Tiende Folklorefestival
Sas met twaalf groepen
f|\/AL
meuwe
MUZIEK
Het is aftasten, aanvoelen
en het kost veel tijd
Expositie Zeeuwse Kunstkring
in gerestaureerde Korenbeurs
UIT VERSCHILLENDE EUROPESE LANDEN
Zomerexpositie in
Weeshuis
KOUD BUFFET
VANDAAG
VERA VINGERHOEDS SCHREEF 'SIZAFITZ'
ZATERDAG 7 JULI 1984
PZC/ provincie
SAS VAN GENT Aan het tiende Internationale Folklorefestival dat dit jaar van zaterdag
14 tot en met zaterdag 21 juli in Sas van Gent wordt gehouden nemen in verband met het
jubileum 12 Europese groepen deel. Daaronder zijn natuurlijk een aantal Nederlandse en
Vlaamse groepen, maar de meest in het oog springende zijn toch wel de dansers uit Ierland,
Joegoslavië, Portugal, West-Duitsland en Finland. Met name van de Joegoslavische groep
mag wel het een en ander verwacht worden. Dit is een kindergroep die op professionele basis
begeleid en opgeleid wordt.
Bestuurslid Rudi Clemminck van de
organiserende stichting 'Sasse Folk-
loreweek' toonde zich bijzonder ver
heugd over het uitgebreide program
ma dat in verband met het tienjarig
jubileum van de stichting op de affi
che kan worden gebracht.
De gasten uit het buitenland komen
vrijdag 13 juli in Sas van Gent aan.
Cultureel centrum de Speije wordt
het ontvangstadres.
Zaterdag 14 juli begint het festival
dan officieel om 14.30 uur met het
dansen van de groepen op verschillen
de plaatsen in Sas van Gent. Op de
Markt is een groot podium. Op de
Promenade en op de Westkade wor
den op verschillende plaatsen podia
gebouwd waarop de dansgroepen
eveneens hun beste beentje voor kun
nen zetten, 's Avonds vindt de officiële
opening plaats. Dan is er een festival-
voorstelling op de Markt, waarbij alle
groepen te zien zullen zijn. Nieuw dit
jaar is echter wel dat er voor de
diverse uitvoeringen entree wordt ge
heven.
Zondag 15 juli wordt de dag geopend
met een oecumenische kerkdienst om
11.00 uur in de katholieke kerk op de
Markt. Om 14.00 uur begint dan het
grote spektakel: de grote folkloristi
sche optocht waaraan wordt meege
werkt door dansgroepen,reuzen, ven-
delzwaaiers en muziekgezelschap
pen. In totaal zijn ruim 450 deelne
mers present.
Het hele centrum wordt eigenlijk af
gesloten, de Westkade volledig ver
keersvrij gemaakt. De route is: Vlaan-
derencomplex - Poelstraat - Stations
straat - Westkade - Kloosterlaan -
Brandspuitstraat - Kleine Markt -
Noordstraat - Markt.
Op de Markt wordt de stoet vergast
op de tweede festivalvoorstelling die
naar goed gebruik gratis is. 's Maan
dags worden de groepen ontvangen
op het gemeentehuis, terwijl 's mid
dags de bejaarden en de Zonnebloem
een voorstelling krijgen, 's Avonds is
er in de Speije een gastouderavond.
Het traditionele verbroedenngsbal
vindt woensdagavond 18 juli plaats.
Zaterdag 21 juli is de sluitingsdag van
het tiende internationale folklorefesti
val. Op drie podia in het centrum van
Sas van Gent wordt een volkskunst
spektakel gebracht. In cultureel cen
trum De Roselaer aan de Noordstraat
verzorgen drie poppentheaters een
show. Dat zijn Pinokio uit Sas van
Gent, Wimpies uit Gent en Parabel
uit Middelburg. Vanaf 13.30 uur is de
Roselaer gratis open voor iedereen die
een poppentheatervoorstelling wil
meemaken.
De oude volksspelen die bij Pol en
Staf gespeeld kunnen worden zijn:
gaaibollen, pierbollen en boogschie
ten. Bij het gemeentehuis worden
diverse demonstraties gegeven van
klompen maken, spinnen, kantklos
sen, weven, doedelzakpijp draaien,
potten bakken, zeefdrukken, schilde
ren en stoelmatten. In de straten
lopen naast het draaiorgel ook diver
se orkesten die op de verschillende
terrassen in Sas van Gent spelen.
