Zingende feeks is verrast door eigen uitstraling PZC/ radio-tv en kunst "NIEUWJAARSDAG DIAMANDA GALAS: IK LUISTER MET ELKE DRAAD radio IANDAG 31 DECEMBER 1984 beid" irzcA urJt NEDERLAND-1 iildtf asoil NOS e £«3.00 Nieuws voor doven en slechthorenden RVU i£ui«5.00 Nanzi Anansi. Een reeks Anansiverhalen (spinverha- len). Vandaag: Anansi verhuist naar Nederland dj KRO iepe 5.30 KRO's tekenfilmfestival. Met: Precious Pupp, Tom onie Jerry en Hillbilly Bears .50 De KRO Mini Play-Back Show. 6 jonge kandidaten imiteren hun favoriete artiest. Gasten: Saskia en Serge en de Michael Jackson van de Play-Back Show .00 KRO's middageditie. Aad van den Heuvel en Han van der Meer presenteren het nieuws van deze dag NOS vm 17.30 Journaal KRO .39 KRO's middageditie. Vervolg IKON-KRO-RKK 1.25 Het verhaal. Afl. 51. Wekelijkse bijbelvertelling voor de ieugd KRO 19.00 De Freggels. De speelse avonturen van pluizige wezens. Afl. 12: De vinger van licht oopjl9-25 Links naast de pinguins. Duitse leugdserie. Afl 5: Bent u daar echt nooit geweest? Dokter Thom leert de architekte kennen die veel voor de dierentuin ontworpen heeft en stelt vast dat hun ideeen over bouwen nogal verschillen ilz NOS 12.00 1985- Jaar van de Europese Muziek. Ingeleid door Z.K.H. Prins Claus. Europese manifestatie rond de verjaardagen van Bach. Handel, Scarlatti en Schuetz 12.15 Nieuwjaarsconcert. Concert vanuit de Grosser Musik- vereinssaal te Wenen: Die Wiener Philharmoniker o.l.v. Lorin Maazel en het ballet van de Wiener Staatsoper vertolken o.a. werken van Berlioz en de gehele Strauss familie. Regie: Hugo Kaech. Neder lands commentaar: Joop van Zijl 13.30 Studio Sport. Skiën vanuit Garmïsch Partenkirchen EO 15.30 Vrouw zijn. Informatieve serie over het vrouw zijn in onze samenleving. Deze keer praten vrouwen over hun toekomstverwachtingen 16.00 Joni' Song. Afl. uit de Ronduit-serie muziek uit Californie. De gehandicapte Amerikaanse schrijfster zangeres-kunstenares vertolkt enkele religieuze lie deren 16.30 Reis door de nacht. (Nightmare), Amerikaanse tv-film van Tom Robertson over twee joodse kinderen in Polen die in moeilijkheden raken wanneer hun ouders door de Nazi's worden opgepakt NOS 18.20 Paspoort voor Italianen 18.30 Sesamstraat 18.45 T.L. Populair wetenschappelijk programma voor kin deren van ca. 9 tot ca. 12 jaar James Ingram is een van de medewerkenden aan hel amusementsprogramma over Quincey Jones, 'I love Quin- cey' (BRT 1, 20.50 uur). 19.00 Journaal Lenny van Rhee en Wim de Knijff presenteren de EO- kinderkrant (Ned. 2, 19.12 uur). NOS 20.00 Journaal KRO 20.18 De 1-2-3-Show. Spelprogramma ten bate van de projecten van een twaalftal organisaties t.b.v. de lichamelijke en geestelijke volksgezondheid. Van daag als thema: Magie 22.00 Brandpunt in de markt. Maandelijks magazine over het wel en wee van de Nederlandse economie I 22.55 Goodbye Mr. Kent. Engelse comedieserie. Vanavond deel 6. Victoria is totaal verbijsterd als ze in haar bed de moeder van Travis vindt NOS 23.30 Journaal 23 35 Nieuws voor doven en slechthorenden EO 19.12 EO-Kinderkrant. Kinderprogramma van Lanny van Rhee en Wim de Kmjff 19.45 Grizzly. Natuurfilm over de Grizzlybeer, die ondanks zijn reputatie tamelijk vredelievend is; als je hem maar met rust laat 20.10'n Ogenblik. Een persoonlijk woord door ds. J.H. Venema, voorzitter van de Evangeliche Omroep 20.20 Tijdsein. Wekelijkse