Knelpuntencommissie voor
vlottere procedures bouw
Waterverbruik met vier procent gedaald
REGERING GAAT AKKOORD MET
REGLEMENT WESTERSCHELDE
Personeelsbestand bij
LAB Sluis vorig jaar
met 36 teruggelopen
r
almanak
PZC/i
PLAN VAN ONDERNEMERSVERBOND:
WALCHERSE
SCHAPEKAAS
SMITH kaas
vow
DOOR VERMINDERDE 4FNAME INDUSTRIE
ZATERDAG 9 MEI 1981
provincie
van onze tiaagse rtruucitrui
DEN HAAG - l>e ministerraad is
vrijdag akkoord gegaan met een
nieuw scheepvaartreglement voor
de Westerschelde. Na jaren van
moeizame onderhandelingen met
Belgie is er een uitgebreid regle
ment ontwikkeld dat nu, nu de mi-
nisterrraad er haar fiat aan moet ge
ven, nog naar de Raad van State
moet voor commentaar. In België
moet de ministerraad zich nog over
de ontwerptekst uitspreken. Het
reglement voorziet in een zeer gede
tailleerde omschrijving van wat de
scheepvaart op de vaarweg wel en
niet mag en vervangt twee oude re
gelingen uit de twintiger jaren, die
de Belgen lange tijd niet ter discus
sie hebben willen stellen.
Minister Tuinman van verkeer en
waterstaat kondigde de overeen
stemming vrüdag na afloop van de
ministerraad aan. bij afwezigheid
van premier Van Agt en vice-premier
Wiegel 'deed' de bewindsman de we
kelijkse persconferentie.
De twee reglementen die nu over
boord worden gezet zijn het Binnen-
scheepvaartregelement en het bij
zondere reglement Beide waren in
de loop der tijd veel te simpel gewor
den om de scheepvaart nog langer in
juiste banen te kunnen leiden, gezien
bijvoorbeeld de voortschrijdende
techniek maar ook omdat veel om
standigheden langs de oevers -bij
voorbeeld bij het Sloegebied- ingrij
pend zijn gewijzigd.
Het reglement, een vele pagina s dik
document beschrijft om enkele voor
beelden te geven hoe en waar er geva
ren mag worden, waar goederen mo
gen worden overgeslagen, waar ge
bunkerd mag worden en waar gevist,
en geeft zones aan waar visserssche
pen de andere scheepvaart voorrang
moeten geven én bevat zeer gedetail
leerde regels over het gedrag van
schepen voor de rede van Vlissingen.
Het gaat daarbij bijvoorbeeld om een
vrije 'baan' die is gereserveerd voor
de veerboten van Vlissingen naar
Breskens. en om zones waar de
scheepvaart niet voor anker mag
gaan.
Het nieuwe reglement geldt niet al
leen voor het Nederlandse, maar ook
voor het Belgische deel van de Schel
de en bevat dwingende bepalingen
voor ieder schip, ongeacht het land
van herkomst
Op verkeer en waterstaat verwacht
men niet dat er in Belgie nog moei
lijkheden zullen rijzen, nu de onder
handelingen op ambtelijk niveau zijn
afgerond en het reglement zelf zich in
een laatste fase bevindt. ..Het is eer
der een kwestie van weken dan van
maanden voordat het in werking kan
treden", zegt men daar.
Onderhandelingen met Belgie zijn
ook nog gaande over de zogenaamde
Grote Beschikking, die het vervoer
van gevaarlijke stoffen regelt. Nog
niet lang geleden verklaarde minis
ter Tuijnman ook hierover spoedige
overeenstemming te verwachten.
RESTO
VROUWENPOLDER
tel. 01189-1900, b.g.g. 1965.
Reserveringen:
diners - partijen - koffietafels
vlees- en visspecialiteit
SLUIS - Het gewest Zeeland van het Nederlands Verbond van Ondernemers in de Bouwnijver
heid (NVOB) wil eert provinciale 'knelpuntencommissie' oprichten om ambtelijke procedures
sneller te laten verlopen. Vertragingen bij de afhandeling van ambtelijke stukken kost de Zeeuw
se bouwwereld jaarlijks miljoenen guldens. De 'knelpuntencommissie' dient volgens het NVOB te
worden samengesteld uit vertegenwoordigers van het bouwbedrijf, de HID Volkshuisvesting en
Arbeidsvoorziening, het provinciaal college, de Zeeuwse Raad voor de Arbeidsmarkt, de provin
ciale griffie en vakbonden.
vakantie is of een typiste geen tijd
heeft", constateerde hij.
