NVV schort overleg op met
machinefabriek v. d. Linden
Middelburgse commissie ro
voor kantorenbouw in Zuid
Symposium over beveiliging
zeescheepvaart in Den Haag
Veel klachten over
slechte ontvangst
kleurentelevisie
Personenauto geheel vernield
bij aanrijding met vrachtwagen
Franse spitsen
vast gelopen
en weer vlot
ALMANAK
Sportvissersboot
overvaren;
opvarenden gered
SLACHTOFFERS AUTO-ONGELUK
- VIER FAMILIELEDEN -
UIT MIDDELBURG GECREMEERD
2
PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT
VRIJDAG IJ MAAST l»t,
DIRECTEUR: JK BEN VOORSTANDER VAN ONDERNEMINGSRAAD*
BOND IN EEN BRIEF
AAN GOESE BEDRIJF:
'GEDULD IS NU OP'
GOES De Industriebond NW heeft
het overleg bij de Machinefabriek A.
Van der Linden BV te Goes voor
onbepaalde tijd opgcschor1. De bond
zal ook geen kandidaten stellen voor
de verkiezing van de ondernemings
raad en beeft zijn vertegenwoordiging
uit de o-r. teruggetrokken.
In een brief van 8 maart schrijft de
bond aan de directie dat "het geduld
op is'. Volgens de door districtbe-
stuurder H. Bijvank ondertekende
brief heeft de directie van het bedrijf
al geruime tijd geleden toegezegd dat
er op korte termijn overleg zou k
men over invoering van een geïnte
greerd pakket arbeidsvoorwaarden, fa
ciliteiten voor het bondswerk en voor
waarden voor een betere verstandhou
ding tussen ondernemingsraad en di
rectie. Volgens de districtbestuurder
heeft men alleen op 15 januari een
briefje van de directie ontvangen,
waarin werd verzocht "nog even ge
duld' te hebben en dat geduld is nu
op, laat de bond weten. Er is overleg
geweest met de bij de machinefabriek
Van der Linden werkzame leden van
de Industriebond NVV, en volgens de
districtsbestuurder zijn deze unaniem
van mening dat 'alle normen van oven
leg, in directe en indirecte zin voor
onbepaalde tijd' moeten worden opge
schort- Dat Is dan ook aan de directie
bericht. In dezelfde brief staat ook
dat 'de leden van mening zijn dat er
met directeur Van der Linden met
valt te praten'. Het houdt in - volgens
de brief - dat zij het nog aanwezige
vertrouwen in hem opzeggen en dat
de Industriebond NVV geen kandida
ten voor de nieuwe ondernemingsraad
zal stellen als de heer Van der Lin
den daarvan voorzitter blijft, „te
er waterdichte garanties worden ver
kregen dat zij het functioneren v3n de
o.r. niet onmogelijk maakt zoals in de
afgelopen jaren, met name het laatste
jaar is gebeurd", aldus de brief. Aan
liet slot van de brief eist de bond van
de directie "bereidheid om op korte
termijn he* overleg over de in de
aanvang genoemde punten te ope
nen".
reorganiseren, alvorens we daar aan
konden beginnen. De integratie, inhou
dende nieuwe functieomschrijvingen
enz. en een nieuwe salarisstruct.uur,
ligt nu bij de werkgeversorganisatie
FME voor advies.
De O.R.
De heer Van der Linden vervolgt:
„Wat de industriebond bedoelt met
'faciliteiten voor het bondswerk' is
mij niet duidelijk. Men heeft daar met
ons nog nimmer over gesproken".
