Verantwoorde groei kan nodig zijn in belang eigen bevolking bcrcc Ongecontroleerd parkeren Veerse Meer aan banden Ongelukken niet alleen schuld van tractoren [PZC/ provincie HERZIENING STREEKPLAN MIDDEN-ZEELAND: WIJZIGING ALGEMENE POLITIEVERORDENING Presentiegeld gemeentelijke commissies Commando-overdracht bij OCMA-Middelburg ZA. ,DAG 13 OKTOBER 1979 De voorzitter vande stichting koorschool de heer G. E, M van Waes aan het woord in de rk Maria MagdalenaM i f B RAMONDT VIT SCHOONDIJKE: SCHOONDUKE - Het feit dat er ongelukken gebeuren waarbij tractoren betrokken zijn is niet alleen de schuld van die bestuurders van de landbouwvoertui gen. Dat is de mening van de beer J. Ramondt uit Schoondijke. Ramondt is onder meer lid van de (lan delijke) commissie wegenverkeersvraagstukken van het landbouwschap en lid van de raad van bestuur van de stichting 'Inschrijving Eigen Vervoer'. „Als de au tomobilisten wat minder hard zouden rijden dan kwa men ze ook niet zo snel op de tractoren ar', is de mening van Ramondt. Volgens hem mogen de mensen er in een gebied als West- Zeeuwsch-Vlaanderen best rekening mee houden dat er, doordat de streek nu eenmaal een landbouwgebied is, bietenvervoer op de weg zit. Niet alle landbouwers ma ken gebruik van vrachtwagenbedrijvren, omdat ze zelf geld kunnen verdienen als ze met de tractor heen en weer naar Sas van Gent rijden. De bezwaren die Roman He- melsoet eerder deze week in de PZC opnoemde over de verkeersonveiligheid bij Driekwart in de tijd van het bietenvervoer houden volgens Ramondt niet helemaal steek. „Het voorstel om via polderwegen te rijden met de tractoren is op dit moment ook niet helemaal uitvoer baar. Die ewegen zijn bijvoorbeeld te smal. Net zoals de ventweg langs de rijksweg tussen Oostburg en Schoon dijke". De snelheid van de tractoren, die ook volgens Ramondt vaak boven de toegestane 16 km per uur ligt, hoeft geen grotere onveiligheid als gevolg te hebben. „Die snelheid verhoogt de verkeersdoorstroming. Bovendien zijn de remsystemen zeker bij de nieuwe machines goed", zo redeneert Ramonai. Dat er hier en daar nog al eens wat aan de verlichting mankeert onderschrijft hij ten volle. Een strenge controle hierop is volgens hem op zijn plaats. Herkenbaarheid De kern van de moeilijkheden is volgens Jan Ramondt dat tractoren met aanhangers niet als zodanig herken baar zijn. „In de commissie zijn we daar al lang mee bezig. We denken aan een merkering met een driehoekig bord, alleen voor landbouwwerktuigen. Maar de minister van verkeer en waterstaat is nog moeilijker bereikbaar dan die van landbouw". Als de situatie overigens zo gevaarlijk is als men wil doen voorkomen dan vindt Ramondt het onbegrijpelijk dat er geen waarschuwingsborden langs de gewraakte route staan waarmee de aandacht op de zware bieten- transporten worden gevestigd. Inmiddels is het dan in de visie van Ramondt ook nog zo dat de langzamere tractors minder gevaar leveren dan de snellere vrachtwagens die langs Driekwart rijden, terwijl Hemelsoet met name tegen de tractoren uithaal de. „Volgens het reglement verkeersregels en verkeerste kens (RVV, artikel 1) is het zo dat ieder in gelijke mate aanspraak heeft op een veilig gebruik van de weg. Iede re weggebruiker dient zich zodanig te gedragen dat hij het overige verkeer niet in gevaar brengt of onnodig hindert. Laten we daar eens aan denken. En laten we als weggebruikers allemaal onze mentaliteit eens aanpas sen in de goede zin des woords". GOES - De direc teur van de Zeeuwse koorschool Evert Hei jblok heeft vrijdag de culturele prijs Goes 1979 ontvangen. Tijdens een kerkconcert in de r.