wat ik voel wil ik hoorbaar en zichtbaar maken Seth Gaaikema opent festival met nieuwe one-man-show m 7 T/M 11 MEI GOES Voor de mannen: - mode ieuwe lp Folklore toneel - kabaret - kleinkunst klassieke en lichte muziek poëzie - mime - zang - dans kindertheater - clownerie en andere solo-kunsten organisatie: Uit in Zeeland, tel. 01180-15256 Amateurdag Theaterdag tot slot lOENSDAG 7 MEI 1986 I LENNY KUHR Dan krijgen we niet dat gezeur dat Daphna hierop gaat liggen hè!, sputtert de 10-jarige Lenny Kuhr Sharon als ze even haar plekje in de zon moet verlaten om te voldoen aan het verzoek jn cola in te schenken. Haar moeder Lenny Kuhr kent dat verschijnsel: wanneer je even ['eg' bent en als zangeres een tijdje geen platen en hits maakt, wordt je plaats in het licht van schijnwerpers al snel ingenomen door een ander. De 5-jarige Daphna zeurt om aandacht en In ijsje en gelooft geen woord van de waarschuwing van de journalist dat hij alles in de bant zal zetten. Maar Lenny weet wat het betekent wanneer Hollandse paparazzi gewapend |et telelenzen voor de deur liggen in de hoop een cruciaal moment in haar verhouding met erman Pieter de Boer op de gevoelige plaat vast te leggen. pie roddelbladen en de dwang tot hs zijn dingen in dit vak die ik echt vervelend vind, maar dat hoort er ^jkbaar bij en neem ik dan maar op J koop toe. Het gaat uiteindelijk om (it je op het toneel te bieden hebt en het plezier van het zingen over te (engen", zegt Lenny, die nog onlangs Dest lezen dat zij en Herman Pieter uil elkaar zouden zijn. „Herman vond he' niet leuk, maar ik trek mij er niets fter van aan. Ik heb al zoveel narig- hJid met die bladen meegemaakt. Het is niet voor mijn verantwoording dat ik daar in sta, maar van degene die er zij: geld mee wil verdienen". Het is een tijdje rustig geweest rond Lenny Kuhr, die vrijdagavond in de Prins van Oranje in Goes de amateur finale van het derde Solofestival pre senteert en zaterdag in hetzelfde ge bouw haar liedjesprogramma brengt. „Ik heb een paar jaar met opzet geen pjaat uitgebracht. Ik wou even rust hebben, want af en toe heb ik zo'n idee -■t 't je in een soort greep krijgt. Dan ben je bezig van hoe kan ik een hit m een, terwijl bij mij een lied spon- Ban moet ontstaan. Na de hits van Nisite' en 'Maar ja' krijg je ook al uw het stempel opgedrukt dat je in di sfeer verder moet gaan. In die B/angpositie voel ik mij gewoon on- Bhaaglijk, dan voel je je niet meer viij om te maken wat je hart je ^feeft". Bmiddels heeft ze echter alweer vol- ende materiaal opgenomen voor etln nieuwe lp, waarvoor ze zelf het Bootste deel van de muziek compo- B erde en Herman Pieter de teksten Bhreef: „Niet commerciel gericht, Baar waarin je duidelijk kan horen B aar ik mij de laatste tijd mee bezig Hb gehouden. Er zit ook een bepaal- filosofie achter. Dezer dagen komt ei een single uit, op muziek van Hans v m Eijk. Ik houd van Portugese nfiziek, de fado, en dat hoorde ik er ilemaal in. Dit lied, dat 'Rozen je zen' heet, heeft zoiets vrolijks, dat extra energieën die in mij schuilen helemaal naar voren komen. Dat Por tugese ritme zit echt in mijn bloed". „Ik denk dat mijn muziek in bepaalde tijden wel en in andere tijden comme- riceel niet zo past. Dat hangt er van af, als er weer een frisse wind nodig is, zoals met het songfestival. 