L_
PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT
KAPING VOORBIJ - JUMBO MET
BEMANNING VANDAAG TERUG
Benelux-landen willen koplopers
worden in Europees zeehavenbeleid
Grote vreugde bij thuisfront
ARABIEREN RICHTEN
ZICH TOT W, EUROPA
België in de sneeuw
„Eerlijke en duidelijke houding aannemen"
Onverant
woord
Ontheffing voor
1(00 Zeeuwen
Pagina 2
216e jaargang - nummer 282
Donderdag 29 november 973
STEUN DE ACTIE
NATUURBEHOUD
Los de puzzel op in
de PZC van zaterdag
NA GOED EINDE KAPINGSAVONTUUR:
ben NEBROEK In het
huis van de heer I. L. Ris-
seeuw te Bennehroek heer
ste woensdagavond grote
vreugde. Het gezin van de
gezagvoerder van de gekaap
te KLM-Boeing is de afgelo
pen dagen ten prooi geweest
aan grote spanning span
ning. Toen woensdag het be
was afgelopen, men kon het
richt kwam dat alles goed
nauwelijks geloven.
Veel commentaar op de goede
afloop wilde het gezin Risseeuw
niet kwijt. Daarvoor was de
scanning te groot geweest. „We
:hten eerst maar eens af tot
captain weer terug is", aldus
lid van de familie. Veel vrien-
i en kennissen kwamen de fa-
ie Risseeuw gelukwensen. De
„.jfoon stond woensdagavond in
het huis van de KLM-gezagvoer-
der geen ogenblik stil.
Ook hij de familie Koedam te
Heemstede ontlaadde de span
ning zich in vreugde. Het gezin
nn de plaatsvervangend gezag
eerder J. Koedam maakte er
«q fles champagne voor open op
fe goede afloop van het kapings-
sronluur, Wat betreft de kapin
gen zei mevr. Koedam wel voor
bereid to zijn op dergelijke even
tualiteiten, „Maar je denkt er
niet altijd aan en dan komt het
toch nog onverwacht". De heer
Koedam was tijdens de kaping
niet aan hoord, maar hij heeft
hier aangeboden de zeer ver
moeide captain Risseeuw te ver-
De familie van de boordwerk
tuigkundige van de Mississippi, G.
J, v, d, Beek te Badhoevedorp,
beleefde wel spannende dagen
maar, aldus mevr. V. d. Beek:
„Er zijn dingen die gebeuren
moeten die zijn we blijven doen.
Er was de hele week veel belang
stelling van de kant van familie
en vnenden en ik heb het bijzon
der attent van onze huisarts ge-
tonden dat hij twee keer langs
kwam om te kijken of er ook
hulp nodig was. Een van de kin-
toen was ziek zij het niet erg
de twee andere gingen
gewoon naar school en hadden
niet al te veel last van de meele
vendheid van de klasgeno
ten".
Mevr. V. d. Beek heeft van de
dokter een slaapmiddeltje gekre
gen, „want zonder dat lukt het je
natuurlijk niet om in slaap te
komen. Je leeft toch in een grote
spanning, die zich ontlaadt als je
tot rust probeert te komen. De
vreugde is nu groot en het wach
ten is op man en vader. Op
voorhand zonden familieleden en
vrienden al bloemen en daar zal
nog wel wat bijkomen". De heer
Van de Beek is sinds 1946 bij de
KLM. Dit is het eerste grote en
zorggevende avontuur dat hij
meemaakt.
In Wassenaar spraken we met
mevr. Witholt, echtgenote van de
chef van de vliegdienst van de
KLM, die in Malta vrijwillig aan
boord van de gekaapte Boeing
ging. „Ik ben erg gelukkig en
opgelucht dat alles zo goed afge
lopen is. De KLM beert me ge
zegd dat ze mijn man aan de lijn
bad. Hij was in uitstekende stem
ming en toonde zich erg opge
wekt".
AMSTELVEEN (GPD, ANP) De eerste Boeing- 747 Jumbo die een kaping heeft 'overleefd', komt
vanmiddag kort na een uur op Schiphol terug, gevlogen door de oorspronkelijke bemanning. Dat
wordt het triomfantelijke einde van een kaping die 68 uur heeft geduurd en die woensdagmiddag
een even gelukkig als onverwacht slot kreeg- op de luchthaven van Doebai aan de Perzische Golf.
