>rn auto PEUGEOT 205 een open wondertje op wielen exposities subsidie verdiensten sorteren imitatie volwaardig bediening op maat lucy van dam vleeshal grafiekgala etcetera acolye schoneman pingen charlier koren beurs van arkel art house jansen andré hoogendoorn love peace beelden buiten beelden buiten VRIJDAG 4 JULI 1986 J - »»»-.MfWS J. van Leeuwen in het keurig verzorgde magazijn. f ash pay en pof ff Vy tomorrow', dat is bij ons de leus en dat slaat ook aan bij de officiële importeurs". Dat zegt J. van Leeuwen, die voor de begeleiding zorgt bij Gebr. Opdam BV in Katwijk en Valkenburg. Dit bedrijf handelt in onderdelen en plaatwerk van bekende Europese automerken en verschilt nogal in de aanpak zoals die 30 jaar geleden in de autosloperij gold. Nog steeds is het evenwel gebruikelijk dat er 'handje contantje' wordt gewerkt, maar de obscure sfeer rond deze handel ebt meer en meer weg. Onlangs was er zelfs sprake van eendracht binnen de gelederen van de professionele sloopbedrijven. Die heeft inmiddels geleid tot een Stichting Belangenbehartiging Autoslopersbranche (Stiba) en op een bijeenkomst van inmiddels ruim 100 leden in Bunnik meldde de voorzitter C. J. M. Engelbert dat de overheid in de toekomst serieus rekening moet gaan houden met deze bedrijfstak. Op de bijeenkomst in Bunnik kwam herhaaldelijk het verwijt naar voren dat de overheid, al dan niet in het kader van het minderhedenbeleid, te veel steun verleent aan sloopbedrijven die op woonwagenkampen zijn gevestigd. Een Rotterdamse sloper wist zelfs te vertellen dat bij uitgifte van grond, waarvoor hij f 1,2 miljoen had moeten neertellen, even later haast gratis door de gemeente grond aan 'een lid van deze minderheidsgroepering, want ik wil niet discrimineren' was ver strekt. Volgens de heren Delsman en Franken van VROM wordt er op subsidiegebied evenwel niet zo met geld gestrooid richting deze groepering. ,,De gemeentes zitten nu ook slecht bij kas en de subsidie wordt eenmalig verstrekt voor 50 procent. En dan alleen aan bedrijven die van goede wil zijn, waarbij naast de schroothandel ook in onderdelen wordt gehandeld", zei topambtenaar Delsman. Maar in de rest van de slopersbranche blijft het toch vallen onder de noemer 'valse concurrentiepositie'. Ook al zegt VROM dat door het deconcentratiebeleid binnen vijfjaar een groot deel is weggesaneerd. In het kader van de Afvalstoffenwet is het verplicht om een aantal voorzieningen in het sloopbedrijf te hebben, waardoor het milieu wordt gespaard en hergebruik van materialen mogelijk wordt. Dat vergt al gauw investeringen van vele tonnen aan speciale vloeren, terreinverhardingen, vetafscheiders en opslagsystemen. Zo is bij de Gebr. Opdam de laatste tijd veel geld gestoken in deze professionele aanpak. Bij de vestiging aan de Haringkade 2 in Katwijk valt nog vèr voor het pand op dat er zo weinig rotzooi te zien is. Kan ook moeilijk als er een prachtmuur van tientallen meters lengte pas is neergezet voor 1,5 ton. „Dat kost natuurlijk een lieve duit, maar het is in zo'n haven toch geen gezicht als daar de wrakken liggen opgestapeld voor de neus van pleziervaarders die hier een dagje aanleggen", zegt Van Leeuwen. Als we tegenwerpen dat zoveel edelmoedigheid wat al te royaal overkomt, wil hij er nog wel aan toevoegen dat het naar de gemeente toe altijd slimmer is om je 'netjes' te gedragen. ,,Ik heb de wethouder zelfs een paar steenmonsters laten zien. Hij mocht van ons kiezen". Nog subsidie gehad? 