En wat de ondernemingsraad betreft:
„De zittingsperiode was eind novem
ber afgelopen. We hebben de bond om
nieuwe kandidaten gevraagd, maar
niet gekregen, waarschijnlijk omdat
die integratie nog niet rond is". De
heer Van der Linden zegt een voor
stander van ondernemingsraden te
rijn: „Die heb ik al bij het bedrijf
ingesteld, toen het nog niet verplicht
was. Ik zie de o.t. als een hulp bij het
bedrijfsbeleid. Nu er geen o-r is.
liggen de interne contacten inderdaad
wat moeilijker Wat men in de brief
overigens over mij persoonlik
schrijft, leg ik volledig naast mij
neer", aldus de directeur Van der
Linden. Bedrijfsleider Le Grand: „Dat
die vakbonden erg hechten aan
voering van de integratie, daar heb
ik begrip voor. Ik vind het wel jam
mer, dat men - omdat het hier nog
niet is gebeurd - nu het overleg op
gaat schorten". De heer Van der Lin
den hoopt dat een en ander tot aan
goed einde komt, „zeker nu het be
drijf weer in een goede groeifase is
gekomen".
INITIATIEFNEMERS TOONDEN MAQUETTE
Commentaar
Directeur A. van der Linden gaf desge
vraagd het volgende commentaar
„Ons bedrijf, dat 15 jaar in Goes Is
gevestigd, is de laatste twee jaren
sterk gegroeid tot wel 180 man. We
hadden een goede orderportefeuille,
maar de gevolgen van de oliecrisis en
na 1974 de overschot in de bouwnij
verheid, waaraan wij leveren, hebben
rioli doen gevoelen".
Met. de vakbonden hebben we een
afvloeiingsregeling voor een gedeelte
vam bet personeel moeten realiseren.
Die regeling is volgens mij goed,
zelfs beter dan normaal. Na de af
vloeiing van het personeel zijn we in
november begonnen aan de opzet van
de integratieregeling, waar de vak
bond op doelt. Eerder had dit geen
zin, want we moeten eerst ons bedrijf
VLISSINGEN Rond het middaguur
zi.jn donderdag in de Witte Tonnen-
vlije in de Oosterschelde bij Staveni s-
se bij vallend water drie Franse bin
nen vaartsehepen (spitsen) aan de
grond gelopen. Donderdagavond slaag
den sleepboten er in de drie schepen
'Mercure', "Rendol' en 'Cassarn* vlot te
trekken.
De drie spitsen, die van Frankrijk
naar Rotterdam voeren, hebben hun
reis donderdagavond kunnen vervol
gen- De schepen meten élk 280 ton en
zijn geladen met 250 ton tarwe.
Nadat do schepen waren vastgelopen
kwamen de sleepboten "Nieuwland'
'Anjo' en 'Jadi3' ven Willem Muller bv
uit Temeuzen en de Tijgerhaai' van
de firma Polderman uit Hansweert te
hulp. De Tijgerhaai' heeft de 'Mercu
re" los getrokken. De overige twee
spitsen zijn losgetrokken door de
sleepboten van Muller.
(ADVERTENTIE)
blotfflilarkunit
«eeuwse
Nostalgie
Nostalgie, oftewel heimwee ruiar
vroeger tijden leidt in deze woe
lige wereld tot het inpassen van
oude gebruiksvoorwerpen in het
interieur.
Wat te denken van de combinatie,
die de echtgenote van een onzer
collega's voor een rustiek hoekje
in de woonkamer had samenge
steld: een petroleumstel waarop
n lampetkan, gecompleteerd door
een prachtige begonia.
En 't is nog leuk ook
BELANGSTELLING VAN
OVERHEID EN BEDRIJVEN
MIDDELBURG De meerderheid
van de gemeenteraadscommissie voor
ruimtelijke ordening heeft donderdag
avond instemming betuigd met het
plan voor de bouw van een kantoren
complex In Middelburg-Zuid. Dit com
plex met een vloeroppervlakte van
5000 vierkante meter, komt direct
naasc het reeds bestaande winkelcen
trum Dauwendaele. Het ls de bedoe
ling van de initiatiefnemer, het make
laarskantoor Rouw, De Bruyn en Tak
BV om binnen afzienbare tijd naast
het kantorencomplex een motel te
bouwen.
