Havenschap Vlissingen akkoord
met groenplan industriegebied
Ontwerpovereenkomst voor bestrijding
van rampen op Westerschelde is klaar
TROUWT!
Frans schip vast op glooiing
van binnenvaarthaven Terneuzen
TEMI SCHIET BOOTJE IN
MOEILIJKHEDEN TE HULP
r
HavenschapTerneuzen
verkoopt grond Sas
aan de Suiker Unie
almanak
Fietser onwel
en overleden
Berging van
ARM 16 duurde
de gehele nacht
Wedgwood
DONDERDAG 16 DECEMBER 1976
GROENBEPLANTING VAN ONGEVEER 60 HECTARE
DISCUSSIES OVER
VERPACHTING VAN
HET JACHTRECHT
VLISSINGEN - De Raad van Bestuur
van hel Havenschap Vlissingen is
woensdag akkoord gegaan met het
groenplan voor het industriegebied
Vlissingen-Oost. Men stemde er mee in
dat tussen het dagelijks bestuur van
het havenschap en de gemeente Borsele
overeenstemming is bereikt dat de to
tale oppervlakte voorgroenbeplanting
ongeveer 60 ha.a. zal bedragen. In prin
cipe werd goedgekeurd dat het haven
schap 907f zal vergoeden van de kosten
van groenaankoop en groenaanplant
bij de dorpen Nieuwdorp. 's-
Heerenhoek. en Borssele tot een maxi
mum van vijf miljoen gulden. Dit om de
industreicomplexen in Vlissingen-Oost
door middel van groenaanplan aan het
oog van de inwoners dezer kernen te
onttrekken.
Het is de bedoeling dat de groenvoor
zieningen bij deze dorpskernen, ook al
liggen die niet aan het industriegebied
aangesloten, wél deel zullen uitmaken
van het bestemmingsplan. In de prak
tijk zal heter op neerkomen, dat de ge
meente de aankoop van grond en aan
plant ter hand neemt, en dat het haven
schap de kosten daarvan aan de ge
meente vergoedt. Ter zitting kwam ovet
Gesprek tussen
vakbond en Olau
Line voortgezet
VLISSINGEN - De vakbonden en de di
rectie van de Olau Line in Vlissingen
hebben woensdag hun besprekingen
over de reorganisatie bij deze scheep
vaartmaatschappij weer voortgezet.
Noch directeur H. A. J. Lobbe, noch de
honden wilden veel mededelingen
doen.
„In dit stadium van overleg ook met
onze leden, dat nog aan de gang is. bren
gen we liever nog geen standpunt naar
buiten," aldus districtsbestuurder Kof
fermans van de vervoersbond CNV, die
als woordvoerder fungeerde.
Directeur Lobbe zei dat het woord 'reor
ganisatie' te groot is voor de maatrege
len. die bij de Olau Line moeten worden
getroffen. „Het gaat slechts om enkele
interne verschuivingen, overplaatsin
gen naar andere afdelingen," zei hij. De
directeur wilde nu niet zeggen of het al
dan niet tot ontslagen zou komen. De
besprekingen tussen Olau en de vak-
oonden zouden vandaag - donderdag -
worden afgerond.
Amnesty International
Goes houdt jaarlijkse
kerstkaartenactie
GOES - Zaterdag 18 december staat de
afdeling Goes van Amnesty Internatio
nal tussen 10.00 eii 16.00 uur met een
stand op de Grote Markt (bij het lunch-
café 'Het Stadhuis'i. Er zijn onder an
dere briefkaarten te koop, die verzon
den worden aan tientallen politieke ge
vangenen in de wereld. Dat gebeurt in
het kader van de jaarlijkse groelenactie
van Amnesty International.
i ADVERTENTIE)
PriniaDonna,
Corsetterie Mode
voor de volslanke
elegantevrouw.
Segeersstraat 64 - Middelburg
tel. 01180-13560
ZEEUWSE
Breuken
Het Middelburgse meisje liad aan
dachtig gevolgd hoe haar broer-een
paarjaar ouder-in de weer was met
het berekenen van enige breuken.
Haar moeder zag het en snelde even
ter welwillende assistentie toe. Het
ging om de oplossing van het vraag
stuk hoeveel een min driekwart is
„Kijk", sprak de moeder, „nou neem
ik een appel en die snijd ik in vier
stukjes".
Ze deed het.
