QmpI André Gide te Brussel opnieuw in het brandpunt Yul Brynner, de cowboy in het zwart, filmt weer PANDA EN DE MEESTER-FILMER groeibrillant II "x Interessant nieuw seizoen theatergroep Wim Zomer GERT TIMMERMAN SCHRIJVER VAN PORNOGRAFISCH HOORSPEL heetman VRIJDAG 21 AUGUSTUS 1970 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT INDRUKWEKKENDE TENTOONSTELLING Kort na zün dood in 1951 stonden de enen van de Franse schrijver An dré Glde voor »en grote moeilijkheid. Bij het vaststellen van de waarde *an zijn nalatenschap hadden de des kundigen voor zijn gekapitaliseerde auteursrechten een astronomisch be drag vastgesteld. Daarover moesten de suecessiereehten worden betaald. Het was gebaseerd op de jaarlijkse tantièmes, die Gide van zij|n uitge ver ontving. Al spoedig bleek dat na lijn overlijden eerst zoals dat pleegt te gaan een korte opflak kering in de publieke belangstelling was geweest maar dat die daarna tot praktisch nihil was teruggeval len. Zo is het verscheidene jaren ge bleven. De laatste tijd echter schijnt Gide weer midden in de belangstelling te Als dat inderdaad zo te, komt de tentoonstelling .Présence d'André Gi de' in de Brusselse koninklijke bi bliotheek op een goed ogenblik. Ze werd op touw gezet ter gelegenheid van het feit dat Gide een eeuw gele den werd geboren. Bovendien heeft Gide met het Belgische intellect al tijd nauwe relaties gehad. Hij was nog geen een en twintig toen hij in ge«Schap van zijn moeder Brugge, Antwerpen, Brussel en Spa bezocht en kort voor ziin dood. in juni 1946 hield hij nog een lezing te Brussel. Hij is bevriend geweest met de schilderes Van Rysselberghe en Van den Eeckhoudt, met auteurs als Ver- haeren, Carlo Bronne, Jean de Bos- schere, Maeterlinck en met de kring van de XX. Hij heeft in de oorlogs jaren '14-'16 zich bezig gehouden met André Gide, pentekening (1945) van Flouquet, verleende aan de gezinnen uit Bel gië die naar Frankrijk gevlucht wa ren. Veel van zijn werken zijn ook voor het eerst in kleine oplagen in België verschenen. In Belgische collecties en in de kb zelf bleek nog heel veel materiaal van en over Gide aanwezig en de tentoonstelling :s er met haar meer dan vierhonderd nummers dan ook tig bekijken omdat men allerlei be langwekkende details vindt, die Gi- de's karakter illustreren. Zo staat er bijvoorbeeld de bronzen buste, die de beeldhouwer Zadkine van hem heeft gemaakt. Hij deed het in 1943, toen hij voor de Duitse over heersing naar de Verenigde Staten was gevlucht en hij dus genoodzaakt was naar een foto te werken.. Toen hij in 1948 het brons te Brussel wil de tentoonstellen, was hij zo fat soenlijk Glde om toestemming daar toe tc vragen. Het antwoord was een klein briefje: Omdat de buste zo weinig gelijkend is, verzoek ak u erbij te vermelden dat hij naar een foto werd gemaakt'. Het is weer eens een voorbeeld van zijn ijdelheid. Die heeft overigens ook gemaakt dat een zeer grote hoe veelheid aan Gide gerichte brieven bewaard zijn gebleven. Op hetgeen hij zelf schreef, stelde hn overdre ven prijs. Toen zijn vrouw Madeleine, nadat hij met de cineast Mare Alle- gret, met wie hij een homofiele ver houding had, naar Kongo ging, al zijn brieven verbrandde, heeft hij daar jaren over gejeremieerd. In dit NEDERLAND-1 KANAAL 7/29 I 18.45 uur. (nos) pipo de clown 18.55 uur: (kleur) journaal 19 04 uur. (vaka-kleur) hier is lucy Afl,De koppelaarster' 19,30 uur: (kleur) beroemde dierentuinen In deze aflevering een bezoek aan de Westberlijnse dierentuin, voor de