Loodswezen in Vlissingen houdt redeboten aan wal Schippers schuldig aan bijna fatale scheepsramp in Roompot Taak boerin steeds meer die van manager en compagnon geworden 10,42% Zeeland overlegt met Noord-Brabant over grenswijziging PZC/provincie NAAR AANLEIDING VERDRINKING LOODS almanak Hoge rente en uw geld blijft dagelijks opvraagbaar.* NMB NAFTA TANKERS LIEPEN VAST OP OOSTERSCHELDE LEDEN AGRARISCHE COMMISSIE NCBP WOENSDAG 29 OKTOBER 1980 2 v VLISSINGEN - Sinds maandag worden drie van de vijf redeboten van het Rijksloodswezen in Vlissingen aan de kant gehouden. De maatregel is genomen om na te gaan welke verbeteringen aan deze hoog in het water liggende boten kunnen worden aangebracht voor het redden van drenkelingen. De maatregel staat in direct verband met het dodelijk ongeval vrijdagavond van één van de rivierloodsen op de rede van Vlissingen. Zoals bekend is tijdens het aan boord gaan van een zeeschip een loods van de ladder gevallen en in het water Terecht gekomen. Hoewel toen vanaf de loodsboot direct reddingspogingen zijn ondernomen, slaagde de bemanning er pas na een klein half uur in het slachtoffer aan boord van de redeboot te brengen. Naar aanleiding hiervan heeft Rijks loodswezen-directeur N. M. Bollen op dracht gegeven de redeboten met een Goederen ter waarde van 20.000 gulden gestolen in Sluis SLUIS - In de nacht van maandag op dinsdag zijn bij een inbraak bij de fir ma D. een drankengroothandel in Sluis goederen ter waarde van 20.000 gulden ontvreemd. De buit bestaat voornamelijk uit sigaren, sigaretten en koffie. De inbrekers kwamen bin nen door drie ruiten van het magazijn te vernielen. In dezelfde nacht werd in Breskens een bestelauto van het werkvoorzienings schap in Terneuzen gestolen. Deze auto werd later op de dag teruggevonden in Oostvoorne. De politie vermoedt dat de bestelwagen is gebruikt voor het ver voer van de bij de inbraak in Sluis ge stolen goederen. Bromfietser gewond bij aanrijding MIDDELBURG - De 17-jarige bromfiet ser C. G uit Oost-Souburg is dinsdag morgen gewond geraakt bij een aanrij ding op de kruising van de Torenstraat en de Kruitmolenlaan in Middelburg. Het ongeluk ontstond doordat de 34- jarige automobilist G. B. uit Vlissingen de bromfietser op de kruising geen voorrang verleende. G. werd per ambu lance ter observatie overgebracht naar het Gasthuis in Middelburg. Bromfiets en auto werden bij de botsing bescha digd. Prinses Juliana stelt nieuwe haven Yerseke in gebruik KRUININGEN - Prinses Juliana zal in de tweede helft van juni van het vol gende jaar de nieuwe haven van Yerse ke in gebruik komen stellen. Dit maak te burgemeester H. Boer van de ge meente Reimerswaal dinsdagavond bekend tijdens de gemeenteraadsver gadering in Kruiningen. Er wordt nog overleg gevoerd over een preciese datum en het programma voor deze gebeurtenis. De haven van Yerse ke, die in het kader van de dijkverster kingen wordt aangelegd, heet evenals de voormalige koningin: Juliana. hoog vrijboord aan de kant te houden. „We zullen nagaan welke maatregelen kunnen worden genomen aan boord van deze boten met een hoog vrijboord voor de veiligheid van de bemanning", zo zei de heer Bollen desgevraagd. Hy benadrukte dat de maatregel was geno men uit „voorzorg". Zo zal onder meer de bemanning nog eens extra oefenin gen krijgen in het redden van over boord geslagen personeel en zullen de schepen extra voorzieningen krijgen, zoals stroppen en lijnen, die bij dit soort hulpverlening onontbeerlijk zijn. De nu aan de kant gehouden redeboten zijn de 'Grutto', de 'Pluvier' en de 'Kok meeuw'. Deze hebben alle een hoog vrij boord van ongeveer 1 70 meter, gere kend vanaf het water tot bovendeks. Momenteel wordt er alleen met de 'Bruinvis' gevaren, die een laag vrij boord heeft van ongeveer 1 meter Een ZEEUWSE Antwoord Altijd weer zijn wij geboeid door de formuleringen, waarmee het be stuur poogt duidelijkheid