Apple Wereldprimeur Kerktoren op reis SLIJTERIJ Bang&Olufëen i Illegale zandwinning beroepmgs- berichten Persoonlijker kan een personal computer niet zijn ^cippkz computer VAN DER HOOFT GEMEENTE KAPELLE (Z.) Master Control Link Systeem, een link met de slaapkamer, de keuken, de werkkamer A. van Cadsand en Zn. De Lichtbron Zeeland b.v. Van den Berge GOES Radio Ohms Kramer HiFi TERNEUZEN Fa. DertVideo-HiFi Ontwerper Lied V erkeers veiligheid Coronationstreet Verantwoording Excuses Vrouwen Benzineprijs KLEINE VAART GROTE VAART 12 errit e jonge bv axel TEL. 01103-1517 ROUWKAMER EN ROUWCENTRUM SLEUTELS MAKEN FAASE sleutelservice Jeugdactiviteiten en playbackshow Middelburg Gezamenlijke dienst in Middelburg Voorjaarsbingo in M iddelburg-Z uid Vogelbeurs in Arnemuiden Nieuwe melodieën carillon Lange Jan PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT VRIJDAG 19 APRIL ij Na een langdurige ziekte is heden toch nog onverwacht uit ons midden weggenomen mijn lieve vrouw, onze lieve zorgzame moeder en oma DINA MARIA PROVOOST echtgenote van Jan Korstanje op de leeftijd van 73 jaar. J. Korstanje J. A. Korstanje I. C. Korstanje-Danker Johnny Willza 18 april 1985. Kievitlaan 42, 4461 RB Goes. Mijn vrouw, onze moeder en oma is opgebaard in het mortuarium van 'Het Gasthuis', Kievitlaan 64 te Goes. Aldaar gelegenheid tot bezoek. De rouwdienst zal worden gehouden op maan dag 22 april om 13.15 uur in de aula van 'Het Gasthuis' waarna aansluitend om 14.00 uur de begrafenis zal plaatshebben op de Algemene Begraafplaats te Goes. Na afloop van de begrafenisplechtigheid is in 'Het Gasthuis' gelegenheid tot condoleren. Met leedwezen geven wij kennis van het overlij- dens van onze lieve zus en schoonzus mevrouw D. M. KORSTANJE-PROVOOST echtgenote van Jan Korstanje op de leeftijd van 73 jaar. Kloetinge: M. J. de Dreu-Provoost A. A. de Dreu Goes: E. I. de Dreu-Provoost J. de Dreu Harderwijk: E. Provoost-Christensen Emmeloord: P. J. Provoost M. Provoost-Hoogerland Vlissingen: J. S. Bal-Provoost F. J. Bal Neven en nichten Goes, 18 april 1985. Heden behaagde het de Heere zeer onverwacht tot Zich te nemen onze geliefde zorgzame vader en lieve opa PIETER MARINUS DE RITTER weduwnaar van Johanna van Doorn op de leeftijd van 76 jaar. Hoek: M. C. de Ritter G. J. de Ritter-den Hamer Jolanda 17 april 1985. Bejaardenhuis 'Vremdieke', Irisstraat 30, Hoek. Correspondentie-adres: dhr. M. C. de Ritter, Kreeksingel 57, 4542 BN Hoek De begrafenis zal plaatshebben op zaterdag 20 april a.s. om 14.00 uur op de Algemene Begraaf plaats te Hoek na voorafgaande rouwdienst vanuit de conversatiezaal van 'Vremdieke' aan vangende om 13.30 uur. Gelegenheid tot condoleren na de begrafenis in voornoemd gebouw. Psalm 89-19 (berijmd) Heden nam de Heere nog vrij onverwacht uit ons midden, mijn innig geliefde vrouw, onze lieve zeer zorgzame moeder, behuwd,-, groot- en over grootmoeder MAATJE MEULMEESTER echtgenote van Cornelis Marijs in de ouderdom van 80 jaar. Sterke de Heere ons in dit zware verlies. Arnemuiden: C. Marijs G. Hoek-Marijs J. Hoek J. Meulmeester-Marijs J. Meulmeester C. Marijs T. Marijs-de Ridder T. Marijs-Schroevers W. Faasse-Marijs C. M. Faasse L. Marijs N. Marijs-de