'De Trou badour' was in 1969 ook niet commer cieel, maar juist omdat het fris en iets van mijzelf was, sloeg het aan. Dus blijf ik altijd mijzelf en moet maar afwachten of het in de tijd past. Vóór de hits van 'Visite' en 'Maar ja' was er een periode dat het wat moeilijker ging en nog geen half jaar later - hoewel je toch dezelfde vrouw bent die hetzelfde zingt - word je ineens overal gevraagd, gaat je prijs omhoog en wordt er heel anders naar je geke ken. Dan denk ik, wat is succes toch eigenlijk vreselijk relatief. Ik ben wel blij als ik succes heb, maar ik laat mij er niet door beïnvloeden, want ik weet dat ik toch altijd dezelfde ben". In haar jeugd ging de belangstelling van Lenny Kuhr - die in 1950 in Eindhoven werd geboren, waar ze nu weer woont - uit naar muziek van de Beatles, maar vooral naar grote zan geressen als Mahalia Jackson en Judy Garland en de chansonnières Edith Piaff en Barbara. Ook interesseert zij zich voor de Amerikaanse folkmuziek (Jim Croce, Gordon Lightfoot) en voor groepen als 10CC. Wat ze tot verve lens toe kan draaien, is de Portugese zangeres Amalia Rodriguez. „Ik houd van pure muziek, echte muziek uit het hart, van folkloristi sche muziek. Dat klinkt altijd zo geiteharenwollensokken-achtig, maar ik doel dan ook niet op de Hollandse folklore. Helaas zijn wij niet rijkelijk bedeeld en ik ben wel eens jaloers op mensen die geboren worden in een land met een rijke muziekcultuur. Wat hebben wij voor een culturele muzikale achtergrond? Hollandse folklore is zo vreselijk eenvoudig, dat houdt op bij kleuter deuntjes als 'Hoog op de gele wagen' en 'Een karretje over de zandweg reed'. „Mijn kinderen zitten nu op de Vrije School en daar ben ik blij mee, want naast kunst wordt daar verschrikke lijk veel aan muziek gedaan. Ze zin gen melodieën en canons die vrij ingewikkeld zijn. Er wordt elke dag gezongen, terwijl wij vroeger op de lagere school tegen 5 december, eens in de week, met sinterklaasliedjes begonnen. Zingen is zo ontzettend belangrijk, want kinderen krijgen er gevoel voor harmonie door, zeker door de samenzang, en dat werkt zo in op het zieleleven van kinderen". Zelf had Lenny Kuhr vanaf haar tien de jaar gitaarles en trad op tijdens ouderavonden van de muziekschool. Er mocht dan ook iets solistisch wor den gedaan, maar alleen gitaar vond SOLO FESTIVAL ze niet spectaculair genoeg. Na een vakantie in Polen zong ze een Pools volksliedje. Haar stem klinkt nu nog trots èn verbaasd: „Ik had een succes, jöh, ik stond er zelf van te kijken. Ik was heel brutaal op het toneel, als contrast met het dagelijks leven, waarin ik vrij verlegen was". Al spoedig rijpte de wens om zangeres te worden. Vanaf haar 17de was ze alleen nog maar met muziek bezig en via het Cabaret der Onbekenden in haar geboorteplaats en het op 19- jarige leeftijd winnen van het Eurovi sie Songfestival in Madrid maakte zij een vliegende start. Dat leidde onder meer tot een tournee door Frankrijk met George Brassens, wat ze nog steeds als een groot voorrecht be schouwt. „Ik heb het idee dat al de dingen die ik gedaan heb een basis gelegd heb ben voor hetgeen nog moet komen. Mijn ideaal is om een theaterpro gramma te doen, puur als zangeres. Maar dat kan alleen - daar heb je het weer - als er plaatsuccessen zijn geweest. In deze maatschappij moet je eens in de zoveel jaar een paar hits hebben. Ik hoop dat er weer zo'n periode komt, want dan heb ik zin om met vier of vijf keien van muzikanten de bühne op te gaan en gewoon lekker muziek te brengen. Daar wil ik naar toe groeien". „Het belangrijkste voor mij is - en dat probeer ik waar te maken - dat watje zelf van binnen voelt ook hoorbaar is in de muziek die je brengt en zicht baar is in je gedrag in het dagelijks leven. Daar wil ik een mooi geheel van maken. Het wonder dat zich altijd voordoet als ik op het toneel sta, is dat er reserves naar boven komen waar ik mijzelf niet van bewust ben. Als ik zing, voel ik iets over mij heenkomen. Nu ik hier zit te praten, zou ik niet weten waar ik dat vandaan haal. Het is net of je je boven jezelf uittilt". „Dat voel je niet alleen, het is een wisselwerking met