Ondanks winst Heddy Nieuwdorp voor Vester Aarts Centimeters beslissen over zege van Nap Hage PIRONI: EEN ACTEUR MET VALSE EMOTIES Rallycrossers: spectakel in Kamperland PZC/sPort PROFRONDE VAN KRUININGEN Na zege in Grand Prix op Zandvoort JIHAANDAG 5 JULI 1982 AAI 15 - JCRUININGEN - Een aardige vergelijking. Post-coureur Henk Lubberding streek met zijn zege in de Ronde van Midden-Zeeland dit jaar zo'n 850,- op. Alvorens hij dat bedrag kon innen moest hij een dikke tweehonderd kilometer door de Zeeuwse dreven koersen en vervolgens nog flink wat bekende grootheden achter zich laten. Afgelopen zaterdag, de Ronde van Kruiningen. Plaatselijk favoriet Vester Aarts gooit het op een akkoord met medevluchter Mario van Vlimmeren en per fman fietsen ze in zo'n vijfenvijftig kilometer een soortgelijk bedrag bij elkaar. Het parkoers rond ,de kerktoren is met goud geplaveid. Na honderd kilometer koers gaat de zege naar een andere ;euw. Heddy Nieuwdorp verrast in de spurt door Jac. van Meer te kloppen. Heddy Nieuwdorp gaat zegevierend over de streep. Jac. van Meer is geklopt. vlucht van Vester Aarts en Mario 'van Vlimmeren, die na zo'n acht kilo- jneter al op gang kwam, maakte de koers in Kruiningen al tot een succes. ~De activiteiten van Vester Aarts, de •«plaatselijke favoriet bij uitstek, waren ""voldoende om veel toeschouwers al in een jubelstemming te brengen. Beide coureurs kwamen al snel tot overeen stemming. Een eendrachtige samen- werking, met dien verstande dat Aarts steeds als eerste de finishlijn passeerde om op die manier de leidersprijs (dui- 'zend gulden) voor zich op te eisen. On dertussen pakten de twee leiders even eens handenvol premies mee. Dat de vlucht van dat tweetal zo lang duurde was voornamelijk te danken aan de ge ringe activiteit die in het peloton werd (ontplooid. De uiteindelijke winnaar Heddy Nieuwdorp legde later uit: „Ja luister, Vester rijdt hier voor eigen pu ibliek. Het is een jongen die we erg goed kennen. Ik train ook vaak met hem en lbovendien wil ik in eigen omgeving ook graag goed rijden". Aarts en Van Vlimmeren mochten dus weg, maar op het moment dat de buit binnen was, voelde het tweetal gelijk de zuigkracht van de groep erachter. Na zo'n dertig van de vijftig te rijden omlopen (twee kilometer lang) had Aarts al zesentwintig keer de finishlijn overschreden. Heddy Nieuwdorp zorg de even later voor de aansluiting en een ronde verder was de complete her groepering een feit. Anderen kwamen naar het front om hun deel van het pre- miepakket (een dikke zesduizend gul den) op te eisen. De wedstrijd kon beginnen, maar het luurde toch tot zo'n vijftien kilometer ioot het einde alvorens zich op nieuw :n groepje losmaakte van het peloton. die groep onder andere Heddy lieuwdorp, Jac van Meer, Vester Aarts hjj reed sterk), Fons van Katwijk en lario van Vlimmeren. Binnen een jmum van tijd was de achterliggende groep geslagen. De voorsprong van de (vluchters groeide al snel naar een veili ge marge. In de voorlaatste ronde slaag- !deNieuwdorp erin een klein gat te slaan en slechts Jac. van Meer kon de aanslui ting vinden. Verrassend genoeg bleek Nieuwdorp in de spurt de rapste van het [tweetal. „Voor de laatste bocht kwam lik met meer op