«0*
„De radio zou een zeer
snelle krant kunnen zijn"
ALGESAL
Lboag 1,74
PANDA en het SPOOK-SPROOK
BUMA WIL INKOMSTEN
UIT DE KABEL-TV
evisn
19
BOB USCHI, 25 JAAR MET RADIO BEZIG:
helpt snel
en brandt niet
op de huid
Gevecht met exploitanten
PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT
PMCRIIMMfftS
HILVERSUM - Radioprogramma'
worden taalilaliel' steeds beter ïi
Nederland, maar de luistercijfers zijn
in de loop der jaren gevierendeeld.
.Moei een goede radioman nu pro-
jramma's roor zichzelf gaan maken?
Dal tou een ontkenning betekenen
na hel vertrouwen, dat zo'n man in
rictolf moei stellen. Wij radiomakers
fa Hilversum voelen ons onbedekt: we
stan open en bloot op de Gooise
mitras. maar niemand kijkt, of liever
tere;! luiste.naar ons".
(fctaeming én klacht tegelijk
Bob Üschi, een man, die al 25 jaar
inieasief met radio bezig is en zijn
documentaires maakt zoals een com
ponist rijn muziek en een beeldhou
wer ajn beelden „schept": met groot
gevoel voor de technische, artistieke
én journalistieke kanten van het on
derwerp en altijd experimenterend
met de vorm, waarin hij zijn items
giet.
Dat de radio de laatste jaren zo
gffiitatmd .wordt, verdriet hem
r«ti ,J)at veredenen we als snelste
ffiadp niet. ,1e zou wensen dat niet
fen de hulskamer maar ook de
pen reel meer aandacht aan ons zou
sdanken en. wat die pers betreft niet
tien te schrijven over onze reporta-
gesnsis, maar vooral over de dingen
vanuit de wezenlijke waarde van het
otium blijkt".
teprijs
Bob Uschi pleit ook voor een prijs
waaruil het begrip van de pers voor
de radio moet blijken. De manier
bijvoorbeeld waarop Kees Buurman
tijdens de Olympische Spelen in Mün-
chen de ontvoering van de Israëli
sche sportlieden volgde tot het gruwe
lijk slot, zou volgens Bob Uschi een
zilveren microfoon of iets dergelijks
verdiend hebben.
„Waarom alleen persprijzen voor te
levisieprogramma's? Waarom niet
jaarlijks een onderscheiding voor de
radio? Het hoeft niet spectaculair te
zijn, zoals de nacht van Buurman,
maar desnoods zou er een prijs kun
nen gaan naar een bescheiden man
als Ad Loebler van de VARA, die erin
slaagt elke week met een mini-cast
een voortreffelijk höorspel te maken,
heel vaak ook nog geschreven door
Nederlandse auteurs".
Uschi is realist- genoeg om de hand
in eigen boezem te steken. „We hou
den in Hilversum te weinig rekening
met de klant. We doen net alsof we
een onderontwikkelde groep voor ons
hebben en dat is ten enenmale fout.
Je moet volgens mij niet. smalend
praten over een omroep als de Tros.
De Tros heeft brood en spelen aan
diegenen gegeven, die erom vroegen.
Maar wat doet het gros van de radio?
Neerkijken op de massa en haar ver
langens. Doen alsof we als leraren
voor een miljoenenklas staan, beurte
lings lof en kritiek uitdelend. En als
die massa toevallig niet naar ons
luistert, dan halen we de schouders
op en gaan we gewoon verder".
Klantenbinding
Eeen puzzelen
BS 1 bmboebeer; 5 gebat:
»:'il n ,nl; 11 ssllker met
fenp Pt ,E besponnen draad; 15
ïelliifc rmff P; „17 zindsWk; 18
&£Tn;,20 keervers; 23
5S.h zodenerts: 27 stuiver;
K"or vuur: 31 bloem; 33
rgweide zandbanken; 34
K'schL^3310 V00rnaam-
5£d1lantln: 2 voorzetsel; 3
te 5^;- ^2^W001'd; 4 ber>e-
WVf'i l>tel; 7 discus-
afstaan," 12
ter ïi SHE* 19 20 4del-
^wstiritórt^ol' 22 .raamv/erk; 23
is; 29 vonrrioói "ïnS 25 boi'sthar-
'Éroente aanSerichte tafel;
b oplossing vrn de vorige pmei fa
„Fout, fout. fout. We moeten als
programmamakers meer aan klanten
binding doen. Dat doet een super
markt ook en wat is liet verschil
tussen een supermarkt en radio? Ook
bij ons is alles te koop".
