Bevestiging vonnis leden 'Stop Borssele' gevraagd Volgende week begin van herstel Markizaatskade Mosselvissers die via de Noordzee varen moeten schepen aanpassen WISSEL BEVELANDEN Wissel Zeea ws- Vlaanderen WISSEL SCHOUWEN ZAAK ACTIEGROEP VOOR RECHTBANK Palingvisser nog niet massaal naar Colijnsplaat DOORBRAAK VAN VORIG JAAR DICHTEN m Film taaiproject SCHEEPVAARTINSPECTIE STELT EISEN IATERDAG 26 FEBRUARI 1983 PZC/provincie MIDDELBURG - Elf leden van de actiegroep 'Stop Borssele' hebben vrijdag voor de arrondisse mentsrechtbank enkele nieuwe elementen toegevoegd aan hun verweer in de zaak, waarvoor zij eerder door de kantonrechter tot een boete van ieder éénenvijftig gulden waren veroordeeld: het in gevaar brengen van de veiligheid op de weg toen zij in september 1981 zich met borden met het opschrift 'Geen kernenergie - stop Borssele' posteerden in de middenberm van de rijksweg tussen Vlissingen Bergen op Zoom. Zestig mensen, van wie een groot aan tal een proces-verbaal kreeg, vormden toen op regelmatige afstanden een lan ge keten van demonstranten, die de weggebruikers aandacht vroegen voor hun tegen het gebruik van kernenergie gerichte standpunt. De kantonrechter had de verkeers schout in zijn eis op één gulden na ge volgd: de schout eiste een boete van vijftig gulden, maar de kantonrecht bracht dit op 51. om de mensen van de actiegroep gelegenheid te geven in ho ger beroep te gaan. Toen gisteren als uitvloeisel hiervan de zaak voor de rechtbank diende gaven drie jonge mensen van de actiegroep een toelichting op hun beweegredenen. Ze hadden alle elf dezelfde advocaat, mr. E. Hummels uit Utrecht, die in zijn pleidooi aandacht vroeg voor het feit, dat by het uitzwaaien van voed- seltransporten naar Polen duizenden mensen in de middenbermen van snel wegen hebben staan juichen. Deze mensen, en mr. Hummels vond dat zeer begrijpelijk, werden niet ver volgd. Maar er blijkt uit, aldus de raadsman, dat niet alles behoeft te worden vervolgd. „In dat licht moet het openbaar ministerie niet ontvan kelijk verklaard worden", zo betoogde pleiter, „omdat anders het gelijkheids beginsel wordt geschonden. Carnaval Waar de raadsman het element van rechtsgeiykheid naar voren bracht kwam Henk Veerman uit Souburg na mens de elf met enkele meer ludieke elementen. De heer Veerman had bijge houden, wat er zo aan borden langs de rijksweg wordt getolereerd. Hy had aankondigingen waargenomen van de carnavalsoptocht van de 'Stoepeschie- ters' uit Souburg, een houten annonce rond de vestiging van een nieuwe Peu- geot-dealer te Goes en allerlei aanbeve lingen, van 'Aardappelen te koop' tot een routebeschrijving naar een onder neming gespecialiseerd in 'Bauemka- se'. De verkeersschout was in zijn dag vaarding voor vier 'ankers gaan lig gen', d.w.z. als de rechtbank met pri mair ten laste gelegde niet bewezen acht er in de volgorde van ernst nog drie andere punten liggen. Primair is het in gevaar brengen de veiligheid ten laste gelegd. Vervolgens het in verwar ring brengen van het verkeer en dan het zonder noodzaak als voetganger gebruik maken van de middenberm en het als voetganger zonder noodzaak op de snelweg lopen. De verkeersschout eiste bevestiging van het vonnis van de kantonrechter en het 'aan het verkeer onttrekken' van de COLUNSPLAAT - Er bestaat nog geen erg grote belangstelling ón der de palingvissers om in de toe komst hun vis via de vismijn in Colijnsplaat te verhandelen. Dat bleek vrijdagmiddag in een verga dering van een tiental aalvissers in de vismijn te Colijnsplaat. Die vergadering werd gehouden op initiatief van de directie van de mijn, die van een aantal vissers had gehoord dat er belangstelling zou bestaan om voortaan paling in het Noordbevelandse dorp aan te Er was vrijdagmiddag wel enige be langstelling. Dat bleek mede uit het feit dat alleen de vertegenwoor diger van Tholen liet weten er niets voor te