Centrale ambulancepost
mogelijk niet bij BB Goes
Dijkversterkingen bij Wissenkerke
uitgevoerd zonder aanlegvergunning
Stankoverlast door
NSM in Sluiskil
Plan Oude Vaart Terneuze
wacht maanden op bouwers
Lagere tolopbrengst en kleine
verkeerstoename op Zeelandbrug
Vrachtschip met forellen kiest
ligplaats in de Westerschelde
DRS. P. A. WOLTERS OP KRINGRAADVERGADERING
Kerncentrales
Doel enkele
keren gestopt
rr~7
absi&t school
reisje
broek
25-
-
'GEEN SCHORSING VAN NIET BESTAANDE VERGUNNING'
WOENSDAG 14 MEI 1980
GOES - De kans bestaat dat de vestiging van de centrale post ambulancevervoer voor midden- en
noord-Zeeland bij de Bescherming Bevolking in Goes niet door gaat. Op zijn minst zal de in
werking treding van de CPA opnieuw een fikse vertraging oplopen. Tot deze conclusie kwam
voorzitter drs P. A. Wolters van de BB in midden- en noord-Zeeland dinsdagmiddag nadat de
kringraad van de bescherming bevolking zich had beraden over een wijziging van de begroting
voor 1980 in verband met het onderbrengen van de CPA in de BB-commandopost.
De meerderheid van de kringraad aan
vaardde die begrotingswijziging welis
waar. maar het is nog de vraag of daar
mee de vestiging van de centrale meld
en alarmeringspost voor het ambulan
cevervoer verzekerd is De wijziging
van de begroting was nodig in verband
met de aanpassing van de ruimte waar
in de CPA zal worden ondergebracht,
de aanschaf van apparatuur, het ma
ken van permanente telefoonverbin
dingen met de verschillende politie-
meldkamers en het aantrekken van
personeel voor de centrale post. Het to
taal daarmee gemoeide bedrag zou
DOEL - De twee kerncentrales bij Doel
in België zijn de afgelopen weken en
kele keren stilgelegd. Volgens een
woordvoerder op de centrales is er
niets bijzonders aan de hand geweest.
De centrale Doel 1 heeft in de loop van
april de jaarlijkse revisie gehad. Die re
visie zou vlot zijn verlopen, maar enkele
dagen na het weer opstarten van de
centrale werd een olielek ontdekt bij
één van de turbines. Het kostte drie da
gen om het lek deugdelijk te repareren.
Het olielek zou zijn ontstaan in een ge
deelte dat met radio-activiteit niets
heeft te maken, zo liet de woordvoerder
weten.
Datzelfde zou gelden voor een storing
bij Doel 2. waar zich een 'klassiek
stoomlek' heeft voorgedaan. Een afslui
ter van een van de reactors was ondeug
delijk geraakt. De centrale is toen stil
gelegd om de afsluiter te kunnen ver
vangen. De woordvoerder spreekt van
een 'normaal defect', dat zich overal
kan voordoen waar met warmte of hoge
druk wordt gewerkt.
Beknopt verslag
1978-1979 Vaste
Oeververbinding
MIDDELBURG - De NV Vaste Oever
verbinding Westerschelde heeft een ui
terst beknopt jaarverslag uitgebracht
over 1978-1979. In het jaarverslag
wordt opgemerkt dat de overheid in
1978 weliswaar 'groen licht' heeft gege
ven voor de aanleg van de VOW, maar
dat het tijdstip waarop met de bouw
kan worden begonnen nog altijd onbe
kend is.
Het maatschappelijk kapitaal be
draagt 1.000.000.-, verdeeld in 1.000
aandelen van 1000,-. Thans zijn ge
plaatst en volgestort 200 aandelen,
waarvan 198 bij de provincie Zeeland en
elk één bij de gemeenten Reimerswaal
en Hontenisse.
iAdvertentie
loxecwreRvc
>00%, kwtogn.
t-IO-fT OC DCNKett-
MAKT -WÖ ■)&-.
r-i£T .PAPea-GuN'
oe t>RoevrxA*<
voor exïjTRPx
PcerwÊR
Cent
Wie had dat - in deze tijd van infla
tie - ooit kunnen denkenMen
stond op postkantoren in de rij
voor het op 1980 gedateerde munt
stuk van één cent Mensen die veel
van munten houden en weten had
den er in ieder geval veel voor over
om zo'n heel klein muntstukje, dat
zelfs in de supermarkt niet meer
voor vol wordt aangezien, in het be
zit te krijgen.