..Nou geef ik drie stukjes aan jou. die
geef ik weg. Dan is er nog eén stukje
over en dat is dan de uitkomst".
Het meisje keek haar even ernstig
aan en sprak:
„Nee, hoor. Dat krijg jij van me. Jij
hebt nog niets".
Dat wordt later vast een onbaatzuch
tig lid van onze samenleving
De maatschappij heeft d 'r nodig.
deze materie nog een brief binnen van
het gemeentebestuur van Borsele.
waarin werd gesteld dat de 60 ha uit het
groenplan uitgangspunt zijn voor de
groenaanplant. maar dat dit niet in
houdt dat zonder meer met alle andere
groenaanplant wordt ingestemd Ook
werd erindebriefop gewezen dat het in
eerste instantie de gemeenteraad is. die
door middel van een bestemmingsplan
zal vastleggen waar het groen dient te
komen.
Burgemeester G. H. E M van Waes van
Borsele had overigens geen bezwaar
tegen de 60 hectare als uitgangspunt en
het principe van 90*5 kostenvergoeding
door het havenschap. Maar hij keek wel
wat aan tegen een vast maximumbed
rag van 5 000.000. Havenschapsvoor
zitter gedeputeerde A J Kaland gaf toe
dat het nog wel enige jaren oon duren
eer men die vijf miljoen zou kunnen ge
bruiken: „We hebben wel een maximum
nodig om te weten waar we aan toe zijn,
maar we moeten wel praten over een in
dexering van die 5 miljoen in verband
met de inflatie.'' Dat vond de raad van
bestuur ook redelijk. In die zin werd het
voorstel dan ook aangenomen De Vlis-
singse wethouder G. J. A. M. Adan
pleitte voor inschakeling van de sociale
werkplaats bij de aanleg van de groen
stroken. „Die krijgen een kans", zegde
de heer Kaland toe.
1 dvi escom m issie
De Raad van Bestuur aanvaardde ook
het concept-reglement voor de Advie
scommissie uit het bedrijfsleven voor
het Havenschap Vlissingen. „Niet alle
werknemers-afgevaardigden waren
aanwezig bij de besprekingen met de
adviescommissie over dit onderwerp,
waarover volledige overeenstemming
werd bereikt", bekende de heer Kaland
op een vraag.
Hierbij werd gedoeld op het feit dat de
afgevaardigden van NW en NKV des
tijds de commissie hebben verlaten,
„maar ik heb 't idee d at dit wel weer goed
komt", verklaarde de havenschaps
voorzitter optimistisch. Als lid van de
advies-commissie bedrijfsleven werden
vervolgens benoemd de heren drs. C.
Hartog. directeur van de KMS te Vlis
singen, en de heer ir. J. van Heel. direc
teur van Hoechst te Vlissingen.
Jaclu
De verpachting
het jachtrecht op
hel grondgebied van liet havenschap
per 1 maart 1977 riepemgediscussieop.
Het dagelijks bestuur had een voorstel
ingediend ingaande 1 maart 1977 dal
jachtrecht te verpachten bij openbare
inschrijving.
Aanleiding daartoe was het leit dat een
Zeeuws particulier een bod had gedaan
ƒ30.000 te betalen voor het jachtrecht
"op liet hele gebied, een bedrag aanzien
lijk hoger dan tot nu toe was ontvangen.
De algevaardigde van het ministerie
van economscihe zaken drs. Dirken
vond die openbare inschrijving maar
'een slechte zaak'. „Dan heelt men geen
zekerheid wie er gaat jagen. We moeten
degenen die nu al het jachtrechthebben
dat niet op 'n ordentelijke wijze afme*
men." Ook burgemeester Van Waes van
Borsele zag er veel in om het jachtrecht
met de huidige jagers te continueren.
Daarom nam het dagelijks bestuur dit
voorstel maar terug om het eens nader
te bekijken.
Bij het begin van de vergadering deelde
voorzitter Kaland mee dat er een brief
«vas binnengekomen van het Coórdina-
tieorgaan voor milieu- en natuurbe
scherming in Zeeland over een even
tueel vestigen van een vuilnisstort
plaats bij Rammekens, als de huidige
stortplaats voor Midden-Zeeland in het
Sloegebied vol zou zijn. „Er beslaat nog
geen enkel voornemen voor storten bij
Rammekens". aldus de heer Kaland.
