KSaas laaf de Zeeuwse molens weer draaien De bus gaat voor Angst voor te sterke groei recreatie in Westerschouwen VIER MILJOEN MOET WORDEN GEHAALD PUZZELEN SCHEEPVAARTBERICHTEN UlERDAG 13 MAART 1976 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT 15 Onder redactie van Jacques Cats Jhr. F. den Beer Poortugael heeft het, toen hij destijds burgemeester van Veere was, dikwijls genoeg uitgeroepen: die molen die we hier in Veere hebben, heet niet voor niets 'De Koe'. Die moeten we eens bij de horens vatten. 'De Koe' zag er om in dezelfde termen te blijven de laatste tijd inderdaad nogal ongezond uit, stond wat wan kel op de poten. Voor een toeristische trekpleister als Vee re was dat krakkemikkige bouwwerk, maar een beduimeld oisitekaartje voor het stadje. Daar komt nu echter veran dering in. Dank zij molenmaker Klaas-Doornbosch, een 33- jarige baardige heer, wiens afgeknepen uitspraak van een woord als 'wiek'n een Groningse herkomst aan het licht brengt. Jarenlang is Doornbosch mi benig geweest om do molens in Zee land onder handen te nemen, voor zover er tenminste subsidie beschikbaar was voor restauratie. Wemeldingc. Vlissingen, Aagteker- Heinkenszand. Oud-Vosse- meer. 's-Gravenpoldcr, Doorn bosch kwam, zag en maakte er weer wat moois van. Na het karwei in Veere komt daar nu voorlopig een eind aan. Klaas zegt: „Eigenlijk zouden we nog naar Westkapelle moeten om de molen daar te schilderen, maar ik moet nodig mijn vader (ook moleraaker) eens gaan helpen. Jammer eigenlijk, dat het in Westkapelle niet kan doorgaan. Want dat schilderwerk is altijd mooi. Het zit dan goed in de verf, het ziet er afgewerkt uit. Nu hebben we dat nieuwe stuk dat we er in hebben gemaakt alleen in de grondverf gezet. En ilat geeft natuurlijk geen voldoe ning". Doombosch sjouwt, vrouw en kmders in zijn kielzog meevoe rend, stad en land af om weg kwijnende molens weer grondig op te lappen. Doombosch ziet dat verblijf in telkens weer een an der kosthuis niet zo zitten. Bn omdat dat regelmatige op en neer gereis van Groningen naar het te restaureren object ergens in den lande ook geen doen is. neemt de molemaker zijn buis overal mee naar toe. Dat buis is dan een riante stacaravan, die als het even lukt in de onmiddel lijke nabijheid van het restaura tiewerk wordt opgesteld, zodat de molenmaker tussen de middag gewoon thuis kan eten en de avond verder in de huiselijke kring kan doorbrengen. De mo biele woning van d Doombosch staat sinds de zomer van vorig jsar aan het einde van 3e jachthaven van Veere. Vanaf die stacaravan is het maar een paar honderd meter wande len over de wallen en dan zit Doombosch al op het werk. Dat zal straks nog wennen zijn ais zijn vrouw en kinderen achter blijven in een woning, die naast de molemakerswerkplaats in het Groningse Adoip wordt gebouwd. Dat meereizen van het gezin be gint nu lelijk op te breken nu er schoolgaande kinderen zijn die telkens weer op een andere school verzeild raken. Klaas vertelt: „Mijn vrouw zal net wel rot vinden. Want die is dat reizen en trekken wel ge woon. Die vind dat mooi. Het is trouwens ook wel een beetje avontuurlijk. Je moet overal weer wennen. In Raamsdonk zijn ze weer anders als hier. Daar roepen ze al gauw van: hé, kom eens