.995, de duurste f27.895. Dat is dan de coupé. Nissan opereert dit jaar 20 jaar op de Nederlandse markt. In die periode bracht het merk 350.000 Datsuns en Nissans aan de man. Het bedrijf maakte een grote bloei door. Op dit moment wordt in Amsterdam een groot auto-af- leveringscentrum gebouwd op 55.000 vierkante meter grond. Dat komt naast het reeds in be drijf zijnde Nissan Motorparts Center te staan. Eveneens 20 jaar geleden rolde de eerste Sunny van de band. De geboorte van de Cherry volgde in 1970. De Sunny boekte meer succes dan zijn klassegenoot. Reden waarom voor de nieuwe auto de naam Sunny werd geko zen voor Europa. In deze klasse moet Nissan het opnemen tegen Toyota, een geduchte concur rent, die met zijn 12-kleppen techniek wat meer geavanceer de motoren maakt. Maar niet ie dereen loopt daar warm voor. De nieuwe Sunny heeft genoeg kwa liteit om aan de hooggespannen verwachtingen te voldoen. Nis san hoopt op jaarbasis 18.000 ex emplaren te verkopen in Neder land. Een nieuwtje is het coupé-model van de Sunny. Deze met 1600- motor uitgevoerde, gestroom lijnde sportauto is leverbaar in twee versies, waarbij de duurste beschikt over stuurbekrachti ging en elektrisch bediende ra men. Zoals gezegd kent de nieuwe Sunny 30 modellen en typen in vergelijking met de 22 van de ou de Cherry en Sunny samen. Het tweedeurs-sedanmodel is ko men te vervallen. Het nieuwe programma Sunny's omvat ze ven benzine- en twee dieseluit voeringen. Uiteraard biedt de nieuwe auto ook versies met ka talysator. De vernieuwde 1,6-benzinemo- tor heeft ten opzichte van de voorgaande 1500-motor de be langrijkste verandering onder gaan. Deze motor met bovenlig gende nokkenas en cross-flowci- linderkop heeft een iets langere slag gekregen bij gelijke boring en levert nu 84 pk in plaats van de 75 pk van zijn voorganger. Bij de dieselmotor hebben verande ringen aan de wervelkamer, zui gers, lagers en inspuitpomp er toe geleid dat deze motoren iets stiller zijn geworden en een gun stiger verbruik hebben, maar ze zijn naar onze smaak toch tame lijk luidruchtig. Behalve de goedkoopste driedeurs-L-versie, die vier versnellingen heeft, zijn alle andere 29 typen uitgerust met een vijfversnellingsbak of automaat. NOL VAN BENNEKOM Op 20 november organiseert de SWOV (Stichting Weten schappelijk Onderzoek Ver keersveiligheid) met steun van het ministerie van Verkeer en Waterstaat een internationaal congres onder de titel: Actual Developments in Road Safety Research. Op het programma staan onder anderen de volgende sprekers: dr. Jan Terlouw, secretaris-gene raal van de Europese conferen ties van ministers van verkeer; dr. K. H. Lenz van het ministerie voor verkeer in Duitsland; dr. B. Horn, secretaris van de OEDC en prof. ir. E. Asmussen, de vroe gere directeur van de SWOV en nu hoogleraar in Delft. Onderwerpen die worden behan deld zijn: ontwikkelingen in het verkeer, verkeerstechniek en vervoerssystemen, de verhou ding tussen onderzoek en beleid, verkeersbeheersing in de toe komst en mogelijkheden voor oplossingen. Het congres wordt gehouden in het Conservato rium in Den Haag. Voor meer in lichtingen kan men contact op nemen met het SWOV: 070- 209323 afd. Voorlichting. Het feestelijke geheel wordt ge- completteerd door het uitver koren bestekmodel 'Octa' van Wilkens. Opnieuw een eenvou dige en strakke vorm die het in ieder interieur goed zal doen. De stelen van de messen, vor ken en lepels zijn achtkantig en zijde-gematteerd. Het voor ste deel is hoogglans gepolijst. Het bestek is vaatwasmachi- nebestendig. Rest