actualiteiten magazine 20.45 Looft zijn naam alom. Koorzang m.m.v. het Katwijks Mannenkoor, het Chr. Gemengd koor Vox Jubilans uit Waddinxveen en het Chr. meisjeskoor Deo Gloria uit Bunschoten-Spakenburg. Presentatie: Heieen van Dijk 21.17 Jongerenja(ar)! Ronduit-programma. Discussiepro gramma tussen jongeren uit verschillende milieus en premier Lubbers NOS 22.30 Journaal EO 22.40 Corrie ten Boom ontmoet oude bekenden. Portret van deze evangeliste die.in 1983 overleed. Gesprek ken met mensen uit haar naaste omgeving en fragmenten uit de speelfilm De Schuilplaats, geba seerd op Corrie's oorlogservaringen 12.15 Nieuwjaarsconcert. Rechtstreeks vanuit de Musikve- reinsaal in Wenen. Die Wiener Philharmoniker o.l.v. Lorin Maazel, m.m.v. het ballet van de Weense Opera: werken van Berlioz, E. Straus, J. Strauss, Strauss senior en junior. Regie: Hugo Kaech 13.30 Going for gold. Carl Lewis, Platini en Laurent Fignon, een drie uur durende samenvatting van het sportjaar '84, rechtstreeks vanuit studio 3, met als geheim wapen: Raymond van het Groenewoud 16.25 De komiek. (The comic), Amerikaanse speelfilm van Carl Reiner uit 1969, met o.a. Dick van Dyke, Mickey Rooney. Cornel Wilde e.a. (Originele versie met ondertiteling). De carriere van de komiek Billy Bright loopt ten einde wanneer er door de komst van de geluidsfilm korte metten met de stomme film ge maakt wordt Skiën in Garmisch Partenkirchen (Ned. 2, 13.30 uur). Lorin Maazel dirigeert Die Wiener Philharmoniker ti/dens het traditionele Nieuwjaarsconcert in Wenen (Ned. 2,12.15 uur). 17.55 Journaal 18.00 Tik Tak. Kleuterprogramma 18.05 Sprookjestheater. Het Kraminkelpasteitje, driedelig verhaal vertelt door Francis Verdoodt. Deel 3 18.20 Emma en opa. Afl. 1 Januari. Kinderprogr 18,35 De Smurfen. Tekenfilmserie. Afl.. De ene goeie^jienst is de andere waard en De wraak van de smurfen 19.05 De laatste vrijheid. Het verhaal van een lange zeetocht met een boot van 10 meter. De reis gaat van Portugal via de Azoren naar Belgie 4.500 km. oceaan 19.35 Kijk uit! Verkeerstips. Afl.: Meerijden met een dron ken chauffeur 19.40 Mededelingen. Met o.a. iottowmnaars en program ma-overzicht 19.45 Journaal 20.05 Kunst-zaken 20.15 I.Q.-Nieuwjaarsspecial. Kwis met denk- en weetvra- gen 20.50 I love Quincey. Amusementsprogramma over Quin cey Jones waarin zijn muzikale carrière wordt ge schetst aan de hand van exclusieve documenten. M.m.v. Michael Jackson, Jane Fonda. James Ingram, Ray Charles, Stevie Wonder en Herbie Hancock 21.50 Uitzending door derden. Een programma van de Liberale Radio- en TV-Omroep 22.50 Toto-winnaars, journaal en Coda 19.00 Baas in eigen huis: Winter. Met o a Worstbroodjes maken en kreatief breien 19.35 Juke Box 19 40 Mededelingen en programma-overzicht 19.45 Journaal 20.05 Kunst-zaken 20.20 Kleine moorden zonder belang. (Little murders), Amerikaanse speelfilm uit 1971 van Alan Arkin met o.a. Elliott Gould, Marcia Rod en Vincent Gardenia. De apatische Alfred wordt door Patsy, een overheer sende vrouw, het huwelijk ingesleèpt Wanneer Patsy het slachtoffer van de criminaliteit wordt, neemt Alfred wraak... 22.05 Rene Kollo. Ich lade gern mir Gaeste em. Een feestelijke avond in Antwerpen. Rene Kollo onvangt o a. Julia Migenes, Kathleen Battle en Maurice Andre 10 00 Tagesschau, 10 03 Zukerman spielt Mozart. 10.35 Bild fuer Bild. Reportage. 