Statencommissie komt niet tot advies over tracé leidingstraat Periode-Oreel gaf de Haven van Vlissingen een wereldnaam Provincie brengt nota openluchtrecreatie Bijna-aanvaring voor nieuwe schippers-serie in Terneuzen gefilmd Stelt u prijs op een onpartijdig verzekeringsadvies ^NSDAG2JUNn976 MOGELIJKHEDEN 'DE POEL'EN 'LANGS RIJKSWEG 58'NOG OPEN iADVERTENTIEi MIDDELBURG - De adviescommissie voor de streekplannen uit de staten van Zeeland is er dinsdagmorgen niet toe gekomen gedeputeerde staten een advies Ugeven over de keuze voor het tracé van de - toekomstige - pijpleidingen- jirook door West-Zuid-Beveland. Het gaat daarbij om een tracé of door hel Poelgebïed óf langs de rijksweg 58. In een vorige vergadering - maart 1975 - «igde de commissie naar hel tracé-rijksweg. Nu men dinsdag werd gec^nfron- Toek'OlïlSl U«rd met een aantal bezwaren en de - vooralsnog - ambtelijke reactie daarop. l*am men niet tot een uitspraak. Daarop stelde voorzitter mr. J. P. Boersma voor de commissie alle stukken van de voorbereidende werkgroep in handen te ilellen voor nadere studie, en - na overleg in de fractie - weer op deze zaak lenig te komen in de vergadering van vrijdag 6 augustus. dingstrook gehouden En waarom kiest men voor West-Zuid-Beveland de rijksweg en voor oostelijk Beveland niet?" ADVIES UITGESTELD TOT DE VERGADERING VAN 6 AUGUSTUS flidens de discussie deed zich de ver warrende situatie voor, dat verschil lende commissieleden zich niet meer herinnerden, dat er van hun kant eer der een uitspraak over het tracé is ge daan: de notulen van de vergadering m maart 1975 moesten boven water sorden gehaald om het geheugen op te Irissen. Gedeputeerde Boersma wees cop, dat er aanvankelijk in de werk- noep. die het tracé bestudeerde, geko- Kfiisvoor De Poel. G.s. - zo zei hij - hebben toen laten weten, dat men ook ed onderzoek wilde naar het alterna te langs rijksweg 58. dat wel was ge noemd, maar niet bestudeerd. „Dat tracé is er tenslotte uitgekomen." zo zei mr. Boersma, Bij de behandeling van een aantal in gebrachte bezwaren maakte met name CDA-lid G. J. de Jager zich sterk voor een alsnog opteren van het zuidelijk tracé door De Poel „Er is in de werk groep talloze malen over deze zaak vergaderd." hield hij het gezelschap voor „Men is er met uniform uitgeko men. De meest betrokkenen uit ver schillende landbouwkringen zaten wel op één noemer. In het ruilverkave- lingsgebied is er rekening met een lei- CEDEPUTEERDE VANGEESBERGEN: STUK KOMT NOG DIT JA AR UIT MIDDELBURG - Gedeputeerde staten tan Zeeland zullen nog dit jaar met een provinciale nota over de open luchtrecreatie komen. Dit stuk - zo is ie verwachting - kan dan volgend tourjaar in de staten van Zeeland «orden behandeld. Gedeputeerde A. L van Geesbergen - recreatie en 'tweede man' voor ruimtelijke orde- cisg- deelde dat dinsdagmorgen mee de adviescommissie uit de staten or de streekplannen, tijdens de be handeling van de verstedelijkingsno- kwam met zijn mededeling, nadat er uil de commissie was betoogd, dat de verstedelijkingsnota 'voor Zeeland weinig revelant is'. (L. A. M. Elenbaas iwdj en'vrij theoretisch is' (P. G. v. d. (cdai. Gedeputeerde mr J. P. B-ersmairaimtelijke ordening) wees er irirbijop. dat voor Zeeland de in het 'aar verwachte nota over de lande- ca gebieden onmisbaar is, maar dat té verstedelijkingsnota ook voor égovincie wel enkele hoofdlijnen fcaaigegeven. Toen de heer P. G. i d tee daarop informeerde of er «landt gedacht aan een landelijke rsoöenota, kwam gedeputeerde Va Geesbergen met de mededeling w Ka provinciaal stuk. Mr, Boersma was het niet helemaal as met de opvatting van wd- comrisaelid Elenbaas. dat de verste- tójimgsnota voor Zeeland 'van wei- Eg concrete betekenis' is. In dat ver wees hij op de landelijk gestimu- fcaie groei voor West-Brabant, de vsrtsöegenheid. die daar voor nodig is en de Brabantse gedachten aan een Eamerssaal- of Valkenisseplan. 