Ridder B. H. van de Gruiter-Marijs Th. van de Gruiter Klein- en achterkleinkinderen 4341 CL Arnemuiden, 18 april 1985. Arnestraat 38. De begrafenis zal D.V. plaatsvinden op dinsdag 23 april 1985 om 12.10 uur op de algemene begraafplaats aan de Veerseweg te Arnemuiden. Hieraan voorafgaande vindt voor de familie een rouwdienst plaats in het Verenigingsgebouw Rehoboth van de Nederlands Hervormde Kerk, die aanvangt om 11.15 uur en geleid zal worden door de Weleerwaarde Heer Ds. A. Schaap. Na afloop van de begrafenisplechtigheid is er gelegenheid de familie te condoleren in het Verenigingsgebouw Rehoboth. Geen bloemen ORANJESTRAAT 5 4571 HN AXEL TELEFOON: 01155 POSTBUS 60 4570 AB AXEL 2710 TELEX: 55570 Te koop met woning op gerenommeerd dorp op Walcheren. Na aanpassing ook café mogelijk. Zonder vereiste papieren en contanten onnodig te reageren. Br. o. nr. 222 bur. PZC Middelburg. Begrafenisonderneming J. de Kok, Prunusstraat 25, 's-Gravenpolder voor alle omliggende dorpen beschikbaar Tevens rouwkamer en koeling om thuis op te baren Overal te ontbieden, dag en nacht bereikbaar klaar terwijl u wacht Korte Vorststraat 12, Goes De burgemeester van Kapelle maakt ingevolge het bepaalde in artikel 31 van de Wet op de ruimtelijke ordening bekend, dat de gedeeltelijke goedkeuring door gedeputeerde staten van Zee land bij hun besluit van 12 februari nr. 901/158, afd. 4 bur. r.o.v. van het bestemmingsplan Eliwer- ve, 3e planverandering, vastgesteld bij raadsbe sluit van 24 april 1984 onherroepelijk is gewor den. Het plan met de daarbij behorende toelichting en tekening ligt met ingang van 22 april 1985 voor een ieder ter inzage op de gemeente-secretarie, afdeling algemene zaken. Kapelle, 19 april 1985. De burgemeester voornoemd, C. M. Dagevos wnd. Deze unieke oplossing geeft u dezelfde geluidskwaliteit en hetzelfde bedieningscomfort in uw slaapkamer, keuken of werkkamer als in uw woonkamer. Het komt natuurlijk van Bang Olufsen en wordt mogelijk gemaakt door een onopvallend paneeltje, een extra afstandsbediening en twee extra Beovox S2400 luid sprekers. Deze set voor een tweede vertrek bieden wij u gratis aan tot 17 augustus bij aankoop van een Beosystem 5000. Dit bestaat uit de Beomaster 5000, Beocord 5000, Beogram 5005 en twee Beovox luid sprekers. Mogen wij u dit demonstreren? Want u moet het zien en horen om het te geloven. 3 jaar garantie AXEL Stationsstraat 7, Tel. 01155-1530 MIDDELBURG Lange Noordstraat 14, Tel. 01180-13373 Lange Vorststraat 42-44, Tel. 01100-15616 SLUIS Meerminnestraal 9, Tel. 01178-1474 Noordstraat 38, Tel. 01150-12581 VLISSINGEN Nieuwendijk 35-37, Tel. 01184-12209 Deze rubriek is uitsluitend bestemd voor reacties op in de PZC verschenen berichten, artikelen of commentaren. Niet voor open brieven, gedichten en dergelijke. Anonieme inzendingen of stukken zonder dui delijke opgave van adres en woonplaats wor den niet in behandeling genomen. Bijdragen mogen niet langer zijn dan 350 woorden. De redactie behoudt zich het recht voor inzendin gen te bekorten. Over geweigerde brieven kan niet worden gecorrespondeerd. Uit de woorden van de Goese ambte naar ir J. E. Swemmer „Ik maak ook wel eens een ontwerpje blijkt dui delijk de