Uschi vindt dat er bij de radio te
veel gebrainwashed wórdt buiten de
luisteraars om. „In iedere omroep
schuilt de historisch gegroeide angst
om de culturele plakzegel te verliezen.
Die angst heeft jammer genoeg vele
omroepen bewogen om de luisteraar
bij voortduren lastig te - vallen met
haar grote boodschap, Dacht je, dat
een man die moe-gearbeid om zes uur
thuis komt, gediend is van het credo
het brengen van verantwoorde cul
tuur teneinde de massa te verheffen
van zo'n'omroep?"
„Het enige wat zo'n vermoeide luis
teraar wil als hij al niet de radio
uitlaat en de televisie aanzet is
een programma dat hem direct aan
spreekt. En dat is nu het probleem
waardoor zelfs de meest ingenieuze
padvinders onder de radiomakers de
laatste jaren het spoor bijster zijn
geworden. Ze weten niet meer wat ze
moeten doen om de attentie van de
luisteraar te pakken".
„Iedereen weet dat je de informa-
tiepil moet vergulden om hem geslikt
te krijgen, dat je in de vormgeving
van je programma iets moet in- en
opbouwen, waardoor men alert wordt.
Maar hóe je dat moet doen om
afdoende succes bij de luisteraars te
boeken blijft een open vraag. De treu
rige werkelijkheid is helaas dat een
met authentieke, eerlijke middelen ge
maakt radioprogramma nooit meer
dan een paar honderdduizend luiste
raars naar zich toe trekt".
Bob Uschi noemt een voorbeeld uit
eigen ervaring. Hij maakte een paar
jaar terug een radiodocumentaire
over jeugdprostitutie, dat hijzelf een
prima - produkfc vond met een uitste
kend verpakte dosis informatie. De
luisterdichtheid van acht a negen pro
cent was ook verrassend goed.
„Het gegeven van de jeugdprostitu
tie werd daarna voor de VARA-televi-
sie nagespeeld. Ik vond dat geen goe
de film, wat zeg ik; een truttig pro
dukt. Maar wat gebeurt er? De tv-
versie van Jeugdprostitutie wordt
naast McCloud het meest bekeken
VARA-programma van dat
zoen".
Wat moet de radio dóen om weer
door de massa gehoord te wor
den?
Uschi: „De radio moet als informa
tiebron versterkt worden. De radio
zou een zeer snelle krant kunnen zijn,
compleet met hoofdartikelen en r
documentaires. Een dagkrant, gewijd
aan het nieuws van dat uur. die een
volledige avonduitzending vult óf elke
avond op een vast uur (tussen elf en
twaalf bijvoorbeeld) geprikt zou kun
nen worden.. In Hilversum zeggen de
verantwoordelijke mensen al dat zo
iets niet zou kunnen. Ik zeg dat het
wel degelijk mogelijk is".
Bob Uschi is één van die weinige
radiomensen, die vinden dat hun pro
gramma's best gehoord mogen wor
den en dan ook zelf actief de publici-j
teit zoeken. Niet verwonderlijk is dan
ook zijn oproep tot de schrijvende
pers om tot meer samenwerking te
komen met de radio,
„Het selecteren van de inzendingen
_yoor de Prix Italia .bijvoorbeeld, zóu
je niet meer door afdelingschefs uit
de omroep moeten laten verrichten.
Ik schuif ze daarmee geen incompe
tentie toe. maar wijs wél op het feit,
dat ze de frisheid en de onafhankelijk
heid van een joumalistengezelschap
ontberen".
Met andere woorden: alsjeblieft
geen college meer van vermoeide Hil-
versumse mannen, maar een persjury,
die volgens mij een beter oog zal
hebben voor de kwaliteiten van het
beste (en het vernieuwende) dat de
Nederlandse radio in één jaar heeft
gemaakt.
„Maar", zegt Uschi, „behalve om
samenwerking zitten wij radiojongens
te springen om kritiek. Waarom altijd
en eeuwig aandacht in de kranten
voor de televisie? Goede radiopro
gramma's verdienen een voor- enna
beschouwing, radiomakers verdienen
5at er eindelijk naar ze geluisterd
wordt".
ADVERTENTIE
spierpijn, gewrichtspijn,
stijve nek, zenuwpijnen,
pijn in armen en benen
en heeft geen onaangename geur
verkrijgbaar in tuben van 40 en 100 gr.