even binnen. Hier op Wal- Als molenmaker moet -je geen last van hoogtevrees hebben. Da gelijks balanceert Klaas Doorn bosch soms twintig meier hoog op een laddersport. Zijn broer heeft het vak de rug toegekeerd. Hij kreeg er schrik van. cheren zijn de mensen "vat stug ger. Maar dat zijn ze bij ons in Groningen ook. Toch houden wij overal waar we komen goeie ken nissen over. Aagtekerke, Vlissin gen, noem maar op, daar hebben we gezellige contacten aan over gehouden. Doombosch heeft eerst nog ge probeerd ergens in Zeeland een molenmaiersbeörijf te stichten. Een andere broer zou dan met vader het bedrijf in Groningen verder runnen. Maar die andere broer heeft het inmiddels af la ten weten". Hij kreeg last van hoogtevrees op de molen", vertelt Klaas. „Die durfde niet meer om hoog. Klaas zelf heeft nooit iast gel-id van hoogtevrees, hoewel hij v.< voortdurend in hoger sferen ver toeft. .Maar je moet er wel in blijver, in dat vak", zegt Klaas. „War.-, weet wei, dat er nogal tegenaan keek loen ik na mijn dienst: d weer eens een keer die ladder opging. Op zo n moment mer.-: je ineens aan wat voor gevaren je bloot staat. Maar als je er een tijdje inzit zie je dat niet meer" Klaas Doombosch stelt het steeds duidelijker vast: „Men gaat. steeds meer inzien, dat een molen waard is om te behouder. Een landschap zou toch niks we zen als je er geen kerktorens en molens in zou zien. Vindt Klaat. Gelukkig is er nu ook het geld om de zaken grondig aan te pak ken. Tien, vijftien jaar geleder, was dat er niet. Toen kon je niet alles doen wat je wilde. Omdat het financieel niet rond te maken was. Nu zitten we met de gevol gen- Molens die vijftien jaar gele den zijn hersteld moeten nu weer worden gerepareerd. Omdat er destijds bijvoorbeeld niet vol doende geld was om een goeie houtsoort te gebruiken Doombosch is niet :n het moie- makersvak opgegroeid. Hij werk te aanvankelijk bij een loonbe drijf. Maar toen zijn vader die samen met een compagnon in het Groningse Adorp een molenma- kerswerkplaats had het bedrijf alleen voortzetten ging Klaas thuis werken. Doombosch heel t geen spijt van die stap. Het is een mooi vak. zegt ie zelf. Kijk eens. legt Klaas uit, je komt op een gegeven moment bij zo'n ouwe rottroep. Want zo'n molen staat soms al vijfentwintig jaar stil. Alles is verzakt en verrot. Je moet dan eerst van alles gaan slopen. Daarna begint het pas goed. Dat opbouwen dat is he:. wel. Maar het grote moment in een restauratie is voor mij per soonlijk altijd het tijdstip dat je de vang kun' lichten. Dat je weer eens kunt draaien. Dat vind Sk het mooiste wat er is". Tot zover Klaas Doombosch. In het Zeeuwse Molenboek las ik over de geschiedenis van de mo len De Koe nog het volgende pikante detail: vroeger was het zo, dat wanneer de molenaar we gens de harde wind zijn zeilen moest zwichten, de veerman op de boot Veere-Kamperlana dan dubbel tarief moest berekenen. Het schijnt echter ook wel eens voorgekomen te rijn, dat de mo lenaar wel eens wat vlug zijn zeilen ging verminderen, om de veerman gelegenheid te geven dubbel tarief te gaan rekenen. Als tegenprestatie gaf de veerman dan later de molenaar weer een hartversterking. - loden weid aan ment verkeersre- tekens de bepa- (iat binnen de