minachting die nog steeds voor creatieve arbeid bestaat. Uiterst tendentieus is echter het verhaal van de heer Swemmer in het laatste deel van het artikel onder de kop 'wed strijd'. De gemeente als zielepoot in plaats van de starre vertegenwoordi gers van de macht, die ze zijn. Niet ikzelf maar de gemeente heeft mij verzocht voor niets (ft,56 per dag reiskosten) te komen werken en dit simpele feit (ons bin zuunig, geen cent tevee) is de oorzaak van deze affaire; men wilde geen enkele verantwoorde lijkheid voor mij dragen, ik moest zelf maar mijn sociale lasten regelen. Di- rekt gevolg was dat de gemeente geen enkele aanspraak kon maken op de rechten van door mij gemaakte ont werpen, maar toch moest de gemeen te, tegen beter weten in, de zaak op kosten van de Goese belastingbeta lers tot voor de rechter uitvechten. Het tekent overigens de sfeer binnen het ambtelijk apparaat, de kinnesin ne als een student-ontwerpertje iets maakt waartoe blijkbaar het hele ge studeerde kader van de stedebouw- kundige afdeling niet in staat is. Het meest treurige is, dat ik als ontwerper mijn auteursrecht via de rechter moet laten bevestigen, het recht om van mijn creatieve arbeid te bestaan. Het zou een semi-overheidsinstantie als de gemeente Goes hebben gepast zich in deze zaak zorgvuldiger op te stel len, uit de toon van het verhaal van de heer Swemmer blijkt echter het te gendeel. Niets heeft hij ervan geleerd. Ik zou de heer Swemmer willen voor stellen de tijd tussen zijn vele onge twijfeld gewichtige vergaderingen eens creatief te gebruiken, hij hoeft dan niet meer te pronken met (meest al lager geplaatsten) andermans ve- ren- J. A. van 't Leven Reeweg 7 Vlake, Hansweert Bij het lezen van het artikel 'vracht wagen bedreigt de veiligheid' (PZC 30-3-'85) kreeg ik het gevoel, dat de benadering van het onderwerp erg eenzijdig is. De feiten in het artikel zullen wel waarheidsgetrouw zijn, maar ze wekken de indruk dat veel, zo niet alle, ernstige ongelukken, waarbij vrachtwagens betrokken zijn te wij ten zijn aan de vrachtauto en zijn chauffeur. Het wordt zelfs zo voorge steld, dat de hedendaagse vrachtauto nog maar een erg primitief vervoer middel is, waarmee haast niet te werken valt. Ook aan het vakman schap van de meeste chauffeurs wordt schromelijk tekort gedaan, wanneer gesuggereerd wordt dat de chauffeurs liever aansturen op een ongeval om dat stoppen cq afremmen tijd kost. Rob, de handelsreiziger, belicht de zaak wel heel eenzijdig. Rijden er nooit personenauto's door rode ver keerslichten? Waren het alleen de vrachtwagens, die vorig jaar bij dichte mist in de buurt van Amersfoort maar doorjakkerden waardoor een massale kettingbotsing ontstond? Naar mijn bescheiden mening zullen de perso nenauto's niet veel langzamer, zo niet nog sneller, gereden hebben. Hoewel ik geen beroeps(vrachtwagen)chauf- feur ben, ben ik van mening dat èn chauffeur èn zijn vrachtwagen in een verkeerd daglicht zijn geplaatst. De meeste chauffeurs zijn echte vakmen sen, die heel beheerst omgaan met hun moderne materieel en dikwijls, door hun vakmanschap, de fouten van veel andere weggebruikers weten te corrigeren en daardoor ongelukken voorkomen. Uiteraard zijn er onder de