het publiek, een soort telepathie misschien. Het is als een spiraal die met een enorme vaart ineens omhoog gaat. Dat zijn de won deren die zich voordoen in het arties tenvak. Ik vind mijzelf gewoon puur zangeres en dat wil ik ook blijven. Voor de rest heb ik geen ambities. Ik wil emoties bij de mensen losmaken of in ieder geval zorgen dat er iets me ze gebeurt, wat niet gebeurd zou zijn als ik daar niet had gestaan". Frans P. J. Doeleman Seth Gaaikema ret zijn jongste one-man-show 'En jou kies ik' opent Seth Gaaikema vanavond in de Prins van Oranje het derde Solofestival in Goes, dat op weg lijkt zich een plaatsje te veroveren in de eregale rij van Hollandse festivals. Dit unie ke bruggehoofd tussen de verschil lende pijlers van podiumkunsten, waarop iedereen zijn menselijke waardigheid kan profileren, vindt morgen een vervolg tijdens de kin derdag. Jeugdig talent, al dan niet geïnspireerd door volwassen voor beelden, kan dan vanaf 10.30 uur in De Prins uiting geven aan zijn crea tieve drang. Onder leiding van Rens Schot en met medewerking van pop penspeler Sjaak Vereist wordt er een feest van gemaakt, dat uiteinde lijk drie winnaars moet opleveren. De dag wordt voor de oudere jeugd gecompleteerd met een Rap- en Toast-avond in 't Beest <21.00 uur). Vrijdag hopen 55 solistische ama teurs een plaatsje te veroveren voor de finale, die 's avonds vanaf 20.00 uur in De Prins van Oranje wordt gepresenteerd door zangeres Lenny Kuhr en die uitzicht biedt op het winnen van 'De Gouden Gans' jury prijs), 'De Vergulde Ganzepoot' (pu blieksprijs) of 'De Ganzeveer' (pers prijs). Dezelfde avond zijn er in 't Beest optredens van Wally Tax en Billy Bragg. Zaterdag staat geheel in het te ken van de professionele podium kunstenaars (en de laureaten van de amateurdag) en het festival wordt zondag besloten met twee koffieconcerten. Voor de professio nele voorstellingen moet een geringe toegangsprijs worden betaald, maar de echte liefhebbers kunnen zich ook een passepartout voor de gehele dag in de Prins van Oranje aanschaffen, dat na het bijwonen van drie van de zestien optredens zijn prijs al heeft opgebracht. Dit jaar organiseert de Stichting Theaterbureau Uit in Zeeland in samenwerking met Uit in Goes voor de derde maal het solofestival. Enkele tientallen beroepsartiesten op alle gebieden van solokunst en solo-entertainment, van toneel tot poëzie, van klassieke muziek tot kindertheater, zullen gedurende vijf dagen op de podia van de De Prins van Oranje en in 't Beest in Goes staan. Ook amateurs krijgen de gele genheid hun kunsten aan een groot publiek te tonen. Nieuw binnen het solofestival is de kinderdag. Morgen, donderdag, krij gen de kinderen in de leeftijd van 6 tot 13 jaar de gelegenheid om hun solokunsten te vertonen. Het programma in De Prins van Oranje ziet er als volgt uit: 11.00 uur: de dertienjarige Claudia Hessing uit Middelburg met dans en twirling; Wouter Brouwer uit Middel burg met poëzie, voordracht en mu ziek; Peter Dieleman uit Goes met kleinkunst, conference en liedjes. 11.15 uur: de Duitse Barbara Krömer uit Keulen met klassieke piano. 11.20 uur: de veertienjarige Sofia Pellegri- no uit Middelburg met dans en twir ling; Liduin Serrarens uit Middel burg met poëzie (eigen werk). 11.30 uur: Ans Schilders uit Kapelle met cabaret. 11.40 uur: de achttienjarige Brieziet van der Stam uit Temeuzen met mime/dans; Frans Burg uit Den Bosch met voordrachten. 11.45 uur: M. S. Dellaert-de Smet uit Hoek met cabaret. 12.00 uur: Reineire Gevers uit Den Haag met poëzie (eigen werk). 12.10 uur: José van Haasteren uit Rijsbergen met dans (expressie modern); de achttienjarige Guido Verduit uit Bergen op Zoom met klassiek gitaar. 