-k. Maria Magdalena te Goes in het kader van het zilveren jubileum van de koorschool werd de bij de prijs behorende legpenning door de secretaris van de culturele raad Goes, dr. G. H. Buijssen aan de koorschooldirecteur overhandigd. neer Heijblok, heeft dat kunnen aan- Even later ontving de heer Heijblok nog een onderscheiding. En wel de gouden medaille voor muziek (bisdom Breda) van de Gregoriaanse vereniging. De voorzitter van de vereniging de heer P Kantrijn spelde hem de insignes op. De secretaris van de culturele raad ver telde in zijn toespraak dat de Zeeuwse koorschool met als belangrijkste rep resentant de heer Heijblok ruimschoots aan de criteria voldoet welke de cul turele raad aan de prijs stelt' ,,U bereikt een zeer hoog artistiek niveau, zowel nationaal als internationaal. Maar wat wij vooral belangrijk vinden is dat u voor de Goese samenleving van grote betekenis bent. De koorschool bete kent niet alleen zingen, maar ook het bijbrengen van karakter, discipline en verantwoordelijkheidsbesef. En u, me- passenet veranderde tijdsbeeld". De feestvierende koorschool werd door een rij sprekers gefeliciteerd. Pastoor Bastiaensen was van mening dat bij de koorschool vooral het geestelijk-, religieus- en menselijk vormen steeds hand in hand zijn ge gaan. Hij noemde dat een geweldige belevenis. Oud-deken en pastoor C. P. M. Holtkamp vond dat de koorschool alle kerkelijke diensten altijd uitste kend had begeleid. De heer F. Kusters sprak namens het gemeentebestuur van het St.-Willibrordcollege. Hij gaf een positief oordeel over de prestatief van de koorknapen binnen de school: „Zij tonen vaak wat meer initiatieven dan de gemiddelde leerling". Ook burgemeester mr. F. G. A. Huber ZEEGAANDE JACHTEN DEN HAAG - Zeegaande jachten zul len binnen afzienbare tijd aan strenge eisen moeten voldoen met betrekking tot de veiligheid alsmede de geoefend heid van de bemanningen. Op het mi nisterie van verkeer en waterstaat wordt gewerkt aan het opstellen van een nieuwe Scheepvaartwet, waar alle zeegaande schepen aan zullen moeten voldoen. Bovendien worden in de ontwerp-Bin- nenschepenwet soortgelijke eisen ge steld aan jachten met een lengte van 15 meter of meer die sneller kunnen varen dan 20 km per uur. Deze wet beperkt zich tot de binnenwateren, inclusiel Waddenzee en IJsselmeer, Dat antwoordt minister Tuijnman van verkeer en waterstaat op vragen van de CDA-Tweede-Kamerleden De Boer, Frinking en Couprie en de SGP'er Van Dis, naar aanleiding van de catastrofe rond de Fastnet-zeilrace ten zuiden van Engeland, waarbij in augustus 15 men sen omkwamen en vijf jachten zonken. Omdat de totstandkoming van deze wettelijke bepalingen nog wel enige tijd vergt, wordt, momenteel onderzocht oi niet in overleg met de watersportor ganisaties gekomen kan worden tot een uitgebreidere, betere voorlichting aan zeezeilers, alsmede informatie over uit rusting en constructie van hun sche pen. Ook wordt de mogelijkheid van een navigatieopleiding voor beman ningen onderzocht. GOES - Een verantwoorde groei, gro ter dan de natuurlijke toename, van de bevolking in Midden-Zeeland moet mogelijk zijn. Zeker wanneer dit ge zien de belangen van de eigen bevol king naar aard en omvang wenselijk af aanvaardbaar is. De intergemeentelij ke overleggroep herziening streekplan Midden-Zeeland schrijft dit in een reactie op de discussienota met uit gangspunten en doelstellingen voor de herziening van het streekplan. Onder een verantwoorde groei verstaat de overleggroep naast natuurlijke groei ook vestigingsoverschotten. De groep wil hier de nadruk op leggen omdat een tweetal doelstellingen in de discussienota aanleiding kunnen geven tot een eenzijdige benadering Deze twee doelstellingen pleiten voor het te gengaan van vestigingsoverschotten van mensen die wel in Midden-Zeeland komen wonen, maar er niet werken en voor het geleidelijk terugbrengen van de huidige vestigingsoverschotten. Onvoldoende komt hier naar het oor deel van de overleggroep tot uiting dat juist in het belang van de eigen bevol king een verantwoorde groei nodig kan zijn. De Intergemeentelijke overleggroep herziening