PROVII
KAPERS JUMBO KRIJGEN
VRIJGELEIDE IN DUBAI
3
Drijvende bom voor Vlissingentanker
met zeer explosieve lading aan de grond
Hoessein dreigt
met boycot
vredesgesprek
DEKKINGSPLAN ER DOOR NA
STELLEN KABINETSKWESTIE
veiligheid schiphol -
passagiers veilig op
Zeeuwse
loelssleen
D
BELGIË
VERZACHT
RIJVERBOD
SCHIP GEPLOOID; DEEL LADING IN WESTERSCHELDE; BRANDBAAR
GIFTIG, ZEER LICHT ONTPLOFBAAR EN BEDWELMEND
SCHEEPVAART
STILGELEGD
216e jaargang - nummer 281
Woensdag 28 november 1973
STEUN DE ACTIE
NATUURBEHOUD
Los de puzzel op in
de PZC van zoterdog
1|#%
■I mm mm i
KABINETSBERAAD OVER
SCHIPHOL GELAND
De drie kapers van de KLM-Boeing is door de autoriteiten van Oman een vrijge-
t, nadat zij daar dinsdagavond tussen 10 en 11 uur het toestel in Dubai aan de
grond hadden gezet. De passagiers en de stewardessen van het vliegtuig kwamen ongeveer tezelf-
der tijd op Schiphol aan. Aan de kaping is hiermee vrijwel een eind gekomen: de kapers en de
negen inzittende bemanningsleden bevonden zich dinsdagavond nog aan boord. Minister Wester-
terpvan verkeer en waterstaat heeft gezegd dat de beveiliging van Schiphol vrijdag in het kabinets
beraad ter sprake zal komen.
elf uur decide president-direc
ts Orlandüü van de KLM op een
Kixilerentle op Schiphol, direct na
rja terugkeer van Malta, mee dat de
><Krs 'net toestel in Duhai, Oman
an de Perzische Golf, aan de grond
nadien gezet. Dit verrassende bericht
werd gevolgd door de mededeling dat
de kapers vrije aftocht was gegaran
deerd. Eerder op de avond was het
toestel van Dnbai opgestegen ten ein
de in Aden te landen. Dit werd gewei
gerd. Het toestel had tot ten hoogste
elf uur Ned, tijd brandstof aan
boord.
Dinsdagochtend vroeg lieten de ka
pers alle 247 passagiers en de 8
rrewardesseïï uitstappen, nadat, zoals
aj verklaarden de Nederlandse rege-
liog aan hun eisen was tegemoetgeko
men. De Nederlandse regering mach-
tsde de tijdelijk zaakgelastigde in
Tripoli, J, de Roos in antwoord op de
éen van de kampers te antwoorden,
ca
Nederland geen doorgangsland is
wr joden uit de Sowjet-Unie die
•jsr Israël emigreren;
Nederland sinds de oorlog geen
injgsmateriaal aan Israël heeft ge-
tavn en dat Nederland noch in
ba verleden heeft toegestaan, noch
in toekomst zal toestaan, dat
Nedefeders in Israëlische krijgs
dienst treden. Zij die dit wel doen,
verliezen hun nationaliteit;
de KLM geen oorlogsmateriaal
heeft vervoerd, noch zal vervoeren
naar Israël.
Nederland gaf voorts toe aan de
rade eis van de kapers; dat de
üworden van Den Haag via Radio
felud Wereldomroep moesten
««den bekendgemaakt. De bood-
siap is via de zender op Bonaire
afzonden. President-directeur Orlan-
te van de KLM, die met een me
sa team naar Malta gevlogen was,
raklsaide dat de vrijlating van de
psagiers voor een groot deel was te
an aan de inspanningen van de
per van Malta, Dom Mintoff, die
Kle nacht met de kapers onder-
Kin de jumbo dinsdagochtend
van Malta opsteeg waren aan
«van Missisippi' behalve captain
ssew en zijn vervanger J. Koe-
üs, ook de overige bemanningsleden
A Peters, L. P. van de Broek, G,
®nel, G. J. van der Beek,'
W. Hofland en J. H.
«neer, alsmede het hoofd van de
s%ig vhegdienst van de KLM,
Wit hold.
