iisay geeft je vrijheid
te bewandelen
Nieuwe opnamen Mozartwerken
Werktester: trefzeker toneel
door soberheid en directheid
REUS VERHOEVEN:
Onrecht,
al tien jaarlang...
Witte-prijs voordichter Eyckmans
Filmhuis
Hoketus
Koffieconcerten
Brasil Tropical
Scapino
Seth
Gaaikema
IOT i NOVEMBER 1979
„oere". die in 1928 werd geboren, studeerde
'lijsbegeerte en godsdienstgeschiedenis In
toerde hij op een proefschrift, getiteld „De
•an de voet". Hij heeft meer dan 20 boeken
,orer uiteenlopende, meest filosofische on
Ook de columns, die het weekblad De Tijd en
'jjj De Gelderlander en De Stem van hem
f;n voornamelijk filosofisch van aard Hij
-•uk boeken.
us leraar klassieke talen aan het Jeroen
•n Den Bosch. Hij woont in Udenhout in
laatste boek Herinneringen aan mijn
m het Brabants geschreven Andere
Verhoeven zijn „De schaduw van een haar''
iteratuurt„Boven de boomgrens" een
tra
ier Huysman
,-„Er zijn niet zo
ssayisten. Daarom
,1 rekening mee ge
lik ooit zo'n prijs
krijgen. Niettemin
[verrassing toen ik
mij deze onder-
toegekend. Een
Ktiging van wat je
namelijk dat je
eUYij «langrijke dingen
bet
m'e
bundel essays die eerder verschenen in De Stem en Bra-
bantiaien „Een vogeltje in mijn buik' 'over kindertaal i
Cornells Verhoeven kreeg al eerder een letterkundige
pnjs, namelijk de provinciale prijs <van N -Brabant i
voor literatuur-1963. een onderscheiding die onder an
deren Anton Coolen en Anton van Duinkerken al eerder
ten deel was gevallen
Cornells Verhoeven (5Iiis na Anton van Duinkerken de
tweede Brabander die de staatsprijs voor letterkunde
ontvangt Behalve eerder genoemde boeken heeft hij
verder nog op zijn naam staan Symboliek ran de Sluier.
Rondom de Leegte. Inleiding tot Verwondering. Buiten
kant van het Verdriet en Filosofie van de Troost. In 1977
kwm Folteren om Bestwil uit Zijn werk wordt door Am
bo 'Baarn uitgegeven.
is, S
i. -lecht uit
bra fijjl
"3 .erken
prestatie
overheid
n* tóe
CT-IHT
•Geefbeeldende kun-
de contraprestatie
mogelijk opdrach-
[Ko heeft, moet voor
u wel gereed werk
In beide gevallen
kI tan de werken af-
chl wordt aan min-
tlfl. Werk dat niet in
(«naakt, moet voor
de gemeenten en
Ibet rijk worden on-
tadviesneer.dat de
__:.ssie complemen-
,e iceraenmg beelden-
"^adestaatssecretaris
heeft gegeven
haar voorstellen
0 j jaar zien uïtge-
fcensin de loop van
lofer nog wat te
t te passen is
t commissie voor
e ministeries van
Kale zaken hun ge-
alwoordelïjkheid
kunstenaarsre-
iprestaBé duidelijk
1 Dat gebeurde na-
IIW9 beroering was
nder meer een be-
Rijksmuseum in
interpellatie in
moe was het besluit
Cardeniers Uit de
>'an de centrale
'.dat zij voor zoveel
'tillen niet alleen
numentale werken
opdrachten voor
i„3iH «Dd, Voor het for-
apt n it opdrachten moet
met de betrokken
Btenaar Daarbij
worden gehouden
latbeidsvermogen.
!sworcien van een
I oil vo°rzleningsperio-
tntrale commissie,
«missie heeft voor
'Ook voorwaarden
v. IBderingen mogen
9K Invloed op vast-
«randeweeksom.
werk van de
Kdl overgenomen
J dtffi geen nadelen
rentrale commissie
«odig dat er altijd
Bgenomen. Het is
de kunstenaar op
-g «Prestatieregeling
zijn produktie
akc
koopi
-ff Estenaar
kW FA.W.„
wetI
35;;
It*»
prettig dat het een onderscheiding is
voor zijn gehele oeuvre en niet voor één
of enkele bijdragen „Cultuurfilosoof,
ja. als het departement van CRM mij zo
noemt, dat is inderdaad vaag genoeg
om juist te zijn..