bestuurders cgenhetd moeten ïalte weg te ru ig. waaraan des maal aandacht is uv-.merhand bisfken gemotoriseerde wegge- cods meer geneigd te voon door te r:;den of cl ra 'gas te geven' om I maar niet even voor s te moeien inhouden. mo- VoicHM mijn InlirliUnxen wa* rijn vader Mnn«Jivhipp«, die Wkl de vaart leutrn M'-che- h-n aandeed- 'kik op deze dinact kon geen enkele Hert Vandenberg worden teruggevonden. Tot zover de brief. Al* n wat weet: graag een berichtje naar meneer Van Meerbeek. De Bec ker Kernstraat 6 Jn Herent-WiJg- ma.il. rrg Proenza raak- rrokee Arro r.ng bromfietsen zijn do V-.tuurden, te helpen jregel tng' te herin- te dezer dagen ruim sen van het openbar st reekvervoer voorzien •pvallend sticker, die de iboliseert. Denkt u d'r aan? Bedankt zo vast buschauffeurs. Wc' de waarde van een kun? Ir. geld uitgedrukt 2500 dollar, oordrrlne ren rechter rn Kew Y'irHO k-nde dit bedrag toe aan AndriHor:ere als schadeloosstel- ling voor het feit dal zijn vrouw hem <i< re maanden lang niet hart hunnen kussen. Zif was op haar mond geslagen door een man die net daarvoor uit een psychiatri sche inrichting van de staat New York was ontslagen. Ook da' vond de rechter niet in de haak- De staat moet mevrouw Ho- mere nu 40.000 dollar smarlegeld betalen. Wilt n even meezoeken met de heer J«s van Moerbeek uit het Belgische Herent-Wijgmaal. Hij schrijft: Sedert jaren ben Ik op zoek naar een zekere heer Kees Bert Vandenberg. afkomstig uit Vlissingen, die tijdens de 2e wereldoorlog deel uitmaakte van de KAF. Boven Duitsland werd hij echter door de Duitsers afce- «choten en overgebracht naar het krijgsgevangenkamp -Stalag B te Falingbostel. Vandaamit wist hij evenwel te ontsnappen, en zo ge beurde het dat hij via België NJ mijn moeder belandde te Knrt- rijk-Dtitsel (Belg.). Mijn moeder heeft hem verder verzorgd en het nodige proviand bezorgd en hem per flets vergezeld tot In de buur gemeente Einden, waar de ge naamde Kees Bert Vandenberg de tram nam om vla Leuven terug naar Vlissingen te ver trekken. Nog ren eigenaardigheid: het adres* dat deze persoon destijds opgaf, luidde: Vaartdijk - Vlissin gen. Opzoekingen hebben echter uitgemaakt, dat dit adres te Vlis singen niet bestaat. Heeft Kees Vandenberg dan een schuilnaam opgegeven, om niet, opnieuw door de Duitsers gevat te worden?? grant konijn leek. Tnrr. bij wat het geen konijn, maar ren knaap van ren bisamral t< zijn. De heer Helen niet bepaald bang uitge vallen zette de jacht achter het monster in. Zijn eerste po ging. het dirr te vangen, misluk te- De tweede poging had meer succes. Dr rat vluchtte de Vie- rambachtenstraat tn. de heer Ne- Ier. er achteraan, daar gaf hij het monster een goed gemikte trap en na hel nog een' een trap met de hak van zifn schoen gegeven te hebben, was het gebevrd. Hij nam het beest mee naar huis. en belde de heer Vlaming te Hulst, die belast is met het uitroeien van Bisamratlcn. Deze kwam het 56 centimeter lang* monster op- halen." De witte kater Arthur, die de harten van de Bntse lv-ktfker veroverde doordat hij met zijn voorpoten at. is op 16-jarige leef tijd overleden en heel Engeland treurt nu. Bijna elke krant bracht dinsdag de levensloop van Arthur, onver mijdelijk vergezeld van foto's met