'«zegging van premier Den Uyl
'hegtuigkapers dat in Neder
ig Ken kantoren en opvangcentra
joden zullen worden
waa, is m Israël met grote teleur-
i^togen. „We hadden ge-
S het zo'n vaart niet zou
if; "p" "ju is dan ook Nederland
gg.fle aanhoudende druk van de
CF hnden gezwicht",
--«gmorgen een Israëlische rege-
MALTA Boven: De KLM jumbo
jet 'Mississippi' wordt op het
vliegveld Luqa gereedgemaakt
voor het vertrek naar onbekende
bestemming. Onder: Japanse pas-
sa giers, vrijgelaten uit de gekaap
te jumbo juichen in de autobus
waarin ze snel van de luchthaven
Luqa werden weggevoerd.
CAIRO: JSRAËL MOET
EERST TERUGTREKKEN"
ALGIERS (RTR, DPA, UPI, AP) Op de Arabische topconferen
tie in Algiers is met algemene stemmen besloten Egypte en Syrië
alle steun, zowel feitelijke als morele, te verlenen bij de vredes
onderhandelingen met Israël. President Sadat van Egypte en pre
sident Hafez al-Assad van Syrië hebben dinsdagmorgen op een
besloten zitting de andere Arabische staatshoofden ingelicht over
de politiek die zij bij de vredesonderhandelingen willen volgen en
de stand van zaken op militair terrein.
Op de conferentie is een boodschap voorgelezen van koning Hoes
sein van Jordanië, die de conferentie niet bijwoont, maar wel een
vertegenwoordiger naar Algiers heeft gestuurd. De inhoud van
deze boodschap is niet bekendgemaakt.
Het grootste probleem was dinsdag,
het vinden van een antwoord op del
vraag wie het Palestijnse volk verte-
genwoordigt. Koning Hoessein van;
Jordanië of de Palestijnse Bevrijdings
organisatie (PLO) onder leiding van
Jasser Arafat, Koning Hoessein heeft
het recht erkend van de Palestijnse
bevrijdingsorganisatie dat deel van
het Palestijnse volk te vertegenwoor
digen dat niet het Jordaanse staats
burgerschap bezit. De Palestijnse be
vrijdingsorganisatie houdt er echter
aan vast dat zij alle Palestijnen verte
genwoordigt. Koning Hoessein zou
omwonden hebben laten weten, dat
hij niet aan de vredesconferenie zal|
deelnemen, als de Palestijnse bevrij
dingsorganisatie het alleen recht
wordt verleend namens alle Palestij-'
nen te spreken. Hoewel de in de
beginfase van de conferentie dreigen
de taak is geuit over een gemeen
schappelijke Arabische militaire stra
tegie en organisatie en een mogelijke;
nieuwe oorlog met Israël als de vre-j.
desonderhandelingen mochten misluk-1
ken, is het dinsdag wel duidelijk ge
worden dat de Arabische staatshoofd
en uit zijn op vrede en zich ernstig'
bezighouden met de vraag hoe die
vrede er kan komen.
Eantlijn
Olieboycot
KVP NAM AMENDEMENT-VERMOGENSBELASTING TERUG
Woordvoerder,
ff J'l vergeten niet de moedige
foTÏr6-- van de laatste
ffl zijn daar nog altijd zeer
1f.or; Het is daarom on-
ffjnhjk dat de Israëlische rege-
f!'Q°r openlijk van haar teleur-'
S?™' J besluit van de Neüer-
Gosmregecieeld ZE^ geven"> 20
JrÖ815 van Arabische origi-
tïï!f hen komen uit Bahrein,
:fv' niet nader genoemd
«!t£ de Perzische Golf, Hun
•f r nit'aneren tussen 18 en circa
fimf™ wij van majoor
ia na „if de Dienst Luchtvaart
2ss Anmi ?e' Volgens stewar-
:a r> kanJf uyk uit Amstelveen
met vier andere
zij
afcr-iutm, van een pistool,
len en explosieven die zij
(Ziealot pagina 3 kolom 3
pBiffs uit Zeeland op pa°i-
f 2,5,6,7,9 en 14.
en buitenlands
op pagina's 1, 3 en
J" °l Pagina's 14 en 15.