Verhoeven noemt als groot voordeel
van het essay de grote vrijheid die het
de schrijver biedt. ..Ik kan er mijn
denkbeelden in kwijt op een wijze, die
mij het meest ligt. Ik geef er de voor
keur aan in de mij toegewezen ruimte
een gegeven te bespreken. Dal kan
gaan over rouw. verdriet. Het essay-
geeft je. ook qua vormgeving, dc gele
genheid associatief te denken. Dat wil
zeggen dat het essay je van de ver
plichting van een strikt logische ge-
dachtengang ontslaat en je de vrijheid
geeft zijwegen le bewandelen, wat niet
mogelijk is als je louter wetenschappe
lijk bezig bent. Ja. het zijn altijd cul-
stemgeluid van de
Hcollprijs-winnaar. le-
Blfii en cultuurfilosoof
(loeven, klinkt wat mat.
hoog tempo gelukwen-
ide51-Jarige Brabander
lipunt is geworden van
,eiidejournalisten, is hij
i«klulsterd Een lichte
waarschijnlijk:
best kwijt dat hij
ide'j! ia staatsprijs Hij acht
J ii! op deze manier de
usay m de Nederlandse
gehonoreerd Om de
je pijjs naar een „be-
B"-2uteur Het is ook
tuurfilosofischc beschouwingen. Bij
voorbeeld over democratisering - de
lof van de ondeskundigheid - of over de
lauwheid - de temperatuur van het le
ven. Ik heb nu iets meer. maar 3" gra
den als gemiddelde menselijke li
chaamswarmte, dat is een lauw. maar
vitaal element".
De onderwerpen die Verhoeven behan
delt. zijn niet erg alledaags. In ieder ge
val is voor een groter publiek zyn werk
betrekkelijk ontoegankelijk door de
wijze waarop hij de zaken bespreekt-.
Veel mensen vinden mijn werk moei
lijk. Ik vind dat niet Het vergt wat in
spanning om er door te komen En de
stukken die ik schrijf, zijn ook niet zo
populair Het is mogelijk dat dit veroor
zaakt wordt door het feit dat ze w einig
houvast bieden De lezer krijgt zelden of
nooit een conclusie aangereikt Een es
say is „een poging", niet „een resul
taat Ik heb het gevoel dat de mensen
wel eens denken- al die moeite doen. en
dan wordt me de weg nóg niet gewezen.
Welnu, dat klopt Ik draag geen oplos
singen aan".
Verhoeven heeft een lichtelijk Vlaamse
tongval. „O ja. klink ik zo zuidelijk? Ik
ben in Udenhout. bij Tilburg geboren.
Een echte Brabander Dal ik na Van
Duinkerken de tweede Brabander ben
die de staatsprijs krijg, vind ik aardig.
TV hen benieuwd wanneer ze gaan uit
rekenen hoeveel Drenthenaren de prijs
al hebben gekregen"
De schaduw van een haar", een ver
handeling over de antieke literatuur, is
zijn laatste werk en dit jaar verschenen
(bij Ambo. Baami Het is echter niet
meegeteld bij de beoordeling door de
jury. die de minister van CRM ad
viseert. omdat hij de P C Hooftprijs
voor 1978 heeft gekregen. Het klopt dan
ook dat de jury „Folteren om bestwil"
(in 1978 gepubliceerd i Verhoevens
laatste boek noemt
Leraarschap
Cornelis Verhoeven vindt het i
bineren van schrijven en lesgeven
iklassieke talen aan het Jeroen Bosch
College in Den BoschI niet gemakke
lijk. Toch weet hij niet of hij het le
raarschap zou kunnen missen. „Les
geven is een prettig vak". Hij heeft
geen voorkeur voor bepaalde Neder
landse auteurs. Wel - uiteraard - voor
de grote klassieke filosofen. „Die kun
je op elke bladzij openslaan, die boeien
altijd".