in uit spraken te vermijden door inge wikkeld woordgebruik. Wat bedoelen politici met die inge wikkelde zinnen, denken wij dan. Of soms ook: wat zou dat nou bete kenen: dit voorstel is voor ons on aanvaardbaar" of „Het idee van de geachte afgevaardigde stuit bij ons op nnoverkomenlijke bezwaren"? Sommige dingen begrijpen wij wel. Zo heeft het dagelijks bestuur van deze provincie in gisteren gepubli ceerde antwoorden op vragen over de begroting voor 1981 onder meer deze zin opgenomen: „Een distribu- tieplanologisch onderzoek, inge steld ter oplossing van bepaalde knelpunten, zal vanzelfsprekend gehanteerd worden om die knel punten op te lossen." Dat begrijpen wij best: een bezem, aangeschaft om de vloer mee te schrobben zal vanzelfsprekend worden gebruikt om de vloer te schrobben. Soms blijken wij gelukkig niet de enige te zijn, die moeite heeft met formuleringen, uit de pen van be stuurders gevloeid. Zo is een van de vragen, die statenleden hebben ge steld, erop gericht duidelijkheid te krijgen over wat er zal gebeuren met ideeën over voorlichting over de provincie. Het dagelijks bestuur heeft laten welen dat bij uitvoering van die suggesties „de financiële paragraaf een rol zal spelen". Wat dat betekent is niet alle staten leden duidelijk. Daarom is er gevraagd: .Jledoelt u hiermee dat vooral op het terrein van de voorlichting ruimte is om in verband met de financiële positie van de provincie bezuinigingen door te voeren?" Bedoeld is met die vraag, nemen wij aan: Vindt u dat de afdeling voorlichting teveel geld krijgt?" Het antwoord van het provinciebe stuur vinden wij ontwapenend openhartig. Het luidt. Achter de korte opmerking over de financiën moet niets bijzonders worden gezocht". andere redeboot de 'Walvis' wordt ach ter de hand gehouden. Geen vertraging Volgens directeur Bollen betekent de maatregel geen vertraging voor het scheepvaartverkeer op de Wester- schelde. In geval van nood kunnen we altijd nog gebruik maken van de ande re redeboten, zo meende hij. De maat regel betekent niet, dat de boten „on deugdelijk" zouden zijn. „Alleen, we moeten onze les kunnen leren uit dit tragische ongeval", aldus de heer Bol len. Hoewel hij niet ontkende dat de red dingspogingen werden bemoeilijkt doordat de redeboot hoog in het water lag, wees hij er met nadruk op, dat er ten tijde van het ongeluk een grote dei ning stond (windkracht 5), die de red dingspogingen uiterst bemoeilijkte. Verwacht wordt dat de nu aan de kant gehouden redeboten eind deze week weer zullen uitvaren. Van de zijde van de Vereniging van Ne derlandse Loodsen, afdeling Vlissin gen,werd desgevraagd gezegd dat men met de genomen veiligheidsmaatregel volledig kan instemmen. Volgens voor zitter D van Ravenzwaay is de maatre gel genomen in overleg met de loodsen Hij vond de maatregel juist, omdat zo doende nog eens kan worden nagegaan welke eventuele veiligheidseisen aan de boten kunnen worden gesteld. NMB Kapitaalmarkt-Renterekening Rente voorde maand november. De NMB Kapitaal markt-Rentereke ning geeft een rente die een half procent boven het gemiddelde rende ment op aflosbare Ne derlandse staatslenin gen ligt. Een hoog ren dement dus. *Uw geld blijft dagelijks opvraagbaar. Over de opgenomen bedragen berekent de NMB een geleidelijk afnemende retourrente. Folder met uitge breide informatie bij elk NMB kantoor ver krijgbaar. De NMB denkt met u mee. Humanitas-afdeling De Bevelanden opnieuw opgericht KAPELLE - Tijdens een bijeenkomst in 'De Vroone' te Kapelle is dinsdag avond de afdeling De Bevelanden van 'Humanitas' opnieuw opgericht. Landelijk voorzitter Rengeling hield een inleiding over de democratisering en decentralisatie in de gezondheids zorg. Daarover werd ook van gedachten gewisseld en in de discussie kwam voornaamste zorg naar voren: de meer dan onvoldoende vertegenwoordiging van buitenkerkelijken in besturen van gezondheidszorginstellingen. Tijdens