Uitgebreide walradarketen Wester schelde 'onontbeerlijk" 'Open pijlerdam' valt aanzienlijk duurder uit Goes gaat woonwagencentrum aan Westhavendijk vergroten Vlissingen vraagt leerkrachten naar hun standpunt over het RPCZ BELGISCHE MINISTER VAN VERKEER J. CHABERT: leeuwse ALMANAK Twee schepen aan de grond op Oosterschelde 2 FROYINCIX1E ZEEUWSE COURANT VRIJDAG 19 MAART 1575 „VAN HET GROOTSTE NUT VOOR DE SCHEEPVAART" (Van écn onzer verslaggevers) ANTWERPEN De Belgische minis ter van verkeer J. Chabert heeft een uitbouw van de walradarketen over de hele Westerschelde donderdagmid dag 'onontbeerlijk' en Van het groot ste nut voor de scheepvaart en voor de havens aan dc Schelde' genoemd- Hij deed dat in de centrale toren van het radargebouw bij de Zandvlielsluis. nadat de Nederlandse minister van defensie ir. H. Vrcdeling de beperkte walradarketen tussen Waarde en de Zandvlielsluis en met name de beide onbemande radarposten op Neder lands grondgebied bij Waarde en Saaftinge ter beschikking had steld. De Belgische minister liet weten, dat hij vóór het eind van dit jaar in België een beslissing verwacht over de bouw van de uitgebreide walradar keten. Daarbij gaat het om een cen trale radarpost bij Vlissingen (moge lijk op het Eiland bij het KNM3- station) en posten bij Westkapelle, Zeebrugge (bemand, ook ten dienste van lokaal verkeer). Dishoek, Hoofd plaat, Baarland of vlakbij of op de brug ln de vaste Westerechel deverbin- ding, Temeuzen (bemand, ook voor lokaal verkeer) en Ossenisse. De nu in dienst gestelde beperkte keten heeft onbemande radarposten bij bij Waar de en op een eilandje bij Saaftinge. terwijl de centrale radarpost bij de Zandvlietsluis is gesitueerd. De kosten van de beperkte keten komen op ongeveer 18 miljoen vergen. Met de bouw is vier tot vijf jaar gemoeid. Van minister Chabert kwam tijdens de bijeenkomst de opmerking, dat de gang van zaken rond de totstandko ming van de beperkte walradarketen een voorbeeld ervan is. „dat geschre ven verdragen instrumenten van goe de en vlotte samenwerking kunnen zijn, waneer de geet maar ops de letter primeert- Die vaststelling houd de waarborg in, dat binnen afzienbare tijd de onontbeerlijke uitbreiding van deze walradarketen zal kunnen wor den gerealiseerd, die de gehele Wes- terschelde en haar mondingen zal be strijken. De Belgische bewindsman signaleerde, dat de Schelde door dichters welis waar wordt beschreven als een 'mach tige. prachtige vloed', maar dat die vloed voor al wie haar bevaart ook erg grillig kan zijn". De beperkte walradar voorziet naar zijn mening in de dringende behoefte aan een appa ratuur „om onmiddellijk de juiste po sitie van elk schip waar ook op de waarweg te kunnen vaststellen, zelfs bij geringe zichtbaarheid, teneinde elk schip te bunnen begeleiden. Met deze beten zal over het moeilijkste gedeel te van de stroom, van Zandvliet tot in Hansweert assistentie kunnen worden verleend aan de zeescheepvaart. Met dit modern navigatiemiddel wordt het voortaan veiliger en continuer varen en zal nog betere sluisplanning moge- li,jk worden", zo zei hij. Zowel minister Chabert als minister Vredeling betuigden in hun toespra- ADVERTENTIE Het juweel van de week Prachtige witgouden briljant- ring, waarin een briljant van 0,38 karaat gezet is tussen 6 briljantjes van 0,05 karaat Totaal dus 0,68 karaat. Deze fonkelende Entourage- ring van 2035. is alléén dit weekend te koop voor: 1528,- Minister Vredeling en de Belgische minister van verkeerswezen J. Cha bert bekijken een van de radarscher men in de centrale post bij de Zand vlietsluis. ken him erkentelijkheid voor het aan deel van de permanente commissie van toezicht op de Scheldevaart bij de totstandkoming van de radarketen. De heer Vredeling attendeerde erop, dat de gesprekken in die commissie over walradar al vanaf 1949 dateren en dat proeven in 1953 en 1954 tot de conclusie leiden, dat radarassistentie voor de beloodsing zou bijdragen tot een hogere