Het gebouw zal bestaan uit twee
verbonden "hoofdblokken' in vier en
zes bouwlagen. De strakke architec
tuur is afgestemd op de aangrenzende
bebouwing, het winkelcentrum en een
bejaardencentrum.
In de vergadering van donderdaga
vond gaven de architect, de heer Th.
Gruisen uit Terneuzen, en de adjunct-
directeur van het makel aarskantoor,
de A. C. Stapper, een toelichting op
het complex, waarvoor zo mogelijk al
in mei as. de eerste paal zal worden
geslagen. De bouwtijd zal één tot
anderhalf jaar zijn. Uit deze toelich
tingen bleek, dat er voldoende animo
bestaaat om deze kantoorgebouwen te
gaan bezetten. De van de gemeente-
commissie deel uitmakende raadsle
den waren vooral geïnteresseerd in de
identiteit van de toekomstige gebrui
kers, maar vanuit de positie van "huis
baas' kon de here Stapper hierover
geen mededelingen doen. Voor de be
zetting van het hoogste blok lopen
besprekingen met de overheid, aldus
de heer Stapper, die dit gebouw voor
een reeks van jaren ids 'opvangcen
trum' wü benutten "voor diverse dien
sten'. Voor dit hoogste deel van het
complex zijn voorts twee bedrijven
definitief geïnteresseerd. In dit gedeel
te resteert dan nog 880 vierkante
meter, over de verhuur waarvan even
eens al serieuze besprekingen worden
gevoerd. Voor het lagere blok heeft
men een opdrachtgever, die nog onbe
kend wenst te blijven, aldus de heer
Stapper, „één of twee Instanties die
broertje en zusje zijn."
Het was vooral gemeenteraadslid de
heer D- Boogerd (pvda), die zich geïn
teresseerd toonde voor de functie, die
bet nieuwe complex in de werkgele
genheidssituatie gaat krijgen. „De
werkloosheid", aldus de heer Boogerd,
„doet zich vooral voor in de admini
stratieve sector. Daarom ben ik w>
benieuwd of er sprake is van
schuiving van kantoorruimte of van
geheel nieuwe diensten."
De initiatiefnemers toonden donder
dagavond in het Middelburgse stadhuis
een maquette van het project, dat een
grondoppervlakte gaat beslaan van
4400 vierkante meter. Onder één van
de blokken is parkeerruimte uitge
spaard. Voor het toekomstige motel is
2200 vierkante meter grond beschik
baar.
De vergadering werd bij ontstente
nis van burgemeester drs. P. A. Wol-
ters geleid door wethouder W. P. J.
Baars, die wees op het onderzoek, dat
een Haags bureau heeft ingesteld naar
de behoefte aan kantoorruimte in
Middelburg. Drs. A. C. de Vletter van
de afdeling planning van de geme<
verklaarde sterk het gevoel te heb
dat het project in de kantorenmarkt
van Middelburg zeker niet extn
van omvang is.
Bedenkingen kwamen van de zijde
van de heer A. Kamermans (ppr), die
het opmerkelijk vond dit de namen
van de kandidaten-huurders niet ge
noemd mogen worden. De heer Ka
mermans vond het gebouw niet mooi.
Hij sprak over een fansatieloze vorm
geving, verklaarde 'er niet kapot van
te zijn' en zei aantrekkelijker voor
beelden van kantoorbouw te hebben
gezien. Wethouder Baars antwoordde
hierop dat de welstandscommissie in
tussen akkoord is gegaan met het.
ontwerp, dat men vooral in het totaal
van de omgeving moet zien.
De heer A. C. Pijnenburg (cda): „Ik
zet wel eens vraagtekens bij de beslis
singen van de welstandscommissie".