'Wat ?aat Brabant doen en wat is daarvan tjroorbeeld de mvloed op Tholen of ïwaal?" zo vroeg hij zich at werd er uit de commissie van lende kanten - Elenbaas, Van feHade tppr) - op geattendeerd, dat Zeeuwse staten weinig voor deze feoea voelen en ze zelfs afwijzen, wisma: „Maar ik heb wel dp indruk, ei:Brabant er toch nog een beetje aan sissiioudt. Je kunt natuurlijk van Zee- ai wel gaan praten over de vraag ol K allemaal zo snel moet". Prognoses Op de vraag van de heer Van der Heide Vs aanijken tegen de prognoses wr de bevolkingsgroei, betoogde mr oersma: „Ik ben altijd geneigd prog- wf te relativeren. De vraag is: wat •Mi we zelf, waarheen willen we het PWproces leiden? Je weet, dat steden raa een industriegebied als het Sioe «n groeien evenals de kanaalzone dat daarvan ook een uitstraling p1 naar verschillende plattelands kern de omgeving. Het. gaat daar- orn Qe hoofdlijnen van het. beleid, voorstaat en of er dan in een be- :~°ePenode duizend of tweeduizend esen meer of minder dan volgens de kmng mag bijkomen, is onderweg Die bÜstelhng gebeurt in -Praktijk toch en je tast er je hoofd- het beleid niet. mee aan. Je p- 'i toch met meer duizend hectare De Klappers" winnaar district Zeeland UMif^ND*JKE Het herenteam Krabhendi'iJ1 'De ^'aPPers' te 'ditereen heeft voor de tweede vahetrfV? -endC keer de wisseibeker £nalewprt h "^1Zeelami gewonnen, De ütK=nnu J tegen het heren team Gewerd met 5-1 gewonnen. industrieterrein in één keer ontwikke len." De heer G. J. de Jager benadruk te, dat- in landelijk verband - verstede lijking altijd verlies van cultuurgrond inhoudt en pleitte ervoor om in bij- voorbeeld de Markerwaard ook ruimte te reserveren voor compensatie van dit grondverlies. De commissie ging ak koord met de notitie over de verstede lijkingsnota van de ambtelijke dien sten. Dit stuk zal - met het verslag van de vergadering - aan de minister wor den gestuurd in het kader van het overleg met de provincies over de nota. Van dc kant van de heren P. J. Hui- brecht tpvdal en W. v. d. Heide (ppri kwam de kanttekening, dat men uit planologische en landschappelijke overwegingen liever het rijksweg- tracé dan De Poel kiest. Gedeputeerde Boersma vond het zuidelijke Poel tracé voor dc strook „geen onredelijke oplossing, maar meende: „Bij een af weging van de belangen is er een dui delijk voordeel voor rijksweg 58. Wij kunnen nu niet zeggen hoe de ontwik keling in de toekomst zal zijn, maar als de strook moet uitgroeien tot een leidingstraat, kom je in De Poel in de problemen, terwijl je langs de rijks weg wel meer mogelijkheden hebt. Het gaat er mee om de beste oplossing voor de toekomst veilig te stellen." Als voordeel van De Poel noemde PPD-directeur dr. A. Adriaansens, dat er al een paar leidingen liggen, maar hij was het eens met mr. Boersma: ..Bij een verdere ontwiikeling. zeg tien. twaalf leidingen, wordt ae aantasting van De Poel een moeilijke zaak." Mei name de heren P. G. van den Bosse tcdai en L. A. M. Elenbaas (wdi opper den de mogelijkheid om nog eens alle voors en tegens van de tracés te bekij ken. waarna tot uitstel van de advise ring aan g.s. werd besloten- Eerder had de commissie er vrijwel al gemeen op aangedrongen om bij een leidingstrook de mogelijkheden van individuele leidingen elders minimaal te maken. Men toonde zich over die mogelijkheden zelfs 'verontrust'. „Er moeten toch wel verschrikkelijke zware argumenten zijn om ze uit de leidingstrook te houden en elders een leiding te laten maken," was de opvat ting. Mr. Boersma was het met die op vatting wel eens. Hij wees erop, dat éérst de gemeenten daaraan goedkeu ring moeten geven en dat dit daarna nog 'ter controle" bij de provincie komt: hij was bereid om dergelijke aanvragen in de adviescommissie voor de streekplannen voor te leggen. De gedeputeerde betoogde, dat men - bij een keuze voor het rijksweg-trace in West-Beveland - de bestaande leidin gen niet kan verplaatsen en wees e.