Een in Walcherse klederdracht ge
hulde vrouw legde het ons in één
van de Zeeuwse postkantoren uit
..Die centen bin bienè een stuver
wérd.t is biené hlad as op de mart
Dé heve zo toch ók een daelder vó
een hulden?", de inflatiedoor mi-
na-modaal verklaard.
Het lijkt ons een theorie, waarvan
zelfs prof. dr J. Zijlstra zal opkij
ken. Een theorie die hij misschien
zelfs in het algemeen beschaafd Ne
derlands zou kunnen gaan verta
len.
neerkomen op een verhoging van de ge
meentelijke bijdragen met 27 cent per
inwoner. Burgemeester A Hack van
Veere wees erop dat deze verhoging van
de bijdrage niet zoals andere kosten
posten voor de BB een verplichte uitga
ve is. De CPA wordt immers slechts on
dergebracht bij de BB. maar zal worden
aangehaakt aan het hulpcentrum voor
midden- en noord-Zeeland. De uitga
ven voor dat hulpcentrum, zo betoogde
de heer Hack, worden wel in de begro
ting van de BB meegenomen, maar ze
vormen geen verplichte uitgave voor de
gemeenten in de BB-kring. Dat houdt
dan in dat iedere gemeente apart moet
besluiten of een bijdrage zal worden
verstrekt in de kosten die gemaakt
moeten worden om de CPA bij de BB
onder te brengen. Wanneer een of meer
gemeenten zouden besluiten niet bij te
dragen dan komt het bedrag per inwo
nervoor de andere hoger te liggen. En
dat kan in die gemeenten dan weer pro
blemen opleveren.
Zoals gemeld is het dagelijks bestuur
van de BB-kring verdeeld over de ves
tiging van de CPA in de commando
post. Burgemeester Hack en zijn colle
ga P. Wisse van Wissenkerke bleken er
alsnog bezwaren tegen te hebben. Aan
leiding daarvoor: de onzekerheid over
de toekomst van de BB. Minister H.
Wiegel van binnenlandse zaken heeft
onlangs plannen ontvouwd over de
manier waarop de hulpverlening in de
toekomst zou moeten worden gereali
seerd. Hij gaat daarin uit van het op
heffen van de bescherming bevolking
en het onderbrengen van de BB-taken
bij de brandweer, het Rode Kruis en
het korps mobiele colonnes. Dinsdag
bevestigde hij nog bij dit voornemen te
blijven. Reden voor de heren Hack en
Wisse om van oordeel te zijn dat het
onverstandig is om thans nieuwe ta
ken aan de BB-organisatie toe te wij
zen.
De vertegenwoordigers van de gemeen
ten Borsele, Domburg, Mariekerke,
Valkenisse, Vlissingen en Westkapelle
waren het met hen eens. De stemming
over de begrotingswijziging leverde een
uitslag op van 51 voor en 34 tegen (de
grotere gemeenten hebben meer stem
men dan de kleinere).
Voorzitter Wolters het zich tijdens de
vergadering kritisch uit over de manier
waarop minister Wiegel de reorganisa
tie van de hulpverlening aan de orde
stelt, „De nieuwe structuur van de
hulpverlening hangt nauw samen met
de reorganisatie van het binnenlandse
bestuuraldus drs Wolters. „Daar is
nog geen enkele beslissing over geno
men. De minister loopt er echter al op
vooruit met zijn provinciale politie, pro
vinciale brandweer en dergelijke. Ik
hoop dat de volksvertegenwoordiging
zich realiseert dat eerst de basisbeslis
singen genomen moeten worden en dat
dan pas allerlei onderdelen uitgewerkt
kunnen worden". De voorzitter van de
BB-kring zei de indruk te hebben dat
minister Wiegel aan zijn denkbeelden
over de reorganisatie van de hulpverle
ning alleen maar veel voordelen ver
bonden ziet en maar heel weinig nade
len.