'Nee! Dat niet, maar je kunt beter een burgemeester mee dan tegen hebben". Dat merkten de Gebr. Opdam wel toen ze geheel legaal aanspraak op een terrein konden maken om het florerende bedrijf de broodnodige uitbreiding te verschaffen. „We hadden het kunnen doordrukken, maar vroeg of laat vind je de gemeente toch tegenover je en dan kun je opkrassen, omdat je een paar keer wat olie of benzine hebt staan morsen". BiéY als volwaardige gesprekspartner met de overheid aan tafel gaan zitten. Het zou mooi zijn als die overheid een streep zet onder de rekening die het opruimen van de 'oude rommel' ongetwijfeld zal opleveren. Die suggestie werd door een van de Stiba-leden in Bunnik gedaan, maar de twee ministeriële ambtenaren wierpen tegen: „We zijn allemaal schuldig en als blijkt dat er bodemvervuiling aanwezig is, dan moet dat op kosten van de vervuiler (sloper) verwijderd worden". Dat kan in de toekomst dan nog best problemen opleveren, want de aanvraag voor een nieuwe vergunning is geen garantie dat de provincie onbekommerd over een afvalhoop heenstapt. In het kader van de Afvalstoffenwet zal de komende vijf jaar f80 miljoen saneringsgeld door het rijk beschikbaar worden gesteld. Want naar het inzicht van VROM zal binnen die tijd het aantal slopersbedrijven van 3000 tot 400 geslonken zijn. Allereerst moet een bedrijf een economisch haalbare toekomst tegemoet kunnen gaan, planologisch ingepast kunnen worden en bijvoorbeeld niet in een waterwingebied liggen. Is verplaatsing niet mogelijk, dan volgt liquidatie, waarvoor een aanspraak op vergoeding gemaakt kan worden. Een sloopbedrijf-nieuwe stijl krijgt in zijn gemeente ook te maken met een gratis inleverterrrein. Het kan gebeuren dat de schrootprijs zó laag is dat een particulier zijn wrak niet kwijt kan. Wettelijk mag zijn wrak niet meer langs de weg staan, dus moet de overheid deze oplossing aandragen. In de Stiba vreest men ook op dit gebied concurrentie, naar het oordeel van VROM is dat echter niet nodig. ,,De gemeente zal bij voorkeur een contract met een sloper afsluiten die zich verplicht deze gratis ingeleverde wrakken op te halen", zo zei Delsman. Uit de zaal kwam het verweer dat in een gemeente met meerdere sloopbedrijven er altijd één bevoordeeld wordt. Naast dit inleverterrein zal de provincie een opslagterrein in het leven roepen dat bij stagnatie van shredderbedrijven dienst doet, maar ook als dwangterrein als een sloopbedrijf onder politiedwang ontruimd wordt. Zo ver zal het bij menig sloopbedrijf niet komen als men tijdig incalculeert dat een professionele aanpak nodig is om levensvatbaar te blijven. Het bezoek aan de Gebr. Opdam maakt duidelijk dat een goed belegde boterham in de 'schone sloperij' zeker valt te verdienen. Van Leeuwen, die als hobby ook nog officieel het veilingmeestervak mag uitoefenen, ontvangt ons in wat eens een machinegroothandel was en later een uitgewoonde ravage nadat het een jeugdsoos is geweest. „Er zat geen ruit meer in en we hebben containers vol aan lege fris- en bierblikjes opgehaald. Nu staat alles knap in de verf en hebben we tonnen geinvesteerd in de ommuring, vetafscheiders, speciale betonnen vloeren, opslagstellingen, vorkheftrucks, kantoorautomatisering en dergelijke. We proberen een zo compleet mogelijk assortiment te leveren, want een klant kan om een portier komen en elders een accu of uitlaat nieuw of vinden. In een grote loods staat alles per merk en soorten onderdelen bijeen dat uit auto's is gekomen die voor het merendeel vrij jong al total-loss zijn verklaard. Iets dat in Duitsland sneller gebeurt en omdat die wrakken daar niet interessant zijn voor handelaren vanwege de goedkopere onderdelen, gaan de meeste 'Duitse deuken' naar Nederland. Opdam heeft een Mercedes-Benz 1213 dubbeldekker, waarmee zes auto's tegelijk gehaald kunnen worden bij een opkoper die net over de grens zit. Met de Mercedes 307 wordt in de buurt van particulieren of garagebedrijven sloopwaardig materiaal opgehaald. Is de auto ontdaan van