Vlissingen wil meer tijd
voor beslissing kabel-tv
T errein voertuigen
Nieuw plan voor uitbreiding
van kazerne in Middelburg
Goede hoop op akkoord
over de veerdiensten
MOEIZAAM DOOR
DE MODDERPOEL
BEHANDELING NOTA UITGESTELD
PZC/ provincie
)ieven slaan
aragehouder
^lieer en stelen
ijftien mille
KAMERLID TE VELDHUIS (VVD)
SCHEIDENDE OCMA-OVERSTE D. RUIJS:
13 DONDERDAG 22 SEPTEMBER 1983
19
VLISSINGEN - De gemeenteraad van Vlissingen gaat volgende week vrijdag (30 september)
nog geen beslissingen nemen over kabeltelevisie in Vlissingen. De behandeling van de nota
Een kabel voor Vlissingen' is naar aanleiding van verschillende verzoeken uitgesteld tot 28
oktober. Raadsfracties, wijkcomité's en andere organisaties hebben meer tijd nodig voor
bestudering en bespreking van de nota, waarin de uitgangspunten voor aanleg en beheer van
kabeltelevisie zijn neergelegd.
De Vlissingse stichting van woning- Wisse zegt een dergelijke snelle reac-
bouwverenigingen Basco (Beheer en tie als van de stichting Basco een
Administratie Samenwerkende Cor- 'goede zaak te vinden, maar ver-
poraties) heeft het college van b en w moedt dat de aanleiding berust op De stichting Basco zegt het echter op
en de gemeenteraad van Vlissingen een misverstand. Een eventuele deel- z'n minst zinvol te vinden, dat ook de
Inmiddels laten weten dat de woning- name van de corporaties wil volgens
wuwverenigingen geen aandeelhou- hem nog niet zeggen dat zij ook
der kunnen worden in de maatschap- financieel bijdragen. ..Dat zijn wij als
pij, die de exploitatie van kabeltelevi- gemeente ook met van plan", aldus de
sielaat uitvoeren. Het ministerie voor Vlissingse wethouder. Het is volgens
volkshuisvesting heeft namelijk laten hem alleen de bedoeling een mogelijk-
«ten dat niet toe te staan.
uitvoeren, dan komt het college op
nieuw terug bij de raad", aldus wet
houder Wisse
andere betrokkenen hun meningen
nog kenbaar maken, zodat de ge
meenteraad ook daarover kan worden
geïnformeerd.
Branche-vreemd
heid te hebben 'je stem' ook te laten
Het bestuur van de stichting Basco horen. Dan wordt daarmee teunum
te in de brief, dat over het onder- rekening gehouden"
£p nooit overleg is geweest tussen e0l«ens d„e wethouder wel vaker voor.
dat een bnef niet binnen enkele we-
rcmeente en woningbouwveremgin- aar een onei n er omnen enxeie w
Sen. ondanks verschillende verzoeken ken wordt beantwoord. Hij stelt dat
een goed contact is met de woning
bouwverenigingen en dat het overleg
nog volgt, wanneer de gemeenteraad
de uitgangspunten heeft vastgesteld.
„Er is ook nog geen overleg geweest
met andere instellingen en organisa-
Tp"öïïr^tooS'eikhêd7n lies dl= met de kabeltelevisie hebben
financiële, juridische en sociale mak™- Wanneer blijkt dat het
college van b en w de door de raad
vastgestelde uitgangspunten niet kan
daartoe. Na het aantrekken van een
iviseur zou op die verzoeken worden
teruggekomen. Dat is volgens voorzit-
1 J. J. Kempe en secretaris H. P. J.
se echter nooit gebeurd. ..Onze
itste brief, waarin wij hebben gewe-
„Bij gesprekken met bewonersgroe-
pen over woonlasten hebben wij ge
merkt dat de mensen verbaasd zijn,
omdat de woningbouwverenigingen
lid worden van een maatschappij tot
aanleg en beheer van kabeltelevisie.
Het bestuur heeft zich echter nog
nooit daarover uitgesproken en de
het huurcontract", vindt directeur A.
Raas van Basco.