Verdeelweg
Een ander agendapunt, de verdeel
weg Walcheren de provincie heeft
de gemeenten gevraagd hierover een
oordeel uit te spreken leverde
eveneens kritiek op van de heer Ka
mermans. „Een verwerpelijke zaak",
vond hij, „een circuit voor mensen die
rondjes willen rijden." Al eerder had
wethouder Baars toegelicht, „niet zo
in het belang van deze zaak te gelo
ven." Als er echter iets komt heeft
Middelburg een voorkeur voor een
oplossing, die ontlastend werkt voor
het verkeer over de Rouaanse Kaai,
waarvoor men dan moet denken aan
een kruising van het Kanaal door
Walcheren ten noorden van de stad.
In dit verband merkte hij nog op, dat
men een oplossing wil vandon met een
brug zónder aanleg van de verdeel
weg. De heer Kamermans wees nog
op het belang van de verdeelweg ten
zuiden van Koudekerke te laten lo
pen. omdat men dan via de te bou
wen halfhoge brug bij de PZEM-
centrale in Vlissingen een aansluiting
op de rijksweg kan krijgen, waardoor
de Singels en de Poelendaeleweg in
Middelburg minder verkeer te verwer
ken zouden krijgen.
Bewonmgspatronen
Over de nota' Bewoningspatronen', die
de commissie zou behandelen, werd
op suggestie van de heer Baas beslo
ten dat b. en w. zullen verwijzen naar
de behandeling van de doelstellingen
nota. In een notitie had de directeur
van gemeentewerken ir. Van Unen
hierover opgemerkt dat de zaak eerst
interessant wordt als de patronen met
name worden genoemd. De commis
sieleden hadden grote moeite gehad
met de Inhoud van het stuk, zoals
bleek uit enkele opmerkingen van de
heer Boogerd. „De verstedelijkingsno-
ta moet nog aan de orde komen", zo
hoorde men hem opmerken, „daarom
heeft de behandeling van dit stuk
thans geen nut." Eerder zei hij: „Het
is bijna onleesbaar. Als men zegt ik
vind die nota vrij vaag, dan vind ik
dat het understatement van het
jaar."
Mr. A. J. Peeok (cda)„Het stuk
onleesbaar".
De heer Boogerd citeerde tenslotte
Vestdijk: „Die nota's worden vlugger
geschreven dan God kan lezen".
(ADVERTENTIE)
RESTO VROUWENPOLDER
tel. (01189) 1900. b.g.g. 19G5
Reserveringen,
diners - partijen - koffietafels
a la carte
vlees- en visspecialiteit.
GESLOTEN
VAN DONDERDAG 11 MAART
T/M DONDERDAG 18 MAART.
WILLEMSTAD Bij een aanvaring
met de vissersboot Od 18 in de Noord
zee ten noorden van de Kop van
Goeree is het sportvissersvaartuig 'A-
driana' uit Stellendam gezonken. De
achttien opvarenden van de 'Adriana'
zijn gered en aan boord genomen van
het visserschip 'Oude Tonge 18'.
son ae n,Ksponue re water in Willem
stad donderdagavond nog niet. vertel
len. Men vermoedt dat er een navigö-
tiefout is geweest. Het richt op zee
was goed en de zee was niet ruw. Na
de aanvaring, die omstreeks 12 uur
gebeurde, is de 'Adriana' gezonken. De
OD18 is met de opgepikte sportvissers
naar de haven van Stellendam geva
ren. De rijkspolitie heeft de zaak in
onderzoek.
VOGELS STIERVEN
IN TERNEUZEN DOOR
BESTRIJDINGSMIDDEL
TERNEUZEN Een met een bestrij
dingsmiddel behandelde particuliere
moestuin blijkt de oorzaak te zijn van
de vogelvergiftïging in de omgeving
Van der Waalsstraat - Serlippens-
straat in Terneuzen.
