Vorig jaar werd in Zeeland slechts 4 kilometer dijk op Deltahoogte gebracht „Mate van toename van overlast bij de uitbreiding van Total onbekend" Belgische loodsen in Vlissingen 36 uur in staking technostation van komt in Middelburg Zeeuws ANWB PZEM-bestuur voert toetreding SEP van de agenda af PROVINCIALE WATERSTAAT: BEPERKTE MIDDELEN - ZWAKSTE GEDEELTEN HET EERST VERSTERKEN: Scbr<5r>te PERCEEL INDUSTRIETERREIN IN OPTIE VMZ-VOORZITTER J. M. BANNINK OP HOORZITTING: ALMANAK PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT DINSDAG 6 NOVEMBa If DELTAWERKEN NIET IN 197S MAAR ROND 19S5 GEREED MIDDELBURG In 1072 kon in Zeeland slechts vier kilometer dijk op deltahoogte worden Re,bracht. Van de in totaal 165 kilometer op de gewenste hoogte te brengen dijken Sn de provin cie was aan het eind van 1072 bijna 78 kilometer gereed. Dit staat in bet verslag zeeweringen 1072 van de pro vinciale waterstaat in Zeeland. In hel. verslag wordt er ook op gewe zen dal. de eerder uitgesproken ver wachting, dal. de werken ingevolge de Deltawet niet in hot streef jaar 1078 doch op zijn vroegst in 1983-1985 zuileen worden voltooid, helaas is be vestigd in de toelichting op de rijks- begrot-.ng van verkeer en waterstaat voor 1973. Op grond van deze toelichting wijst provinciaJc waterstaat er nog eeus op. out om do beperkte financiële midde- len die voor de dijkverzwaring be schikbaar zijn. zo doelmatig tc beste den, een straffe planning is opgesteld. Deze planning is er thans op gericht om omstreeks 1985 de gehele Neder landse zeewering volgens de Deltanor men Ie hebben beveiligd. Het beleid is er daarbij op gericht om de relatief zwakste dijken het eerst te verhogen. Uit. liet jaarverslag blijkt ook, dat de vorig jaar in Zeeland gereed gekomen vier kilometer dijkverbetering onder meer betrekking had op het gedeelte «Valsoorden-Perkpolder en rond de ha vens van Breskens en Terneuzen. Ooslerschelde dacht in de afgelopen jaren meer en ze beschadigingen worden veroorzaakt meer gericht op dc functie van del door een verlaging van de voorgele- Oosterschelde als natuurgebied. 1972 bereikten de discussies, zo wordt! in het verslag gemeld, een hoogtepunt-! In dit verband wordt, herinnerd aanj de moties van provinciale staten waar in de afsluiting vanuit, een oogpunt van veiligheid noodzakelijk wordt ge acht terwijl daarnaast wordt aangor drongen op liet verrichten van nadere studies omtrent een mogelijke 'perfo ratie' van de dam, het mogelijk voort bestaan van de schelpdieren-cultures, het behoud van een goede waterkwali teit en het. instellen van een bestuur lijk orgaan. Na nog te hebben gewezen op dc instelling door de minister van eenbe- raadgroep wordt n bet verslag nader ingegaan op de stand van het werk in de monding van de Oosterschelde. Aan het eind van 1972 waren de werkzaamheden aan de damaanzet te gen Noord-Beveland grotendeels ge reed gekomen. De werkzaamheden gen over als gevolg van 'wind- en haalgolven'. De teen van .de glooiing vindt dan niet voldoende steun meer in de oever en de betreffende glooiing verliest volkomen zijn samenhang. Provinciale waterstaat vreest dergelijke beschadigingen zich niet zullen beperken tol het Veerse Meei Ook langs het thans gevormde Greve- lingenmeer en bij afsluiting van de Oosterschelde langs de oevers van het Zeeuwse Meer zullen plaatselijk ge lijksoortige situaties ontstaan. De er varingen opgedaan bij het Veerse Meer waren voor het waterschap Schouwen-Duiveland