Hij wijst eveneens het Woonlastenco
mité op de stijging van de woonlasten
door invoering van kabeltelevisie in
een tijd. waarin alle pogingen in het
werk worden gesteld om die kosten zo
laag mogelijk te houden „Nu betalen
de bewoners een bedrag van 1.50
gulden per maand voor een oude
aansluiting en 3.50 gulden voor een
nieuwe aansluiting op de gemeen
schappelijke antenne-installatie en
die functioneert goed. Alleen in de
binnenstad hebben we enige pro
bleempjes met reflectie, door de kra
nen van De Schelde Voor dat gebied
is er zeker sprake van een verbetering
bij kabeltelevisie. Voor de buitenwij
ken worden alleen de mogelijkheden
uitgebreid, als men besluit de Duitse
zenders ook op te nemen", aldus de
heer Raas
Volgens de laatste berekeningen zou
kabeltelevisie met de Duitse zenders
ongeveer 17,50 gulden per maand
gaan kosten en anders 15 gulden per
aansluiting.. Het woonlastencomité
woningbouwverenigingen mogen dat heeft hel volgens P. Gillissen ook erg
ook niet. Dat is zogenaamd 'branche-
/reemd' voor corporaties. Hetzelfde
geldt eigenlijk
moeilijk met de kosten. Wanneer de
kabeltelevisie willen kunnen
schappelijke antenne-installatie,
maar die kan nog worden beschouwd
een gemeen- wjj hen dat natuurlijk niet onthouden.
zelfs helemaal niet beant
woord", aldus de bestuursleden
ie Vlissingse wethouder voor open
werken en volkshuisvesting W.
Maar eigenlijk is het wel in strijd met
alle pogingen die wij doen
als een beperkte dienstverlening en woonlasten zo laag mogelijk te hou-
staat ook als zodanig opgenomen in den", zegt hij desgevraagd.
I0ES - Bij een insluiping in een
iragebedrijf in Goes is woensdag-
liddag de garage-eigenaar J. P. neer
slagen en een bedrag van 15.000
lilden gestolen.
VLISSINGEN - „Ik heb goede hoop.
dat gedeputeerde J. de Voogd en
minister Smit-Kroes van verkeer en
waterstaat elkaar zullen vinden, bij
Vee mannen scharrelden woensdag het vinden van een oplossing voor
ïderrechtelijk in het kantoor van de een derde dubbeldekker, voor de
wage. De eigenaar betrapte de he- veerdienst tussen Vlissingen en Bres
Mi. die daarop P. op het hoofd sloe- kens. Als dat niet lukt, dan zullen wij
en. Eén man verdween vervolgens als Tweede Kamer op die zaak in
let 15.000 gulden uit de kas. De ander springen".
luchtte in de auto waarmee het Dit zei het VW-lid van de Tweede
weetal was komen aanrijden De Kamer A. J. te Veldhuis woensdag-
latste werd door een patrouillewa- avond tijdens een ledenvergadering
Mi van de rijkspolitie bij Bergen op van de afdeling Vlissingen van de
oom klemgereden en ingerekend. VVD. In zijn spreekbeurt gaf hij een
iet betrof de 36-jarige M. J. uit Rot- eerste reactie op de beleidsvoome-
ïdam. Van de andere insluiper en mens van het kabinet, zoals die zijn
et geld ontbreekt nog ieder spoor. De gepresenteerd op Prinsjesdag.
Hneentepolitie stelt een onderzoek De heer Te Veldhuis stelde, dat Zee
land eigenlijk niet slecht is bedeeld in
de plannen van het kabinet. „Alles
afwegend ten opzichte van de landelij
ke tendens ben ik per saldo niet
ontevreden", zei hij. Als voorbeeld
noemde hij het doorgaan van de Oos-
terscheldewerken. waarvoor in 1984
een bedrag van 841 miljoen gulden
wordt uitgetrokken. Hij zei het verder
een prima zaak te vinden dat slechts
twintig procent van die kosten moet
worden opgebracht door verkeer en
waterstaat en dat de overige kosten
gelijk over de andere departementen
worden verdeeld.
Met de vertraging bij de aanleg van de
walradarketen langs de Westerschel-
de was het Kamerlid minder blij. Hij
deelde dan ook mee daar maandag
nader met de minister op in te zullen
gaan in de uitgebreide commissiever-
ND
SEROOSKERKE - De toekomst
ziet er weer hoopvol uit voor de
oude korenmolen 'De Hoop' in het
Walcherse Serooskerke. De in ver
val geraakte molen is aangekocht
door 'De Vestingpoort BV', een fir
ma die is ondergebracht bij de
Walcherse Bouw L'nie te Grijpsker-
ke. Volgens directeur P. de Visser
wil de WBU, die het restauratie
werk aan de 147 jaar oude molen
gaat uitvoeren, daar zo snel moge
lijk, wellicht binnen twee maan
den. mee beginnen.