veiligheid van de scheep vaart. Verbetering werd eerst gezocht in het opzetten van een inlichtingen en zichbberichtendienst, terwijl de kwestie va,n de walradar in 1966 weer ter sp~ake kwam- Nut bewezen De aannemer, die zich aan de rand van het Middelburgse naar een zij- ner verbouwingswerken spoedde, parkeerde zijn auto geroutineerd langs een trottoir. En daar zich op 'het trottoir een gele streep be vond, opende hij haastig de achter klep van de wagen, om bij even tueel passerende politiefunctiona rissen de misvatting te doen post vatten, dat de bestuurder slechts even bezig was iets in of uit te la den. Toen de man een uur later toeval lig uit het raam keek, ontwaarde hij tot zijn schrik twee politie agenten, die zich fluitend bij zijn wagen ophielden. Hij repte zich naar buiten met de mimiek van iemand, die juist alles vlug heeft uitgeladen en nep dan ook handenwrijvend: „Zo. Klaar. Gauw gebeurd?'. „Ho, ho", sprak een van de agen ten koeltjes. „We zijn nu vier keer langsgereden en d'r is niks in of uitgeladen. Dat wordt een bekeu ring. meneer". Onder het belangstellend toezien van voor het raam gedromde werknemers voteerde de man de boetevijftien gulden. Toen hij even later weer binnen kwam, opperde de vrouw des hui zes achteloos: .JDat is neem ik aan voor re kening van de aannemer?" „Nou", sprak een nabijstaana schilder voorzichtig. ,J3aar zou 'k niet te zeker van weze. mevrouw" Echt goede lezer de klant lijkt alleen maar koning meer. Wat de walradarketen betreft betoog de ir. Vredeling: „Waar zij werd toe gepast heeft zij het nut voor de scheepvaart duidelijk beweztn. De vaart wordt veiliger en de continuïteit is heter verzekerd. Hij vond de plan nen voor een 'totale radarisatie' van de Westerschelde nu 'voor de hand liggen': „Het is duidelijk, dat er straks één geïntegreerde keten zal moeten zijn", aldus de minister die in dit opzicht nog wees op de officieuze mededeling van de Nederlandse rege ring aan de Belgische, dat er in principe geen bezwaar is tegen de oprichting van een uitgebreide walra darketen". Hij noemde de keten „waarmee u Rotterdam vooruit bent" „een van de modernste ter wereld" en voegde er de wens aan toe, dat België ten spoedigste de nodige rada- roperateurs kan inwerken om het vol le rendement van deze keten voor de scheepvaart te krijgen. Philins-directeur ir. P. van Tilburg Philips heeft de radarketen technisch Dr. De Cooker gepromoveerd SAS VAN GENT Aan de techni sche hogeschool be Delft promoveerde ir. M G. R. T. de Cooker uit Sittard, voorheen te Sas van Gent, tot doctor in de technische wetenschappen. Het proefschrift van de heer De Cooker; draagt de titel "Kinetics and mecha nism of the direct synthesis of orga- nochorosilanes'. en bouwkundig verzorgd liep in zijn toespraak de gang van zaken voor en rond de bouw van de beperk te walradarketen nog eens na. Hij attendeerde daarbij met name ook op de wens van het Loodswezen de uit voering van de werken het liefst in één hand te leggen, omdat alleen dan een harmonische samenwerking van de bij het geheel betrokken subsyste men verzekerd zou zijn. Naar de mening van ir- Van Tilburg is de coördinatie van de uitvoering een gunstige factor geweest bij het voorspoedig verloop van de realise ring van de keten. Ook hij attendeer de op de plannen voor een uitgebreide walradarketen en wees op de werk groep, die in het leven is geroepen om tot een 'nadere bepaling van de operationele doelstelling te komen'. Deze aanpak biedt volgens hem de beste garanties, dat de opzet van de terschelde-ra- momisoh het van de Westei KJhnisch en econi best tegemoet komt aan de wensen van de gebruiker. Een groot gezelschap Belgische en Nederlandse genodigden woonde de indienststelling van de beperkte walra darketen bij. Uit Zeeland waren ei naast functionarissen van rijkswater staat en het loodswezen onder meer de commissaris der Koningin dr. C. Boertien en burgemeester mr. C. Pijl Hogeweg van Reimerswaal. Zij