„Datis nog in studie." Voorgesteld werd
het Coordinatieorgaan zulks te berich
ten.
wc
Er is overeenstemming met de credi
teuren van de Zeeuwse Off-Shore Com
binatie over de afwikkeling van de sur
séance van betaling. Dat kost het ha
venschap wel een bedrag van 30.000
(vooornamelijk terreinhuuri „maar wij
hebben ons niet harder willen opstellen
in verband met de voortzetting van dat
bedrijf en de daaraan verbonden werk
gelegenheid voor 70 mensen", deelde
havenschapsvoorzitter Kaland inee.
Hij zei verder hiervoer dat de aandelen
van de ZOC nu in handen zijn van
Troost-Pemis, en dat de directeur ge
handhaafd zou blijven met een tweede
directeur naast zich. „Wij houden wél de
vinger aan de pols, opdat ons dit geen
tweede maal zal overkomen", zei de heer
Kaland na vragen uit de vergadering,
Hij had ook nog meegedeeld dat de NV
Haven van Vlissingen tegen net Haven
schap Vlissingen een rechtsgeding had
aangespannen vanwege een menings
verschil over het betalen van onder-
houdsbelastmg door de haven en het
betalen van rekeningen doorliet haven
schap.
(itlSOfïsldif
Tijdens dc rondvraaag wees wethou
der Adan s an Vlissingen op de artike
len die er met medewerking van de heer
J. Bannink in vakbladen als hel 'Dag
blad voor de Scheepvaart' waren ver
schenen over de onveiligheid bij het
gebruik van gasopslagtanks in de ha-
en van Vlissingen-Oost. De lieer Adan
distantieerde zich scherp van deze ar
tikelen „en ook 't betrokken perso
neel. dat zich niet kan verweren, acht
zich door deze artikelen gegrepen", al
dus de heer Adan.
De heer Kaland had ook geconstateerd
dal er bij de werknemers in Vlissingen-
Oost geen instemming was met de arti
kelen over de zogezegde onveiligheid:
„De mensen voelen zich inderdaad ge
pakt." Havenschapsdirecteur Van Ko
nijnenburg verklaarde dat de heer
Bannink-njksloods en voorzitter van de
VMZ er kennelijk geen behoefte aan
heeft zich om nadere informatie over de
veiligheid bij de gasopslag in
Vlissingen-Oost tot. het. havenschap te
wenden, waar hij overigens alle infor
matie kan krijgen. De heer Kaland
raadde aan om een redacteur van de
vakbladen uit te nodigen om kenbaar te
maken hoe het havenschap de veilig
heid in Vlissingen-Oost ziet.
OORZAAK: PLOTSELING OPKOMENDE MIST
TERNEUZEN - Het Franse binnen
vaartschip 'Alclau' uit Rijssel is
woensdagmorgen, om omstreeks
half elf, omhoog gelopen op de
glooiing aan de oostkant van de
binnenvaarthaven te Terneuzen. De
oorzaak hiervan was de zeer snel
opkomende dichte inist, waardoor
het zicht binnen enkele seconden
geheel wegviel.
Het schip was met 260 ton gerst op
weg naar Rotterdam naar Rijssel.
Twee sleepboten van de firma Mul
ler uit Terneuzen waren aanwezig om
het schip bij hoog water vlot te trek
ken, terwijl de 'Harmsen' van de ha
vendienst aanwezig was om de
scheepvaart in goede banen te lei
den. Ook had men voorzorgen geno
men indien het schip bij het vlot
trekken lek zou slaan. Dit was echter
niet het geval, omdat de 'Alclau' om
kwart over zeven woensdagmorgen
onbeschadigd werd vlotgetrokken
-BIEZELINGE - Dc 63-jarige fruitkwe
ker M. J. Verhuist uit Biezelinge is
woensdagmiddag, om omstreeks kwart
over drie, tijdens een fietstocht onwel
geworden en aan een hartverlamming
overleden.
De man was op weg naar de Schelde en
kwam net van het viaduct over rijksweg
58 afgereden, toen hij door een hartver
lamming werd getroffen. De door voor
bijgangers gewaarschuwde doktor Beije
uit Hansweert kon slechts de dood con
stateren De heer Verhulst was gehuwd
en had drie kinderen,
tADVERTENTIE
en wij doen de rest
Strandhotel - Vlissingen
Kerstconcert 'Mozart'
voor 'Vrederust'
YERSEKE - Dinsdag geelt de muziek
vereniging 'Mozart' haar jaarlijkse
kerstconcert voor de bewoners van het
bejaardentehuis 'Vredelust' en de be
woners van de bejaardenwoningen
'Bosburg'. De aanvang 19.30 uur.
