drukwerk
ZEBtf®
the human league: neerslachtige
muziek in leuke verpakking
REGELING ZOMERVAKANTIES
'WIJ ZIJN SOCIAAL BEWOGEN
EN WIJ ZIJN UNIEK'
agenda
il mistero
di oberwald
ik voor jou,
jij voor mij
dag pap, ik ben
je dochter
studio laren
oh, waterlooplein
films
theater
docentenconcert concerten
=tUAW
(Door Pieter Groenewold)
Loog Tegen Mij'. Wie in Nederland kent niet deze onvervalste meezinger? Wie in Nederland
ift ondertussen nog nooit van de Groep 'Drukwerk' gehoord? Sommigen herinneren zich zelfs
de groep al eerder een plaatje uitbracht. 'Ik Verveel Mij Zo' heette dat en behandelde de
tureel-sociale armoede in Amsterdam-Noord. De elpee van Drukwerk verkoopt nu uitstekend,
wie wist dat deze zelfde elpee al in april vorig jaar in de winkels lag? Tekstschrijver en
iger Harry Slinger, in het dagelijks leven sociaal-cultureel werker in Amsterdam-Noord, haalt
schouders eens op en zegt dan dat hij soms wel eens aan een boycot heeft gedacht.
njlhU nog wat briketten in de ka- juiste politieke keuze moeten zorgen stamp je toch in mekaar Dat zijn sta-
DERDAG 11 FEBRUARI 1982
PZC/varla
19
.ïrurmt om de woonboot op de Am-
damse Singel op temperatuur te
gen verklaart hij: „Je moet niet ver-
li dat we gespeeld hebben voor de
ibeweglng in de Vondelstraat. Dat
iteen stempel op een groep. Op een
■dagavond stonden wij daar te spe-
opeen vrachtwagen. En met Konin-
»dag speelden we op het Rem-
cfliplem. De straatklinkers vlogen
om de oren. Het was net de onder-
van de Titanic, maar wij gingen
oondoor. De politiewagens gierden
heen en iedereen stond te ram-
a. Wij zUn een strijdbare band. Daar-
heb ik wel eens aan een boycot ge
ilt"
sje mü persoonlijk vraagt of ik die
es van de krakers in de Vondel-
ar een oplossing vind. dan zegt ik
cenk het niet'. Zelf heb ik voor een
ftedeze boot kunnen kopen, maar
ret water je naar de lippen stijgt ga
nisschien gekke dingen doen. En de
rheid weet daar ook niet op de juiste
jrier mee om te springen. Die roept
estand op. Weet je, volgens mij zou
ai een heel stuk schelen als je bij
actie waar geknokt wordt mu-
rhebt. Nee, serieus. Dat hoort erbij".
tteldspiraal
je weet dat er in Amsterdam
woningzoekenden zijn die niet
emaal zoals ik een boot kunnen ko-
Daarom steun ik die mensen in
aslrijd. Alleen de manier waarop ze
jden kan ik niet zo waarderen.
misschien denken de andere
idleden daar wel heel anders over".
andere bandleden, zijn organist
op May (huisman), bassist Jan Offen-
tg (werkloos chemicus), gitarist Ton
(PTT'er) en drummer Lukas
tsünga. die niet langer de gasten in
;Hllton voert, maar een soortgelijke
heeft aangenomen in Artis. Wat
veel beter bevalt, want daar wordt
tenminste gewaardeerd,
iny; „Bij die rellen wordt gigantisch
el vernield Dat kost weer een kluit
d.Een paar miljoen ben je zo kwijt,
■ar gaat ons nummer 'Kraak Maar
raak' ook over. Wij proberen aan te
ven dat er in de crisistijd vroeger ook
leens een brandkast werd gekraakt,
it vanwege de poen op zich, maar ge-
wn om vreten te kunnen kopen. Nu
arden er huizen gekraakt met eenzelf-
idee daarachter. Als Je in de oorlog
brood steelt om in leven te blijven
cdt ledereen dat prima",
len nummer als 'Ik Verveel Mij Zo'
it daar ten dele ook over. Overigens
id ik dat geen typisch Amsterdams
mmer. Het gaat wel over Noord,
»r in heel Nederland heb je van die
len. In Groningen en Utrecht is het
ties hetzelfde. Het ls trouwens wel
stadsprobleem. Maar als we in
recht spelen zingen we gewoon
[uecht-Zuid'. We passen dat nummer
eral aan. Het is universeel".
eveneens in de kou staan. Goed, goed,
dat is misschien overdreven, maar dat
slopen gebeurt toch vanuit een gevoel
van onvrede. Ik weet ook wel dat die
tramhuisslopers niet altijd wat te zeg
gen hebben. Ik geloof dat jongeren on
bewust hun agressie uiten als gevolg
van hun frustraties. Jongeren zijn nog
heerlijk impulsief. Met de wijkagent
kunnen ze prima paten, maar met de
ME is het mot".