De Visser: ,,We willen de molen
enkele honderden meters verder
dan waar hij nu staat, weer in oude
glorie optrekken. Dat zal ook aan
de Vrouwenpolderseweg zijn. We
willen een nieuwe fundering aan
leggen. Daarna is het de bedoeling
de originele romp met een kraan
over te hevelen. Als het hele karwei
achter de rug is, zal de molen weer
In bedrijf gesteld wordenaldus
De Visser.
De WBU wil naast de molen een
woning en een opslagplaats voor
graan en meel neerzetten. De Vis
ser: „We zijn aan het onderhande
len met mensen die het molenaars
vak beheersen. Zo'n molenaar
moet natuurlijk ergens wonen, van
daar die woning".
Het restauratiewerk zal zo veel
mogelijk worden uitgevoerd als
leerling-bouwplaatsproject. De Vis
ser „De WBU heeft daarmee al veel
ervaring opgedaan. De jeugdige
bouwvakkers leer je op deze manier
het vak. Ze zullen werken onder
leiding van ervaren krachten"
Voordat met de werkzaamheden
kan v/orden begonnen moeten er
eerst een aantal procedurele stap
pen worden genomen.
De Visser „We proberen zo snel
mogelijk de nodige vergunningen
en beschikkingen te krijgen Ook
zullen we bij Monumentenzorg een
subsidieverzoek indienen en van de
gemeente Veere verwachten we
toestemming om de molen te mo
gen verplaatsen. Want hij komt
dan op grond die eigendom is van
de gemeente"
De molen is jarenlang eigendom
geweest van Meulenberg's Graan-
enVeevoederhandel, Hij staat mid
den op het bedrijfsterrein van deze
firma De heer M. Meulenberg heeft
In het verleden vaak met de ge
meente over de verkoop van de
molen onderhandeld, maar dat is
nheeft nooit tot een bevredigend
resultaat geleid.
Daarbij kwam dat de restauratie
steeds weer door de gemeente op
de investeringslijst werd ge-
Plaatst, omdat de restauratie te
duur was. Het gevolg was dat de
raming voor de werkzaamheden
ieder jaar hoger uitkwam.
Ook de rijksoverheid stak een
spaak in hel Veerse wiel. In 1980
kwam plotseling de boodschap dat
er gesnoeid zou worden op de
uikering uit het Gemeentefonds.
De weinige financiële ruimte die
Veere (toen ook al) had, werd toen
aangewend om andere projecten
uit te voeren, zoals de bouw van
een nieuwe lagere school.
Geen subsidie
Gevolg van dat besluit was weer
dat Monumentenzorg de eerder
de molen toegezegde subsidie
vember 1981 dat het geld ter be
schikking zou worden gesteld voor
andere molenrestauraties in Zee
land.
De burgemeester van Veere. me
vrouw G. van Montfrans-Hartman
zei woensdag bijzonder blij te zijn
met de nieuwe ontwikkelingen rond
de molen. „Natuurlijk zullen wij van
harte meewerken om deze restaura
tie tot een goed einde te brengen
We zullen alles doen dat binnen
onze mogelijkheden ligt en de heer
De Visser wordt binnenkort uitge
nodigd voor een gesprek", aldus de
burgemeester.
De heer De Visser wilde niet kwijt
voor welk bedrag de molen door
'De Vestingpoort BV' was aange-
van bijna een ton weer introk. Aan kocht. „Ik vind het niet zo char-
het Veerse gemeentebestuur mant om dat aan de grote klok te
schreef Monumentenzorg in no- hangen", zei De Visser.
gadering over het structuurschema
vaarwegen. „Wij moeten de minister
nu vragen er echt werk van te ma
ken stelde de heer Te Veldhuis Hij
voegde daaraan toe dat de minister
inmiddels al heeft laten 'doorscheme
ren' te denken aan een vorm van
voorfinanciering.
M-fregatten
De opdracht aan de KMS voor de
bouw van nieuwe m-fregatten garan
deert volgens hem de werkgelegen
heid bij dit bedrijf voor enkele jaren.
„De KMS moet echter niet alleen
afhankelijk zijn van defensieop
drachten. maar ook alles doen om
buitenlandse opdrachten te krijgen",
zei hij.