-op. dat men via kruisingen van wegen en met name het Kanaal door Zuid- Beveland toch op hepaalde punten aan een tracéstuk vastzit. Zeeland in 1975 derde op nationale autolijst CBS VLISSINGEN - In Zeeland waren op 1 augustus 1975 ongeveer 86.000 perso nenauto's. Dat blijkt uil een onder zoek dat het Centraal Bureau voor de Statistiek 'dankzij de sanering van het kentekenregister van de Rijks dienst Wegenverkeer door de uitgifte van deel 3 van het kentekenbewijs voor het eerst sinds 1966 heeft kunnen doen'. Uit het onderzoek komt verder naar voren dat 261 van de duizend Zeeuwen in 1975 in het bezit waren van een auto. Zeeland lag hiermee landelijk op de derde plaats achter Drenthe met 275 auto's op de duizend inwoners. Het laagst was de autodichtheid in Fries land <232 per duizend inwonersi en Limburg <235 per duizend inwoners). CPJ Zeeland hield jaarlijkse sportdag GOES - De Zeeuwse Christelijke Plat telands Jongeren hielden de jaarlijkse sportdag te Goes. Op het programma stonden onder andere touwtrekken, voetbal, hardlopen en speerwerpen voor dames en heren. De uitslag luidt: 1. Bevelanden 26 pnt.. 2. Walcheren Nrd 20 pnt3. Zeeuwsch-Vlaanderen 18 pnt.. 4. Mid delburg 5 pnt., 5. Schouwen 4 pnt. Tevens werd de uitslag bekend ge maakt van de toneel-jury: 1. Walcheren-Noord. 2. Bevelanden, 3. Middelburg, 4. Schouwen-Duiveland. Bij de persoonlijke klassering kwam Foort Sandee als eerste uit de bus. 2e werd Marja Francke en op een ge deelde 3e plaats Jan Wattel en Jan Louwerse Onpartijdige verzekeringsadviseurs bestaan v;el degeiij<. 2 'namens een bepaalde maatschappijmaar zijn volkomen helpen u aan de verzekering die ii nodig heeft. U vindt ze v sticker op deur of ruit ziet. Stap er eens binnen. (puolikdtie var, Detra-llcyd. die vind! dai u geen Ds. M. H. Strating met emeritaat MIDDELBURG - Ds. H. M. Strating die werkzaam is op het Hervormd Kerkcentrum (in het bijzonder voor de Provinciale Diaconale Commissie) te Middelburg gaat op 9 juni met emi raat. Ter gelegenheid van zijn afscheid houdt de 65-jarige predikant tijdens de avondbijeenkomst van de Provinciale Kerkvergadering op 9 juni een inlei ding over het onderwerp: „Ontwikke lingen in kerk en samenleving in Zee land". De vergadering, die wordt ge houden in de 'Prins va Oranje" te Goes begint om half acht. politie 'Steen' Vnjda§ speelt het eer- Van de "jkspolities- tor' uil het district saaS-Mssss ^ÏKïb uitkomende in de 3e gesPeeld op het ter- k Vereniguig Steen 10 en begint m 19.30 uur. DIRECTEUR C. OREEL VEERTIG JAAR BIJ NV HAVEN VLISSINGEN - „Het streven is er op gericht van dit Vlissingse ha venbedrijf een handelshaven van enige importantie te maken, zodat we verbindingen krijgen met ver schillende werelddelen". Bijna acht jaar nadat de heer C. Oreel als nieuwe directeur van de NV Haven van Vlissingen deze 'toekomstvisie' in een PZC-interview uitsprak, constateerde hij: „Tot in het mid den van de jaren zestig was Vlis singen in de wereld een kleine, on bekende haven. Nu, anno 1976 is Vlissingen wijd en zijd bekend als haven. Ze kennen ons tot in Austra lië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika. De verbindingen met de diverse werelddelen zijn tot stand ge bracht". Volgende week vrijdag - in het Vlis singse Britannia' van half vijf tot half zeven - viert de heer Oreel zijn veertigjarig jubileum bij de NV Ha ven van Vlissingen. een bedrijf, waar hij in 1936 als jongste be diende kwam. waar hij alles deed, van boekhouding tot expeditie en zelfs chef van de technische dienst en waar hij in 1968 de hoogste sport van de ladder bereikte, directeur, na twee jaar als