MEERDERHEID IN KAMER VOOR VERKEERSSCHOUT' Benelux-luchthaven bleef in de mist Wijzigingen rechterlijke organisatie Geen verhoging defensie-uitgaven Zweedse boycot van Nederland merkbaar Irak in federatie met Egypte-Syrië Assurantiekantoor opgelicht voor minstens 1.8 miljoen Politiek van de wip MINDERHEID COMMISSIE VAN RIJCKEVORSEL: Vandaag in de krant... Reizen naar bollenvelden afgezegd Geld gebruikt om Surinamers te helpen NEDERLAND: MEER BEVOEGDHEDEN VOOR EUROPESE INSTELLINGEN STUDIEDAG BELGISCH-NEDERLANDS 'BEDRIJFSLEVEN' VOORZICHTIGE CONCLUSIES IN MEMORANDUM Techniek no. 65 Schtrphuli «n W. F. d« SI44 (b.ss. red. 4799, id tel. 2094 Advertentie PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT WAARIN OPGENOMEN DE MIDDELBURGSE. VLISSINGSE, GOESE, BRESKENSE COURANT EN VRIJE STEMMEN Donderdag 16 maart 1972 ie Kok. Abonnementipriji irs. Merkt 51, tel. 7651 (b e o prijs per edvertentie f 6,90. 23.25 per kwertee red. 2078/3162, ed. 6248). Gom, Grol Ingetonden mededelingen 2l/3 Itn per post 24.25 per I rre.nd 7,85. Loete nummer r. £369/Ooetburs. tel. 2762. 1 btv/. Giro 359300, Provlnti TT et n z .OBANY. New York Terwijl me ons tn Nederland de laatste dogen koesteren in een warm len- laonnetje hebben de automobilis ten in de Amerikaanse staat New York te kampen met zware neemcml en gladde wegen, nu iaar de winter plotseling weer is ingevallen. Op de foto een beeld van de ravage na een zware ket tingbotsing op de Adirondack-snel- weg. waarbij meer dan 80 wagens betrokken waren. DEN HAAG -Geen verhoging maar ook geen verlaging van de defen sieuitgaven. -poreuze inkrimping van de koninklijke landmacht. -Orerdragen van zoveel mo gelijk luchtmachttaken aan andere NAVO-partners. -Prioriteit voor de koninklij ke marine. - Aanleg van een defensie oefenterrein bij Ter Apel. ii it commissie-Van Rijckevorsel be- stasnde uit de leden Brinkhorst, Xooyman, Neuman en Wierda naar wrocht wordt zullen doen in een d* t« publiceren aparte minderheids tra die minister De Koster van de- !aae als onprettige verrassing ook V ójn tafel krijgt. Zoals bekend wil de meerderheid van de commissie, die de Nederlandse defensietaken kritisch heeft bekeken, méér geld gaan uitge- w voor de defensie. Tot die meer derheid behoort ook de op het aller- hatste moment 'van de minderheid bekeerde' voorzitter Van Rijckvor- Inde nog geheime minderheidsnota sat, dat de minderheid van de com missie de Nederlandse defensie-inspan- üfflï wil stabiliseren op 3,945 procent van het netto-nationaal inkomen. Men somt tot. deze stellingname nadat men de internationale politieke ver- wimngen diepgaand heeft bestu- De minderheid wil, met het oog op besprekingen over wederzijdse 'rapenvermindering van Warschau pact en NAVO geen 'grote schokken' 'vermeerderen of verminderen). Ook heeft de NAVO veel fouten - erkent dan nog is -het een nuttig tptwi om de verbondenheid van Eu- jW met de Verenigde Staten tot Bdnikking te brengen. In de minderheidsnota worden veel ««punten, die de 'kritische' KVP- «ensiespecialist, oud-generaal Van m de Tweede Kamer, herhaalde ®wn heeft laten horen, overgenomen «uitgewerkt. Zo zegt de minderheid Jr, t® studiecommissie dat voor de van ons land ook zeker ^«worden gedacht aan de financi- *™»nomische verhoudingen en aan dreiging van de milieuvervui- zou in de toekomst wellicht v"m moeten worden een lager age voor defensie te gaan he men houdt nu toch vast aan Nieuws uit Zeeland op de i's 2,5 en 7. en buitenlands nieuws op de pagina's 1, 3 en 11. 