maak ten van Kruiningen' uit op een loods- kotter de. tocht naar Antwerpen en konden onderwèg het gebruik van de radarketen volgen- Minister J. Chabert (België, links) en minister ir. H. Vredeling (Nederland, defensie) op het dak van de centrale walradarpost bij de Zandvlietsluis, tij dens de bezichtiging van dit complex bij de indienststelling van de beperk te Westerschelde-walradarketen Waar de - Saaftinge - Zandvlietsluis. „LAAT DE BODE HET SPUL MAAR WEGHALEN..." Raad Oostburg zweert roken in raadzaal af OOSTBURG Er komt geen gemeentelijk rokertje meer op ta fel tijdens raads- en commissie vergaderingen in Oost burg. Met 12 tegen 4 stemmen besloot de gemeenteraad donderdagavond dat men voortaan zelf sigaren en sigaretten moet meenemen. Het voorstel om zo het roken wat tegen te gaan en en passant de gemeentekas te ontzien kwam van de heer A. Verhage (Dorpsbe langen en Toerisme). Het was een aanvulling op het plan van b. en w. om 1.000 gulden uit te trek ken voor een anti-rook campagne, waarmee de raad met 9 tegen 7 stemmen akkoord ging. Verhage: ..Als u met zo'n voorstel komt, mogen er hier in ieder geval geen rookwaren op tafel staan Ik ga mee met uw voor stel op voorwaarde dat u onmid dellijk de bode roept en dat spul hier laat weghalen". Zover wilde niemand gaan, maar de meerder heid was het evenmin eens met burgemeester A. Schipper, die vond dat de gemeente als goede gastheer verplicht is rookgerei op tafel te zetten. Reactie van me vrouw C- van de Ree-Slabbekoorn (prog): „Ik vraag me af: „ben je wel een goede gastheer als je iets te roken aanbiedt"- Men besliste dan ook dat er in de volgende raadsvergadering geen gemeente lijk rokertje meer voorhanden mag zijn. Een totaal rookverbod vond de raad te ver gaan. .-Daar in moet je iedereen vrij laten. Ik weet zelf hoe moeilijk het is ermee te stoppen", zei burge meester Schipper. Confessionelen en WD (met uit zondering van de wethouders) stonden weliswaar sympathiek te genover de anti-rookactie. maaT wilden daarvoor geen 1-000 gul den beschikbaar stellen. De heer A. de Feyter (CHU-AR) kwam met drie suggesties die geen geld kosten: het verwijderen van re clameborden met rookadverten- ties, een brief aan het onderwij zend personeel met het verzoek tijdens de lesuren niet te roken en (ook) het afschaffen van de gemeentelijke sigaret in de raad zaal. Burgemeester Schipper stel de er tegenover dat het bedrag van 1-000 gulden in de eerste plaats nodig is voor een actie onder de jeugd, die men met een "pakkende folder" van het roken wil afhelpen- De meerderheid vond dat de moeite van het geld waard. Slot van pagina 1 risico's op het technische vlak zouden moeten worden opgenomen", aldus een expert op het gebied van de waterbouwkunde. Volgens ingewijden zullen overigens niet alleen de kosten te hoog worden, maar z*A in het eindrapport ook wor den vastgesteld, dat nog geen eindoor deel kan worden gegeven over de technische kant van de pijlerconstruc tie en over de tijd waarbinnen een dergelijke dam gebouwd kan wórden- Deskundigen in Den Haag geven de verzekering, dat behalve de conclusie over de te hoge kosten in het eindrap port zal worden geschreven, dat: Nog geen afgerond oordeel is te geven over de standzekerheid van de dam op pijlers; Niet exact is aan te geven of de dam binnen de door de regering gestelde tijdslimiet dus in 1985 kan zijn uitgevoerd. Toen in januari het vierde voort gangsrapport verscheen, verklaarde minister-president Den Uyl, dat de pijleroplossing gunstige vooruitzichten bood en dat. ook als na mei nog moet worden gestudeerd op details, toch Waterstand te laag: veerpont kon fuik Breskens niet in VLISSINGEN Dc veerdienst Vlis- singen-Breskens heeft donderdagmor gen twee vaarten moeten overslaan: de waterstand in de Westerschelde was te laag voor dc pont om de fuik te Breskens in te kunnen varen.Om vijf voor half negen en om vijf voor negen bleef de boot daarom in Vlis singen liggen. Verder was de