11 00 Die kleinen grossen Hockeyspieler, jeugd film; 12 30 Der schoenste Mann von der Reeperbahn. musical 14 20 lm Dschungel ist der Teufellos, avonturenfilm. 15 55 Ihre Melodie, Marcel Prawy vervult muzikale wensen, 16 55 Mit D 954 zu West-Weihnacht, reportage, 17 40 Was bin ich' Spelprogramma. 18.22 Tagesschau, 18 25 Dor Montagsmaler, spelprogramma; 19.10 Das Wort zum Jahresbegmn, 19 15 Belle Epoque, documentaire serie; 19.58 Heule im Ersten: 20.00 Tagesschau. 20 15 Das Film-Festival Victor-Victoria, Engelse speelfilm uit 1982, 22 22 Demnaechst im Ersten; 22 25 Zeit zu weit Desiree Nosbusch en Hans-Joachim Kulenkamplf, 23 10 Classical Een avond met Mi chael Heltau. 00 40 Tagesschau Als je je vroeger een nieuwe hi-fi-installahe aanschaftekreeg je er een testplaat bij. Zoveel Herz over hel linkerkanaal, zoveel Küoherz over het rechter. Zwaar geronk hier. hoog fluitend geluid daar De 32-jange, Grieks- Amerikaanse belcantozangeres Diamanda Galas draait haar hand voor zo'n scala aan geluidseffecten niet in het minst om. Ze produceert die geluiden echter met behulp van haar eigen strottehoofd. stembanden en keel. Om de mogelijkheden van haar stetn nog verder uit te breiden werkt ze met een groot arsenaal aan elektronische hulpmiddelen. Sinds hel Claxonfestival onderdeel van het Holland Festivali. mjuni van dit jaar geldt Diamanda Galas als een vleesgeworden furie voor de een. en een sensatie voor de ander Op tv zagen duizenden Nederlanders ontzet toe hoe een tanige vrouw in een strakke leren bodysuit haar stem nel zo schril liet uitwaaieren als haar getoupeerde haardos. Diamanda Galas vertolkt morgen, nieuwjaarsdag, in Vlissingen werk van Xenakis en Schoenberg. Haar optreden tijdens het Nieuwjaarsconcert van Nieuwe Muziek in Britannia-Vlissingen begint om 21.30 uur. IDoor John Oomkesi De fysieke uitstraling? Je moet mij maar vertellen hoe ik overkom, want toen ik voor het eerst de video zag die er van mijn Nederlandse tv-optreden is gemaakt, was ik compleet geshockeerd." In de lobby van een klein Amsterdams hotel ontwaakt Diamanda Galas uit de euforie van te weinig slaap, teveel slaapmiddelen en de opwinding die gepaard gaat met succes. Taxichauffeurs en hotelpersoneel herkennen haar na het optreden voor tv. Ze spert haar ogen wijd ogen, graait met haar lang nagels in de lucht. „Ik was volslagen van slag. Doe ik dat op het podium? Oh, God! Het leek veel erotischer dan ik had durven dromen. Ik had er geen idee van dat het er live zo uit zou zien. Geen enkel benul! Nee! Nee!" ,,De afgelopen vijfjaar hebben telkens opnieuw mensen tegen me gezegd dat het er zo uitzag. En ik reageerde telkens met' hoe kun je dat nou zeggen0 Dat is niet waar. Ik ben alleen maar met de muziek bezig. Ik denk echt alleen maar aan de muziek en toch gebeurt het. Treedt die uitstra ling op. Ik zag de video. En..oooh...ik bekeek die video in een ruimte waarin nogal wat mannen tegen een bar aanleunden en xk sloeg van schaamte mijn handen voor mijn gezicht. Zo! Ik voelde me even heel erg beschaamd, heel even maar, hoor." Ze maakt een zuigend gebaar, de lippen tuitend. „Niet dat ik me er slecht over voel, maar het is wel erg verwarrend. Waar om? Ik begrijp het niet. Ik begrijp niet waarom het zo overkomt." Sinds Diamanda Galas debuteerde op het festival van nieuwe muziek in het Westduitse plaatsje Moers in 1981 ligt haar naam op ieders lip die de muziek in het algemeen, maar de vernieuwen