7» M tv op pagina 17.
nieuws op pagina
(Van onze parlementaire redactie)
DEN HAAG Door voor de eerste keer in haar halfjarig bestaan het politieke leven op het spel te
zetten heeft het kabinet-Den Uyl het dekkingsplan voor 1974 zonder al te veel wijzigingen door de
tweede kamer weten te sleuren. Dinsdagmiddag moest de KVP-fractie door de knieën voor minis
ter Duisenberg van financiën, die tijdens een grimmig debat de kabinetskwestie stelde. Dat beteken
de dat het gehele kabinet zou opstappen als de vermogensbelastingverhoging met één promille
(van zeven naar acht) er niet door zou komen. De KVP moest terug en fractieleider Andriessen zei:
„Het kabinet heeft aan gezag verloren door het machtswoord te gebruiken".
DEN HAAG Minister Duiseny
berg van financiën aan het woord
tijdens het debat over het dek
kingsplan in de tweede kamer.
Na de debatten vorige week werd
al verwacht, dat het dinsdag hard
tegen hard zou gaan in de tweede
kamer. De ARP (Schouten) handhaaf
de zijn wijzigingsvoorstel om het
huurwaardeforfait minder te laten
stijgen dan het kabinet van plan
en de KVP (Van Amelsvoort) bleef
bij zijn plan om de vermogensbelas
ting voor vermogens tót f250.000 niet
te laten stijgen, dit vooral als tege
moetkoming aan de kleine zelfstandi
gen. Dat laatste punt was door Dui
senberg al scherp bestreden, omdat
het kabinet-Den Uyl per se de vermo
gens wil aanpakken in het streven
naar een betere verdeling van macht,
inkomen en kennis. Duisenberg noem
de het plan zelfs „het troetelkind" van
het kabinet.
Duisenberg vroeg dinsdag het
woord toen bleek, dat de twee confes
sionele regeringspartners voet bij i
stuk hielden. Hij zei zich wel te
willen neerleggen bij het plan-Schou
ten (dat kost de staat zo'n 30 miljoen
aan inkomsten), maar als die wijzi
ging in het dekkingsplan zou zijn
aangebracht, en dat viel wel te ver
wachten. dan zou de regering het
onaanvaardbaar laten horen voor wat
betreft verzwaring van de vermogens
belasting (kosten 35 miljoen). Wiegel
(WD) kreeg van Duisenberg te ho
ren, dat „onaanvaardbaar" inhield, dat
het gehele kabinet op zou stap
pen.
Zichtbaar geschrokken vroeg Van
Amelsvoort tijd voor nader beraad
met de KVP-fractie. Na een half uur
bleek men overigens geheel volgen;
de verwachtingen het amendement
wel te willen terugnemen. Tot enige
verbazing en hilariteit van de tweede
kamer zei Van Amelsvoort, dat de
huurwaarde een veel wijdere strek
king had en dus veel belangrijker
was. Onmiddellijk greep oppositielei
der Wiegel zijn kans: „We zien nu
eens wat de woorden van de KVP
waard zijn. Krachtig taal, maar men
wijkt wel voor dreigementen. Zo zien
de confessionelen maar eens wat een
extra-parlementair kabinet allemaal
voor nadelen heeft".
DS'70-leider Drees stelde ondubbel
zinnig vast, dat de verklaring van de
KVP „mistig" was. Hij zei het amen
dement-Van Amelsvoort wel te willen
overnemen. „Wat doet de KVP eigen
lijk als de huurwaarde nou eens ver-:
worpen wordt?" vroeg Drces. Daarop
kwam geen duidelijk antwoord. CPN-
leider Marcus Bakker hekelde zowel'
de confessionelen als de regering. De
confessionele partijen zijn volgens
hem met een „flinke hap" uit de bus
gekomen, namelijk de mindere verho
ging van het huurwaardeforfait. De
regering kreeg van hem het verwijt,
dat men zich door chantage onder
druk had laten zetten. „Waarom is
men zelf niet met een compromis
voorstel gekomen. Men kon dit toch
zien aankomen?" riep Bakker.
ARP-leider Aantjes toonde zich ui
terste verbolgen over de houding van
het kabinet. „Ik ben diep geschokt
door de consequentie, die de regering
aan onze voorstellen heeft gehecht.
Bij de formatie is beloofd, dat met
het stellen van de kabinetskwestie
terughoudendheid zou worden
tracht. Het zal maanden duren voor
de deuk in het vertrouwen zal worden
hersteld. Ik vind het onverantwoorde
lijk. dat het kabinet de kwestie stelt
in de huidige uiterst moeilijke inter
nationale situatie. Het is ook buiten
alle proporties".