kop", verklaarde Nieuw dorp even later. „Toen viel Jac een beetje stil en daardoor kon ik er toch nog vnj gemakkelijk overheen". Voor de man uit Wemeldinge de eerste lege dit seizoen. Bepaald niet onver diend gezien het werk dat hij geduren de die koers opknapte, maar toch een overwinning die in het juiste perspec tief gezien moet worden. De sterkste renners zitten momenteel in de Tour de France en bovendien ondervond Kruiningen ook nog de nodige concur rentie van een derny-koers in Barne- f veld (met onder andere Rene Koppert, Frits Pitard, Jos Lammertink en Ger- I rie van Gerwen, de winnaar van vorig jaar in Kruiningen. Vóór de aanvang van de wedstrijd (48 vertrekkers) werd er nog druk gespro ken in het peloton, maar Heddy Nieuw dorp wenste van afspraken niets te we ten. „We kennen elkaar natnurlijk erg goed en daarom wordt er ook wat afge praat.... En het feit dat ik sterker was in de spurt dan jac van Meer. Hij zat er op het laatst gewoon een beetje door, terwijl ik nog wat overhad door etap pewedstrijden die ik gereden heb". De uitslag van de profkoers in Kruiningen: 1 Heddy Nieuwdorp. 100 kilometer in 2.27.16.2 Jac. van Meer zt.: 3 Jan Jonkers op 20 secon den, 4 Vester Aarts z t.. 5 Mario van Vlimme ren z.t; 6 Nico van Hest z.t.; 7 Fons van Kat wijk z.t. 8 Henk Mutsaers z.t.9 Co Moritzz.t. 10 Arnold van Hooit: 11 Richard Bukackl: 12 L. Klaassen, 13 Emiel Kerstens; 14 Wil van Helvoirt; 15 Bas van Lamoen; 16 Ad Prins; 17 Ad van Peer; 18 F van Dongen; 19 J v.d. Linde; 20 Peter Heeren. KRUININGEN - Nap Hage, de twintig jarige broer van oud-wereldkampioe ne Keetie Hage, zal waarschijnlijk wel □ooit zo nadrukkelijk op de voorgrond treden als zijn zus. De sterk gebouwde coureur uit Sint Maartensdijk gaat daar echter bepaald niet onder gebukt. „Ik rij echt puur voor mijn plezier en ik zie wel hoever ik kom", luidt zijn de vies. Een nuchtere kijk op de gang van zaken, want het is welhaast een onmo gelijke opgave om in de voetsporen te treden van iemand die praktisch alles heeft gewonnen wat er te winnen valt. Zaterdag gaf Nap Hage er echter blijk van dat er ook van hem wel een en an der te verwachten valt. Een vlammend eindschot bleek, na een sterk gereden koers, goed voor de zege in de ronde van Kruiningen. Voor het blonde lid van de familie Hage zijn vijfde zege bij de amateurs. Vorig jaar behaalde hij drie keer winst en dit seizoen won hij eerder in Achtmaal. Goed voor het zelfvertrouwen, maar toch vindt Nap Hage die zeges niet van veel importantie. „Ik heb dit seizoen al veel klassiekers gereden. Die wedstrij den zijn toch het belangrijkst. Daarin moet je naam maken", oordeelde hij vlak na zijn overwinning in Kruiningen. Tot op heden is hij er echter nog niet in geslaagd een grote reputatie op te bou wen in het amateurpeloton. „Dat naam maken is nog niet zo gelukt nee. Het is ook verschrikkelijk moeilijk. Ik heb het waaierrijden nog niet zo best onder de knie. Dat moet ik nog leren, maar ik moet ook nog sterker worden. Dat kan nog, want ik ben tenslotte nog jong". De beslissing bij de amateurs in Krui ningen viel precies halverwege de koers. Er ontstond een kopgroep van vijf man: Wim de Waal, Kees de Nooij- er, Cees Spaans, Jan Poleij en Nap Ha