het vertrouwde beeld van de ko ter terwijl hij met zifn voorpoot kattenvoer schraapt uit een blikje van het merk waarvoor hij tien jaar tn televisiereclame propagtn* da maakte. Gedurende zijn bewogen kattele- ventje 'maakte' Arthur 35 reclame filmpjes, werd hij tweemaal ge- kainapl. ofwel ontvoerd, trad hij eenmaal voor de rechtbank op als getuige in een (zijn) hechtenisba- velzaak. gaf talloze persconferen ties en 1 nas het onderwierp van een biografie. ..Hij heeft een goed leren gehad", zei dierenarts Robin Davis, die toezicht hield op Arthurs gezond heid, .hl) leefde in weelde en hij was dol op de behandeling die hij als sier kreeg". De fabrikant van hei kat'evoer. wiens omzet mede door Arthur is gestegen tot meer dan dertig mil joen gulden per jaar. maakte be kend dat de kater zondag m zifn slaap aan ouderdom is overleden. Hij is maandag m alle stilte be graven. Nog Iets te melden? Bel 01184-15144 toestel 19 HAAMSTEDE Voorzitter F. Jansen de natuur- en vogelwacht Scliou- «n-Duiveland meent, dat de groei de recreatie, zoals die door b. ran eWsterschouwen is voorziei de voor deze gemeente gemaakte stnictunrschets, te hoog is- De heer hnsen merkte tijdens een vrijdaga vond In Haamstede gehouden hoorrit- op, dat de schets uitgaat van een poet van het aantal recreanten met procent, terwijl h. en w. er aan de »ndcre kant naar streven de kampeer- Sfneinen uit te dunnen." Volgens een tag van de heer Jansen hou- fa) belde beleidsvoornemens in. dat voor de recreatie bestemde npper- kte in Westerschouwen met 10 tot procent zou toenemen. Tijdens de nooïTitting zei de heer Jansen be te zijn, dat het gemeentebe- te hoge groeinormen voor dc ^creatie stelt, waardoor de natuurge bieden In het gedrang kunnen komen. Burgemeester TT. P. Everwijn zei, dal menen, dat de in de schets «noemde groei wel kan worden opge- 'sngen op een verantwoorde ma il». ifen moet nooit planologie bedrijven economische redenen, maar men moet weieens rekening houden met «onomische achtergronden," aldus burgemeester Everwijn. Vertegen- voordagers van de bevolking, recrean- "7 en exploitanten van recreatieter reinen hadden veel waardering, maar Mï kritiek op en vragen over het Pisa. Met name vroeg men zich af de geplande groenstrokken in Wnmige gebieden voor consequenties isbben voor grondeigenaren, wanneer a-»re eigenaren in dezelfde gebieden •el mogen bouwen. De burgemeester rei, dat in dergelijke gevallen het plan Èjn geheel moet worden bekeken. zodat alle eigenaren asm hun trékken kunnen komen. De heer Everwijn wees erop, dat de structuurschets een richtlijn is voor later te ontwikkelen bestemmingsplan nen, waartegen de bevolking altijd nog beswaren kan indienen. Een van de aanwezigen had zich afgervrsagd of het niet beter was om met 'betrekking tot, de structuurschets werkgroepen uit, de bevolking in te stellen, alvorens tot vaststelling over te gaan. Horeca- vestiging langs de Kraaijensteinseweg is uit de boze, bevolking en vooral ook winkeliers moeten in verband met het. verkeersarm maken van de kernen, meer bij de plannen worden betrokken en de bebouwing moert worden geconcentreerd rond de dorpskernen, vond de heer Woltere, die zelfs met een alternatieve kaart kwam, waarop hij rijn ideeën had