De commissie zou 'bepaalde bottle
necks' in de afwikkeling van procedu
res en stukken kunnen doorbreken
Daarnaast zou in elke gemeente een
ambtenaar speciaal belast dienen te
worden met dergelijke zaken. Die zou
dan als een soort contactman voor de
commissie kunnen fungeren.
Leenhouts onderstreepte in zijn toe
spraak nog eens het belang van een goe
de bouwregistratieverordening voor
het tegengaan van beunhazerij. Het
NVOB heeft alle raadsleden in de ge
meenten. die een dergelijke verorde
ning nog niet hebben ingesteld, schrif
telijk benaderd om zich voor deze zaak
in te zetten
De afwijzende houding van sommige
gemeentebesturen noemde hij 'onbe
grijpelijk' en zag dat als een 'gebrek aan
beleid'. Een bouwregistratieverorde
ning kan malafide praktijken en zwart
werken een halt toeroepen. Leenhouts
vond het een uitermate vreemde zaak.
dat sommige gemeentebesturen zich
daar niet mee willen hemoeipn.
„Met deze bouwregistratieverorde
ning en het opnieuw aftrekbaar maken
van onderhoudskosten zou een grote
bijdrage geleverd worden om een flink
stuk bouwproduktie weer op de goede
plaats te krijgen", zei de NVOB-voor-
zitter vrijdag.
De commissie zou tot taak krijgen, de
ambtelijke molens wat sneller te laten
draaien als haast geboden is bij de start
van bouwprojecten. Voorzitter M. J.
Leenhouts van het Zeeuwse gewest van
het NVOB zei dat vrijdagmiddag tij
dens de voorjaarsvergadering van het
Verbond in Sluis
Er bestaat volgens hem bij ambtenaren
op gemeentelijk vlak te weinig begrip
voor de situatie waarin de bouwwereld
zich momenteel bevindt. ..Het komt
nog steeds voor dat er stagnatie op
treedt omdat ergens iemand met
'ADVERTENTIE I
[H^Vo/op verse
de NVOB een voorstander is van de
aanleg van de Vaste Oeververbinding
over de Westerschelde i VOW t. ..Er is wel
eens beweerd dat wij als Zeeuwse bou
wers tegen een vaste oeververbinding
zijn. Natuurlijk zullen er privé menin
gen in dezen zijn. maar als bedrijfstak
kunnen wij een stuk werkgelegenheid
als de vaste oeververbindg alleen maar
toejuichen, te meer daar er een toezeg
ging is dat ook de Zeeuwse bedrijven
daadwerkelijk kunnen meehelpen om
dit project te realiseren. Onze vroegere
zorgen over de situatie op de arbeids
markt zijn niet meer aan de orde", ver
klaarde Leenhouts „Gezien de situatie
op de bouwmarkt is een spoedige start
van dit werk zeer gewenst We wijzen er
echter wel op 'dat deze werken niet tot
gevolg mogen hebben dat de regionale
bedrijven door hoge toltarieven hun
concurrentiepositie zien verslechte
ren"
Produktie
Volgens de NVOB-voorzitter is er in de
Zeeuwse bouwwereld een duidelijke
produktielerugloop waar te nemen.
Hij schat dat ruim de helft van de
Zeeuwse bouwbedrijven momenteel
in de rode cijfers zit. De voorjaarsver
gadering in 'De Lindenhoeve' in Sluis
werd door ruim honderd aannemers
uit Zeeland bijgewoond. De heer A.
van Holst van de stichting KOMO
hield 's middags nog een lezing over
'Het kwaliteitskenmerk in de bouw in
opmars'.
Laurenscantorij
geeft concert
uit Rotterdam
in Vlissingen
PRODUKTIE: 22,5 MILJOEN
SLUIS - Het personeelsbestand van Leenhouts aannemingsbedrijf (LABiii
Sluis is in 1980 met 36 werknemers afgenomen. Bij het bedrijf werken nu nog 111
man. tegen 185 in 1979. Het aantal arbeidsplaatsen verminderde via natuurlijk
afvloeiing en ontslagen. Daarnaast werd aanzienlijk bezuinigd op de indirect*
kosten, wat gevolgen had voor het beloningsstelsel van directie, staf, uitvoer
ders cnUTA-personeel. Dat staat te lezen in het sociaal jaarverslag over 1980 vu
LAB in Sluis.
