IKID
CREOLE
ZEEMND
beheerste
chaos
Harry
Saxofonist
Verbeke
reedt op in
Middelburg
ftöckener Kecks
Martine Bijl
Close-Up
O'Carolan
Sukses
Zeeuws Orkest
Koppen Dicht
Theater
Films
Concerten
pONDERDAG 24 NOVEMBER 1983
PZC/ kunst/cultuur
Ik zal ten eeuwigen dage populair zijn", zo durft Darnell nu te zeggen, zijn concerten -
waaronder een Pinkpopsucces - en grammofoonplaten hebben hem geen windeieren
jélegd, sinds hij zijn 'Original Savannah Band' liet overgaan in het 'Kid Creole'-concept.
August Darnell speelt de rol van Kid Creole tpt in de puntjes. Hij is daarom inmiddels al
ifgeschilderd als verknipt figuur, geniale muzikale dief, arrogante seksist en zelfs als
schizofreen.
Darnell heeft de figuur Kid Creole enige wat er nog aan ontbreekt zijn de
reraonnen als zijn alter ego, een rol beelden.
om zich achter te verschuilen. „De Darnell- „Mijn geest denkt in termen vervelende ouwe lui', August Darnell.
Darnell: „Op het podium zie je de Life
'Kld' is een typische patser, een ma- van de totale cinematografische ex- ii_r.
cho-man die van dag tot dag leeft, pressie. Net als bij de groep, is het Boat Party"baar staat'kid'CreoïeTde
August Darnell is uit op - onder meer - "geheel belangrijker dan de onderde- antiheld van rock and roll."
een filmcarrière. Kid Creole is abso- len (zowel zijn tweede man, Andy De meeste Britse muziekbladen zoch-
luut niet in staat om zoiets te door- 'Coati Mundi' Hernandez, als de da- ten hem op, om te concluderen dat de
denken. Een mening heeft hij niet: hij mes Coconuts hebben onlangs met eeuwige strijd tussen Kid Creole en
i te druk bezig met achter de vrou- weinig succes soloprojecten afgeslo- Agust Darnell door 'The Kid' gewon
en aanzitten. Ik - als August Darnell ten - red.). Daarom vind ik het totaal i
*11 de gechiedenis ingaan als de van een elpee ook belangrijker dan
trote bandleider van deze generatie, een individuele song. Maar singles
Duke Ellington van de popmu- zijn toch belangrijker, omdat ze de
groep onder de aandacht brengen van
mensen die met in elpees geinteres-
xii uaaiiu ncu iiv teen cumuiicuiac.
Skm mei trots leentjebuur spelen sefd Da»om b,renSt de P>fed'
industrie singles uit: zo werkt de
markt."
ii allerlei muziekgenres en we bou-
nu al zo'n reputatie op: in elk
trukel over Kid Creole and the Coco-
siis staat in de inleiding dat wij ning. om het concept van een hele Creole; de'proble'men ontstaan'als dat
Latijns-Amerikaanse muziek, reggae plaat in één nummer te proberen te na elke show verandert. Daarom blijft
arock and roll op een unieke manier verwerken",
nimbineren." In zekere zin is het Darnell veel beter deel te van de tournee. August Darnell
Die plaat is volledig opgezet als een gelukt om zijn eigen integriteit te is veel te intelligent om zich zo raar te
£ra: het verhaal is er al, zoals uit een behouden, dan menige rockster Dar- gedragen en daarom houdt-ie zich
inlegvel bfi 'Doppelganger' blijkt. Het nell is de verlegen, burgerlijke huisva- soms op de achtergrond." Een reeks
(Door Henk Linsei
Kid Creole en The Coconuts
Hij kan 'The Kid' de schuld geven en
Kid Creole geeft evenzeer af op 'die
nen was en dat er van Darnell slechts
een gezichtsloos figuur over was Dar
nell „Het is lange tijd moeilijk gegaan
tussen Kid Creole en August Darnell.