voelen. Vijf van de aanwezi ge vissers voelden wel voor het ini tiatief. Daarom werd aan het eind van de vergadering besloten dat met die vyf verder gepraat zal wor den. Tevens zullen nog eens alle aalvissers uit Zuidwest-Nederland (ongeveer 45) aangeschreven wor den met de vraag of zij er voor voe len. De directeur van de vismyn. F. Minneboo, liet de vergadering we ten dat de handelaren vanzelf op het veilen van de paling af zouden komen als er maar eenmaal aan voer is. Maar dan zouden ze wel de garantie moeten hebben dat er op regelmatige tijden voldoende aan bod van paling is, zodat het voor de handel aantrekkelyk is om te ko men. Momenteel verkopen de pa lingvissers ieder voor zich recht streeks aan de handelaren en ko men ze onderling een prijs overeen. Als de plannen doorgaan moeten wel, zo werd vrijdag geconcludeerd, de vissers élle paling naar Colijns plaat brengen en niet eerst het bes te buiten de mijn om verkopen. Daarnaast werd ook vastgesteld dat de handel en de vissers vooral in het begin nog wat zullen moeten wennen aan de nieuwe situatie. Dat leidde onder meer tot de opmer king dat wellicht het beste een proefperiode overwogen kan wor den. Als er inderdaad paling in Co- Ujnsplaat aangevoerd wordt dan zal dat waarschyniyk over onge veer twee maanden zo ver zyn. gebruikte borden. De rechtbank zal. zo als gebniikelyk, over veetien dagen uit spraak doen. Toen raadsman mr. Hummels recht bankpresident mr. G. R. André de la Porte vroeg onmiddellijk uitspraak te doen, kon de rechtbank hieraan niet voldoen. „Dat zou erg lastig zijn, zo for muleerde de president, gezien het ver weer dat er gevoerd is." Actievoerder Henk Veerman vroeg de rechtbank speciaal aandacht voor het feit. dat men per se alles had gedaan om de veiligheid van het verkeer te waar borgen. „We zyn uitermate voorzichtig de weg overgetoken, en wel op een mo ment dat er helemaal geen verkeer in de buurt was. In de berm aangekomen stonden we zo stil als een bord kan staan in witte kleren met een zelfde tekst voor en achter. Van Vlissingen tot Rilland dezelfde kleding, dezelfde korte oproep. De komst van de politie bracht eerst leven in de brouwerij. Er ontstond consternatie. Achteruitrijdende busjes, geüniformeerde machtsdienaars en knippersignalen aan de kant van de (ADVERTENTIE) om het recht van de zwaksten VASTENAKTIE GIRO 5850 ZEIST weg en even later schrijvende agenten in de middenberm die het verkeer zoda nig opvallen dat er langzamer gereden wordt om alles wat er te zien is beter waar te kunnen nemen." Annemarie Raukeman uit Middelburg sprak in dezelfde geest. „De veiligheid van de weggebruiker heeft steeds voor op gestaan", zo betoogde zy, „wij zijn in principe gehoorzame burgers, een over treding is een uitzondering." Een ander lid van de actiegroep, de heer J. Van- steenkiste, uit Middelburg, sprak kort over de noodzaak de mensen wakker te schudden voor de gevaren van kern energie. Wel gevaar Verkeersschout mr. J. Bogaars achtte het primair ten laste gelegde, het in gevaar brengen van het verkeer, wel bewezen. De aandacht van de bestuur ders werd afgeleid, zo was zijn stand punt, dan volgt remmen, filevorming en gevaar voor kop-staart-botsingen. „Ondans de zeer respectabele motie ven was het in strijd met de wet", aldus de verkeersschout, „er zijn talloze an dere mogelijkheden om dit onder de aandacht van het publiek te brengen." Uiteraard had mr. Hummels een geheel andere visie: „Deze mensen zyn zeer zorgvuldig te werk gegaan met op de borden één uniforme tekst, waar men, om er kennis van te nemen, niet voor behoefde af te remmen. Het afremmen gebeurde pas toen het politieoptreden begon. Dat kan men mijn cliënten niet verwyten." De raadsman stelde ten slotte dat het in-verwarring-brengen in redelykheid ook niet gesteld kan wor den en hij wees op het ontbreken van de wederrechtelijkheid in het optreden van zyn