vrachtwagenchauffeurs ook mensen die het niet zo nauw nemen, maar komt dat ook niet voor bij de chauf feurs van personenwagens? En aan de vrachtwagen zal er technisch nog best wat te verbeteren zijn, zeker bij ver dergaande ontwikkeling van de tech niek. Maar ook dat geldt voor perso nenauto's. Een splitsing van verkeers stromen of het afsluiten van bepaalde wegen, of het instellen van rijverbo den voor vrachtwagens, zoals prof. Asmussen (SWOV) voorstelt, is theo retisch een prachtige oplossing, maar het getuigt van weinig praktisch in zicht. Ik denk dat een beheerst om gaan met elk soort vervoermiddel (hetzij vrachtwagen, hetzij personen auto), het rekening houden met el- kaars mogelijkheden en onmogelijk heden, kortom het 'heer zijn in het verkeer' een veel grotere bijdrage tot de verkeersveiligheid is. Ing. J. Molhoek Nieukerckestraat 85 Krabbendijke Het artikeltje 'Die Fahnen' in de PZC van 19 maart doet mij herinneren aan de laatste dagen van mijn balling schap in Hannover toen daar, direct naar de capitulatie van Duitsland, een alternatief Horst Wessel-lied de ronde deed. Ondanks het feit, dat de stad voor driekwart in puin lag en het land in drie zónen verdeeld was, bleek men de zin voor humor nog niet verloren te hebben. Het lied luidde als volgt: „Die Preise hoch, die Zonen fest geschlossen. Die Kalorieen fallen Schrift für Schrift. Es hungern immer nur dieselben Volksgenossen. Die an- dern hungern nur im Geiste mit." Overigens zijn die laatste zinnen in veel landen helaas nog steeds van toepassing. a. M. Hofman Adelaarstraat 73 Middelburg Als bewoner der Gentsestraat wil ik gaarne reageren op de uitlatingen van de heer Van Harn. Ook hij is medebe woner der 'Frikkedille' en als ikzelf geimporteerde Biervlietenaar. Dat hij als ondernemer belang heeft bij woon- en leefverbetering in Biervliet is zijn volste recht. Maar verpaupering is een woord waar niet alleen de huizen maar ook de bewoners mee bedoeld worden. Kennelijk doelt hij op de zes kleine huizen der woningbouwvereni ging, waar naar mijn mening alleen vriendelijke mensen wonen. De titel Coronationstreet zal hen wel niet er geren. Ik heb deze tv-serie gevolgd. Ik vond het in de Rover best gezellig, allemaal gewone mensen zonder ver beelding onder elkaar, met jofele men sen achter de kist. s j Gazan Gentsestraat 74 Biervliet In de PZC' van 1 april stond een artikel over de fokkerij van dikbillen. Daarin wordt kritiek geleverd op de rol van de dierenartsen. Bijna aan het einde van het stuk krijgt ook de consument nog even de schuld in de schoenen geschoven. Aangezien de consumenten voor het overgrote deel de door 'moeder de vrouw' ingekochte en toebereide voedingsstoffen eten, lijkt mij dit te ver gaan. Straks krijgen de vrouwen nog de schuld van de ziektes, die ontstaan zijn door de stoffen, welke wij nietsvermoedend tot ons nemen. Wie draagt hiervoor eigenlijk de verantwoording? Bep Kool Leeuwerikhof 24 Heinkenszand Naar aanleiding van het bijschrift bij een foto in uw krant van vrijdag 29 maart 1985 over de presentatie van een blad van en door vrouwen bij bepaalde overheidsdiensten, heb ik er de behoefte aan de volgende kantte keningen te plaatsen: Het bijschrift