reeds aanleiding een inventarisatie te maken van glooi ingen en hun samenstelling langs het Grevelingemeer, teneinde tijdig de no dige voorzieningen te kunnen treffen. In het jaarverslag van de provinciale waterstaat wordt vervolgens nader in gegaan op de verschillende verbeterin ingevolgde Deltawet, aan aan het dam vak tussen de werkeilan-j Zeeuwse zeeweringen. Zo wordt ten den Neeltje Jans en Noordland waren; aanzien van het kustvak' Veersegat- aan het eind van het vorig jaar gro-; dam-Dombiirg opgemerkt, dat een de- lendeels gered. Aan Marmesmnnn Ne-i finitieve deltaverzwaring hier nog niet Alvorens in te gaan op de in uitvoe ring of in voorbereiding zijnde werken, wordt ook nog in het kort gewag gemaakt van de discussies rond de afsluiting van de Oosterschelde. Nadat de discussies zich aanvankelijk vooral rond de zeehavenontiwkkeling en re creatieve aspecten bewogen is de aan-| derland B.V. is inmiddels opdracht verleend voor het maken van dc on derbouw van de kabelbaan, met be hulp waarvan de drie sl.roomgeulen in de Oosterschelde te zijner tijd zullen worden afgesloten. Voor wat betreft dc waterkeringen van de door afsluiting van zeegaten ontstane Dcltamere» wordt het een vergissing genoemd indien men zou veronderstellen dal het onderhond van de dijken langs deze meren in dc toekomst geen noemenswaardige uit gaven meer zoudden vergen. Als voorbeeld wordt genoemd Noordbevelandse oever van het in 1961 ontstane Veerse Meer, waar belangrij ke beschadigingen zijn opgetreden. De- PROTEST TEGEN WETTELIJKE MAATREGEL VRIJHEID VAN VAKBOND NIET GEWAARBORGD VLISSINGEN Vanaf maan dagmorgen acht uur tot van avond acht uur ligt de Belgische ioodsdienst in Vlissingen volle dig stil. Het Belgische Loodsen- gilde (waarvan een deel van het Belgische loodsenkorps lid is) houdt deze staking uit protest tegen een nieuwe wettelijke re geling waarbij volgens de lood sen de vakbondsvrijheid in de openbare diensten niet meer zijn gewaarborgd. Volgens een woordvoerder van het Belgische loodswezen in Antwerpen ne men alle loodsen, de in Vlissin gen zijn gestationeerd, aan deze 36-uurs staking deel. (ADVERTENTIE) Beter zien begint bij OPTICIEN een naam in brillen Sint-Jacobsstraat 14 Vlissingen Tel. 2398 Hoewel de staking al enkele dagen te voren was aangekondigd, lagen gister avond toch al zo'n vijftien schepen op de Vlissingse rede op een loods wachten. De Nederlandse Ioodsdienst houdt zich aan de afspraken, die voor de verde ling van de te beloodsen schepen zijn gemaakt. Dat houdt in dat alleen, die schepen worden beloodst, die normaal ook een Nederlandse loods zouden krij- gen.Alle andere schepen moeten wach ten tot vanavond acht uur. Vooral de scheepvaart van Antwerpen naar zee. zou aldus een woordvoerder van het Nederlandse loodswezen in Vlissingen. door deze staking zijn getroffen. Deze woordvoerder zei te verwachten dat. er vanavond toch wel zo'n dertig schepen op de rede van Vlissingen op beloodsing zullen liggen te wachten. tot stand is gekomen omdat enerzijds van rijkswege nog studie moet wor den verricht, betreffende het toe te passen profiel terwijl het anderzijds zinvol wordt geacht, om nog enkele jaren het effect van de aangebrachte strandverdedigingswerken af te wach ten. Het ontwerp voor de verbetering van de Westkapelse zeedijk is inmid dels gereedgekomen. De voorbereiding van de verbetering van het, kustvak Westkapelle Zoutelande stagneert ech- Westkapelle Zoutelande