De heer Te Veldhuis zei verder, dat de
gemeenten eens hun fantasie zouden
moeten laten werken om op hun beurt
te bezuinigen. Hij dacht daarbij aan
invoering van het profijtbeginsel en
van de privatisering, bijvoorbeeld van
de huisvuilophaaldienst. „De gemeen
ten maken erg veel kosten waarvan
moet worden afgevraagd of ze wel
moeten worden gemaakt", zei hij.
De afdeling Vlissingen van de VVD
besloot woensdagavond ook tot het
instellen van een commissie externe
contacten. De leden daarvan gaan in
de toekomst alle mogelijke informatie
vanuit de bevolking doorgeven aan
fractie en bestuur, zodat deze wordt
geïnformeerd door deskundigen, die
op hun beurt ook steeds op de hoogte
worden gehouden van alle ontwikke
lingen. Een van de eerste activiteiten
van deze commissie wordt een opinie
peiling onder de bevolking over de
invoering van kabeltelevisie.
eniging deskundige en practische
De aankondiging klonk veelbelovend. Een grootse happening op een
terrein, vlakbij het Scheldecircuit even buiten Rilland. Niet minder
dan 200 voertuigen met vierwielaandrijving, door leken al snel jeeps
genoemd, zouden zich verzamelen om zich op spectaculaire wijze aan het
ongetwijfeld grote aantal bezoekers te presenteren. Een 'must' voor de
liefhebbers van terreinvoertuigen. Gedurende de gehele dag zou het
publiek kunnen genieten van klassementsproeven, die gedurfd door de
chauffeurs zouden worden afgelegd op een zwaar circuit. De organisatie
van het gebeuren was in de vertrouwde handen van de Daihatsu Taft
Owners Club in samenwerking met de Algemene Nederlandse Vereni
ging van Terreinvoertuigen (AN'VT).
Het terrein biedt op de dag van het Daarom zoekt de vereniging maan-
spektakel een tneste aanblik Re- delijks verscheidene soorten cir-
gen valt bij vlagen met bakken uit cuits op: militaire oefenterreinen,
de hemel en het kleiige terrein is zandafgravingen, onverharde we-
inmiddeis veranderd in één grote gen. De vereniging wil door een
modderpoel. Zelfs lopend valt het wisselend aanbod van parkoersen
met mee de piste te bereiken. Naast zoveel mogelijk aan de wensen van
de kleibaan, waar de voertuigen haar leden tegemoet komen. oor
zich moeizaam voortbewegen, is de beginners, die zich wellicht met
een kamp opgesteld. Caravans ver- een vierwielig aangedreven voer-
schaffen de deelnemers beschutting tuig hebben aangeschaft, zijn er de
tegen het natte weer. Daarnaast ritten op licht geaccidenteerd ter-
zijn er een toiletvoomening en een rein. Op verzoek verstrekt de
kantinelent.
De meeste belangstelling richt zich
op de kantine, waar een twintigtal
mensen is verzameld. In de tent
wordt een transistorradio op luid
ruchtige wijze overstemd door een
gasverwarming. die de verkleumde
ledematen van de aanwezigen weer
wat gevoel moet bijbrengen De
grond is niet droog meer en begint
al aardig modderig te worden Goed
ingepakt doen de mensen zich te
goed aan borrels, bier en erwten
soep. Op de verregende moraal weer
iets op te vijzelen
Op de verlaten vlakte heeft zich
rond de piste een handjevol toekij
kers geposteerd. Ze zijn gehuld in
felgele en -oranje regenpakken en
hebben, om niet in de blubber uit te
glijden, kaplaarzen of bergschoenen
aangetrokken. Op het eerste ge
zicht zijn er nauwelijks niet-deelne-
mers komen opdagen Het gaat om
eigenaars van de 'jeeps', die tussen
de bedrijven door naar de prestaties
van anderen kijken Want daar han
delt het voornamelijk om zoveel
mogelijk uit je voertuig halen
tips. De doorgewinterde rijders
moeten zich zien te redden op
zwaardere terreinen, waar ze slin
gerend. hobbelend en in de modder
ken Met uitzondering van een en
keling, worden ze vervolgens naar
boven getakeld. Sommigen komen
dichtbj, maar slippen tenslotte om
zijwaarts en bijna kantelend weer te
dalen Eén van de rijders stoot in
zijn enthousiasme zodanig zijn
hoofd, dat de wonden met pleisters -
moeten worden gedicht. Het bloed
bleek zijn ogen in te lopen. Zelfs
lijkt hij nauwelijks onder de indruk.