„Toen we het bericht ontvingen, zeiden we God zij dank. En het huilen stond ons nader dan het
lachen", aldus KLM-president Orlandini.
Tegen drie uur woensdagmiddag
verklaarden de drie kapers zich be
reid het toestel samen met de beman
ning te verlaten, vertrouwend op het
vrijgeleide dat premier Makhmud Bin
Rasjid van Doebai de kapers een dag
eerder al had toegezegd. „We maken
vorderingen", aldus KLM-directeur
Van de Breevaart. „We zijn hoopvol
gestemd". Maar de verrassing
deze mededeling leidde bij het ANP in
Den Haag tot het bericht dat de
kaping nu verleden tijd was, een be
richt dat in weinige seconden de hele
wereld over ging.
Een hevig geschrokken KLM-direc-
tle kwam direct daarna meedelen dat
dit bericht voorbarig was, en hoopte
dat de op zichzelf duidelijk op gang
gekomen beëindiging er niet door
werd verstoord. Met dezelfde spoed
als de eerste keer gingen nu de ont
kenningen over de aardboL
Om vier uur bel
en onder-directeur A. C. Witholt uit
Doebai naar Amstelveen de hele
dag hadden twee telefoonverbindingen
open gestaan dat de kaping nu
werkelijk was afgelopen. Witholt be
vond zich in de toren van het vlieg
veld, en de boordwerktuigkundigen
waren reeds begonnen de motoren te
controleren. „U kunt ze in de verte
misschien horen draaien", meldde de
heer Witholt president Orlandini.
De kapers hadden de premier van
Doebai de eis gesteld dat een jeep met
radiocontact met het vliegtuig, een
busje met niet meer dan alleen de
chauffeur erin, en een vliegtuigtrap
naar de Boeing gereden zouden wor
den. Hieraan werd voldaan, waarop
de kapers te midden van hun elf
gijzelaars naar buiten kwamen.
In het transitgebouw werden de
kapers ontwapend en overgebracht
naar een ziekenhuis, de plaats die de
autoriteiten aanvankelijk ook voor de
ALGIERS (RTR, DPA, UPI, AFP) De staatshoofden van de
Arabische landen hebben woensdag een beroep op de Westeuro
pese landen gedaan een eerlijke en duidelijke houding aan te ne-
de Arabische zaak. en deze in de VN te steunen.
ter met nadruk dat vrede voorop stelt
dat 'de Israëlische strijdkrachten zich
onmiddellijk terugtrekken uit de in
1967 en nadien bezette Arabische gebie
den, met Jeruzalem vooraan' en dat
"het Palestijnse volk in zijn nationale
rechten wordt hersteld'.
Voorts moeten degenen 'die zeggen
vrede te willen, dat niet bewijzen door
woorden maar door daden', aldus de
verklaring aan het slot van de confe
rentie. De Arabieren zijn niet bereid
hun toekomst te laten afhangen van
vage beloften en bedriegelijke manoeu
vres. De wereld moet zich goed bewust
zijn van de vaste wil van de Arabische
M aPPel slaat in een verklaring, uit
leven na afloop van de Arabische
«Konferentie in Algiers die drie da
rn heeft geduurd, In het deel van de
«Waring dat op Europa betrekking
<™i, wordt over olie niet gerept, maar
«rejaris-generaal Machmoed Riad
,üe Arabische Liga zei op een pers-
«nierentie na de laatste topbïjeen-
1 (le 'eiders van de Arabische
„en besloten hebben het oliewapen
^selectieve basis te blijven gebrui-
k Arabische leiders zeggen voorts in
-a verklaring dat. zij vastbesloten
"'mogelijkheden voor een inter-
gaiecontantatie in het Midden-
-i mJr,, schakelen. Ze zijn bereid
^West-Europa samen te werken bin-
ÏÏiff ra®m van de VN om zo tot een
vrede te komen.
staatshoofden hebben
-•^eidverklaard met Israël vrede
- men, Tegelijkertijd zeggen zij ech-
De fRP is een vertrou-
«SUffcj
Begroting
Uurremn»
Ss Van der Stoel lcrijgt
ïaM^ndelir'3 van zijn begro-
'■'laaa9 wellicht te maken
i hXL ,es over ^t te voe-
"ma. (gag. 17).
»«Ws Uit Zeeland op pagi-
6,7, 10,Hen 13.