DONDERDAG
12.03 Drie draait tussen de middag.
14.03 Pop-Kontakt: de Hugo van
DONDERDAG
12.00 (S) Bel Canto: opera-aria's.
12.26 Mededelingen t.b.v. land- en
tuinbouw.
12.30 Nieuws.
12.41 (S) Hier en nu.
12.55 Middagpauzedienst
13.15 (S) Lichte koorzang.
13.30 Globaal: een luchtig
middagprogramma.
17.30 Nieuws.
17.32 (S) Hier en nu.
18.00 (S) Tijd vrij voor muziek in
vrije tijd.
18.30 Nieuws.
18.41 Wereldpanorama.
18.53 Zojuist verschenen: nieuwe
boeken.
19.00 Leger des Heilskwartier.
19.15 S) De wereld zingt Gods lof:
een verzoekprogramma van
gewijde muziek.
19.55 Overdenking.
20.00 (S) Muziek, muziek, muziek:
licht platenprogramma.
21,50 Bij de tijd. serie programma's
over het lager beroepsonderwijs
(4).
22.10 De kerk vandaag: nieuws en
commentaar.
'22.30 Nieuws.
22,40 (S) Hier en nu.
23.00 Nederlandse Kerkenconf eren tie
1974, gesprek.
23.15 (S) Album: minder bekende
bladzijden uit de muzikale
romantiek (gr.).
23.55-24.00 Nieuws.
VRIJDAG
07.00 Nieuws.
07.02 Het levende woord.
07.07 (S) Badinerie: klassieke muziek
(gr.). (7.30 Nieuws; 7.41-7.50
Echo).
08.24 Overweging.
08.30 Nieuws.
08.36 Gymnastiek voor de huisvrouw.
08.45 De wonderlijke letter M: een
programma voor het
Hollandsche Huishouden,
09.40 Schoolradio.
10.00 (S) Aubade: Klassieke muziek
met om 10.30 Nieuws.
11.30 Blik op de derde wereld:
informatief programma.
11.45 Blik op Europa: informatief
programma.
DONDERDAG
12.30 Modem platteland.
12-35 (S) Sportrevue.
13.00 Nieuws.
13.11 Radiojournaal.
13.31 (S) Alert! - op het vlak van
muziek en maatschappij.
13.50 (S) Radio Kamerorkest
klassieke muziek.
14.10 (S) In de wetenschap: dat -
nieuws uit de wereld der
wetenschappen.
14.30 (S) De Koperen tuin. hoorspel
(4).
15.05 (S) Aspecten: kunstrubriek.
16.00 Nieuws.
16.03 Radiojournaal.
16.05 (S) Gebakken vensterbanken
(en andere smoeztn):
kinderriiagazine.
17.00 (S) Mobiel: een beweeglijk
programma voor beweeglijke
mensen.
17.55 Mededelingen.
18.00 Nieuws.
18.11 Radiojournaal.
Politieke Partijen:
18.20 Volks Partij voor Vrijheid en
Democratie.
18.30 Kleur: informatie over zaktn
van kerk en samenleving.
19.00 (S) De wereld van de Opera: .Un
ballo in maschera. Verdi.
19.50 Den Haag vandaag.
20.00 Nieuws.
20.05 Radiojournaal.
20.10 Inleiding avondprogramma.
20.15 (S) Residentie Orkest
Heemsteedse Chr. Oratorium
09.03 (S) Pep op drie.
Verg., Haags Knapenkoor en
zangsolisten: Jeanne d'Arc,
Honegger.
21.55 (S) Essay: kunstrubriek.
22.25 (S) Dichter bij de muziek:
nieuwe liedjes, chansons of
songs.
22.50 Vanavond laat nieuws.
23.20 Radiojournaal.
23.25 (S) Jazz Spectrum.
23.55-24.00 Nieuws.
VRIJDAG
07.00 Nieuws.
07.11 Ochtendgymnastiek.
07.20 (S) Dag me.t een gaatje. (8,00
Nieuws. 8.11 Radiojournaal. 8.30
De Groenteman).
09.00 Schoolradio. i
09.20 Wat heeft dat kind?,
pedagogische rubriek.
09.35 Waterstanden.
09.40 Toerismo: toeristische
informatie.
10.00 (S) Voor de kleuters.