motorolie, accu, remolie, cardanolie, banden, die allemaal apart worden opgeslagen voor verdere afvoer naar speciaal daarvoor van rijkswege goedgekeurde bedrijven, dan worden alle bruikbare onderdelen eruit gehaald. De gestripte wrakken worden later door een expediteur opgehaald om tot schroot te worden verwerkt. Administratief moet in een goed sloopbedrijf net zo 'schoon werk' worden geleverd. Bij dit bedrijf heeft men onder meer telex, microfiche-apparatuur, computerlijsten van beschikbare nieuwe en imitatie willen kopen. Door ook die zaken op voorraad te hebben, dan wel binnen drie dagen te kunnen leveren, hou je de klant in huis". In het Zuidhollandse Valkenburg aan de Voorschoterweg 41 is de bedrijvigheid in volle gang en staat alles ook zo opgesteld dat de klanten dingen van hun gading zonodig zelf kunnen imitatie-onderdelen, afstandsverklaringen en vooral een goed contact met de Rijksdienst voor het Wegverkeer, Motorrijtuigbelastingdienst en politie. Voor de merken Audi, BMW, Citroën, Ford, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot en Renault origineel en imitatie-plaatwerk kopen behoort hier ook tot de mogelijkheden. Opdam betrekt dat weer van een groothandel-specialist op dat gebied, die deze namaak voornamelijk uit Italië en Taiwan haalt als het gaat om plaatwerk, Turkije is de laatste paar jaar in opkomst waar het gaat om namaakverlichtingssets. Met een totale terreinoppervlakte voor beide vestigingen van 11.000 vierkante meter en negen man in dienst is het een vereiste je zaakjes goed voor elkaar te hebben. Het Centraal Instituut voor het Midden-en-Kleinbedrijf ziet ook alleen heil in een dergelijke aanpak en denkt met een aanbod van 400.000 wrakken dat de levenskansen maar voor 400 schone en professioneel geleide sloopbedrijven weggelegd zijn. De overheid wil meer en meer proberen om alle soorten afval gescheiden te houden en in te laten leveren. Op de Stiba-vergadering in Bunnik kwam daarop een reactie dat sloopbedrijven die zouden moeten gaan werken volgens het nu lopende proefsysteem bij sloopbedrijf Brabebo, wel op gigantische hoge kosten komen te zitten. VROM stelde dat die Brabebo-proef puur is bedoeld om cijfermateriaal op papier te krijgen en niet om aan te tonen waartoe men slopers zou kunnen verplichten. „Kosten en investeringen moeten in de ogen van alle ministeries levensvatbare bedrijven opleveren. Het afvalprobleem kan dan wellicht door een ver doorgevoerd hergebruik opgelost worden. Zo is op dit moment een accushredder bij Billiton in Arnhem aan het proefdraaien en kunnen banden als brandstof bij cementfabrieken gebruikt worden, dan wel als geluiddempend onderdeel bij asfaltproduktie", zo zei Franken. SIEM LEEUWENKAMP Die gedegen aanpak van het slopersvak en handel in onderdelen staat ook het Stiba voor ogen. Zeker in het licht van wat er in het verleden is bedreven wil de stichting nu Peugeot heeft er heel goed aan gedaan om samen met de Italiaanse carrossier Pinin- farina van het populaire mo del 205 een cabriolet te ma ken. Bewondering alom voor de degelijke wijze waarop een en ander technisch in elkaar zit, zonder afbreuk te doen aan de, laat ik zeggen, jeugdi ge lijnen van deze Peugeot. De serie modellen die uit de di verse fabrieken in Frankrijk komen, gaat intussen al over de 20 heen. Dit type komt in vergelijking met Ford en VW qua prijs als gunstigste uit de bus. Voor f 41.950 staat de cabrio met 1.6-litermotor en een vermogen van 115 pk in het zonnetje. De Duitse pen danten komen uit op 46 en 45 mille. Op zo'n prjsverschil van 2 tot 4000 gulden moet er ontegen zeggelijk meer kwaliteit gele verd worden zou je zeggen, want rijprestaties, comfort en dergelijke doen niet veel voor elkaar onder bij dit trio. De Escort