degradeert het vrouwe lijk personeel van die bepaalde over heidsdiensten tot een 'zwak geslacht'. Naar mijn stellige overtuiging is deze kwaliflkatie afkomstig van een pers- of krantmedewerker die öf probeerde lollig te zijn öf een minachting heeft voor vrouwen. Het betreffende blad is niet opgericht om anderen - mannen daar de spot mee te laten drijven. Verder kan ik mij niet voorstellen, dat meer in het algemeen het vrouwelijk gedeelte van de maatschappij genoe gen neemt met een kwalificatie, die absoluut genoegen neemt met een kwalificatie, die absoluut in strijd is met de -dagelijkse- werkelijkheid. Het is blijkbaar een wijd verspreid misver stand, dat vrouwen van een mindere kwaliteitBoort zijn dan mannen. Dit misverstand kan noch uit een wereld beschouwelijk, noch uit een levensbe schouwelijk oogpunt worden verde digd als houdbaar. De maatschappij in al zijn geledingen zou er mee ge diend zijn, kwalificaties over elkaar als 'sterk en zwak' geslacht achterwe ge te laten en elkaar te beschouwen en tegemoet te treden als in alles gelijkwaardige mensen. Kees Luteijn Duijvendrechtstraat 23 Vlissingen Onlangs schreef ik in deze rubriek over de benzineprijs die gekoppeld is aan de dollarkoers. Ik had toen mijn twijfels over de rechtvaardigheid van deze koppeling, gezien het feit, dat bij stijging van de dollar de benzineprij zen direct stijgen met twee cent en soms driemaal in kort tijdsbestek. Nu de dollar weer aan het zakken is, zelfs al weer onder de 3,50 zou men denken, nu zal de benzineprijs ook wel weer net zo hard zakken. Vergeet het maar. In de periode dat de dollar steeg van 3,48 naar 3,88 werd de benzine wel 15 cent duurder! En wat gebeurt er nu, nu hij op zijn retour is van 3,88 naar 3,48 krijgen we 2 cent minder te betalen vanaf maandag 1 april. Waar blijft dat verschil van 13 cent? Juist in de zakken van Shell en in die van Ruding en consorten. Geen wonder dat de benzinebazen zoals Shell mil jarden winst maken! Over het Heren akkoord gesproken? Zou het niet nut tig zijn dat de heren politici zich daar eens druk over maken tot algemeen nut van de consument? J. Hoogstrate Binnenhof 39 Kloetinge Tot onze schrik en spijt hebben wij gehoord dat op de dag van de huwe lijksvoltrekking van een ons onbe kend bruidspaar er onaangename din gen zijn gebeurd, welke werden ver oorzaakt door enkele van onze aktie- voerende vrouwen. Onze aktie die geweldloos van opzet was, werd ge voerd ten behoeve van een mede bijstandsvrouw die geweldig in de knoei is geraakt ten gevolge van maatregelen door de gemeentelijke sociale dienst genomen. Al maanden zat zij zonder geld en was wanhopig. Inmiddels is daar een voorlopige maatregel voor getroffen. Toen wij in volstrekte solidariteit met 300 vrou wen kwamen en het gevraagde ge sprek met betrokken wethouder nau welijks werd toegestaan, waarbij op dat moment geen verbetering werd bereikt voor de betrokken bijstands vrouw, waren wij heel teleurgesteld. Op zeer brute wijze zijn wij door de politie geslagen waarbij gewonden vielen. Inmiddels hebben wij hierte gen een protest gezonden aan het gemeentebestuur. Het is te begrijpen dat vrouwen die zo door de politie zijn geslagen, zich dan niet meer aan