P* en buitenlands
«iws op pagina's 1, 3 en
1 °P Pagina's 18, 19 en
tv op pagina 23.
nieuws op pagina
natie, haar recht te verkrijgen, dat
"lange tijd het voorwerp van bedrieg
lijke manoeuvres van Israël geweest
is, dat de wereldmening daarmee heeft
misleid'.
Zie slot pas. 3 kol. 1)
BROOD DRIE
CENT DUURDER
DEN HAAG (ANP) De broodprijzen
zullen vandaag worden verhoogd met
ten hoogste 3 cent per heel brood van
800 gram en maximaal 1 cent per half
brood van 400 gram. Dit geldt zowel
voor in de winkel afgehaald als thuis
bezorgd brood. Minister Lubbers van
economische zaken heeft hierover toe
stemming gegeven.
KLM'ers de beste hadden gedacht om
weer op verhaal te komen. De
KLM'ers evenwel dachten niet aan
rust, wilden zelfs het liefst direct
terug naar Schiphol. Dat werd hun
echter vanuit Amstelveen verboden.
Er was reeds een andere KLM-beman-
ning onderweg met een lijntoestel
naar Doebai, een toestel dat woens
dagmorgen van Schiphol was vertrok
ken. Deze bemanning zou de Boeing
naar Schiphol moeten terugvliegen,
terwijl de oorspronkelijke bemanning:
het lijntoestel naar huis zou gaan.
De bemanning bestaat, naast gezag
voerder Risseeuw, uit de in Malta
toegevoegde gezagvoerder J. Koedam,
het hoofd van de vliegdienst A. C.
Witholt, drie vliegers, drie boordwerk
tuigkundigen en twee pursers. De ste
wardessen waren dinsdagavond r
vanuit Malta naar huis gegaan.
Zwerftocht
De kaping begon zondagavond om
19.45 uur in de lucht boven Bagdad,
toen de Jumbo van Beiroet op weg
was naar New-Delhi. Met 247 passa
giers aan boord begon daarna een
zwerftocht door het Middellandse Zee
gebied met in totaal 6 tussenlandin
gen: op Damascus, Nicosia, Tripoli,
Malta. Doebai en toen nog een tweede
maal op Doebai.
Dat geschiedde dinsdagavond tegen
middernacht en het duurde daarna
nog meer dan een half etmaal voor
de ontknoping kwam. Hoewel hun al
dinsdagavond een vrijgeleide-was toe
gezegd, bleken de 3 piraten daar lange
tijd geen vertrouwen in te stellen. Ze
begonnen woensdagochtend aanstalten
te maken om opnieuw met het toestel
te vertrekken. Er werd 100 ton kerosi
ne ingepompt en bovendien werd de
olie van de vier motoren ver
verst.
In het urenlang durende overleg
met de verkeerstoren werden de uit
geputte P&lestijnen tenslotte echter
murw gepraat. Zij besloten het avon
tuur te beëindigen in de hoop dat de
premier woord zou houden met zijn
toegezegde vrijgeleide.
Kritiek moment
Het meest kritieke moment van de
kaping deed zich voor op de derde
dag, dinsdag, toen de machine van
(Zie slot pagina 3 kolom 7
i 14'-' ksWneMJ
,,vo.ÜI
WAALWIJK Wat doe je als kind
op je vrije looensdagmiddag als er
sneeuw ligt? Je bouwt een fort
van sneeuw! Wat dat betreft is er
niets veranderd met vroeger. Maar
alleen nu. lopen de volwassenen
de koude rillingenTSVer~ffe"'^UQ bij
de gedachte, dat de winter zo
vroeg is ingetreden met het olie
tekort in het vooruitzicht.
BRUSSEL De
zwaarste sneeuwval se
dert 1925 heeft woens
dag in België voor een
omvangrijke verkeers
chaos gezorgd. Er
was dinsdag al zeer
veel sneeuw gevallen,
maar in de nacht van
dinsdag op woensdag
zijn er nog eens ge
middeld 2 dm bij ge
komen die bijvoor
beeld het openbaar
vervoer in Brussel en
zijn buitenwijken vol
ledig ontregelde. Het
verkeer in het alge
meen vond slechts met
de grootste moeite
plaats in weerwil van
de 600 tonnen wegen-
zout die werden uitge
strooid. Het "vliegveld
Zaventem moest
woensdag de gehele
morgen voor binnenko
mende en vertrekken
de toestellen gesloten
blijven.