Maar de relatie is nu stukken beter.
„Voor ons is het een leuke vmgeroefe- Degene op het podium is altijd Kid
Het trio van jazzsaxofonist Harry
Verbeke treedt dinsdag 29 no-
ifmber op in 'De Mug' in Middel-
!arg. Harry Verbeke is een beroemd
Vtderlands jazz-muzikant die in de
ikine veertig jaar dat hij met mu-
bek bezig is al met vele 'grote namen'
«ft samengespeeld. Onder hen: Ben
ttbster, Niels Orsted Pederson, The-
»nious Monk, Benny Carter, Buddy
lite en Billy Higgings. Voorts maak-
zhij deel uit van The Diamond Five
Cees Slinger en de Boy Edgar
i Eind jaren zestig won hij de
Mangrijkste jazz-prijs van Neder-
iind, de Wessel Ilcken Prijs.
Earry Verbeke maakte ontelbaar veel
platen en trad vele keren op voor
radio en televisie. Kort geleden maak
te Han-y Verbeke een nieuwe lang
speelplaat voor het Timeless-label,
Eet Rob Agerbeek, Harry Emmery en
lames Martin. Het is de derde lp die
voor deze firma maakte. Harry
febeke treedt gewoonlijk met een
wartet op, maar voor het concert in
Middelburg treedt men triovorm aan,
«bezetting is: Harry Verbeke: tenor-
axofoon; Carlo de Wijs: hammondor-
H: Matty de Wijs: drums,
3«i concert in 'De Mug' begint om
H-00 uur.
der, getrouwd met een van de Coco- van zi
n concerten in Londen zou de
nuts en nooit ontrouw. Maar als Kid relatie Darnall-Kid Creole te veel op
Creole verschijnt, zien we hem tekeer de proef stellen en daarom blijft de
gaan als een volbloed rokkenjager.
Voor het publiek is dat soms verwar
rend, maar Darnell omzeilt het spel
letje: hij hoeft zich nooit in bochten te
wringen om zijn gedrag te verklaren.
laatste aanwezig. Dat bleek: na het
tweede concert had de wettelijke
echtgenote het nakijken, want haar
'Kid' verdween in de limousine met
een andere dame.
Zo wordt de vraag, hoe Darnell om
zou gaan met een uitnodiging van
president Reagan ook vakkundig om
zeild. „Kid Creole zou het geweldig
vinden om voor de president op te
treden", aldus Kid Creole. August
Darnell verklaart dat hij een stoel op
de achterste rij zou kiezen bij een
dergelijke gelegenheid. „Kid Creole
is een heiden en een opportunist",
aldus Darnell, die eigenlijk geen raad
weet met die situatie. „Het systeem
van binnenuit aanpakken", is zijn
beste poging, maar het grootste ge
noegen schept hij in de fantasie van
macho-Kid op een feestje van presi
dent Reagan. „Ik heb tegen meerdere
journalisten al gezegd dat ik Reagan
waardeer. Ik heb er alleen niet bij
verteld, dat ik hem mag omdat hij
niets voor ons doet. Dat is namelijk
nog altijd beter dan dat hij ons te
grazen zou nemen."
Minder humoristisch weet hij om te
gaan met het Amerikaanse tv-station
'MTV dat video-clips uitzendt van
'rockgroepen'. Kid Creole and the
Coconuts worden bij MTV geboycot.
„Ze weten niet of ik nou zwart ben of
met. Ik ben moeilijk in te delen. Dan
zitten er nog echte blanken in de
groep en Coati Mundi noemen ze
Puertoricaan."
MTV noemt zichzelf een rockvideo-
station, maar die naam is verkeerd:
het moet witte-rock-station zijn, De
vraag of hun werkwijze racistisch is,
is volkomen overbodig. Wanneer het
regent dat het giet, zeg je ook niet-
:zullen we een paraplu ne
men
Ifn!