GEVOLG VAN HET WEER
SLUISKIL - In de loop van dinsdag
hebben verschillende inwoners van
Sluiskil de gemeentepolitie gebeld om
te klagen over stankoverlast. Die
klachten kwamen ook in het weekein
de al bij de politie en bij de Nederland
se Stikstof Maatschappij (NSM) in
Sluiskil binneh. De Sluiskillenaren
klaagden over een weeïge vislucht en
wezen met een beschuldigende vinger
in de richting van de NSM. Een grondig
onderzoek op de NSM leverde echter
weinig tot niets op. In ieder geval was
er op het bedrijf geen sprake van een
storing of mankement.
Direct nadat in het weekeinde klachten
over stank waren gesignaleerd startten
NSM-medewerkers en deskundigen
van de gemeente Terneuzen een uitge
breid onderzoek. Een woordvoerder
van de NSM verklaarde dinsdag, nadat
de politie weer verschillende klachten
had binnengekregen: „Op het bedrijf
wordt gedacht aan inversie. Wanneer je
een combinatie hebt van hoge tempera
tuur en neerslaande wind kan dat een
bepaalde geur opleveren. Dit weekein
de is op de fabrieksterreinen alles ge-
chequed. Er werden geen storingen van
welke aard dan ook aangetroffen. Nu de
klachten aanhouden betekent dat wel
dat de afdelingen milieu en veiligheid
Meervaartkaarten
betaalbaar met
betaalcheques
MIDDELBURG - Na herhaald verzoek
van de statencommissie voor de
stoombootdiensten hebben gedepu
teerde staten van Zeeland besloten dat
meervaartenkaarten voor de veren
Vlissingen - Breskens en Kruiningen -
Perkpolder voortaan betaald mogen
worden met girobetaalkaarten of be
taalcheques.
Tot nu toe was het regel dat alleen be
taald kon worden met geld. Die regeling
blijft van kracht voor de enkelvoudige
overtochten. De papieren rompslomp
zou te groot worden om ook hier beta
ling met 'papier' toe te staan. Er zijn
meervaartenkaarten voor personen en
diverse categorieën auto's, waarbij on-
V&n ff zaken extra m het °°g derscheid gemaakt wordt tussen men-
üit Duitsland aangevoerde forellen worden overgebracht in het ruim van het vrachtschip 'Furka', waar ze mi?
zullen worden grootgebracht.
zullen houden'
Ook deskundigen van de gemeente Ter-
neuzen (medewerkers van de dienst
openbare werken) probeerden zondag
en ook maandag nog de herkomst van
de stank boven Sluiskil te achterhalen.
„We mogen met een aan zekerheid
grenzende waarschijnlijkheid aanne
men dat de stank inderdaad wordt ver
oorzaakt door de NSM", aldus één van
de "gemeentelijke onderzoekers' dins
dagavond. ..Zondag zag je dat dedamp,
afkomstig uit de prill-torens waarin het
fabricage-proces van kunstmest zich
voltrekt, bleef hangen". Ook de deskun
digen van de gemeente nemen aan dat
de stankoverlast samenhangt met de
weeromstandigheden. „De problemen
waarmee we nu worden geconfronteerd
zijn niet nieuw", stelde een gemeente
lijk woordvoerder dinsdag vast. „Bij de
produktie van kunstmest in de prill-to
rens komen stofdeeltjes vrij. Die wor
den weliswaar gefilterd, maar ze kun
nen - zo blijkt nu weer - toch een zekere
overlast opleveren. We weten overigens
dat het bedrijf er alles aan doet om die
overlast zoveel mogelijk te beperken
De gemeente heeft provinciale water
staat op de hoogte gesteld van de klach
ten. Die kwam dinsdag nog niet in actie.
sen die in Zeeuwsch-Vlaanderen wonen
1 andere veergebruikers.
Advertentie t
BRESKENS-Vandaag (woensdag) kiest JoWalhout uit
Breskens een ligplaats voor zijn vrachtschip 'Furka' in
de Westerschelde. De lading van het schip is een wat
vreemde: ongeveer achttienduizend forellen, variërend
in grootte. De vissen worden in de ruimen van het schip
grootgebracht. Als ze eenmaal volwassen zijn worden
ze uit de ruimen gevist en verkocht.