stagneert, ech ter omdat ook hier het aan te houden profiel nog niet gereed is. Verwacht wordt dal nog dit jaar van rijkswege goedkeuring zal worden verkregen voor het verhogen en zwaren van dc zeewering ter plaatse van de boulevards Bankert en Evert-1 sen in VJisïngcn. Het eind vorig jaar gereed gekomen bestek betreft de ver sterking aan de landzijde, met uitzon dering van liet gedeelte lussen de Leeuwen trap en het haventje van Mei jer. In het verslag wordt, de ting uitgesproken dat in volgende ja ren de vesterking aan de zeezijde van de houlevards en het gedeelte ter plaatse van de te slopen panden ter hand zal kunnen worden genomen. Voor wat betreft Zuid-Bevcland wordt er onder meer op gewezen dat vorig jaar de werken in het haven- en industriegebied Vlissingen-Oost. die bestonden uit het aanleggen van eert nieuwe zeewering in de polders Van Citters. Konings en Zuid Kraaijert gereed kwamen. Met de uitvoering van de werken in de Borsselepolder zal niet kunnen worden begonnen voordat de bouw van het gemaal, ten behoeve van het gebied rond Borssele. in uitvoering is. De verbetering van een gedeelte van de zeewering in de polder Kruiningen is door gedeputeer de staten ter goedkeuring aan de minister gezonden. Cadzp.nd Een nadere beslissing van hogerhand over de verbetering van de zeewering ten westen van de uitwateringssluis te Cadzand hangt samen met. taxaties voor het verkrijgen van inzicht in de Examens Aan de universiteit van Amsterdam slaagde voor het kandidaatsexamen economie de heer F. Bogels te Goes. Aan de rijksuniversiteit te Utrecht slaagde de heer A. J. Frima uit Zoute lande voor het artsenexamen. Aan de technische hogeschool te Delft- slaagde de heer D. M. E. d'Hooge uit Sluis voor het doctoraalexamen natuur kundig ingenieur. financiële consequenties van het plaatsen van het. onmiddellijk achter de zeewering gelegen hotel "De Wielin gen' en het op de zeewering staande hotel 'Noordzee'. Bij deze berekenin gen wordt ook een liquidatie van het laatstgenoemde hotel in overweging genomen. Met de werken tot versterking van de dijk in de Thomaes- en Paulinapolder is begonnen terwijl de minister is verzocht om aan het voorontwerp van verhoging eh verzwaring van de zee dijk in de Paulinapolder-Oost en Elisa- bethpolder goedkeuring te verlenen. Als gevolg van de delta versterking zal het. buitendijks ter hoogte van de dijkpalen 13 en 14 gelegen haventje komen te vervallen. Het haventje, dat hoofdzakelijk diende voor de afvoer van suikerbieten, is reeds een aantal jaren buiten gebruik. In het jaarverslag van provinciale waterstaat wordt nog ingegaan op een reeks andere werken aan de waterke ringen. strandverdediging en de toe stand van de vooroevers. Bij uitgevoerde peiling werden op ver schillende plaatsen onderzeese oever- val, overafschuivingen en uitschurin gen door stroom geconstateerd. Zo Wordt ondermeer opgemerkt., dat het kustggedeelte van het voormalig wa terschap Cadzand evenals in 1971 een geringe tendens tot verdere achteruit gang vertoonde. Aan de vooroever vani de Westkapelse zeedijk werd enige, wnrn.m,rn,mill/iriI verdieping geconstateerd terwijl de TECHNOKËURINGEN peiluitkosten langs de oever van de Oosterschelde met uitzondering van de Oost-Bevelandpolder, waar de resulta-1 ten minder gunstig waren, vrij bevre-, digend uitvielen. Stormen en stormschade van beteke nis aan waterstaatswerken deden zich I in 1972 niet voor terwijl, zo wordt; tenslotte in het jaarverslag