13. en televisie op pagina financieel nieuws op pagina een stabilisering van het percentage. Aangezien men de kwaliteit van onze krijgsmacht wil verbeteren zal het volgens de minderheid van de com- (Zie slot pag. 11 kol. 4) DEN HAAG ANPDe kamerfracties van WD en D '66 hebben woensdagmiddag in de tweede kamer stelling genomen tegen de voorstellen om in het geheel van dé rechtelijke organisatie de ge- rechtsaditeur en de verkeersschout te introduceren. De andere fracties, zowel ter rechter- als ter linkerzijde, toonden hun instemming met deze nieuwe figuren, zij het dat zij het incidentele oplos singen vonden, noodzakelijk omdat de algehele structurele herziening van de rechtelijke organi satie nog wel een jaar of tien op zich zal laten wachten. Aan de orde was in de kamer een uitvoerig complex van voorstellen om wijzigingen aan te brengen in de wet telijke bepalingen omtrent de rechte lijke organisatie en het beleid van de justitie. Die voorstellen, nog door de toenmalige minister Polak van justitie ingediend, hebben onder meer betrek king op de eisen inzake de opleiding en de leeftijden, de salarissen, ae samenstelling van de rechtelijke colle ges. de organisatie van de parketten en de opbouw van de diverse institu ten. (Van onze correspondent) STOCKHOLM Actiegroepen in Zweden hebben opgeroepen tot een boycot van Nederland en Ne derlandse produkten. Aanleiding is de volgens hen lakse houding in Nederland ten aanzien van de smokkel van stimulerende midde len van Nederland naar Zwe den. Eén van de manieren om Ne derland te boycotten is volgens de actiegroepen niet naar de bol lenvelden te gaan. De boycot begint nu merkbaar te worden. Dit bevestigde woensdag directeur Geert Goebel van het Nederlands toeristenbureau in Stockholm. „Ik heb contact gehad met enkele reisbureaus", zo vertelde hij, „en daar werd bevestigd dat er inder daad mensen te kennen hebben gegeven niet naar de bollenvelden te willen reizen. Ze kiezen nu een ander reisdoel". De heer Goebel zei reeds bij de Zweedse radio en televisie te hebben geprotesteerd tegen wat hij noemde deze 'een zijdige en sterk negatieve bericht geving over Nederland', maar twijfelde eraan of dit enig resul taat zou hebben. „De haatstemming die nu wordt gekweekt is gewoon te gek. Ik heb zelfs gehoord dat Nederlandse kinderen die hier op school zitten al door hun klasge nootjes worden uitgescholden voor gemene narcoticahande- laar' Contact Tijdens een persconferentie woensdagmiddag verklaarde de Zweedse vice-minister van justi tie, Carl Lidhom. dat binnenkort hierover op regeringsniveau con tact zal worden opgenomen met Nederland- Tevens legde hij een wetsvoor stel op tafel met een aanzienlijke verscherping van de Zweedse nar- coticawetgeving. De maximale ge vangenisstraf wordt verhoogd van zes tot tien jaar. Oorzaak van het Zweeds-Neder landse conflict is het verschil in wetgeving op dit gebied. De be doelde smokkelwaar, centraal sti mulerende middelen, zoals amfe taminen, vallen in Nederland on der de wet op de geneesmiddelen maar in Zweden onder de narco ticawetgeving. Centraal De verkeersschout en de gerechtsaudi teur stonden centraal bij het debat, dat eerst over een maand (na het paasreces) zal worden voortgezet als minister Van Agt van justitie de op merkingen van de kamerleden gaat beantwoorden. De verkeersschout, aldus de voorstel len, is een nieuwe figuur bij het openbaar ministerie. Hij behoeft niet academisch gevormd te zijn en krijgt j als speciale taak het behandelen van' de verkeerszaken Mr. Van Schaik die door het behalen van de grote mas sa van verkeersovertredingen officie ren en substituut-officieren van justi-1 tie veel werk uit handen zal nemen. Mr. Geurtsen (vvd) en mejuffrouw Goudsmit (d'66) daarentegen wezen de specialisatie bij het openbaar mi nisterie van de hand. Mr. Van Schaik had herinnerd aan het verzet in de kring van kantonrech ters tegen de figuur van de verkeer- schout. Veel bezwaren zouden volgens mr. Van Schaik worden weggenomen als de voorgenomen opleiding van de ver keersschout gericht wordt op de juri dische vorming en op het specialisme. De woordvoerders van VVD en D'66 onderstreepten hun bezwaren door amendementen in te