Vandaag worden de laatste van de uit te zetten forellen
nog in het schip gebracht. Vanuit Duitsland worden ze in
zoet water aangevoerd. In Breskens worden ze in het
zoute water gegooid maar dat is voor de forellen geen
probleem-
Enkele van de visjes hadden de tocht vanuit Duitsland
niet goed doorstaan. Maar het aantal dode vissen is.
aldus Jo Walhout zeker niet groot. Sommige vissen tr-
den wat moeite om onder water te geraken omditi
lucht binnen hadden. Die lucht liet zich er overigens
de meeste vissen goed uitstrijken. Een enkele vis glipt
bij het overzetten van de vrachtwagen in het vreet',
schip rechtstreeks in de haven van Breskens, waarde
'Furka' dinsdag nog lag afgemeerd.
In het schip zijn in de wand diverse gaten geboord ons
doorstroming te waarborgen. Een luchttank dientoni"
diepteligging van het schip goed te regelen.
Met het hele project (het gaat Walhout er om teoacc-
zoeken of deze vorm van forellen 'afkweken' een hui-
re zaak is) is ongeveer een ton gemoeid. Walhout ter
advies van diverse overheidsinstellingen.
Enkele minuten van het
centrum 800 m2
kantoor-efficiency met een
compleet overzicht van ons
uniek assortiment
KANTOORMACHINES,
MEUBELEN, PLAN- en
OPBERGSYSTEMEN,
TEKENMACHINES en alle
kleine kantoorartikelen.
U bent van harte welkom
aan de
Dampoortweg 29 te
Middelburg.
(Altijd parkeerruimte
voor de deur).
01180-36151*
IN DECEMBER KON AL BEGONNEN WORDEN
JAARVERSLAG 1979 PZEM
TERNEUZEN - Het plan 'Oude Vaart'
in Terneuzen is bouwrijp. Het ligt te
wachten op de 450 woningen, waarvan
dc makers van het plan zijn uitgegaan,
maar met die bouw loopt het zo'n vaart
nog niet. Vorig jaar zei wethouder drs
R. C. E. Barbé van planologie: „In de
cember kan worden begonnen met de
bouw van de eerste woningen". Nu, in
mei 1980, staan er precies twee. En dat
heeft alles te maken met de situatie op
de bouwmarkt.
Overigens is er - zij het aarzelend - wel
belangstelling van de kant van de parti
culiere bcuwers. Daarnaast werkt de
Woningbouwvereniging 'Terneuzen' op
dit moment aan een plan voor ruim 100
woningwetwoningen. De gemeente
hoopt dat de vereniging zo snel moge
lijk start met de bouw, want pas dan
komt de invulling van 'Oude Vaart' pas
goed op gang.
'Oude Vaart' (Noord) is een bijzonder
plan. Het wijkt in haast alles af van de
plannen, zoals de gemeente die tot nu
toe ontwikkelde of liet ontwikkelen. Er
werd, bij de uitwerking van het plan,
uitgegaan van de bestaande situatie en
dat heeft verregaande consequenties
voor de invulling. Zo wilden de plan-
MIDDELBURG - Een tolopbrengst be
neden dc raming en een relatief kleine
toename van het verkeersaanbod. Dat
zijn de conclusies die de NV Provincia
le Zeeuwse Brug Maatschappij trekt in
het jaarverslag 1979. Werd over 1979 dc
tolopbrengst geraamd op 8,1 miljoen,
de werkelijke opbrengst was
7.803.433,-, een toename van 0.3 pro
cent ten opzichte van 1978. De PZBM
wijt de geringe toename in hoofdzaak
aan het bijzonder slechte weer in ja
nuari en februari 1979.
De directie deelt in het jaarverslag mee
dat uit herziene prognoses voor de ex
ploitatie van de Zeelandbrug blijkt, dat
rekeninghoudend met een aantal ver
wachtingen over de toename van het
verkeer, kostenstijgingen, rentekosten,
toekomstige investeringen en renteloze
voorschotten de schulden van de NV
PZBM aan het eind van de tachtiger
jaren kunnen zijn afgelost.
Meer verkeer
In totaal maakten in 1979 2.511.413 mo
torvoertuigen gebruik van de Zeeland
brug, tegenover 2.445.422 in 1978. De
directie meent dat het verkeer over de
brug bijzonder seizoengevoelig is.
Vooral 's zomers is het aanzienlijk
drukker, vooral wat de categorie per
sonenauto's betreft. Ook het vracht
vervoer over de brug nam toe met 6,4
procent ten opzichte van 1978.