de muziek in het bijzonder ook maar diensten wil bewijzen. De afgelopen jaren heeft ze op vrijwel alle belangrij ke Europese muziekfestivals gestaan met zelf geschreven en bedacht mate riaal Ze is een even extravagant performer als zangeres. Haar verschij ning in rood en blauw licht en opval lende aankleding boeit mateloos Vreemd genoeg had ze zichzelf nog nooi eerder geobserveerd dan na de Nederlandse tv-uitzending in juni. Opera „Ja, ik gebruik agressieve make-up. Die leren kleding0 Maar dat is be doeld om een sterke, een krachtige uitstraling te bewerkstelligen. Zo!" Ze balt haar vuisten, spant de spieren van haar blote, krachtige armen zo sterk dat het hotelpersoneel verwon derd opkijkt. In Amsterdam-Zuid lijkt sinds haar komst de dagelijkse routi ne verstoord. Tegenover het hotel wordt een ander pand nauwlettend, maar te opvallend geobserveerd door een narcoticateam. Een huiszoeking is nakende. Galas merkt het nauwe lijks: „Mijn make-up. de ogen, dat ziet er uit als de ogen van Medusa," zegt ze op zingende, schallende toon. „Je krijgt er grote ogen door waarmee je makkelijker kunt communiceren. In de opera gebruiken ze grote gebaren en een grove opmaak om indruk te maken Om er groter uit te zien dan in werkelijkheid De uit het Californische stad San Diego afkomstige Diamanda Galas grinnikt om de zelf geopperde verge- en- omdat er op de verschillende lijking met de operawereld. Ach, ja. microfoon verschillende effecten ze kan zelf bogen op een klassieke staan afgesteld. Op een bepaalde ma- ondergrond, i dan als pianiste. voel je dan hoe je geluiden produ- niet als zangeres. De in een orthodox- ceert.' Ze grijpt me bijna bij mijn Grieks milieu opgebrachte, nu rustig strot. „Reageert het publiek dan op geworden furie: „De operadiva's ge- de rnuziek of op de wijze waarop de bruiken alleen wijde kleding omdat muziek eruitziet? Haha." Furieuze ze doorgaans zo vet en vadsig zijn. Ik lach. ben meer geinteresseerd in het fysie- 1* luister met elke draad in mijn ke, gespierde imago. Maar ik ben me lichaam Ik moet me concentreren op niet bewust geweest van die eroti- mijn stem. op de resonanties, op de sche uitsraling. Ais mijn vader die wijze waarop ik de versterking regel video zou zien. oeieoei...ik zou me terwijl ik zing. Dan heb je nog de niet in dezelfde ruimte kunnen bevin den als dat zou gebeuren, ik zou gegeneerd voelen. VANDAAG Nieuwjaarsconcert Het traditionele Nieuwjaarsconcert dat ook op deze eerste januari weer in de 'Grosser Musikveremssaal' te V/e nen worden verzorgd door de Wiener Philharmoniker en hel ballet van de Wiener Staatsoper. luidt meteen het Jaar van de Europese Muziek-1985 in. Op het repertoire natruur'ijk geen tverken van de dit jaar speciaal te herdenken componisten Bach. Han- belichting, de theatrale bewegingen, 20 de act Daar kun je al nauwelijks gelijktijdig op concentreren. Ik hou Hoe komt ze dan aan haar outfit? me niet. nog eens met de fysieke kant Diamanda: „Ik placht jurken te dra- bezig ook. Goed, Ik doe warming-up- gen. Lange, rode robes, omdat die het oefeningen die van ide choreografe - podiumlicht reflecteren op een mooie JO.i Martha Graham, ontleend zijn, manier. Als je ze opeens comnineert maar dat is om het lichaam voor een met groene spots wordt de uitstraling optreden volledig te kunnen ontspan- helemaal zwart. Heel mooi' Heel ma- nen- lichaam moet zich met ge- gisch! De