Begin deze week werden daar tiental
len dode vogels aangetroffen. Uit een
onderzoek van de maaginhoud van de
vogels kwam vast te staan dat ze
slakjes en torretjes hadden gegeten
die het giftige bestrijdingsmiddel naar
binnen hadden gekregen. In verband
met eventueel gevaar voor huisdieren
en kinderen verzoekt de algemene
inspectie dienst gevonden vogelikada-
vers te melden bij de Terneuzense
politie.
INLEIDING VAN DIRECTEUR BOLLEN VAN LOODSWEZEN VLISSINGEN
VAN 11 TOT EN MET 14
APRIL IN CONGRESGEBOUW
DEN HAAG Het Nederlands Ma
ritiem Instituut houdt van 11 tot en
met 14 april in het Congresgebouw in
Den Haag een symposium over de
beveiliging van zeescheepvaart mét
behulp van verkeersbegeleidingssyste-
men. Tijdens het symposium, waaraan
zeventien landen deelnemen, zal ge
sproken worden over de noodzaak
van verdere harmonisatie van syste
men voor de begeleiding van de zee
scheepvaart, Een van de onderwerpen,
waarover inleidingen gehouden wor
den, is de Schelde Informatie Dienst.
Daarover zullen spreken de diredteur
van het loodswezen in Vlissingen, ka
pitein ter zee N. M. Bollen en de
Belgische deskundige H. van Loocke
van het ministerie van vervoer.
Tijdens een persconferentie, die
donderdag over het. symposium werd
gehouden in Rotterdam, maakte kapi
tein A. Wepster, onder-directeur van
het Nederlands Maritiem Instituut
duidelijk, dat niet zozeer om de toe
name van het aantal ongelukken met
zeeschepen, maar veel meer om de
ernstige aard van dat soort ongeluk
ken, het van groot belang is, dat
internationaal overleg gevoerd wordt
over de begeleiding van die schepen,
Het ligt in de bedoeling aan het eind
van het symposium tot een aantal
conclusies en gezamenlijke voorstellen
aan verschillende regeringen te ko
men.
In een toelichting over de vierdaag
se bijeenkomst in Den Haag stelt het
Nederlands Maritiem Instituut onder
meer: „De ontwikkeling naar grotere,
gecompliceerde en kapitaalintensieve
schepen met soms zeer gevaarlijke
ladingen die in bepaalde omstandighe
DIEREN Donderdagmiddag heeft in
het Gelderse Dieren de crematie plaats
gevonden van de vier familieleden
ilocksema uit Middelburg het echt
paar Hoeksema (42) en hun twee doch
ters van 11 en 13 jaar die vorige
week vrijdag door een tragisch auto
ongeluk bij Veldhoven in Brabant om
het leven kwamen.
Op wens van de naaste familie vol
trok de korte plechtigheid zich
min of meer in besloten kring. Men
had aan de zeer vele belangstellenden
in Zeeland tevoren het verzoek gericht
zich in het bijwonen van dit trieste i
beuren zoveel mogelijk te beperken.
De heer Hoeksema was directeur van
de Streekschool Zeeland voor beroeps-
hegeleidend onderwijs, van welke
school een bescheiden deputatie ad
junct-directeur L. P. de Pagter. een be
stuurslid en enkele leraren aanwe
zig was. evenals van de Streekschool
Twente, waaraan de heer Hoeksema
lange tijd verbonden is geweest. Ook
het vormingsinstituut voor werkende
jongeren in Midden- en Noord-Zeeland,
waarvan de heer Hoeksema bestuurslid
was. werd door een bestuursafgevaar-
digde vertegenwoordigd.
Namens de stedelijke scholengemeen
schap in Middelburg, waar dochter Yt
een gymnasiumopleiding volgde, was
de conrector aanwezig. Voorts was er
onder andere een deputatie van de Mid
delburgse zwemvereniging "Luctor et
Emergo'. waarvan de heer Hoeksema
en de beide dochters Yt en Annerieke
actieve leden waren. Yt Hoeksema was
een Zeeuwse topzwemster. Door het
trieste gebeuren werden vorige week
zaterdag de Zeeuwse zwemkampioen-
schappen. waaraan Yt en Annerieke
zouden deelnemen, afgelast.