De Joegoslavische jeugdgroep Kud Veselin Maslesa uit Banja Luka tijdens een optreden.
wwr
ZIERIKZEE „Zoals de zon de
bloemen kleurt, zo kleurt de kunst
het leven". Dit zei notaris mr W. H.
Klaasscn vrijdagmiddag in de tuin
van het Burgerweeshuis in Zicrikzee.
Hij hield een openingstoespraak voor
de 23e zomertcntoonstelling van Ad
en Tesse Braat uit hoofde van zijn
voorzitterschap van het college van
regenten en regentessen, dat eige
naar is van het huis. Vele beeldhouw
werken staan tussen het groene stru
weel achter het monumentale pand.
Binnen bevinden zich de antieke
voorwerpen.
De kunstvoorwerpen in de tuin, in
totaal meer dan 200, zijn gemaakt
door 23 kunstenaars. Zij zijn voorna
melijk afkomstig uit de Randstad,
alleen de organisator van de exposi
tie. Ad Braat, zorgt voor een Zeeuws
cachet. Van zijn hand is een in brons
uitgevoerde kaart van Zeeland, waar
op de woorden 'Luctor et Emergo' en
'Ors (op Walcheren) et labors' (op
Zuid-Beveland) staan afgebeeld. Een
zaaier, het hoofd van een Westkapelse
dijkwerker en een landweggetje voor
aan de tuinmuur sluiten hierop aan.
Ook buitenlandse beeldhouwers zijn
vertegenwoordigd. Twee Duitsers,
Gerlinde Lensing en Dieter von Levet-
zov, en één Belg, Emiel Uyterhoeven,
zorgen voor een internationaal tintje
„Mensen die een grote tuin hebben en
geld, komen hier kijken en kopen",
vertelt Braat. „Maar ook kunstlief
hebbers met een kleine beurs stappen
ons pand binnen". De Zierkzeese kun
stenaar is in 1961 met de zomerexposi-
tles in het Burgerweeshuis en de
aangrenzende tuin begonnen. Voor
werpen kreeg hij de eerste jaren in
bruikleen van de overheid. In 1965 is
de eerste beeldhouwwerktentoonstel
ling gehouden. „Zo langzamerhand is
het uitgegroeid tot een bijna landelij
ke gebeurtenis", stelt Braat. „En dat
komt natuurlijk vooral door de vele
toeristen die Zierikzee aandoen".
Antiek
De benedenverdieping van het Bur
gerweeshuis staat vol met antiek, in
totaal 391 stukken. Van vruchtbaar-
heidsdolls, weefspoelen, gravures.
mesheften tot theekopjes. Niet in de
catalogus, maar wel te zien in een
vitrine, zijn een dasspeld met een
strontvlieg erop en een vloolenvanger
die onder de rokken werd gedragen.
Artikelen die één kant van de ten
toonstelling belichten: humor. Nota
ris Klaassen noemde in zijn rede ook
nog 'veel liefde en zonder subsidie'. De
vele beelden van vrouwen bewijzen de
eerste kwalificatie De tweede is in
feite hét uitgangspunt van Braat -
alleen kunstenaars die niet in een
steunregeling zitten nodigt hij uit.
De genodigden liepen vrijdagmiddag
al keurend door de turn. De marmeren
beelden, die slecht tegen vogelpoep
kunnen, werden door de notaris ont
huld. Een 'spaanse in stoel' was echter
al bevlekt. De vogels kunnen tot en
met zaterdag 11 augustus onder meer
nagemaakte soortgenoten van een
laag voorzien.
Bezoekers kunnen vanaf vandaag,
zaterdag, tot en met 11 augustus in
het Burgerweeshuis terecht van
maandag tot en met zaterdag van
10.00 tot 17.00 uur.
Vastgelopen kotter
'Yerseke 138'
weer vlotgetrokken
ROTTERDAM (ANP) - De Zeeuwse
garnalen-kotter 'Yerseke 138'. die
donderdag op het naaktstrand van
Hoek van Holland was vastgelopen,
is vrijdagochtend bij hoog water
door het Rotterdamse bergingsbe
drijf Smit-Tak vlotgetrokken.