„Als je nu 16 jaar bent met die jeugd
werkloosheid, dan zie je alleen maar
een zwart gat. En dan hoor je ook nog
kletsen over een Derde Wereldoorlog en
dat wij ons moeten beschermen tegen
de Russen. Er zijn geen huizen, je moet
geld inleveren terwijl er nog altijd een
hoop zakkenvullers in Nederland rond
lopen. De grootste gangsters blijken
achteraf in de regermg te hebben geze
ten. Hoe kan een jongen van 16 jaar dat
nu begrijpen. Wat zal hen die telefoon
cel verder aan hun reet roesten. Die
tussymbolen van de overheid. StaatS-
symbolen eigenlijk, dus die moeten het
ontgelden"
liegen
Harry: „Je loog tegen mij... Mensen zeg
gen dat veel te weinig tegen elkaar.
Dat is een maatschappelijk probleem.
Wat wij willen zeggen is 'Hé. je moet
mij niet besodemieteren'. Zeg het lie
ver in mijn porum. Maar dat doen we
niet. We draaien elkaar liever een rad
voor de ogen. En niet alleen op indivi
duele schaal. Ook de overheid doet dat.
Iedereen en alles leeft langs elkaar
heen. Mensen zijn vaak niet eerlijk.
Waarom denk je dat een vrouw nooit
dat nummer op de radio zal aanvragen
voor haar man? Gelijk stront toch ze
ker".
„Kun je vergif op Innemen. Daarom
vmd ik het lullig dat mensen het altijd
ln het hoeKje van Hazes willen stoppen.
Met andere nummers moeten ze ons
dan weer elders onderbrengen. Bots of
zo. Nee. wij zijn Drukwerk en wij zijn
uniek"
„Het nummer 'Working Class Hero'
(Werkloze) van John Lennon hebben we
op de plaat gezet om hem te eren. We
zfjn ongelooflijk onder de indruk hoe hij
een probleem weet te verwoorden. Zo is
de muziek van Ik Verveel Mij Zo van
Bob Dylan. Die gast is altijd mijn ideaal
geweest Op de volgende elpee komt
waarschijnlijk een cover van "It's All
Over Now. En dat is zeker niet uit een
gebrek aan creativiteit".
..Werken is zeker geen plicht, maar een
recht. Dat menen wij". Harry wordt on
derbroken door bassist Jan Offenberg
die betoogt: „Werkloos zijn is verschrik
kelijk Ik werd zelf werkloos en dacht
toen. Ha, lekker op mijn bed liggen met
een sigaretje. Waar maken al die men
sen zich nu zo druk om. Maar als je een
jaar werkloos bent begin je te verande
ren. Je hoeft nergens meer op tijd te
zijn. Je bent niet langer belangrijk. Je
telt niet meer mee. Als ik op mijn bed lig
heeft geen hond er last van. Waarom
zou ik verder nog iets doen. Misschien
dat er een mentaliteitsverandering
moet komen. Mensen moeten leren met
hun vrije tijd om te gaan. Dat moet ook
worden geaccepteerd. Maar je kunt de
dingen niet te snel veranderen. Dat
kost ongelooflijk veel tijd".
Harry verklaart dat de nummers van
Drukwerk maatschappelijk betrokken
zijn, omdat je daar met omheen kunt
wanneer je om je heen kijkt. Op de elpee
staan daarom ook nummers over zaken
als scheiding en de gevolgen daarvan.
En een keiharde tekst over de manier
waarop de mensheid de aarde naar de
'kloten' helpt. Daar wil Drukwerk de
aandacht op vestigen. Maar voorzich
tig, want je moet het juist doceren, an
ders pikt het publiek het niet en sla je
de plank mis.