veer dienst normaal. De situatie van donderdagmorgen komt overigens wel meer voor, naar schatting een paar ma-u in het jaar- De hoofdoorzaak moet gezicht wor den bij de oosten wind. Is er darb;j dan ook nog sprake van doodtij dan ontstaat een situatie als donderdag morgen. Bij oosten wind en giertlj blijft er in de veerhaven van Breskens net voldoende water over om de veer pont binnen te laten, pont binnen te laten. De lage waterstand in de Westerschel de heeft donderdagmorgen overigens meer schepen parten gespeeld. Zo liep de 300 ton metende Engelse coaster "Fair Law' omstreeks half tien aan de grond nabij Baalhoek. Het schip, dat alleen aan de voorzijde vast zat, zag kans om na enige tijd op eigen kracht vlot te komen, maar botste bij deze manoeuvre tegen de ter assistentie uitgevaren sleepboot 'Schotland' van de firma Muller uit Terneuzen. De schade was gering- een keus zou kunnen worden maakt. Waterstaatsdeskundigen siëde- nu. dat één van die ..details" tj. standzekerheld van de dam op Men is er in waterstaatskringeo van overtuigd, dat de dam op piïw op den duur technisch uitvoerbaar t blijken, maar men wijst eiop. «j» kwestie van de standzekerheid a». niet in mei za! zijn opgelost fc pijlerconstructie toont overeenkoq» met de constructie die destijds ror de Zeelandbrug is gekozen, maar ck dat het bij het werk in de On»», schelde gaat om een vele malen ter project, kan men de construe, van de Zeelandbrug niet vergehj» met die van de pijlerdam. Omdat in mei over de stancbefce- heid van de pijlerdam geen afgerot oordeel kan worden gegeven, valt oo>. de tijd waarbinnen de dam kan *a- den uitgevoerd, in het eindrapper niet precies aan te geven. Uit het eindrapport zal deriahe blijken, dat men niet binnen de tenlimiet kan blijven, waardoor van de drie ontbindende voorwaanfe, die regering en Tweede Kamer r 1974 verbonden aan het besluit eê- waterdoorlatende dam te bouwen, a werking treedt. De twee andere af bindende voorwaarden waren, ce zo'n dam technisch uitvoerbaar moe: zijn en dat hij in 1985 klaar roo kunnen zijn. Over die twee aspects is in mei. zo stelt men in Den n«, geen definitieve conclusie te trek ken- Granaathulzen gevonden bij Groot Abeele VLISSINGEN Bij de gemeentepo tie te Vlissingen is donderdagavo de vondst gemeld van twee gram hulzen, waarin de ontsteking nog t. wezig was. De hulzen werd door K. n Groot Abeele gevonden tussen wat ou ijzer. In verband met het explosieg- vaar konden de projectielen niet ver voerd worden en zijn ze ter plaaue veilig weggelegd. De mijnoprmminx- dienst zal zich er vanmorgen (vrij dag) over ontfermen. bloemen plnnbef^ lerun zelf be IN AFWACHTING VAN GEREEDKOMEN NIEUWE CENTRUM 'TOESTAND NIET LANGER HOUDBAAR' GOES De meerderheid van b. en w. van Goes is van mening dat de huidige toestand rond het oude woon wagencentrum aan de Goese Westha vendijk 'uit oogpunt van huisvesting en openbare orde' niet langer Woud- baar is. Het huidige terrein is 1500 vlerkante meter groot. Volgens het college moet het centrum zeker uitge breid worden tot 3.000 vierkante me ter. Een voorstel tot uitbreiding van het huidige woonwagencentrum werd don derdagavond op het laatste moment aan de agenda van de raadsvergade ring toegevoegd. Dat in verband met de onhoudbare situatie. De raadsleden konden daarvoor begrip opbrengen. Zij gingen trouwens akkoord met de plannen. In een toelichting op de uitbreiding van het woonwagencen trum liet burgemeester mr. F. G. A Huber de raadsleden donderdagavond weten: „De huidige situatie op het woonwagenkamp aan de Westhaven dijk is bijzonder slecht te noemen- De voorzieningen die tot nu toe zijn ge troffen waren steeds van provisori sche aard, omdat de verwachting was dat er op korte termijn een nieuw centrum zou verrijzen. Door allerlei omstandigheden echter is er tot nu toe geen sprake van een nieuw kamp. terwijl intussen de huidige woonwa genbewoners geen genoegen meer wil len nemen met de te kleine woonwa- B. EN