PPE-leider Bas de Gaay Fortman
noemde juist de houding van KVP en
ARP onverantwoordelijk, omdat men
zelf niet met alternatieve dekkingen
voor de bezuinigingen is gekomen.
Het schortte volgens de PPR-leider
ook nogal aan overleg tussen KVP en
(Zie slot pagina 13 kolom 3)
Vele diplomaten op de conferentie,
hebben duidelijk te kennen gegeven
dat zij vastbesloten zijn West-Europa,
voor het blok te zetten. West-Europa,
zal volgens hem moeten kiezen tussen;
stopzetting van de steun aan Israël of
een nog verder gaande olie-boycot. De
Europese gemeenschap en niet de VS
zal het onmiddellijke doelwit zijn van!
hun campagne Israël te isoleren, om-I
dat de landen van de EEG veel afhan
kelijker zijn van de Arabische olie,
dan de VS. Maar ook een communis-)
tisch land krijgt met deze campagne
te maken. Dat land is Roemenië. Het)
staat niet vast dat Egypte de vrede
sconferentie zal bijwonen als Israëli
niet eerst zijn troepen terugtrekt tot I
de omstreden bestandsgrens van 22)
oktober. Het gezaghebbende Egypti
sche blad Al Achram weet uit Algiers!
te melden dat president Sadat van;
Egypte tegen de Palestijnse guerrilla-'
leider Jasser Arafat gezegd heeft dat!
Egypte niet bereid is deel te nemen;
aan een vredesconferentie als Israël
zijn troepen niet eerst terugtrekt tot!
aan de bestandsgrens van 22 oktober.
Dit bericht is in strijd met het com
mentaar van Sadats woordvoerder op'
de conferentie in Algiers. Deze zei
namelijk dat de vredesonderhandelin
gen zo nodig nog kunnen beginnen
vóór het einde van het militaire over
leg tussen Egypte en Israël bij Jrilo-
meterpaal 101 op de weg van Cairo
naar Suez. Weer een andere verkla-
(Zie slot pagina 3 kolom 6)
BRUSSEL (ANP) De Belgische
regering heeft dinsdagavond besloten
het rijverbod voor de zondagen te
verzachten. Bij wijze van proef zullen)
de Belgen aanstaande zondag niet mo-;
gen rijden van 03.00 uur 's ochtends)
tot 21.00 's avonds in plaats van tot j
03.00 uur 's maandagsochtends-
Het zondags rijverbod is verzacht om
de horeca?ector tegemoet te komen.
De verkorting van het zondags rijver
bod is, zo heeft minister van economi
sche zaken, Willy Klaes, meegedeeld
alleen een experiment dat slechts
voor de komende zondag geldt. Na
deze zondag zal de situatie opnieuw
bezien worden.
VLISSINGEN Als een 'drij
vende bom' is dinsdagavond de
2500 ton metende binnentan-
ker 'Olympic' bij de Schone
Waardin, tussen Vlissingen en
de Sloehaven, aan de grond ge
lopen. Het schip plooide, waar
door een gedeelte van de uiterst
gevaarlijke lading tolueen naar
buiten stroomde. Aanvankelijk
liet de situatie zich minder ern
stig aanzien, maar in de loop
van de avond moest rijkswater
staat uitgebreide veiligheids
maatregelen nemen. De scheep
vaart op de Westerschelde
werd omstreeks acht uur stilge
legd. Ook de veerponten tussen
Vlissingen en Breskens wer
den enige tijd uit de vaart ge
nomen- Alle opvarenden van de
'Olympic' zijn van boord ge
gaan. Tolueen is zeer brand
baar, zeer giftig, zeer licht ont
plofbaar en werkt bovendien
bedwelmend.
De Olympic, van de rederij Kosten te
Rotterdam, was van Terneuzen, waar
de tolueen werd overgeslagen, via Vlis
singen onderweg naar het Botlek-ge
bied. Bij de Schone Waardin liep het
schip dinsdagavond omstreeks kwart
voor zeven met de kop op een strek
dam. Een aantal sleepboten was snel
ter plaatse om te pogen de binnentan-
ker vlot te trekken. Toen dit niet di-
rekt lukte en bovendien bleek, dat
uit scheurtjes in de romp van d_ 'Olym
pic' tolueen naar buiten stroomde,
haastte men zich om de kabels te kap
pen en op een veilige afstand te gaan
liggen in verband met explosiegevaar.