reden omdat ik daarmee spannen voelen als er geluid doorheen opgehouden ben is om dat zulke jur- geleid wordt," ken eigenlijk vormloos waren. En ik wilde er soms uitzien als een giganti- Techniek sche spin op het podium, zodat ik er niet menselijk uit zou zien Maar toen 1 tWens haar optredens wisselDia- ik die video kon bekijken zag ik een ™anda £ala"°,T? T i soort seksuele vampier Dat was niet Da" "lkt h" b,J"a 1?ls°' T if le-lkens pf>n menu mondstuk on de bedoeling. Het klinkt omgelofelijk, maar het was de eerste keer dat ik beelden van mijzelf zag. Ik kan er niets aan doen, als dat het effect is, soit. Zou het het publiek irriteren, denk je? Zouden ze denken dat ik me aanstel?" Galas mept met de rechter hand rakelings langs mijn koffiekopje: ze telkens een nieuw mondstuk op een stofzuiger zet. De vocaliste: „Elke zanger of zangeres weet wanneer het slecht gaat. Maar ik word pas gespan nen ais ik de monitoren niet goed kan horen. Als dal gebeurt, dan raak je pas echt ontregeld. Voor aanvang van het concert voel je je wel wat opgewonden, maar dat is een gezonde del. Scarlatti. Schutz en Berg, maar rakelings langs mijn koffiekopje, "L, l on om me wel - na de de kleurrijke ouverture „Want....ehehumme," kreunt ze. Dat ^rtë'kunien maken mT het 'Carnaval Romain'van Hector Ber- doe ik beslist niet Sommige geluiden druk te kunnen maken, lioz - een hele ruiker Straussen: van die ik produceer - bijvoorbeeld die Eduard en Josefen Johann Junior tot waarbij ik razendsnel van de ene naar werken met techniek vergt je geduld. Ik gebruik twee vertra- tara en josej en jonann junior 101 «muij 14 ia«muuu au uu am ..«a. O;„„omopi,innc «phnnrminii He mei Johann Seniors RadeUky de andere microfoon moet bewegen Marself je die kleine, sissende geluidjes n«"S«r Ie™ ellect ita een geluid als hoert - via de techniek van dl square- "e' samenknijpt - JO) zit in de Dirigent is Lorin Maazel. Commen taar Joop van Zijl. Via Hilversum 4 is het concert (dat daar overigens al om 11.10 uur beginti in stereo te beluiste ren. (Nederland 2, 12.15 uur). way modulation - dan móet ik wel bewegen. Ik denk dat zoiets alle fysie- samenknijpt ertrager - die is namelijk zeer gea vanceerd. Ik gebruik een Lexicon UCYVCKCU. IR UCIilt Udt 4UJCWÏ alle l'OIC- ke bewegingen suggestief maakt Je a Drtw I""alab e lichaam in rare bochten draai- D,*"al Dela> u""' "d" ecn Eve"- tide Harmonizer. Selective Stereo Equilizer voor een klein onderdeel, dan Digital Reverberation, voorts een quadrofonische opstelling met vijf microfoons, soms zes. Alle micro foons staan apart afgesteld. Boven dien kunnen ze onderling geschakeld worden, zodat ik de geluidmix voort durend kan veranderen." Nooit gedacht dat een furieuze feeks net zoveel techniek gebruikt als het spokenhuis op de kermis? Diamanda Galas geeft een miniem voorbeeld van haar wijze van werken. Tijdens een klein onderdeel van haar show benut ze een Stereo Equilizer - een stukje regehngsapparatuur dat manipulatie van frequenties mogelijk maakt. Dia manda: „De apparatuur staat dan zo opgesteld dat alleen heel bepaalde, namelijk de allerhoogste tonen wor den opgepikt en worden vertaald In een sissend geluid. Je krijgt dan een zeer ritmisch patroon, alsof kleine geluidskristalletjes door kleine ope ningetjes in je geluidsinstallatie kun nen ontsnappen. Zo kun je elektroni- ka op een inventieve manier gebrui ken. Ik houd