VLISSINGEN - Zaterdagmiddag 16
mei geeft de Laurenscantorij uit Rot
terdam, onder leiding van Barend
Schuurman een concert in de St.-Ja-
cobskerk in Vlissingen. Uitgevoerd
worden werken van C'laudio Monte
verdi. Jan P. Sweelinck, Robert Heppe-
ner en Johann Seb. Bach.
De koorzang zal worden afgewisseld
met twee orgelwerken van Henderick
Speuy en Johan G. Walther. die worden
uitgevoerd door de organiste van de St.-
Jacobskerk mejuffrouw Marian Leijn-
se. Het concert begint om 17.00 uur.
De totale produktie van het aanne
mingsbedrijf was m 1980 'niet onbevre
digend'. namelijk ruim 22.5 miljoen gul-
Auto tegen boom
KERKWERVE - Vrijdagmiddag om
streeks halftwee is in Kerkwerve een
auto tegen een boom gereden. De be
stuurder van de personenauto .1. F. van
de V. uit Kerkwerve moest op de Zand
weg plotseling uitwijken voor een fiet
ser die opdook vanuit een uitrit, en
botste tegen een boom.
De fiets werd bestuurd door P. M. van S.
uit Kerkwerve. Er waren geen gewon
den. De auto werd flink beschadigd.
bij:
Auto brandt uit
in Vlissingen
VLISSINGEN - In Vlissingen is vrij
dagavond omstreeks tien voor half
twaalf door nog onbekende oorzaak
een personenauto uitgebrand.
De auto werd bestuurd door J. S. (59) uit
Oost-Souburg. De man rook tijdens het
rijden benzine en stopte zijn auto op de
Paul Krugerstraat ter hoogte van de
Keersluisbrug. Zodra hij was uigestapt
vloog de auto in brand. De brand werd
door de Vlissmgse brandweer geblust.
De auto. die werd vernield, wordt van
daag weggesleept
ZEEUWSE
Keend
Eén van onze collega 's woont in een
Bevelands dorp. zoals hij zelf altijd
zegt in een riante ivoning met een
grote tuin'. Die tuin wordt bevolkt
door een aantal eenden, en één
haan. ja juisteen 'mannetjeskip'
Dit gedierte geeft ergernis bij aan
palende volkstuinders, die bewe
ren dat dit gevogelte ook in hun met
zorg onderhouden hoven door
dringt. de aarde omwoelt en van de
moeizaam gewonnen groenten
snoept Onze collega ontkent dit
ten stelligste: ..De beestjes hebben
het bij mij veel te goed. Die trekken
hun snavel op voor hel lof van bin
ten en taaie slabladen", beweert
hij Maar deze historie gaat niet.
over de voedselvoorziening, wél
over het liefdeleven van het bedoel
de pluimvee. De eerder gemelde
haan moet het zonder hennen stel
len Maar hij troost zich in een in
tens seksueel leven met de vrouw
tjeseenden. Deze laten zich zijn lief
kozingen welgevallen. Enkele hun
ner zijn inmiddels broeds gewor
den en koesteren met warmte hun
eieren.
Inmiddels is er tussen onze collega
en zijn huisgenoten een discussie
ontstaan over de vraag of het gesig
naleerde liefdeleven gevolgen kan
hebben. En hoe noem je zo'n dier.
gesteld dat het ooit ter wereld
komtMaar daar is een oplossing
voor gevonden. Stel dat de eitjes
uitkomen en de gevederde half
bloedjes het daglicht aanschou
wen. dan worden ze geen eendjes
genoemd, ook geen kuikentjes of
kipjes, maar :Keendjes' En nu
maar afwachten of de eerste
'Keend' ook 'geboren' zal wor
den
In zijn toespraak onderstreepte hij da'
Inbrekers richten
flinke schade aan
in winkel Terneuzen
TERNEUZEN - Het levensmiddelenbe-
drijf 'Prijsslag' aan de Schuttershof-
weg in Terneuzen is in de nacht van
donderdag op vrijdag bezocht door
vandalen. Er wordt niets vermist,
maar er werd aanzienlijke schade aan
gericht.