Rijkswaterstaat legde daarop de
scheepvaart op de Westerschelde stil.
Tolueen kan reeds ontbranden wan
neer een draaiende motor in de buurt
komt. De rijkswaterstaat voer uit met.
de 'Stuvesant', met aan boord meetin
strumenten voor tolueen en een expert.
Ook de adjunct-rijkshavenmeester, de
heer J. Verkiel, bevond zich aan boord.
Het onderzoek wees uit, dat van de
veertien tanks van de tanker (elk goed
voor 180 ton) er twee door het plooien
beschadigd waren.
Men verwachtte evenwel niet dat ze
geheel leeg zouden lopen. In het don
ker was het overigens moeilijk vast
te stellen hoeveel van het gevaarlijke
spul in het water terecht was geko
men. De meetploeg van de 'Stuvesant'
bepaalde zich in de eerste plaats tot
de vaarroute van de veerpont. Toen
de uitslag van deze meting negatief
bleek te zijn, werd de provinciale
stoombootdiensten om haif eif toestem
ming gegeven om de dienst te hervat
ten. Het veer had van kwart voor ne
gen stilgelegen. Vervolgens werden ver
dere metingen verricht, die zouden
moeten uitwijzen of de verdere scheep
vaart op de Westerschelde weer vrijge
geven zou kunnen worden.
Maatregelen
De rijkshavenmeester voor de Wester
schelde, de heer H. Eedens, zei dinsdag
avond: „Misschien blijken alle veilig
heidsmaatregelen die wij vanavond heb
ben genomen morgen, bij daglicht, wat
overdreven. Maar je kan beter te
dan te weinig voorzorgsmaatregelen ne
men. Overigens hebben we het gezien
de situatie nog vrij gunstig getroffen.
Er is ebstroom naar de zeekant en de
wind is aflandig".
Er werd dinsdagavond en -nacht vol
staan met het onder controle houden
van de situatie. Pas bij daglicht kan
men de stand van zaken beter in ogen
schouw nemen en dan zal beslist wor
den over een mogelijke berging van
de tanker.
In de loop van de nacht hieid men
ook rekening met de mogelijkheid dat,
het schip bij hoogwater vanzelf vlot zou
kunnen komen. Het was namelijk pas
even na hoog water vastgelopen. De
mogelijkheid van het vlotkomen staat
evenwel ook in nauw verband met de
hoeveelheid tolueen die uit de tanker
is gelopen. Tolueen is lichter dan wa
ter en wanneer er dus tolueen uit het
schip loopt en er water voor in de
plaats komt, wordt het geheel zwaar-
Zie slot pagina 7 kolom 5)
op korte termijn
vallen. Aanvankelijk was het de be
doeling dat.de bewindsman het hele
project eerst nog eens zou doorpraten
met zijn vijf collega's die er eveneens
bij zijn betrokken, maar dit voorover
leg moest worden afgelast omdat de
oliecrisis een aantal ministers extra
zwaar belast. Vandaar dat het kabinet
nu de stukken direct op tafel krijgt,
zij het voorzien van een gunstig
advies van verkeer en waterstaat. Nu
is het wachten op de beslissing van
de regering.
armee is het project vaste oever
verbinding verder gekomen dan
ooit tevoren. In het vorige kabinet
was het weliswaar al een punt van
bespreking geweest, althans tussen en
kele ministers, maar er waren toen
nogal bedenkingen. Zij kwamen voor
namelijk van minister Nelissen; hij
had bezwaar tegen het beroep op de
kapitaalmarkt en vroeg zich boven
dien af of het ri
sico voor het rijk
via een garantie
wel zo gering was
als de berekeningen
aantoonden. Inmid
dels zijn de omstandigheden gewij
zigd. Het is duidelijk geworden dat de
financiering van het project ce-n en
kel reëel probleem oplevert, al is de
rijksgarantie nog wel een punt van
overweging. Interessant is voorts dat
inmiddels de factor arbeidsmarkt veel
sterker in het geheel is v"tan mee
spelen, Uit een oogpunt van werkge
legenheid is namelijk de aanleg van
de vaste oeververbinding veel belang
rijker geworden dan vroeger werd
aangenomen. Door dit alles is Den
Haag met name het ministerie van
financiën wat milder gaan denken
over deze verbinding.