de bijeenkomst werd ook het woord ge voerd door gewestelijk voorzitter L. Uil- denks en voorzitter A. Schuitema van de afdeling Walcheren. Medewerker H. Blom van het Sociaal Centrum, instel ling voor maatschappelijke dienstver lening op de Bevelanden, sprak zijn vreugde uit voer de hei-verschijning van de afdeling. Hij hoopte dat er nadere afspraken gemaakt kunnen worden over vormen van samenwerking. VLISSINGEN - De schippers van de Belgische naftatankers, die vorig jaar maart beide in de 'Roompot' op de Oos- De Pluvier van het Vlissingse loodswezen afgemeerd aan de wal. terschelde aan de grond liepen en lek raakten met het gevolg dat honderden tonnen zeer brandbare nafta het water instroomde, waardoor een zeer gevaar lijke situatie ontstond, wordt verwe ten onverantwoordelijk en nonchalant te hebben gehandeld. Deze conclusie wordt getrokken door zowel de com missie binnenvaartrampenwet als door de hoofdinspecteur voor de scheepvaart. Zowel de schippers als de eigenaren wordt verweten dat door hun toedoen en schuld deze - bijna fatale - scheeps rampen hebben plaatsgevonden. De beide Belgische schippers, J. J. H. van het motortankschip 'Inez' en W. C. H. van de 'Mercator', hadden nooit voor het uitvaren naar zee gebruik mogen maken van een nevenvaarwater, terwijl er op nog geen 5 kilometer afstand een veilig hoofdvaarwater aanwezig is", al dus het oordeel van de hoofdinspec teur. Verder is gebleken dat de schip pers ook niet in het bezit waren van goed bijgewerkte kaarten van het be treffende vaargebied. Nonchalance Gezien het feit dat schippers van tank schepen een extra zware verantwoor delijkheid hebben en zich daarvan be wust dienen te zijn, constateert de hoofdinspecteur voor de scheepvaart GOES - „Door de hoge lasten loopt de rentabiliteit van de landbouwonder neming harder terug dan velen besef fen. Maatregelen in de onderneming zelf, maar ook van overheidszijde zul len noodzakelijk zijn - vooral in de fis cale en de sociale sfeer. Ook de prijs, als bijzonder belangrijk onderdeel van de geldelijke opbrengst, vraagt om een aanpassing. Kwaliteitsverbetering van het produkt, in het besef dat veel produkten worden geteeld in de vrije natuur, is noodzakelijk. Omdat bij een bedrijfsbeëindiging van een land bouwbedrijf er meestal slechts één ge zin betrokken is, komt dit anders over bij de bevolking en omgeving, dan dat er een bedrijf met werknemers moet sluiten. Toch staakten de laatste 10 jaar in Zeeland 145 landbouwers per jaar het bedrijf'. Eén en ander meldt de sociaaleconomi- sche voorlichtingsdienst van de zuidelijke landbouwmaatschappij (ZLM) in een werkverslag over 1979/ ok tober 1980. De dienst vindt dat er daden nodig zijn en dat het niet alleen mag blijven bij rapporten, inleidingen en vergaderingen. „Wat wij in het veld bij de boer en bij zijn vrouw opvangen, is dat men aan mooie woorden maar wei nig waarde meer hecht. Hun vraag is - indien de bedrijven steeds verder moe ten groeien - waar dan het einde ligt. Is dat bij 100 melkkoeien, of bij 40 of 50 hectare zuivere akkerbouw, of bij 15 hectare fruitteelt? Bij welke aantallen ligt het einde bij de varkens, de kippen, de kalveren? Houdt men er rekemng mee dat de ontwikkelingen naar steeds grotere eenheden in menig gezin span ningen oproept, die een zeer nadelige invloed hebben op de gezinssituatie"?, aldus de ZLM-voorlichters. De dienst signaleert toch nog een drang naar grotere eenheden, „niet omdat men het zo graag wil. nee zuiver en al leen omdat de economie het vraagt". Die groei naar grotere eenheden leidde al tot onverantwoorde financieringen, die tot ongelukken aanleiding gaven. „De gedachte dat als de grondprijs daalt tot 30.000 a 35.000 per hectare, er wel veel problemen zijn opgelost, is een utopie. In de praktijk blijkt ons steeds meer dat een grondprijs van 10.000 tot 15,000 per hectare voor vele jonge boe ren - indien zij deze