ge. Een kilometer of tien verder (er wa ren toen nog dertig kilometer te koersen) vonden Thijs Fase, Rinus Ver boom, Chris Hollemans en Reinier Val kenburg aansluiting bij die groep. Vooral Poleij en De Nooijer sprongen zaterdag in Kruiningen nogal slordig met hun krachten om. Poleij wilde zich persé voor eigen publiek manifesteren en van De Nooijer is inmiddels al wel bekend dat hij verschrikkelijk kan huishouden. Jump De goede samenwerking in de groep was er verantwoordelijk voor dat de rest van het peloton, dat inmiddels aan stukken gescheurd was, op een flinke achterstand werd gezet. Ook in de slot fase bleef de kopgroep intact zodat de beslissing pas op de streep viel. Reinier Valkenburg zette al van ver aan, maar met een allesbeslissende jump pakte Nap Hage genoeg centimeters om de erkende veldrijder achter zich te laten. „Ik zat de hele tijd al in zijn wiel en ik kon er net voorbij komen", legde Hage na de finish uit. Kees de Nooijer koos de verkeerde positie en werd daardoor kansloos in de spurt. Hij eindigde als derde.. Liefhebbers De liefhebberskoers in Kruiningen leek een geheel Brabantse aangelegen heid te worden. In de slotfase van die wedstrijd ontstond een een vluchters- groep van vijf man, maar even later kwam Zeeuws-Vlaming Willy de Feber samen met de Tilburger Jac Bodité dat feest verstoren. In de eindsprint liet de coureur uit Sluiskil alle Brabanders achter zich. Uitslagen Nap Hage (links) klopt Reinier Valkenburg op de streep Kees de Nooijer rechts heejt misgegokt en is boos Amateurs: 1 Nap Hage, Sint Maartensdijk. 80 kilometer in 1.56.36; 2 Reimer Valkenburg, Bergen op Zoom, 3 Kees de Nooijer, Aagte- kerke; 4 Rinus Verboom, Goes; 5 Chris Holle mans. Bergen op Zoom; 6 Thijs Fase, Oud- Vossemeer: 7 Wim de Waal, Axel, 8 Cees Spaans, s Gravenpolder; 9 Jan Poleij. Krui ningen; 10op2.10 Frank Laureijssen. 11 Fons de Meester, Etten-Leur; 12 Ronme Karelse, Kruiningen; 13 Theo Appeldoorn. Roosen daal; 14 Wim van Kooten. Bruinisse; 15 Rene van Hooydonck, Roosendaal; 16 Martin van der Jagt, Oud-Vossemeer, 17 Harry Akker mans, Zevenbergen; 18 D Smits. 's-Heeren- hoek; 19 K. de Braber. Oudenbosch; 20 Henk de Jong, Goes. Liefhebbers; 1 Willy de Feber, Sluiskil; 2 Jack Bodifé, Tilburg. 3 Ch. van de Berg, Oud- Gastel; 4 Charles Dletvorst. Hoogerheide. 5 K. v.d. Botte. Steenbergen, 6 H. Vijfhoek. Wil- lemstand; 7 K. v.d. Made. Moerdijk; 8 Ko Tol- hoek. Yerseke; 9 Leen v.d. Wiel. Breda. 10 Sjaak de Kok. Lewedorp; 11 J van Merrien- boer. Oud-Gastel; 12 W van Lienden, Berkel; 13 F. Meijaard, Wemeldinge; 14 K Duiven voorden. Noordwjjkerhout: 15 Lou de Jager BiezeUnge. 16 A v.d. Linden. 's-Gravendeel; 17 H. Slabbekoom. Kapelle. 18 Wim Wielhou- wer, Sommelsdijk. 19 Noud Westerbeke, WestkapeUe (Van onze sportredactie) r ZANDVOORT - Zijn woorden waren mooi gekozen en klonken heel ontroe rend. „Toen ik uit mijn wagen stapte", sprak Didier Pironi na zijn overwin ning in de Nederlandse Grand Prix met een vermoedelijk bij het amateurto neel aangeleerde vibratie in zijn stem, „toen waren mijn gedachten meteen bij Gilles". Welk een kameraadschap moet er tussen de beide Ferrari-cou- reurs hebben bestaan, zou men, Pironi aanhorend, onwillekeurig en met een