„Onkruid vergaat met", is zijn over
tuiging. Een ander schept door zijn
snelle aanloop een lading zand.
waar een graafmachine jaloers op
zou zijn.
Wat bezielt die mensen, zou me
nig buitenstaander zich
schouderophalend afvragen. Die
vraag lijkt het best te kunnen wor
den beantwoord door organisato
ren van de Daihatsu Taft Owner
Club zelf. Wanneer naar het aan
trekkelijke van het door de modder
baggeren wordt geïnformeerd, valt
het echter even stil. Dan oppert één
van hen dat de behendigheid wel
licht een rol speelt. „Het proberen
door te gaan. waar anderen stop
pen," vervolgt hij. terwijl de ande
ren aanmoedigend knikken. „De
kleine voertuigen kunnen zich met
de grotere meten." Dat is het dus.
Verder zijn de deelnemers pure
hobbyisten, maken de organisato
ren duidelijk. Ze knutselen door
gaans veel aan hun voertuig en
testen de FWD's (four wheel drive)
op deze manier uit.
.astlopend hun hart op kunnen T1jdens de rallJ bl) Rllland
h,alen' t zo'n zeventig auto's aan het gebeu-
Hel terrein bij het Scheldeotrcmt is dee, v«Qra, het slechM weer
een van de zwaardere. De regenval
bemoeilijkt een en ander boven-
zorgt ervoor dat het verwachte aan
tal van 200 niet gehaald wordt. De
mensen, die gekomen zijn. behoren
dien. Een groene jeep bevestigt dit
tijdens zijn proefrit. Tot vier kee, ^'ïe hSEm!
toe probeert hij vertwijfeld een glib
berige helling te nemen. Na een
gen en de Achterhoek zijn ze geko-
oenge ne.ung te me„ De proeve„ met terremvoer-
behoorlijk snelle aanloop, komt de „obulariteit.
chauffeur evenwel telkens net niet
boven. De wielen alle vier
tuigen groeien in populariteit,
meent de organisatie van het evene
ment Momenteel zijn er in Neder-
De AN'VT, een vereniging van
enthousiaste terreinrijders, zo
als ze zich zelf graag noemt, legt
het eenvoudig uit. De chauffeurs
willen hun vierwielig aangedreven
voertuig behalve op de openbare
weg ook op niet-bestraat terrein
gebruiken. De voertuigen, uitge
rust met een dorstige motor, zijn
daar tenslotte voor ontworpen.
,1.. I11CUC iklVJUiCWLCC» kOlll Cl 111 l'CUCi-
slippen en tergend langzaam zakt land irca 150Q chauffeurs eigenaars
zijn jeep weer terug. Dan geeft hij aaneesloten
uiteindelijk de moed op en rijdt hij Een* t probleem zo stellen de
zonder moeite om de helling heen, -
r een leek overigens veel voor de 1_rinden
mensen van de vereniging - is het
geschikt terrein.
tv Wat betreft Rilland zijn ze daar in
IS££2£3Z!%S£L «««laagö. is hun mening Dat de
die voor het merendeel der rijders
voertuigen nauwelijks door de mod-
tmw°?£V,Tk0"ieïïï -"ïÏÏfSu™ d» heenkomen, is geenszins verve-
blijkt. Stuk voor stuk vinden ze hun ler)d ajs ze echt kunnen doorrij-
Waterloo aan de voet van de heuvel. den he( met ,euk meer verdul.
nadat ze eerst een verwoede poging delijken de organisatoren,
hebben gedaan om de top te berci- 0 René Groeneveld
MIDDELBURG - Er bestaat een
nieuw plan voor de uitbreiding van
dc Generaal Berghuijskazerne in
Middelburg. Dat gaat uit van de
aankoop van de voormalige huis
houdschool aan het Molenwater en
nieuwbouw achter de watertoren.
Dit is woensdag meegedeeld door
overste D. Ruijs, tijdens een gesprek
ter gelegenheid van zijn afscheid van
de Berghuijskazerne wegens vertrek
(per 1 oktober) naar Den Haag.