uitgewerkt- Die horecavesti gingen moeten echter komen in Haamstede omdat Renesse voor die sector 'be vroren' is. De heer Everwijn pleitte daarbij voor rustige winkelmogelijk heden in de kernen van Burgh en Haamstede met bredere trottoirs en terrasjes, die de dorpskernen een aan trekkelijker aanricht zouden kunnen geven. Ook nu weer toonden de aan wezigen angst voor de aanleg van een weg en een parkeerterrein in de Do- maniale bossen en voor de aanleg van een parkeerterrein bij de Strandweg- in een gebied waaruit, in het verleden caravans moesten verdwijnen, omdat het. een natuurgebied is. Nog meer kampeerterreinen in het gebied Lage en Hoge Zoom bleek ook een discussiepunt. Men vroeg zich af of die terreinen niet- beter in een uit landschappelijk oogpunt minder aan trekkelijk gebied zouden kunnen wor den aangelegd. Voor het gebied van de Lage en Hoge Zoom zijn inmiddels een bestemmingsplan nogal verwach- uzzel gehandicapten Het is bekend, de laatste stand, na puzzel 22, is: ,f 3.300.421,02. Met de op brengsten van de puzzels 23. 21 (vandaag in ons blad), 25 en de laatste, Puzzel 26. moet ten minste dc 4-miljoen-guldengrens worden gepasseerd toor het Nationaal Fonds Sport Gehandicapten. Wij zijn ervan overtuigd kt bet lukt. de extra-prijzenpot zit.: 18 918.81. Met nog maar een paar puzzels voor 03 boeg kan het nu echt niet lang meer duren of notaris J. H. Birkhoff saat achttien deelnemers/sters gelukkig maken met een briefje van 1000 tin gen gewekt en afspraken gemaakt, aldus burgemeester Everwijn. Het is wel de bedoeling de eerder genoemde groenstroken in dit gebied in te pas- Examens Aan de technische hogeschool te Delft slaagde voor het doctoraal examen weg- en waterbouwkundig ingenieur de heer H. Crucq te Delft, voorheen wonende te Nieuw- en Sint Joosland. Aan de rijksuniversiteit te Utrecht slaagde voor het kandidaatsexamen sociologie de heer H. A. Braamse te 's-Heer Arendskerke. Voor het docto raal examen sociale geografie slaag de de heer J. A. Verspoor uit Bruinis- HORIZONTAAL: 2 kippenloop: 4 schel; 7 knaagdier 10 molenaarshamer: 12 tot een keten ver enigen: 17 vervoermiddel in mijn schacht: 18 vettige vloeistof; 20 op staande voet (Lat.); 21 slagader; 23 wa tering; 24 geldbergplaats; 26 soort pa pegaai; 27 Turkse brandewijn; 29 aan zienlijke hoeveelheid; 30 symbool voor osmium; 31 verlaagde toon; 32 ooster lengte (afk.); 33 persoonlijk voornaam woord: 35 legeiplaats; 38 Europese hoofdstad; 41 Turkse titel; 42 niet ge bonden; 44 tijdstip: 45 Indo-Europees meisje in Indonesië: 47 kaardgaren weefsel; 49 gedorste halemn; 50 over schot; 52 bergingsmiddel; 56 tweehoe vig dier; 57 scheepsvloer; 58 priem; 59 loofboom. VERTIKAAL: 1 financiële Instelling: 3 lidwoord; 5 Edelgrootachtbaar (afk 6 beheerster van bijkantoor; 7 ondersoort; 8 metalen wasbak; 9 symbool voor actinium; 10 asvaalt 11 watering; 13 leer van het hel dendicht: 14steunmiddel: 15knaagdlen 16 schrobnet; 19 wien 22 amfibie; 25 a prion (afk.); 28 loofboom; 29 insekt; 34 zangstem; 36 zoon van Zeus; 37 muziek noot: 39 Franse inhoudsmaat; 40 een heid van energie: 42 uiting van vrolijk heid; 43 schrede; 46 regelmaat; 48 zwemvogel; 49 kledingstuk; 51 deel van een boom; 53 deel van een '-teraat; 54 reeds; 55 