de gegeven instructies houden en zich op andere wijze gaan uiten. Wij keuren dit volstrekt af, temeer omdat het consigne was gegeven van geweld loosheid en iedereen behoort zich te houden aan wat is afgesproken. Wij willen het onbekende bruidspaar onze excuses aanbieden voor hetgeen hen heeft gekwetst en wensen hen het allerbeste voor de toekomst. Namens het Landelijk Steunpunt Ko- mitees Vrouwen in de Bijstand Plonie Sneep, Jetty v. d. Bos, Nel de Nooij, Marianne Eygenraam Nieuwegracht 4-61 Utrecht MIDDELBURG - De Wijk vereniging Zuid in Middelburg houdt vandaag, vrijdag, jeugdactiviteiten en een play backshow in wijkgebouw Het Zuiderbaken in Middelburg. Kinde ren vanaf acht jaar kunnen er vanaf zeven uur 's avonds aan meedoen. NED. HERV. KERK Bedankt voor Hasselt: G. s Knegt te Huizen. GEREF. KERKEN Beroepen te Voorburg: K. H. Wij dus te Eindhoven. GEREF. KERKEN VRIJGEM Beroepen te Delft: A. de SnJ Harderwijk. MIDDELBURG - Ds W. M. Buisi Van Beers, evangelisch-Luthersl dikant van Middelburg en Vlij gen, gaat zondag 21 april voor ij gezamenlijke dienst van de dooj zinde broederschap, de remonsU ten, vrijzinnig hervormden en li ranen in de kerk van de evangel# Lutherse gemeente aan de Zuidsil in Middelburg. De dienst begint om tien uur 's gens. 'Niet zien en tóch geloven' ij thema van de dienst. Organist is Verpoorten. De gezamenlijke dien een van de resultaten van het ri matige overleg tussen vertegenwi digers van de genoemde kleinere ken. 1 MIDDELBURG Wijkverenil Zuid in Middelburg houdt zaterdal april een grote voorjaarsbingo int Zuiderbaken in Middelburg. De bj begint om acht uur 's avonds. ARNEMUIDEN De vogelveil ging 'Zanglust' te Arnemuiden hJ zaterdag een vogelbeurs. Er kuJ vogels worden gekocht, geruilj verkocht. Ook handelaren zijn beurs aanwezig. Het is de laai beurs van dit seizoen. Leden van de vereniging zijn aail zig om voorlichting te geven over| hobby. Het evenement wordt u den in 'De Groenmarkt' aan de l Cittersweg te Arnemuiden van l| tot 16.00 uur. MIDDELBURG Vanaf woensdl mei brengt het carillon van de Laf Jan in Middelburg weer een nieuwe melodieën ten gehore. 0[ hele uren klinkt het 'Andante' vai F. Handel, gevolgd door een motie 'Wacht auf, ruft uns die StimmevaT S. Bach (kwart over). Op de uren het 'Allegromoderat' van Gl Handel en om kwart voor de eel regel van 'Heer Jezus heeft een hol Slot van pagina 11 Heerenhoek werd aan gegaan. Het resultaat hiervan was om de beurt een kerkdienst in één van de twee kernen. Van lieverlee werd dat voor 's-Heerenhoek om de maand en tenslotte he lemaal niet meer. Ge meentewerken nam het pand in 1970 in gebruik als opslagplaats. Medewerkers van het Arnhemse openlucht museum hebben in maart metingen ver richt in de kerk. Met pijn en moeite, aldus Keiler. De kou en het ontbre ken van electriciteit le verden vervelende ar beidsomstandigheden op. De tekeningen zijn toch gemaakt en het voorzichtig verwijderen van bruikbare materia len kon deze maand be ginnen. Ongeveer vier maanden zal het karwei in beslag nemen. Niet alles wordt meegeno men, maar wel de meest karakteristieke dingen. Ook gewone bakstenen zullen hun weg vinden naar Arnhem. Het exte rieur is vrijwel nog com