De Berghuijskazerne in Middelburg
herbergt ongeveer tweederde deel van
het Opleidingscentrum Militaire Ad
ministratie (OCMAi. Het restant be
vindt zich in Ossendrecht en het zo
ver uit elkaar liggen van beide delen is
niet alleen kostenverhogend maar
geeft ook problemen met. de organisa
tie. Vandaar dat door de leiding van
het OCMA, met steun van het Middel
burgse gemeentebestuur, reeds gerui
me tijd gestreefd wordt naar concen
tratie in de Zeeuwse hoofdstad. Een
plan om intrek te nemen in het ge
bouw van de Streekschool Zeeland,
waarbij deze naar een kantoorgebouw
in Middelburg-Zuid zou verhuizen is
sinds eind vorig jaar van de baan. Het
ministerie van onderwijs weigerde na
melijk verdere medewerking wegens
geldgebrek
Overste Ruijs vertelde woensdag dat
het nieuwe plan 'een stuk serieuzer' is
en 'mogelijk zelfs haalbaar' Het Bra
bantse deel van OCMA is nu nog
ondergebraent op ue legerptaaus os
sendrecht. Deze wordt echter benut
voor alle herhalingsoefeningen van de
Koninklijke Landmacht en er is daar
sprake van acuut ruimtegebrek. Over
ste Ruijs meldde gisteren dat de com
mando-commandant herhalingsoefe
ningen in Ossendrecht daardoor
steun toegezegd heeft aan de plannen
tot concentratie in Middelburg. De
heer Ruijs hoopte dat de gezamenlij
ke inzet van die kant. plus die van
OCMA en het gemeentebestuur van
Middelburg krachtig genoeg zou zijn
Overste D. Ruijs.
om het minister.i_ defensie te
bewegen akkoord tc gaan.
Ongenoegen
De heer Ruijs heeft bij zijn vertrek
eind volgende week op de kop af twee
jaar als commandant van de kazerne
en van het legeronderdeel OCMA
gefunctioneerd. Hij is nu al de
twaalfde sinds de komst van OCMA
in Middelburg in 1933. Burgemeester
drs P. A. Wolters heeft onlangs nog
tegenover staatssecretaris W. K.
Hoekzema van defensie zijn ongenoe
gen geuit over het feit dat de machts
wisselingen bij OCMA zich steeds
kort achter elkaar voordoen.
Ook de heer Ruijs betreurt het kort
stondige verblijf. Gelukkig hebben
we hier een goede staf die zoiets wel
op kan vangen maar dat neemt niet
weg dat het voor de betrokkenen wel
frustrerend is om steeds aan een
nieuw gezicht te moeten wennen"
De overste had graag minstens een
jaar of vier in Middelburg willen blij
ven maar het ministerie van defensie
achtte het noodzakelijk zijn hulp in te
roepen in Den Haag De heer Ruijs is
register-accountant In de residentie
wordt hij 'hoofdofficier toegevoegd
aan de staf van de directie interne
controle van de krijgsmacht'. Eén van
de belangrijkste zaken daar zal z)jn
mee te werken aan het füseren van de
beide accountantsdiensten van het
leger (militaire en burgerlijke) tot één
geheel.
Zoals onvermijdelijk schijnt te zijn
heeft ook de 43-jarige overste in de 22
jaar dat hij officier is een opvallend
groot aantal standplaatsen gehad. Na
de Koninklijke Militaire Academie
met succes verlaten te hebben kwam
Ruijs via 't Harde in Den Haag te
recht waar hij een groot aantal func
ties vervulde. Twee jaar geleden
kwam de heer Ruijs in Middelburg.
„Deze periode was een geweldige er
varing Hier in Middelburg heb je een
echte stadskazerne. Dat. brengt mee
dat de militaire en burgerlijke samen
leving nauw met elkaar verweven zijn
Verenigingen, de besturen ervan, ker
keraden en noem maar op worden
mede gevoed door onze mensen. De
geweldige belangstelling die we eer
der dit jaar kregen bij het vijftigjarig
bestaan ligt nog vers in het geheugen
Het zal voor mij dan ook weer enige
aanpassing vergen wanneer ik opge
nomen wordt in de Haagse anonieme
ambtenarenmaatschappij" aldus de
scheidende luitenant-kolonel.
Hij zal vrijdag 30 september om 14.30
uur in de kazerne het commando
overdragen aan luitenant-kolonel mr
W'. Thompson. Vervolgens is er een
alleen voor genodigden toegankelij
ke receptie in de Burgerzaal van het
Middelburgse stadhuis. Bij die gele
genheid kan ook kennis gemaakt
worden met de heer Thompson.