bergengte Oplossing vorige puzzel Gerechtshof Deo Haag HOGERE STRAF GEËIST TEGEN DUITSER DIE IN ZEELAND WERD GEPAKT MET NEGEN KILO HASJ DEN HAAG De procureur-generaal bij het gerechtshof te Den Haag zag in de 24-.iarice student V. S. een; schakel ln de internationale handel in' verdovende middelen. De in Trier j (Duitsland) wonende student, werd in( de omgeving van Middelburg aange houden met in rijn auto tassen metl bijna 9 kilo hasj. Volgens de verdach te, die van Vlissingen onderweg was naar Duitsland, waren de tassen van een lifter. Er zou hem een beloning van 200,- In het vooruitzicht rijn gesteld wanneer hij lifter en tassen naar Breda zou brengen- S. zei niet te weten wat er in de tassen zat. De procureur-generaal zei van mening te zijn, dat de door de polierechter te Middelburg opgelegde straf van zes weken gevangenisstraf te laag is. Het verhaal van de verdachte vond hijj oncontroleerbaar - Naar rijn mening maakte S. het daar alleen maar erger mee. De officier van Justitie in Mie-, delburg had vier maanden gevangenis straf geëist., maar gezien de jeugd van de verdachte wilde de procureur-gene raai volstaan met een eis van drie maanden. De verdediger, mr. W. K. H Dieleman uit Middelburg, stelde, dat S. enkele dagen in Middelburg hadl gelogeerd en daar kennis had ge-; maakt met, een meisje, Dat was de reden dat hij later weer naar Middel burg terug kwam. Bij het naar huis rijden trof hij de lifter aan, met alle bekende gevolgen.. Mr. Dieleman vond de verdachte wel geloofwaardig en meende dat S- erin was gelopen. Hi: weigeröe te geloven da*, de verdachte koeriersdiensten met verdovende mid delen onderhield. Hij concludeerde daarom tot vrijspraak danwei clemen tie. Het hof wijst op 25 maart arrest. GROTE VAART ACHILLES 12 vn Aruba nr Pto Cortes, ALKMAAR 12 vn Barranquilla nr Cartagena. AMERSFOORT 12 te Lissabon, AMSTELMOLEN 11 650 z! Durban nr Australië, ATLANTIC CROWN 11 te Norfolk. ATLANTIC STAR 11 vr. Gothenburg nr Liverpool. baar:; li te Port au Prince. BATJAN" 12 vr. Rotterdam nr Antwerpen. BE- ACHWAY 12 115 r. Tenerife nr Rotter-: dam. BREDA 12 te Belize. CAPILÜN'A 11 100 w Singapore nr Mena al Ahma- di, CHEVRON ARNHEM 11 vn Point a Pierre nr Port. Neches, CHEVRON MADRID 11 vn Freeport nr Pascagou- CHEVRON NEDERLAND 1-2 te Freepo-ri. CI NULLA li 125 zw Cork nr Stan low. CORAL MAEANDRA li vn S:anlow nr Rotterdam, DOCKLTFT-2, 11 41 nnw Corona nr Niggbay. ESSO saba. 11 190 o Beira nr Bahrein, FULGUR 11 330 n Cayenne nr Coto-j nou. HEELSUM 12 te Hamburg. HER CULES 13 te Guaata. HERMES 13 te Guanta, KALYDON 11 vn Staniow nr Shellhaven. KELLETIA LI 300 nw Dampier nr Geelong, KENNEMER- LAND 11 vn Santos nr Pro Allegre, KOSIOIA 11 120 zo Taiwan nr Singa pore. LEUVELLOY1D 11 vn Barbaod ns Hamburg. MEERDRECHT 12 190 wnw Finisterre nr Cienfuegos, NEDL- LOYD DELFT 13 te Tokio, NEDL- IOYD KATWUK 11 500 no Mauritius nr Kaapstad, NEDLLOYD NIGER 11 te Duinkerken. ONDINA li vn Kiku- ma nr Singapore. PERICLES 14 te Antigua, SALLAND 11 vn IJmuiaen nr Bilbao, SINOUTSKERK 11 27 zo A2- meria nr Antwerpen. STATENDAM 11 te Curacao STEENKERK 12 rede Bahrein. STRAAT CHATHAM li 360 nw N-.ve Cape nr Melbourne, STRAAT clarence 12 250 w Exmouth nr S.ngapore. STRAAT FORCADOS 11 335 