De onbekenden hebben de vloer be
strooid met vleeswaren, waspoeder en
mayonaise.
Paard doodgereden
op rijksweg A 58
GOES - In de nacht van donderdag op
vrijdag is op rijksweg A 58 tussen Ar-
nemuiden en 's-Heer Arendskerke een
paard doodgereden. Het dier was sa
men met een soortgenoot uit de wei
gebroken en wandelde over de rijks
weg.
J. P. G. S. uit Sassenheim. die in de
richting van Bergen op Zoom reed. kon
de viervoeter niet ontwijken Na de aan
rijding kon het tweede paard in een wei
worden geloodst. Eigenaar van de twee
paarden is C. J. J K. uit Heinkenszand.
De vrachtwagen liep lichte schade op.
HULST - De meubelfirma Oisterwijk
uit de gelijknamige plaats in Noord-
Brabant denkt binnen enkele weken
opnieuw te kunnen beginnen met de
verkoop van meubels in een toonzaal
op het industrieterrein van Hulst, juist
naast het meubelbedrijf Morres. De
toonzaal is al enkele weken open ge
weest. maar moest op last van de ge
meente worden gesloten; het bedrijf
had geen bouw aanvrage ingediend en
er was ook geen vergunning verleend
voor de reclameborden die het bedrijf
buiten had gehangen.
Volgens een woordvoerder van de meu
belfabriek Oisterwijk is men bij de ope
ning van de toonzaal domweg wat over
haast te werk gegaan. Men wilde zo snel
mogelijk gaan verkopen, en men ver
keerde volgens de woordvoerder in de
veronderstelling dat een bouwvergun
ning voor de werkzaamheden die men
verrichtte - een herindeling van de
ruimte - geen bouwvergunning nodig
had. Overigens lijkt concurrent Morres
wel met de komst van 'Oisterwijk' in de
maag te zitten men reclameerde zowel
schriftelijk als mondeling bij de ge
meente zodra de toonzaal de deuren
had geopend. Ook werd het publiek van
Morres via verkeersborden en afzetting
op het eigen terrein zo geleid dat men
niet langs de toonzaal - en verkooppunt
- van 'Oisterwijk' komt.
Volgens wethouder G A. van de Voorde
van Hulst is het niet zo dat de maatre
gelen tegen 'Oisterwijk' zijn genomen
omdat Morres had gereclameerd. De
gemeente had de gewijzigde situatie al
in het oog. stelde de wethouder. Vol
gens Van de Voorde zouden zich voor
'Oisterwijk nog wel eens problemen
kunnen voordoen, in verband met het
ter plaatse geldende bestemmingsplan.
De detailhandel op het mdustrieterrein
moet worden ingeperkt. Volgens de
wethouder is er niets aan de hand zo
lang het meubelbedrijf Oisterwijk geen
verbouwingen aan het pand uitvoert.;
als dat wel gebeurt zal het bouwplan
moeten worden getoetst aan het be
stemmingsplan. stelde de wethouder,
die de bouwaanvrage van het bedrijf
zelf echter nog niet onder ogen had ge
had.
Het bedrijf zelf is van mening dat niets
eventuele detailhandel in de weg kan
staan. „Wij hebben zwart op wit dat
daar verkocht mag worden aldus de
Woordvoerder. Hij gaf toe dat het be
drijf inderdaad in eerste instantie met
had voldaan aan de voorwaarden, maar
dat dat binnen enkele weken wel het
geval zal zijn. „En dan gaan we zo snel
mogelijk weer verkopen", aldus de
woordvoerder.
P. Boeye van de firma Morres vertelde
dat men in eerste instantie verbaasd
heeft gereageerd op de komst van de
concurrent, omdat die wel kon verbou
wen. terwijl Morres zelf al meer dan een
jaar wacht op een bouwvergunning.
Vandaar dat het bedrijf bij de gemeente
aan de bel heeft getrokken met de vraag
hoe dat mogelijk was.
Volgens de heer Boeye vreest Morres de
komst van 'Oisterwijk' niet. vooral ook
omdat de toekomst nog moet wijzen
wat 'de effecten daarvan zijn. Boeye
wees er op dat Oisterwijk gewoonlijk
veei aan reclame-activiteiten doet. „En
dan zal wel blijken bü wie de extra klan
ten die Oisterwijk aantrekt zullen ko
pen. Ze zullen toch ook niet om Morres
heen kunnen stelde Boeye.