dienen, waarin wordt voorgesteld alles wat over de verkeersschout handelt uit de voor stellen te schrappen. Mr. Geurtsen en mejuffrouw Goud smit kwamen ook met amendementen om de gerechtsauditeur te laten val len. Deze figuur wordt, blijkens de toelichting op de voorstellen, noodza kelijk geacht om een voorbereiding te; bieden voor het rechterschap, als me- (Zie slot pag. 3 kol. 1 BEIROET (RTR/AFP) Irak heeft Egypte en Syrië uitgeno digd voor een gesprek over een unie tussen de drie landen. Dit is woensdagavond door radio- Bagdad bekendgemaakt. Egypte zit al in een federatie met Libië en Syrië. Verwacht wordt dat Soedan ook tot deze federatie toetreden. Het aanbod is door de Iraakse rege ring gedaan met het doel een verbrok keling van de Arabische eenheid te verhinderen. Deze wordt bedreigd door het plan van koning Hoessein voor een federaal Jordanië, aldus de Iraakse radio. In de bekendmaking wordt het plan- Hoesein 'een defaitistisch idee' ge noemd dat 'door een regime van huurlingen' naar voren is gebracht. KAMERVRAGEN DEN HAAG Het Tweede- Kamerlid dr. Lamberts (PvdA) heeft in schriftelijke vragen aan minister Stuyt van volksgezond heid erop aangedrongen te onder zoeken of er mogelijkheden zijn de handel in amphetamine-achtige stoffen in Nederland zwaarder strafbaar te maken. AMSTERDAM Een makelaars-assurantiekantoor in Amster-j dam is door één van zijn kantoorbedienden opgelicht voor een be- j drag van minstens 1,8 miljoen gulden. De uit Suriname afkomstige C. E. M. is in het afgelopen weekeinde gearresteerd. van ca. 60 namen kunnen opstellen van mensen die met bedragen varië rend van 1000,- tot 50.000,- zijn! gesteund. Hij verstrekte het geld ini de vorm van leningen. Schuldbekente- nissen liet verdachte echter met teke-j nen. evenmin vroeg hij het geld terug.' De politie acht het niet uitgesloten dat het frauduleus verkregen bedrag nog zal stijgen. De man heeft de malversaties vrijwel zeker alleen ge-| pleegd. Lijst van namen C. E. M. is zondagmiddag op Schip hol aangehouden, toen hij van familie-1 bezoek in Suriname terugkeerde, De naam van de benadeelde assurantiefir- ma is Roland Holst in Amster dam. De malversaties kwamen vorige week Hij is zijn malversaties begonnen in oktober 1967 door betalingsopdrach ten aan crediteuren te veranderen. Wanneer die opdrachten eenmaal de deur uit waren, veranderde hij de naam van de crediteur in een valse, waardoor het geld werd gestort op een rekening die aan hem toebehoor de. Het geld werd gebruikt om mees tal Surinamers te helpen aan huizen, inboedel en dergelijke. Van het totale bedrag zou hij be trekkelijk weinig voor zichzelf hebben gebruikt. Sommige mensen, die hem om hulp kwamen vragen, waren ervan op de hoogte dat hij het geld op niet geheel eerlijke wijze verkreeg waar door de man. C. E. M.. zich onder druk gezet voelde. De politie ver moedt niet dat er sprake is van chantage. De politie heeft tot dusver een lijst tijdens zijn bezoek aan Suriname aan het licht. Een van de firmanten kreeg achterdocht toen hij een betalingsop dracht onder ogen kreeg die niet in orde bleek. De firmant had nl. buiten de crediteurenboekhouding om reeds de helft van het bedrag voldaan. 'Aanzuiveren' Nadat de onregelmatigheden aan het licht waren gekomen zorgden de ma kelaars voor middelen ter aanzuive ring, waardoor, aldus een communi qué. de 'ongestoorde voortzetting van het bedrijf is zekergesteld'. Met de banken waar de kantoorbediende ten laste van de firma geld opnam, wordt op het punt van de aansprakelijkheid overleg gepleegd. Het dagelijks bestuur van de We reldraad van Kerken heeft besloten dat de eerstvolgende assemblee van de Wereldraad van 20 juli tot en met 10 augustus 1975 in Djakarta zal wor den gehouden. De assemblee kwam voor het laatst in 1968 in het Zweedse Uppsala bijeen. ftantlijn AMSTERDAM Hoofdinspecteur