van dat kleine onder deel. Niet dat ik u'berhaupt afhanke lijk ben van elektronika. Als het erop aankomt kan elektronika me gestolen worden Als ik alleen maar op elektro nika ingesteld was. en niet op het zingen an sich, dan zou ik ophouden met het nemen van zanglessen. Dan zou ik zeggen: nou ja, zingen, ach. Dan gebruik je gewoon één oktaaf en doe je verder alles af met apparatuur. Maar dat is zo vervelend, want dan krijg je een stereotiep geluid bij som mige synthesizergekken." Memorabel is Diamanda Galas posi tie in eigen land. Ze werkte voordat haar carrière in Europa op gang kwam in discotheken en zelfs in krankzinnigeninrichtingen. Alles gal ze op voor een podium en het is ondanks haar relativerende taal op vallend hoe al haar bezit bestaat uit elektronika. Ze heeft inmiddels zo'n beeldende geluidenwereld opgezet dat ze noodgedwongen repeteert in een oude, verlaten voedingswarenfa- briek in San Diego. Een inbraak vorig jaar beroofde haar niet alleen van alle apparatuur, maar ook van de noodza kelijke know how. die in de geheugens van de instrumenten was opgeslagen. Ze was van plan de afgelopen zomer maanden met een synclavier (digitale muziekcomputer) en een taperecorder te werken. Afhankelijk „Een paar bandrecorders zelfs. De synclavier is het enige stukje techniek dat ik echt mis. En misschien een Macintosh computer zodat ik meer afstellingen van tevoren kan inpro- grammeren. Dan worden je mogelijk heden langs technologische weg wel groter. Maar vergeet niet dat een kleine computer gauw 5000 dollar izo'n 17.000 guldem kost, en een syn clavier zo'n 50 000. Voor de research ben ik komende tyd zowieso 8000 dollar kwijt. Een nachtmerrie! Al mijn geld zit in apparatuur. Mijn speakers thuis, mijn versterkers. Ik wou dat ik onafhankelijk was Ik ben net als elke kunstenaar afhankelijk van onzekere subsidies, En met een Ronald Reagan die geen geld aan artiesten wil geven, weet je niet waar je aan toe bent. Avant-garde kunstenaars in de Ver enigde Staten zijn hoofdzakelijk af hankelijk van de goodwill van overhe den in andere landen. We maken geen rock 'n' roll, dus geen platenmaat schappij staat voor je klaar." „Ik heb de tijd, ik wacht wel. Het belangrijkste wat ik wil maken is Mask of Red Death, een kameropera op tekst van Edgar Alan Poe. Later zullen we wel eens wat me met platen kunnen doen. Nu wil ik geen jaar kwijtraken om me alleen met de promotie ervan bezig te houden. Als je met kunst bezig kunt houden ga je toch zeker niet vergooien aan com mercie? Zo interessant is dat niet. Er is niet noodzakelijkerwijs sprake van een scheiding, maar in de meeste gevallen scheiden de wegen lussen kunst en commercie zich." en 10.30 Veronica Nieuwsradio. 7.03 Ook goeiemorgen 9.03 Muziek terwijl U werkt. 10.30 Kletskop. HILVERSUM-3 HILVERSUM-2 HILVERSUM-1 Ieder heel uur nws. AVRO 7.02 Metamor fose, vervolg 8.06 Goedemorgen '85. nieuw jaarswensen van artiesten en platen 10.20 Snotneus ahoy' 10.30 Jess, hoorspel In 2 delen 11 30 Hebben jongeren echt de toe komst? Internationaal Jongeren)aar 1985 11 50 Nieuwjaarsinterview met AVRO voor zitter G C Wallis de Vnes door Hans Engel man EO: 1203 Gezegend Nieuwjaar. Nieuwjaarswens door ds. H G Koekkoek uit Alphen aan den Rijn. 12.15 De beste wensen van bekende mensen. 13 02 Tijd sein 14 02 Vrouw zijn 15 03 Voor elk wat wils. muziekprogr 16 02 In verwondering VPRO 17 03 Borat, een progr gespeld B O R A accent fügu T. 17 55 Mededelingen (NOS) 18.06 Boeken. 