opge-: merkt, geen schade aan de zeewerin- erd geconstateerd als gevolg i an het optreden van muskusratten. gen De technochefs van de ANWBde heren A. W. Ram (links) en P. Macco. voeren deze week technokeurinom in Terneuzen, Oostburg en Breskens. Zij maken deel uit van de mobiele technoploeg, die door heel Ntdt'tel vijftig gemeenten aandoet. BELANGSTELLING TECHNOREURINGE IS GRAADMETER MIDDELBURG De ANWB in Den Haag is ai enige tijd met de gemeente Middelburg in onderhandeling nn^ eventueel tegen 1975 in deze stad een technostation voor verplichte en/of| vrijwillige autokeuringen te kunnen, openen. Zoals bekend heeft de regering; een wet in voorbereiding, die onder; Zeeuwse technostation kan worden meer bepaalt dat personenauto's jaar-; begonnen. Zou het in het Middelburg- e technc-scation voorlopig alleen om rij willige autokeuringen gaan, dan zal h'jks verplicht een technische keuring moeten ondergaan. Vermoedelijk wordt deze wet met ingang van 1975 van kracht. Op verzoek van de over heid verricht de ANWB nu al de verplichte keuringen op wagens van tien jaar en ouder. Van het Middelburgse college heeft de ANWB intussen óp het industrieter rein optie op een perceel gekregen, waarop bij concretisering van het ei gen plan, een ruimer gespreid net van technostations over ons land. en de vaststelling van de autokeuringswei di rect met de bouw van het eerste EERST BEHANDELING IN STATEN ADVERTENTIE VLISSINGEN De raad van bestuur -van de PZEM heeft maandagmorgen naar wij ver nemen besloten om het voor stel tot toetreding van het bedrijf tot de SEP (dc samenwerkende elektriciteitsproduktiebcdrijven in Nederland) af te voeren van de agenda voor de vergadering van aandeelhouders, die voor maandag 12 november is uitgeschreven. Het dagelijks bestuur was van mening, dat men de raad van bestuur een dergelijke suggestie moest, voorleggen. Aanleiding daartoe was de omstandigheid, dat de vergadering van PZEM- 3andeelhouders wordt gehouden vóór op 23 november in de pro vinciale staten de 'energienota' van gedeputeerde staten te be spreken. Dat zou betekenen dat. in de staten niet meer kan wor den gesproken over het voorstel tot toetreding tot de SEP en dat de provincie-vertegenwoordigers in de aandeelhoudersvergadering zonder mandaat van de staten- aan de discussie zouden kunnen deelnemen. Mede om te voorko men, dat in die aandeelhouders- vergadering de provincie-verte genwoordigers met verschillende standpunten naar buiten komen over de toetreding tot de SEP, werd in de raad van bestuur maandag besloten het voorstel van de agenda af te voeren en eerst in een volgende vergadering te behandelen. De voorzitter van liet; dagelijks bestuur van de PZEM, mr. J. F. G. Schlingemarm was maandag middag niet te bereiken om het besluit van de niet voltallige raad van bestuur toe te lich ten. De vice-voorzitter, gedepu teerde mr. J. P. Boersma wilde niet op de vergadering ingaan. „De vergaderingen van de raad van bestuur zijn besloten. En daarom: geen commentaar", was zijn commentaar. leeuwse Benzine Een pientere man in Zeeuwsch- Vlaanderen zag het vorige week wel aankomen: dat wordt rant soeneren met de benzine. En om ongerief te voorkomen, pompte hij op een middag de waterput achter zijn huis leeg en gooide die vol benzine. Precies wie wat bewaart heeft wat. De twee volgende dagen regende het flink. En pas toen het weer droog was. ontdekte de man. dat-ie vergeten was dc toevoerleiding van de wa- terpunt