Vijf brandweerkorpsen
bij oefening Zandkreek
Douane 400jaar
'WAAR LIGT DE GRENS
Omwonenden in geweer tegen
opslag bestrijdingsmiddelen
TEN BEHOEVE PLANKZEILERS SCHOTSMAN
Vlissingse
muzikanten
ontberen
oefenruimte
Vernielingen bij
inbraak Vlissingen
Tas gestolen in
Vlissingen
Politie waarschuwt
voor oplichter
Overlegorgaan
zwakzinnigenzorg
Vacaturebank
Prijs op expositie
in Frankrijk voor
Robrecht Stormens
Peil
Te laat
Nuttig
VRIJDAG 6 JUNI 1986
Motorbotenbaan Veerse
Meer op andere plaats
KORTGENE - De westelijke baan voor snelle motorboten in het Veerse Meer zal een stuk
worden verlegd in de richting van de Walcherse kust. Dit gebeurt omdat plankzeilers, die het
surfcentrum De Schotsman als vertrekpunt hebben, regelmatig worden gehinderd door de
motorboten. Ook de rijkspolitie te water was ontevreden over de bestaande situatie.
De strook water tussen de Noordbeve-
landse oever en de baan voor snelle
motorboten is namelijk dermate
smal, dat het bijna onvermijdelijk is
dat surfers vanaf De Schotsman in die
baan terechtkomen, wat gevaarlijke
situaties oplevert. Het besluit om de
baan te verleggen werd donderdag in
Kortgene bekend gemaakt in een ver
gadering van het Recreatieschap
Veerse Meer.
De rijkspolitie vind het ondoenlijk om
in dat gebied voortdurend corrige
rend op te treden, zodat nu is besloten
om de baan zo te verleggen, dat er
tenminste een strook van 600 meter
overblijft voor de plankzeilers. In de
nieuwe situatie wordt tevens bewerk
stelligd dat surfers het Veerse Meer
kunnen oversteken, zonder gebruik te
VLISSINGEN - In de nacht van
woensdag op donderdag is ingebro
ken in de rijksscholengemeenschap
'Scheldemond' aan de Brouwenaar-
straat in Vlissingen. Een stencilma
chine en een inbrander werden met
inkt en correctielak besmeurd. Om
binnen te komen werd een dakkoepel
verwijderd. Bij de politie was niet
bekend hoe groot de schade is.
VLISSINGEN - In een bar aan de
Nieuwendijk in Vlissingen is woens
dagavond een tas gestolen. De 23-
jarige A. M. T. K. uit Vlissingen deed
daarvan donderdag aangifte bij de
politie. In de tas zaten enkele waarde
papieren, waaronder een rijbewijs en
een portemonnee met vijftig gulden.
De Vlissingse was gaan dansen en had
haar tas onbeheerd op een tafeltje
achtergelaten.
VLISSINGEN - Het is droevig
gesteld met oefenruimten voor
muzikanten in Vlissingen. Dat
is de uitkomst van een enquête
die de Stichting Muzikantenbe-
langen in oprichting hield on
der (pop)muzikanten in de ge
meente Vlissingen. In april
werd begonnen met het ver
spreiden van 150 enquête-for
mulieren, waarvan er inmiddels
ruim dertig ingevuld terug zijn
ontvangen. Doel van de enquête
was om duidelijkheid te krijgen
over de behoeften aan oefen
ruimten en om collega-muzi
kanten te bereiken.
De stichting wil volgende week
wethouder D. J. P. Bruinooge
van Vlissingen een werkplan
aanbieden, in de hoop dat er zo
snel mogelijk oefenruimten ko
men en dat de belangen van de
popmuzikanten serieuzer wor
den behandeld.
,,Uit de enquêe blijkt dat er een
schreeuwende behoefte is aan
goede oefenruimten in de ge
meente. Van de 15 bands die
hebben gereageerd (wij schatten
het totale bestand aan groepen
op zo'n 25) is er slechts één groep
die geen problemen heeft met de
oefenruimte. Verder besteden de
muzikanten 15 uurper week per
persoon aan het maken van mu
ziek", verduidelijkt Geert van
Enkevoort, de initiatiefnemer
tot de enquête. „Wat verder op
valt is dat de muzikanten meer
informatie en onderling contact
willen hebben. Ook het verkrij
gen van studio- en PA( Power
Amplifler)faciliteiten staat hoog
op de lijst van verlangens van de
muzikanten. Ook het feit dat de
culturele minderheden buiten
hun milieu onbekend zijn is ver
meldenswaard", vervolgt Van
Enkevoort.