en de Golf bieden welis waar iets meer ruimte, voor de achterpassagiers en de baga ge, daar staat tegenover dat de 205 - zeker ook niet aan de krappe kant - er een stuk leuker uitziet. Het bedieningsgemak van de auto kennen we al van vorige types waaronder diesel, GTI, maar ook de gewoonste XE met 1-liter-krachtbron. Stuk voor stuk vlot schakelende bakken, uiteraard met ver schil in zitcomfort, brandstof verbruik en prestaties op de weg. Wat dat laatse betreft kun je met de cabriolet heel goed uit de voeten. Want een top die vlotweg over de 190 km/per uur komt, de teller geeft dan wel 205 km/per uur aan, is met de kap dicht toch niet een snelheid die je traag kunt noemen. Maar goed, die 115 paardekrachten staan niet voor niets ter beschikking, dus dat probeer je even uit. Met de kap open, net zoals bij de oerversie van de cabriolet het tweewielige voertuig dat 'sjees' heet en slechts door één paard wordt getrokken, is een gangetje van rond de 100-120 km/per uur aangenaam. Je komt niet om in het lawaai (de ruiten staan omhoog) en het verbruik is redelijk (1:10 gemiddeld). De kap is afge dekt door een losse hoes met drukknopen en zachte be- schermeinden voor de ellebo gen van de achterpassagiers. Het is wel even een gedoe om dat ding netjes te monteren of te demonteren. Uiteraard is de 205 in deze uitvoering verstevigd, anders zou het zaakje zo in tweeën breken. Die nodige stijfheid is verkregen door langsliggers binnenin, dikkere buiten- langsliggers met over de hele lengte een centrale verstevi ging binnenin. Onder de vloer een stevige plaat op de dwars liggers, kokerbalk extra on der de voorstoelen en ter hoogte van de achterbankleu ning over de breedte een plaat. De rolbar zorgt uiter aard ook nog voor het nodige verband en biedt de nodige veiligheid bij een koprol. Deze CTI heeft een aantal ex tra's die de CT met 1360-cc- motor mist. Centrale portier vergrendeling, elektrisch te stellen ramen van de portie ren, meters voor koelvloeistof- temperatuur, oliedruk en olie- De 205 van Peugeot met een Duits neefje naast zich. temperatuur, getint glas en halogeen vèrstralers. De af werking is prima, een leuk gestreept rood/zwart stofje over de uitstekend zittende stoelen, meters op het dash board staan goed opgesteld en opbergruimte op, onder of naast het dashboard is voor handen. De portieren hebben nog kaartenvakken, en op de traploos te regelen stoelleu ningen staan verstelbare hoofdsteunen. Met deze 205 kun je leuke luchtsprongetjes (Frans: ca briole) maken, zeker als je weet dat 0-100 km/per uur in 9,7 seconden gaat. Maar altijd komt de op lichtmetalen wie len met 185/60HR14-banden staande 935'kilo zware auto weer op zijn prettig stug ge veerde pootjes terecht. Zou den we een op maat gesneden keus moeten maken, dan zou de extra luxe van lampen, glas en elektrische bediening ach terwege kunnen blijven. Die motor is gewoon een 'must de cabrio', zo heerlijk kun je daar mee spelen. Overbrengings verhoudingen liggen dicht bij elkaar, waarbij de 5de versnel ling wel vraagt om niet al te veel het toerental te laten zak ken. Met een koppel van 131 Nm'400 toeren per minuut is deze weliswaar 40 kilo zwaar dere 205 als een open doosje vooruit te blazen. Wat het op de weg allemaal aankan (zij wind, hobbels, lange of korte bochten) valt samen te vatten onder de noemer: voorbeeldig. Kijken we naar het gehele concept van deze Peugeot, dan mag je gerust stellen dat het een klassiek blijvertje gaat worden. De compacte 3.70 me ter lange 205 is bij uitstek geschikt om er een cabrio van te maken, dat zie je wel eens anders. In het Markiezenhof te Bergen op Zoom wordt een overzichts tentoonstelling gehouden van werk van schilderes Lucy van Dam van Isselt. De van oor sprong Bergse