12.20 uur: P. Vonk uit Zwolle met theater; Pierre Kort- ooms uit Den Haag met poëzie. 12.30 uur: John Caljouw uit Middelburg met lichte muziek (zang en gitaar). 12.40 uur: Gerard Meuleman uit De venter met theater. 13.00 uur: Freedy van Essen uit Bergen op Zoom met lichte muziek (orgel); A. Heivelman uit Den Haag met poëzie (eigen werk). 13.20 uur: de zestienjarige Gerrie Hondius uit Souburg met jongleren en vuuracts; Ruud Post uit Zierikzee met poëzie (eigen werk). 13.30 uur: Ank van Rutten uit Gouda met toneel en conferences. 13.40 uur: Lydia Dekker uit Assen met piano en jazz-improvisaties; P. J. Mellegers uit Nieuwegein met poëzie (eigen werk). 14.00 uur: Joop Baggen uit Rotterdam met cabaret (klein kunst); Frans Beskers uit Rotterdam met muzikale clownerie; Tobias Er- ling uit Huis ter Heide met poëzie. 14.15 uur: Veronica Pool uit Enkhui zen met zang (operette/musical). 14.20 uur: Hanky van Bosstraten uit Weert met cabaret; Angeliek van Sambeeck uit Amsterdam met clow nerie. 14.30 uur: Simon Vuijk uit Amsterdam met een poëzie-perfor- mance (eigen werk). 14.40 uur: P. Hoofdman uit Rotterdam met goo chelen. 14.45 uur: Ton Wester uit Amsterdam met cabaret. 15.00 uur: C. van Delft uit Enschede met een poëzie-performance; Frans de Schepper uit Hulst met een komi sche voordracht. 15.15 uur: Tobias Erling uit Huis ter Heide met cabaret (kleinkunst). 15.20 uur: Aline Tromp uit Amsterdam met een voordracht. 15.40 uur: Vincent Leddy uit Nijme gen met pantomime; Tiny Poppe uit Eindhoven met kleinkunst. 16.00 uur: Ineke de Man uit Goes met toneel. Het programma In 't Beest ziet er als volgt uit: 11.00 uur: Eduard Franken uit Oos terhout met klassiek gitaar. 11.20 uur: Nicky Robinson uit Middelburg met lichte muziek (country en bal lads). 11.40 uur: R. Houben uit Zie rikzee met populaire zang (eigen werk). 12.00 uur: Rini Schilders uit Kapelle met zang. 12.20 uur: Michel van de Ent uit Amsterdam met lich te muziek (zang/gitaar). 12.40 uur: de zeventienjarige Helen Tijssen uit 's-Gravenpolder met zang/piano. 13.20 uur: de veertienjarige José Sep uit Etten-Leur met zang (populair). 13.40 uur: R. J. van Poppelen uit Roosendaal met zang (populair, ei gen werk). 14.00 uur: de vijftienjarige Mascha Kraaij uit Utrecht met zang (populair). 14.20 uur: P. Boerewinkel uit Rotterdam met zang (lichte mu ziek). 14.40 uur: Eduard Franken uit Oosterhout met klassiek gitaar. 15.00 uur: Jacqueline Jacobs uit Sas van Gent met zang/gitaar (lichte muziek). 15.20 uur: Jean Kooien uit Amsterdam met zang/gitaar (eigen werk). 16.00 uur: G. A. T. Koefoed uit Utrecht met Nederlandstalige zang (eigen werk). Zaterdag presenteren bekende en minder bekende beroepsartiesten een rijk geschakeerd programma waarbij alle facetten van solokunst aan bod komen. Prins van Oranje: 11.00 uur (grote zaal):dat een clown ook zonder woorden met kinderen kan communiceren, hen kan ontroe ren en aan het lachen kan brengen bewijst pantomimespeler Cor van Geffen. Voor kinderen tot 12 jaar. Kinderen die verkleed als sprookjes figuur het optreden van Cor van (Advertentie) Geweldige keus in: Kombinaties Fijne kostuums Jacks en pantalons (ook ruiten!) Regenjassen Sinds 1900 Gortstraat 32-34, Middelburg tel. 01180-12508 Geffen bezoeken maken kans op fraaie prijzen. 11.30 uur (voorzaal): heel wat van haar grote successen maar daarnaast ook de nodige nieu we liedjes zal Lenny Kuhr ten gehore brengen. Zij zegt zelf ten aanzien van haar repertoire dat het sprankelend, boeiend, teer of bruisend moet zijn. Tekstueel moet het een glimlach oproepen van ontroering of herken ning. 13.00 uur (tussenzaal): Liesbeth Bannink raakte na vele jaren les in klassiek ballet en moderne dans ge fascineerd door de Indiase dans. Zij maakte een voor een niet-Indiase danseres onverwachte ontwikkeling door. Dit rituele eerste solo-optreden als professionele danseres zal zij zelf uitgebreid toelichten zodat de ritue le gebaren voor de toeschouwers betekenis krijgen. 