waarnemend-directeur te zijn opgetreden. Over de laatste tien jaar wordt in havenklingen nu al gesproken van de periode-Oreel. Tien jaren van formidabele uitbouw van het Vlis singse havenbedrijf, dat met rond driehonderd werknemers tot de middelgrote werkgevers van Midden-Zeeland kan worden gere kend. Aan die groei komt. als het aan de heer Oreel ligt. voorlopig geen einde. De toekomst ziet hij met vertrouwen tegemoet. Voorzichtig formuleert hij: „We zijn momenteel als Haven van Vlissin gen met diverse groeperingen in onderhandeling. Dit jaar wordt weer een jaar van beslissingen. Er zal weer meer geïnvesteerd moeten worden, de werkgelegenheid zal worden uitgebreid. Het herstel van de wereldeconomie zal zich dan wel moeten doorzetten". Dieper wil Oreel er niet op ingaan: „Ik laat nog niet het achterste van mijn tong zien. Ik vind, dat ik nu toch al mijn nek ver uitsteek". Telefoon Zeventien jaar was Cor Oreel. toen hij in dienst kwam bij de ft\' Ha ven van Vlissingen. „Crisistijd", herinnert hij zich. In Antwerpen werd gestaakt. In de haven van Vlissingen lagen een paar schepen. Dat gaf me een drukte. Links en rechts werd personeel aangetrok ken. Voor de bediening van de tele foon hadden ze een handige knaap nodig. De zeventienjarige Cor Oreel kon de baan krijgen, hoewel hij midden in zijn schoolexamen zat. Geen be zwaar. oordeelde de directeur van de school. Zo'n kans op een baan mocht je niet voorbij laten gaan. En de directeur bedong de voorwaarde, dat de jonge Oreel om vier uur naar huis zou gaan. want anders zou zijn studie in het gedrang komen. Welnu, Oreel kreegde baanslaagde ruim een maand later voorzijn examen cn werd met een vaste aanstelling beloond. „Voor het vorstelijk salaris van twee vijftig per week." weet de heer Oreel. „Maar je was wat blij. datje vastwerk had." De haven was in die jaren een klein, wat gezapig bedrijf metnauwe- lijks twintig werknemers. In hoofdzaak werden kolen en ste nen gelost, er werd wat zand en grint aangevoerd en er was enige opslag van kunstmest „Alles bij el kaar zeker geen bruisende havenac tiviteiten". aldus de heer Oreel. De telefoon was spoedig een werkje voor een ander. Oreel werd, zoals hij het uitdrukte "duvelstoejager'. Hij was ruim een jaar steno-typist, hij zette de expeditie op poten (kreeg daarom de functie van chef expedi tie). kreeg de tankinstallatie me lasse onder zijn beheer, werd boek houder. tussendoor nog chef van de stuwadoorsafdeling. aanvaardde een benoeming tot chef technische dienst. Die laatste functie heeft hij enkele jaren geleden overdragen. In 1946 werd Oreel procuratiehouder, twee jaar later werd hij gemachtigd de directeur te vertegenwoordigen en in 1959 volgde zijn benoeming tot algemeen procuratiehouder. In 1966 werd hij - na het vertrek van direc teur F. P. C. Mijs - waarnemend- directeur. Twee jaar later benoemde de algemene vergadering van aan deelhouders hem tot directeur Groei forse groei doorgemaakt. Activitei ten en installaties werden uitge breid. De goederenstroom van met name stukgoed en massagoed is telkenjare groter geworden: vorig jaar ging er voor meer dan 1 en een kwart miljoen ton om in de haven. Als aanvoerhaven van wol kent Vlissingen zijn gelijke niet in West- Europa. Als eenschotin de roos kwali ficeert directeur Oreel de anderhalf jaar oude Olaulijn op het Engelse Sheemess. „We hadden ervaring opgedaan met de Thanetlijn. Die ervaring hebben we kunnen overdragen. Daarbij komt. dat de Olaulijn met een aan tal bekwame mensen de zaken heeft aangepakt Daar ligt het succes in van deze passagierslijn". aldus de heer Oreel Een succes, waarin de directeur van de Vlissingse haven altijd heeft, geloofd. Wat de activi teiten van de laatste jaren betreft wijst de heer Oreel op de verbindin gen met diverse werelddelen, maandelijks gemiddeld 4 tot 5 schepen uit