Hij noemt zichzelf doodverlegen"
Daarom ziet hij ontzet tend op tegen de
uitreikingsplechtigheid, waarvan de
datum overigens nog niet vaststaat
..Een vreselijk ritueel. Maar ik zal me er
niet aan onttrekken"
zaterdag 17 november 10.30 uur
Nationale Manifestatie
l'trechl. Congrescentrum
Jaarbeursgebouw FTvTiaflb
Stichting Hulp aan F%poeas in Nood
DEN HAAG - De dichter Jozef
Eyckmans heeft de 'Witte-prijs' gekre
gen. Hij ontving de legpenning en 2.000
gulden in de leeszaal van de nieuwe oi
litteraire sociëteit 'De Witte' aan het
Plein in Den Haag.
DE VESTE. GOES
Het Werkteater met 'Etiketten plakken
Spelers. Olga Zuiderhnck. Rense Rgyaards.
Helmert Woudenberg en Frits Lambrechts
De
fe nieuwe produktie van het Werk
teater uil Amsterdam laat aan duide
lijkheid niels te wensen over. Zonder
overbodige franjes aan decor en kos
tuums zorgt dit viertal voor een kleine
anderhalf uur toneel dat door de een
voud en directheid indruk maakt. Ook
donderdagavond in De Veste in Goes
bleek hoe trefzeker het Werkteater to
neel maakt.
Zonder ook maar eén moment politiek-
schreeuwerig te worden wordt het the
ma werken en vooral niet-werken aan
gepakt. Dat gebeurt nu eens niet door
vakbondsbazen, schofterige directeu
ren en oproer kraaiende arbeiders op
het toneel te zetten, maar gewoon door
mensen te laten zien. die hun gevoelens
uiten of dat juist niet doen of kunnen
Heel gewoon zijn die mensen en ze wor
den zo herkenbaar en echt neergezet
dat het onmogelijk is je als toeschouwer
aan hun uitstraling te onttrekken. Dat
betekent de ene keer dat je met een
schrijnend gevoel wordt achter gelaten
een andere keei kun je mild lachend
toekijken maar tegelijkertijd verdraaid
goed weten dat het allemaal waar is.
Daarin ligt nu precies ook het trefzeke
re van dit toneeiprodukt. De meestal
korte scènes en liedjes waaruit de voor
stelling opgebouwd is reiken verder
dan het thema werkloosheid zelf
Steeds worden lijnen doorgetrokken
naar wat iemand voelt, wanneer hy
ontslagen wordt, er niet meer 'byhoort
en doodgewoon niet weet wat hij de
hele dag moet gaan doen. Het gaat er
eindelijk niet eens om hoe men vindt
en denkt dat mensen zonder werk zich
voelen Daar wordt overigens af en toe
meedogenloos naar uitgehaald zoals in
de scène waarin de werkloze Bert bij
zijn vroegere collega en diens echtgeno
te voor oppas speelt Hij leest de baby
een stukje voor uit het boekje Niks
doen. da s ook geen werk dat de vrouw
hem gegeven heeft. Het wrange van de
'leuke tips' voor werklozen die daarin
staan wordt overtuigend duidelijk De
ze voorstelling laat emoties zien die
echt zijn, maar helaas al te vaak ver
borgen blijven. Woede, machteloos
heid, wraakzucht, eerzucht en onver
biddelijke teleurstelling het zit er alle
maal in en Olga Zuiderhoek. Rense
Royaards. Helmert Woudenberg en
Frits Lambrechts laten het uiterst ge
controleerd en ongedwongen naar bui
ten komen.
Opvallend is het uitgekiende gebruik
van een paar liedjes door de voorstel
ling heen Die liedjes zorgen door hun
melodie en tekst voor een moment be
denktijd. een verstilling van gedachten
en sluiten tegelijkertijd perfect bij de
rest aan. Het lijkt het Werkteater niet te
doen te zyn oplossingen aan te dragen,
zo die er al zijn. Veel meer worden din
gen gesignaleerd, even aangestipt zon
der overvoerde uitvallen of drammerige
lessen. Er is vaak plaats voor humor,
soms wrang maai vaak mild en altijd
reëel. Heel gewoon is deze voorstelling
eigenlijk, net als de meeste mensen
Werkteater bezit het bijzondere vermo
gen uit soberheid een beetje warmte le
laten onts.taan dat is een aangename
gewaarwording
De jury meende met haar keuze een
zuiver en sterk dichterschap te eren dat
zich in trotse bescheidenheid door
diepgang en kracht onderscheidt Zij
kende de prijs toe voor het gehele werk
en speciaal voor de bundel De omtrek
van een woord'.