ons alleen nog u een sma kelijke en feestelijke maaltijd toe te wensen. ANNEMARIE ZEVENBER GEN Het bekroonde servies 'City Whi te River' van Arzberg. Advertentie makelaardij in hypotheken LAAT U DAT EENS HAARFIJN UITLEGGEN DOOR: Vljssingen, Badhuisstraat 31-33-35, tel. 01184-13920*. Langzamerhand gaan steeds meer geldverstrekkers ertoe over hun hy potheekrentetarieven te verlagen. Deze week verlaagden o.a. de Post bank, de Rabobank, de GAK-pensioenfondsen en het Bouwfonds Neder landse Gemeenten hun tarieven met gemiddeld 0,3 HYPOTHEEKRENTE Hypotheekrente per 9 september 1986 beta- rente af- lings- vast sluit- wijze gedu- provi rende sie in rentepercentages met gemeente- zonder gem.- garantie garantie opgave werke- opgave werke- bank lijk bank lijk ANNUITEITENHYPOTHEKEN ABN ABN ABN ABN ABN ABN ABN M/A variabel 1 1 M/A 1jr M/A 3 jr M/A 5 jr M/A 7 jr M/A 10 jr M/A 15jr 6,5 6,5 7,0 7,2 7.4 7.5 7,8 6,85 6,85 7,39 7,61 7,82 7,93 8,25 6,7 6,7 7,2 7,4 7.6 7.7 8,0 7,07 7,07 7,61 7,82 8,04 8,15 8,47 Amrobank MA variabel 1,5 6,2 6,53 6,4 6,75 Amrobank MA 2 jr 1,5 6,4 6,75 6,6 6,96 Amrobank MA 5 jr 1,5 6,8 7,17 7,0 7,39 Amrobank MA Vjr 1,5 7,0 7,39 7,2 7,61 Avista bank MA variabel 1,5 6,4 6,75 6,6 6,96 Avista bank MA 1 jr 1,5 6,5 6,85 6,7 7,07 Avista bank MA 2 jr 1.5 6,6 6,96 6,8 7,17 Avista bank MA 3 jr 1,5 7,0 7,39 7,2 7,61 Avista bank MA 5 jr 1,5 7,2 7,61 7.4 7,82 Bouwfonds (rentek.)MA variabel 1.5 6,7 7,07 6,7 7,07 Nederlandse MA 5 jr 1.5 6,7 7,17 6,9 7,38 Gemeenten MA 10 jr 1,5 7,2 7,71 7,4 7,92 Bouwf. Ned. Gem. MA 30 jr 1,5 7,7 8,25 7,9 8,46 Bouwf. Ned. Gem. MA renterustl,5 6,9 7,38 7,1 7,60 Centrale MA 2 jr 1 6,4 6,69 6,6 6,91 Volksbank MA 5 jr 1 6,9 7,23 7,1 7,44 Direktbank/ MA 1 jr 1 6,3 6,59 6,5 6,80 NCB-bank MA 3 jr 1 6,8 7,12 7,0 7,34 Direktbank MA 5 jr 1 7,0 7,34 7,2 7,55 Grenswissel- MA 1 jr 1 6,4 6,69 6,6 6,91 kantoren/CDK M'A 5 jr 1 7,0 7,34 7,2 7,55 Grenswisselk. HJ/A 1 jr 1 6,6 6,81 6,8 7,02 Grens wisselk. HJ/A 5 jr 1 7,2 7,43 7,4 7,64 Lanschot/opstart MV variabel 1,5 xxxxx xxxxx 6,2 6,59 Van Lanschot M/V variabel 1,5 xxxxx xxxxx 6,4 6,80 Van Lanschot MV 1 jr 1,5 xxxxx xxxxx 6,3 6,69 Van Lanschot MV 2 jr 1,5 xxxxx xxxxx 6,4 6,80 Van Lanschot MV 5 jr 1.5 xxxxx xxxxx 6,9 7,34 Lanschot/comf. M'V comf'5 jr. 1,5 xxxxx xxxxx 6,9 7,34 NMB MA 1 jr 1,5 6,5 6,85 6,7 7,07 NMB MA 3 jr 1,5 7,0 7,39 7,2 7,61 NMB MA 5 jr 1.5 7,2 7,61 7,4 7,82 NMB MA 7jr 1,5 7,4 7,82 7,6 8,04 Postbank MA 2 jr 1 6,1 6,37 6,3 6,59 Postbank MA 5 jr 1 6,7 7,01 6,9 7,23 Postbank MA 7 jr 1 6,9 7,23 7,1 7,44 Rabobank Adviesrente Adviesrente Adviesrente Adviesrente Adviesrente Adviesrente Adviesrente MA MA MA MA HJ A HJ A HJ/A HJ/A var./l jr. 2/3 jr 4/5 jr stabiel var./l jr 2/3 jr 4/5 jr stabiel 1,25 1.25 1.25 1,25 1.25 1,25 1,25 1,25 6.5 6.6 6,8 7,0 6.7 6.8 7,0 7,2 6,83 6,94 7.15 7,37 6,94 7,05 7,26 7.46 6.7 6.8 7.0 7,2 6.9 7,0 7,2 7,4 7,04 7,15 7,37 7,58 7,15 7,26 7,46 7,67 Rabo MA 3 jr 1,5 6,6 6,96 6,8 7,17 Hypotheekbank MA 5 jr 1,5 6,8 7,17 7,0 7,39 Hypotheekbank HJ/A 3 jr 1,5 6,8 7,07 7,0 7,28 Hypotheekbank HJ/A 5 jr 1,5 7,0 7,28 7,2 7,49 Verenigde MA Vi'jr 1 6,3 6,59 6,5 6,80 Spaarbank MA 3 jr 1 6,5 6,80 6,7 7,01 Spaarbank MA 5 jr 1 6,8 7,12 7,0 7,34 Spaarbank MA ideaalren. 