cliënten. „Zy zyn in beroep gegaan om 'pardon- nerlng' te verkrijgen of als er toch een veroordeling zal volgen, een symboli sche boete van één gulden. En ze willen erg graag hun borden terug." Ook hiervoer doet de rechtbank vrij dag 11 maart uitspraak. De elf leden van de actiegroep zijn afkomstig uit Middelburg, Souburg en Bergen op Zoom. Zeven leden waren niet ver schenen; hun zaak werd bij verstek be handeld. Toename diefstal van emballage in Middelburg MIDDELBURG Uit een ommuurde emballage-opslagplaats van de super markt Parade aan de Vrijlandstraat in Middelburg zijn tussen donderdag avond zes uur en vrijdagmorgen tien kratten met lege flessen ontvreemd waarvan de waarde 209 gulden be draagt. De emballage werd weggenomen nadat men door het doorknippen van prikkel draad over de muur was geklommen. Een woordvoerder van de recherche van de Middelburgse gemeentepolitie verklaarde vrydag dat er de laatste maanden een sterke styging van derge lijke diefstallen is waar te nemen. Zo heeft groothandel De Brug aan de Maasstraat het laatste halfiaar al vijf maal bezoek gehad van mensen die het op de lege flessen en kratten hadden voorzien. Ook elders worden regelma tig emballagediefstallen gepleegd. Opnieuw granaat gevonden Nieuwvliet NIEUWVLIET - Bij werkzaamheden aan een weg aan de Zwarte Polder te Nieuwvliet is vrijdag een granaat ge vonden. Het projectiel heeft een lengte van 20 centimeter. De explosieven op ruimingsdienst komt de granaat begin volgende week Onschadelyk maken. Van links naar rechts de heren M. T. C. tenBraak en mrA. J. M. Smeets van de gemeente Oostburg, A. P. de Weerd enJ. W. Harreveld van het ministerie van WVC en burgemeester mr C. T. Spijkerboer. OOSTBURG - De gemeente Oostburg Is stellig van plan om over een lengte van ongeveer drie kilometer een soort kunstmatige duinen te creëren langs de kust. Dit zou moeten gebeuren door bet opspuiten van zand aan de binnenkant van de nog aan te leggen Deltadijk. Uit een gesprek, dat het gemeentebestuur van Oostburg vrijdag had met twee ambtenaren van het ministerie van WVC, kwam naar voren dat voor een dergelijk pro ject eventueel rijkssubsidie verkregen kan worden. Verder werd duidely k dat het plan om het strand voor de Groese duintjes met zand op te hogen geen doorgang kan vinden, vanwege de te hoge kosten die daaraan vast zitten. Oostburg wil voor de aanleg van kunstmatige duinen een strook van 25 meter breed achter de nieuwe Deltadyk aankopen. Hwt waterschap Het Vrije van Sluis heeft medewerking toegezegd. Burgemeester C. T. Spykerboer verwacht, dat met de aankoop en eerste inrichting van de grond ruw geschat een bedrag van vijf ton gemoeid zal zyn. De kosten van het opspuiten van het zand zyn nog niet bekend. Spykerboer sprak van een nuttig overleg met de beide rijksambtenaren, de heren A. P. de Weerd, inspecteur van natuurbeheer en open luchtrecreatie en J. W. Harreveld, consulent voor de openluchtrecreatie. De gemeente weet nu welke argumenten er moeten wor den aangedragen om voor rijkssubsidie in aanmerking te komen. De bedoeling is. dat het duinenproject zal worden toegelicht in de Oostburgse recreatienota, die binnen een paar maanden de inspraak in zal gaan. Gisteren werd ook de aanleg van het fietspad van de Bavodyk in Nieuwvliet besproken. Het eerder verzoek om rijkssubsidie was afgewezen, omdat het fietspad bin nen de bebouwde kom van het dorp zal komen te liggen. Het gaat om de Bavodyk vanaf het dorp tot aan de kruising met de Adomis en Baanst Polderdyk. Spyker boer: „We hebben laten zien, dat het stuk dyk in wezen niet binnen de bebouwde kom valt. De ambtenaren wa ren het met ons eens, dat het om eèn geschikt project gaat, dat misschien toch gesubsidieerd kan worden". Ook dit plan zal terug te vinden zijn in de recreatienota. Behalve de Bavodijk in Nieuwvliet werd de ambtena ren ook de dijk van de Tienhonderdpoider bij Cadzand