naar dc dakgoot af te slui ten. UITSTOOT VAN ZWAVELDIOXYDE TWEE KEER ZO GROOT ALS BIJ PECHINEY HEINKENSZAND „De ter visie gelegde stukken rechtvaar digen niet het vermoeden dat er alles aan is gedaan om het ab solute minimum te bereiken wat geluidshinder, stank en wa terverontreiniging betreft." Tot deze conclusie kwam de heer J. M. Bannink, voorzitter van de Vereniging Milieuhygiëne Zee land, maandagmorgen tijdens zijn betoog over de hinderwet aanvraag van Total-Nederland, voor de raffinaderij in Vlissin gen-Oost. Hij hield dat betoog tijdens een hoorzitting in het Borselse gemeentehuis te Hein- kenszand. B. en w. van Borsele hoorden daar de bezwaren aan tegen het verstrekken van een hinderwetvergunning. Over die vergunning zullen gedeputeerde staten van Zeeland beslissen. De voorzitter van de VMZ vond het minder juist dat hij het samenstellen van het rapport over de milieuhygiëni sche aspecten van de vestiging van Total een eventuele uitbreiding van dc raffinaderij niet was betrokken. „De geluids- en de stankliinder zullen hij uitbreiding van dc raffinaderij ook toe nemen", aldus de heeer Bannink. ..Maar in welke mate dat is kunnen we alleen gissen." Hij vond liet vreemd dat in dit geval was afgeweken van de algemeen gehanteerde normen voor het geluidsniveau. De heer Bannink vertelde dat de hoeveelheid zwaveldioxydc die Total zal gaan uitstoten veertien keer zo groot is als de uitstoot van Pechine.v- „De conclusie van de technische werk groep, die het inilieurapport heeft ge maakt. is dus niet juist als men stelt dat de bijdrage van Total aan dc ge middelde seizoenconcentratie van zwa- vcldioxyde in de omgeving te verwaar lozen zal zijn-" De heer Bannink stelde dat hij in de stukken duidelijke berekeningen over de grondconcentratie in de verschillen de seizoenen had gemist. „Er ontbrak ook een kwantitatieve benadering, die 'oei: wellicht mogelijk had gemaakt dat- we een beter inzicht in de mate van verontreiniging hadden gekregen", al dus de voorzitter van de VMZ. Vrijblijvend „De aanvraag om ren hinderwetver gunning is nogal vrijblijvend. De stuk ken zijn makkelijk leeshaar en tech nisch simpel", aldus dc lieer A. de .la ger uit Nieuwdorp, die evenals de voor zitter van de VMZ zijn schriftelijk int gediende bezwaren nader kwam toe lichten. ,.In Nieuwdorp hebben wc nu al vier jaar hinder van liet geluid van andere industrieën in het Slocgcbicd". aldus de heer De .lager. „Er wordt wel steeds geprobeerd om daar iets aan te doen, maar het geluid is nog steeds niet weg. Nu komt daar door Total misschien nog wat hij. Vandaar dat wij vinden dat de algemeen geldende oeluidsnormen ook hier van toepassing moeten zijn." De heer De Jager vond de gewenste bepaling dat het geluidsniveau van To tal in de dorpen Borssele, Nieuwdorp =n 's-Heerenhoek niet hoger mag zijn dan het normale achtergrondgenlis een van de belangrijkste punten. „Het is misschien wel een scherpe bepaling, maar hij is zeer zeker niet nieuw. El ders is hij al vaker toegepast." De heer De Jager vond dat het de taak van de overheid is om zodanige bepalingen vast te stellen dat de mensen in dc omgeving van de industrie niet in hun nachtrust worden gestoord. Hij vond de hoogte van de schoorstenen vrij willekeurig gekozen. Hij pleitte ervoor dat de middenstand uit de omliggende dorpen in de gelegenheid zou worden gesteld aan Total te leveren- Tenslotte ',ei de heer De Jager: „Ik ben over tuigd van de goede wil van Total