W. HECHTEN VEEL WAARDE AAN OORDEEL ONDERWIJZERSKORPS MEDE BEPALEND VOOR OPSTELLING T.O.V. CENTRUM (Van onze onderwijsmedewerkster) VLISSINGEN Het gemeentebe- stuur van Vlissingen heeft een opmer kelijk initiatief genomen, waarbij meer dan tweehonderd twintig leer krachten van kleuter- en lagere scho len in de gemeente nauw worden betrokken. Het gaat om een stuk advisering vanuit de basis aan het gemeentebestuur. Het ligt in de be doeling van de gemeente Vlissingen op korte termijn een enquête te hou den onder het onderwijzend personeel van de kleuter- en lagere scholen, teneinde het standpunt van de leer krachten te vernemen over het school- begeleidings- en advieswerk vau het Regionaal Pedagogisch Centrum Zee land. B. en w. van Vlissingen hechten veel waarde aan het oordeel van het onderwijzerskorps over het werk van het RPCZ. De Stichting Zeeland is opdracht ge geven deze enquête samen te stellen- De resultaten en reacties op de enqu ête moeten vóór het nieuwe school jaar (1 augustus aanstaande) bekend zijn. Bij het onderzoek, dat zich uit strekt over zestig kleuter- en lagere scholen in Vlissingen, Souburg en Rit- them zijn rond tweehonderdtwintig, leerkrachten betrokken. Het Vlissingse gemeentebestuur houdt deze enquête om te komen tot een definitieve standpuntbepaling ten aan zien van subsidiëring en structurering van het RPCZ. Zoals hekend moeten de Zeeuwse gemeenten een uitspraak doen over een voorstel van de struc tuurcommissie RPCZ over een ge meenschappelijke regeling om de fi nanciering van het RPCZ veilig te stellen. Het gemeentebestuur van Vlis singen staat op het standpunt, dat een beslissing over een gemeenschappelij ke regeling mede afhankelijk is van de mare van waardering, die het Vlis singse onderwijzend personeel als be langrijkste belanghebbende heeft voor het begeleidingswerk van het RPCZ. In de gemeentebegroting voor dit jaar heeft Vlissingen het (gevraagde) be drag van 12,70 per leerling van het kleuter- en lager onderwijs uitgetrok ken als subsidie voor het RPCZ. Dit bedrag wordt betaald uit de algemene middelen, het heeft geen invloed op de hoogte van het bedrag dat dt scholen per jaar per leerling mogen besteden. Objectiviteit Omwille van de objectiviteit heeft het gemeentebestuur besloten de opdracht voor de samenstelling van de enquête te geven aan de Stichting Zeeland. Aanvankelijk lag het in de bedoeling van het gemeentebestuur zelf een on derzoek naar de mening bij de leer krachten in te stellen- Omdat het evenwel ging om alle Vlissingse kleu ter- en lagere scholen zowel open baar als bijzonder kwam het ge meentebestuur tot de conclusie, dat zijn tweeledige functie als gemeente bestuur en schoolbestuur van openbaar onderwijs aanleiding zou kunnen geven tot problemen. Door het inroepen van de hulp van ten onafhankelijk instituut worden eventu ele problemen van dien aard onder vangen. Het gemeentebestuur staat op het standpunt, dat de uitvoering en de verwerking van de enquête op zo kort mogelijke termijn gereed moet zijn en wel voor 1 augustus aanstaande. De gemeente Vlissingen moet name lijk op korte termijn een definitieve beslissing nemen over deelneming in het RPCZ en de scholen moeten de resultaten van deze beslissing kunnen verwerker, in hun werkplan voor het schooljaar 1976-1977, gens, waarover zij nu beschikken". Enkele woonwagenbewoners hebben met financiële steun van erm nieuwe woonwagens in aanbouw, die dubbel zo groot zijn als hun huidige wagen. Een van de nieuwe woonwagens is gereed en wegens ruimtegebrek is deze niet op het kamp maar aan de Westhavendijk geparkeerd. Mr. Huber: „Van de kant van het Woonwagenschap was een en ander al gesignaleerd, zodat men alvast heeft geïnformeerd welke voorzieningen ge troffen zouden moeten worden om de nieuwe wagens toch in het huidige woonwagencentrum te kunnen plaat sen. Een en ander komt neer op een aanzienlijke uitbreiding van het huidi ge terrein van 1500 vierkante meter