Na de korte plechtigheid in de aula
van het crematorium in Dieren sprak
ie moeder van de heer Hoeksema een
dankwoord, waarna de ongeveer zes
tig aanwezigen als laatste groet bij het
verlaten van de aula langs de vier, met
veel bloemen overdekte, kisten liepen
en vervolgens in de gelegenheid werden
gesteld om de familie te condoleren.
den moeilijker ma/noeuvreerbaar zijn
dan conventionele schepen, hebben bot
de vraag geleid na te ga&n of tot een
meer actieve beïnvloeding vanuit een
walcentrum moet worden overge
gaan". Het instituut stelt dat veel
vragen op korte termijn moeten wor
den beantwoord, zoals: „Welk systeem
van begeleiding moet men kiezen als
men de kans op calamiteiten van
catastrofale omvang verwaarloosbaar
klein wil houden, zoals bijvoorbeeld
ernstige schade aan het leefmilieu en
de infrastructuur".
Bij de uitwerking van het thema
voor het symposium, kwam het Ne
derlands Maritiem Instituut tot de
slotsom dat centraal moet staan de
noodzaik om tot internationale sa
menwerking te k-as&en. Er zal i
dacht worden besteed aan de stand
van zaken, in een aantal grote havens
in West-Europa, aan het management
van de begeleidingssystemen, aan juri
dische aspecten, die aan de systemen
verbonden zijn, aan technologische
ontwikkelingen en aan training
opleiding van personeel, dat met de
systemen moet werken.
Het Nederlands Maritiem Instituut,
dat zich in Nederland op verzoek van
c4?rden of uit eigen beweging bezig-1
houdt met studie naar zeer uiteenlo
pende maritieme problemen, organi
seert het symposium in samenwerking
met enkele buitenlandse instituten, die
zich met dezelfde ontwerpen bezighou
den.
PTT: HET LIGT NIET AAN ZENDER GOES
ATMOSFERISCHE
OMSTANDIGHEDEN
MOGEIJK OORZAAK
BOES Bij de PTT komen de
laatste dagen vrij veel veel klach
ten binnen over een slechte ont
vangst van de Nederlandse zen-
Jens op de kleurentelevisie. De
kleuren zijn vaak flets. Het euvel
joet zich soms op Nederland I
m soms op Nederland II voor.
Hoe de slechte ontvangst wordt
veroorzaakt is niet bekend. Aan
de zender mankeert niets, zo is
na zorgvuldig onderzoek gebleken.
Verondersteld wordt nu dat de
fletse kleuren te wijten zijn aa<n
ifcmosferische omstandigheden,
In de avonduren is de Goese
televisietoren onbezet. Het sig
naal van de oGese toren wordt
dan in Lopik opgevangen en daar
blijkt er niets te mankeren aan
de kleuren. Ook vanuit Lopik uit
gevoerde metingen leveren niets
op Een woordvoerder van de PTT
in Lopiik verklaarde dat het in
principe mogelijk is dat het anten
nesignaal onder invloed van be
paalde weersomstandigheden zo
danig verzwakt wordt, dat do
kleuren flets worden of zelfs hele
maal verdwijnen, zodat er slechts
een zwart-wit beeld overblijft.
Men zal de situatie nog even
blijven binnenkomen, dan zal er
weer duidelijk is omgeslagen.
Mochten er dan nog klachten
blijven ibinnenkomendan zal er
geen nader onderzoek worden in-
Een PTT-woorddvoerder van de
televisietoren in Goes vertelde
dat het fletser worden van de
kleuren zich overdag niet op de
testbeelden voordoet. „Daarom is
het wel duidelijk dat het niet aan
de toestellen of aan de antennes
ligt. Het is ook altijd mogelijk
dat er in de studio iets niet goed
zit." Maa rdie laatste veronder
stelling wordt door de functiona
ris in .Lopik tegengesproken, om
dat men dan ook elders in het
land dezelfde klachten zou moe
ten zijn.