A Hoege van de hoofdstedelijke politie aie het onderzoek in de oplichtingszaak leidt. (Van onze correspondent) STRAATSBURG De Nederlandse regering zal het initiatief nemen tot uitbreiding van de bevoegdheden van het Europese parlement en de Euro pese instellingen. Staatssecretaris Westerterp (buitenlandse zaken) zou i dat. naar woensdagavond in Straats- burg verluidde, vandaag op de sa-' menspraak van het Europese parle ment met parlementariërs uit de nati onale parlementen, aankondigen. Nederland wil onder meer de Euro-j pese commissie verordenende be- voegdheden geven op het vlak van hetl milieubeheer. Een speciale commissa- ris zal met de milieuzaken moeten j worden belast. Nederland zal de voor stellen inbrengen bij de voorbereiden de besprekingen voor de Europese topconferentie die in oktober wordt gehouden. (Van één onzer redacteuren) BREDA Een Benelux-lucht haven, ergens in het grensgebied van België en Nederland, is ook na een speciale studiedag giste ren in Breda een volstrekt schimmige zaak gebleven. De Nederlandse Maatschappij' voor Nijverheid en Handel en het Vlaams Economisch Verbond hadden hun jaarlijkse ontmoe ting ditmaal opgehangen aan het onderwerp 'Is een Benelux- luchthaven zinvol?'. Maar na vijf uur lang in- en uitpraten kwamen de ongeveer driehon derd bezoekers eigenlijk niet verder dan dat het vraagteken wat werd aangedikt en dat enige voorzichtige conclusies konden worden getrokken. Toch zullen de organisatoren aan de regeringen van beide landen een me morandum aanbieden, dat dan moet worden beschouwd als een soort van 'inspraak van het bedrijfsleven'. En daarbij zal er zoals de voorzitter van het forum, de Belgische prof. dr. Jur. V. Leysen, gisteren aan het eind van de studiedag in 'Het Turfschip' te Breda aankondigde, op worden aange drongen dat er in ieder geval overleg wordt gevoerd tussen beide landen over de vestigingsplaats van 'een tweede intercontinentale luchthaven en in Nederland én in België. Met deze formulering aan het slot van een vraag- en antwoordspel tus sen de zaal en een negen man sterk panel was eigenlijk het begrip 'Bene lux-luchthaven' verdwenen. Prof. Ley sen vatte de nogal tegenstrijdige op vattingen die in het gezelschap over heidsfunctionarissen en zakenmensen over het vraagstuk naar boven waren gekomen in deze trant, samen: „Het economisch krachtenveld van België en Nederland ligt. tussen de twee huidige luchthavens Schiphol en Za- ventem (bij Brussel). Het is logisch dat een nieuwe luchthaven in dit bied een plaats zal krijgen. Nederland zegt: wij hebben begin 1980 een twee de nationale luchthaven nodig. Die zal daarna snel 'vollopen'. Daarvoor heb ben we de Belgische vervoersstromen niet nodig. De Belgen van hun kant zeggen: wij kunnen met Zaventem eigenlijk nog wel vooruit tot het jaar 1995. Voor ons is de kwestie dus niet zo actueel. Misschien is Nederland met zijn prognoses wat te voortva rend en is men in België wat te voorzichtig. Misschien is het denkbaar om tussen beide benaderingen een middenweg te zoeken. Economisch zouden dan misschien de risico's wat kunnen worden verdeeld. Wat we ze ker moeten voorkomen is dat Belgie én Nederland tegelijkertijd elk een tweede nationale luchthaven gaan aan leggen. Een oplossing zou kunnen zijn: eerst één vliegveld aanleggen, bestemd voor beide landen. Later kan dan worden bezien of nog een tweede vliegveld erbij nodig is". Regionale velden Voor kleine regionale luchthavens in liet grensgebied van België en Neder land zag men op deze studiedag over iict algemeen meer mogelijkheden. Ze zouden een rol kunnen spelen bij de ontlasting van het vliegverkeer op en van de nationale vliegvelden en moge lijk zou ook charterverkeer erheen kunnen worden afgeleid. In dat geval werd het natuurlijk wel zaak geacht dat er over de plaats van dat soort velden aan weerskanten