10.10 (S en mono) Arbeidsvitaminen:
populair
verzoekplatenprogramma. (11.00
Nieuws. 11.03-11.05
Radiojournaal)
11.30 Knipperlicht: verkeersmagazine.
11.55 Beursplein 5.
AMSTERDAM De BUMA, het
Bureau voor Muzfek-Auteursrechte».
heeft de eerste ronde In het gevecht
niet de exploitanten van centrale an
tenne-inrichtingen In Nederland verlo
ren. De BUMA wil hen namelijk au
teursrechten laten betalen voor de
doorgifte van binnen- en buitenlandse
tv- en radioprogramma's via kabelnet
ten. De directie van de 60-jarige vere- j
niging heeft deze week de eigenaren,
van kabelnetten in Nederland in het!
riante BUMA-huis in Amsterdam ont
vangen om over die extra heffingen
van gedachten te wisselen.
Die gedachten wisseling kwam er
aanvankelijk op neer dat enkele BU-
MA-juristen kort en bondig meedeel
den dat op grond van nationale en
internationale bepalingen eenvoudig
weg betaald dient te worden. De gas
ten van BUMA kregen alvast een
concept-overeenkomst daar/oor mee
naar huis.
Men wierp echter meteen metersho
ge barricaden op met argumenten om
niet te betalen. Zij maakten de vrien
delijke toespraken van de BUMA-juris-
ten zo doorzichtig, dat er enkele brok
jes onheuse voorlichting in te ontdek
ken vielen. Mr. Franca Klaver van de
BUMA had er bijvoorbeeld aanvanke
lijk gewag van gemaakt dat de BUMA
met de Casema (waarin de PTT en de
grote omroepverenigingen deelnemen)
al een overeenkomst had over het
betalen van BUMA-rechten voor de
doorgifte van programma's via de
kabel. Maar een vertegenwoordiger
van de Casema onder de gasten logen
strafte dat meteen. „Er is geen enkele
overeenkomst gesloten over betaling
voor buitenlandse programma's tiie
uit de ether worden geplukt en via 'de
kabel doorgegeven", aldus de Casema-
woordvoerder
De in het geding gebrachte overeen
komst die 'er zou zijn in België tussen
BUMA's zuster SABAM en de kabelex-
ploitante Coditel, blijkt ook al niet te
Diplomatiek krabbelden de BUMA-
juris ten toch wel wat terug toen hun
het vuur na aan de schenen werd
gelegd en er excuses voor onware
voorlichting werden geëist.
De BUMA-verlegenwoordigers maak
ten er geen geheim van dat de kabel-
markt tot nu toe met rust is gelaten,
maar clat die zo langzamerhand best
interessant genoeg is geworden om
aan een betalingsregeling voor de ka
belnetten te gaan denken. Op dezelfde
manier zijn het laatste jaar ook de
Gelderen-Show. met dt-
Nederlandse tipparade.
16.03 De Hitmeesters: TROS-top-40.
NOS:
18.02 Joost mag niet eten.
TROS:
19.02 (S) Poster: The Rolling Stones
(4).
20.02 Ferry Maat's Soul-top-10.
21.02 (S) Sesjun: Jazz en Blues - live.
22.02 (S) De Hugo van Gelderen-
Show. met de Nederlandstalige
Top-tien en Kwiswijs.
23.02 (S) Jazz-sir.
00.02 Dt Hugo van Gelderen-Show:
Ip's.
01.02 De Nachtwacht.
EO:
05.02 (S) Old time religion: Blue
grass gospel music.
05.30-07.00 (S) Matinata: muziek
voor de vroege morgen.
VRIJDAG
Ieder heel uur nieuws.
E.O.:
07.02 tS) Gospelsound: mzuiek
speciaal voor jonge mensen.
08.02 (S) Tussen thee en koffie.
09.03 (S) De muzikale fruitmand:
verzoekplatenprogramma van en
voor zieken.
TROS:
10.03 (S) Pep op drie.
11.03 Drie draait op verzoek.
bejaardentehuizen en bedrijfskantine*
(lie op een of andere mechanische
manier muziek openbaar maken, aan
gepakt.
Het is allemaal een gevolg van een
wijziging uit 1948 van de Bemer au
teursrechtenconventie, die Nederland
in 1973 pas ratificeerde. Dat legde
voor de BUMA de weg naar de nieu
we muziekgebruikers open. Op grond
van die gewijzigde conventie en met
een arrest van de Hoge Raad uit 1958
binnen handbereik, worden nu de ka
belnetexploitanten aangepakt. Dat ar
rest uit 1958 verplichtte de Nederland
se PTT BUMA-rechten te betalen voor
de programma's die via de draadom-
Teleac herhaalt
tv-cursus voor
raadsleden
wc - in i op a iiuvernm-r izeji
werden doorgegeven. De draad- op Nederland 1. Herhalingen
roep
omroep werd door de Hoge Raad als
een eigen, aparte vorm van openbaar
making beschouwd, en de BUMA
vindt dat de kabelnetten dat nu ook
zijn.
