Waarom nu per I april alweer een prijsverhoging van het openbaar vervoer? M&S MODE Linnen Comfort! FZC 'n dijk van een 99- KreymborgEi KATOENEN D00RKN00P- ROKKEN UNI BLOUSE BEDRUKTE T-SHIRTS B0DY- WARNIER- SETS POLYESTER BLAZER MOTORRIJLES...? Een dag zonder krant is een klok zonder klepel. Een dag zonder krant js een muis zonder staart. M&S MAAKT MODE BETAALBAAR 16 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT DINSDAG 29 MAART 1983 Nieuwe tarieven per 1 april 1983 15-stnppenkaart (alleen in voorverkoop verkrijgbaar): vol tarief f 7 JO (was f 6,30) gereduceerd tarief f 3,55 (was f 3J5) tb.v houders van PAS 65, kinderen van 4 t/m 9 jaar en bovendien honden. 6- en 10-stnppenkaart (alleen op de wagens verkrijgbaar). 6-strippenkaart f 4,50 (was f 4,-) 10 strippenkaart f 7,40 (was f 6,50). Abonnemententarieven landelijk assortiment We begrijpen uw verontwaar- /diging, als u leest dat bus en tram wéér duurder worden. Immers: de prijs van de kaartjes is de laatste jaren nogal eens gestegen. Een nieuwe prijsverhoging, daar zit niemand op te wachten. Ook de overheid en de vervoerbedrijven niet. We houden de prijzen liefst zo laag mogelijk. Maar de realiteit is dat elke bus- of tramrit veel meer kost dan de kaartjes opbrengen. Als je het om rekent, leggen we op een strippen kaart gemiddeld f 25,- toe. Want om het bus- en tramvervoer draaiende te houden, moet er jaar lijks 1.600 miljoen gulden bij. Maar zelfs dat bedrag is voor 1983 niet langer voldoende. Om het tekort te blijven dekken, moet er nog meer geld bij. En juist dat extra bedrag kan de overheid niet langer opbrengen. Toch is het hard nodig om het openbaar vervoer zoveel mogelijk te houden zoals 't is. Om oude bussen en Tams te ver vangen. Om een tcuile uitholling te voorkomen. We worden dus gedwongen tot een ondankbare prijsmaatregel. Om het openbaar vervoer te houden, moeten de tarieven omhoog. Anders gezegd: door nu meer te betalen, kunt u ook in de toekomst van A naar B reizen. En dat argument heeft de door- sven. In feite hebben we besloten om niemand aan de halte te laten staan. soort abonne ment weekkaart maandkaart jaarkaart Geldig in gestempelde zone en vol reductie' vol reductie" vol reductie" 1 -ster 10,75 5,50 33- 16,50 330- 165- - 2-ster 16,50 8,25 51,- 25,50 510- 255- 1 volgende zone 3-ster 24,50 12,25 77.- 38,50 770- 385- 2 volgende zones 4-ster 33.- 16,50 102- 51- 1.020,- 510- 3 volgende zones 5-ster 40- 20- 128,- 64.- 1.280- 640,- 4 volgende^ones 6-ster 48,50 24,25 154,- 77.- 1.540,- 770,- 5 volgende zones 7-ster 56,50 28,25 179,- 89,50 1.790- 895,- 6 volgende zones 8ster 65,50 32,75 204,- 102- 2.040,- 1.020- 7 volgende zones N-ster 73- 36,50 230,- 115- 2235,- 1.117,50 geldig in geheel Nederland reductietanef geldt voor: jeugdigen t/m 18 jaar en houders "Pas 65" BIJDRAGE OVERHEID AAN STADSVERVOER. tnt BIJDRAGE OVERHEID. AAN STREEKVERVOER. Elke strippenkaart kost om veel meer dan u betaalt... Om ervoor te zorgen dat deze vorm van dienstverlening blijft. Want daar is het uiteindelijk om begonnen: reismogelijkheden voor iedereen. En dat rechtvaardigt volgens ons een verhoging van de tarieven. Het openbaar vervoer blijft. Uitzonderingstarieven tot en met 30 september 1983. uitsluitend geldig in de stadsvervoergebieden Amsterdam, Groningen, Den Haag en Rotterdam Pnjs jaarkaart is 10 maal de prijs van een maandkaart I Voor meer informatie en eventuele opmerkingen: uw vervoerbedrijf of Postbus 55,2501ÖB Den Haag.^j 6. den Herder Goes 01100-16293 J. J. Paardekooper Goes 01100-16808 J. Meulpolder Kapelle 01102- 1874 W. Hoogesteger Yerseke 01131- 1952 F. Hoogstrate Yerseke 01131- 1999 j. F. van Doorn Wolphaartsdijk 01198-1543 Stichting— (Computertoepassing ^Bouwwezen Galvanistraat 1, Postbus 239 6710 BE Ede Telefoon 08380-30137 tst. 131 UITNODIGING Automatisering voor het bouwwe zen is actueler dan ooit. Daarom organiseren wij op 31 maart a,s. in HOTEL NIEUWE DOELEN te MIDDELBURG Loskade 357 een voorlichtings- en informatiedag Aanvang 14.00 uur of 19.00 uur. Via een audiovisuele presentatie gaan wij in op alle aspecten die behoren bij de invoering van auto matisering in uw bedrijf. Ook krijgt het zegelvervangend systeem ruime aandacht. U bent van harte welkom' P.S. U kunt ook bellen voor het toezenden van nadere informatie. met lange mouw, in polyester/katoen Wit, bleu, écru. grijs en manne Mt 38 t/m 52 m pastelpnnts. Mt 36 t/m 46 in pasteldessins Mt S.M, LenXL Japon met cirkelrok en tricot-topje, in katoen. Zwart, marine en cerise Mt. 36 t/m 46 Bodywarmer met pantalon 100% katoen. Rose, bleu en grijs t/m 44 in écru, zwart en marine Goes. Temeuzen: Noordstraat 76. LANGE DELFT MIDDELBURG LANGE KERKSTRAAT GOES

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1983 | | pagina 18