van de grens intensief contact zou ont staan. Vooral om te voorkomen dat men elkaar nodeloos zou beconcurre ren of vliegverkeerstechnisch in de lucht)weg zou gaan zitten. Uitgangspunten voor de discussie op deze studiedag van het georganiseerde Belgische en Nederlandse bedrijfsle ven waren de preadviezen van vier inleiders. In de morgenuren plaatsten de inleiders achtereenvolgens bij de door hen ontvouwde denkbeelden een serie kanttekeningen. Pleitbezorgers voor een Benelux-aanpak van de luch- havenpolitiek toonden zich vooral prof. dr. H. C. Kuiler, hoogleraar vervoers- en haveneconomie aan de economische hogeschool te Rotterdam en de Belgische hoogleraar in de planologie prof. dr. M. Anselin. In zijn betoog legde prof. Kuiler vooral de nadruk op de samenhang tussen zee havens en intercontinentale vliegvel den. Hij attendeerde erop dat in een haven- en industriegebied als dat tus sen Antwerpen en Rotterdam alle fac toren aanwezig zijn om een intensief luchttransport een goede basis te ge ven. Volgens hem zoa een Benelux- luchthaven een handje kunnen helpen om de vervoersfunctie van Belgie en Nederland in Europa veilig te stellen. „Van vliegvelden als Frankfurt en Londen (nu ook in de EEG) gaat een enorme zuigende werking uit", waar schuwde hij nog. De Gentse hoogleraar Anselin stelde dit vast: .Het wordt tijd dat de Belgische regering zich bewust wordt van de noodzaak van een officiële gezamenlijke aanpak" Hij pleitte voor een onderzoek naar alternatieve mogelijkheden, waarbij steeds alle consequenties worden bekeken. Minister Drees (verkeer en water staat) woonde ook een deel van de studiedag bij. Van hem is bekend dat hij weinig voor het denkbeeld van een Benelux-luchthaven voelt. Hoe de kaarten in "Den Haag' liggen kwam vooral naar voren in het betoog v drs. G. Fonteijn. hoofd van het bureau economische zaken van de rijkslucht vaartdienst. Hij voerde aan dat het Nederlands-Belgische grensgebied vooral ten opzichte van de randstad te excentrisch ligt. Gen grote lucht haven dus daar. wel fclienere regiona le. En hij noemde een regionale luch thaven in het zuiden van Nederland zelfs erg actueel als de keus voor een 'tweede Schiphol' eens op de Mar- (Zie slot pag. 7 kol. 2 PJeeft Benelux nog zin Er zijn figuren in ons land, die te dien aanzien een kritische houding aannemen. Ze zien het nut van de sa menwerking tussen ae drie niet meer zo duidelijk, de EEG heeft zo betogen zij in veie gevallen de Benelux-functie overgeno men. Allerlei overeenkomsten tussen de drie werden ontkracht of hadden geen zin omdat de EEG andere en vaak verderstrekkende maatregelen nam. Soms ziet het er inderdaad naar uit. dat Benelux een hobby van lage-Ian- ders, die al dan niet de Groot-neder- landse gedachte aanhangen, een op zichzelf niet erg grote groep, die bij elkaar op bezoek gaat om in alle vriendschap te tafelen en fraaie tafel redes te houden. Minister Langman heeft echter vorige week. tijdens een bijeenkomst van het comité-Bene-ux. duidelijk gemaakt, dat de werkelijk heid anders ligt. Benelux heeft nog al tijd met de realiteit te maken, zij is zelfs noodzakelijker geworden dan vroeger, zo stelde hij. Vergroting van de EEG betekent een V evenredige vermindering van de Nederlandse invloed Hetzelfde geldt ook voor België en Luxemburg. Minister Langman zette in dit verband een aantal bekende gegevens nog eens op een rij en dat leidde tot opvallen de conclusies. Op dit ogenblik hebben de Benelux-landen met elkaar een 'stemmengewich:van negenentwintig procent, maar na 1 januari aanstaande zal dat minder zijn dan één vijfde, na melijk negentien procent, Op die da tum zal de Europese commissie wor den uitgebreid van negen tot veertien leden en dat houdt in, dat de Benelux daarin maar een - - - kleine fractie bezet, drie van de veertien. De bevolking van de Benelux-landen maakt thans