Dat gebeurde met een bergingsvaar
tuig en een sleepboot, nadat de gehele
nacht was gewerkt aan de sleepver-
blnding De kotter zal vermoedelijk
voor reparatie naar Stellendam gaan,
aldus heeft een woordvoerder van
Smit vrijdag meegedeeld. Ernstige
beschadiging is niet opgetreden
De bemanning van de kotter was al
een week kort onder de Nederlandse
kust op garnalen-vangst Het schip
strandde omdat bij het Hoekse
strand, mogelijk door vermoeidheid,
de dieptemeter even uit het oog werd
verloren.
Hotel Britannia,
Boulevard Vlissingen
Elke zondag van 12.00-
15.00 uur
Onbeperkt smullen voor maar
25,-. Kinderen tot 12 jaar halve
prijs.
OUD-BURGEMEESTER HUBER VERRICHTTE OPENING
Vandaag, zaterdag, de slotdag
van het Festival, presenteert tenor-
saxofoniste Vera Vingerhoeds de
premiere van de compositie 'Siza-
fitz', een stuk voor clavecimbel en
jazzkwartet dat zij in opdracht van
Nieuwe Muziek heeft geschreven.
Naast Vera Vingerhoeds spelen
mee: Elisabeth Chojnacka (clave
cimbel). Maurice Horsthuis ialt
viool), Michael Vatcher (slagwerk)
en Joan Boeke (trompet). Van het
concert, dat om 22.30 uur in de
Vleeshal begint, worden radio-op-
namen gemaakt door de VPRO. die
op een later tijdstip in een program
ma van Han Reijseger worden uit
gezonden.
Elisabeth Chojnacka zal van
daag ook twee nieuwe solocompo
sities voor clavecimbel ten gehore
brengen van Iannis Xenakis en
Sylvano Bussotti. Het zijn de Ne
derlandse premières van de stuk
ken N'aama (1984. Xenakisj en La
Vergine Inspirata (1982, Bussotti).
Aanvang: 20.30 in de Vleeshal.
Voorts speelt het Vera Vinger
hoeds Septet gecomponeerde en
geïmproviseerde muziek, vanaf
21.15 uur.
De bezetting van het septet: Vera
Vingerhoeds' saxofoon; Willem van
Manen trombone; Joan Boeke:
trompet; Ab Baars: saxofoon; Ar
nold Dooyeweerd: bas; Maurice
Horsthuis: altviool en Michael Vat
cher slagwerk.
De slotdag wordt begonnen met
de eindpresentatie van de work
shop geïmproviseerde muziek on
der leiding van Willem van Manen,
die ln de afgelopen vier dagen met
enkele tientallen amateur-musici
in de Vleeshal is voorbereid. Dit
concert begint om 15.00 uur.
Vera Vingerhoeds (foto: Wim Riemens
Tenorsaxofoniste Vera Vingerhoeds noemt zichzelf clavecmiste Elisabeth Chojnacka. De musici, die voor
een semiautodidact. Zij is al jaren met muziek deze gelegenheid verblijven in het Westduin Hotel bij
bezigspeelt nu alleen nog saxofoon, componeert en Vlissingen, zijn druk bezig met de repetities. ..Vooral
heeft een eigen septet. Zij is op het Festival Nieuwe Elisabeth vindt het improviseren nogal eng zegt Vera
Muziek vertegenwoordigd met deze groep en brengt Vingerhoeds. ..ze heeft dit nog nooit gedaan"
voorts de wereldpremière van de compositie SizafitzEen gesprek over de compositie, de stnja om werk,
voor clavecimbel en jazz kwartet met onder anderen politiek en muziek
Door Jan Dirk van Scheyem
Ik vond het heel aangenaam om dit aangeboden te krijgen. Het was
een heel spannende opdracht omdat ik nog nooit iets voor
clavecimbel had gedaan en dit was een mooie manier om dat instrument
te leren kennen. Via via ben ik in contact gekomen met een Nederlandse
claveciniste, Jessica de Heer. die een vergelijkbare clavecimbel als hier
nu in de Vleeshal staat, bij haar thuis had staan. Daar mocht ik op
werken. Ik reisde dus regelmatig heen en weer van Amsterdam naar
Breukclen, waar ze woont, en kon zo het instrument leren kennen. Op
verzoek van Ad van 't Veer heb ik er een compositie van gemaakt waarin
én Elisabeth Chojnacka zou meespelen cn ikzelf, en waarin ook
geïmproviseerd moest worden, dat waren enkele voorwaarden. Daar heb
ik mij ook aan gehouden, ik heb alleen de bezetting zo gemaakt dat we nu
met z'n vijven zijn".