Westberlijners een van de weinige ontspanningsmogelijkheden (kleur) zomaar een zomeravond Onarleerd wekelijks programma, gepresenteerd door Koos Poatema, met liedjes, aktualitelten, muziek, impro visaties enz Verder het spel .Zomaar een vraag'. Medewerkers aam deze uitzending ziijn: Jules de Corte, David MacWilliams, Andy Stiver, Les Coudoux (uit circus Sarassani), Berend Boudewijn, Jeroen Krabbe, 21 as ber" en andere. (kleur) mannin ^flevering' ,Dood in a-kleine terts'. (nos-kleur) journaal BELGIË-NED. NEDERLAND-2 KANAAL 32 18.45 uur wos) pipo de clown (kleur) journaal 19 04 uur- première S°Sm* fllntmaken. 19l7wir^CHEEPSJONGENS VAN KONTEROE SS?™' de wetten van de wildernis 'raai Afrika 1 <llerenlev0n 111 de wildernis van Cem- 20.00 uur: verband ook nog de vermelding dat de tentoonstelling een exemplaar van Glde's Philocte'e uit 1899 toont. Op de titelpagina schreef Gide: ,A lord Alfred Douglas, cordialement, André Gide'. Dat wis vier jaar nadat de schrijver te Marokko Oscar Wilde en Douglas had ontmoet in maart 1895. In mei van hetzelfde jaar werd Wilde tot vijf jaar .hard labour' ver oordeeld. Portretten van Gide zijn er vele. Behalve dat van Zadkin-e vindt men I er vroege foto's en ook de merk waardige diabolisch aandoende teke ning van Picrre-Louis Flouquet uit 1945, de schilderijen en tekeningen van Van Rysselberghe, ook nog la tere karikaturen en het dodenmas ker dat in 1951 van hem werd ge maakt. Zo'n expositie !s natuurlijk belang rijk en boeiend maar de vraag blijft onbeantwoord hoe het staat met de betekenis van André Gide voor de le zers van nu. Het is te hopen dat die hernieuw de belangstelling, waar deze exposi tie ook een bewijs van is, helpt lel den tot een nieuwe waardering van Gide's werk. Op het repertoire van theatergezel schap Wim Zomer staan voor het komende toneelseizoen vier nieuwe produkties, waarvan drie door eigen mensen werden ontworpen en ge schreven. Gehandhaafd zijn vier pro dukties van het vorige seizoen. Verwacht wordt, dat het komende programma nog drie nieuwe werken worden uitgebracht. Ofschoon nog geen subsidie van de overheid werd verkregen, heeft het gezelschap het aantal acteurs uitgebreid tot tien. Nieuw zijn: José Rinter, Pauline van Rhone, Jan de Winter, Eddy Habbe- ma. Joop Wintcrmans en Jan Warte. na. De speellijst vermeldt voor de maand september meer dan 40 voor stellingen in veertien plaatsen in ons land. De leiding van het gezelschap. Paul van Gent en Wim Zomer, vreest, dat het gezelschap in de toekomst niet kan blijven bestaan zonder overheids subsidie. Voor leerlingen van het lager onder wijs kan het komende seizoen geko zen worden uit ,Jan de Minstreel' en het nieuwe werk .Robins speel huis' van Paul van Gent, een mee speelstuk met veel theatereffecten als film, dia en muziek. Voor de jon gere leerlingen van het voortgezet onderwijs is er het veranderde pro- saties' heet, en het i van Wim Zomer. Ook dit werk biedt meespeelmogelijkheden. Het stuk Is een collage van muziek, licht en geluid, gebaseerd op het mierenver- haal uit ,De kleine Johannes' van Fred van Eeden. Voor de oudere leerlingen van het voortgezet onder wijs en voor volwassenen zijn ge handhaafd .Johan van Praag', een ei gen produktie, en .Kinderen vallen naar boven' van Horst Fitzthum on der regie van Hans Tiemeyer. Nieuw voor deze publieksgroepen zijn .Fulca in Luilekkerland', een to taal-theater stuk van Eddy Habbema, en ,De hoer en de non' van Tom Eyn. In het eerste worden proble men van deze tijd, waaronder drug gebruik, aan de orde gesteld. Het an dere gaat over het dubbele leven van Marilyn Monroe. (NOS-KLEUR) JOURNAAL 20 20 uur: (KLEUR) DE REGELS VAN HET SPEL Vanavond: .Hoogtevrees". 