Eén van de activiteiten die de
Stichting Muzikantenbelangen
in oprichting wil organiseren, is
het opzetten van een vacatuere-
bank voor muzikanten. „Wij
willen van alle muzikanten ge
gevens verzamelen, zoals het
soort instrument dat zij bespe
len en hun favoriete muziek
soort. De mensen die zoeken
naar medemuzikanten kunnen
dan met een eenvoudig telefoon
tje naar de Piek in Vlissinqen
elke maandagmiddag van 13.00 -
uur tot 17.00 uqr informatie
krijqen over andere muzikan
ten", aldus Van Enkevoort.
Andere activiteiten zijn het zo
snel moqelijk creëren van oefen
ruimten, het verlenen van ver
schillende diensten, belangenbe
hartiging van de muzikanten en
het organiseren van jamsessies,
workshops en cursussen.
De Stichting Muzikantenbelan
gen in oprichting houdt vandaag
(zaterdag), een jamsessie in de
Piek van 15.30 uur tot 17.30 uur.
Apparatuur en instrumenten
zijn aanwezig.
hoeven maken van de vrij smalle
strook water tussen de Veersegatdam
en het uiteinde van de baan voor
SAS VAN GENT - De Sasse kunst
schilder Robrecht Stormens heeft
met zijn schilderijen 'Watermolen',
'Assenede' en 'Rotsen aan de kust'
een bokaal en een oorkonde gewon
nen tijdens een expositie in de stad
Belle in Frankrijk. Aan de tentoon
stelling namen onder anderen acht
Sasse amateur-kunstenaars deel met
schilderijen, etsen, keramiek, manne
quinpoppen en aquarellen.
snelle motorboten. In het verleden
ondervonden de sportvissers op de
Veersegatdam hiervan aanzienlijke
hinder.
Tijdens de vergadering namen de
bestuursleden tevens kennis van het
onderzoek, dat twee Delftse studen
ten hebben verricht naar de wense
lijkheid om het waterpeil in het
Veerse Meer te verlagen. De studen
ten stellen voor om het zomerpeil
langer te handhaven en de duur van
het winterpeil zodoende te bekorten.
Bovendien zou dat peil dan op -0.70
meter NAP moeten liggen. Beide stu
denten lichtten tijdens een lezing
hun bevindingen toe.
De technische adviescommissie van
het Veerse Meer merkt naar aanlei
ding van het onderzoek op dat de
kosten-batenanalyse niet volledig is.
Bovendien zijn de buitendijkse gron
den niet bij het onderzoek betrokken,
zodat de effecten van het voorstel
onduidelijk zijn. Ook de effecten van
het beheer door Domeinen zijn in
beschouwing genomen. De technische
advies commissie stelt daarom voor
om de proefneming met een gewijzigd
peil, zoals dat afgelopen jaar is ge
beurd, voort te zetten. In 1985 werd
het Veerse Meerpeil gedurende de
maand okteober op het tussenpeil
van -0.30 NAP ingesteld in plaats van
het tussenpeil - zoals tot dan toe
gebruikelijk - in oktober op het win
terpeil van -0.70 NAP te brengen.
Voorzitter mr. J.P. Boersma stelde
vast dat met name de waterschappen
zich verzetten tegen wijziging van de
oude situatie. „Het waterschappen
willen geen risico lopen, maar ze heb
ben geen argumenten om het be
staande peil te handhaven", aldus
Boersma.
GOES - De brandweerkorpsen van
Kattendijke, Goes, Wolphaartsdijk,
Kortgene en Colijnsplaat zijn maan
dagavond ingezet bij een alarm-oefe
ning nabij de Zandkreeksluis. Vóór
de sluis aan de westzijde, de kant van
het Veerse Meer, stonden twee boten
fictief in brand. Aan beide kanten
van de brug waren auto's op elkaar
gebotst. De rijkspolitie van de groep
Kortgene en de Goese gemeentepoli
tie hielden het verkeer over de pro
vinciale weg Goes richting Zierikzee
in de gaten.
Het brandweerkorps van Wolphaarts
dijk bestreed de brand op een beton-
ningsvaartuig van rijkswaterstaat.