In Luik is een in
1959 opgetrokken ge
bouw onder het ge
wicht van de natte
sneeuw gedeeltelijk in
gestort, alom zijn bo
men en lakken van
respectabele doorsnee
eenvoudigweg afgebro
ken en in Evere is het
dak van twee sporthal
len ingezakt.
IJze l
kreeg
zijn grootste dikte of
ficieel toegemeten als
38 cm. Slechts het
westen van het land
bleef voor deze over
matige neerslag ge
spaard, maar woensdag
avond werd uit die
streken nieuwe
sneeuwval en ook ijzel
gemeld, die het ver
blijf op de wegen le
vensgevaarlijk maak
te.
Het verkeer was
woensdag ook op de
grote autowegen uiter
aard geheel in de war:
op de weg tussen Ant
werpen en Brussel
bleek de oprit van een
viaduct bij Meise een
onoverkomelijke hin
dernis voor de auto
mobilisten, en in het
bijzonder voor de zwa
re vrachtwagens. Bij
Martelange kwamen
zo'n 200 auto's vast te
zitten doordat ae we
gen door slippende wa
gens geblokkeerd raak
ten. Het aantal onge
vallen bij deze gevaar
lijke omstandigheden
bleef overigens nog
binnen de perken.
AFSPRAAK MINISTERS EN ZEEHAVENBEHEERDERS OP
BENELUX-ZEEHAVENOVERLEG IN OOSTENDE:
UITGANGSPUNTEN VOOR
GEZAMENLIJKE MILIEU
MAATREGELEN IN
ZEEHAVENGEBIEDEN
OOSTENDE De Benelux-lan
den willen, als het kan samen
met anderen, op de weg naar
een Europees zeehavenbeleid,
koplopers worden. Dat hebben
de betrokken ministers van Bel
gië, Nederland en Luxemburg-
en de zeehavenbeheerders uit
die landen, duidelijk met elkaar
afgesproken op het Benelux-
zeehavenoverleg, woensdag in
Oostende. Men werd het in de
ze tot nu toe vierde zeehaven
ontmoeting ook eens over een
reeks uitgangspunten voor ge
zamenlijke milieumaatregelen
in zeehavengebieden. In dat
verband zal ook een studie wor
den opgezet om bestaande re
gelingen en procedures bij de
vestiging van nieuwe of de uit
breiding van bestaande bedrij
ven zoveel mogelijk op elkaar
af te stemmen.
De Belgische minister van verkeers
wezen en havenbeleid, de heer J. Ra-
maekers, en zijn Nederlandse collega
van verkeer en waterstaat drs. T. E.
Westerterp, waren op een persconfe
rentie na afloop nogal opgewekt over
de bereikte resultaten. Hoewel de bei
de bewindslieden nadrukkelijk verze
kerden dat de oliesituatie op de agen
da van het zeehavenoverlég in Oosten
de niet voorkwam en er verder niet
over is gerept, hebben de moeilijkhe
den ongetwijfeld hun invloed op de
besprekingen gehad. De Nederlandse
minister maakte bijvoorbeeld duide
lijk dat juist thans tegenover df
landen in de wereld samenwerking
met de Benelux-havens op verschil-
end gebied tot stand moet
men.
etk
Men gaat ervan uit dat een gemeen
schappelijk zeehavenbeleid moet wor
den gebouwd op drie criteria: non
discriminatie, vrije concurrentie en
kostendekking.
In een toelichting op de resultaten
van het gevoerde overleg zei minister
Westerterp: „Het lijkt altiid alsof er
niet veel vooruitgang is gehoekt- Maar
het is heel wat als je steeds een stap
verder kunt gaan. Tien jaar geleden
was een platform voor gezamenlijk
beraad zoals we dat nu hebben, nog
ondenkbaar. Als we nu in de eeg de
politieke rol van promotor voor een
gemeenschappelijk zeehavenbeleid
kunnen gaan spelen, zijn we a! een
flink stuk gevorderd". En de Belgi
sche minister Ramaekers voegde daar
aan toe: „Als we op Europees niveau
het akkoord zouden kunnen bereiken,
waaraan wij hier zijn toegekomen,
zou dat een fantastische stap
zijn".