I ADVERTENTIE)
VLISSINGEN - De sleper Temi IV van hel Vlissingse
sl$ap- en bergingsbedrijf Dijkhuizen heeft dinsdagnacht
rond twee uur een in moeilijkheden verkerend jacht op
de Noordzee Ibij Noordhinder» in veiligheid gebracht.
Het jacht, de omgebouwde kotter 'Geesje
..eefl hel bootje naar Vlissingen op sleeptouw genomen,
waar het tijdelijk binnen de sluizen is aangelegd.
De bedoeling ïs-zo maakte men woensdag bij Dijkhuizen
bekend - dat een andere Temi-sleper het jacht binnenkort
terug naar Vlaardingen zal slepen. De opvarenden van de
'Geesje van Eijk' hebben, toen hun machine dienst wei
gerde. een coaster voor hulp opgeroepen. Direct daarop
Vlaardingen. had machineschade opgelopen. De Temi IV schoot de firma Dijkhuizen ter hulp.
J Fraai shirt in sfeervolle kleur- l J;
k kombinaties Uni en ruitonQfl j-
Vanaf 49. g
LOIS, LEVI'S en BOBOS jeans SS
5 altijd in vele uitvoeringen en maten.
TERNEUZEN - De Raad van bestuur
van het Havenschap Terneuzen die
woensdag in Vlissingen vergaderde, is
akkoord gegaan met verkoop van
15.00.00 ha grond te Sas van Gent aan de
Suiker Unie. De Suiker Unie zou die
grond nodig kunnen hebben voor de
aanleg van vloeivelden, maar dan pas
als de onlangs aangelegde vloeivelden
vol zullen zijn. Als de Suiker Unie geen
vergunning zou kunnen krijgen voor dc
toekomstige vloeivelden, dan komt - zo
is bepaald de verkochte grond weer au
tomatisch in eigendom van het haven
schap. De Suiker Unie betaalt voor de
bedoelde gronden een prijs van 10 per
m2.
Het besluit tot deze grondverkoop werd
- niet zonder slag of stoot genomen. Ge
deputeerde J. stenvert, lid van de Raad
van Bestuur, zette wel even een vraag
teken bij dat terugverkopen van de
gronden als de Suiker Unie geen ver
gunning voor verdere aanleg van vloei
velden zou krijgen: „Wij zijn toch geen
grondhandelaren", merkte hij op. Maar
burgemeester C. Ockeloen van Terneu
zen tilde daar veel minder zwaar aan:
„Ik zie in deze transactie alleen maar
voordeel voor het havenschap".
Minister Lubbers
komt maandag
Havenschapsvoorzitter gedeputeerde
A. J. Kaland was het hiermee volledig
eens: „Je zou alleen nog kunnen zeggen
dat er een stukje grondspeculatie in zou
kunnen zitten", vond hij. Na enige dis
cussie ging de Raad van Bestuur dan
ook akkoord, met de bemerking dat bij
verdere transacties opgenomen zou
moeten worden dat door in eerste in
stantie het havenschap weer het terug
kooprecht te geven grondspeculaties
ook door de overheid uitgesloten zou
den zijn. De raad van Bestuur van het
havenschap Terneuzen ging ook ak
koord met uitgifte van grond op het ka
naaleiland te Sluiskil - plm. 6200 m2 -
aan de heer De Feyter voor een graan-
verwerkend bedrijf tot het jaareinde van
2006 tegen 'n erfpachtscanon van 1,75
per m2 per jaar. Eveneens verkreeg een
voorstel om de heer ir. J. O. van den
Meerschaut, onderdirecteur van de
NSM, te benoemen tot lid van de advie
scommissie bedrijfsleven, de goedkeu
ring van de Raad van Bestuur van hel
havenschap.
naar Zeeland
j Noordslraat 47. Terneuzen
Papegaaistraat 7, Goes
Jacobsslraal 18, Vlissingen
MIDDELBURG - Minister Lubbers
(economische zaken) komt maandag
voor een kort bezoek naar Zeeland. In
Middelburg zal hij overleg voeren met
het college van gedeputeerde staten
met het oog op een nieuwe periode van
regionaal economisch beleid, waar
voor begin volgend jaar een nota aan de
tweede kamer zal worden aangeboden.