1 Di Meola hoort bij de gitaarvir-
txtuozen van de popmuziek. ïsamen
net mensen als John McLaughlin en
'aco de Lucia (het drietal van 'A
rriday Night in San Francisco').
Vlaar ook musici als Larry Coryell en
selfs Carlos Santana horen tot die
familie. Samen met drummer en toet
senist Jan Hammer is het eigenlijk
één grote oude kliek die met sobere
regelmaat meesterwerkjes op de
markt brengt. Dat gebeurde al in de
tijd dat McLaughlin nog Mahavishnu
John McLaughlin heette en India nog
dé bron van inspriatie voor veel te
veel goede popmusici was.
Al Di Meola is zijn vrienden van toen
en die oude inspriatiebron nog met.
vergeten. Dat laat hij horen op zijn
laatste elpee 'Scenario'. Zoals van
Meola venvacht kan worden is die
plaat een technisch hoogstandje wat
gitaarspel betreft. Maar de plaat is
vooral erg goed doordat hij met ver
zandt in onnavolgbaar getokkel en
gepriegel, zoals dat bij de eerder ge
noemde 'A Friday Night in San Fran
cisco' soms wel het geval was. Er zit
meer lijn in de nummers, waarbij het
spel van Meola goed ondersteund
wordt door Jan Hammer en drummer
Phil Collins die tegenwoordig op de
Vrijdag 25 november
In het Middelburgse jongeren
centrum Midgard treedt in het ka
der van een serie 'eigentijdse mu
ziek' de Nederlandse popgroep
Tröckener Kecks' op. De groep is
bekend van de speelfilm An Bloem
en de deelname aan de 'Grote Prijs
van Nederland'. De groep, ge
noemd naar droge kaakjes van
Duitse makelij, maakt snelle Ne
derlandstalige scheurgitaarmu-
ziek. De nummers van Tróckener
Kecks zijn kort, krachtig en gaan
over onderwerpen als: de honger
winter, hooggehakte damesschoe
nen en het Guiness Book of Re
cords
Het concert begint om 22.00 uur
De volgende optredens in het kader
van de sene 'eigentijdse muziek'
zijn in januari 'Dance Macabre'i en
op 3 februari Third Generation' en
'Hollands Glorie').
Zaterdag 26 november
-Het jongerencentrum De Piek in
Vlissingen heeft een dubbelconcert
georganiseerd van de groepen
Black Cheep uit Rotterdam en de
uit Joegoslavië afkomstige new wa
ve-band New Season Soft Tones.
Aanvang 20.00 uur.
Black Cheep maakt jazz-punk-mu-
ziek. De groepsleden zijn afkomstig
uit Engeland, maar wonen in Rot
terdam. De Joegoslavische groep
maakt veelvuldig gebruik van
blaasinstrumen ten
meest uiteenlopende platen te horen
is.
Het pleit voor 'Scenario' dat de mu
ziek gevarieerd is. zodat Meola zijn
kunsten in verschillende stijlen laat
horen. Van het opzwepende 'Cachaca'
naar het wat zweverige 'Hypnotic
Conviction' of het zelfs wat commer
cieel getinte "Island dream'.
'Scenario' is een plaat geworden voor
de gitaarliefhebbers De mensen die
Al Di Meola kennen zullen de plaat
toch wel kopen, maar hij is juist zo
aardig voor de mensen die nog nooit
van deze virtuoos hebben gehoord.
R. S.
Misschien is John Hiatt in het
verkeerde land geboren. In de
Verenigde Staten heeft hij al een hele
waslijst aan platenfirma's versleten
en is nu blij nog een contract te
hebben. Voor hij er ook maar één zelf
op de plaat mocht zetten, had Hiatt al
tientallen nummers in loondienst ge
schreven. Om zijn band een brood
winning te kunnen garanderen ver
huurde hij zich met zijn makkers aan
Ry Cooder, die zijn waardering voor
het vakmanschap van Hiatt had Ia-
ten blijken. Cooder vierde met dit
gezelschap triomfen in Europa, maar
tijdens de concerten bleek dat ook
Hiatt inmiddels een trouwe schare
aanhangers heeft. Sinds het verschij
nen van 'Slug line' in 1979 wordt hij
vooral in Nederland door de critici
nauwlettend in het oog gehouden.