„We hebben voor deze compositie
niet zoveel repetitietijd. Het komt
erop neer dat we alles bij elkaar vier
repetities doen en dat is niet veel
omdat je met improviseren altijd
wat tijd nodig hebt om het spel met
elkaar te ontwikkelen. Deze mensen
komen uit heel verschillende werel
den. Met name Elisabeth komt uit
een heel andere wereld dan de onze
en dat heeft tot gevolg dat het voor
beide partijen aftasten geblazen is.
Dat is ook het leuke eraan, maar het
aan elkaar wennen, het aanvoelen
waar bij de afzorideilijke spelers
hun kracht en hoe je dat het beste
kunt combineren kost tijd".
Saxofomste V#era Vingerhoeds over
de compositie 'Sizafitz'. Zij zal van
daag, zaterdag, samen met de clave
ciniste Elisabeth Chojnacka, slag
werker Michael Vatcher, altviolist
Maurice Horsthuis en trompettist
Joan Boeke dit stuk ten gehore
brengen tijdens het slotconcert van
het Festival Nieuwe Muziek in de
Vleeshal. Zij heeft het stuk gecom
poneerd in opdracht van Nieuwe
Muziek. Al enkele middagen en
avonden zijn de musici aan het
repeteren voor de uitvoering van
'Sizafitz', waarbij is gekozen voor de
wonderlijke combinatie clavecim
bel en jazzkwartet.
Vera Vingerhoeds speelt nog maar
tien jaar saxofoon, maar is al van
kindsbeen af met muziek bezig,
Vooral de laatste jaren staat zij
sterk in de belangstelling, hoewel zij
nog gpen enkele plaat heeft ge
maakt Ze moet het vooral van haar
organisatorisch vermogen hebben
en haar volharding in het regelen
van optredens, waarbij zij afs haar
eigen manager optreedt.
Bij een repetitie op donderdag
avond. die wfj bijwonen, blijkt dat
zij bij het instuderen met verve
regelend optreedt en de zaken in
goede banen leidt. Alleen Michael
Vatcher maakt de indruk niet te
horen wat zij allemaal zegt, terwijl
hij uit een grote plunjezak de gekste
voorwerpen tevoorschijn tovert, die
zijn musiceren extra cachet moeten
geven en daartoe zorgvuldig in een
wijde kring om zijn drumstel wor
den gerangschikt. Zodra er echter
gespeeld moet worden weet hij
exact wat hem te doen staat
Ondanks de tijdsdruk en het feit
dat Elisabeth Chojnacka zich pas
later bij het gezelschap heeft ge
voegd. bestaat niet de indruk dat
het niet allemaal voor elkaar komt.
Vera Vingerhoeds: Woensdag zijn
de repetities begonnen, maar toen
was Elisabeth Chojnacka er nog
niet bij. Vera Vingerhoeds: „Elisa
beth is woensdag in Parijs gebleven,
waar zij woont, om dit stuk te
studeren. Zij belde mij daarover op.
Ze vond het beter eerst alle noten
van het stuk te kennen, de struc
tuur van het stuk goed te bekijken
en pas daarna naar Zeeland te
komen. Volgens haar zou het geza
menlijk werken aari het stuk daarna
sneller gaan".
Dat samenspelen is van vitaal be
lang, je kunt mensen niet alleen
instructies geven en verder maar
zien. „Ik heb een aantal instructies
verzonnen, binnen het stuk zitten
improvisatie-opdrachen, daar
houdt men zich ook aan. Maar dat
is toch eigenlijk te weinig. Als je
echt moetimproviseren kun je niet
van te voren tegn iemand zeggen:
je moet dit of dat zus of zo doen, dat
is niet genoeg, er komt altijd iets
bij, waardoor je echt met elkaar
moet gaan samenspelen en dan
komt zo'n stuk pas echt van de
grond, at tilt het geheel wat op. zeg
maar. En dat kost tijd".
Vera Vingerhoeds is als amateur-
musicus begonnen. Zij studeerde
aanvankelijk politicologie en deed
de muziek erbij. Langzaam maar
zeker viel de balans steeds meer uit
in het voordeel van de muziek, maar
ze heeft haar studie nog wel afge
maakt en wist daarbij haar muziek
liefde en haar studie aardig te com
bineren. Ze schreef een scriptie over
politiek en muziek.