grond moeten fi nancieren met vreemd vermogen - een te zware last is. Alleen wanneer ouders, broers en zusters genoegen nemen met een lage rente zijn de lasten op te bren gen", betogen de ZLM-ers. Bezuinigingen De sociaaleconomische voorlichtings dienst van de ZLM merkt op dat, on danks de bezuinigingen, er steeds méér en langere wegen worden aangelegd, al is het dan in figuurlijke zin. „We den ken daarbij aan de planologie, het bou wen, milieu, regelingen, enzovoorts. We raken er mét vele mensen uit de praktijk van overtuigd, dat je als indi vidu zeer weinig alleen kunt bereiken en dat hulp van anderen nodig is". De ZLM-dienst is ervan overtuigd dal. boer en boerin oog hebben voor het be houd van de natuur en het landschap. „Door het organiseren van excursies met niet-landbouwers naar de Poel is ons dat regelmatig gebleken. Het komt dan ook als zeer frustrerend over dat steeds opnieuw getracht wordt een ver keerde voorstelling van zaken te geven in woord en geschrift, zeker wat het in stituut ruilverkaveling betreft", meent de voorlichtingsdienst. De ZLM-ers wijzen erop dat er geen en kele provincie is waar zoveel- beheers en onderhoudsovereenkomsten zijn af gesloten dan Zeeland. En dat mét me dewerking van de landbouw en de boer. Zo zijn er in het gebied van de ruilverka veling de Poel/Heinkenszand inmiddels 33 beheersovereenkomsten afgesloten in het zogenaamde ganzengebied. In diezelfde ruilverkaveling zijn er voor 50 kilometer heg onderhoudsovereen komsten afgesloten. „dat door nonchalant en ondeskundig kiezen van een weg naar open zee eerst de 'Inez' en daarna de 'Mercator' aan de grond is gelopen". De commissie binnenvaartrampenwet is eveneens van oordeel, dat de beide schippers het hoofdvaarwater hadden moeten kiezen in plaats van de zoge naamde 'Caissongeul', die bekend staat als een lastige engte om te bevaren. Naar het oordeel van de commissie be staat er geen twijfel dat de stranding, met name van de 'Mercator', geheel aan de schipper moet worden verweten. Opvallend is verder dat de commissie concludeert dat ook de overheid in het midden wordt gelaten of dit nu de betonningsdienst van het loodswezen dan wel de Rijkswaterstaat is) niet vrijuit gaat ten aanzien van de stran ding van het eerste schip de 'Incz'. Deze diensten wordt nalatigheid ver weten bij het controleren van de diep te van de vaargeul. In drie maanden tijd zou in de betreffende vaargeul een verontdieping van bijna 20 dm hebben plaats gevonden. Door het verzuimen van peilingen is daar geen melding van gemaakt aan de scheepvaart. Het vastlopen van de naftatankers ge beurde in het weekeinde van 30 en 31 maart 1979. De 'Inez' (3.572 brt) was met een lading nafta onderweg van Rotter dam naar Duinkerken. Rond halfees die zaterdag liep het schip vast in de 'Roompot'. Na enige tijd ging het schip „plooien" waardoor ongeveer 290 ton nafta kon ontsnappen. Pas laat in de nacht kon de tanker met behulp van enkele sleepboten worden vlotgetrok- ken en voor anker gaan achter het werkeiland 'Noordland'. Om de rest van de lading nafta over te laden vanuit het beschadigde schip, werd de 'Mercator' (2.999 brt) vanuit Rotterdam naar de 'Inez' gedirigeerd. Nadat de lading was overgeladen, wilde de 'Mercator' doorvaren naar Vlissin gen. Daarvoor koos de schipper dezelf de route als de 'Inez' dat een dag eerder had gedaan. Bijna op de zelfde plaats liep nu ook de 'Mercator' aan de grond, waardoor het schip eveneens lek raak te. Met veel moeite kon ook deze tweede tanker worden weggesleept en konden ernstiger gevolgen worden voorkomen. Zowel de hoofdinspecteur voor de scheepvaart als de commissie binnen vaartrampenwet zijn unaniem van me ning, dat als er een explosie en/of brand zich zou hebben voorgedaan, het niet denkbeeldig zou zijn geweest dat er scheepsramp van grote omvang zou hebben plaatsgevonden, waarbij wel licht mensenlevens zouden zijn te be treuren