Op het GefTen-label verscheen on
langs 'Riding with the king'. Hiatt's
huidige werkgever besloot de Ameri
kaanse producers Nagle en Matthews
halverwege de plaat te vervangen
door Nick Lowe. Deze bracht zijn
eigen groep mee. waarin Paul Carrack
een promimente plaats inneemt. De
groep van Lowe mèt Hiatt is intussen
ook al ln Nederlandse zalen te zien
geweest Door de producerswisseling
moest Hiatt een paar nieuwe num
mers schrijven en ging een aantal
kant en klare produkties op de plank.
Ondanks dit alles overtreft 'Riding
with the king' naar mijn mening de zo
geroemde 'Slug line'-lp; beide kanten
doen weinig of niets voor elkaar on
der. Dat is vooral te danken aan
Hiatt's schrijverstalent.
Ry Cooder. the Neville broters en
Frankie Miller zijn enkele namen in
een lange rij artiesten die nummers
van Hiatt op de plaat hebben gezet
Zelf kwam hij echter niet altijd even
goed uit de verf en de waardering van
het grote publiek bleef tot nu toe uit
Op 'Riding with the king' klinkt zijn
stem soepeler dan ooit. Het rauwe is
er wat af en de stem komt vooral tot
zijn recht ln de nummers met een
sterke soul-invloed Hoogtepunten
zijn het titelnummer en 'Like blood'.
Vreemd genoeg hebben de twee Ame
rikaanse producers de Elvis Costello-
achtige kant van John Hiatt wat naar
voren gehaald. Costello's vroegere
producer Nick Lowe heeft echter
vooral Hiatt's voorliefde voor 'zwar
te' muziek uit laten komen, Mis
schien is 'Riding with the king' juist
door deze combinatie zo'n onderhou
dende plaat geworden.
H J K
with the king'
Verraste Mathilde Santing Neder
land anderhalf jaar geleden met
een elpee, ter grootte van een uit de
kluiten gewassen single, onlangs pre
senteerde zij zich op een single, die
het formaat van een elpee heeft. Ook
op deze 12 inch-schijf toont zij haar
bijzondere vocale kwaliteiten. Zui
ver en overtuigend is de plaat volge-
zongen; de zangeres is daarbij ge
steund door haar eigen combo (Mi-
chiel Brandes en Rolf Hermsen) en
enkele gastmuzikanten als Fay Lovs-
ky. De plaat opent met de potentiële
hit 'Hand in hand', een door Elvis
Costello geschreven nummer.
Wellicht dat deze opname bijdraagt
tot een betere plaatverkoop, op de
overige drie nummers komt haar stem
beter tot haar recht. 'Hand in hand'
past meer in het repertoire van zange
ressen als Anita Meijer. Mathilde San
ting doet zichzelf met een dergelijke
opname tekort. Het klinkt net iets te
kermisachtig.
Santing voelt zich hoorbaar beter
thuis in de andere (blues inummers.
zoals "Little girl blue' en "Stay home'
Een vleugje jazz maakt deze nummers
compleet Al met. al bereikt de Neder
landse zangeres op de nieuwe plaat
afgezien van het titelnummer het
zelfde prettige geluid als op haar
vorige mmi-elpee.
R. G
Mathilde Santing Hand in hand
(Megadisc Records 128302)
De Nederlands(talig)e pop is lang
zaam maar zeker een verzadi
gingspunt aan het bereiken. Er ko
men nog regelmatig nieuwe platen
uit, maar om nu te zeggen dat daar
opmerkelijke produkten bij zijn-
neen! De meeste van die Nederlandse
bands kunnen maar niet van dat
reggae-ritme afstappen en technisch
gezien komt er al niets schokkends
meer op de markt.