Het. gaat om een kort bezoek 'zonder
agenda' in het kader van een 'tournee'
die minister Lubbers deze weken langs
alle provinciale hoofdsteden maakt. Na
Middelburg zal de bewindsman dezelfde
dag nog een bezoek brengen aan het
provinciaal bestuur van Limburg in
Maastricht.
WERKGROEP KOMT MET REEKS AANBEVELINGEN
VLISSINGEN - Personeel van het Be
rgingsbedrijf Van Den Akker uit Vlis
singen is de gehele nacht bezig geweest
met het lichten van het, na een aanva
ring gezonken, vissersschip ARM 16
(Lena Adriana). Volgens plan zou men
woensdagnacht bij stil tij de stroppen
met behulp van duikers van het be
rgingsbedrijf met staalkabels bevesti
gen.
Omdat het om een vrij zwaar schip gaat
was het de bedoeling om twee stroppen
aan de voor- en twee aan de achterzijde
te bevestigen. Verder zou men met be
hulp van een sleepboot proberen kabels
onder hetschip te brengen om te probe
ren het schip iets op te krikken.
Zodra het laag water was, zou men in de
nacht van woensdag op donderdag pro
beren het schip te lichten. Dit moest ge
beuren met de drijvende bok 'Taklift'.
Deze zou dan de Amemuiden 16 neer-
zet-tcn in de Sloehaven. waar men het
gat dat door de aanvaring is ontstaan
wil dichten, omdat men het vissersschip
drijvend wil opleveren.
Kijkavond
VLISSINGEN - Morgen - vnjdag-is het
van 18.30 tot20.30 uur op het bureau van
de politie te Vlissingen. ingang Brees-
traat, kijkavond van gevonden fietsen
en bromfietsen.
'DIRECTE LIJN
HAVENPOSTEN
EN HULPCENTRA
IS GEWENST'
GOES - De ontwerp-overeenkomst
voor de bestrijding van rampen in het
Westerscheldegebied is gereed. In die
overeenkomst zijn de lijnen uitgestip
peld. die gevolgd moeten worden bij
eventuele calamiteiten op de W'ester-
schelde en de daarmee verbonden wa
terwegen. De ontwerp-overeenkomst is
samengesteld door een speciale werk
groep. die in 1971 mede op verzoek van
de commissies hulpcentrum Noord- en
Midden-Zeeland en Zeeuwsch-
Vlaanderen door de toenmalige com
missaris van de koningin, mr. J. van
Aarlsen. in hel leven werd geroepen.
De werkgroep nad haar rapport al in
apnl 1974 klaar. Door wat vertragende
omstandigheden heeft, de huidige com
missaris van de koningin dr. C Boer-
tien. dit rapport pas in maart 1975 kun
nen aanbieden en bespreken met de be
trokken besturen en instanties. Tijdens
die bespreking bleek het wenselijk, het
rapport op enkele onderdelen nader te
bezien Maar nu ligt de ontwerp
overeenkomst dan eindelijk op talel De
overeenkomst zal besproken moeten
worden door de gemeentebesturen in
het Westerscheldegebied en door be
trokken instanties, zoals de BB. brand
weer. rijkswaterstaat, het loodswezen,
rijkspolitie en de rijkspolitie te water.
Daarna volgt de uiteindelijke vaststel
ling van de 'overeenkomst rampenbe
strijding Westerschelde'.
De werkgroep komt in de nota met een
hele reeks van aanbevelingen. De
werkgroep heelt onderzocht vanwelke
materiële voorzieningen mogelijker
wijs voor de rampen- en brandbestrij
ding op de Zeeuwse waterwegen ge
troffen zouden kunnen worden. De
werkgroep heeft onder meer gedacht
aan de stationering plaatsen op ver
schillende van speciale \aartuigen die
geschikt zijn voor de bestrijding van
grote scheepsbranden, hulpverlening
bij scheepsrampen en voor de bestrij
ding van grote olieveronlreinigingen.
De werkgroep heelt die gedachte echter
verworpen. De bouwkosten van een
dergelijk vaartuig moeten op minstens
twee miljoen gulden worden geraamd.