„Die scriptie ging over politiek en
muziek, en wat die twee dingen met
elkaar te maken hadden, in Nedei-
land in de jaren zeventig. In de jaren
zeventig was dat heel actueel. Ik
ben zelf in die tijd saxofoon gaan
spelen in straatorkesten, met poli
tieke liederen, manifestaties. Ik heb
verder jarenlang in een soort Vol-
harding-achtig orkest gezeten waar
mee we de straat opgingen. Dat
soort dingen is allemaal van de
grond gekomen in de tijd van het
muziektheater; je had Baal, het
Willem Breuker Kollektief. de Vol
harding. Verder is er natuurlijk iets
te zeggen over de muziekpolitiek
van die jaren. Het gaat in die scrip
tie onder meer over de manier van
produktie, het ontstaan van kleine
platenlabels, groepjes die platen in
eigen beheer gingen uitgeven, los
van de grote platenmaatschappij
en Zulk soort initiatieven hadden
voor mij ook iets met politiek en
cultuurpolitiek te maken. Er zijn nu
trouwens honderden van dat soort
kleine maatschappijtjes".
Hausse
ZIJ vindt dat het aantal orkesten
dat zich in die tijd direct bezighield
met politieke zaken in de loop der
jaren wel sterk is afgenomen In de
jaren zeventig was er sprake van
een hausse ln, noem het, strijdcul
tuur. „Er zijn nog wel degelijk
orkesten die zich direct bezighou
den met politieke acties bij iedere
demonstratie, ook van de Vredesbe
weging wordt muziek gemaakt
maar destijds leek het of dat veel
belangrijker was. Het maken van
muziek bij demonstraties is heel erg
leuk en aangenaam, iedereen wordt
er vrolijk van, maar de muziek zelf
gaat tegenwoordig niet meer over
politiek. Het is meestal feestmuziek
geworden, op uitzonderingen na".
In dit verband wijst zij op het
strijdlied dat speciaal werd gecom
poneerd voor de vredesdemonstra
ties. Een grote 'aanwinst voor de
straatorkesten vindt Vera Vinger
hoeds het feit dat in Amsterdam
tegenwoordig muziek op straat mag
worden gespeeld, „waar op giganti
sche schaal van gebruik wordt ge
maakt en dat toch ook wel te dan
ken is aan de acties die daarvoor fn
het verleden zijn gevoerd".
Zoals gezegd, Vera Vingerhoeds re
gelt vaak zelf haar concerten, wat
zij niet zo'n leuk karwei vindt, orn
aat je al gauw te werk moet gaan in
de trant van ,je moet mij nemen
hoor, want ik ben heel erg leuk"
Maar het is wel nodig, omdat het
aantal optredens erg wisselt.
Heeft dat te maken met het over
heidsbeleid en de subsidies die wor
den verstrekt?
„De overheid stopt niet minder geld
in de geïmproviseerde muziek, het
is al jarenlang zo'n beetje hetzelfde,
maar het geld komt bij de groepen
terecht en bijna niet bij de podia.
De podia, jongerencentra, kleine
theatertjes maar ook café's waar
van de eigenaar een jazz-liefhebber
is en die regelmatig concerten orga
niseert, krijgen veel minder- geld.
waardoor er veel minder optredens
zijn. De werkgelegenheid is dan ook
met sprongen gedaald. Het heeft
natuurlijk ook te maken met het
groeiende aanbod van muzikanten
en groepjes, ook in de geïmprovi
seerde sector. Het aantal semi-pro-
fessionele groepjes dat zich aan
biedt is enorm toegenomen en dat is
natuurlijk voor een deel ook het
gevolg van de workshops die met
name in de jaren zeventig opkwa
men Iedereen klaagt erover, alle
musici merken het, zelfs Hans Dul-
fer, zal ik maar zeggen"
Ze heeft nooit een officiële muzika
le opleiding gehad en is, zegt ze
zelf, eigenlijk bij toeval bij de
saxofoon terecht gekomen. Zij
heeft „te hooi en te gras" allerlei
instrumenten bespeeld. „Ik ben
heel erg zelfwerkzaam in die din
gen. Als je mij bijvoorbeeld voor
een half jaar huiswerk geeft, dan
doe ik dat ook gewoon en dan heb
ik daar ook voor een half jaar
genoeg aan. Ik vind het overigens
wel jammer dat ik, denk ik achter
af. niet eerder een blaasinstrument
ben gaan bespelen. Als ik het nog
eens mocht overdoen had ik piano
gekozen, want dat is een veel rijker
instrument, daar kun je werkelijk
alles mee".