Vrouw gewond bij aanrijding VLISSINGEN Bij een verkeerson geluk op de kruising Vincent van Gogh- laan-Irislaan te Vlissingen is de brom fietster T- M. C. uit Vlissingen gewond geraakt. De vrouw is ter observaMe opgenomen in het Bethesda-Sint Jo- sephziekenhuis Het ongeluk gebeurde omstreeks half negen donderdagmorgen. Mevrouw C. reed over de Vincent vui Goghlaan richting Paul Krugeretraat- Op de kruising met de Irislaan verteende de vrouw geen voorrang aan een perso nenauto, bestuurd door D. M. uit Vlissingen. De bromfietster kwam ten val en werd per ambulance over bracht naar het ziekenhuis. THOLEN Tijdens dichte mist zijn donderdagmorgen kort na elkaar twee schepen vastgelopen op een zandplaat bij de splitsing Bergse Diep-Schelde Rijnverbinding op de Oosterschelde. Om zeven uur raakte de Duitse duw- combinatie 'Lehnkering' aan de grond en enkele uren later, om ongeveer kwart voor negen liep een paar hon derd meter verderop de Belgische oin- nenvaarttanker 'Emea 31' op de zand plaat. De duwboot Lehnkering 12 kwam met de duwbak Lehnkering 264 (2100 ion) geladen met 1200 ton loog,, uit Ant werpen. Kort nadat de combinatie was vastgelopen arriveerden de sleep- boen Nieuwland en Lodijke 3 van sleepdienst Willem MuMer uit Terneu zen om assistentie te verlenen. Men moest echter tot de middag wachten voordat met het vlottrekken kon worden begonnen. Nadat de sleepboten de duwcombina- tie van de plaat hadden afgesleept en deze onbeschadigd haar reis kon ver volgen maakte de Nieuwland vast aan de Emca 31. De tanker, geloden met 3000 ton gasolie kwam eveneens zon der noemenswaardige schade VlcA. tot ongeveer 3000 vierkante meter. De kosten worden geschat op ongeveer 17.000,Burgemeester Huber sig naleerde overigens tegelijkertijd een meningsverschil tussen b. en w. van Goes en het bestuur van het woonwa- genschap over de vraag, wie de kos ten van de uitbreiding moeten dragen. De meerderheid van b. en w. vindt dat het woonwagenschap moet beta len, terwijl het woonwagenschap het tegendeel verkondigt. Lr afwachting van een beslissing over die zaak vroe gen b. en w. de gemeenteraad donder dagavond een voorschot van ƒ17.000,op tafel te leggen, zodat het terrein nu al kan worden uitge breid. Daarmee konden de raadsleden wel instemmen. Het WD-raadslid me vrouw L. J. Mol-de Jager merkte bij voorbeeld op: „Een noodsituatie ver eist een noodoplossing. Overigens vonden de verschillende fracties we! dat het woonwagenschap de kosten zal moeten dragen. Wethouder J. P. Lindenbergh tenslotte vertelde over de ontwikkelingen icm het nieuwe woonwagencentrum (ge pland ten zuiden van 's-Heer-Hendriis- kinderen en ten westen van de Delta weg) dat er enige problemen £jn gerezen over de grootte van het ter rein. „De zaak wordt nu opnieuw bekeken", aldus de wethouder. WAT MEER ZON In het algemeen droog weer met bewolking maar ook zonnige per10- den. Zwakke tot matige wind tussen noord en oost. In de ochteDd plaat» lijk mist. Maximumtemperaturen vsn 4 graden in het noorden 9 graden w het zniden van het land. Vooruitzichten voor zaterdag en zon dag. opgesteld door het- KNMI 0? donderdag om 18.00 uur: Droog met zonnige perioden. JEdasr- tempe ra turen omstreeks 7 grader- Weersvooruitzichten in cijfers gemid deld over Nederland. Voor zaterdag: Aantal urcr. zon- •- tot 11; Min. temp.: omstreeks - graad; Max. temp: omstreeks 6 gm den. Kans op een droge periode v£" minstens 12 uur: 95 procent. Kans op een geheel droog etmaal: 80 prc- cebt. Voor zondag: Aantal uren zon: 4 to. 12; Min. temp.: omstreeks 1 graad Max. temp.: omstreeks 7 graaen Kans op een droge periode van mri. stens 12 uur: 95 procent; Kans OP e63 geheel droog etmaal: 80 procent. NB Voor de temperaturen geldt voor zaterdag een marge van 2 graden en voor zondag een marge van 3 graaen rond de opgegeven w 20 maart 1976 ZON EN MAAN' Zon op 06.43 onder 18-53 Maan oponder 08-5-

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1976 | | pagina 2