21.30 uur: KLEUR) BARENBOIM OVER BEETHOVEN Klassieke muziek met toelichting 21.55 uur: HIER EN NU Actualiteitenrubriek 22 25 uur: COM NU MET SANGH De Ohr. Koorvereniging .Com nu met Sangh' uit Bus- sum zingt in de Grote Kerk te Loenen aan de Vecht. 22.35 uur: (NOS-KLEUR) JOURNAAL 19 25 uur: ZANDMANNETJE 19.30 uur: INTERNATIONAAL LANDBOUWMAGAZINE 19.55 uur: MEDEDELINGEN EN DE WEERMAN 20.00 uur: JOURNAAL 20.25 uur: BITTERE LAUWEREN Sociaal drama van Billy Wilder met Kirk Douglas en Jean Sterling. 22.15 uur: JOURNAAL 22.20 uur: RANDFIGUREN VPRO-programma, gepresenteerd door Ernst van Alte- BELGIë-FRANS 18.35 Nieuws: 18.40 Babillard et Folichanne voor de Kleuters; 18.55 Aftfidhes; 19 25 Mustü, voor de kleuters; 19.30 Le sixlème sens, feuilleton (slot); 20.00 Journaal; 20 30 Quand épousez-vous ma femme?, toneelstuk van Jean-Bernard Luc en Jean-Pierre Conty; 22 50 Journaal. FRANKR1JK-RIJSSEL 12.30 Tort c la ville joue, in Saint-Girona (Arlège); 13.00 Journaal; 13.30-13.35 Beursberichten; 16.15-17.15 Internationale Grand Prix voor kunstrijden op de -ch.iats ir Saint-Gervais; 18.25 Nieuws; 18.30 Thierry la Fronde (101; 18.55 Voor de kleuters; 19.00 Regionaal journaal; 19,20 Weerbericht: 19.25 Prune (20); 19.40 KoaaumentenrUbrlek19-45 Journaal; 20.25 Hondo (12); 21.15 Panorama, wekelijkse actualiteitenrubriek; 22,15 II falla.it le trouver, amusementsprogramma; 23.00-23.15 Journaal- VRIJDAG 21 AUGUSTUS HILVERSUM-1 Middag NOS: 12.00 BLik op de wereld: in formatief programma over problemen van de Europese integratie. Over heidsvoorlichting; Uitzending voor de landbouw. NOS: 12.40 Stereo: Lichte grammof oonmuzi ek12.50 recht en slecht, praatje. 13,00 Nieuws. VARA: 13.11 Actualiteiten. 13.20 Stereo; Serni-klassieke orkestmuziek gr.) 13.35 Modern yianoconcert gr EO: 14.00 Ruimte: radio-magazine met gewijde muziek, lezingen en kor te overdenking. NOS: 15 00 Stereo: Aspecten van de kamermuziek: klas sieke kamermuziek. 15.45 Toerismo: toeristische informatie uit binnen, en buitenland. VPRO: 16.00 VPRO-vrij- dag: muziek, commentaren, repor tages, interviews, berichten en telefo nische reakties. (16.00 Nieuws; 17.55 Mededelingen. Avond: 18.00 en 19.30 Naeuws). VARA: 21.00 Turandot, opera van Busoni, door koor-, orkest en solisten van de RAI-Turijn. (gr). 22 30 Nieuws. 22.40 Mededelingen. 22.45 Actualitei ten. 22.55 Stereo: Prettig weekend: hcht gevarieerd platenprogramma. 23.55-24.00 Nieuws. ZATERDAG Morgen: VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym nastiek. 7.20 Socialistisch strijdlied. 7.23 Weekeinde: jeugdprogramma. VPRO: 7.54 Deze dag. VARA; 8.00 Nws. 8.11 Van de voorpagina. 8.15 Stereo: Z. O. 135: gevarieerd pro gramma. (9.35 - 9.40 waterstanden). 10.30 Stereo: Licht instrumentaal en semble. 11.00 Nws. 11.03 Stereo: Harpmuziek. 11-10 Dicht orgelspel. 11.25 Oosteuro pese kroniek. 11.45 Stereo: National Band of New Zea land (opni Middag: 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee, gevarieerd programma. (12.22 Wij van het land; 12.26 Mededelinger tbv land- en tuinbouw; 12.30 Nws, 12.41 Actualiteiten: 13.00-13.05 Ra den maar....) 14.00 Beschermengel iGuardian Angel), hoorspel. 14.25 Stereo; Lichte grammofoonmuziek. TROS: 14.55 Stereo: Concert a la carte: verzoekplatenprogramma van operettemuziek. 16.00 Nieuws. 