Het vuur op dit schip van het loods
wezen ging gepaard met rookontwik
keling. De spuitgasten van Wol
phaartsdijk redden daar drie slachtof
fers, gespeeld door leden van het
Goese jeugdbrandweerkorps, en zet
ten voor de brandbestrijding de mo-
torspuitaanhangwagen in.
Daartegenover lag een platte schuit
aan een steigerpaal gemeerd. Op dit
brandende vaartuig waren ook drie
'slachtoffers'. Zij werden gered door
de brandweerlieden van Kortgene.
Het korps bereikte de vuurhaard met
een bootje van de Dienst der Domei
nen, zoals ook staat beschreven in het
reddingsplan dat wordt gebruikt bij
calamiteiten op het Veerse Meer. Van
af een steiger in de buurt waren twee
slachtoffers in het water geraakt. De
duikploeg van de brandweer Goes
viste de drenkelingen uit het water.
Zowel automobilisten vanaf Noord-
Beveland als bestuurders vanuit Goes
werden afgeleid door de brandende
schepen. Het resultaat: twee auto
ongelukken, één aan elke zijde van de
brug. Het Kattendijkse brandweer
korps bevrijdde met behulp van mate
riaal uit de hulpverleningswagen van
brandweer Goes vier slachtoffers uit
hun beknelde positie. Ongeveer het
zelfde ongeval deed zich voor aan de
andere kant van de brug; de brand
weerlieden van Colijnsplaat boden
daar de helpende hand aan zes slacht
offers. In een van de auto's brak brand
uit. In werkelijkheid zouden de onge
lukken zijn gebeurd op de tweebaans-
weg. Maandagavond waren de auto's
voor de oefening op de parallelweg
tegen elkaar gereden.
De oefening liet aanvankelijk op zich
wachten. Niet omdat de hulpverleners
te laat bij hun post waren, maar
omdat de ramp zelf zo'n 25 minuten te
laat begon. Een woordvoerder van de
regionale brandweerkring Noord en
Midden Zeeland zei dat 'de oefening
voor negentig procent was geslaagd.
Zou dat percentage honderd bedra
gen, dan was oefenen niet meer no
dig', aldus de zegsman. Het doel van
de gezamenlijke brandweeroefening
was om de disciplines van de korpsen
te testen en de onderlinge samenwer
king te verbeteren.
ZIERIKZEE - De rijkspolitie van
Schouwen-Duiveland waarschuwt
voor een scharenslijper, die vooral
oudere mensen probeert op te lich
ten. Er zijn al verschillende klachten
binnengekomen over abnormaal ho
ge bedragen, die man voor het slijpen
van messen vraagt.
In één geval moest iemand 150 gulden
neertellen voor het slijpen van vier
messen. De politie adviseert eerst
naar de kosten te vragen.
MIDDELBURG - Zwakzinnigenzorg -
Het Provinciaal Overlegorgaan Zwak
zinnigenzorg (POZ) houdt op donder
dag 26 juni om twee uur een extra
vergadering in het gebouw Dam 31 in
Middelburg. Op de agenda staat on
der meer de notitie van de sectie
zwakzinnigenzorg over de planning.
De POZ vergadering van 11 septem
ber is verschoven naar donderdag 25
september.
Een beeld, van de alarmoefening op éën van de ingezette vaartuigen bij de
Zandkreeksluis.
TERNEUZEN - Vanaf vandaag (vrij
dag) tot en met 3 juli hangen in de hal
van het stadhuis van Terneuzen
werken van de kunstenaar Arne
Zuidhoek. Het gaat om 'maritieme
werken', de specialiteit van Zuid
hoek, die in 1941 in Amsterdam werd
geboren.
In zijn geboortestad studeerde hij aan
de rijks Academie voor Beeldende
Kunsten. Daarvoor had hij overigens
op een aantal koopvaardijschepen ge
varen; en z'n diensttijd voltooide hij
bij de Koninklijke Marine. Na de
academie ging hij aan de slag als
beeldend kunstenaar en publicist.
Aan inspiratie had hij geen gebrek; de
talloze reizen met zijn schoener 'De
Hoop' leverden hem voldoende mate
riaal op. Zuidhoek werd ook medewer
ker van twee tijdschriften op nautisch
gebied, 'De Blauwe Wimpel' en 'Spie
gel der Zeevaart'. In '74 begon hij zijn
schrijversloopbaan. Inmiddels heeft
hij tien 'titels' op z'n naam staan. Dat
Zuidhoek hing donderdag zelf zijn
werk op
werk leverde hem trouwens ook de
nodige onderscheidingen op.