lichte brok in de keel willen geloven. en Genève woonachtige piloot heeft het eelt op zijn ziel wellicht te dan- Wie het Formule I-wereldje beter kent, weet wel beter. De verstand houding tussen Pironi en Gilles Ville- neuve was na de Grand Prix van San Marino (25 april jl.) beneden alle peil, omdat de Fransman een aloude ge dragscode bij Ferrari had doorbro ken. Villeneuve was daar woest om. De Canadees had, op kop liggend het pitch-signaal „langzaam" doorge kregen, omdat de Ferrari-leiding bang was dat er een tekort aan benzi ne zou ontstaan. In de slotronde werd hij prompt gepasseerd door zijn teamgenoot Pironi. Beide coureurs wisselden geen woord meer met el kaar en leefden op voet van oorlog. Lang duurde die situatie niet meer Twee weken later verongelukte Ville neuve tijdens de training in België. Hoewel foto's werden verspreid, waarop Pironi somber kijkend het ziekenhuis verlaat als hij het overlij densbericht heeft gehoord, kostte het de 30-jarige rijder teveel moeite om vijf dagen later aanwezig te zijn bij de begrafenis van zijn teamge noot. Met name de Italiaanse pers ontstak daarover in grote boosheid. Om te laten zien dat hij ook zijn men selijke kanten heeft, speelde Pironi, nadat hij met overmacht de Grote Prijs op het Zandvoortse circuit er op zijn naam had gebracht, zijn van emotie vervulde rol. Didier Pironi staat evenwel in ae Formule I-wereld bekend als een harde, gevoelloze man. De in Parijs Tevredenheid bij uitvallen Jan Lammers ZANDVOORT - Hoewel hij zijn „Theodore" in de 42e ronde van zijn 21e Grand Prix naar de pitchbox moest sturen, omdat een gebroken klep in de motor verder racen onmo gelijk maakte, won de tevredenheid over zijn eigen rijgedrag het bij Jan Lammers van de teleurstelling over het uitvallen. „Het geeft me een vol daan gevoel, dat ik voor het eerst sinds lange tijd weer aan een race mocht deelnemen en dat het in die 42 ronden lekker ging", aldus Lam mers. Hoe lang geleden hij voor het laatst aan de start was verschenen, wist Lammers zichzelf niet te herin neren. Enig speurwerk leverde op, dat die laatste keer 12 april van het vorig seizoen was, toen hij de ATS in Argentinië naar een 12e plaats reed. Het zag ernaar uit, dat de Zandvoor- ter die prestatie zaterdag minstens zou herhalen en wellicht het beste re sultaat uit zijn vierjarige Formule I- carrièere - in 1979 met Shadow 9e in Canada - zou verbeteren. Die vlieger ging niet op, toen hij op een 12e plaats liggend zijn monteurs kon gaan opzoeken. Lammers: „Het was erg jammer, dat ik pech kreeg, want ik vond het juist zo goed gaan. In het begin heb ik me bewust ingehouden om mijn banden te sparen. Wat heb je eraan om met een uiterste krachtin spanning 0,1 sec. per ronde harder te gaan, als je daardoor tegen het einde met kapotte banden komt te zitten". „Ik wilde mijn banden zoveel moge lijk heel houden om dan in het twee de gedeelte van de race te proberen enkele plaatsen te winnen op rijders, die in het begin teveel van hun rub ber hadden gevergd. Dat was bijvoor beeld het geval met Salazar Die ging me op een gegeven moment voorbij. Ik heb hem laten gaan, omdat ik merkte, dat z'n banden het nooit lang zouden houden. Dat klopte ook, want een tijdje later liep