Australië, een zelfde aantal uit Nieuw-Zeeland. verder jaarlijks zo'n 20 tot 25 schepen uit Zuid-Afrika. de passagiersdienst op Engeland - „niet langer dilenttanti- sche, zoals de Channel Bridge Line en de Thanet Line" - en de contain- erdienst op Engeland. Stuk voor stuk activiteiten, die een grote be drijvigheid in en om de Vlissingse haven tot gevolg hebben. Als eén van de belangrijkste be sluiten in de afgelopen jaren noemt de heer Oreel de aansluiting op het moderne containervervoer. Daar toe is in Vlissingen-Oost een mo derne containerterminal „We hebben de aansluiting maar net kunnen oppakken. We dreigden te dat te komen met dit vervoer. Uiteindelijk hebben we het met de hakken over de sloot kunnen red den". In die containerterminal is voor meer dan twintig miljoen geï- vesteerd. Acquisitie In de afgelopen jaren heeft de Ha ven van Vlissingen de staf uitge breid. mede als gevolg van de sterke tóeneming van de activiteiten en uitbreiding van het personeelsbes tand. Voor directeur Oreel had dat tot gevolg, dat hij een aantal taken kon delegeren. Hij vindt, dat een havendirecteur met name de man moet zijn met de toekomstvisie. „Zorgen, dat je bij de tijd blijft, dat geen enkele ontwikkeling je ontr gaat Vooruit denken. Daar moeten ook je investeringen op zijn gericht. Je mag niet verslappen", meent de heer Oreel Acquisitievoering rekent hij dan ook tot één van zijn belang rijkste taken. Directeur Oreel is zich er ook van bewust, dat de groei van de Haven van Vlissingen de nodige problemen met zich meebrengt. In dit verbznd wijst hij er op, dat vaak een grote vlaim is gelegd op het personeel. Hij geeft toe, dat als er wel eens strub belingen waren, die zijn terug te voeren tot de directievoering. Ver geet niet, aldus de heer Oreel, dat een aantal jaren geleden de organi satie niet was aangepast. Overigens heeft Oreel er nooit tegenop gezien daadwerkelijk de hand uit de mou wen te steken. „Oreel achter de winch van een schip was een ver trouwd beeld", zegt hij er nu van Evenmin zag Oreel er tegenop om. toen dat zo uitkwam als eenvoudig veedrijver op te treden „De koeien moesten van boord". Hij lacht bij de herinneringen eraan: ..Ik kwam onder de stront thuis". Bij een andere gelegenheid reed Oreel weer auto's aan boord. Zijn reactie op deze weinig directionele zaken: „Ik heb het met liefde en plezier gedaan". Oreel vindt, dat je op een goed ogenblik niet moet aarzelen het goede voorbeeld te geven. Het per soneel mag best wel eens zien. dat de directeur niet vies is van een karweitje in de haven. Over die zelfde personeelsleden zegt hij: „Het zijn verrekt goeie knullen. Terugblikkend op veertig jaar ha ven, waarvan tien jaar als waarnemend-directeur en direc teur constateert de heer Oreel: „We hebben in de loop der jaren heel wat tot stand kunnen brengen. Dat kwam ook door de steun en mede werking van velen, Vrienden en bevriende relaties hebben me ge stimuleerd, mijn tegenstanders hebben me wakker gehouden. De hevige concurrentie, die er in dit metier is.' heeft me geholpen de 'fighting spirit" erin te houden". PRODUKTIE 'TUSSEN WAL EN SCHIP TERNEUZEN - Een cameraploeg van ae VARA-televisie heeft dinsdagmiddag vanaf de pieren van de Terneuzense Ooslbuilenhavcn vastgelegd hoe de binncn- vaarder 'Actief nog net niet tegen hel Oostduit../: containerschip 'Kart Man' bol werk en omge- ramallscher zal lijken loetüjkheden i de produk- onderzoeken wat Een bijna-aanvaring. die op de Actief alleen wat vallen stoelen tot gevolg had. maar die straks hc op het televisiescherm, wanneer het binnenvaartschip de l nieuwe serie 'Tussen wal en schip', een gezamenlif-produ BRT over de belevenissen van een schippersfamiiie „Een serie die uit het leven gegrepen is. We witten r dc hui van de binnenschippers in belichten.'' zegt Bep l'o< ion - iiemedewerksters