streekplan Midden-Zeeland bestaat uit vertegenwoordigers van de verschillende colleges van burgemees ter en wethouders die zich met de ruimtelijke ordening in hun gemeente bezighouden. Ze hebben van gedachten gewisseld over de discussienota op ba sis van hun persoonlijke inbreng. De conclusies die ze hebben getrokken en de kanttekeningen die ze hebben ge maakt kunnen niet worden beschouwd als reacties van de verschillende ge meentebesturen. De brief met de reac ties van de overleggroep is naar de stuurgroep voor de herziening van het streekplan Midden-Zeeland gestuurd. Afschriften zijn verzonden naar de ge meentebesturen. Deze kunnen de con clusies en opmerkingen van de overleg groep als handvat gebruiken bij hun el- gen reacties op de discussienota. Bedrijfsvestiging De overleggroep is het eens met het uitgangspunt dat grotere bedrijven zich in het Sloegebied dan wel op een van de industrieterreinen bij Vlissin- gen, Middelburg en Goes behoren te vestigen. Maar dit mag niet als een ab soluut gegeven gehanteerd worden. Bij de beoordeling van een aanvraag voor een bedrijfsvestiging dient vol gens de overleggroep de voorkeur van het bedrijf zelf een rol te spelen. Na tuurlijk moeten ook factoren zoals de belasting van de wegen erbij betrok ken worden. De bedrijven in het Sloegebied worden als een gegeven aanvaard. Wel wordt geconstateerd dat de aanwezigheid van deze bedrij ven gevolgen heeft voor de omringen de woonkernen, iets wat aangepaste maatregelen noodzakelijk maakt. De overleggroep vindt dat er uitermate weinig kans van slagen is om de werk gelegenheid in de dienstensector te bevorderen en voldoende vestigings mogelijkheden voor kantoren te scheppen. Wil er enig succes op dit punt zijn, dan is de inbreng van de pro vincie noodzakelijk. Bij het toestaan van recreatieve ont wikkelingen in gebieden waar land bouw en natuurbehoud op de eerste plaats staan, moet volgens de overleg groep worden opgepast dat de zaak niet uit de hand loopt. Vooral geldt dit voor het kamperen bij de boer. In een van de doelstellingen in de nota wordt gepleit voor handhaving en eventueel uitbrei ding van de belangrijke vogelbroedter- reinen en -kolonies in het streekplan- gebied. De overleggroep vindt dat met het oog op de landbouwkundige belan gen eerder naar beperking dan naar uitbreiding gestreefd dient te worden, De stelling dat er een oppervlakte grasland van voldoende grootte be houden moet blijven, wordt in strijd geacht met de wet op de ruimtelijke or dening, omdat hiermee wordt ingegre pen in de agrarische structuur. De deelnemers aan de overleggroep waren het met de samenstellers van de discus sienota eens dat het autoverkeer in woonwijken zoveel mogelijk beperkt moet worden, Ze meenden echter dat dit een onderwerp is dat niet in het streekplan thuishoort. Beperking van het autoverkeer is een zaak van de ge meenten, die er middels hun bestem mingsplannen wat aan kunnen doen. Ga eens over op COMBINATIE MODE verrassende resulk^ kijk eens bn Goes-Middelburg-VI k' van de gemeente Goes k«i:j rende stichting de hand sets; yt De heer Kantrijn van df jr' voor Gregoriaanse liedereni »l pleidooi voor het in stand ta i: (kerk)muziek. Hij noemde a p band enkele regels van de y schrijver Godfried Bomans m derstem in een hoge kerk lak! fcn wat er bestaat". Met dezer;, hij een lans voor de koorschoSJ m later dankbaar door de vooit m de stichting koorschool, Qk.