Er vindt enige hilariteit plaats na de
vraag of het platte Amsterdamse dia
lect van invloed is geweest. „Zingt hij
plat dan?" vraagt drummer Lukas zich
af. Harry zelf zegt: „Ja jezus, ik kom uit
Amsterdam en dat kun je horen. Onze
muziek heeft met emoties te maken.
Veel mensen vinden ook dat er agressie
uit spreekt. Dat doe ik het makkelijkst
in mijn moerstaal. Daardoor spreken
wij zowel de intellectueel aan als de
gewone man. Nee, we hebben gewoon
geluk gebad. Ik maak al 15 jaar muziek
en nu slaat het plots aan. Waaraan dat
ligt weet je toch nooit. Gewoon het
juiste akkoord op het juiste moment en
verder niet lullen".
toomkoppen
Ifal ik denk van vandalisme? Nou, ik
uk dat volwassenen vandalistischer
ju dan jongeren. Neem nu die bewa-
Mingswedloop. Dat wordt bepaald
tor de heren met de witte boorden en
is het plots geen vandalisme meer.
in raag de jeugd misschien een tram
usje slopen, maar dat staat toch niet
verhouding tot het plaatsen van
loomkoppen".
je het gevoel hebt in de kou te
can en je ramt een tramhuisje in el-
aar, dan laat je de mensen die voör een
(Door Henk Ltnse)
'Don't you want me babv' staat hoog in
de hitlijsten. De Noordengelse groep
The Human League heeft het plotse
ling tot succes gebracht. De groep be
staat uit twee kampen: een oude en een
jonge lichting. Toen vorig jaar twee le
den opstapten, bleven zanger Philip
Oakey en ideeènman Adrian Wright
over. Twee dames en twee heren kwa
men de groep weer compleet maken en
de nieuwe elpee met 'synthesizer-dis
co' leverde onmiddellijk hits op.
Echt blij kan Adrian Wright daar toch
niet mee zijn: „Ik heb er schoon genoeg
van", zegt hij, „ik ben moe en verveeld.
Sommige mensen denken dat het een
lolletje is om rond te reizen. Ze zeggen
bijvoorbeeld dat we bevoorrecht zijn,
zomaar even naar Nederland te kunnen
voor een paar interviews Maar dat is
helemaal niet zo leuk. Popster zijn is
voor mij het minst slechte. Maar eigen
lijk heb ik altijd filmregisseur willen
worden. En je moet niet denken dat ik
er rijk van word. Ik verdien misschien
evenals als iemand aan de lopende
band. maar het werk dat ik ervoor doe is
iets minder vervelend. Bovendien
duurt het voor songschrijvers als ik bij
na een jaar voordat je geld ziet. Mijn
moeder heeft me zelfs geld moeten le
nen voor video-apparatuur".
Zijn voorkeur voor het filmvak heeft
Wright nooit onder stoelen of banken
gestoken; zijn moeders video-appara
tuur wordt bijvoorbeeld ingezet tiidens
concerten, als visuceel extraatje. In het
verleden verzorgde hij ook al film- en
dia-attracties bij de concerten van The
Human League-oude stijl. Het kan ove
rigens helemaal geen kwaad, wat vrolij
ke effecten aan de muziek toe te voegen,
want de League-klanken zijn over het
algemeen nogal neerslachtig.
Denamen van de nieuwelingen zijn: Ian
Burden (synthesizer), Joe Cellis (syn
thesizer), Joanne Catherall en Susanne
Sulley (zang en dans) en hun commen
taar luidt als volgt:
Joe Cellis ..Wij zijn aangenomen, om
songs te schrijven. We gaan er echt voor
zitten om een complete pop-song te
schrijven: die moet drie tot vier minu
ten duren, een beproefde constructie
met veel herkenbare refreinen hebben,
de produktie moet uitstekend in orde
zijn en het moet natuurlijk origineel
zijn".
Susanne Sulley: „Als we het eerste con
cept op de band hebben, zitten we met
zijn allen soms uren te luisteren, net zo
lang tot een van ons weer een goed idee
heeft dat eraan toegevoegd kan wor
den. Zo bouw je iets langzaam op".
- Aan de verpakking van het muzikale
produkt wordt bij The Human League
nogal veel aandacht besteed. Een show
op het podium, een dia-vertoning, een
herkenbaar imago, wat betreft kleding
en haardracht. Noem maar op...