elf pro. cent uit van het totale EEG-bevolkings- areaal, na 1 januari zal dat slechts achteneenhalf zijn. Soortgelijke re latieve dalingen zijn te registreren ten opzichte van het bruto nationaal pro- dukt: nu twaalf procent voor de Bene lux, na 1 januari negen procent. In 1970 was iets minder dan ae helft van de Benelux-irrvoer uit de andere EEG- landen afkomstig en achtenvijftig pro cent van de uitvoer ging naar de ove rige EEG-staten toe, na 1 januari even wel zal zestig procent van de Benelux- invoer uit de zeven overige EEG-Ian- den komen en een kleine tachtig pro cent van de uitvoer naar die landen gaan. „Onthullende cijfers", vond de bewindsman, „zij tonen onze groeiende afhankelijkheid van de ons omringen de landen aan". De minister heeft gelijk. De schaal vergroting bmnen de EEG heef: tot gevolg dat de 'afmetingen' van de kleine landen relatief nog kleiner worden, him belangrijkheid daalt. Dit kan een nieuw perspectief aan de Be- nel ux-samenwerking geven: zij is no dig om te vermijden, dat de beleids lijnen voor de EEG uitsluitend door de 'grote' lidstaten worden gedicteerd. De bewindsman sprak in dit verband onbewimpeld uit. dat de Benelux moe: pogen op de wip te gaan zitten: wij moeten als Benelux „dank zij een nauw overleg in staat zijn een bijdrage te leveren voor de handhaving van de interne evenwichten binnen de tien", zei de minister en hij voegde er aan toe: „Dit zal betekenen, dat wij ons gewicht dan eens in deze. dan weer in die schaal van de balans zullen moe ten leggen". Dat is nogal opportunis tisch geredeneerd, maar er zal vermoe delijk weinig anders opzitten. Overi gens zal deze 'politiek van de wip' geen doel op zichzelf mogen zijn, maar in dienst behoren Ie worden gesteld van een weloverwogen politiek uitgangs punt. Betekent deze ontwikkeling nu dat Benelux voornamelijk een functie krijgt als 'evenwichtsblok' binnen de EEG of is zij nog altijd een samen werkingsorgaan. waarbinnen eigen doeleinden worden nagestreefd? Mi nister Langman beantwoordde de laat ste vraag bevestigend. Hij noemde in dit verband vier 'gezamenlijke' onder werpen: een evenwichtige uitbouw van de infrastructuur met het accent op het zeehavenbeleid, voorts de ruimte lijke ordening, het industriebeleid en het milieubeheer. Inderdaad, voor sa menwerking zinvolle objecten, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat de leer beter is dan het leven. Op het stuk van ruimtelijke ordening wordt er nog niet zo heel veel gecoördineerd en de gezamenlijke zorg voor het milieube heer is allerminst honderd procent. De situatie, die onlangs in het kanaal Gent-Terneuzen werd gesignaleerd, is daar een voorbeeld van. En het indus triebeleid Ach ja, er is een -rage be paling over de concurrentiepositie van de Beneluxhavens in het Schelde-Rijn- verdrag, maar het is een bepaling waaraan in feite niet de hand wordt gehouden. Er wordt nu weer betoogd dat er regelingen zullen worden ge troffen in het Baalhoek-traktaat, maar er is reden tot scepsis: wat zal het alle maal in de praktijk uithalen? De mi nister zei er namelijk vorige week in één adem bij, dat er ook plaats moet zijn voor 'gezonde concurrentie'. Een woord met losse schroeven. Concur rentie in Benelux-verband betekent na melijk, dat aan de belangen van de ander wat die ook zijn mogen met zo zwaar wordt getild. Als het om milieubeheer gaat. zal er nog heel wat moeten gebeuren vóórdat de Neder lander in de grensstreek volledig ver trouwen heeft in de Belgische over heid, vooral wat de handhaving van normen en voorschriften betreft. Mis schien is het omgekeerde ook wel het geval. Heeft Benelux nog zin? We erken nen. dat het antwoord 'ja' moet luiden, maar er zal een nieuwe aanpak moeten komen, niet alleen zo- (Voor vervolg zie pagina 3 kolom 1

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1972 | | pagina 1