Op deze vierde bijeenkomst in suc
cessie van de ministers die de haven-
zaken in portefeuille hebben en van
de zeehavenbeheerders waren van Ne
derlandse kant vertegenwoordigd de
havens van Rotterdam, Amsterdam,
de havenschappen Delfzijl, Vlissingen
en Terneuzen en een aantal kleinere
havens. Daarnaast de top van het
departement van verkeer en water
staat en de voorzitter van de commis-
sie-zeehavenoverleg ir. S. A. Posthu
mus. België had afgevaardigden van
de havens van Antwerpen, Gent, Zeeb:
rugge en Oostende.
Drie criteria
Van bijzonder belang werd aan het
eind van het overleg de gezamenlijke
resolutie geacht over .een aantal mi
lieumaatregelen. Men was het erover
eens dat:
1) moet worden gestreefd naar een
waterdicht systeem van metingen
naar lucht- en waterverontreiniging,
zowel wat omvang als de kwaliteit
van het net betreft;
2) er overleg moet komen om natio
nale normen die in zeehavengebieden
voor de milieubeschermingen worden
gehanteerd, op elkaar af te stemmen;
de resultaten daarvan moeten een bij
drage leveren om het totale internatio
nale overleg over de harmonisering
van normen te stimuleren: afspraken
in Benelux-verband kunnen daaraan
voorafgaan;
3) op grond van bestaande en komen
de wetgevingen ook zoveel mogelijk
bij de bron binnen en buiten havenge
bieden maatregelen worden getroffen
om milieuverontreiniging te bestrijden
of te voorkomen;
4) moet v/orden gestreefd naar een!
verbetering van bestaande inspectie
en controlemethoden, opdat die beant
woorden aan gelijke- opvattingen over
de naleving van afspraken.
Er werden in Oostende ook nog een
aantal economisch-teehnische en admi
nistratieve zaken gedaan. Zo werden
maatregelen genomen om verder te
kunnen op de weg naar een uniform
rekeningenstelsel voor de zeehavens,
de harmonisatie van havenstatistieken
en het invoeren van maatregelen voor
de bestrijding van de verontreiniging
in zeehavengebieden. Over bilaterale
kwesties tussen Belgie en Nederland,
zoals de aanleg van het Baalhoekka-
naal en de afsnijding van de bocht
van Bath in de Westerschelde, is in
Oostende niet gesproken. Over deze1
aangelegenheden zullen wij binnenkort,
een bespreking hebben, kondigde mi
nister Westerterp aan.
fiantlijn
abinel-Den Uyl heeft
?rst in zijn
met aftreden
gedreigd: de 'kabinetskwes-
j-r^owj tie stellen' heet dat ln het
I parlementaire spraakgebruik.
Het ging om een geschil met
de twee confessionele regeringspartij
en over hel dekkingsplan en bij die
gelegenheid bleek het kabinet bereid
om tot een bepaalde grens concessies
te doen, maar in geen geval verder. De
beide fractievoorzitters Aantjes en
Andriessen deden ontsteld over de
houding van het kabinet, met name
Aantjes toonde zich bedroefd. Hij zei
'verbaasd en geschokt' te zijn en vond
dat het kabinet de bewuste aangele
genheid het ging om vijfendertig,
miljoen in de sfeer van de vermogens
belasting buiten alle proporties had
getild. .Maanden zal het duren voor
dat deze deuk in het vertrouwen is
hersteld", sprak Aantjes bewogen. Hij
herinnerde er aan dat bij de kabinets
formatie zou zijn afgesproken het wa
pen van de kabinetskwestie met terug
houdendheid te hanteren. En daar was
nu in dit geval niets van gebleken,
nog altijd volgens Aantjes. Had hij
geiijk? Was het gebruik van dit zwaar
ste geschut niet verantwoord?