Susanne Sulley: „Zonder dat visuele
element maak je tegenwoordig niks
meer klaar, zo moet je wel werken".
zaterdag 13 februari
Jongerencentrum Midgard in Middelburg is getuige van een bijzonder
optreden: de Rotterdamse new wave-formatie Roteb geeft een concert als
'omlijsting' van de woordenvloed van de Haagse dichter Bart Chabot. Chabot
was te zien op tv en trad op tijdens het Holland Festival, Roteb speelt flikker
pop en experimentele rock
zondag 14 februari
In de Middelburgse Concert- en Gehoorzaal speelt de Engelse Paragon Jazz
Band van Roy Kirby. Deze band brengt New Orleans-jazz, waarbij vanaf 15.00
uur gedanst kan worden.
zaterdag 20 februari
In jeugdsoos Brogum te Zierikzee treedt de Nederlandse groep Social
Security op. Deze viermans-formatie speelt moderne popmuziek en is regel
matig np de radio te horen. Aanvang: 21.30 uur.
Razzmatazz, de Souburgse soos, brengt een optreden van de Nederlandse
folk-groep Perelaar. Dit tno speelt Nederlandstalige volksmuziek. Het con
cert begint om 20.30 uur.
Social Security
De vakantieregeling voor de Zeeuw
se scholen blijkt wat anders uit te
vallen dan in de woensdag gepubli
ceerde mededeling van de stichting re
creatie tot uiting is gekomen. Voor het
Schele Zeeuwse onderwijs geldt één
regeling, die bepaalt dat de zomer
vakantie 1982 loopt van 5 juli tot en
U augustus. De regeling heeft be
trekking op kleuter-, lager-, voortgeze
ten hoger beroepsonderwijs.
De zomervakantie - verplicht voor alle
rijksscholen en het voortgezet onder
wijs en een advies voor het kleuter-en
lager onderwijs - is voor dit jaar als
volgt geregeld:
Noord- en Zuid-Holland: voortgezet
onderwijs: zaterdag 10 juli tot en met
zonaag 22 augustus kleuter- en lager
onderwijs, zaterdag 10 juli tot en met
zondag 22 augustus.
Noord-Brabant en Limburg; voortge
zet onderwijs: zaterdag 3 juli tot en met
zondag 15 augustus, kleuter- en lager
onderwijs: zaterdag 26 juni tot en met
zondag 8 augustus. Gronihgen, Fries
land, Drenthe, Overijssel, Gelderland,
Utrecht en dc Zuidelijke IJsselmeer-
polders: voortgezet onderwijs: zater
dag 17 juli tot en met zondag 29 augus
tus. kleuter en lager onderwijs: zater
dag 24 juli tot en met zondag 5 septem
ber,
Het bedrijfsleven - ook de bouw - en ne-
venbedrjj ven - is verzocht dit schema te
volgen.
Vanavond, donderdag, draait in het Terneuzense Zuid-
1 andtheater de film 'II Mistero di Oberwald' van Miche
langelo Antonioni. (20.00 uur)
Antonioni gebruikte het toneelstuk 'L'Aigle a deux tê-
tes' van Jean Cocteau als leidraad voor zijn film. Monica
Vitti speelt een koningin uit 1903. wiens echtgenoot op
hun huwelijksdag is vermoord wegens zijn exorbitante
uitgaven aan weelderige kastelen en theaters Sindsdien
leeft de koningin als een schim, die zich voortdurend
verbergt in één van de kastelen, waartussen ze heen en
weer reist. Nu en dan vertoont ze zich, zwaar gesluierd,
aan het personeel. Het volk beraamt ook op haar een
aanslag, daartoe aangezet door corrupte', machtsbeluste
adel. Een dichter wordt aangewezen om de daad te vol
brengen. Hij maakte ooit een rebels gedicht en lijkt ver
der sprekend op de dode koning. Maar het loopt anders
dan het volk verwachtte: de dichter blijkt verliefd op de
koningin en hij ziet zijn gevoelens beantwoord. Het ver
haal besluit met de zelfmoord van beiden, de één direct,
de ander verkapt Naast Monica Vitti spelen verder mee
Franco Branciaroli, Paolo Bonacelli en Elisabetta Pozzi.