Lucy van Dam leefde van 1871 tot 1949 en werkte onder meer in Veere. (Tot 10 augustus, maar nim mer op maandag). In de Vleeshal van het Middel burgse stadhuis is de installa tie 'Libretto 86' van Richard Hefti te zien. Hefti heeft tij dens een verblijf in Middel burg deze installatie speciaal voor de Vleeshal ontworpen en uitgevoerd. Ze is te zien tot 21 juli, dinsdag t/m zaterdag van 11 tot 17 uur en op zondagen van 13 tot 17 uu- r.a2f31hl8121m24 wynstock Galerie 'De Wynstock' (Bel- linkstraat 32, Middelburg) ex poseert t/m 26 juli werken van Tie Hof uit Ritthem en Tessa Braat uit Zierikzee. Van Tie Hof zijn er landschappen en portretten in een heel eigen stijl en techniek met een sterk impressionistisch karakter. Zij volgde een opleiding in teke nen en schilderen bij Joost Maréchal. Van Tessa Braat uit Zierikzee zijn schalen en vazen te zien, die opvallen door de fraaie glazuren die gebruikt worden. In het kader van het Marquis- grafïekgala 1986 exposeert Guido Eckhardt kleuretsen in de toonzalen van Ahrend aan de Rooseveltlaan te Vlissin- gen. Voorts op dit gala op de bo venverdieping van de Gevan gentoren (Vlissingen, Boule vard) grafiek van Willy Belin- fante en Arja van den Berg. (Dagelijks van 10 tot 22 uur). In Etcetera (in het Markiezen hof) te Bergen op Zoom expo seert tot en met 20 juli 1986 Jacques Bakker foto's onder de titel 'Piëdestal'; dit in com binatie met Karin Kunst, die 'Gegraveerd Glas' tentoon stelt. Dagelijks van 14.00 tot 17.00 uur, behalve op maandag. De Vlissingse galerie De Blaeue Acolye geeft in de maanden juli tot en met sep tember bijzondere aandacht aan oude grafiek. Werken van onder anderen Bakhyzen, Wenzel Hollar, Groenewegen en Whistler, Seymour Haden, Alexander Haig, Legros. Voorts is er de collectie topo grafie. Open: maandag t/m za terdag van 13.30 tot 17 uur, zondagen van 14 tot 17 uur (Bellamypark 22). In de Dikke Toren te Zierikzee exposeert Anje Schoneman olieverfschilderij en. Bob Pingen exposeert tot 13 september in het Zeeuws Mu seum in Middelburg. Pingen studeerde achtereenvolgens aan de Vrije Academie in Den Haag en de Koninklijke Aca demie in Antwerpen en Gent. Na 1975 exposeerde hij in Mid delburg, Haarlem, Leiden en Utrecht. Rick Koren exposeert tot en met 31 juli in het Zeeuws Kun stenaars Centrum in de Klove niersdoelen en Achter de Houttuinen in Middelburg. Het zijn objecten in beton, ijzer en gips. (Dinsdag t/m zaterdag 14-17 uur) De Kunstbeurs Zeeland wordt onder de titel 'Kunst ten Toon' tot 6 juli in de zalen van hotel Britannia te Vlissingen gehou den. Deelnemende kunstenaars: W. J. van Anraad, Zierikzee; Wim Bakker, Wilhelminadorp; Paul Bartels, Heinkenszand; Ri chard Beek, Middelburg; Cor- rie Blaas, Middelburg; Wilfried van den Boom, Vlissingen; Ad Braat, Zierikzee; Tessa Braat, Zierikzee; Eric Brandts, Vlis singen; Jos Brouwers, Vlissin gen; Miems van Citters, Burgh-Haamstede; Marie-José de Cock, Terneuzen; Han Deii, Axel; Cor van Dixhoom, delburg; Ronald van Dokkuit Goes; Krijn Doolaard, Hoof plaat; Marinus van Dijkt Burgh-Haamstede; Guid Eckhardt, Vlissingen; ja Haas, Vlissingen; Joost g Heeren, Terneuzen; Tien Heej termans, Noordgouwe; Wil) de Houck, Waterlandkerkji Henny Huser, Middelburg; Éi nest Joachim, Biervliet; Ki lenberg Kollektief, Vlissinget Johan Klein, Terneuzen; Kollaard jr., Waterlandkerkj J. Kortekaas, Middelbuti Sander Littel, Oudelandi Hans Lücken, Westdorpe; Le de Meester, Vlissingen; Gerat Menken, Kloetinge; Mattti Murre, Goes; Nelly van Niet wenhuijzen, Lewedorp; Ine) Otte, Goes; Bob Pingen, VI) singen; Kaza Poorter Holslai Hulst; Marten Postma, IJzei dijke; Eddy Quite, Vlissingei Jon van de Riet, Zierikzs Marcel Lucien Robbe, Vlissii gen; Eric Roest, Middelbur Gust