13.30 uur (boven zaal): cabaretière Erna Sassen won vorig jaar zowel de jury- als de publieksprijs op het Delftse Cama- rettenfestival. Haar naamloze pro gramma is bijtend, grimmig, absur distisch en hartveroverend. Het ene moment is zij een bokkige puber, dan een te kortgedane vrouw, wier man haar verjaardag vergeten is, dan weer spot zij met anorexia en echtscheidingen om vervolgens alles weer om te draaien. 14.00 uur: win naar van de amateurdag. 14.30 uur (grote zaal): in haar nieuwste solo programma 'In Concert' rekent Truus Bronkhorst af met haar verle den als danseres. Haar persoonlijke Erika Waardenburg ontwikkeling en ervaringen zijn 'In Concert' verwerkt middels een vier luik waarmee zij haar functioneren binnen de danswereld becommenta rieerd. Truus Bronkhorst blijft ech ter relativeren en in haar laatste solo bouwt zij doelbewust de anticlimax in. 14.30 uur (bovenzaal): Albert Jan Zeijlemaker komt in zijn nieuwste solo 'Ritzema's benauwdheid' met een bizar cabaretprogramma over de gemeenteambtenaar Ritzema, die op een dag zijn eigen overlijdensbericht in de krant leest. Foutje in de com puter van de burgerlijke stand, maar wel een foutje dat leidt tot een omwenteling in zijn leven. Het pro gramma handelt over zijn wettig sterven, zijn dood en de ontwikkelin gen daarna. 15.00 uur (voorzaal): Marjol Flore toont in haar nieuwe programma 'Ten voeten uit' een vro lijk, lichtvoetig en overwegend Ne derlandstalig café-chantant gebeu ren. Ze steunt daarbij op een theater routine die zij de afgelopen vijftien jaar in binnen- en buitenland heeft opgebouwd. 15.45 uur: winnaar van de amateurdag. 16.00 uur (tussen zaal): een keurige pianorecital waar bij alles wat maar enigszins denk baar is totaal in het honderd loopt. Bovendien lijkt de vleugel een vol strekt eigen leven te leiden en het instrument legt de pianist zijn wil op in plaats van andersom. De stunteli ge pianist, die ondanks alle tegensla gen zijn waardigheid probeert te behouden, wordt op hilarische wijze gestalte gegeven door de bekende mime-kunstenaar Theo Joling. 16.00 uur (bovenzaal): Eddy Geerlings is recensent bij een landelijk dagblad. Hij schrijft echter niet alleen over toneel, maar speelt het ook zelf en bewerkte daartoe Peter Nichols' be kende stuk 'Een dag uit de dood van verdomde Lowietje'. Nichols' stuk handelt over een echtpaar dat moet leven met een zwaar lichamelijk en geestelijk gehandicap kind. 17.00 uur (grote zaal): Greetje Bijma tovert een scala van geluiden uit haar keel. Ze bouwt haar improvisaties op van een ingetogen begin tot een door merg en been gaande climax, daarbij begeleid door het beste van het Groningse jazz-gebeuren. Ze be schikt over een onuitputtelijk stem- menrepertoire dat haar tot een nieuw vocaal fenomeen maakt. 17.00 uur (voorzaal): onder de noemer 'Ma king Live Music' trakteert Caroline Kaart op een intiem programma dat eigenlijk uit louter hoogtepunten be staat. Zij put daarbij uit een rijk geschakeerd repertoire waarin klas sieke liederen, opera, operette, musi cal en volksliedjes elkaar afwisselen. 19.00 uur (tussenzaal): 'Circus Skunk' is een ongekend komische show voor jong en oud, waarin David Ochoa twee personen speelt: Tony, de muzikant en Alfredo, de artiest. Tony vormt in zijn eentje een totale big band en bespeelt tegelijkertijd mondharmonika, drums, gitaar en sousafoon, terwijl Alfredo jongleert, goochelt en zijn kunsten op het slappe koord vertoont. 