Ook bezitters van zwart-wdt-toes-
tellen uitten de laatste tijd klach
ten over de ontvangst van de
Nederlandse zenders. Men heeft
met name last van een 'visgraat
motief' en balken in het beeld.
Deze onvolkomenheden zijn ech
ter te wijten aan ofwel een ver
keerde afstelling van het toestel
ofwel een fout in het centraal an-
tennesysteem.
AUTO SLOEG DRIEMAAL OVER DE KOP
BESTUURDER LOOPT
KNEUZINGEN OP
KORTGENE Bij een verkeersonge
luk op de provinciale weg van Golijns-
plaat naar Kamperland is een perso
nenauto donderdagmorgen geheel ver
nield. Een vrachtwagen werd licht
beschadigd.
Het ongeval gebeurde omstreeks
uur donderdagmorgen. Over de weg
van Colijnsplaat naar Kamperland
reed de personenauto. Op de kruising
met de provincialeweg Wissenkerke-
Geersdijk kreeg deze auto geen voor
rang van een vrachtwagen. De bestuur
der van de personenauto probeerde
door krachtig te remmen 'n aanrijding
nog te voorkomen, maar dat lukte niet.
Als gevolg van de botsing sloeg de auto
driemaal over de kop en kwam tot
stilstand tegen een lichtmast. Bij de
rijkspolitie kon gisteravond niet wor
den meegedeeld wie de bestuurders
van de beide auto's waren. De be
stuurder van de personenauto liep
als gevolg van de aanrijding enkele
kneuzingen op. De vrachtwagenbe
stuurder kwam met de schrik
vrij.
De vernielde personenauto. De witte
vrachtwagen op de achtergrond was
de tweede bij het ongeval betrokken
auto. (Foto PZCJ.
WINTERPEIL OP HET
VEERSE MEER TOT
I MEI GEHANDHAAFD
VEERE In verband met de uitvoe
ring van werkzaamheden aan het Vetr-
se Meer zal het winterpen van NAP
0.70 meter worden gehandhaafd tot 1
mei.
Rijkswaterstaat heeft dot
in de periode van 1 tot en met 9 ire:
de waterstand in het Veerse Meer vet
NAP 0,70 meter met 0,70 meter rz.
worden opgevoerd tot bet NAP-zomei
pelL
(ADVERTENTIE)
,'TV. tó-vi
.u, ...4
VEEL BEWOLKING
Over het algemeen veel bewolking nel
plaatselijk wat regen. Matige tot Trij
krachtige wind tussen zuidoos en ïuid-
wes. Maxima van 4 graden in het oos
ten tot 7 graden in het westen van het
land.
Vooruitzichten voor zaterdag en »n-
dag, opgesteld door het KNMI op don
derdag om 18.00 uur.
Eerst plaatselijk wat neerslag, later
zonnige perioden. In het algemeen wei
nig verandering in temperatuur.
Weersvooruitzichten in cijfers gemid
deld over Nederland.
Voor zaterdag: aantal uren zon: 0 tot
5: min.temp.: omstreeks 1 grsad:
max. temp.: omstreeks 6 graden: kans
op een droge periode van minstens 12
uur: 80 procent; kans op een geheel
droog etmaal: 50 procent.
Voor zondag: aantal uren zon: 1 tot 6:
min.temp.: omstreeks 1 graad: maxi
mumtemperatuur: omstreeks 6 graden;
kans op een droge periode van min
stens 12 uur: 90 procent; kans op
geheel droog etmaal: 60 procent
13 maart. 1976
ZON EN MAAN
Zon op 06.58 onder 28.41
Maan op 15 Jt? onder 05 A»