Voor 'Tussen wal en schip' heefl de VARA Joke Bulzclaar lat er omgaat in het wereldje van de binnenschipper;; In de serie wil de schippersvrouw Martha 'gespeeld door de Vlaamse octree Dora vair der Groen) haar varend bestaan opgeven voor een teren aan wal. Uit ie aanvaring ontstaat voorde zoveelste keer ruzie over deze zaak. De ploeg die dinsdag op de pieren van de Oostbuitenhaven en aan boord van de 'Actief aan het werk was. heeft ook gefilmd in Gent. De leden blijven nog een week in Terneuzen. onder meer voor een aantal binnenopnamen. Dat het vastleggen van een bijna-aanvaring voor televisie ge n grapje is. bewijst het feit dal het team niet minder dan drie keer in actie moest komen. De beste bijna-botsing zal worden uitgezonden. De scène komt voor in de derde dfleverina. die 21 maart van /iet volgend jaar te zien is. Raad Arbeidsmarkt spreekt vandaag over uitbreiding werkgelegenheid MIDDELBURG - De Zeeuwse Raad voor de Arbeidsmarkt is van oordeel dat er bij een geleidelijke industrieêle ontwikkeling op middellange termijn uitbreidingsmogelijkheden zijn voor de werkgelegenheid in de basisindus trieën in Zeeland. Dit - al eerder ge formuleerde - standpunt wordt nog eens onderstreept in het conceptjaar verslag 1975 van de raad dat vandaag, woensdagmorgen aan de orde komt in een openbare plenaire vergadering van deraad op het provinciehuis in Middel burg. „In het belang van een harmonische ontwikkeling van de werkgelegenheid' zo leest men in het concept jaarverslag. 'zullen naar het oordeel van de Zeeuwse Raad ook de nodige stimulansen gegeven dienen te worden tot uitbreiding van de werkgelegen heid in de overige sectoren van het niet-agrarische bedrijfsleven en wel in het bijzonder in de administratieve tak van de dienstensector, die ondanks de toename van de werkgelegenheid in de totale dienstensector van beperkte omvang is gebleven, mede als gevolg van net ontbreken van voldoende ad ministratieve opleidingsmogelijkhe den". Daarom acht de Zeeuwse Raad het noodzakelijk dat een nader onder zoek volgt naar de factoren die de vestigïngs- en uitbreidingsmogelijkhe den in die sectoren van het midden- en kleinbedrijf bepalen. „Hierbij vermeldt de Zeeuwse Raadaldus het concept jaarverslag. dat in het verleden is ge bleken dat premieërings- en stimule ringsmaatregelen als een belangrijk in strument kunnen worden aangemerkt ter realisering van deze doelstelling. Ten aanzien van de uitbreiding in de recreatieve bedrijvigheid is de Zeeuwse Raad tenslotte var. oordeel dat voor zichtigheid geboden is in het belang van de instandhouding van het huidige woon- en leefklimaat in de provincie Zeeland In de vanmorgen te houden vergader ing is een apart agendapunt ingeruimd voor een vraag uit een vorige vergader ing over de arbeidsmarktaspecten bij grote industriële vestigingen. Voorge steld is de heren ir K. Horstra en W. P Pel te benoemen tot plaatsvervangend voorzute rs. Geslaagden aan de yDe RuyterschooT VLISSINGEN - Aan de 'De Ruyter schooT Vlissingen werden in de maand mei weer enkele examens afge nomen. De geslaagden zijn: S.W.T.K. diploma A: H. A. G. Kiljan, L. A Schipper. J. F. Minneboo. S. K. Ver laan. B. v.d. Ban; S.W.T.K. diploma BI: A. Storm. H. B. W. Brandjes; S.W.T.K. diploma Bil: J.H.M.G. Bolscher S.W.T.K. diploma CI; J. F. Aertssen; diploma 3e stuurman; C. Ruijs. W. M. Ritter. M. A. Spoelders. P. G. 3erlijn; diploma 2e stuurman; theorie: E. Mau- genest. L. Moret: praktijk: J. E. Quast; diploma le stuurman: praktijk: A. Mast. D. C. Tazelaar. A. C. Macaré; grote sleepvaart: A. K. ce Vries; radar cursus: navigator. J. de Vries; waar nemer. N. H. Broersen, P. Durand, H. L. J. W. H. van Glansbeek, L. B. G. A. V d Berg. P C. A. Ver schoor. R. W. Winklaar. J. C. Milten burg.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1976 | | pagina 7