getoond, waar aan de binnenkant al een kunstmatige duin is opgespoten in het verleden. BERGEN OP ZOOM - Maandag zal een begin worden gemaakt met de hernieuwde sluiting van de Markiezaatskade in de kom van de Oosterschelde. Hernieuwde sluiting, want in de nacht van 10 op 11 maart vorig jaar liep de kade bij de storm zodanige schade op dat de toen vrijwel voltooide sluitingsoperatie weer van voren af aan moest beginnen. De voorberei dingen daarvoor zijn nu zover dat de kade weer kan worden gedicht. De sluitkade moet in juni zijn voltooid. Daarna zal erachter een zanddara worden opgespoten. Cameraman Dirk Lante aan het werk in de openbare lagere school van IJzendij- ke. IJZENDIJKE - Deze week zijn op de openbare lagere school te IJzendijke opna men gemaakt voor een videofilm. De film wordt in april vertoond tijdens de Nederlandse onderwijstentoonstelling in de Utrechtse Jaarbeurshallen. De 'kleine scholen'-werkgroep van het regionaal pedagogisch centrum in Zeeland (RPCZ) richt in Utrecht een stand in over het onderwys op kleine scholen. In de in IJzendyke opgenomen videofilm staat het taaiproject van de school centraal. Eind volgende week wordt gefilmd op basisschool 'De Schelphoek' in het Schouw- se Serooskerke. Onderwerp aldaar is het onderwys aan vier- tot achtjarigen. Cameraman is Dick Lante uit Middelburg. Hy wordt geassisteerd door RPCZ- medewerker Tlfijs Soeting. De opnamen zullen zaterdag 23 april ook te zien zijn tijdens een kleine-scholen manifestatie in Heinkenszand. De doorbraak van de Markiezaatskade, die loopt van een punt even ten oosten van de kreekraksluizen naar de Molen plaat by Bergen op Zoom, vorig jaar kwam als een lelyke tegenvaller voor rijkswaterstaat. Het had voordien ook al wat tegengezeten toen in het voor jaar van 1981 delen van de kade als ge volg van de slappe ondergrond in het water zakten. De storm sloeg een gat van ongeveer 30 meter precies op de plaats waar de ste nen sluitkade aansloot op het zuidely- ke definitieve damvak. Dat gat was de volgende dag al 150 m breed en aan weerszijden van de kade zorgde de ster ke stroom voor ontgrondingskuilen met een diepte tot ongeveer NAP - 25 m. Die tegenvaller was daarom zo groot, omdat mag worden aangenomen dat de schade in ieder geval veel minder groot zou zyn geweest wanneer de storm een paar weken eerder of een paar weken later zou hebben gewoed. In het eerste geval zou de hele sluitkade lager zijn geweest, waardoor de uit- schurende kracht van het water zich niet op één punt zou hebben geconcen treerd en in het tweede geval zouden de minder sterke plaatsen al veel verder op hoogte zyn gebracht. Snel nadat het gat in de kade was gesla gen, besloot rijkswaterstaat de stroom een handje te gaan helpen en de ope ning groter te maken door een deel van de kade op te ruimen. Daardoor ver minderden de stroomsnelheden. Dat was van belang voor de scheepvaart op de Schelde-Rynverbinding en voor de stabiliteit van de hoogspanningsmast (van de 380 kV-leiding) even ten oosten van het gat. De oostelyke ontgron- dingskuil bewoog zich in de richting van die mast. Uiteindelyk is de opening weer op'ongeveer 800 m gebracht, de zelfde situatie als voor de eerste sluiting van de kade. Alternatieven Voor de hernieuwde sluiting van de Markiezaatskade (nodig om de oester- dam op een gemakkelijke en voor de scheepvaart op de Rijn-Schelde-ver- binding aanvaardbare manier aan te leggen) zijn, zo vertelt ir. L. Batterink van waterbouwkunde werken oost van rijkswaterstaats Deltadienst, twee hoofdalternatieven bekeken: de aanleg van een drempel recht door het gat of de aanleg van een ringdijk aan de oostkant eromheen. De keus is ge vallen op de eerste mogelijkheid. Ten opzichte van de oorspronkelijke kade is er één belangrijk verschil. Aanvankelijk was het de bedoeling dat de definitieve dam achter de stenen sluitkade voorlopig achterwege zou blijven. Het