19.00 uur (bo venzaal): Benno Hagenbeek kiepert in 'Een Pose' zijn verleden in vuilnis bak. Hij doet dit op een humoristi sche, maar af en toe ook prikkelende en soms grimmige manier in de vorm van een conference die zich grillig en met vele zijlijnen ontwikkelt. Allerlei anekdotes fungeren daarbij als ver trekpunt. 20.30 uur (grote zaal): de Vlaamse actrice Anne Mie Gils schetst in de musical 'Lola Blau' van de Weense musicus George Kreisler het levensverhaal van het joodse zangeresje Lola Blau. Ze droomt van een schitterend theater en zangde buut in Wenen anno 1938, maar het oprukkend nazisme dwingt haar te vluchten. Na de oorlog brengt heim wee haar terug naar Wenen. Alhoe wel de politieke situatie veranderd is zijn de mensen dat niet. Zij laat haar droom varen en kiest voor de kleine Bühne van het politiek cabaret. In 't Beest: 14.30 uur: Limited Company is Mark Kingsford, een pantomimespeler die sinds 1974 in Nederland woont en werkt. De voorstellingen laten zich het best omschrijven als 'cartoon theater', beelden uit het dagelijks leven, sterk uitvergroot of tot in het absurde doorgetrokken. Onderwer pen en hoofdpersonen in het nieuwe programma 'Off limits' zijn onder meer de dierentuin, de discotheek, de toerist, de gangster, de drummer en de vliegenmepper. 15.30 uur: Charles Haward verdiende aanvan kelijk zijn sporen in een formatie waarin ook Roxy Music-gitarist Phil Manzanera speelde. Quiet Sun ging echter in '71 uit elkaar. Vijf jaren later kon Haward zijn collage-achti- ge ritmes en melodiepatronen onder brengen in This Heat. Inmiddels heeft de veelzijdige Haward onder dak gevonden in de formatie van The Camberwell Now, die op opvallende wijze gebruik maakt folk-elementen in een moderne context. 17.00 uur: Luc van Acker is vast en zeker de meest veelzijdige en internationale vertegenwoordiger van de huidige Vlaamse rockscène. Op het solofesti val begeleidt hij zichzelf op allerhan de electronica, zoals een emulator, drummachine en tapes. 21.00 uur: Richard Jobson startte zijn muzikale carrière in 1979 als zanger/gitarist in de Schotse new wave groep The Skids. Hij schildert, schrijft filmmu ziek en leest poëzie. Tegen een muzi kale achtergrond draagt Jobson zijn poëzie voor, Kortom een sfeervolle poëzie-performance. 22.15 uur: Fred Frith is een specialist in avontuurlij ke geluidsrecitals. Van rock roll via blues, van freejazz via klassieke muziek naar folklore uit alle wind streken, Frith beheerst het allemaal. 23.30 uur: Peter Hope zal tijdens zijn 'concert for voice and tapes' een half uur dansmuziek ten gehore brengen waarbij zelfs een drumcomputer in het niet valt. Het derde solofestival wordt afge sloten met twee koffieconcerten: een harprecital en een soloconcert voor slagwerk en marimba. 11.00 uur (trouwzaal Stadhuis): Eri ka Waardenburg studeerde harp bij Edward Witsenburg aan het Utrechts Conservatorium en bij Su sanna Mildonian in Brussel. Zij be haalde het solistendiploma, vervol gens de 'Premier Prix' en de 'Prix Supérieur', beide met de hoogste onderscheiding. Erika Waardenburg is als docente verbonden aan de conservatoria van Utrecht en Hilver sum en vormt samen met fluitist Dieks Visser een duo. Zij vertolkt op het solofestival werken van onder meer Bach en Fauré. 12.00 uur (Lunchcafé): Peter Prom- mel speelde in de loop der jaren zowel klassieke als pop- en jazz muziek. Hij studeerde slagwerk aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam en is daar sinds 1984 docent. Hij beschikt over een uitge breid repertoire aan marimba-con certen, zowel voor symfonie- als voor harmonieorkesten. Hij brengt zowel bewerkingen van klassieke composi ties als hedendaagse werken ten ge hore. Anne Mie Gils

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1986 | | pagina 7