Blauwdruk voor het namaken
van een Volkswagen Golf
'AW Volkswagen Golf.
Sommigen maken naam,
ancfenen maken na
28
PROVINCIALE ZEEUWSE COURAN I
VRIJDAG 22 SEPTEMBER 1978
Ziehier de enige echte Volkswagen Golf, ten
voeten uit. Een onthullend spiekblad voor al die lieden
die menen dat succes copieerbaar is. Ze mogen wat
ons betreft hun gang gaan, waarbij wij ze wel willen
waarschuwen dat spieken nog een hele kunst is. Dat
blijkt dagelijks als we al die quasi-Golfs, pseudo-
Golf s en bijna-Golf s op de weg tegenkomen. Onge
twijfeld allemaal best aardige auto's die er vaak
uitstekend uitzien en die zeker hun kwaliteiten hebben.
Toch is en blijft er maar één echte Volkswagen
Golf. Iets dat u onmiddellijk zelf kunt constateren, als
u een kritische proefrit maakt. Waarbij u de Volks
wagen Golf de tijd geeft om al z'n rijkwaliteiten
breeduit te etaleren. Rijkwaliteiten die niet alleen met
wegligging te maken hebben (inderdaad, voorwiel
aandrijving!), maar ook met de stille, opvallend
soepele motor. Verrassend ook, die lichte, directe
besturing, waarmee de Volkswagen Golf zich snel
en wendbaar door het stadsverkeer laat manoeu
vreren. Het diagonaal gescheiden tweekrings rem-
systeem en de zelfcorrigerende stuurinrichting zijn
typische staaltjes van vooruitstrevend technisch
denken. Waarbij primair aan uw veiligheid is gedacht!
De echte Volkswagen Golf herkent u ook aan
z'n zorgvuldige afwerking, z'n soliditeit, z'n lakwerk.
Allemaal punten die hem bij inruil in dank
worden afgenomen. Want z'n inruilwaarde is uitge
sproken hoog. Betrouwbaarheid heeft-ie van huis uit
meegekregen. Een ochtendhumeur is hem als vlotte
starter onbekend. En dat-ie super loopt op normale
benzine en daarbij nog erg zuinig, is weer één van
die kleine toegiften die z'n grote succes verklaren.
Allemaal punten waarvan wij nog moeten zien
dat ze verbeterd kunnen worden. Wat niet betekent
dat u daarop moet wachten. Per slot kunt u zich van
een originele Volkswagen Golf verzekeren.
Uw dealer voor Volkswagen en Audi staat
in voor z'n echtheid.
Solide veikgheidskooj-constructie met door de
rpute 'tren kende kreukelzqnes. De speciale
>i-cor struct e maakt dat ingeval van
norrgf ilulcd rdeurerrniéfopen-Ij
ngen of kk mmen. ryö&fc*-
ele^rofc rese opgei
-Da 3rdo< >r-ont staat
harde lakbag. De k
daarvan-draagt bij
De nieuwe;
slnkewielophar
jolksv^agen Gc
onafhank(
geeft de V
combinatie met de spe
en vborwfelaarïdrijvimi
■munjende wegl gging.
Valt ééh van
iwee remcirc
uit, dan remt de
auto altijd no ^op.
één voor- èn
achterwiel!
Un ek is de zelf-corri-
*endé stuurinrichting die bij
inwerken van ongelijke
De belang ijkste |bediönings
alomAnlAh 7nn-cnAl fp horpilfpn
CIClTlCl Itt^ï I £-'[* J 1^.1 IC uuru^CI
zonder her stuu los té laten.
Het-dashboordjs-Qverzichtelijk
en niet ref ecterend.
krachten op qe voorwielen
afzonderlijk, voor een recht
lijnige vertraging zorgt.
Veilig idee voor hef gevcjl u 'i
stukje b^rm pakt: de
Volkswagen Golf gaat altijd
koersvast rechtdoor!
De vporstpelen zijn
anatomisch gevormd. Rug-
linnen! En c
derde of
ruststand
-Automate
zijn stand<
VOLKSWAGEN GOLF
dan klapt u gewoonjde
bank weg eh de bagag
Huimtej van 3501 Wordt
VIER PERSOONS
COMPACT
VOLKSWAGEN
Volkswogen GoK Prip v.a. f 13.069,- (Prijzen
N„ af L iusden,