Het gaat volgens de BUMA om een
nieuwe keuzemogelijkheid om de ra
dio en tv-programma's te ontvangen.
De BUMA geeft v/el toe dat die er in
veel gevallen in werkelijkheid niet is
(in flatgebouwen en gemeenten waar
bij aanwezigheid van een kabelnel het
bezigen van eigen antennes niet meer
is toegelaten), maar men vindt dat
dan de „kabelnetten" toch moeten
betalen. Er kan eventueel gepraat
worden over het in de luisterbijdrage
verwerkte aandeel dat via de overeen
komst met de NOS op de BUMA-
rekening wordt bijgeschreven.
Ai 60 jaar zamelt de BUMA in
Nederland auteursrechten in. Uit. de
pot worden de muziekauteurs betaald
tot 50 jaar na hun dood. Om dat
werk te doen. is in Amsterdam een
kanooorpaleisje gebouwd, waar nu on
geveer 200 mensen er hun handen vol
aan hebben.
UTRECHT Omdat m de laatóte-
rnaanden van elk Jaar de gemeentera-"
den zich buigen over ae gemeentel»-
groting. heeft 6- stichting Teleac be-1
sloten haar cursus 'De Gemeenteraad',
nu reeds gedeeltelijk tc iverhalen. De-
cursus kwam vlak voor dc gemeente
raadsverkiezingen dit jaar voor het--
eerst op de beeldbuis.
Teleac gaat in dc eerste plaats de les--
sen 4. 5 en 6 herhalen. Die lessen zijn*
gewijd aan het. hoofdstuk gemeentérfi-'
nanciën. Les 4 wordt uitgezonden op
zaterdag 26 oktober van 10.30 tot IK*
uur. les 5 op 2 november (zelfde tijdt
en les 6 op 9 november (zeilde lijd)
komen
op de zondagen 10. 27 en 24 november
op Nederland van 15 lot 15.20 uur.
In december gaat Teleac de lessen,
herhalen die gewijd zijn aan ruimte
lijke ordening en onderwijs. Op de
zondagmiddagen 1 en 8 december
-komt de ruimtelijke ordening aan do
orde. op 15 december de les onderwijs
en op 22 december wordt het welzijn
behandeld.
Emmy Verhey biedt
David Oislrach haar
eerste plaat aan
AMSTERDAM Vandaag 'donderdag
zal de violiste Emmy Verhey het eer
ste exemplaar van haar eerste lang-"
speelplaat in Amsterdam aan haar^
vroegere leermeester David Oistrach.
aanbieden. Deze is in Nederland voor,
een serie concerten met het Amste
dams Phüharmonisch Orkest. He
plaatdebuut van Emmy Verhey beva
de Frühlingfr en Kreuzersonates va
Beethoven. Zij wordt begeleid door
pianist Carlos Moerdijk.
(ADVERTENTIE)
een miljoen gulden aan prijzen
stelt
Iedere week
LOIS twee jea
schikbaar (plm.
50,per stuk) voor
de K.W.F.-puzzelaktie.
De winnaars van deze
LOIS jeans kunnen
hun keuze maken uit
vele modellen en
kleuren die Saez-Vo-
gels B.V. - Zwanen
burg in zijn kollektie
-heeft.
DONDERDAG 24 OKTOBER:
BELGIË-NED.
KANAAL 2/10
NEDERLAND-1
18.45 uur:
(NOS)PAULUS DE BOSKABOUTER
18.55 uur:
JOURNAAL
19.05 uur:
(VARA) DE STRATEMAKEROPZEESHOW
19.30 uur:
HOREN ZIEN ZWIJGEN
Aflevering uit een serie slapstick- en stommefilmfrag-
menten, samengesteld door Maarten van Rooyen.
20.00 uur:
(NOS) JOURNAAL
20.20 uur:
(VARA)COLDITZ
'Krijgsraad'.