Het aantal tentoonstellingen in bin
nen- en buitenland is niet meer te
tellen. In de stadhuishal in Terneuzen
zijn aquarellen en waterverven van
moderne zeilschepen te zien. Het zijn
met name vaartuigen die deelnamen
aan de zeilmanifestaties 'Sail 80' en
Sail 85'. Vooral de trotse windjam
mers vallen op.
De douaniers Z. van der Laan (links) en R. Simjouw aan het werk in de haven van Terneuzen. Aan boord van het
schip wordt de lading vergeleken met de vrachtbrief.
Dienstgeleider T. Meertens van de post douane en accijnzen in
Terneuzen haalt een nieuwsbrief met de flitsende kop 'Douane 400'
voor de dag. Daarin staat alles over de viering van het 400-jarig bestaan
van de douane in Nederland. Het wordt een feest met hapjes en drankjes
en allerlei leuke verrassingen. „Kijk, er wordt hier ook gesproken over
een bloemenattentie. Op vier grensovergangen aan de oostgrens krijgt
het inkomend en uitgaand verkeer op donderdag 12 juni een bloemetje.
Het was misschien leuk geweest om dat hier ook te doen, maar eigenlijk
heeft het geen zin, omdat de personencontrole aan de zuidgrens begin
jaren zeventig is afgeschaft".
Het personeel van de douanepost in
Terneuzen is nog nauwelijks in
feeststemming. De douane mag dan
wel 400 jaar bestaan, zeker in Ter
neuzen gaat het dagelijks werk ge
woon door. Meertens is nog nauwe
lijks z'n verhaal begonnen of een
douanebeambte wrijft hem een kof-
fiekaart onder de neus. „Er is vier
keer koffie genomen, dat kunnen
toch nooit 36 kopjes zijn?" Meertens
fronst de wenkbrauwen. „Ach, wat
doet het er toe, zet ze er maar op",
mompelt hij. Een moment later
komt een andere collega binnenge
wandeld met een dik pakket formu
lieren onder de arm. Of Meertens
die maar eens op z'n gemak wil
bekijken. „Ik zie het al, een gewij
zigd fiat, er klopt iets niet", aldus de
dienstgeleider.
Meertens geeft toe dat de douane
formaliteiten in de loop van de jaren
sterk vereenvoudigd zijn. Tenmin
ste voor de vrachtwagenchauffeurs
en de expediteurs. Voor de douane
ambtenaren is het werk alleen maar
ingewikkelder geworden. Plaatsver
vangend dienstgeleider J. F. Tolle
naar knikt. „Je kunt rustig stellen
dat de werkdruk bij de douane de
laatste tien jaar enorm is toegeno
men. Die druk zit 'm niet zozeer in
de hoeveelheid werk, maar in de
kwaliteit van het werk. Als douane
man moet je tegenwoordig overal
verstand van hebben". „Zeker in
een regio als de onze", vult Meer
tens aan. „We worden elke dag
geconfronteerd met een scala aan
voorlichting en wetgeving van de
Europese Gemeenschap. Dat is
moeilijk bij te houden en bovendien
neemt het transport van steeds
meer verschillende goederen sterk
toe".
Tollenaar stelt vast dat het beroep
van douanier niet zo nostalgisch is
als de meeste mensen denken. „Nee,
de tijd dat we constant achter
smokkelaars aanzaten is voorbij.
Ons werk is voor 75 procent een
administratief gebeuren. De rest is
toezicht, vroeger was het precies
andersom".
Daar weet Meertens van mee te
praten. „Voor de jaren zestig
had je nog in elk dorpje een veld-
dienstpost. Ik zat zelf in die tijd
ergens in Brabant. Wat je deed was
het lokale grensverkeer in de gaten
houden. Ik heb het nog meege
maakt dat ik 's nachts een stuk of
twintig 'pungelaars' met pakken
boter door het veld zag kruipen.
Soms was ik met de spijkerplank
in de weer. Die wierp ik van te
voren uit. Als een met boter gela
den auto dan niet op mijn stopte
ken reageerde, stond ie een kilome
tertje verder met lekke banden. Ik
kwam dan op het fietsje achter
aan".
Het douanewerk is dan wel een
administratief gebeuren geworden,
hetzelfde geldt voor de frauduleuze
activiteiten. Het onder de zitting
van de autostoel weggemoffelde
slofje sigaretten, heeft plaats ge
maakt voor de witte boordencrimi
naliteit. En daar heeft de douane in
de grensstreek nauwelijks vat op.
