f'-\' M- DE NIEUWE FIAT UNO. METEEN AL NUMERO UNO IN ZTI PRIJSKLASSE. (VANAF 13.69ft) De nieuwe Fiat Uno laat zich 't best omschrijven als 'n in-alles-één auto. En dat maakt'm uniekWant bij de konkurren- tie in dezelfde prijsklasse is het meestal nog steeds kiezen of delen geblazen De één biedt komfort, maar laat verstek gaan als u een redelijke prijs zoekt De ander blaast hoog van de toren met slimme snufjes, maar is niet thuis als u om ruimte komt Kortom, een beetje van dit of een beetje van dat Fiat maakt daar met de nieuwe Uno een eind aan: een vol wassen auto voor nog geen 14.000 gulden! UNO IN RUIMTE. Met z'n lengte van 3 meter 64 is de Fiat Uno ronduit kompakt De verrassing is dan ook groot als de tot in 't dak doorlopende portieren (makkelijk instappen) openzwaaien Door de uitgekiende toepassing van een lange wielbasis bij een grote spoorbreedte en de wigvorm van de auto, is een ruimte ontstaan die je eigenlijk alleen bij veel grotere auto's verwacht Dat geldt ook voor de bagageruimte, die bij een neerge klapte achterbank een inhoud van maar liefst 1000 liter heeft UNO IN KOMFORT Een dergelijk onverwacht groot interieur levert natuurlijk ook extra zitkomfort op. Daar komt nog eens bij dat zowel voorstoelen als achterbank verstelbaar en anatomisch gevormd zijn Bovendien is de ruimte onder de voorstoelen geheel vrij, zodat u vanaf de achterbank niets anders zult horen dan tevreden geluiden over de komfortabele beenruimte. Een andere waarborg voor komfort is het nieuwe veer- systeem, dat niet uit de weg gaat voor een flinke bobbel of kuil heeft bijgedragen Met oog voor het kleinste detail is men er in geslaagd sublieme aërodynamica en perfekte lijn samen te brengen in één auto. Kijk maar eens hoe de ruiten vrijwel gelijk lopen met de buitenkant van de karrosserie. Hoe de lijn van de bumpers doorloopt in de ver stevigde onderzijden van portieren en wielkasten Hoe het dashboard en de twee satellieten met bedie ningsschakelaars er strak en tegelijkertijd stijlvol uitzien UNO IN TOPSNELHEID. Onder de kap van 'n alles-in-één auto hoort natuurlijk een motor die van wanten weet Dus zit er in de nieuwe Uno een sportieve, betrouwbare krachtbron van naar keuze 900,1100 of 1300 cc Topsnelheid: respektievelijk 140,150 en 165 km/u UNO IN ZUINIGHEID. Een fiks motorvermogen heeft maar al te vaak een hard achteruit hollend benzinemetertje tot gevolg Zoniet in de Uno. Fiat is er namelijk in geslaagd het verbruik te verminderen en tegelijkertijd de prestaties van de motor te verhogen Tel daar nog eens bij op dat de Uno-dankzij de aflopen de motorkap, de sterk hellende voorruit en de doordachte stroomlijn - de allerlaagste (cx 0,34) luchtweerstand in z'n prijsklasse heeft Uitkomst: een verbruik van gemiddeld 1 op 20 bij 90 km/u (1 op 15,2 bij 120 km/u, 1 op 144 in de stad) voor de Uno 45! De extra, extra zuinige Uno Energy Saving doet bij 90 km/u zelfs 23,3 kilometer met 1 liter benzine (cx= 0,33)! UNO IN WEGLIGG1NG. Snelle acceleratie, hoge topsnelheid, 't is allemaal heel interessant zolang een auto 't echt aankan Dus werd bij de ontwikkeling van de Fiat Uno ook het weggedrag onder de zeer kritische loep genomen Een kombinatie van voorwielaandrijving, een nieuwe voorwielophanging en een uiterst soepel funktionerende stuurinrichting was het resultaat Die kombinatie zorgt ervoor dat de Uno-ook bij hogere snelheden - als 't ware aan de weg plakt en zich licht en exakt laat sturen waar u 'm hebben wilt UNO IN PRES. De Fiat Uno 45 heeft u al voor 13.690^. Fiat laat trouwens aan keus ook niets te wensen over: de Uno is er meteen bij de introduktie al in zes verschillende uitvoeringen Drie of vijf deuren vier of vijf versnellingen super of standaard, 900,1100 of 1300 cc, u zegt 't maar. De nieuwe Fiat Uno staat op eenzame hoogte. Maar is daardoor zeker niet onbereikbaar voor ti Uw Fiat dealer heeft er natuurlijk één voor 'n proefrit klaar staan UNO IN KOMPLEETHEID. Van een Numero Uno in z'n prijsklasse mag je op z'n minst verwachten dat ie is uitgerust met: controlelampjes voor oliedruk en laadstroom, alarmknipperlicht, gelaagde voorruit, mistachterlichten hoofdsteunen vóór, achteruitrijlampen verstelbare zonnekleppen achterruitverwarming, een hyper modem verwarmings/ventilatiesysteem.ruitewisser met interval en kunststof bumpers die probleemloos een stoot tot 5 km/u kunnen opvangen De Fiat Uno heeft 't allemaal En méér! UNO IN STYLING. Het uiterlijk van de Uno verraadt een nieuwe ontwerp- filosofie waaraan de vakkundigheid van topontwerper Giugiaro FIJT UNIEK IN PRIJS EN PRESTATIE. F j Ia/tI Pnjs inklusief BTW, exklusief afleverwgskosten Afgebeeld type. Uno 55 S. GOES: AUTO DAGEVOS B.V. i.o. KUYPERLAAN 287, TEL. 01100 - 312 80 MIDDELBURG: EERSTE ZEEUWSE AUTOGARAGE L. BLAAS, HERCULESWEG12, TEL, 01180 1 2918 OOSTKAPELLE: W. VAN HEKKEN, DOMBURGSEWEG 83, TEL, 01180 15 69 TERNEUZEN: AUTOBEDRIJF A. DE KEIJZER ZN B.V., ALVAREZLAAN 145, TEL. 01150 - 9 45 64 VLISSINGEN: AUTOBEDRIJF BRITANNIA B.V., INDUSTRIEWEG 19, POSTB. 95, TEL. 01184 -177 36 ZIERIKZEE: AUTOBEDRIJF VAN DER WEKKEN B.V., DRIE KONINGENLAAN 1, TEL. 01110 - 22 12.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1983 | | pagina 4