pleet. Het interieur heeft echter nogal wat te lij den gehad. De preek stoel en het doopvont bevinden zich bij particulier in Drie| gen. Het orgel is kocht aan een hai| laar in Drachten, peren lichtkroon hal in een andere ZuidbJ landse kerk. Opzichter Keiler niet zeggen wanneeij 's-Heerenhoekse vormde kerk in ArntI weer in volle eer en j rie herrezen zal „Dat hangt van de I schikbare financil middelen en mankral af', gaf hij aan. „Ml het zal zeker niet v| 1988 gebeurd zijn". Slot van pagina 11 direct of indirect (afglijden na het baggerwerk) afname van de plaat ver oorzaakt kan worden. Dat betekent een onomkeerbaar verlies van natuur waarden. De federatie geeft aan dat de Roggenplaat beslist niet de enige vindplaats van het benodigde zand is; er zijn minder schadelijke lokaties aanwezig. „Bij elkaar genomen dreigt een onzorgvuldige beslissing, die hoogst waarschijnlijk bij nader inzien onjuist zal blijken te zijn", meent de milieufederatie. De aanbesteding van het werk wordt gedaan door de Deltadienst van ril waterstaat. Op die afdeling doet! federatie een beroep eerst de gebf kelijke procedure te volgen, zodat d de gevolgen voor het natuurlijk mil| meegewogen kunnen worden. Gevraagd wordt de aanbesteding! te stellen. Hoofdingenieur-directJ Engel van rijkswaterstaat ZeelaJ (ook hoofd van de Deltadienst) woJ verzocht het aanvragen van een grondings vergunning dwingend va te schrijven aan de Deltadienst, f dat van illegale winning niets 1 komen. AARDENBURGH 17 vn Rotterdam nr Ventspils, AMANDA SMITS 17 140 zw Panama City nr Port Alma, ANNY DA- NIELSEN 17 75 zw Lista nr Rotterdam, ANTARES 17 95 w Burlings nr Douala, ARBON 17 60 nno Kp St.Vincent nr Homs, ATLANTIC COAST 17 200 n Azoren nr Baltimore, ATLANTIC HORIZON 17 120 nno Canarische Eil. nr Dakar, BARENTZ- GRACHT verw 18 te Abidjan, BARRACU DA 17 vn Rotterdam nr Engeland, BAS- TIAAN BROERE 18 te Rotterdam, BEURSGRACHT 17 130 w Kp de Goede Hoop nr Mukalla, BICKERSGRACHT 17 310 no Rio de Janeiro nr Rio de Janeiro, BLOEMGRACHT 17 vn Kielerkan. nr Stockvik, CARIBIC 17 300 z Bermuda nr Charlottetown, CASABLANCA 17 100 z Jeddah nr Tokyo, CECILIA SMITS verw 28 te Chittagong, CHRISTINA SMITS 16 ta rede Lagos, CLAUDIA SMITS 16 vn Ant werpen nr Newport, COMBI TRADER 17 40 n Landsend nr Cobh, CORRIE BROERE 17 vn Livorno nr Huelva, DIANA-V pass 17 Noordhinder nr Londen, DUTCH MATE •pass 17 Noordhinder nr Humber, FAIR- LIFT pass 17 St.John nr Pointe Noire, FAIRLOAD 17 120 ozo Aden nr New Castle, FAIRMAST 17 200 nw Manila nr Shuaiba, FRISIAN 16 60 nw Sicilië nr Gabes, GLO BE pass 17 Greenwich nr Gent, HAPPY MARINER 17 270 nw Finisterre nr Panama Kan., HERMAN DANIELSEN 17 160 n Belem nr Belem, HOUTMANGRACHT 17 90 no Vitoria nr Salvador, IGLO EXPRESS 17 140 no Fortaleza nr Glouchester, JUM BO CHALLENGER 17 520 ozo Durban nr Fremantle, JUMBO STELLA TWO 17 80 zw Yanbu nr Shuaiba, KAAPGRACHT 17 520 ozo Durban nr Fremantle, KEIZERS GRACHT 17 200 n Darwin nr Surabaja, KOGGEGRACHT 17 vn Oulu nr Helsinki, KONINGSGRACHT 17 150 zw Lissabon nr Las Palmas, LAURIERGRACHT 17 vn Gavle nr Vastervik. LEIDSEGRACHT 17 75 z Dakar nr Setubal, LENNEBORG 18 15 nw IJmuiden nr Randers, LOOIERS GRACHT 17 300 z Kp Verdische