De aanzienlijke jaarlijkse onderliouds-
en personeelskosten moeten daar nog
aan worden toegevoegd. Bovendien
twijfelt de werkgroep aan hei nut van
dergelijke vaartuigen. Vaak wordt de
inzet ervan ernstig vertraagd door de
aanwezigheid van sluizen. Voorts moet
er rekening mee gehouden worden, dat
het transport over het water gemiddeld
drie tot vier keer langer duurt dan ver
voer over het land. Een oplossing zou
mogelijk gevonden kunnen worden in
de ontwikkeling van een amfibievoer-
tuig. dat geschikt is voor de brand- en
rampenbestrijding te water De werk
groep komt tot de conclusie, dat niet
gewacht moet worden op in de toekomst
mogelijke technische en financieel
haalbare ontwikkelingen. De werk
groep is van oordeel, dat er in eerste in
stantie een samenwerkingsverband tot
stand moet komen, om de bestaande
middelen in geval van nood op effec
tieve wijze te kunnen gebruiken.
Gevaarlijke stoffen.
Gelei up tie verscheidenheid aan che
mische producten, die met schepen
worden vervoerd, is het belangrijk dat
in noodgevallen direct advies van des
kundigen kan worden verkregen. De
erkgroep stelt oor. een overzicht te la
ten samenstellen van de gevaarlijke
stoffen, die regelmatig naar de in het
Westerschehle-gebied gevestigde in
dustrieën worden vervoerd. Verder
huldigt de werkgroep hel standpunt,
dat zowel op de Westerschelde als op dc
kanalen nabij de sluizen, prioriteit ver
leend moet worden aan een regeling
voor het aanwijzen van ligplaatsen
voor schepen, die gevaarlijke stoffen
vervoeren.
De werkgroep acht het gewenst dat de
havenposten in Hansweert en Terneu
zen een directe lijnverbinding krijgen
mei de hulpcentra in Goes en Terneu
zen. Dalzelfde geldt voor de 'verbin-
dingspost' in Vlissingen. Bij een calami
teit zal het radioverkeer met de particu
liere scheepvaart plaats moeten vinden
op het doorgaans druk bezette VHF-
kanaal. De werkgroep vindt dat dat
door de inspectie kustr en scheepsradio
van de PTT een 'calamiteitenkanaal'
aangewezen moet worden.
De werkgroep wijst erop, dat bij
scheepsrampen op de Westerschelde en
de Oosterschelde de slechte bereik
baarheid van de plaats van de ramp een
rol kan spelen. „Het gebruik van heli
copters kan hier een belangrijk hulp
middel zijn. zowel voor hel afvoeren van
slachtoffers als voor het transport, van
medische hulp. deskundigen en derge
lijke. Door de directeur van het loods
wezen in het district Scheldemond zal
hiervoor in overleg met de commandant
maritieme middelen Scheldemond een
onderzoek worden ingesteld naar de be
schikbare helicopter-landingplaatsen
in liet Westerscheldegebied."
Oliei erontreinis>intf
In het rapport wordt verder voorge
steld een speciale werkgroep in te stel
len om te onderzoeken, welke bestrij
dingsmiddelen het meest effectief zijn
bij olieverontreinigingen in de
Zeeuwse waterwegen. De werkgroep
zou ook de financiële consequenties
moeten onderzoeken, en bovendien
moet bekeken worden bij welke instan
tie de bestrijdingsmiddelen het meest
doelmatig kunnen worden onderge
bracht.
De werkgroep is van mening, dat het
gevaar voor het ontstaan van grote
scheepsbranden vooral aanwezig is op
plaatsen van concentraties van sche
pen, dus in havengebieden en bij sluis-
complexen Zowel door de betrokken
gemeenten als door de haven- of sluis-
beheerder zullen, naar de mening van de
werkgroep-voorzieningen getroffen
moeten worden, die mede aan de hand
van gezamenlijke oefeningen bepaald
kunnen worden.
De werkgroep wijst er tenslotte op. dat
het voor de organisatie van de rampen-
bestrijdingsregeling van grootbelang is,
dat er regelmatig oefeningen worden
gehouden. „Met name geldt dit voor de
communicatiemiddelen van de bij de
organisatie betrokken overheidsdien
sten."
ADVERTENTIE
Zet dit eens heel
overmoedig op uw
verlanglijstje.
VOOR AANLEG VLOEIVELDEN
C. OCKELOEN:
„TRANSACTIE
VOORDELIG"
MOERMAN
Walstr 94 - Vlissingen