ik op hem in, terwijl ik toch niet harder ging. Con ditioneel had ik ook geen enkele last. Ik had wat dat betreft de race gemak kelijk uit kunnen rijden". ken aan de hoeveelheid van „klap pers", die hij in het begin van zijn Formule I-carrière maakte. Zijn loopbaan begon in 1978 bij McLaren. In 1980 boekte hij met een Ligierzijn eerste Grand Prix-overwinning. Twee maanden geleden greep hij te gen de planning van Ferrari in zijn tweede zege en op Zandvoort stapte hij in zijn 67e Formule I-race voor de derde keer op de hoogste trede. De laatste jaren leek Pironi wat rusti ger qua rijstijl geworden, maar des ondanks is hij dit seizoen al twee keer betrokken geweest bij trai ningsongelukken op het circuit van Paul Ricard. Voor Rene Amoux en Alain Prost eindigde de Nederlandse Grand Prix, zoals al was gevreesd, ver voor het einde. Amoux (snelste in de training) belandde in de 20e ronde tegen de vangrail van de Tarzanbocht, toen het linkervoorwiel van zijn bolide bij het remmen afbrak, en Prost (tweede startplaats) zocht halverwege de saaie strijd de pitch op, omdat zijn motor het had begeven. Voor Re nault, dat jaarlijks circa 20 miljoen gulden in de Formule I stopt, bete kende het uitvallen van beide rijders de zoveelste teleurstelling in dit sei zoen. De officiële uitslag is: 1. Didfer Pironi trrai met Ferrari de 72 ronden (306,144 km) In 1 uur. 38 minuten en 3,254 seconden (gemid delde snelheid 187,3 km/uur); 2. Nelson Pi quet (Bra) Brabham/BMW) 1.38.24,903; 3. Keke Rosberg (Fin) Williams 1.38.25,619; 4 Nikl Lauda (Oos) McLaren 1.39.26,974; 5. Derek Daly (Ier) Williams, op één ronde; 6. Mauro Baldi (Ita) op één ronde; 7. Michele Aiboreto (Ita) Tyreli op één ronde; 8. Pa trick Tambay (Fra) Ferrari op één ronde; 9. John Watson (Gbr) McLaren op één ron de; 10. Marc Surer (Zwl) Arrows op één ronde; 11. Bruno Glacomelli (Ita) Alfa Ro meo op twee ronden; 12. Manfred Winkel- hoek (Wdl) Ats op twee ronden; 13. Eliseo Salazar (Chi)Ats op twee ronden; 14 Jean- Paul Jarier (Fra) Osella op drie ronden; 15. Ricardo Patrese (Ita) Brabham op drie ronden. Geklasseerd naar volgorde van uitvallen: 16. Jochen Mass (WD1) March; 17. Jan Lammers (Ned) Theodore; 18. Elio de Angelis (Ita) Lotus; 19. Andrea de Cesa- rts (Ita) Alfa Romeo; 20. Alain Prost (Fra) Renault; 21. Rene Amoux (Fra) Renault; 22 Brian Henton (Gbr) Tyrell; 23. Raoel Boesel (Bra) March; 24. Chlco Serra (Bra) Flttlpaldl; 25. Derek Warwick (Obr) Tole- man: 26. Jacques Laffltte (Fra) Talbot. Snelste ronde: Derek Warwick (Gbr)Tole- man 1.19,780 (gemiddelde snelheid 191.867 km'uur). De stand om de wereldtitel is aan de kop: 1. John Watson (Gbr) 30 pun ten; 2. Didier Pironi (Fra) 29; 3. Keke Ros berg (Fin) 214. Ricardo Patrese (Ita) 19; 5. Alain Prost (Fra) 18; 6. Nelson Piquet (Bra) 17; 7. NUd Lauda (Oos) 15. De entreeprijzen rezen de pan uit in Zandvoort. De belangstelling was daar om erg matig. Hier rijdt Jan Lammers (33) langs vrijwel lege tribunes. (Van onze sportredactiei ZANDVOORT - Zeven dagen, nadat de TT van Assen met 140.000 toeschou wers een nieuw record had geboekt, wezen de eerste onofficiële tellingen in Zandvoort uit, dat de Grand Prix Formule-I zaterdag slechts door 35.000 mensen is bezocht. Met