geweest. Opnieuw conflict tussen fritesboeren in Cadzand CADZAND-BAD - Dc twee Cadzandse snackbar-exploitanten J. Adriaansen en R. van de Luijster zitten elkaar op nieuw in de haren. Ettelijke rechtsza ken werden over en weer aangespan nen tegen eikaars fritestenten en be drijfsvoering. Dinsdagmiddag werd daar een nieuw hoofdstuk aan toegevoegd. R. van dj Luijster heeft een civiele procedun aangespannen tegen zijn buurman om dat hij vindt dat die zijn fritestent te dicht bij de erfafscheiding heeft staan, De geopende ramen van Adriaans 'vlaams frituurke' komen te dicht bij de 'grens' met zijn buurman. Rechter commissaris mr. J. H. Mulder van de arrondissementsrechtbank in Middel burg kwam dinsdagmiddag weer een kijkje nemen. Zijn bezoek was lou ter informatief. Er werden geen plei dooien van de respectievelijke advoca ten gehouden. Wanneer er een uit spraak komt in de 'buitenrecht-kwes- tie', is niet bekend. (Slot van pagina l) college van gedeputeerde staten van Zeeland zal nu, zo werd afgesproken, door de provincie Brabant worden van uitvoerige documentatie en argumentatie over de zaak. De heer Boertien: „We hebben niets weggege ven. Er is een afspraak gemaakt over een procedure". De commissaris van de koningin in Brabant, de heer J. D. van der Harten: „Wij vinden dat, een aan- aanzienlijke vooruitgang. Het is heel lang een moeilijk bespreekbare zaak geweest". Jachthavens GOES - Als je met een boer trouwt, betekent dat niet dat je je hele verdere leven als huissloof en boerenknecht door het leven moet. De inbreng van een boerin in het bedrijf wordt steeds meer serieus genomen. De vrouw op het boerenbedrijf is tegenwoordig meer een compagnon dan een huis vrouw en zo wordt ze ook gaandeweg meer benaderd door kooplui en land bouworganisaties. Dal vinden de meeste vrouwen van de agrarische commissie van de christelijke platte landsvrouwen. Tijdens de boerinnen- dag van 25 november aanstaande gaat de commissie zich buigen over het the ma 'als je met een boer trouwt'. De vrouwen van de agrarische commis sie kunnen het weten. Zij zijn allen op en top boerin en de meesten zijn gebo ren en getogen in een boerenfamilie Ze kunnen de huidige situatie waarin een boerin verkeert vergelijken met die van vroeger, toen hun moeders zich in de zelfde situatie bevonden als zij. „Er is natuurlijk een heleboel veranderd Bin nen het boerenbedrijf zijn veel minder mensen werkzaam dan vroeger, düs de vrouw is wel gedwongen meer in het be drijf deel te nemen. Het is een logische zaak dat een man een grote boerderij niet helemaal alleen aankan. De verantwoordelijkheid voor een gezin én een bedrijf is zo groot en het landbouwbeleid is zo ingewikkeld dat er ook psychisch veel bij komt kij ken om het allemaal rond te krijgen. De spankracht van een man houdt net zo goed ergens op. Dat de vrouwen mee denken is dus geen vorm van emancipe ren of zo. maar gewoon pure noodzaak Boerinnen zijn ongemerkt jaren gele den al begonnen met emancipatie." vertelt mevrouw E. C. de Hullu-de Noot, presidente van de agrarische commis sie. Voor haar is het een logische zaak dat boerinnen ook binnen de land bouworganisaties. de erkenning krij gen die ze verdienen. Tot nu toe hebben de vrouwen binnen de landbouwbestu- ren alleen nog maar af en toe een advi serende functie Dat gaat binnenkort veranderen. Vrouwen kunnen gewoon lid worden van de organisatie en zo doende ook gekozen worden in de be sturen. Geen discriminatie Lang is de landbouwwereld een man nenwereld geweest. Mevrouw C. E. Veldhorst-Dieleman ziet dat niet zo zeer als een discriminatie van de vrouw. „De man was meestal bedrijfs- hoofd en uit hoofde daarvan kon je lid worden. Weduwen die hel bedrijf voortzetten waren ook als lid geaccep teerd." Het idee dat boerinnen nergens anders tijd voor hebben dan voor hun huis houden en voor het bedrijf vinden de meeste vrouwen overdreven. Me vrouw