Omdat sinds 1 juni het toltarief voor
voetgangers, fietsers en bromfietsers
vervallen is, heeft men geen gegevens
meer over het langzame verkeer dat
van de brug gebruik maakt, het in ge
bruik nemen van de derde tolstraat
heeft vertragingen op drukke dagen
aanzienlijk teruggebracht.
In het verslagjaar zijn op de Zeeland
brug 19 ongevallen gebeurd. De oor
zaak hiervan ligt vooral in de omstan
digheid dat van begin juni tot half no
vember het autoverkeer voor een deel
over het fietspad moest worden geleid.
De ongevallen waren verder niet van
ernstige aard en het ongevallenpercen
tage ligt zelfs iets lager dan het provin
ciaal gemiddelde. Het scheepvaartver
keer bij de brug nam toe van 3.190 sche
pen in 1978 tot 3.426 in het verslagjaar.
De brug werd 47 maal geopend en kon
op 107 dagen niet worden geopend bij
voorbeeld door slechte weersomstan
digheden.
-
x
- V -
- ff'- 3
1. r
'Oude Vaart' bouwrijp.
iVan onze Haagse redacteur)
DEN HAAG - Dijkversterkingen langs
de Noordbevelandse kust, op grondge
bied van de gemeente Wissenkerke,
zijn in feite illegaal. Dat bleek dinsdag
in Den Haag, waar het Zeeuws Coordi-
natieorgaan voor Natuur-, Land-
schaps- en Milieubescherming voor de
Raad van State pleitte voor schorsing
van de door de gemeente Wissenkerke
aan het waterschap Noord- en Zuid-
Bevcland verleende aanlegvergun
ning voor de versterkingen, onderdeel
van de Deltawerken. Het Coordina-
tieorgaan wil dat inlagen langs de kust
behouden blijven, inlagen waar de ge
meente via zandopspuitingen recrea
tievoorzieningen wil aanleggen.
De betrokkenen kwamen overigens wel
tevergeefs naar Den Haag. Nog voordat
zij hun standpunten mochten toelich
ten. confronteerde dr M Troostwijk, de
staatsraad die het schorsingsverzoek
behandelde, hen met de stelling dat er
in feite géén aanlegvergunning bestaat
en dat het Coordlnatie-orgaan niet om
schorsing van een niet-bestaande ver
gunning kan vragen
Veroorzaker van dit juridisch obstakel
is de gemeente Wissenkerke daar heeft
men verzuimd een kopie van de aanleg
vergunning op te sturen aan de inspec
teur voor de ruimtelijke ordening De
Wet op de ruimtelijke ordening schrijft
dit dwingend voor en volgens die wet
heeft die inspecteur na ontvangst 30 da
gen de tijd in beroep te gaan. Pas als die
termijn verstreken is, bestaat de ver
gunning officieel.
Dat is nu niet het geval, want de inspec
teur heeft niets ontvangen en de dertig-
dagen grens kan dus niet overschreden
zijn. waardoor de vergunning niet eens
bestaat en de al aan de gang zijnde dijk-
versterkineg zonder vergunning wor
den uitgevoerd. „Ik kan niet anders
doen dan u niet-ontvankelijk verkla
ren", zei staatsraad Troostwijk dan ook
tegen drs C. J. Kalden, vertegenwoordi
ger van het coordinatleorgaan. Die ech
ter besloot om z'n schorsingsverzoek
maar in te trekken.
Kort geding
Kalden wil nu met de vertegenwoordi
gers van het waterschap en de gemeen
te om de tafel gaan zitten. Iets wat snel
zal gebeuren, zo werd na afloop van de
zitting afgesproken. Kalden wil dat er
in ieder geval niets met de omstreden
inlagen gebeurt vóór de aanlegvergun
ning officieel wordt. Een kort geding be
hoort tot de mogelijkheden, mocht
daar aanleiding toe zijn.
Dr Trooatwiik sloot tussen de regels
door. die mogelijkheid niet uit: „Er
wordt dus nu gewerkt zonder dat er een
vergunning is. De gemeente zal zich er
van bewust zijn dat dat zonder vergun
ning gebeurt. Dat ziet de gemeente toch
wel in. hoop ik" zei hij tegen gemeente
vertegenwoordiger Van Strien.