16.03 Stereo: Disco-Drive-Inde showbusi ness op de korrel genomen. 17.30 Sportkomipas. Avond NCRV: 18.00 Kerkorgelconceit: klas sieke en moderne muziek. 18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten. 19.00 Wereldpa norama. 19.10 Veel gevraagde gewii. oriëntatie in kerk, zending en oecu mene. 19.50 Stereo: Jeugdkoor: volks liederen. 20.05 Stereo: The sound of musical: programma van musical fragmenten. 21.10 Praag in tranen, klanikbeeld. KRO: 22.00 Actualitei ten. 22.30 Niieuws. 22.40 De I aerd. Hier: cabaretprogramma. 2 Apollo XXI, een fantastisch ruimte vaart mysterie. 23.30 Stereo: Mad- night special: licht muziekprogram ma. 23.55-24.00 Nieuws. ZATERDAG Morgen: NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Op het eerst gehoor: klassieke muziek (gr). (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws; 7.32 - 7.50 Actua liteiten.) 8.00 Nws. 8.11 Stereo: Ge wijde muziek (gr). 8.30 Nws. 8.32 Touringclub: mededelingen, informa ties en tips voor de vakantie. 8.45 Stereo: Lichte grammofoonmuziek 9.00 Theologische Etherleergang. 9.35 Gymnastiek voor de huisvrouw. 9.45 Stereo: Grand Gala du Disque Classique: klassieke en moderne mu ziek. 11.00 Nws. 11.03 Stereo: Fran se ouvertures (gr). 11.15 Solarium een hoogtezonprogramma voor ieder een. "5 Mededelingen. Middag: VPRO: 12.00 Naeuws. 12.03 Top-30: licht platenprpgrammia. 13.00 Nws. 13.03 Top-30 (vervolg). TROS: 14.00 nieuws. 14.03 Suzie Cream Cheese: licht platenprogramma. AVRO: 15.00 Nieuws. 15.03 Muz.ek Boetiek. (16.00- 16.02 Nieuws.17.00 Nieuws. 17.02 radiojournaal. 17.05-18.00 Zingende bougie: gevarieerd platenprogramma voor automobilisten. ZATERDAG Morgen KRO: 9.00 Nws. 9.02 Djinn, gevari eerd programma. (10.00 en 11.00 Nws.) lui Brynner filmt in Spanje Voor 10.000 dollar per dag gaf liij zijn krachten aan ,Indio black', een spaghetti-western van Frank Kra mer, die een lange rij van cowboy films' in Italiaanse stijl op zijn naam heeft. Yul Brynner is vijftig geworden in de verlaten woestijn rohdom Alma- riu. .Dat betekent, dat er rust komt. Ik heb nog twee contracten liggen waaraan moet worden voldaan. Dan: laten we hier weggaan. Er ge beurt toch niets, voor iedereen net met elkaar eens is...' .Hier' is een diepe kloof in het rood bruine gebergte, waar een kar vol schreeuwende Spaanse figuranten rondrijdt en iedereen een beetje ,dir. rettorc' lijkt tc zijn. Yul Brynner verlaat het .slagveld' en gaat in zijn auto zitten. een Me- eedes 600, volgepropt met technische foefjes: bar, televisie, airconditoning en meer. ,Het leukste van deze auto kun je niet zien. Met een druk op de knop komt de auto decimeters hoger op de wielen te staan. Op die manier heb je in ruw terrein geen last van stenen en zo De auto is eigenlijk oen geschenk. Ik had contractuele moeilijkheden tijdens de .Madwomen of chaillot'. Een van de assistent producers kwam bij me en vroeg: Welke auto zou je graag willen hebben. Een goedmakerlje dus. Ik. een wagen met het comfort van een Rolls, maar mechanisch beter. De man zei: ik weet mets van auto's, maar ik ken een wagen die tiendu.- zend dollar meer kost dan een Roils. 