GROTE CIUB ACTIE SJbUWBfSS- VAN AL PI0 Kiem V0RBNI6IN n w m m m bi rrt •e/ GEEF ZE DE VOLLE VIJF 30 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT DONDERDAG 27 SEPTEMBER 19& oC Vergunning staatssecr. van justitie d.d. 9 februari 1984 onder no. LO. 7030/145/019. HOOFDPRIJZEN Loten van de GROTE CLUBACTIE worden vooral gekocht om de betreffende vereniging te steunen. Maar de reductiebonnen, de duizenden prijzen en de hoofdprijzen, bieden voor de kopers van de loten een aantrekkelijk uitzicht. Het is voor u als vereniging goed om nu al te weten met welke hoofdprijzen u dit jaar propaganda voor uw loten kunt maken. Ze liegen er niet om en ze zullen de verkoop van loten ongetwijfeld bevorderen. Regionale hoofdprijzen 1. SPONSOR 'VAKANTIELAND COCHEM': Voor elk der 32 regio's een geheel verzorgde vakantie voor vier personen gedurende twee weken in een der geselecteerde hotels. 2. SPONSOR SPORTHUIS CENTRUM RECREATIE: Voor elk der 32 regio's voor twee personen een weekend in een der 5-sterren bungalowparken van Sporthuis Centrum Recreatie met cheques voor de bijbehorende verblijfkosten. 3. SPONSOR TOWNSEND THORESEN: Voor elk der 32 regio's voor twee personen een minitrip naar Londen met gratis overtocht, overnachting en logies. 4. SPONSOR WIJNLAND COCHEM: Voor elk der 32 regio's een grote doos kwaliteits Moezelwijn. Na deze 4 x 32 regionale hoofdprijzen volgen nog duizenden andere prijzen verdeeld oVer de 32 regio's. Zoals reeds medege deeld blijven alle door de verenigingen ingebrachte prijzen in de eigen regio van de vereniging. Nationale hoofdprijzen Behalve naar een der prijzen in de regionale serie waarvoor het lot geldt, dingt de houder van elk lot nog eens extra en gratis en belastingvrij mee naar een van de volgende zes nationale hoofdprijzen: EERSTE PRIJS: De winnaar en zijn partner genieten als 'burchtheer en burchtvrouwe' van de Rijksburcht in Cochem twee weken lang volledig pension. Zij overnachten in het hemelbed op de Napoleonskamer van de 'Alte Thorschencke'. Zij worden feestelijk ingehaald door de stadsfanfare en de burgerwacht van Cochem. De winnaar ontvangt de ridderslag en ter ere daarvan wordt voor hem en zijn partner een feestelijke middeleeuwse riddermaaltijd aangericht. Hij wordt gehuldigd en met exclusieve wijnen verrast door de tien wijnkoninginnen uit de streek. Hij moet op de waag plaats nemen en krijgt zijn gewicht in wijn. De burgemeesters van de deelnemende Moezelgemeenten komen hem namens 'de lijfeigenen' kleine geschenken aanbieden. Tot slot krijgt hij een auto naar eigen keuze cadeau tot een winkelwaarde van 18.500,-. (Hoofdsponsor Wijn- en Vakantieland Cochem). TWEEDE PRIJS: De winnaar en zijn partner krijgen twee volledig verzorgde vakantieweken aangeboden in de 5-sterren burngalow- parken van Sporthuis Centrum Recreatie. Van die twee weken bestaat één week uit een vliegvakantie met excursies naar IJsland, zijnde een land vanwaar velen via Sporthuis Centrum Recreatie op vakantie komen. (Hoofdsponsor Sporthuis Centrum Recreatie). DERDE PRIJS: Een luxe, geheel verzorgd lang weekend voor twee personen naar Londen met bezoek aan theater, beziens waardigheden e.d. Beiden krijgen 25 pond zakgeld mee. (Hoofd sponsor Townsend Thoresen. VIERDE PRIJS: AMRO-Reizen biedt een verzorgde vliegvakantie van een week voor 2 personen per KLM als VIP-gast. (Hoofdsponsor AMRO/KLM). VIJFDE PRIJS: Geheel verzorgde vliegvakantie van een week voor twee personen naar Salzburg. In Oostenrijk zullen zij de ere-gast zijn van de VVV-Grossarl. (Hoofdsponsor SKI-Inn Zuid, Tilburg). REGIONALE PRIJZEN Naast bovengenoemde prijzen is er ook nog een grote regionale prijzenpot van meer dan 12.000,-, w.o. 4 prijzen van 1000,-(duizend gulden) min. 1 ct, twee fietsen en verder vele waardevolle prijzen. m WAT IS DE GROTE CLUBACTIE Nu de subsidiekranen steeds verder worden dichtgedraaid, komen vele verenigingen geld tekort om