G. P. Mol-Boot vertelt dat ze, zelf een boerendochter, altijd heeft verklaard nooit een boer te willen. Ze trouwde met een monteur die nader hand ging boeren. „Ik ben daar overi gens graag in meegegaan, maar het is niet zo dat ik nergens anders lijd voor heb dan voor ons bedrijf. Je ontwikkelt natuurlijk allerlei handigheden zoals melken voor als het eens nodig is. Je springt regelmatig bij en daar wordt je flexibel in. Ik gooi gerust de boel aan kant als ik plotseling naar de koeien moet omdat mijn man dringend iets anders moet doen. Je leert vanzelf snel beslissen en werken." Mevrouw Mol geeft één ochtend in de week handwerkles en weet voor zichzelf genoeg tijd vrij te maken om zich ook nog anders te ontwikkelen dan alleen als goede boerin. Dat geldt ook voor voor mevrouw M. Verhage-Geerse Zij heeft haar vroegere beroep van verpleegster weer opgepakt en werkt onregelmatig in het zieken huis Met een beetje schuiven in het dagprogramma van haar en haar man is dat allemaal best op te vangen. „De kinderen merken helemaal geen veran dering, hoogstens dat ze wat vaker iets extra krijgen omdat het er gewoon be ter afkan." vertelt mevrouw Verhage. De boerinnen leven duidelijk anders dan andere werkende vrouwen. Ze luis teren vele malen per dag naar het weer bericht en ze houden soms meer van regen dan van een stralend zonnetje. Als de bloemkool voor veel geld bij de groenteboer ligt, zijn ze gelukkig, maar wanneer de uien voor 75 cent verkocht worden, weten ze dat de boer er maar vier voor heeft gekregen. Dat gaat hen aan en daar denken ze over. Ze praten erover en proberen tot oplossingen te komen. De vrouwen van de agrarische commissie maken stuk voor stuk de in druk van bewuste werkende vrouwen die graag meedenken in het landbouw beleid. Voordeel Het grootste voordeel van het boer- zijn vindt mevrouw Op 't Hof-Krijger met alle anderen het buitenwonen. Voor kinderen is het heerlijk om op het platteland op te groeien tussen akker bouw en veeteelt, liet is fijn om dicht bij het land te leven in een onzekere harmonie met de elementen. Marga de Jong, sociaal economisch voorlichtster bij de christelijke boeren- en tuindersbond. die het project 'als je met een boer trouwt' begeleidt, komt vaak over de vloer bij allerlei boerin nen. Haar is de gezelligheid opgevallen die je in en rond een boerderij aantreft. De taakopvatting waarmee de boerin het verzorgende aspect van haar huis- vrouw-zijn invult Altijd koffie, iedereen is welkom en de kinderen nemen ber gen vriendjes mee naar huls. „Een boe rin is niet zomaar de vrouw van een boer. Een boerin is een all-round vak man met een eigen stem in de onderne ming." De colleges van gs bespraken dinsdag ook een aantal jachthavenaangelegen heden. Ook hierover werd een proce dure-afspraak gemaakt: de provincia le planologische diensten zullen nader contact hebben over de mogelijke ge lijkschakeling van normen voor wat bij voorbeeld als vol of gevaarlijk be schouwd moet worden. Ook over de toekomstige zoetwater voorziening voor de landbouw zullen tussen de provincies, zo werd afgespro ken, nadere gesprekken gevoerd wor den. Contact houdt men ook over de gezamenlijke belangen die er zijn op het terrein van de gezondheidszorg Met name werd gesproken over.Vrederust" en over het verpleeghuis „Ten Anker", in Tholen. J. Haakman De Bilt nieuwe secetaris gemeente Domburg DOMBURG - De raad van Domburg heeft dinsdagmiddag in een uiterst korte, ingelaste vergadering de heer E. Haakman uit De Bilt benoemd tot gc- meentesecretaris.Hij kreeg de stem men van alle acht aanwezige raadsle den, zonder enige opmerking huil* nerzjds. Burgemeester P. Diepenhorst beloofde de nieuwbenoemde secretaris zo snel mogelijk in kennis te stellen van diens benoeming, zodat deze zo snel mogelijk (over twee, uiterlijk drie maanden) in Domburg kan beginnen.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1980 | | pagina 2