Eyckmans is 72 jaar geleden in Gorin-
chem geboren, woont in Den Haag. was
er musicus en debuteerde eerst als
auteur in 1955. Hij publiceerde acht
bundels en het komend voorjaar ver
schijnen er nog twee. naar hij aankon
digde.
'De Witte-prijs' werd twee jaar geleden
ingesteld voor werk van een Haagse
auteur of waarin het Haags element een
rol speelt. De eerste laureaat was Hella
Haasse.
Filmhuis Jeugd en Muziek vertoont de
komende dagen een antal Duitse films.
Dat zijn achtereenvolgens 'Die Links
handige Frau' van Peter Handke (ge
maakt in 1977). 'Messer im Kopf van
Reinhard HaufT (gemaakt in 1978) en
'Das Triadische Ballett. Mensch und
Kunstfigur'.
'Die Linkshandige Frau wordt van
avond. vrijdag, vertoond in het Kuiper-
spoorttheater te Middelburg, zater
dagavond in De Villa te Goes, maan
dagavond in De Piek te Vlissingen en
woensdag in De Zwaan te Oost-
Souburg Aanvang half negen, de voor
stelling in De Piek om negen uur. "Mes
ser im Kopf wordt vertoond in het
Kuiperspoorttheater op vrijdag 23 no
vember. in De Villa op zaterdag 24 no
vember, in De Piek op maandag 26 no
vember en in De Zwaan op woensdag 28
november Aanvang half negen, in De
Piek negen uur 'Das Triadische Bal
lett' wordt vanavond en morgenavond
vertoond voor en na de hoofdfilm 'Die
Linkshandige Frau'
V an twee van Mozarts meesterwer
ken verscheen dit najaar een nieuwe
opname. Decca tekende voor beide:
men zette Herhert von Karajan. de
Wiener Philharmonikcr en een keur
van solisten in voor een verse registra
tie van 'Le Nozze di Figaro'. Georg Sol-
(i legde met het London Philharmonic
Orchestra cn een evenzeer gerenom
meerd gezelschap solisten 'Don
Giovanni' vast. Beide albums hebben
tal van kwaliteiten, maar over het ge
heel genomen gaat onze voorkeur uit
naar 'Don Giovanni'.
Dat is niet alleen, omdat Don Giovan
ni' - althans met de maatstaven van
vandaag - meer diepgang heeft dan Fi
garo. Een paar eeuwen geleden lag dat
wellicht anders hoe Da Ponte in zijn
libretto de revolutionaire trekjes had
weggemasseerd, ten tonele verscheen
niettemin bedienend personeel, dat de
aristocratie te slim af was: dat ging te
gen de maatschappelijke orde in en het
verhaal gaat. dat Mozart zelf keizer
Frans Joseph grote delen van de par
tituur moest voorspelen voor deze zijn
zegen aan de opvoering gaf. 'Figaro' -
dat is - vooruit maar maatschappijk
ritiek, dat is humor, liefde, bedrog en
jaloezie
Alleen. Don Giovanni is zoveel meer.
„Er is nauwelijks een menselijk trekje,
dat in Don C-iovanm niet aan de orde
komt." schreef Hugh Spikes in zijn
boek over beroemde Mozart-opera's.
„Liefde, haal. smart, humor, toewij
ding. vernedering, hyprocrisme,
wreedheid, twijfel, angst en dood' alles
behalve geboorte en notoire dronken
schap wordt uitgedrukt in muziek en is
toegesneden op een drama, dat Mozart
een unieke gelegenheid bood voor mu
zikale karaktertekening
Dat alles klopt wat ons betreft - maar op
zichzelf is hetk het kwikzilver van 'Fi
garo' ons zeker zo lief als het brons van
Don Giovanni Dal de wijzer ditmaal
doorslaat naar Giovanni heeft te ma
ken met de appreciatie van de uitvoe
ringen. Von Karajan heeft in 'Figaio' de
meest evenwichtige bezetting en in de
Wiener Philharmoniker een ideaal Mo-
zart-orkest tot zijn beschikking Jose
van Dam (Figaro). Ileana Cotrubus
(Suzannar Tom Krause (graaf Almavi
va). Anna Tomowa-SSntow (gravin) en
Frederica von Stade (Cherubino)
opereren op hoog niveau, de kleinere
rollen sluiten goed aan Ze moeten
noehthans èèn bezwaar zien te over
winnen: de druk. waaronder Karajan ze
door zijn aanpak van de muziek zet.