resultaat daarvan zou zijn dat zout Oosterscheldewater door de openingen tussen de stenen in het Mar- kiezaatsmeer zou kunnen blijven door dringen, met als gevolg dat de zoge naamde 'milieu-schok' voor het gebied achter de kade minder groot zou zijn. Nu zal meteen zodra de stenen sluitka de gereed is, erachter een zanddam wor den opgespoten, waardoor het Markie- zaatsmeer in één keer van de zoute Oos terschelde zal zyn afgesloten. Ter voor koming van een al te grote milieu-schok zal in het noordehjke deel van de Mar kiezaatskade een doorlaatmiddel wor den gemaakt, dat de eerste tijd voort durend open blyft staan, zodat toch zout water in het meer kan binnen ko men. Dat doorlaatmiddel had trouwens toch moeten worden aangelegd om het overtollige water van het Markiezaats- meer op het toekomstige Zoommeer te kunnen lozen. Deze spuisluis wordt nu alleen wat eerder gebouwd. Aan de bouwput ervan wordt momenteel ge werkt. De bouw van het doorlaatmiddel is inmiddels aanbesteed. De gunning ervan wordt zeer binnenk*rt verwacht. De afgelopen maanden is met rrnjn- steen en slakken en daaroverheen ter bescherming stortsteen een drempel gemaakt door de verdiepingen die als gevolg van de doorbraak zyn ontstaan. De bodem van het 800 m brede sluitgat bevindt zich nu op NAP -2 m. Maandag wordt een begin gemaakt met het dich ten van het sluitgat. Van zowel het noordelijk als hetzuidelyke dykvak zal met behulp van vrachtwagens het gat geleidelyk worden volgestort tot een diepte van NAP -0,5 m. De laatste 200 m zal - in verband met de hoge stroom snelheden in het vernauwde gat - met steenstorters worden gewerkt. De twee de fase van de sluiting bestaat uit het omhoog brengen van de dan ontstane sluitkade tot NAP plus 0,35 m. Vervol gens wordt de kade in twee etappes tot NAP plus 3 m verhoogd. Dan is de sluit kade klaar en kan de dam erachter wor den opgespoten. Die wordt NAP plus 7 m hoog. Deze dam moet aan het begin van het stormseizoen 1983/1984 zijn voltooid. De stenen van de sluitkade kunnen daarna worden weggehaald om ergens anders nog te worden gebruikt. De kos ten van het herstel van de Karkiezaats- kade worden ergens tussen 30 en 40 miljoen gulden geraamd. YERSEKE - De mosselvissers die met hun schepen buitenom (dat wil zeggen via de Noordzee) van de Oosterschelde naar de Waddenzee en terug willen va ren, zullen hun vaartuigen moeten aanpassen. Met schepen die de afgelo pen jaren van stapel zijn gelopen, zal dat wel lukken. Voor oudere schepen zal het evenwel erg moeilijk, zo niet onmogelijk zijn om ze in overeenstem ming te brengen met de eisen die de scheepvaartinspectie stelt aan vaar tuigen die buitengaats komen. Onder tussen blijven mosselvissers die zich zonder certificaat van deugdelijkbeid op de Noordzee wagen, het risico lopen dat de onverbiddelijk op de bon wor den geslingerd. Daarover bestaat veel ongenoegen en onbegrip, zo bleek vrijdagmiddag weer eens tydens de jaarvergadering van de Yersekse vissersvereniging. Twee ver tegenwoordigers van de scheepvaartin spectie kwamen daar uitleggen waar om zo'n certificaat van deugdelijkheid is vereist. „Zolang de overheid verant woordelijk is voor de veiligheid, moeten schepen die op zee komen aan een aan tal minimale eisen voldoen," vertelde het hoofd van de scheepvaartinspectie, P. Keuning. Hij meende dat er sprake is van redely ke eisen, waarbij niet formeel en ambtelyk maar praktisch wordt ge redeneerd. „Wij zijn van onze kant be reid met de nodige soepelheid te bezien of een schip een certificaat kan krij gen." stelde hy"„De vissers moeten dan echter meewerken en de noodzakelijke aanpassingen aan hun schepen tot stand brengen. Want de liefde kan niet van één kant komen." Slepend conclict Keuning erkende dat de laatste jaren gesproken kan worden van een sle pend conflict tussen mosselvissers en de overheid over het buitenom varen. De vissers kiezen