De maatregel waardoor het publick
van Morres via een andere route naar
het bedrijf geleid wordt - en waardoor
onbekenden niet langs 'Oisterwijk'
zullen komen, wat voordien wel het ge
val was - is volgens Boeye zuiver geno
men om een betere verkeersafwikke
ling rond het parkeerterrein van Mor
res mogelijk te maken. „Oisterwijk
verkoopt momenteel niet, maar we
hebben denieuwe route toch gehand
haafd", gaf hij als argument daarvoor.
den. exclusief BTW Dat is een besch»
den groei ten opzichte van het vow
gaande jaar. toen voor ruim 19.5 ml
joen gulden werd geproduceerd De
rugloop in de woningbouw van nu:
vier miljoen werd ruimschoots
vangen door een sterke groei van zevej
miljoen in de utiliteitsbouw De pro
duktie in de weg- en waterbouw hax
haafde zich in 1980 met 3.7 miljoen cj
het peil van het voorgaande jaar
De hogere produktie in relatie tot dt
terugloop van het aantal arbeidsplatt
sen werd gerealiseerd door het groten
aandeel van de onderaannemers, voor
al in de utiliteitsbouw.
De 'gefactureerde' omzet bedroeg a
1980 24,7 miljoen gulden. Het. uitbr»
den van de werkzaamheden In Bela
verloopt volgens het sociaal jaarversla
moeizaam. Desondanks werd daar c1
1980 een omzet geboekt van 17 miljoe
Bfrancs. De orderportefeuille van LA3
Sluis leed onder de economische mali
se. De produktie zal voorlopig op
lager peil terechtkomen, omdat de pa-J
tefeuille eind 1980 negen procent
lag dan in het jaar daarvoor.
Het ziekteverzuim bij het Sluise bedn.
liep in 1980 iets terug. In 1979 werd 12.1
procent gescoord, in het afgelopen Jas
was dat percentage gedaald naar dj
tien procent. Het landelijke gemiddtf
de ligt iets hoger.
De zelfstandige onderafdelingen va
LAB. de houtbewerking, de smeden]e
het onderhoudwerk. haalden ui 198
een grotere produktie dan in 1979 Al
leen de afdeling sanitair kon het p1-
van de voorafgaande jaren niet
handhaven, waardoor in deze afdete
arbeidsplaatsen verloren gingen.
„De in het eerste halfjaar van IW
plaatsgevonden personeelsvermind*
ring heeft zich in het tweede halfjar
niet hersteld", wordt in het
jaarverslag geconstateerd. „Dit al
ook in 1981 zeker niet gebeuren.
Schade botsing
in Oosterland
OOSTERLAND - Bij een botsiigi
Oosterland is donderdagavond
personenauto flink beshadigd.
Het ongeluk gebeurde op de kruis
Abeelestraat-Willigenstraat de 20-jr
ge bestuurder van een personenauto!
B. uit Hellevoetsluis kwam met zijiu. 0elct
to uit de Willigenstraat, terwijl recii. V(jQr
over de Abeelestraat een autobus»
derde bestuurd doorE. H. S. uit Mi#-
harnis. De per sonenauto verleen!'
geen voorrang aan de bus en botste li
gen de zijkant van de bus. die bliksdii
de opliep
Bromfietser gewond
Morres gebruikte de hekken over de afgesloten weg om de weg naar de eigen showroom te wijzen.
OOSTERLAND - Vrijdagmorgen i<»
bromfietser gewond geraakt bij
verkeersongeluk in Oosterland.
Het ongeluk gebeurde omstreeks ad
uur. De automobilist W. S. (48) uit'
terland verleende op de kruising
wegOud-Heiltgeweg geen voorrang!
de bromfietser V. uit Bruinlsse.
Voon
Pfrio
#nwe
Veen
aanta
streel
streel
penoc
40 pre
foor;
aanta
omstr
streek
penoc
40 pro
WL
mm
GOES - De watermaalschappij Zuid-
Wesl-Nederland (WMZ) heeft vorig
jaar 4 percent minder water afgezet
dan in 1979. Deze afzetdaling is een ge
volg van het feit dat de industriële
grootverbruikers niet zoveel water no
dig hadden als in voorgaande jaren.
Aangenomen wordt dat de economi
sche ontwikkelingen hierbij een rol
hebben gespeeld. De WMZ verwacht
dat het waterverbruik in de komende
jaren nog verder zal dalen.