de 10.000, die op de twee trainingsdagen de kassa's passeerden, komt het totale bezoekersaantal op 45.000. De grote, lege plekken op de tribunes er niet genoeg mensen zijn gekomen gaven al voor de race aan, dat de 31e om quitte te draaien of winst te ma- Grand Prix van Nederland een nade- ken. Ik denk dat de opkomst door het lig saldo op zou leveren. Aangezien matige weer, de rechtstreekse telvi- de CENAV in ruil voor het opheffen sieuitzending en de tv-reportage van van de oude en nieuwe schulden (in Wimbledon aan de lage kant is geble- totaal 3,1 miljoen gulden) alle inkom- ven. Bovendien wisten veel mensen sten overdraagt aan de construe- niet, dat de race zaterdag in plaats teursorganisatie FOCA, schiet niet 7 zondag werd gehouden, terwijl de circuitexploitant, maar de club uit veel telefoontjes bleek, dat er ook van Bemie Ecclestone er bij in. Van mensen waren, die niet eens op de de recette's worden eerst de pachtr hoogte waren van het feit dat er uber- som aan de gemeente (ruim zes ton), haupt een Grand Prix was", de belastingen en de organisatiekos ten (eveneens zes ton) betaald. Wat Belangrijke oorzaak voor de matige dan overblijft is voor de FOCA, die bezetting is ongetwijfeld ook, dat er bovendien de inkomsten uit de recla- voor de tribuneplaatsen peperdure me (ruim een half miljoen gulden) en prijzen betaald moesten worden. Een televisierechten (vier ton voor de li- plaats op de hoofdtribune kostte ve-reportage en circa een half mil- f 175,-, terwijl een stek op de extra joen gulden voor de samenvatting) tribune's, die voor f 140.000,- zijn op- incasseert CENAV-directeur Jim Vermeulen: getrokken, nog altijd flQO,- in de voorverkoop en f 125,- bij de kassa's „Het is natuurlijk teleurstellend, dat neergelegd moest worden. KAMPERLAND - Goed weer, een goe de organisatie een snelle baan en rij ders die er echt zin in hadden. Dat wa ren de ingrediënten die borg stonden om het in grote getale opgekomen pu bliek te laten genieten van een goede en spectaculaire rallycross op het ter rein aan het Havenplein in Kamper land. Tijdens de trainingen was al gebleken dat de baan snel was, te snel zelfs. Op het rechte stuk langs de jurywagen bleek dat er snelheden van rond de 120 kilometer werden bereikt. Dit was voor de organisatie reden om een flauwe bocht in het rechte stuk aan te brengen om de snelheid wat te drukken en de veiligheid te verhogen. Ondanks deze kleine verandering aan de baan kreeg het publiek toch specta kel van de bovenste plank. Hiervoor zorgden Hakkert uit Wissenkerke met zijn Ford en even na hem De Kam uit Kamperland met Datsun. door met gro te snelheid over de kop te gaan. Laatst genoemde nam daarbij de paal van het finishdoek mee. De grote verrassing in de manches in de standaarddklasse 0-1000 cc was Egge- been uit Wolphaartsdyk, die voor het eerst deelnam en zich voor de finale wist te plaatsen. In de klasse 1000-1300 cc opgevoerd stonden na de manches twee rijders. Remijnse uit Goes met NSU en Van Eenenaam uit Goes met Simca gelijk in punten zodat een extra manche de beslissing moest brengen wie er alsnog naar de finale over zou gaan. Voordat deze rijders dit konden uitvechten moest er echter weer een kleine wijziging aan