Er is ook een overweging van poli
tieke aard en vooral daarop zou
den we vanuit Zeeland de aandacht
willen vestigen. De laatste jaren wordt
namelijk in Den Haag voortdurend
en vrijwel uitsluitend de aandacht op
het noorden en op Zuid-Limburg ge
vestigd. Zelfs in de verkiezingstijd
was dat een gegeven van betekenis:
alle partijen riepen om het hardst dat
het noorden en Zuid-Limburg de hoog
ste prioriteit moesten krijgen. In deze
gebieden zelf betoogde menige kandi
daat dat de houding te dien aanzien
van het (toen nog te vormen) kabinet
mede de toetssteen voor het regerings
beleid zou worden. Het leek (en het
lijkt) er we! eens op alsof het ko
ninkrijk der Nederlanden uitsluitend
uit het noorden en Zuid-Limburg be
staat. Nu willen we helemaal niet ont
kennen dat in deze streken een stimu
leringsbeleid nodig is, maar dat houdt
nog niet in dat de zaken in overig
Nederland op hun beloop kunnen
worden gelaten. In andere delen van
het land heeft men eveneens gerecht
vaardigde verlangens, in Zeeland bij
voorbeeld. Hier mag en moet met
recht worden gepleit voor een vaste
oeververbinding door en over de Wes
terschelde. In de eerste plaats omdat
deze verbinding een noodzakelijk on
derdeel is van de infrastructuur in
deze provincie; in de tweede plaats
om dit verbindingennet voor het eerst
in de Zeeuwse geschiedenis onafhan
kelijk te maken van omstandigheden,
die de mens niet binnen zijn vermo
gen heeft: het (kostbare) isolement
van Zeeuwsch-Vlaanderen wordt opge
heven; in de derde plaats omdat met
name in Zeeuwsch-Vlaanderen de si
tuatie rond de werkgelegenheid tot
ernstige zorgen aanleiding geeft, zor
gen die door de aanleg van deze ver
binding kunnen worden verlicht. Ove
rigens kunnen deze argumenten mak
kelijk worden uitgebreid en aange
vuld. In ieder geval is van Zeeland uit
gezien dit project evenzeer een toets
steen voor het regeringsbeleid als
steun aan het noorden en Zuid-Lim
burg.
Tijdens de vergadering van de vaste
kamercommissie voor verkeer en
waterstaat deze week wees de PvdA-
afgevaardigde Giebels er nog op dat
er een 'planologische afweging* moet
plaatsvinden; dient de keuze op het
traject Kruiningen-Perkpolder dan
wel Temeuzen-EIlewoutsdijk te vallen?
We hebben ons verwonderd over deze
opmerking, het lijkt wel alsof de heer
Giebels vier jaar achterloopt. Enige
tijd geleden waaide het gerucht over
Zeeland dat een rijksdienst soortge
lijke opmerkingen zou hebben ge
maakt. Een gerucht echter dat naar
achteraf bleek geen effect op de
gang van zaken had. Nu komt een
kamerlid met deze aanmerking. Ter
wijl er toch een planologische afwe
ging is geweest: niet alleen Zeeuwse
maar ook Brabantse belangen waren
daarbij in het geding. Zoals bekend
was Zeeland aanvankelijk geporteerd
voor het traject Temeuzen-Ellewciuts-
dijk, maar op dringend verzoek van
Den Haag heeft het deze voorkeur
laten schieten. Daarover is zelfs een
formeel statenbesluit genomen. Sinds
dien is de uitwerking van de plannen
gericht op Kruiningen-Perkpolder,
waarbij mede in aanmerking genomen
werd dat de kosten voor het andere
tracé aanzienlijk hoger zouden zijn.
Waarom nu het kamerlid Giebels de
ontwikkeling wil terugdraaien is ons
onduidelijk: het zou neerkomen op
aanzienlijke vertraging, vermoedelijk
zelfs op afgelasting van de hele zaak.
De Zeeuwse achterban van dit kamer
lid moet nog maar eens met hem gaan
praten. Zeeland wil nu eindelijk het
gToene licht.
DEN HAAG (ANP) Dr. L. B. J.
Stuyt, oud-minister van volksgezond
heid, gaat met ingang van 1 januari
ir. J. M. J. Hanraeis opvolgen al
voorzitter van de Nederlandse Stich
ting voor Leprabestrijding (NSL).
1