Het gaat Kalden, zo zei hij na afloop,
niet om het torpederen van de dijkver
sterkingen van de dijken van de
Thoorn-, de Vliete- en de Nieuw-Noord-
Bevelandpolder. Als gevolg van de
werken, waarbij sommige verloren ge-
gane dijkvakken in ere worden her
steld, ontstaan nieuwe inlagen, gebie
den afgesloten door een zeedijk met
vooral landschappelijke en natuurwe
tenschappelijke waarden, aldus het
Coordinatieorgaan.
De gebieden zullen zich waarschijnlijk
ontwikkelen tot natuurgebieden, die
vooral voor broedvogels van belang
zijn, aldus Kalden aan de Raad van Sta
te.
De gemeente echter wil enkele inlagen
opspuiten en er recreatieterrein van
maken. Volgens het coordinatleorgaan
is dat in strijd met het bestaande be
stemmingsplan, dat het gebied als „na
tuurgebied" omschrijft. Volgens Kal
den ziet de gemeente dat óók in. gezien
de procedure die is gestart om de
werken te „legaliseren", zoals de ge
meente dat omschrijft. Hij concludeert
daaruit dat de gemeente weet dat de
werken illegaal zijn
Die zaken zijn echter niet aan de orde
gekomen tijdens de nogal kort durende
zitting, omdat, zoals gezegd, de omstre
den vergunning juridisch niet bestond.
Wanneer dat wel het geval zal zijn,
sluit Kalden niet uil dat er nieuwe pro
cedures volgen, nu wel met een inhou
delijk karakter.
nenmakers de windsingels en aiac
groenvoorzieningen in het gebied t
veel mogelijk handhaven. Bovenc
wilde men de 'Oude Vaart', eenro
dat pakweg een paar honderdJaaip
den op de plaats waar r
bouw is gepland stroomde, week
baar maken in de nieuwbouwwijk
der werden niveauverschillen
De invulling moet. gezien dieuii
punten, met uiterste zorg gescaia
Dat betekent extra werk voor der
schillende diensten van de genes
maar ook wordt een beroep geda:
de creativiteit van de ontwerpers,*
de architecten. Die kunnen niet'
in andere plannen vaak het geval s
een 'veel gebruikt ontwerpjevoon
woning' uit de lade onder de tetófi
halen. Ze dienen zich nu eerstgffi
te verdiepen in de mogelijkheden
plaatse en kunnen pas daarna at'
werk.
Kwaliteit
Wethouder Barbé: „We hebben''
het begin gezegd dat we bij voort
meer het accent op de kwaliteitwü
leggen. En dat eist nogal watvanw
de verschillende diensten van ftl
meente als van de ontwerpers, ffri
ben ons als gemeente dus eigenfch
op het pad van de architect
We verwachten dat deze anderets
op langere termijn een aantietW
re, leefbaardere wijk zal oplevert:
De particuliere bouwers tonen a
ge terughoudendheid op dit eed
„Ik geloof niet dat dat iets teO
heeft met de voorwaarden, dietf!"
af stellen voor wat betreft de
bouw", meent wethouder Barbél
terughoudendheid zie je ook In
plannen elders".
Anderhalve maand nu al kanervs
gebouwd in 'Oude Vaart'. maared
wers zfjn er nog steeds niet te (5
Barbé„We hopen dat de won#*
vereniging wat spoed zal betrag
het uitwerken van de plannen
betreft kunnen ze vandaag nog*
nen".
En wanneer die bouwers prol»
krijgen met bomen, die op nogp
twee meter van de voordeur blij"1
staan en volgens de voorwaard»!
ten worden behouden? Barbé:,,*'
er vanuit gegaan dat de nat®*
vormen zoveel mogelijk gebwj!
dienen te worden. Dat wil n:t»
niet zeggen dat, wanneer «eb*
bouw onoverkomelijke pw*
voordoen, wij star aan dat nfP
punt vasthouden. Je moet die
dan gewoon in een goede overig
tie trachten op te lossen. En W
voorgekomen dat een ontwen»
zaak dan zelf oploste, door iets"
anderen in zijn schetsen.»"
Schade bij ongeva
in Zonnemaire
ZONNEMAIRE - Een au»-,
heeft maandagavond omstreA^
op de kruising van de Delingsw
Blooisedijk te Zonnemaire
keersbord en een lantaarnpaal^
De auto werd daarbij flink besf>
De bestuurder, J. de W. uit
kerk. verklaarde tegenover de»
dat hij op onverklaarbare WJ*
beide obstakels aan was geb®*''
1