De grote vergrijzing heeft toegesla
gen, ook bij De Dijk en de tweede
elpee van deze groep die als titel
'Nooit meer Tarzan heeft meegekre
gen Er is wat rock te horen, een
enkele ballad 'Zoveel ik kan' en soms
reggae. Maar het klinkt allemaal zeer
oppervlakkig. Dan was de eerste elpee
van De Dijk. misschien in de sfeer van
het verrassingseffect, toch wel beter
Die zat ook compositorisch beter in
elkaar We wisten het allemaal al en
'Nooit meer Tarzan' heeft ons niet
wijzer gemaakt Voor de hand liggen
de teksten en oubollige titels, zoals
'Jukeboxblues' Op dergelijke platen
zitten we niet te wachten.
Die muziek doet het misschien wel in
een provinciezaaltje voor een en
thousiast publiek, maar laat het daar
dan bij.
R.S.
üc Dijk, 'Nooit meer Tarzan'.
(Dureco 88077)
Dit seizoen treedt Martine Bijl in ons land voor het
eerst op in een echt theaterprogramma. Vrijdagavond
is zij te zien en te horen met dit programma van
liedjes, eigen en andermans teksten, conferences en
typeringen in Den Duilaert te Hulst (20.00 uuri
De muzikale begeleiding is van Henk van der Molen
(gitaari. Lex Jasper ipianoi. Edwin Corzilius ibasi.
Hans Beths (slagwerk'.
Martine, op haar zestiende ontdekt, maakte in 1967
deel uit van de Knokke-songfestivalploeg. In datzelfde
jaar maakte zij haar eerste lp. 'Martine' in samenwer
king met Henk van der Molen. Deze lp kreeg een
Edison toegekend, evenals de lp 'Liedjes uit de tijd van
Ot en Sien'. Samen met Henk van der Molen en Tony
Nolte kreeg Martine de Louis Davidsprijs voor het
liedje 'Het lelijke jonge eendje' naar een sprookje van
H. C. Andersen Voor de televisie maakte Martine een
aantal shows, waarvoor zij in 1980 de Televizier-ring
kreeg toegekend. Daarnaast schreef en illustreerde zij
twee kinderboekjes en werkte zij nauw samen met
Anton Pieck en Eppo Doeve in een aantal boeken.
De Stichting Poging geeft vrijdagavond in het Vest
zaktheater te Vlissingen een voorstelling van 'Close-
Up'. ofwel een 'vogelvrijheidsvlucht'. (20.30 uur)
De Stichting Poging bracht in 1981 het goed ontvangen
programma 'Zeelucht' De oorspronkelijke versie van
'Close-Up' ontstond in maart 1983. de tweede poging
om actie, beeld en klank tot een naadloos geheel te
maken. Na kritiek van binnenuit en van buitenaf werd
'Close-Up' volledig omgewerkt, waarbij ook gedeelten
uit 'Zeelucht' verwerkt werden
Het verhaal speelt zich afin een verlopen pension waar
twee vrijgevochten mannen wonen. Hun rust wordt
verstoord door de komst van de beeldschone Laura. Op
zoek naar een vogelvrij bestaan vluchten zij gedrieën in
wilde fantasieën. Deze vrijheidsvlucht wordt in vogel
vlucht getoond Het thema van 'Close-Up' is het zoeken
naar vrijheid zonder de volgende val te zien: drama in
de engste zin van het woord.
Spelers zijn: Jan Goes, Inger van Heijst, Reiner Swart
en Fred Ooms. De regie is in handen van Dea Koert.
De Ierse folkgroep O'Carolan treedt vrijdagavond op
in De Piek te Vlissingen. 120.30 uur)
De formatie werd vorig jaar november opgencht en
maakte toen een kleine toemee door Nederland De
groep geniet intussen een groeiende internationale
erkenning.