Eil. nr Antwerpen, LUTHER 17 vn Rotterdam nr Bilbao, MADELINE DANIELSEN 17 van Rode Zee nr Famagusta, MAGDALENA 17 150 zo Okinawa nr Davao, MARTE MAG NUM 17 10 o Dover nr Le Havre, MIRABEL- LA 16 50 no Hawaii nr Balboa, NED FREEZER 17 180 n Puerto Rico nr Havana, NORBIT VRIES 17 40 n Tunis nr Heysham, PACIFIC FREESIA verw 18 te Vigo, PACI FIC LILY 17 te Argentia, PACIFIC PRIN CESS 17 190 w Maladiven nr Seychellen, PACIFIC QUEEN 17 200 wzw Quessant nr Rotterdam, PAULINE BRINKMAN 17 vn Crossand nr Gunnes, RAAMGRACHT verw 17 te Barcelona, REGULIERS GRACHT 17 135 o Kp Palmas nr Dakar, RINGGRACHT 18 vn Amsterdam nr Kiel, ROELOF HOLWERDA 17 te Constanta, SAMSUN CARRIER 17 160 z Menorca nr Jeddah, SCHILDMEER 17 vn Rotterdam nr Europa, SERTAN 18 vn Rotterdam nr Leixoes, SINGELGRACHT 17 65 w Jersey nr Riga, SLOTERGRACHT verw 18 te Gdansk, St.MICHAEL 18 vn Rotterdam nr Gunnes, STADIONGRACHT 17 170 o As cension nr Rio Grande, VALKENIER 17 10 n Qouessant nr Bremerhaven, VAN GUARD 17 te Amsterdam, VEDETTE 17 vn Rotterdam nr Wivenhoe, VINCENT 17 vn Rotterdam nr Wivenhoe, ZEBU EX PRESS 17 rede Suez. ALHENA 17 vn Santos nr Hamburg, AL- PHACCA 17 95 wnw Tunis nr La Havre, AMSTELMEER 17 200 ozo Sydney nr Baie Lomean, AMSTELWAL 17 700 ono New Foundland nr Port Cardier, ANTILLA BAY 17 vn Rouen nr Caribbean, BAARN pass 17 Suez Kan. nr Nw.Europa, BARKEN 18 vn Rauma nr Gavle, BREDA 17 te Kobe, BULK-F 18 te Mizushima, BULK-1 17 95 nw Avoiro nr Rio del Plata, CARDISSA 17 88 w Kingston nr Curacao, CINULIA 17 320 nnw San Juan nr Curacao, CONTINENTAL RELIANCE 17 vn Amagasaki nr Queens land, CONTINENTAL SPIRIT 16 550 n Midway nr Japan, CORAL ISIS 17 370 nw Finisterre nr Port Neches, DAPHNE 17 35 ono Frederikshaven, DOCKEXPRESS-10 17 320 no Singapore nr Methil, DOCKEX- PRESS-11 17 700 o Ascension nr Richards- r bay, DOCKEXPRESS-20 17 130 i giers nr Malta, FELANIA verw 19 te sion, FICUS 17 270 nw San Juan nr C«| cao, FLAMMULINA 17 310 zo Kp Codl Baltimore, FLEVOLAND 17 65 zzo Sueil Castellon, JO CYPRESS 17 te Beaumj JO OAK 17 360 no Bermuda nr Houstf LEPTON 17 55 n Assak nr Inchon, MAj SLOT 16 1000 z Anchorage nr San FranJ co, MAASSLUIS 17 te Dairen, MAASST1 17 vn Cristobal nr Europa, MAASSTROII 17 850 n Auckland nr Auckland, MEil DRECHT 17 80 zzo Kaapstad nr Onstal MOORDRECHT 14 te Rotterdam, NE1 LOYD BALTIMORE 17 vn HamMI Gothenburg, NEDLLOYD CLARENC'J te Jeddah, NEDLLOYD CLEMENT 11 zo Muscat nr Kobe, NEDLLOYD HOLD DIA 17 vn Willemstad nr Oranjes! NEDLLOYD MADRAS 17 220 no Taipei Kobe, NEDLLOYD MOJI 17 te Singap°l NEDLLOYD VAN NECK 17 te SingapOJ NEDLLOYD VAN NOORT 17 vn Liv°« nr Fos, NEDLLOYD ORANJESTAD 1»1 St.Maarten, NEDLLOYD ROCHESTEKI vn Baltimore nr Houston, NEDLLd? ROUEN 17 te Mina Gaboos, NILE 1111 Hamburg nr Beman, ONDINA 17 te Boni Oilfield, POLYDORUS 18 te Rotteroaj PRINS FREDERIK HENDRIK l8'ef. terdam, PRINS WILLEM-2 17 vn RWf dam nr Rouen, SAFOCEAN MILDuKAJ 950 z Diego Garcia nr Port Louis, wf LAND 17 300 zw Socotra nr Rotter®] TASMAN 17 270 zw Kp Hatteras nr I dam, WIELDRECHT 18 te Baltimore,» LEMSKERK 17 vn Port of Spam nr r Haina, WOENSDRECHT 17 200 o SingaiJ re nr Hong Kong.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1985 | | pagina 12