[ |r W.AES EN DE GEÉREira ion opgenomen. De Zeeuwse b ja verdient een definitief bestac #ir tekent dat zowel de flnaneï k) aanwezig moet zijn als hetjt h( aan koorknapen, zo merkte^ w Het kerkconcert dat aan df lts r(* vooraf ging, raakte doorhtlf gg een beetje op de achte was de belangstelling voort |j uitvoering in het kader vul jji: leum groot. Uitgevoerd werden de werkt: >ni da Fidelis (orgel) van P.Whlil* tv temus Domino van D. Bruin ïr, verum van G. Fauré; Ave At xl Cor Jesu van H. Strategies Ett de Lamb van B. Britten;Mipfll G van H. Sumsion en GauderJlj gel) van S. Campbell. r* REIMERSWAAL q Zeggenschap ïiiL gemeenten bij F; inrichting van P Oosterschelde c KRUININGEN - In het bfbte stormvloedkering in de moil de Oosterschelde moeten dt| ten die aan de zeearm liggen.ee portie medezeggenschap 1(1 inbreng van de gemeenten bi zo groot zijn als die van depr Zeeland. De medezeggen! noodzakelijk, gelet op het te óok de gemeenten hebben bi|i en zorgvuldig beheer van it vloedkering. Dit uitgangspunt heeft heti bestuur van de gemeente Rfï vrijdag voorgelegd aan desltï van de PvdA, die zich liet ra over het gebeuren op en omi*i schelde. Burgemeester H Bz drukte dat er ten aanzien va heer van de Oosterschelöt-2 'pZEM-sltuatle' mag ontsta gemeenten vanwege het ra» saandeel van de provincie a een Inbreng („we mogenÜJda deringen een kopje koffie ken gen," zei burgemeester Boek) Het beheer van de Oosta stormvloedkering kwamnieti dens het overleg met de ixS van Reimerswaal aan de orde. dens gesprekken met verteas gers van de visserijorganisiï en de stichting Zeeuws tieorgaan voor natuur- lanésl milieubescherming werd f® gedachten gewisseld. Van de» Zevibel werd onder meerW gebracht dat sluiting van dei In de stormvloedkering w moet gebeuren bij (extra) W maar ook wanneer dat inM kan zijn van bepaalde visserj-* ten. De vertegenwoordigd' coördinatieorgaan vertolk® stuk van zaken een andere t PvdA-statenlid H. VenesaS klaarde dat de fractie er ras vanuit gaat dat de stormvloe® de Oosterschelde alleen ni* gesloten In geval van hoge»» den. Verder behandelt de Veerse gemeente raad nog voorstellen die ondermeer be trekking hebben op de uitbreiding van de straatverlichting in het zomer woningenterrein Breezand en aan de Fort den Haakweg, alsmede tot het plaatsen van een bari voor busreizigers aan de Veersegatdam. Kamervragen over situatie bij 'Diepvries Breskens' (Van onze Haagse redacteur) DEN HAAG - Het Zeeuwse VVD-twee- de kamerlid J. D. de Voogd vraagt zich af hoe het mogelijk is, dat er onder de personeelsleden van het visfileerbe- drijf'Diepvries Breskens' - voorname lijk Turkse vrouwen - een bijzonder hoog ziekteverzuim is. Hij heeft er vragen over gesteld aan staatssecreta ris De Graaf van sociale zaken. In een toelichting zegt de Voogd:„Het is een blamage dat de Turkse vrouwen als een soort moderne slavinnen daar naar Breskens worden vervoerd om zéér onaangenaam werk te doen". De Voogd basseerde zich op woensdag in de PZC gepubliceerde gegevens: het ziekteverzuim bij 'Diepvries Breskens', dat 170 personeelsleden telt, ligt zo rond de 43 procent, gemiddeld is dus leder personeelslid zo'n vier van de tien werkdagen ziek. Het WD-kamerlid vraagt de staatsse cretaris of dit ziekteverzuim inderdaad moet worden toegeschreven aan de ar beidsomstandigheden in het visfileer- bedrljf. Als dat zo is, welke maatregelen kan het ministerie dan nemen om wat aan die situatie te doen, vraagt De Voogd zich af. Hij wil ook weten of er in het recente verleden al overleg is ge weest met het ministerie om te komen tot een verbetering van het arbeids klimaat. Als het niet aan de arbeidsomstan digheden ligt, maar als de oorzaken van het ziekteverzuim elders moeten wor den gezocht, dan wil De Voogd ook we ten waar die oorzaken liggen en wat er aan gedaan kan worden. VEERE - Met een wijziging van de Algemene Politieverordening willen b en w van Veere het steeds toenemend verschijnsel van het voor anker gaan en blijven liggen van een groot aantal vaartuigen bij de officiële lig- en ankerplaatsen in het Veerse Meer de kop indrukken. In een voorstel daartoe aan de gemeenteraad deelt het Veerse college mee dat de rijkspolitie te water de laatste tijd heeft geconstateerd dat het steeds meer voorkomt dat eigenaren van scheepjes zomaar ergens een plaatsje op het Veerse Meer kiezen