Het repertoire van O'Carolan bestaat uit traditionele
Ierse muziek en dan vooral toegespitst op rustige
ballades, afgewisseld met jigs, reeis en hornpipes. De
groep brengt veel nummers ten gehore van de legenda
rische Ierse harpist O'Carolan (naar wie de groep ook
werd genoemd'
De formatie bestaat uit Mick Heffernan (gitaar en
zangi. Eoin Kenny (uillean pipes), Kevin Glockin
(viool). Dermot Kenny (dwarsfluit en tin whistle). Niall
O'Callanam (bouzouki)
Woensdagavond zijn in de Schouw burg te Middelburg
Willem Nijholt en Linda van Dvck te zien in 'Sukses'.
een 'black comedy' van Norman Beim. (20.00 uur)
Het stuk laat het leven van een jong acteursechtpaar
aan het begin van een toneelcarrière zien Ze zijn vast
besloten om het grote succes naar binnen te halen,
maar daardoor vallen er harde klappen te incasseren
en moeten ze door een hoop narigheid Met humor en in
herkenbare situaties laat de schrijver zien hoe het
leven van een toneelechtpaar achter de schermen toch
ietsjes anders is dan het publiek ooit kan vermoeden.
'Sukses' werd vertaald door Adriaan Arntz: de regie is
van Jo Dua.
'an Paul Tavenier
Het Zeeuws Orkest gaat de komende dagen .op
najaarstoernee' door de provincie. De .openbare' start
van een serie van drie concerten is - na een besloten
optreden vandaag (donderdag) in Vlissingen - vrijdag
te Goes, Grote Kerk, 20 uur. Zaterdagavond is er een
optreden in het Zuidlandtheater te Terneuzen (19.30
uur) en aanstaande maandagavond concerteert het
orkest onder leiding van Louis Stotijn in de Middel
burgse Concertzaal (20 uur). Solist is Jan Paul Tave
nier, viool. Hij speelt tijdens de concertserie het
vioolconcert in D van Tsjaikowsky. Het programma
bevat voorts van Monnikendam 'Merck toch hoe
sterek' en van Dvorak de vierde symfonie.
Jan Paul Tavenier begon zijn studie aan de Zeeuwse
Muziekschool. Hij studeerde verder bij Joachim Rönt
gen in Den Haag en aan het Sweelinck Conservatorium
te Amsterdam bij Bouw Lemkes en Mare Lubotsky. De
jonge Tavenier is primarus van het Demian Kwintet,
lid van het Europees Kamerorkest onder leiding van
Claudio Abbado. Met de pianist Frank Mol vormt jij al
vele jaren een duo. In 1981 behaalde hij de derde prijs
ln het Nationaal Vioolconcours Oskar Back en in
datzelfde jaar kreeg hij samen met Frank Mol de
Culturele Aanmoedigingsprijs van de provincie Zee
land.
Zondagavond is in het Zuidlandtheater te Terneuzen
'Koppen Dicht' te zien, een 'waanzinnig blijspel'
geregisseerd door Willem Nijholt, met Rijk de Gooyer,
Frederik de Groot, Ronny Bierman, Pieter Lutz,
Marlies van Alcmaar, Dolf de Vries, Margreet Heems-
ker, Michiel Kerbosch en Kees Terbrugge. (20.00 uur)
'Noises Off zoals het stuk oorspronkelijk heet. had een
overweldigend succes in Engeland. Onder de Neder
landse titel 'Koppen Dicht' spelen negen acteurs
achttien rollen in drie bedrijven. In het eerste bedrijf
houdt een toneelgezelschap generale repetitie voor de
wereld-première van de klucht 'Oren Aan', met uiter
aard de nodige onderbrekingen van regisseur, cas^ en
techniek.
