Blauwdruk voor het namaken van een Volkswagen Golf 'AW Volkswagen Golf. Sommigen maken naam, ancfenen maken na 28 PROVINCIALE ZEEUWSE COURAN I VRIJDAG 22 SEPTEMBER 1978 Ziehier de enige echte Volkswagen Golf, ten voeten uit. Een onthullend spiekblad voor al die lieden die menen dat succes copieerbaar is. Ze mogen wat ons betreft hun gang gaan, waarbij wij ze wel willen waarschuwen dat spieken nog een hele kunst is. Dat blijkt dagelijks als we al die quasi-Golfs, pseudo- Golf s en bijna-Golf s op de weg tegenkomen. Onge twijfeld allemaal best aardige auto's die er vaak uitstekend uitzien en die zeker hun kwaliteiten hebben. Toch is en blijft er maar één echte Volkswagen Golf. Iets dat u onmiddellijk zelf kunt constateren, als u een kritische proefrit maakt. Waarbij u de Volks wagen Golf de tijd geeft om al z'n rijkwaliteiten breeduit te etaleren. Rijkwaliteiten die niet alleen met wegligging te maken hebben (inderdaad, voorwiel aandrijving!), maar ook met de stille, opvallend soepele motor. Verrassend ook, die lichte, directe besturing, waarmee de Volkswagen Golf zich snel en wendbaar door het stadsverkeer laat manoeu vreren. Het diagonaal gescheiden tweekrings rem- systeem en de zelfcorrigerende stuurinrichting zijn typische staaltjes van vooruitstrevend technisch denken. Waarbij primair aan uw veiligheid is gedacht! De echte Volkswagen Golf herkent u ook aan z'n zorgvuldige afwerking, z'n soliditeit, z'n lakwerk. Allemaal punten die hem bij inruil in dank worden afgenomen. Want z'n inruilwaarde is uitge sproken hoog. Betrouwbaarheid heeft-ie van huis uit meegekregen. Een ochtendhumeur is hem als vlotte starter onbekend. En dat-ie super loopt op normale benzine en daarbij nog erg zuinig, is weer één van die kleine toegiften die z'n grote succes verklaren. Allemaal punten waarvan wij nog moeten zien dat ze verbeterd kunnen worden. Wat niet betekent dat u daarop moet wachten. Per slot kunt u zich van een originele Volkswagen Golf verzekeren. Uw dealer voor Volkswagen en Audi staat in voor z'n echtheid. Solide veikgheidskooj-constructie met door de rpute 'tren kende kreukelzqnes. De speciale >i-cor struct e maakt dat ingeval van norrgf ilulcd rdeurerrniéfopen-Ij ngen of kk mmen. ryö&fc*- ele^rofc rese opgei -Da 3rdo< >r-ont staat harde lakbag. De k daarvan-draagt bij De nieuwe; slnkewielophar jolksv^agen Gc onafhank( geeft de V combinatie met de spe en vborwfelaarïdrijvimi ■munjende wegl gging. Valt ééh van iwee remcirc uit, dan remt de auto altijd no ^op. één voor- èn achterwiel! Un ek is de zelf-corri- *endé stuurinrichting die bij inwerken van ongelijke De belang ijkste |bediönings alomAnlAh 7nn-cnAl fp horpilfpn CIClTlCl Itt^ï I £-'[* J 1^.1 IC uuru^CI zonder her stuu los té laten. Het-dashboordjs-Qverzichtelijk en niet ref ecterend. krachten op qe voorwielen afzonderlijk, voor een recht lijnige vertraging zorgt. Veilig idee voor hef gevcjl u 'i stukje b^rm pakt: de Volkswagen Golf gaat altijd koersvast rechtdoor! De vporstpelen zijn anatomisch gevormd. Rug- linnen! En c derde of ruststand -Automate zijn stand< VOLKSWAGEN GOLF dan klapt u gewoonjde bank weg eh de bagag Huimtej van 3501 Wordt VIER PERSOONS COMPACT VOLKSWAGEN Volkswogen GoK Prip v.a. f 13.069,- (Prijzen N„ af L iusden,

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1978 | | pagina 28