Och, wat is verantwoord? Politiek is
een spel met variabele regels en
met wisselende mogelijkheden. In een
geval als dit behoort een kabinet te
overwegen hoe zij daarvan gebruik
maakt en het zal zich daarbij ais regel
vrijmoediger opstellen dan de fracties,
die zich verzetten tegen de in het ge-
ding zijnde kabinetsplannen. In der-
I gelijke situaties gaat het ook vrijwel
i nooit om geschillen
tussen kabinet en
I oppositie, maar om
I strijdpunten tussen
kabinet en bepaal
de tegenstribbelen-
de regeringspartijen. De parlementaire
geschiedenis leert te dien aanzien dat
do verliezende partij zich altijd bij
zonder verontv/aardigd toont, ae ge
schiedenis leert bovendien dat de ver-
1 lezers vaak woedend de internationa
le situatie als alibi kiezen voor een
terugtrekkende beweging. Omdat die
1 situatie niet opgewekt is en niet zon
der gevaren durft men zo wordt
dan gezegd een kabinetscrisis niet
aan en daarom legt men zich morrend
neer bij het dictaat van het kabinet.
Dat is een vast patroon, ook deze
week klopte het keurlgjes. Maar het
gaat wat ver om dat spel onverant-
vroprd te noemen.
TTet gaat vooral daarom te ver, om-
•I A dat de bezwaarde regeringsfrac
tie5 AR en KVP dit kabinet
beschouwen als extra-parlementair. Ze
kunnen zich tamelijk onverbindend
opstellen en daarmee het kabinet in
een dwangpositie brengen. Zij hebben
dat ook altijd tegen hun achterban
gezegd: het kabinet-Den Uyl wordt
niet regen elke prijs gesteund, de bin
ding is vrij los. Omgekeerd hebben de
progressieven steeds weer betoogd dat
de ploeg-Den Uyl voor hen wel een
parlementair kabinet is en dat zij
daarom op voor hen essentiële punten
de gezindheid van de confessionelen
jegens dit kabinet zonodig zouden
toetsen. Welnu, dat is hier gebeurd,
hier ging het om een principieel punt,
principieel voor de progressieven: een
verhoging van de vermogensbelasting.
In die situatie was de hoogte van het
bedrag eigenlijk niet belangrijk, maar
ging het er in wezen om dat men
met het oog op de progressieve ach
terban wilde toetsen hoever de 'pro
gressieve gezindheid' bij KVP en AR
ging. Nog weer anders gezegd: was
de druk van de rechtervleugels in deze
partijen zo sterk dat men een kabi
netscrisis aandurfde? Gelet op de
voorgeschiedenis van dit kabinet kan
men het stellen van de kabinetskwes
tie moeilijk als onverantwoord betite
len. Wel kan men zeggen dat het
kabinet hier hard en fors heeft ge
speeld.
\X7iegel heeft deze kwestie politiek
juist getaxeerd. Hij betoogde
dat de confessionele regeringspartijen
door de knieën waren gegaan: „We
zien nu wat de woorden van de KVP
waard zijn als het kabinet de duim
schroeven aandraait", riep hij uit.
Daarom ging het inderdaad: dit kabi
net heeft de mogelijkheid om op een
reeks punten van het regeringsbeleid,
die juist voor de confessionele part
ners moeilijk liggen, de duimschroe
ven aan te draaien. In de toekomst
zal dat vermoedelijk nog wel meer
gebeuren en daarbij zal in feite steeds
weer v/orden uitgetest hoe de rechter-
en de linkervleugels van de confessio
nele partijen zich opstellen. Voor
KVP- en AR-fractievoorzitters een on
aangenaam spel. maar het kan nu
eenmaal gespeeld worden. En iedere
keer als de kabinetskwestie wordt ge
steld zullen zij zeggen 'verbaasd, ge
schokt en bedroefd' te zijn en zullen
ze betogen dat het kabinet een be
paalde zaak "buiten proporties' heeft
getild. Dat moeten ze wel doen tegen
over dat deel van hun achterban die
dit kabinet liever niet ziet.
Nee, onverantwoord was het stellen
van de kabinetskwesrie zeker niet.
Maar of het verstandig was? Of lie
ver: of het verstandig zal zijn voor het
kabinet om steeds weer na te gaan
of de confessionelen wel zuiver op de
progressieve graat zijn? We geloven
dat die vraag ontkennend moet wor
den bean tv/oord: de basis van de pro
gressieve partijen in de huidige twee
de kamer is niet zo fors dat men zich
kan permitteren de confessionelen te
veel in het harnas te jagen.
De bijeenkomst die voor woensdag
was belegd tussen de Egyptische en
Israëlische generaals is op verzoek van
Israël 24 uur uitgesteld, zo heeft een
VN-woordvoerder meegedeeld. De bij
eenkomst is nu vastgesteld op vanoch
tend (10.00 uur onze tijd).