4c akko< kreeg ik deze Mercedes'. W estems Brynner (The king and I', ,The ten commandmcnst', ,Taras Bulba', ,The brothers Karainazov' en ,The magni ficent seven', als bekendste films) is ceil man, die veel afweet van westerns. ,Ik houd van westerns en ik heb me erin verdiept. Wat er nu gebeurt met dit soort Italiaanse werkstuk ken, kan mijn goedkeuring nauwe lijks wegdragen'. .Ik kan deze film, die we nu ma ken, niet anders zien dan als een soort operette zonder muziek. Mis schien dat er om gelachen kan wor den. Serieus moet je het niet nemen. Sergio Leone is een groot man, die een wezenlijke bijdrage heeft gel- verd en de western op sterven weer nieuw leven heeft ingeblazen. Wat die andere Italianen in elkaar zetten, is minder dan een imitatie van Leone. Leone heeft zijn onderwerp bestu deerd. Hij weet alles. Als je bijvoor beeld een waterput ziet in zijn films. bruikt voor zijn cowboys die lange gele jassen. Nog geen half jaar ge leden was ik op bezoek bij een vriend in New Mexico, 's Morgens in alle vroegte ga ik wandelen en ik zie een .driver' binnenkomen, die een half jaar lang alleen met zijn koei en in het gebergte had gezeten. Wat denk je dat die man droeg0 Juist, een lange gele jas. In Amerikaanse westerns zijn dat soort feiten dom weg verwaarloosd, omdat ze niet pasten, niet meehielpen in de crea tie van een gladgeschoren held'. ,The magnificent seven ,Dat was een goeie film. Voor me nigeen de start. Steve McQueen had tot op dat moment ('60) alleen maai' onbeduidend tv-werk gedaan. Na de .seven' was hij een star. moet je weten om een rol in een western goed te kunnen spelen. Die maten, die hier rondlopen, willen al leen maar ,bij de film'. Film Stomheid ,Ik speelde Chris in die film en toen ik voor de eerste keer op de set ar riveerde, was iedereen met stomheid geslagen. Ik was geheel in het zwart gekleed. De stuntmensen, de paarde- mensen, de technici, het waren alleh doorgewinterde rotten in liet wes ternvak. Ze zeiden, dat ik die kle ding niet kon gebruiken. Ik moest op zijn minst een grijze hoed opzet- ten. Waht zwart in een western be tekende, dat je een schurk was. Ik weigerde. Ik was net als alle overige zes .bendeleden' die maar tnee scho ne dingen meedroeg: mijn geweer en mijn ziel.' ,Ik heb destijds maandenlang op pis tool geoefend. Dag in, dag uit. Acht uren. Misschien weet je het. maar lk kon aardig gitaar spelen. Ik heb zelfs pilaten gemaakt. Nu kijk ik alleen nog naar dat ding. Door die intense pistooloefenuigen ds een van mijn vingers stijf geworden. Nu kan ik iets vermoeden van de psycholo gie, die een .gunman' moet hebben beheerst. Een voorbeeldje. Vaak zie >e die killers zo vreemd starend kij ken. Iedereen (ik vroeger ook) ziet dat als een soort flinkheid. Niets is minder waar. Hij .staart' zo, omdat hij zowel voor zich als zo ver moge lijk naast zich naar beide kanten wil kijken. Hij moet alles in de ga ten houden, een zo breed mogelijk ,I)e film gaat een desastreuze tijd door maken, zeggen ze. Ik heb die slechte tijding van harte verwelkomt. Het dwingt ons terug te gaan naar de echte showbusiness, naar het ma ken van echte meesterstukken. Nu is er teveel fabriekswerk. Men reali seert zich niet meer wat lilm is, niet meer dat filmmakers dromen van miljoenen mensen stofleren. Mensen onderscheiden zich van die ren door huh voorstellingsvermogen, dat hen in staat stelt de niuren van het menselijk bestaan te doorbreken'. Hij antwoordt bedachtzaam. .Het in teresseert me omdat ik mens ben. Daarom heb ik psychologie gestu deerd en heb ik een graad in d.e studierichting behaald. Ben echte, geen cadeautje.' Yul Brynner. geboren op het schier eiland Sjachalin, benoorden Japan, heeft vroeger als trapezewerker in Parijs gewerkt. Hij viel en Meld daaraan een vernielde schouder over. Zou hij niet een film over het circus willen maken ,Nee'. .Ik blijf uit de buurt van het circus, omdat ik me er