om daar voor anker te gaan en vervolgens hun vaartuig daar onbeheerd achterlaten. Met het wijzigen van een artikel uit de APV hoopt het college dit 'ongecontroleerd parkeren te water' te kunnen tegengaan. Het dagelijks bestuur van het Recreatieschap Het Veerse Meer had de gemeenten rondom het meer om een dergelijke stap verzocht. Mocht de Veerse gemeenteraad met het voorstel van b en w, dat in de vergade ring die woensdag om twee uur in het stadhuis begint aan de orde komt, ak koord gaan dan zal het in het vervolg verboden zijn om langer dan 24 uur lig- of ankerplaats te hebben op die gedeel ten van het meer die daarvoor in aan merking komen, terwijl bovendien het verschijnsel zal worden tegengegaan dat de eigenaar yan een vaartuig zijn boot even verplaatst en vervolgens de oude ligplaats inneemt en er weer voor 24 kan blijven liggen. B en w denken deze vorm van 'langparkeren' zo tegen te gaan: 'Wanneer met enig vaartuig binnen 24 ankerplaats wordt ingeno men of ligplaats wordt ingenomen op een plaats gelegen op minder dan 150 meter van de vorige ankerplaats of lig plaats, wordt het geacht niet te zijn verplaatst'. Het oneigenlijk gebruik van de openba re verpozings- en aanlegsteigers langs het meer was het recreatieschap al lan ger een doorn in het oog. Het schap had b en w dan ook verzocht om passende maatregelen in deze te nemen DEN HAAG (ANP) - De gemeenteraad krijgt de bevoegdheid zelf aan te geven van welke gemeentelijke commissie de leden, die geen raadslid zijn, een recht op een presentiegeld zullen heb ben. Dat is de kern van een wetsontwerp, door minister Wiegel van binnenlandse zaken bij de tweede kamer aanhangig gemaakt. Het voorstel betekent een wijziging van het thans geldend sys teem waarbij gemeenten genoodzaakt werden aan een ruim scala van com missies met niet-raadsleden een pre sentiegeld uit te keren. Een en ander betekende een zware en gedeeltelijk ongewenste financiële belasting, waar aan door de nu voorgestelde wijziging kan worden tegemoet gekomen. CBTB praat over ruilverkaveling Oost-Zeeuwsch- Vlaanderen TERNEUZEN - De kring Oost- Zeeuwsch-Vlaanderen van de Chris telijke Boeren en Tuinders Bond (CBTB) gaat de leden binnenkort voor lichten over de mogelijkheden en wen selijkheden van een ruilverkaveling ten oosten van het kanaal Temeuzen- Gent. Dat zal vermoedelijk gebeuren in de eerste ledenvergadering, die eind november wordt gehouden. Overigens verkeren de besprekingen over de ruilverkaveling nog in een zeer pril stadium. In het voorjaar hebben de besturen van de drie boerenorganisa- ties (ZLM, CBTB en NCB) zich in alge mene zin over ruilverkaveling laten voorlichten. Daarbij werd afgesproken dat iedere organisatie met de eigen le den om tafel zou gaan zitten om over de ruilverkaveling van gedachten te wis selen. REGELS VOOR VEILIGHEID De recreanten langs en op het Veerse Meer zullen verder rekening moeten houden met de omstandigheid dat een zeer recreatieve bezigheid als het bar becuen in de toekomst aan banden zal worden gelegd. De reden voor deze be perkende bepaling is dat het recrea tieschap Het Veerse Meer heeft laten weten dat ten gevolge van het bar becuen door recreanten brandplekken zijn ontstaan in de bodembegroeiing van het Aardbeieneiland. Vuurtje sto ken, bakken en braden is, als de raad met een voorgestelde wijziging van de brandveiligheidsverordening in de gemeente instemt, straks op dat Aard- beienland zal worden voorkomen. De Dienst der Domeinen, die het be- heersrecht over het Aarbeienciland heeft, kan door het plaatsen van bord jes met 'Verboden Toegang' in principe mensen van het eiland weren, maar b en w van Veere achten dit in overleg met het recreatieschap niet voldoende. Daarom zal ook de brandbeveiligings verordening worden aangepast. OVERSTE STEFFERS OPVOLGER MIDDELBURG - Tijdens een bijeen komst in de GeneraalMajoor Berg- huijskazerne