Zijn tempi zijn aan de zeer straffe kant.
zeker in de eerste helft van de opera.
Een van de meest sprekende voorbeel
den ter toetsing van de waardering is de
ouverture,muziek van een nerveuse
beweging, van een prikkelende onrust
(Paui Nettii Karajan breekt met zijn
aanpak waarschijnlijk het snelheids
record in dit stuk - maar het breken van
records hoeft in de muziek niet zonder
meer een verdienste te zijn. Mozart mu
zikale karaktertekening komt - on
danks de voortreffelijke Philharmoni-
ker - aidus niet altijd tot zijn recht, zoais
het effect van de hoorns, in Figaro's aria
over de mannen met hoorntjes op
toont
De opname biedt - in tegenstelling lot
Don Giovanni - voldoende thcatercf-
fecten. maar heeft een beetje de am
biance. die men bij de opname van een
Wagner-opera zou verw achten. Goede
stereo-werking weliswaar, maar met
een accent op dc diepte en daardoor
minder spits dan bij een Mozartopera
past. In dat opzicht is de registratie
van Solti in lichter tinten gevat.
Solti kiest in Don Giovanni ook rappe
tempi, maar hij gaat nét niet over de
grens, die Karajan af en toe wel pas
seert. Het London Philharmonic Or
chestra zet zich voor hem - en Mozart
naar men mag aannemen - zeer in en
doet in rankheid van musiceren nau
welijks voor de Weense musici onder In
de bezetting van Don Giovanni zijn de
kwaliteitsverschillen tussen de solisten
groter dan by Von Karajan Bernd
Weikl iGiovannii en Gabriel Bacquier
(Leporelloi vormen een uitstekend duo.
Margaret Price is als Donna Anna de
stei van de set. Sylvia Sass is een wat
bleke Donna Elvira De uitvoering cu
muleert naar het slot en dat maakt me
de. dat de som van het geheel meer is
dan de verschillende delen
C.
FigaroVon Karajan. Wiener Philharmoni
kcr. koor van de weense Slaatsopera Jose
van Dam Figaro Ileana Cotrubax Sman
na j. Tom Krause graaf AlmavivaAnna
Tomotoa-Sifitow 'gravin, Frederica von
Stade CheritbinaiJules Bastin 1 Bartolo>.
Jane Berbié 1 MarctUinnHeinz Zedmk Ba-
sihoi Zollan Kelemen Antonio, Kurt Equi-
luz 1Don Curzioi. Christtane Berbaux Bar-
barinoi. Decca Dl32Dl,
Don Giovanni Solti. London Philharhionic
Orchestra. London Opera Chorus. Bernd
Weikl tGiovanni) Margaret Price IDonna
Anna 1. Stuart Burrows lOttavioi. Sylvia Sass
1ElviraGabriel Bacquier 1LeporelloiLucia
Popp 'Zerlinai. Alfred Sramek Masettoi
Kurt Moll iCommedatorei, Decca D162D4 1.
PZC/kunst 21
De groep Hoketus geeft morgenavond, zaterdag vanaf half negen een
uitvoering in het Kuiperspoorttheater te Middelburg. Op het programma
slaan Les Moutons dc Panurgue van Frederic Rzweski. Hoketus van Louis
Andriessen. Clapping Music van Steve Reich en Tarn Tarn van Diderik
Hagenaar
Hoketus zal worden gespeeld door de gehele groep en is gecomponeerd in
1975-1977 Het stuk duurt 45 minuten en geeft commentaar op de zoge
naamde Amerikaanse Minimal Music van rond de jaren '70 Groep en stuk
ontlenen hun naam aan de hoketus-techniek. waarbij verschillende groe
pen van) instrumenten om beurten één toon van een melodie of ritme spe
len Deze techniek is in het westen sinds de 15e eeuw niet meer in gebruik,
maar in verschillende'vormen van volksmuziek in Zuid Amerika en Afrika
ver ontwikkeld. De compositie is geschreven door Louis Andriessen. zater
dagavond één van de uitvoerenden in samenwerking met de andere leden
van de groep Het concert in de Kuiperspoort is georganiseerd door Jeugd
en Muziek
1foto Riemensi
IVIarien van Staalen (cello) en Frederic Meinders (piano) geven zondag
een koffieconcert in de foyer van de Concertzaal te Middelburg. Het pro
gramma van dit concert, dat om 11.30 uur begint, vermeldt onder andere
werken van Chopin. Beethoven en Rachmaninov.