1 6,7 7,01 6,9 7,23 Westl. Utr. (stand MV 1 jr 1,5 6,1 6,58 6.3 6,79 (standi M'V 5 jr 1,5 6,7 7,23 6,9 7,45 (stand) MV 7 jr 1,5 6,8 7,34 7,0 7,55 (standi MV 10 jr 1,5 7,1 7,66 7,3 7,88 (stand) MV 15 jr 1,5 7,4 7,99 7,6 8,21 (lage lasten) MV 7 jr 1.5 xxxx xxxx 7,2 7,77 (interim) M'V Ijr 1,5 6,3 6,79 6,3 6,79 4e kwartaal 1986 budget KW/A variabel 1,5 6,8 7,13 6.8 7,13 (no risk) MV 5 jr 1,5 op aanvraag op aanvraag Woonfonds/aut. MV variabel 1,5 6,3 6,79 xxxxx xxxxx Holl. wacht af MV 1 jr 1.5 6,3 6,79 xxxxx xxxxx Holl. wacht af MV 2 jr 1.5 6,3 6,79 xxxxx xxxxx Woonfonds Holl. MV 3 jr 1,5 6,5 7,01 xxxxx xxxxx Woonfonds MV 5 jr 1,5 6,7 7,23 xxxxx xxxxx Holland MV 10 jr 1.5 7,1 7,66 xxxxx xxxxx Woonfonds/comf MV comT5jr 1.5 6,7 7,32 xxxxx xxxxx Holland comf MV comül0jrl,5 7,0 7,55 xxxxx xxxxx LEVENHYPOTHEKEN Centraal Beheer M'A 5/10 jr 6,7 6,91 6,7 6,91 Centraal Beheer MA 15/20 jr - 7,1 7,34 7,1 7,34 NVL-maatschap. M'A 5/10 jr 6,7 6,91 6,7 6,91 NVL-maatschap. MA 15/20 jr 7,1 7,34 7,1 7,34 RABOBANK UTRECHT hypotheek onder 50.000,- afsluitprov. 1,5 MA maandbetaling achteraf HJ/A halfjaarbetaling achteraf MV maandbetaling vooraf KW/A kwartaalbetaling achteraf Bron: 'Vereniging Eigen Huis' te Amersfoort. Onder de vele soorten wand- bekledingsmaterialen is structuurvinyl op het ogenblik erg populair. Het 'oogt' als het van vroeger bekende dikke vi- nylmateriaal dat intussen ge heel verdwenen is omdat het vooral voor de doe-het-zelver een aantal bezwaren had. Er zat een grote rek in, wat tot open staande naden en openingen bij aansluiting op plafond en plint leidde. Structuurvinyl, de sterk verbe terde en bovendien veel goedko pere opvolger van het uit volle vinylschuimstof vervaardigde produkt, is een duplexbehang. Het heeft een papieren rug, waarop de enigszins vlokkige vi nyl is aangebracht. Er is een ge weldige keus in tinten en des sins, waaronder pleisterstructu ren, steenmotieven, streepdes- sins enz. De kleuren zijn overwe gend heel bescheiden, zodat een met dit materiaal afgewerkte wand niet al te sterk naar voren dringt. Structuurvinyl laat zich verwer ken als gewoon (zwaar) papier- behang. Met wat zorg en nauw keurigheid kan iedereen die wel eens een behangetje geplakt' heeft het feilloos aanbrengen. Let op de volgende dingen: Maak het plaksel aan op een dik te als vereist is voor zwaar be hang, dus een lekkere dikke pap. Strijk de achterkant van de baan daarmee rijkelijk in en laat het plaksel enige tijd intrekken. Vóór het aanbrengen nog een keer met de in het plaksel ge doopte kwast instrijken, goed verdelen en de kanten conse quent meenemen. Dubbel slaan en precies loodrecht (langs uit gezette loodlijn) aanbrengen. Eerst in het midden in verticale richting aanrollen en daarna horizontaal werkend naar beide kanten toe. Uitpuilend plaksel met een schoon en vochtig doek je wegnemen. Gebruik geen schaar om banen op maat te ma ken. Met een scherp Stanley- mes, langs een stalen rij of zui ver rechte hardhouten lat snij den (via de bovenkant van het materiaal) is de beste methode. Nasnijden van banen die opge plakt zijn moet wachten tot het plaksel voldoende gedroogd is. Wel langs plint, in hoeken enz. goed aandrukken; dat gaat heel handig met een breed plamuur- mes. De af te snijden strookjes 'omzetten' dus vrij maken en na het drogen met het Stanleymes voorzichtig afsnijden. De banen laten zich heel goed te gen elkaar stoten, waarbij de na den zo goed als onzichtbaar wor den. Gebruikt echter geen na- denroller; die zou de dikke struc tuurgedeelten pletten, hetgeen hinderlijk zichtbare kantver- schillen oplevert. Druk de naden liever met de handen aan. Wees niet bezorgd over 'bubbel tjes' die kort na het aanbrengen te zien zijn; naarmate het plak sel droogt trekken ze vanzelf weg. MAR GROEN l

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1986 | | pagina 11