de baan worden aangebracht, De achterste bocht was dusdanig uitgesleten dat er bijna geen doorkomen meer aan was, waarop deze bocht iets werd ingekort. Hierna kon de tweestrijd Remijnsen Van Eenennaam beginnen. Remijnsen had die nieuwe si tuatie in de bocht het snelst onder de knie en daardoor plaatste hy zich voor de finale. Ook in de overige manches was er een geweldige strijd om een fina leplaats te bereiken Finales In de finale standaard 0-1000 cc ging de aandacht uit naar de zo verrassend goed rijdende Eggebeen met zijn Re nault. Saarloos uit Hansweert bewees met zijn Datsun echter de sterkste te zijn. Hij ging van kop af aan aan de leiding en stond de koppositie niet meer af'. In de finale standaard 1000- 1300 cc weer volop sensatie. De Ligt uit Kamperland stuurde als eerste zijn Fiat de baan op, gevolgd door de grote favoriet in deze klasse Schipper uit Kwadendamme met NSU. Blijkbaar zelf geschrokken van z'n bliksemstart maakte De Ligt in de bocht na de finish een foutje dat hem bijna in het water naast de baan deed belanden. Op enkele meters van het zil te nat wist hij nog net zijn auto tot stilstand te brengen. Hiermee lag de weg naar de eerste plaats open voor Schipper uit Kwadendamme. In de klasse 0-1000 cc opgevoerd maak te De Jonge uit Heinkenszand met zijn Mini handig gebruik van enige stuur fouten van zijn collega-crossers door in de eerste bocht binnendoor van een derde naar een eerste plaats te steken. De Jager uit 's-Gravenpolder overheer ste de finale 1000-1300 cc en won van kop af. Zo ook deed Koppejan uit Dom burg, de ex-motorcrosser die zich in een auto schijnbaar zeer goed thuisvoelt. Met zijn Renault 5 vormde hij zaterdag een klasse apart. Hij won alles wat er te winnen was. De laatste finale, die in de klasse 1600 cc en hoger zorgde nog voor sensatie, toen bleek dat na twee ronden Hakkert uit Wissenkerke ging zaterdag over de kop tijdens de rallycross in Kamperland. Even later kon hij onge deerd zijn auto verlaten. alle rijders in de al eerder genoemde verkorte bocht in de fout gingen. De wedstrijdleiding besloot tot afvlaggen en na een kleine wijziging opnieuw te laten starten, Van Bergen uit Stabroek (B.) bleek in deze finale uiteindelijk de sterkste. De crazyrace aan het eind van de middag werd gewonnen door Geschiere uit Mid delburg, die zijn volledig ingedeukte Kadett het langst in de baan wist te houden. Uitslagen Standaard^-1000 cc: 1 A. Saarloos. Hans- weert. Datsun. 2 J. Veerhoek, Kapelle, Toyo ta; 3 C. de Nood, Goes, Flat; standaard 1000- 1300; 1 H. Schipper. Kwadendamme. NSU; 2 M. v. Hee, Kamperland, Mini; 3 K. de Ligt. Kamperland, Flat; opgevoerd 0-1000 1 C de Jonge, Heinkenszand. Austin, 2 A. de Poorer. Axel, Saab; 3 H. Braam. Lewedorp. Sun beam. opgev. 1000-1300 cc 1 A. de Jager, 's- Gravenpolder. Simca, 2 L. de Wit, Middel burg. Simca. 3 E. Severlen. Goes, Simca. 1300-1600 CC opgev 1 Ko Koppejan. Dom burg. Renault. 2 P Roelofs, Meltskerke, VW. 3 G Dekker. Zaamslag. BMW, opgev t600en hoger; 1B v. Bergen. Stabroek (Bel). VW;2 J. de Feljrer. Zaamslag. BMW; 3 R. Luchtmeier. Griipskerke. VW; de crazyrace. eindoverwin naar Geschiere, Middelburg.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1982 | | pagina 15