20.03 Het evenement. 21 02 Buiten beeld. 22 02 Pandemonium NOS 23 02 Met. het oog op morgen VARA 0 02 De nacht klinkt anders. 2 02 Groot licht. 5 02 Werkllcht 9.8 MHz. kanaal 13 KRO: 7 00 Nws 7.05 Het levende Woord. 7 16 Wil j(j koffie Dick'' Nee. geef mij maar thee. Lex i7.30, 8 00 en 8.30 Nw i 8 33 Postbus 900 8.45 Lev-enslief en levensleed 9 30 Nws 9 33 Suite uit het ballet Sparta cus' van Khatsjatoerjun. Promenade Or kest o.l.v Heinz Schroeder 10 30 Nws 10.33 Watheetoud 1130 Nws 11 33MetdeKRO. met Anne. 12 00 Kruispunt, NOS 12.26 Mededelingen voor land- en tuinbouw 12 30 Nws 14.33 Sporten m het achterland 15.00 KRO's misdaadreconstructie. TROS 15.30 Nws 15.33 TROS Nieuws Show (15.34 en 16.33 Aktua 16 00 en 17 00 Aktua - Nws.-overzichl (NOS 17.301. 17 36 Aktual (NOS: 18 00 Nws 18 10 Het ;oumallstenfo rum. 19.00 Coulissen extra 20 00 Nws. 22 35 Prometheus X1III. hoorspelserie Afl. 12. 23 00 Proeflokaal Wie had dat ooit kunnen denken leder heel uur nws. VARA 7 03 Doorloper. 9 03 De verukkelijke 85 van "84 NOS 18.04 De Avondsplts VARA 19 02 Dubbellisjes. 20 02 Popkrant 21.02 Moondogs 23.02 Mor gen gebeurt het WOENSDAG leder heel uur nieuws. EO 7 03 Ronduit music-time 9 03 Gospelsound 10.03 Mu ziek motief. 11 03 Country Trail HILVERSUM-4 Koninklijke Oratoriumveremging tot oefe ning en ontspanning Werken van Strate- gier en Schubert. 21.30 Literama 22 30 Historische orgelopnamen. Piet van Eg- mond op de Dom van Keulen. 23.10 Heden daagse pianomuziek WOENSDAG NCRV 7.00 Hel levende Woord. 7 !0 Prelu dium 8.00 Nws 8 02 Cultureel nws 8.07 Platennws 8 45 Te Deum Laudamus 9.15 Onder de Hoogtezon 10.00 Kamermuz uit de Barok Werken van de Bach 2) 10.30 Muziek in NCRV Studio 2: Het Radio Kamerorkest o.l.v. Emest Bour. 11.35 De soloconcerten van Haydn (7i. HILVERSUM-5 1007 KHz WOENSDAG VARA 7 00 Nws 7.06 De Wekkerradio. 17.06 en 8 11 Dingen van de dag 7 30. 8 00 en 8 30 Nws i 9 30 Nws 9.33 Hoor Haar 10.30 Nws 10 33 Leef-tijd-genoeg 11 30 Nws 11 33 Ra- i. VOO: Om 7 30. 8 30 dioweekblad TROS 7 00 Een goede morgen met Erik Jurgens (8 00 Nws.i. 9 00 Continu klassiek 11 00 Grammofoonplaten. 1.10 Nieuwjaars concert rechtstreeks vanuit Wenen Die Wiener Philharmoniker o.l.v Lorin Maazel il3 00 Nws i 13 40 Grammofoonplaten 14 00 Der Zigeunerbaron, operette van J. Strauss door het koor en orkest van de Deutsche Oper Berlin NCRV 16 00 Litera ma. of: Het kunstbedrijf. 17 00 Populaire klassieken. 18.00 Nws 18.02 Cultureel nws 18 04 Met hart en mond en handen 18.15 Muz in vrije tijd Opnamen van de compo- nistenmarkt. 19.15 Van binnen uit 19 30 Herinneringen aan Sas Bunge. composities van Relcha. 20.10 Jubileumconcert door de NOS 9 03 NOS-Sportlef. 9.25 Waterstan den. RVU. 9.30 Allemans Veren. P P. 18 20 Uitzending van de CP HUM VERBOND- 18 30 Het voordeel van de twijfel. NOS 19 00 Nws voor buitenlanders (19 00 Turks 19 10 Berbers 19.20 Marokkaans-Arabisch. 19.30 Spaans i TELEAC- 19 40 Turkse vrou wen projekt Blzlm Icln. les lib. 20 10 Ma rokkaanse en Berbervrouwen projekt Mar- haban Biektim, herh les 11b. 20.40 Gute Reise Duits voor beginners, les 9b 21.10 Handwerken, introductie (herh.) WOENSDAG 9.00 NOS-Sportief. 9.25 Watersl. TELEAC: 9.30 Follow me II, extra les 1. RVU: 10.00 RVU Taairevue

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1984 | | pagina 9