on van de overheid, maar dat blijkt niet uit de ter visie gelegde stukken." Onverantwoord De heer J. de Koster uit, Heinkenszand voerde het woord namens een kleine vijftig mensen, hoofdzakelijk afkom stig uit de gemeente Borsele. Hij begon met te stellen dat de vestiging van Total onverantwoord is, ook al zou de raffinaderij aan alle milieuhygiënische eisen voldoen. „Bij voldoende toevoer van olie zijn de bezwaren: verbruik van energie en grondstoffen, een belas ting van het milieu door de eindpro- dukten het het steeds groter worden de verschil tussen de rijke en de arme landen. Bij een onvoldoende toevoer van olie zijn de gedane investeringen onverantwoord". De lieer De Koster wees erop dat stankhinder bepaald wordt door de hoogte van de schoorstenen, de con centratie van de uitgestoten stoffen en bet weertype. Deze gegevens ontbreken echter in de ter visie gelegde stukken, zodat een uiteindelijke conclusie hier over niet mogelijk is. De heer De Kos- 'er achtte een deugdelijke controle op Je lawaaiproduktie noodzakelijk. Hij vroeg zich verder af in hoeverre de bedrijfsvoering steeds optimaal zal zijn, omdat de mate van overlast sterk zal afhangen van die bedrijfsvoering. De heer De Koster wees verder nog op ie gevolgen van calamiteiten, zoals ex plosies en branden. "oncluderend kwam hij tot de conclu de dal liet gebied, dat de kernen s-Heerenhock, Borssele en Nieuwdorp omvat, onleefbaar zal worden door stank en geluidshinder. „Bovendien is' de plaatselijke overheid niet hij mach te om op objective wijze vast te leg gen wanner er stank- en geluidshinder optreedt, omdat cr geen meetappara tuur voor handen is. Voor de bevolking zijn cr geen garanties dat schade ver-| goed wordt cn door de verkeerde lig-! ging van het complex geniet de hevol-J king onvoldoende bescherming", aldus I de lieer De Koster, die daarom voor stelde Total geen hinderwetvergunning te verlenen. I Vergoeden Namens het Landbouwschap verklaar de de heer Mol geen bezwaar te heb ben tegen de hinderwetvergunning, mits er voldoende voorwaarden zou den zijn volgens welke eventuele scha de'op redelijke wijze wordt, vergoed. De heer T. A. van Royen wees erop dat de zorg voor de mens in de omge ving centraal moet staan bij de afgifte van een hinderwetvergunning. Hij vroeg de aandacht, voor de mogelijk heid om in de hinderwetvergunning een soort 'alarmfase' in te bouwen, na afkondiging waarvan Total moet overgaan tot het. stoken van zwavel ar me brandstof. De heer J. C. Zandee uit Nieuwdorp vertelde dat de inwo ners van Nieuwdorp nu al een maxi mum aan geluidsoverlast hebben. ..Straks komt daar nog weer wat bij", zo zei hij. De heer Zandee stelde voor om de hinderwetvergunning afhanke lijk te laten zijn van het totale hinder- niveau in het Zuid-Sloe. Steiger de personeelsbezetting uit ter.rri-) twee man bestaan. Is er daamüc sprake van verplichte keuringen, cs zullen zeker acht maai er werk te nen vinden. Het is verder niet usiU sloten. dat Zeeuwsch-Viauxfe? I Schouwen en Goeree in de toefca ook voor een ANWB-teehnostafe aanmerking komen. .Dit is nog tt! studie, maar het zit er welheh: Het streven van de ANWB is c: maximaal 25 kilometer afstand tb i leden een technostation te hefe. Voor Zeeland is het dichtstbljriü technostation nu nog Breda De zei ten zien nogal op tegen de jIszi om voor een keuring daar nar tot i gaan", aldus een ANWBzegsuc j Dan Haag. BELANGSTELLING Daadwerkelijke belangstelling va -. tobezitlers