De comedie Ik voor jou, jij voor mij' van Loleh Bellon
met onder andere Josephine van Gasteren en Ingeborg
Elzevier, wordt dinsdagavond gespeeld in de Schouw
burg te Middelburg en woensdagavond in de Concert
zaal te Zierikzee, (20.00 uur)
Het stuk laat het huwelijk van Jacques, een succesvolle
gyneacoloog, en Genievievezien. Hun zoon Stephane. 23
jaar, gaat h£t huis uit om te studeren. De beide echtelie
den zijn allebei druk met hun baan en zichzelf bezig en
van hun huwelijk is weinig meer over. Op de zolderver
dieping van het huis woont Marcelle, een werkster. Haar
man is overleden aan kanker, maar omdat zij niet offi
cieel getrouwd waren, móet Marcelle, rechteloos, de ka
mer verlaten. Genevieve en haar zoon horen haar huilen
en vragen haar binnen te komen. Genevieve biedt Mar
celle dan een baantje aan: 'Ik help u. u helpt mij. niet
waar?'. Marcelle accepteert, overgelukkig en in de ver
onderstelling dat ze 'bij de familie zal horen' Ze veroor
looft zich vrijheden en 'kent haar plaats niet' En met een
doorzichtige leugen wordt ze teruggestuurd naar haar
zolderkamertje. De regie is in handen van Ellse Hoo-
mans.
Vanavond, donderdag, is er in de Schouwburg te Mid
delburg een voorstelling van het blijspel 'Dag pap, ik
ben je dochter!' van Neil Simon, met in de hoofdrol Luc
Lutz. (20.00 uur-uitverkocht)
Het blijspel, dat als oorspronkelijke titel 'I ought to be in
pictures' heeft, werd geregisseerd door Lo van Hensber-
gen. Luc Lutz speelt een niet al te succesvolle scenario
schrijver, Bob Walters, die op een ochtend in zijn huis in
Hollywood een meisje aantreft, dat zegt zijn dochter te
zijn (gespeeld door Maija Lieuwen) en dat. ze uit New
York is gekomen omdat ze bij de film wil. Bob Walters is
inderdaad zestien jaar eerder in New York gescheiden,
heeft vrouw en twee peuters achtergelaten en is naar
Califomie vertrokken. Het blijkt echter, dat dochter Ju
dy een veel te hoog-gespannen verwachting van de pres
taties van haar vader koestert. Verder is er nog de vrien
din van haar vader. Steffy (gespeeld door Simone Roos-
kens), wier tactvolle optreden tussen vqder en dochter
een belangrijke factor blijkt te zijn.
Zondag geeft Studio Laren in het Lunchcafé Stadhuis
Goes vanaf 12.00 uur een koffieconcert van de 'Canter
bury Tales' van Geoffrey Chaucer.
Studio Laren, in 1967 opgericht, tracht door middel van
authentieke instrumenten de oude klankwereld en ver
halen van Chaucer letterlijk en figuurlijk weer tot leven
te brengen. Er wordt gebruik gemaakt, van kopieën of
reconstructies naar afbeeldingen van instrumenten uit
die tijd, zoals de Gheterne, de pipers, de vendelen, de
bonghe en de ackare. De Canterbury Tales werden in de
14e eeuw door Chaucer geschreven aan het Engelse hof.
Het zijn een aantal verhalen, door pelgrims verteld om
de tijd te doden. Studio Laren voert Chaucer op met vier
van zijn doorhem gecreëerde personages, ln de vorm van
poppen, geknipt uit pakpapier. Zij ontlenen hun gedaan
te aan de verbeeldingskracht van een illustrator van het
'Ellesmere manuscript', waarbij enig 20e eeuws defor-
misme werd gevoegd, waardoor een enigzins kubistische
vormgeving is ontstaan. De muziekstukken zijn gekozen
uit de codex Faénza, Durhammer koorboeken. 14e eeuw-
se dansen, Gruuthuuser Liedboek. G. de Machaut. Stu
dio Laren bestaat uit Marianne Blok. sopraan; Jos van
der Lans. tenor; Donald de Marcas. zang en spreekstem;
Piet Brummer, zang en instrumenten: Jan Goorissen,
zang en instrumenten: Paul Leenhouts, Instrumenten;
Frank Misero, ruimtelijke ordening, en Mlchiel Otten.
belichting.
Nooy's Volkstheater geeft woensdagavond in de Prins
van Oranje te Goes een voorstelling van de volksmusi
cal 'Oh Waterlooplein' van Dick Nooy en Bert Stoots.