de route langs de kust, die hen een tijdwinst van ver scheidene uren oplevert, overigens al leen onder gunstige omstandigheden: bij weinig wind en goed zicht. Jaren lang is dat oogluikend toegestaan. Tot in 1978 bij Den Helder een post van de rijkspolitie te water in gebruik is geno men. Die ging controleren of de buiten omvarende schepen wel een certifi caat hebben. Aanvankelijk werd vol staan met waarschuwingen, maar al gauw kregen de overtreders een pro ces-verbaal. Iedere keer dat ze betrapt worden kost hen dat tegenwoordig 750 gulden. „We kunnen nu eenmaal geen certifi caat afgeven, omdat de schipper zulke mooie blauwe ogen heeft," aldus Keu ning. „maar het schip zal aan redelyke eisen moeten voldoen. Over die eisen willen we best met de vissers praten." De scheepvaartinspectie heeft onlangs nog eens twee schepen bekeken: een verscheidene tientallen jaren oud schip, waarvan aangenomen moet wor den dat het vry wel onmogehjk is om het volledig aan te passen, en een schip dat nog maar enkele jaren geleden is ge bouwd. Dat laatste schip zou na wat aanpassingen in beginsel in aanmer king kunnen komen voor een certifi caat. De medewerkers van de scheep vaartinspectie gaven aan waar ze voor al op letten. Het schip moet aan mini male eisen van sterkte voldoen. Het moet een goede ankerinrichting heb ben. De schroefas en het lensballastsys- teem moeten in orde zijn. Er moeten voorzieningen aan boord zyn voor de bestrijding van brand. De gasinstalla ties moeten goed zyn beveiligd. Het schip dient te zyn voorzien van vol doende relingwerk. En tenslotte moet de bemanning een minimale kennis hebben van de aanvaringsbepalingen. In zyn jaarrede merkte voorzitter P. Boogert van de Yersekse vissersvereni ging op dat het mosselfonds, dat de la dingen mosselen waarvoor geen koper te vinden is tegen de minimumprijs op koopt, een onmisbare voorziening blyft. Ook al moeten er zoals in dit sei zoen met zyn enorm grote aanvoer flin ke hoeveelheden in dat fonds. „We kun nen ze nu eenmaal niet zelf opeten." zei hy. Gezien de grote aanvoer en de ver wachtingen voor het komende seizoen achtte Boogert het ongewenst dat er nog nieuwe mosselvissers bij komen. „We hebben alleen meer mosseleters nodig om alles af te kunnen zetten." By de gemeente Reimerswaal drong hy aan op verruiming van het aantal lig plaatsen in de Julianahaven te Yerse- ke. Met de steeds groter wordende sche pen spelen zich daar volgens hem chao tische taferelen af. Hoger beroep levert alcoholrijder behoud van rijbewijs op DEN HAAG - Het Haagse gerechtshof heeft dé 27-jarige N. D. uit Middel- burgx Heinkenszand veroordeeld tot 2500 gulden boete en vier maanden voorwaardelijke intrekking van het rijbewijs met een proeftijd van twee jaar, wegens het rijden onder invloed in een auto. De politierechter in Middelburg had verdachte voor dat feit veroordeeld tot een boete van 750, zes maanden on voorwaardelijke intrekking van het rij- bewys en een week voorwaardelijke ge vangenisstraf met een proeftijd van twee jaar. D. was tegen dit vonnis in beroep gegaan. Verdachte had tien gla zen bier gedronken voordat hy met een busje was gaan rijden. Het alcoholpro millage van 1.51 was, zo gaf hy toe te hoog om nog auto te rijden. Hy betoog de, het rijbewijs voor zyn werk nodig te hebben. De procureur generaal had twee weken gevangenisstraf geëist en vier maanden voorwaardelyke intrek king van het rijbewys. Bandrecorder gestolen uit school Souburg VLISSINGEN - Een bandrecorder is m de nacht van woensdag op donderdag gestolen uit de openbare lagere school De Grote Belt in Oost-Souburg. De Vlissingse politie vermoedt, dat de da der zich woensdagmiddag heeft laten insluiten in het schoolgebouw en ver volgens de bandrecorder heeft gestolen uit één van de lokalen, om het gebouw weer via de deur te verlaten

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1983 | | pagina 50