Het tweede en derde bedrijf spelen zich respectievelijk
twee en vier maanden later af tijdens matinee-voorstel
lingen Het gezelschap is dan op toemee door de
provincie en er doen zich allerlei amusante verwikke
lingen voor achter het toneel.
Het Internationaal Folkloristisch Danstheater geeft
vanavond, donderdag, in de Concertzaal te Zienkzee
een voorstelling van 'Het Eeuwig Ritueel', waarin de
ontmoeting tussen een jongen en een meisje m ver
schillende culturele achtergronden wordt uitgebeeld.
<20.00 uur)
De Zeeuwse Komedie speelt zaterdagavond in het
Vestzaktheater te Vlissingen 'Stuur me geen bloemen',
een blijspel van Norman Barasch en Carrol Moore
onder regie van Willem Huybreghs. (20.30 uur)
Het poppentheater Willem Parcival geeft woensdag
middag in Parcival te Middelburg een voorstelling van
'De Chinese Keizer en de Nachtegaal' naar een sprook
je van H C. Andersen. (14.30 uur)
Vanavond, donderdag, vertoont het Zuidlandthea
ter te Terneuzen de film 'O'Megalexandros' van Theo
Angelopoulos. In deze Griekse film int 1981 worden de
voornaamste rollen gespeeld door Omero Antonutti,
Eva Kotamamdu en Gngoris Evanghelatos. 120.00 uur
Het Zeeuwse Filmcircuit heeft voor dit weekeinde
de film 'Bruxelles Transit' op het programma staan In
deze zwart-wit film. gemaakt in Belgie. schildert de van
oorsprong Poolse cineast Samy Szlingerbaum de
vlucht van zijn moeder uit polen door het na-oorlogse
Europa
De hoofdrollen worden vertolkt door Helene Lapiower.
Bons Lehman en Micha Wald De film is te zien
zaterdagavond in De Aark te Rilland (20.00 uuri;
zondagmiddag in 't Beest te Goes 15.00 uuri. zondag
avond in Midgard te Middelburg (20 30 uuri: maandag
avond in De Piek te Vlissingen (21.00 uur)
Woensdagavond draait in het Alhambratheater te
Vlissingen de film 'Tales of ordinary madness' van
Marco Ferreri met in de hoofdrollen Ben Gazarra en
Ornella Mutti. (20 00 uur)
De Weense operettezangeres Slgrun Quetes brengt
vrijdagavond in het Holland Huis te Scherpemsse een
programma van Weense liederen onder de titel 'Tussen
Wenen en Boedapest' De begeleiding van het Hon
gaarse zigeunerorkest Lajos Horvath zorgt voor de
Hongaarse invloeden in het programma '20 00 uur)
De Ierse gitarist Barry Moore geeft vrijdagavond in
het Zuidlandtheater te Terneuzen een folkconcert van
20ste eeuwse ballades <20.30 uur:
The Marktown Syncopators geven zaterdagavond
in Hotel Picard te Vlissingen een dixieland-concert.
(21.00 uur'
De zanger-gitarist Alain Oudart treedt zaterdag
avond in café De Westpoort te Goes op tijdens een
Franse avond rond de nieuw-binnengekomen Beaujo-
lais Primeur. Oudart brengt Franse folkmuziek ten
gehore De Franse avond begint om 21.00 uur
De Maastrichtse groep Pasklaar geeft zaterdag
avond in jongerensoos De Klomp ln Ovezande (soosge-
bouw boven Trefpunt) een concert van akoestische
folkmuziek. De groep bestaat uit Patrick Smits (bas):
Ryan van de Akker (ang, percussie): Hein Smits
(gitaar, zang); Josien Mennen (zang, saxofoon); Stefan
Stasse (zang. minifoon, percussie) (21.00 uur)
De Koninklijke Stedelijke Harmonie uit Hulst en de
Fanfare 'Euphonia' uit Goes geven zondagochtend in
Den Duilaert te Hulst een koffieconcert. (11.00 uur)