or,o Aden nr Dubai. STRAAT LE- mairrl ii te Monrovia. STRAAT MO- zambique 11 vn Pointe Noire nr Kaapv.ad. STRAAT TALBOT 12 m' Moss r.r Lagos, STREEFKERK 11 60 zw Y{-M;-.h nr Suez. TRIDENT AM sterdam 11 vn Maracaibo nr Bar- ranguDla, TRIDENT ROTTERDAM II 270 w Cape Finisterre nr Guanta. WILLEMSTAD II 150 w Algiers nr Messina, WISSEKERK 12 te Singapo re. ACMAEA 14 te Staniow reu w.. BRITSUM 12 vn Malta nr Smaika:- den. BUSSUM 11 vn China nr Los Angeles. CINULIA 12 te Staniow, ES SO BONAIRE 12 te Kharg fci. LOIRELLOYD 12 te Hbbart, MAIN- LIOYD 12 e Lytrelton. NEDER WF, SER 12 240 o Saigon rrr Singapore, NISO 12 vn Leverdon nr Lyroebay. ONDINA 18 te Singapore verw., RU DOLPH PETERSON 11 870 w Waivis- baai nr Freeport. SAFOCEAN ADE LAIDE 12 vn Lagos nr Houtson, SCHIETUOYD 12 60 ono Oporto nr Hamburg. STRAAT CUMBERLAND 12 150 n Guadalcanal nr Pijl is;., STRAAT HOB ART 13 te Fortaleza. STRAAT KOBE 12 215 zzo Djeddah nr Rotterdam. STRAAT TOWA 12 te Co- ton ou. VIANA 11 te Durban, WQNO- RATO II 250 w Marques ei! ar Man:!- KLEINE VAART HOOG EN LAAG WATER Zaterdag 13 maart 4 NAP NAP uur cm uur cm uur cm uur cm Vlissingen 12.02 169 6.02 174 1854 168 Temeuzen 12.32 287 -. 6.32 183 1851 177 Zierikzee 0.45 113 1354 138 6.47 151 19.16 140 Hanswee rt 0.26 171 13.09 201 7.01 201 19.23 196 Wemeldinge 1.11 140 13.43 166 6.54 175 1955 162 Zondag 14 maart 4- NAP NAP uur cm uur cm uur cm uur cm Vlissingen 0.25 170 6.59 197 19.13 2S6: Terneuzen 032 188 1355 215 7.33 206 19.43 195 Zierikzee 1.46 127 14.21 154 738 165 1957 146 Hacsweert 1.28 200 14.06 223 8.01 224 20.15 213 169' WemeldtniTP 2.10 156 7.32 191 20.15 ANNE CHRISTINA 11 300 zzw Las Paimas nr Las Païtnas. ARC AS 10 vn Piraeus nr Rhodes, ASK 11 vn Rotter dam nr Lissabon, 30NNY 11 te Rot terdam. BOTHNI A 10 te Wmuiden. BRESZAND 12 10 w Landsend nr Tenerife. GALANDPLEIN 12 100 aw Ouessen*. nr Brugge. CAPRICORN 17 vn Dordrecht nr Umuiöen, CARAVEL- LE 12 te Rotterdam. CARMEN 10 vn Rotterdam, CELTIC PRENCE 12 80 w Kp Matapan nr Haifa, CUMULUS M vn Rotterdam nr zee, DANTELLA 12 140 w Kreta nr Palembang, DEPEN DENT 10 te Varberg. DUTCH ENGI NEER pass 22 Goeroe nr Rotterdam. ELIZABETH BROERE 12 te Rotter dam. FAREL II 'e Rotterdam. GE- ZIENA 11 30 z Monrovia nr Apapa, GRETINA HOLWERDA 12 30 w Hans- tholm nr Oslo, HAICO HOLWERDA II vn Amsterdam nr Graoeemouth, HOLSTEIN EXPRESS II 20 no Kp Rosa nr Tripoli. INGER 10 te Karl stad. IONIAN 12 ten anker Lattakia, ISABEL 10 te Helsinki. JODINE 12 125 n Villano nr Shoreham. JUNO 10 te Montrose. KETELMEER 12 90 n Algiers nr Engeland, LOUISE 12 te Rotterdam. MAAS PLEIN li 95 z Sar dinië nr Benghazi, MARANATHA 22. vn Rotterdam r.r Antwerpen. MARIE CHRISTINE 10 te Karishamn. NAS- SAUHAVEN 11 :e Rotterdam. NAVI- GARE 11 vn Rotterdam nr Par, NIEUWLAND 11 te Rotterdam. NO MADISCH 11 vn Amsterdam nr Boe- ton, NORSTAR 11 vn Rotterdam nr Hull, APRMA 12 dw Texel nr Ham burg. PRIMAS 11 te Rotterdam, REEJN TEEKMAN 1 vn Rotterdam nr Harilngen. ROERDOMP II vr. Rotter dam nr Rouaan, SCHIEHAVEN ll vn Rotterdam r.r Antwerpen. VEDETTE 11 20 nw Texel nr Kings! ynn, VIN CENT li vn Amsterdam nr Grimes, YISSERS3ANK ii wi Viaardingea nr MUfordhaven.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1976 | | pagina 15