21.15 uur,:
TWEE VOOR TWAALF
21.55 uur:
ACHTER HET NIEUWS
"22.45 uur:
(NOS) DEN HAAG VANDAAG
23.00-23.05 uur:
LAATSTE NIEUWS
NEDERLAND-2
KANAAL 32
„Het is toch niet zo erg, om helemaal
geen geld te hebben?" zei Panda. „Dat
overkomt mij ook wel eens. En ik
ken iemand, die helemaal nooit geld
heeft. Dat is Joris Goedbloed. Maar
toch leeft hij best prettig, hoor". De
heer Hippolitos beurde iets op bij het
horen van dra woorden, maar toen
zag hijn butler die met een schaaltje
truffels binnen trad en dat bracht
opnieuw tranen in zijn ogen.
„Als ik geen geld meer heb, kan ik
geen truffels meer kopen", klaagde
hij. „En als ik geen truffels heb, ben
ik ongelukkig".
Panda keek peinzend naar het maal-
tijdje. „Ik heb die paddestoelachtige
dingen ergens eerder gezienmom
pelde hij. „Ergens vlakbij waar het
donker was.. Wacht eens! Ik weet het
weer! Onder in de Honingraatheuvel.
Kom u maar mee!"
„Ik zal u graag vergezellen", sprak de
butler tot de aarzelende zakenman.
„Het zal een verademing zijn om al
uw telefoons niet meer ts hoeven
oppoetsen".
18.15 uur:
(TELEAC) FLEXIBELE SCHOOL
18-45 uur:
(NOS) PAULUS DE BOSKABOUTER
18-55 uur:
JOURNAAL
19.05 uur:
(TROS) MENSEN VAN DE ZEE
Eerste aflevering uit een vijfdelige natuurse
rie.
20.00 uur:
(NOS)JOURNAAL
20.21 uur:
(TROS)TATORT
'Acht jaar later', aflevering uit deze Duitse thrillerse-
21.40 uur:
TV-PRIVé
Henk van der Meyden praat met Willeke van Ammel-
rooy.
22.25 uur:
HET HEILIG VUUR 1
Een kunstprogramma, waaraan onder anderen mede
werken: Elly de Waard, Benno Wissing en Fred
Brinkman. De eindredactie is in handen van Hank
Onrust, destijds de maker van het inmiddels verdwe
nen programma He ivoren toren'.
14.00-16.00 uur:
SCHOOLTELEVISIE
17.30 uur
SCHOOLTELEVISIE
18.00 uur:
KIRI DE CLOWN
18 05 uur:
PRIMUS
He dodelijke beet', aflevering uit de Amerikaanse serie
van Ivan Tors.
18.30 uur:
TIENERKLANKEN
19.10 uur:
KORTE FILM
19.15 uur:
OP SAFARI DOOR ETHIOPIË
'De blauwe Nijl', vierde aflevering uit de serie "Wildlife
safari to Ethiopia'.
19.45 uur:
JOURNAAL
20.15 uur:
WACHTWOORD
20.45 uur:
ANNA LUSA
Televisiespel van David Mowat door Achiel van Malde-
ren. In de hoofdrollen; Els Magerman en Marcel de
Stoop. Twee blinde meisjes, die vereenzamen in een
instituut voor gehandicapten worden door middel van
bewegingsoefeningen en simulatiespelletjes uit hun iso
lement gehaald.
22.15 uur:
KORTWEG
22.25 uur:
PREMIÈRE
Jo Röpcke bespreekt de laatste films.
23.05 uur:
LAATSTE NIEUWS
23.25-23.55 uur:
YOGA
FRANSTALIGE PROGRAMMA'S
BELGIë-FRANS
14.00, 14.30, 13.00 en 17.40 Schooltelevisie; 18.10 1, 2,
3... j'ai vu; 18.30 Savoir vivre (4); serie programma's
over gezonde voeding; 19.00 Paul et' Virginie; 19.23
Uitgaanstips; 19.40 Consumententips; 19.45 Journaal:
20.15 Tips voor weggebruikers: 20.20 La vie, l'amour, ia
mort, toneelstuk met Francois Toledo. Caroline Cellier
e.a.; 21.50 Fragmenten uit nieuwe films, gepresenteerd
door Sélim Sasson; 22.25 Journaal.
FRANKRIJK-RIJSEL
12.30 Miditrente; 13.00-13.30 Journaal; 18.20 Actualitei
ten; 18.40 Voor de kleuters: 18.50 Voor de jeugd; 19.20
Politieke uitzending; 19.45 Journaal: 20.15 Les Fargeot
(13); 20.30 Stefano, spel naar een verhaal van C.
Pavese; 22.15-22.30 Nieuws.