Marien van Staalen (geboren in 1947) studeerde bij Jean Decroos aan het
Conservatorium van de Vereeniging 'Muzieklyceum' te Amsterdam.
Frédénc Meinders (geboren in 1946) studeerde bij Jan de Man aan het
Koninklijk Conservatorium in Den Haag De samenwerking tussen Marien
van Staalen en Frederic Meinders dateert van 1973. In 1977 werd het duo de
Johan Wagenaar-premie toegekend voor zijn uitvoering van Ort hels tweede
cellosonate Dit voorjaar is van de twee musici een eerste grammofoonplaat
uitgebracht
Ook het Nederlands Harpensemble is zondag te beluisteren tijdens een
koffie- en een sherryconcert.
s Ochtends is het ensemble vanaf 11.30 uur actief in de Muziekschool te
Hulst Uitgevoerd worden onder andere werken var. Bach. Danzi en Ibert
Het sheyry-concert wordt in Vlissingen gegeven Vanaf 16.30 uur brengt het
ensemble in het Vestzaktheater werken ten gehore van onder andere Mozart
en Schubert
Het Nederlands Harpensemble bestaat uit Joke Willing-Brethouwer iharpi.
Joke Vermeulen (altviool). Pieter Ode (fluit). Peter Thoma (viool) en Henk
Lambooy (violoncel)
In de Prins van Oranje le Goes is dinsdag 20 november de Zuid-Ameri
kaanse show 'Brasil Tropical' te zien. De show wordt vooral gekenmerkt
door kleurige decors, exotisch uitgedoste mulatten danseressen en ac
robatische dansers. Het geheel wordt omlijst door de muziek van een groot
orkest waarin ritme centraal staat. Hoogtepunt vormt de grote finale
'Carnaval in Rio', een ode aan het grote Braziliaanse feest. De voorstelling
in Goes begint om 20.00 uur en de organisatie is in handen van BSC.
Het Scapino Ballet geeft woensdag 21 november een voorstelling in de
Middelburgse Schouwburg. Op het programma staan vier balletten:
'Twee op een bank' van Henk Knaap. 1x3-2x39 van Fernand Daudey,
'Peter en de wolf van Robert Thomas en 'Impressies' van Job Sanders.
Het zal duidelijk zijn dal de titel niet alleen op een njatematische formule
slaat, maar op het aantal jongens en meisjes dat in dit ballet meedoet. De
Slavische dansen van Dvorak zijn niet alleen gebruikt als muzikale basis
van de choreografie, maar ook voor de geografische placering voor wat
betreft het folkloristische element
I m pressies
Het ballet 'Impressies' is een ballet, dat uit zeven deeltjes bestaat. Deze
deeltjes zijn geïnspireerd op schilderijen van Paul Klee. een duitse kun
stenaar. die in 1879 in Bern wgrd geboren en niet alleen schilderde, maar
tevens een grote muzikale begaafdheid bezat. Hij combineerde in zijn
w erk het beslaande, datgene wat men kan zien en het onbekende, dat uit de
gee->t van de schilder zelf komt.
De schilderijen van Klee zijn sprankelend van kleur en van compositie. r.:et
statisch doch ze kenmerken zich dOQr beweging. De speelse geest van Klee
kwam :r. zijn meeste werken duidelijk tot uitdrukking en wie het oeuvre van
Klee kent. hoeft het niet te verwonderen in Job Sanders een choreograaf te
ontmoeten, die door het werk van Paul Kiee gegrepen werd er. een aantal
schilderijen koos om deze m werkelijke bewegingen om te zetten
Toen de zwijgers gingen spreken
heet de nieuwe one-man show van
cabaretier Seth Gaaikema Don
derdag 22 november ts het pro
gramma te zien tn het Ledeltheater
in Oostburg Slagwerker Cor van
den Berg. bassist Due du Bois. gita
rist Jan Blok en pianist Henk van
Dijk verzorgen de muzikale bege
leiding. Seth 's show begint om 20.00
uur