wordt als m&vsiai tóï I t.eerd. of het voor de ANWB rdzt is om behalve in Middelburg x: I elders in Zeeland technostatas 'i vestigen. Middelburg wordt thans sï eerste lokatie voor een teduiostel genoemd, omdat de ANWB „13 ft paar keer draaien met de technoploeg heeft geconstateerd i de belangstelling voor auicterar ruimschoots aanwezig is". H« _rj de bedoeling, dat de mobiele Iets- ploeg in december wederom eer. ie tal dagen 111 Middelburg en Vtepl bivakkeert. Tot nu toe bestsai a il Nederland ongeveer twirls technostations. De meeste £3 a I grote steden gevestigd. TERNEUZEN Na de hoorzitting over de hinderwet vergunning voor de olieraffinaderij van Total werd een tweede hoorzitting ge houden voor de oliesteiger van Total. De heer Bannink deed hier een aantal suggesties aan de hand voor onder meer voorzieningen voor aan- en af meren. De heer J. M. van Ehenen uit Vlissingen vond het. vreemd dat de ge meentelijke overheid toestemming je eft voor de aanleg van een pi.iplei» ling door een schorrengebied dat tot. natuurgebied bestemd zal worden. Hij wees verder op het gevaar van calami teiten en de stankhinder voor de bevol king van Borssele. Maandagmorgen is de mobiele tek noploeg, bestaande uit de heren A. ff. Kam en P. Maceo, voor drie dstcu u Terneuzen neergestreken. In dc rei se van openbare werken ondenrime de beide technochefs op afspnit1"' gens aan een intensieve ifctai'J keuring. Per dag kunnen semiddtc acht auto's onder .de loep worde genomen, daar één keuring mlmtc' anderhalf uur in beslag neemt. 0; tientallen punten worden de nauwgezet doorgelicht. Van hoven t,; onderen wordt nagegaan in staat de carrosserie, de eldrtri-vb installatie, de motor, de siourru'C ting, de wielophanging, de rencc. liet koppelings-en aandrijvingsspiw zich bevinden. De eerste t.echnodag in Temeusa» helemaal volgeboekt. Voor van» (dinsdag) en morgen kunnen de heer Ram nog «er tot ss W'; worden aangenomen. De keurinssrj bedraagt 65 gulden ai voor nict-.fy- 80 gulden. Over hel, algemeen w® auto's van bouwjaar '69/70 bi) w i technoploeg voorgereden. Na woensdag zullen er ook nc? westelijk Zeeuwsen-Vlaanderen ae nokeuringen worden 'uitgevoerd^ speciale controle- en meerapï^""'-. wordt voor Oostburg en Bres<a- de brandweergarage aan de Weyfl»- laan opgesteld. Technochef Ram ti telde, dat; donderdag 8 novc-moer r taal is volgeboekt maar dat er w vrijdag 9 november nog 4 re^rW". gen te maken zijn. Voor een ais?-»; is het volgens hem het gemaisw>- om zich persoonlijk even te ik— OPKLARINGEN Opklaringen, maar ook ptaaj^W'I kclc buien. Matige tot kraciitige aw kust nu en dan harde wind u« tut noordwest. MaxiiniimlenipcraW ongeveer 8 graden. Vooruitzichten voor woensdag en derdag: Hier en daar een bui. ook opklw» en plaatselijk nachtvorst. I Weersvooruitzichten in I deld over Nederland livoor wojg I aantal uren zon. - tov - van ongeveer normaal tot I onder normaal; veer normaal tot 3 :r maal: kans op eendrogepe--.^ minstens 12 uur: 80 pi een geheel droog etmaal- bfl P"** Voor donderdag: aantal ur®^,., I 6; min.temp.: 0 tot 4 graden^ maal; max.temp I maal tot 3 graden onoer nonw op een droge penode vanmm uur: 90 procent; kans op - droog etmaal: 50 Proce"wh(,r. Normalen voor 7-11 novemb®„ min.temp- 1 Den Helder Vlissingen Eelde j Vlv. ZcL-Limburg De Bilt Gemidd. over Ned. - ZON EN MAAN' 6 november Z011 op 07 44 Maan op 14.v3 10 ondcH'S I

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1973 | | pagina 2