Dit blijkt uit het jaarverslag van de wa
termaatschappij over 1980 De afzet be
reikte vorig jaar een totaal van 41 mil
joen kubieke meters. Deze hoeveelheid
placht de WMZ in de jaren 1972 1973 al
te zetten. Vorig jaar steeg het waterver
bruik nog ten opzichte van 1978. Ge
middeld over heel Nederland vertoonde
de waterafzet over 1980 nog een stijging
van 0.75 percent. De dalingen traden
vooral op in gebieden met een naar ver
houding groot industrieel verbruik
De èxploitatielasten van de WMZ belie
pen vorig jaar ruim 71 miljoen gulden,
tegen bijna 65 miljoen in 1979 De ex
ploitatiebaten liepen op van 64.5 mil
joen in 1979 naar 68 miljoen in 1980.
Het nadelig exploitatieresultaat kwam
daardoor terecht op 3 miljoen in 1980
tegen 461.000 gulden in 1979 Aangezien
er echter ook nog een voordelig saldo
kon worden geboekt uit de post 'overige
baten minus lasten' van 3.4 miljoen
(663.000 gulden m 1979). kon 1980 toch
nog worden afgesloten met een positief uetrof vernieuwingen,
resultaat: 316 000 gulden Het uiteinde- ging en verlegging.
lijk batig saldo van 1979 bedroeg
202.000 gulden. De winst van de WMZ is
toegevoegd aan de egalisatiereserve.
Dit fonds is ingesteld om de in de ko
mendejaren noodzakelijke tariefverho
gingen te kunnen afvlakken indien zich
ongunstige, kostenverhogende om
standigheden zouden voordoen.
Bij de WMZ zullen ombuigingen nodig
zijn om de gevolgen van de teruglopen
de waterafzet op te vangen.
In het jaarverslag over 1979 werd al
voorzien dat de bouwactiviteiten bij de
WMZ verder zouden dalen Dit is uitge
komen. De investeringen liepen terug
van 17.2 mihoen in 1979 tot 8.7 miljoen
vorig jaar
Een belangrijk deel van de bouwactivi-
De watermaatschappij verwacht op
grond van de cijfers over het afgelopen
jaar dat het kleinverbruik nog een be
perkte groei te zien zal geven. Voor het
grootverbruik wordt echter op een ver
dere daling gerekend. Voor 1981 zal dit
een daling betekenen met 1.1 miljoen
kubieke meter ten opzichte van 1980.
De WMZ denkt dat zo'n vermindering
zich in de volgende jaren aai voortzet-
ln verband hiermee zal er voor de
WMZ tot 1988 geen aanvoer van water
uit de Biesbosch nodig zijn. In dat jaar
loopt de overeenkomst met de PZEM
over de waterfabrick in Terneuzen af.
Dan is de looptijd van de contracten
met twee supergrootafnemers in
Zeeuwsch-Vlaandcren ook afgelopen.
Op basis van een in het najaar van 1980
opgestelde verbruiksprognose met een
beperkte verbruiksdaling tot 1985 met
ongeveer 0.2 miljoen kubieke meter per
jaar. is een tariefverhoging van jaarlijks
ongeveer 8 percent nodig. Hierbij is in
begrepen ongeveer 3 percent als gevolg
van de geleidelijke inbreng van de kapi-
taalslasten van de Biesboschwerken.
De uiteindelijke tariefverhoging van
jaar tot jaar is. aldus het WMZ-jaart?
slag. sterk afhankelijk van de mate"
inflatie, kostenstijging, in vesten!®
omvang en verkoop
Eind 1980 bedroeg het aantal abonn«
van de WMZ 158.684 tegen 156.937«ï-
1979. De watermaatschappij hade® ™eer
vorig jaar 294 medewerkers m die» «oulis
De totale lengte van het leidingnet acht
met 43 km toegenomen tot 4624 km-
gemiddelde verkoop per abonnee fff'
terug van 254 kubieke meter in I98r
243 kubieke meter in 1980.
De algemene vergadering van aandq
houders van de WMZ bespreekt -ij
jaarverslag woensdag 20 mei lijd*
mei
Qangc
bonts
<fece{
teroü
Dt te
hoogte
vaam
ton fe«
ton oo
na; iw
ybcfan
tondei
te Goes.
Hm