activiteiten te kunnen organiseren. Daarom is er een grote landelijke loterij met zeer fraaie prijzen op gezet met publiciteit aan geboden door de PZC. Doel: Steun aan al die sjou wers van al die kleine ver enigingen, dat die steun noodzakelijk is, blijkt uit de meer dan 130 aanmeldin gen van verenigingen uit geheel Zeeland. De actie loopt van 27 sep tember tot 17 oktober. Grote Clubactie vraagt: Op donderdag 27 september valt het startschot voor de Grote Clubactie '84. De actie is nog nooit zo groot geweest. Ze was ook nooit zo broodno dig. De clubs rekenen op uw steun. Met de slagzin 'Geef ze de volle vijf' vraagt de Grote Clubactie om 'de sjouwers van al die kleine verenigingen te helpen'. Deze verenigingen zijn zo belangrijk, omdat ze zoveel tijd, moeite en man kracht besteden om de - groeiende - vrije tijd gestalte te geven. 'Geef ze de volle vijf' wil zeggen: Steek ze dé helpende vriendenhand toe. 'Geef ze de volle vijf' wil ook zeggen: Vijf gulden om hun clubkas te versterken. Waardevolle dank Voor uw morele en financiële steun krijgt u voor elke vijf gulden een waardepapier uitgereikt. Dat waardepapier vormt een waardevol bewijs van dank. Het bevat: O Vier lotnummers waarmee u meedingt naar de prachtige regionale hoofd- en troostprijzen. Over heel het land kent de Grote Clubactie vele duizenden prijzen. De loterij is echter zo inge deeld, dat tenminste evenveel prijzen in onze eigen regio vallen als er verenigingen in onze regio meedoen. Met DEZELFDE vier lotnummers loot u boven dien gratis mee om de spectaculaire nationale hoofdprijzen. Deze worden op woensdag 17 oktober getrokken en door de televisie uitge zonden. O Geen prijs - Toch prijs Behalve de vier lotnummers bevat het waardepapier ook nog vier voordeelbonnen. Zij staan ook in het teken van de vrije tijd, want niet alleen de vereni gingskassen staan onder druk maar ook de huishoudportemonnaie. Vandaar bijzonder aantrekkelijke aanbiedingen voor korte vakanties naar wijn- en vakantieland Cochem aan de Moezel, Sporthuis Centrum Re creatie en naar Londen met Townsend Thoresen. De vierde voordeelbon biedt de mogelijkheid om tegen gereduceerde prijs kennis te maken met twee uitstekende wijnen van de Moezel. Behalve dus de kansen op de prachtige prijzen bovendien de extra aanbiedingen, die een aantrekkelijk tegen aanbod zijn op uw steun aan de clubs. Noodzaak Met de opzet van de actie hebben de verenigingen van de Grote Clubactie duidelijk méér te bieden dan voorgaande jaren. Ze hebben uw hulp ook nog nooit zo nodig gehad. De subsidiekranen gaan dicht, de kosten stijgen en de vrije tijd neerht toe, dikwijls noodgedwongen. Daarmee neemt het belang van de verenigingen in het hele probleem veld van het vrije tijd gebeuren ook sterk toe. Met de inkomsten van de Grote Clubactie kunnen de verenigingen één keer per jaar hun vaste inkomsten uit contributie, donaties, lotto-toto, fondsen etc. aanvullen. Met de extra inkomsten van de Grote Clubactie kunnen ze extra tegensla gen opvangen, extra kosten voor hun (jonge) leden voorkomen. Eigen clubkas Uw geldelijke steun gaat rechtstreeks naar de vereniging bij wie u de loten koopt. Zo zit de clubactie in elkaar. Bovendien is het winstbelang voor de deelnemende clubs ongekend hoog. Niet de wettelijk voorgeschreven 60 procent van de opbrengst, maar tenminste 80 (tachtig!) en zo mogelijk nog méér. Voorbeeld: Sinds de Grote Clubactie landelijk actief werd ontvingen de deel nemende verenigingen al meer dan 20 (twintig!) miljoen gulden. In procenten uitgedrukt was dat bijna 90 (negentig!) procent van de bruto op brengst. De oorzaken voor deze enorme hoge winst schuilen in de straffe organisatie zelf, maar belangrijk is in dat opzicht uiteraard ook de grote steun die wij als blad aan de actie geven en de 'steun vanuit de lucht' die we daarbij van radio en tv ontvangen.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1984 | | pagina 30