te Middelburg heeft luitenant-kolonel der militaire ad ministratie M. Sturm vrijdagmiddag het commando over het Opleidings centrum Militaire Administratie, het Kazernecommando Middelburg en het Centraal Betaaibureau Koninklijke Landmacht/Koninklijke Luchtmacht overgedragen aan zijn opvolgers, luitenantkolonel drs. H. Steffcrs. Overste Sturm heeft ruim drie jaar in Middelburg als commandant van het OCMA gewerkt. Bij de commando overdracht waren de leden van de staf van het OCMA en de in Middelburg en Ossendrecht in opleiding zijnde mili tairen aanwezig. In zijn afscheidstoespraak maakte overste Sturm melding van een aantal- veranderingen die de laatste jaren bij het opleiden van de leden van de mili taire administratie zijn doorgevoerd en waarbij hij als commandant van het OCMAnauw was betrokken. In de drie Diefstal radio uit gebouw Loodswezen VL1SSINGEN - In het hotel van het Belgisch Loodswezen aan de Boule vard De Ruyter te Vlissingen is tussen donderdagmiddag en vrijdagmorgen een radio gestolen. De radio heeft een waarde van 189,-. De inbreker kon binnenkomen via een deur die vermoedelijk was blijven openstaan. jaar van zijn commando werd ook aan de huisvesting in de Middelburgse ka zerne heel wat verbeterd. Zijn ervarin gen uit de Middelburgse periode sa menvattend kwam overste Sturm tot de conclusie dat die 'één van de mooi ste, zo niet dé mooiste periode uit mijn militaire loopbaan is geweest. Ik zal de ze tijd hier in de Generaal-M&joor Berghuljskazerne niet snel vergeten' aldus de overste Sturm, die vervolgens zijn opvolger gelukwenste met zijn nieuwe functie en hem daarbij een spreuk van Jean de Bolsson in overwe ging gaf: 'De beste leraar is hij, die het meest van zijn leerlingen opsteekt'. Overste Steffers wees in zijn toespraak op de maatschappelijke veranderin gen, waaraan men ook binnen het OC MA niet is voorbijgegaan en die ook doorwerken in het opleidingssysteem. Hij prees de sfeer die er binnen en bui-] ten de diensturen bij de 'bakermat' van de militaire administratie is geschapen en meende dat de overste Sturm daar op centraal stelde 'dat de mens de or ganisatie bepaalt en niet omgekeerd'. Voor de periode waarin overste Steffens commandant van het OCMA is wees hij de militairen op de spreuk die in de raadszaal van het Middelburgse stad huis staat vermeld: 'Wie zal maken, dat niemand t zal laken? Later volgde in de kazerne nog een zeer druk bezochte receptie, waarbij gele genheid bestond afscheid te nemen van overste Sturm en kennis te maken met diens opvolger. Belgisch schip vast in Nauw van Bath RILLAND-BATH - Sleepboten van de Unie van Reddings- en Sleepdiensten (UNION) hebben vrijdagavond kort voor middernacht op de Westerschelde bij Bath het Belgische vrachtschip 'Fabiola Ville' vlotgetrokken. De 'Fabiola Vllle' 13.481 brt) eigen dom van de 'Compagnie Maritime Bei ge'. liep om 21.25 uur aan de grond In de Westketel net buiten het vaarwater. Eerder vrijdagavond was het schip, geladen met stukgoed, uit Antwerpen vertrokken. Aanvankelijk zag het er naar uit dat met pogingen om het schip vlot te trekken gewacht moest worden tot hoog watervanochtend, zaterdag. De Union-sleepboten Schelde 4, Presl- dent Gerling, Laurent Letzer, Annick Gerling, Marg Gerling en Jerome Let zer slaagden er echter al omstreeks kwart voor twaalf in de 'Fabiola Vllle' los te trekken. Het schip ging vervoL gens voor anker in het Middelgat bij Hansweert. Daar zal worden bekeken of het schip is beschadigd. Advertentie Enkele minuten van het centrum 800 mZ kantoor-efficiency met een compleet overzicht van ons uniek assortiment KANTOORMACHINES, MEUBELEN, PLAN- en OPBERGSYSTEMEN, TEKENMACHINES en vele kleine kantoorartikelen. U bent van harte welkom aan de Dampoortweg 29 te Middelburg. (Altijd parkeerruimte voor de deur).

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1979 | | pagina 14