Meertens: „Daar hebben wij niks
mee te maken, dat zijn zaken voor
het fraudeteam".
„Inderdaad, er wordt eigenlijk al
leen nog gefraudeerd op papier. De
grote tijd van het smokkelen is
voorbij", zegt Roman Hemelsoet uit
het gehucht Driekwart bij Zand
straat desgevraagd. Hemelsoet, die
vroeger bekendheid genoot als
'smokkelprins', concludeert dat er
niks meer te smokkelen valt. „Soms
kom ik aan de grens en dan vraagt
zo'n jong commiesje: heeft u nog
iets aan te geven? Dan zeg ik altijd:
nee, maar als u iets weet, vertel het
me dan, dan kan ik misschien nog
een paar centen verdienen. Dan
moet je ze zien kijken".
Als het aan Hemelsoet ligt, dan
mogen de EG-grenzen morgen wor
den afgeschaft. „De prijsniveaus
verschillen nauwelijks meer, wat
valt er nog te smokkelen? Ik geloof
dat je tegenwoordig al met 800
gulden aan goederen de grens mag
passeren. Nou, neem dan eens een
auto waar vier man inzit, dan heb je
al een aanhangwagen nodig. Ik
snap niet dat er op het punt van die
grenzen nu al 400 jaar geklungeld
wordt. Kijk eens naar Verenigde
Staten. Dat is het machtigste land
van de wereld geworden, omdat er
geen grenzen zijn".
Het valt dus mee met de smokkel in
het Zeeuws-Vlaamse grensgebied.
Tollenaar beaamt dat. De surveil
lancedienst vat op een stil landweg
getje nog wel eens een smokkelaar
in de kraag, maar om erg spectacu
laire aanhoudingen gaat het in de
regel niet. Inderdaad, men mag in
derdaad voor zo'n 900 gulden aan
boodschappen mee de grens over
nemen. Een speciale regeling is er
voor sigaretten, tabak en gedistil
leerd en verder heeft het lokale
grensverkeer zich aan bepaalde re
gels te houden. Meertens: „Het gaat
bij die 900 gulden om een vrijstel
ling voor reizigersbagage. Je kunt je
wel afvragen waar de grens tussen
bagage en handelsgoederen ligt".
Met de afschaffing van de grenzen,
zoals door Hemelsoet voorgesteld,
hebben de douanebeambten duide
lijk minder haast. Dat moet erg
geleidelijk gaan. Voorlopig wordt
nog gewerkt aan het vereenvoudi
gen van de douaneformaliteiten. Zo
komt er per 1 januari 1988 een
formulier waarmee in 'de Gemeen
schap' in één keer alle douanehan
delingen kunnen worden afgewerkt.
„Het zogenaamde 'Enig document'.
Dow Chemical en CPC hebben er al
een proef mee gedaan en die is
uitstekend verlopen", aldus Tolle
naar.
Overigens is er volgens de waar
nemend dientsgeleider vrijwel
nooit sprake van oponthoud voor
de chauffeurs aan de grensposten.
„Je ziet wel eens een file van tien
vrachtwagens bij de grensover
gang in Sas van Gent staan. Maar
daar heeft de douane niets mee te
maken, de chauffeurs laten op die
plaats hun papieren in orde maken
door een expediteur".
Echte klachten over oponthoud ko
men volgens Tollenaar uit Italië.
Daar komt het voor dat chauffeurs
uren of soms dagen moeten wach
ten. „Vermoedelijk heeft dat te ma
ken met de binnenlandse wetgeving
daar".
Behalve in de grensstreek is de
douanepost Terneuzen ook actief in
de Terneuzense haven en beheert
daar een aantal douaneloodsen.
Meertens: „Die zijn bestemd voor
de opslag van douanegoederen.
Goederen dus waarover nog belas
ting moet worden betaald". Binnen
komende schepen worden regelma
tig gecontroleerd. „Soms gaat er
een hasjhond aan boord, maar echt
grote drugsvondsten zijn er in Ter
neuzen nog niet gedaan. Een keer
nebben we een hasjbootje in Bres-
kens gehad", aldus Meertens.
Ach, eigenlijk zit de douane in
Zeeuwsch-Vlaanderen niet op grote
drugsvangsten te wachten. Er is al
genoeg te doen en dat terwijl het
team onderbezet is. Er werkt zo'n
115 man bij de post Terneuzen en
dat zijn er vijf te weinig.