(20.00 uur)
De belangrijkste rollen worden vertolkt door Carry Tef-
sen, Hanny Vree. Loeki Knol, Dick Riemstra en Frans
Vrolijk. De regie en muzikale mise en scene zijn in han
den van Dick Nooy en Kitty Knappert.
Het verhaal speelt zich af anno 1954 op het Waterloop
lein, het beroemde Amsterdamse marktplein, waar de
straathandel zich grotendeels afspeelde De musical
geeft een sfeertekening, een schets van de kleine dage
lijkse probleempjes op en om 'het plein' met z'n kooplui,
klanten en bewoners. We ontmoeten er Sjakie, zijn
vrouw Rietje, Toon, Bertus en zijn liefje Koosje. de
'plein-ster' tante Alie en meer schilderachtige figuren,
ieder met zijn eigen grote of kleine problemen. Maar het
'verhaal' gaat ook over alles wat er op het plein verkocht
wordt, want alles heeft zo zyn eigen verhaal.Of het nu
pantoffels zijn, sigarenbuisjes of lege flesjes, het verhaal
maakt ze waardevol, maar wat blijft er over als je dat
verhaal doorprikt?
Vrijdagavond wordt in de Concertzaal te Zierikzee de
film 'Les Petites Fugues' van Yves Yersin vertoond, met
Michel Robin in de hoofdrol.<20.00 uur)
Het Vrouwencafé Trui, Kerksteeg, Middelburg, draait
vrijdagavond de film 'Angel in the House' van Jane Jack-
son. (20.30 uur)
De film 'Dans van de Marionetten' van Ingmar Berg
man. met in de hoofdrollen Christine Buchegger. Robert
Atzorn en Walter Schmidinger. draait woensdagavond
in het Citytheater te Middelburg (20.00 uur)
De Nederlandse cabaretier Di s P. treedt vrijdagavond
op in het Zuidlandtheater te Terneuzen.(20.30 uur)
Zaterdagavond treedt Heddy Lester op ln De Haestln-
ge te Sint Maartensdijk met haar soloprogramma 'Als
niemand het doet...' (20.00 uur)
Poppentheater Parcival te Middelburg heeft voor
woensdagmiddag een voorstelling van het poppenspel
'Ik heet Sneeuwwitje', gespeeld door Willem Joppe, op
het programma staan. (14.30 uur)
Zondagmiddag wordt in de r.k. parochiekerk te Koe
wacht een concert gegeven door docenten van de
Zeeuwse Muziekschool uit de regio Oost-Zeeuws-
Vlaanderen. (12.00 uur)
Door de medewerking van vele musici werd het mogelij k
een zeer gevarieerd programma samen te stellen. Het
concert begint met organist Gijs Bergman, die werken
van Louis Vierne ten gehore brengt op het historische
orgel. Vervolgens speelt pianist Jos Verpoorten samen
met hoboist Filips Pieters werken van Hendrik Andries-
sen Solist Paul Schleibach. accordeon vertolkt met het
Zeeuws Accordeonsextet een concert van Herrmann.
Een hoogtepunt in het programma is het trio Sylvia van
Prooijen, sopraan, Guido Goethals, klarinet en pianist
Verpoorten in 'Sechs Deutsche Lieder' van Spohr. Ver
der werkt aan dit programma mee een ad hoe koper
ensemble, gevormd door de docenten A, van der Vel. J.
en P. de Witte, E. Buljle en A. van der Aa.
Marjol Flore treedt vrijdagavond op in De Halve Maan
te Oostkapelle met haar café-chantant 'Zo ben ik'.(20.00
uur)
De christelijke brassband Onda uit Middelburg geeft
zaterdagavond in de Schouwburg te Middelburg een
concert van licht en klassiek werk Na de pauze geeft de
toneelgroep S T.E.C. een voorstelling van het blijspel
'Een mandje eieren'. (19.30 uur)
Het trio Gisella Bergman (altviool). Rita Dams (so
praan) en Marie Thérèse van Krieken geeft zondagmor
gen in de Kuiperspoort te Middelburg een koffieconcer
t.(l 1.30 uur)
De Roy Kirby 's Paragon Jazz Band treedt zondagmld-
dag op ln de Concertzaal te Middelburg met originele
New Orleans muziek. Dit concert is het eerste in een
reeks van concerten, georganiseerd door de Jazz Aktlvi-
teiten Stichting Zeeland iJASZ).(15.00 uur)