Romijn, Dreischor; Hai de Ruijter, Axel; George Schi de, Goes; Ferdinand Sloe Westdorpe; Albert Verbui Vlissingen; Jan Verschoot Oostburg; Jenneke Weijlan Hulst. Deelnemende galeries: Gal rie Bellemans, Axel; Galer Esprit, Clinge; Galerie l quis, Vlissingen; Bellamy Vlissingen; Galerie 66, Oos burg; Culturele Raad Goei SBK Zeeland, kunstuitlee Middelburg; Stichting Nieui Muziek Zeeland, Middelhui Zeeuws Kunstenaarscentrui Middelburg; Zeeuws Museuj Middelburg. (10.30-21.00 uur) Tot 26 juli exposeert A. va Arkel van Mameren aquan len en pastels in 'La Reine' a de Lange Zelke in Vlissinge: In galerie 'Art House' in Bie vliet is tot en met 19 juli wei te zien van de Zeeuws-Vlaai se kunstenaars Johan Wijl en Camiel van Grembergh De tentoonstelling omvi schilderijen en beeldhouwt ken. Het 'Art House' is va maandag tot en met zaterdi geopend van 9.00 tot 12.00 ui Zaterdagmiddag is de galei geopend van 13.00 tot 16.1 uur. Galerie Potteriet in Midda harnis (Nieuwstraat) laat tot augustus schilderijen en kei misch zien van Peter Janse uit Zierikzee. Woensdag tote met zaterdag van 10 tot 16 ui en op vrijdagen tot 21 uur. In het kader van het Tiende Festival van de Nieuwe Mu ziek - tot 7 juli in Middelburg - exposeert Jacques Charlier in het Centrum Nieuwe Muziek (Kloverniersdoelen), Achter de Houttuinen. Deze Belgische kunstenaar laat veertien re cente werken zien. Ook in het Centrum: de com putergestuurde muziekinstal latie van Floris van Manen en Trimpin. Voorts - en permanence - werken van Willem Buys en Marije van Dijck. In het Strandhotel aan de Vlis singse Boulevard exposeert Jan Hoogendoorn tot en met 10 augustus aquarellen. Het thema is 'Langs en op het water'. De opening is zondag 29 juni om 15 uur. De Goese culturele raad org) niseert van 1 tot en met 30 ji voor de tiende keer een zoma tentoonstelling in de Gro Kerk. De titel van de exposil is 'Ruimte in de ruimte van Munster, Kees Wevei Maarten de Reus en Rob H melijnck werken eraan ma Letterlijk, want het gaat de keer om een manifestati waarbij de kunstwerken in loop van de maand in de ruil te van de kerk worden opg bouwd. Gedurende die bouw is de expositie al bezichtigen. Op opbouwperiode zal fees! lijk worden afgesloten op terdag 19 juli tijdens een eenkomst om 14 uur in trouwzaal van het Goese sta huis. Saskia Bos, organisati van Sonsbeek 1986 in Arnhei zal die afsluiting verzorgen. I werken in de Grote Kerk bi ven vervolgens nog tot en ra 30 juli te bezichtigen. Deze middag - vrijdag - woi in de hal van het Vlissin? stadhuis aan een fotograf tentoonstelling van de Irake A. Hussain Nabil geopend I uur). De fotograaf heeft expositie de titels 'Love peal humanity without border' f geven. Te zien tot en mei augustus van 9 tot 17 (maandag t/m vrijdag). Inter Scaldis (Kruiningen) de reeks exposities van pla tieken in de tuin voort metei tentoonstelling van drie B sche kunstenaars: Marie-1 Haar (Brussel), Lidy Hoewa (Hasselt) en Jan van de Kerc hove tKortrijk) zetten 1» beelden buiten in de zomerp riode. Gedeputeerde Boersma opent vandaag - vi dag - te 16.30 ure. Istvan Szenassy, directeur vi het Zeeuws Museum, ope vrijdag 11 juli om 17 uur zomertentoonstelling in tuin van het Burgerweeshi te Zierikzee. In de woonomgeving van I en Tessa Braat exposeren beeldhouwers Blank, deBo: v. d. Bosch, Braat, Buth, 0 lier, v. Citters, Dunnewo Göbel, Gomes, den Holland Hulleman, Italianer, Joactó de Jong, Jonker, Karrer® Kreuger, Lensing, Murre, 0e len, Pistorius, Soerink, Spa* Terwolde, Verkaaik, de Vrii de Waard en Wiertz. Dit combinatie met een aantt van klein antiek binnen. 12 juli-15 augustus, maand t/m zaterdag 10-17 uur (Po straat 45, Zierikzee). i

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1986 | | pagina 14