GOES Voor het eerst in vijfeneen-
half jaar is in het voormalige hotel
De Korenbeurs aan de Grote Markt in
Goes weer een officiële bijeenkomst
gehouden. De nieuwjaarsreceptie
van de gemeente Goes was in het
prille begin van 1979 de laatste gele
genheid waarop het hotel zijn deuren
geopend had. Vrijdag - het gebouw
heeft inmiddels een uitgebreide ver
bouwing achter de rug - kende het
monumentale pand voor het eerst
weer een openbare functie. Toevallig
was het mr F. G. A. Huber die vijfe-
neenhalf jaar geleden de laatste en
nu weer de eerste spreker in De
Korenbeurs was. Toen als burge
meester van Goes en vrijdag als
voorzitter van de Zeeuwse Kunst
kring.
In enkele ruimten op de benedenver
dieping van het voormalige hotel ex
poseren gedurende twee weken elf
leden van de Kunstkring. Dat zijn Ad
Braat (sculpturen), Tessa Braat (kera
miek), John van de Riet. Gerard Men
ken, Harald Jassoy. Walco Dinge-
mans, Tie Hof. Gabnela Leliveld, Mar-
ja de Lange, Elly Buztnk (allen met
schilderijen) en Matthy Murre (sculp
turen).
De zomerexpositie van de Zeeuwse
Kunstkring is de afgelopen jaren
steeds ln het Gravensteen in Zierikzee
gehouden. Deze ruimte is daarvoor
evenwel niet meer beschikbaar omdat
dit gebouw thans als museum dienst
doet. Andere pogingen, zo vertelde
Huber, om op Schouwen-Duiveland
een geschikt onderkomen voor de
expositie te vinden, slaagden niet.
Daarom probeerde de kring het op
Zuid-Beveland. De Grote Kerk in
Goes bleek te duur en het museum
voor Zuid- en Noord-Beveland en het
Lunchcafé in het stadhuis waren al
voor verscheidene jaren volgeboekt.
Uiteindelijk werden de makelaars die
proberen de gerestaureerde Koren
beurs aan de man te brengen, bereid
gevonden de expositie een onderdak
te bieden in het voormalige hotel.
„Daarbij werd dan wel als voorwaarde
gesteld", aldus de heer Huber, „dat we
voldoende duidelijk zouden laten blij
ken dat het pand te koop of te huur
is". De voorzitter van de kunstkring
overhandigde Gerard Menken e
boek als dank voor het vele werk dat
hij bij de voorbereiding en inrichting
van de tentoonstelling heeft verricht.
Huber moest tot zijn spijt meedelen
dat de gebruikelijke drankjes bij de
opening van een tentoonstelling deze
keer achterwege moesten blijven. Dat
was niet te regelen. Goes' loco-burge
meester drs J. Dijkgraaf begroette die
mededeling met een teleurgesteld:
„En dat dan in een voormalig restau
rant".
Gerestaureerd
De tentoonstelling biedt de gelegen-
heid om ook een blik te werpen in het
gerestaureerde pand. Zoals bekend
l was het de bedoeling dat De Koren-
beurs als bank zou worden ingericht.
5 5 Dat is ook duidelijk te zien. Behalve
de entree met fraai gebeeldhouwde
deuren en de steen ter herinnering
aan het feit dat Napoleon ooit een
nacht in hethotel heeft doorgebracht,
is vrijwel al het oude vervangen door
strakke muren en systeemplafonds
met tl-buizen. Van de opkamer waar
zoveel kleine gezelschappen plachten
te vergaderen en de karakteristieke
trappartij is niets meer terug te vin
den. Gehandhaafd is alleen nog een
deel van de balkonconstructie.
■M ;|^H| De Kunstkringexpositie is tot en met
JR HHH 21 juli te bezichtigen, dagelijks van
13.00 tot 17.00 uur ('s zondags van
Kunstkringvoorzitter Huber rechts op de foto) overhandigt Gerard Menken 14.00 tot 17.00 uur en dinsdags van
een boek in de entree van 'De Korenbeurs'. 11.00 tot 17.00 uur).