Het is dus duidelijk dat niet ieder
een naar het jubileumfeest in Den
Haag kan. Daar hebben de organi
satoren rekening mee gehouden. De
'thuisblijvers' kunnen de twaalfde
ook rekenen op een leuke attentie.
De douanebeambten in Terneuzen
zien dat, ondanks twijfels over 'die
400 jaar', met belangstelling tege
moet. In Terneuzen is men er name
lijk nog niet helemaal uit of de
douane in Zeeuwsch-Vlaanderen
ook 400 jaar bestaat. „Bij mijn
weten is de zuidelijke landsgrens in
1843 bij de grensovereenkomst van
Maastricht vastgesteld. Volgens mij
zijn er toen pas douaneposten in
Zeeuwsch-Vlaanderen gekomen",
aldus Meertens.
Waldemar Ysebaert
SEROOSKERKE (W.) - De inwoners
van Serooskerke die bezwaar hebben
gemaakt tegen de voorgenomen uit
breiding van het bedrijf Groenleer in
dit dorp konden donderdagavond
vragen stellen om opheldering te
krijgen over wat er nu precies gaat
gebeuren. Ze maakten van de gele
genheid gebruik om hun argumenten
mondeling toe te lichten. Het bedrijf
heeft een uitbreiding van de hinder
wetvergunning gevraagd om in
plaats van 15 ton nu maximaal 24 ton
bestrijdingsmiddelen te mogen op
slaan. De hoofdvestiging van Groen
leer is in Kapelle; de loods in Seroos
kerke, nu een dependance, zou voor
taan moeten dienen als opslagplaats.
De omwonenden vinden dat te ge
vaarlijk in een gebied dat zo dicht
bevolkt is. Ze zijn ervan overtuigd dat
een bedrijf dat gevaarlijke stoffen
opslaat niet in de bebouwde kom
hoort, en zeker niet in de buurt van
een school en een levensmiddelenbe-
drijf.
H. G. Bomhof van de inspectie voor
milieuhygiëne was het daar eigenlijk
wel mee eens: „Als het om een nieuw
bedrijf ging dan zou ik de gemeente
adviseren om geen hinderwetvergun
ning te geven. Dat kan ik u keihard
zeggen". Maar omdat het om een
bestaand bedrijf gaat dat al een ver
gunning heeft, luidt Bomhofs advies
precies andersom. De gemeente Veere
moet volgens hem de kans aangrijpen
om de veiligheidseisen te verscher
pen, want de richtlijnen die golden
toen het bedrijf in 1977 de hinderwet
vergunning kreeg, zijn sterk verou
derd.
De omwonenden vinden dat juist een
argument om de huidige vergunning
in te trekken in plaats van een nieuwe
te verlenen voor een grotere opslagca
paciteit. Als b en w daartoe zouden
besluiten, moet het bedrijf verhuizen
naar een industrieterrein en zou de
gemeente een schadeloosstelling
moeten uitkeren. En daar is geen geld
voor, want het rijk zal in zo'n geval
niet bijspringen.
Er zijn dus drie mogelijkheden: de
gemeente geeft de vergunning niet en
alles blijft bij het oude, de gemeente
geeft hem wel en Groenleer breidt zijn
vestiging in Serooskerke uit, of de
oude vergunning wordt ingetrokken
en Veere betaalt het bedrijf een scha
deloosstelling.
De bijeenkomst in het wijkgebouw
De Zandput was bedoeld als een
informele informatieavond. De me
ningen over de resultaten ervan wa
ren verdeeld. Bugermeester me
vrouw G. W. van Montfrans-Hartman
na afloop: „Het was een nuttige bij
eenkomst, we hebben een goed ge
sprek met de bevolking gehad."
Een van de omwonenden: „Ik had het
idee dat ik tegen de commissarissen
van het bedrijf aan zat te praten. De
gemeente luistert niet serieus naar
ons." Een ander: „Met zo'n inspraak
avond wordt alleen geprobeerd om
straks die vergunning te kunnen
goedpraten. Die komt er toch wel. het
is doorgestoken kaart."
Wanneer de gemeente met een voorlo
pige beschikking komt is nog niet
bekend. De burgemeester: „Het is een
ingewikkelde zaak. ik moet eerst alles
een goed op een rijtje zetten."