niet op mijn gemak voel. Er zijn te veel bindingen met die wereld'. Na het ongeluk heb ik vele keren geprobeerd omhoog te gaan. maar ik kwam niet ver. Totdat ik jaren geleden werd gevraagd de opening te verrichten van een Amerikaanse circustournee. Ik kwam in de tent en een ouwe helper herkende me uit de tijd, dat ik als jongen in Parijs werkte. Ik heb die dag weer hoog boven in de tent gestaan en voelde me bevrijd van een last, die ik ja ren onbewust had meegedragen. Toen, op die dag. begon ik weer te leven. Maar een film over het circus? Nee, daaraan werk ik met mee'. .Laten we naar mijn caravan gaan. Dat ding weegt 20 ton, het is mijn tweede huis'. Bij het gevaarte, een oase in de woestijn vol ongemakken, aangeko men, opent Yul Brynner trots als een pauw de elektrisch bediende deur- De verbazing doet hem goed Hij geniet van zijn triomf. Yul Brynner is een echte ,oude ster". Smartlapzanger Gert Timmerman Is samen met een opname-terfmicus, schrijver van het sex-hoorspel dat eind deze week door Pornogram op de markt wordt gebracht. Het hoor- ADVERTENTIE) Kent u dit aantrekkelijke systeem om langzamerhand een ring in uw bezit te krijgen met een grote brillant? Het gaat zo. U koopt bij ons een ring met een kleine brillant, b.v. voor f 125.-. U kunt die steen dan telkens ruilen voor een grotere en u hoeft dan alleen het verschil bij te betalen. Wilt u er meer over weten? Wij zullen u graag volledig informeren. edelsteenkundige f.g.a. diamantexpert g.i.a. lijnbaan 92 tel. 116670 oostzeedijk 155rotterdam spel werd op de plaat gezet in de studio van Timmerman in het dorp Boekelo bij Enschede. Dit werd be vestigd door de man achter Porno gram, Candy-uitgever Peter Mul ler. Muller vertelde dat het sex- hoorspel .keihard pornografisch' is, ,in Paul Vlaanderen-stijl.' Timmerman zelf is ook even op de Slaat te horen, wanneer hij een strip- rase aankondigt. Het hoorspel wordt op de plaat gesproken door een acteur en een actrice. Van de laat ste is de naam niet bekend, de ac teur is Wim Maarschalk. Voor de muziek die op de sefcijf te horen is, werd eveneens door Gert Timmerman gezorgd. In eerste instantie heeft Timmerman het hoorepel aangeboden onder voor behoud dat zijn anonimiteit gehand haafd zou blijven, aldus Peter Mul ler. Timmerman zelf heeft tot nog toe ontkend iets met de plaat te ma ken te hebben. Vanuit Boekelo ont kende hij ook maar iets met de plaat te maken te hebben. ,Het gerucht is volledig uit de lucht gegrepen," zei hij ons. ,Ik heb geen tijd voor die dingen en wel andere zaken aan mijn kop.' De platenuitjreversmaatschap- pij Pornogram is door Peter Muller vorige maand opgericht. Het hoor spel ia de eerste uitgave. Terwijl de heer Geldroller zijn ko ninklijke voorwerpen uit de auto ging halen, wendde de filmproducer zich tot twee vreemdelingen die net aankwamen. ,Ah_ de tegenspelers!' riep hij uit. .Welkom!' .Praat maar gewoon', gromde Hen- kie ontevreden. .Deze draagkoets en die rare flodderjas is al poespas ge noeg. Waar is de poet .Rustig nu toch', verzocht de regis seur bezwerend. .Alles op zijn tijd. De miljonair Geldroller is juist be zig om zich te tooien met zijn vorste lijke attributen. Ik zal u wel een seintje geven, wanneer ge in akitie kunt treden We willen immers geen argwaan wekken, is het wel?' De schurk bromde wat maar toen -UIIU, CU UlUL flonkertjes'. mompelde hij, terwijl hij naar de uitstappende filmster langs, dan kan lk raak

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1970 | | pagina 11