BijSchelde' gebouwd volkswagenschip zoek op Noordzee Sciiuur in Terhole uitgebrand Milieu-hygiëne bij industrievestiging Tekort strooizout Zeeuwse wegen ,Waterballef geeft ergernis in Sas van Gent Explosie in barak bij Dow: twee zwaargewonden Bouwnummer 339 drijft naar Engelse wateren CHU klaar met de kandidatenlijst TIELSA GRAND CLASSE GOUD ALMANAK GEEN AFVOER Gunstigei 2 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT MAANDAG 12 JANUARI 197Q SCHEPEN EN VLIEGTUIGEN IN TOUW TERNEUZEN Twee Engelsen zijn zondagmiddag met derdegraadsbrand wonden opgenomen in liet Terneuzense Julianaziekenhuls na een explosie in een bonten kantoorgebouw op bet terrein van Dow-Ohemical. De mannen, M. L. en N. C., beiden ver blijvend in Breskens. zaten in het kan toortje toen het explodeerde. De ooi zaak van de ontploffing is niet bekend Vermoedelijk was er sprake van gasont- wikkeling. De barak brandde - hoewel de bedrijfsbrandweer van Dow onmiddellijk in actie kwam - vrijwel volledig uit. De beide Engelsen waren werkzaam bij het Antwerpse bedrijf Comsip, dat op het Dow-terrein werkt. Hun toestand is zeer ernstig. Het onderzoek naar de explosie wordt voortgezet. Examens VLISSINGEN Schepen en vliegtuigen kijken uit naar het bij ,De Schelde' in Vlissingen in opdracht van een Noorse werf gebouwde casco van een Volkswagenschip van 5500 brt, dat sinds donderdagnacht zoek is op de Noordzee. De Noorse sleper ,Beni' van 2800 pk raakte het gloednieuwe Volkswagen schip (zonder motor en opbouw) dat woensdagmorgen van de Scheldewerf in Vlissingen-centrum is vertrokken kwijt tijdens een hevige storm op de Noordzee. Er waren geen mensen aan boord. De scheepsromp, waarvoor 12 april vorig jaar de kiel werd gelegd en die 13 december werd te water gelaten door mevrouw Brandenburg- Knop, echtgenote van de onderne- mingsraadseeretaris van de Vlissïng- se werf raakte in een zware storm ten noorden van Texel op drift en gaf daarmee weer nieuw voedsel aan de zeemanslegende dat een niet-ge- doopt schip het dopen zou, na de af bouw op de Osloer werf Akers ge beuren) ongeluk brengt. Onbeladen Het Volkwagenschip, bouwnummer 339 van de Schelde, gebouwd in op dracht van Akers Mechaniske Verk- sted te Oslo, moet Volkswagens en volkswagenbusjes gaan vervoeren van Hamburg naar de Verenigde Staten: 2600 VW's of tegen de 900 busjes en ruim 1700 personenauto's per vaart. Het schip zou in Oslo wor den afgebouwd en van een motor worden voorzien. Eigenaar moet worden de reder Jan Erik Dyvi die in charter voor Volkswagen vaart. Het moet het 52ste en tevens groot ste schip van de VW-chartervloot worden. Het scheepscasco is woens dagmorgen geheel onbeladen (ook zonder ballast) door de Noorse sleep boot Beni' van 2800 pk uit Vlis singen vetrokken. Aanvankelijk zouden twee Duitse sleepboten het gloednieuwe casco naar Oslo varen, maar uiteindelijk kwam de Noorse sleper opdagen. De VW-boot is 176 meter lang en heeft een diepgang van ruim zeven meter. Het draag vermogen is 6747 ton van het schip, dat, als het nog drijft, zo'n achttien meter boven water steekt. Haar zondagavond laai was nog niets van bet Volkswagenschip ge signaleerd, hoewel vliegtuigen van het Coastel Command, de Engelse kustwacht, op zoek waren evenals de sleper Beni zelf en de 3000 pk sleper Holland van scheepvaart- en ber- gingsmaatschappy Doeksen Zn n.v. uit Terschelling, welke laatste al di rect na de vermïssihg op verzoek van de Noorse werf in zee ging. ,Naar England varen' He losgeslagen casco zou, naar de verwachting, in weer en wind in de richting van Engeland drijven. Don derdagnacht sloeg het Volkswagen schip los. Toen het uit Vlissingen vertrok had het één heklicht aan boord, dat werd gevoerd door buta- gas, maar of dit nog brandde na het losslaan was niet bekend. De sleep boot ,Benl' zou in de storm van don derdagnacht het casca zo'n zestig mijl ten noorden van Texel hebben verloren. De sleper zelf moet schade hebben opgelopen, maar is niet Dein Helder binnengelopen. Nog donderdagnacht trok de sleep boot .Holland' van 3000 pk er van Terschelling uit om naar het te zoeken. De Holland was avond laat nog steeds aan het zoe ken. Zaterdag voegde zich daarbij van Schiphol een Convair van Mar tin Air met aan boord zes met ver rekijkers uitgeruste waarnemers. Zondag moest dit toestel aan de groml blijven vanwege slecht weer, maar men bleef gereed staan en deed de Noorse werf ook het aanbod om vara Engeland uit mee te helpen te zoeken. In verband met het afdrijven door stroom en wind werd zondag avond gezocht ter hoogte van de on diepte Devilshlll (duivelsheuvcl), on- den vliegtuig van het Coastel Com mand een Shackleton-viermotorig verkenningsvliegtuig of een helikop ter) worden ingeschakeld bij het zoekwerk. Het werd enigszins vreemd gevonden dat nog geen enkel schip het casco had gesignaleerd, hoewel er in het weekeinde natuurlijk geen vissersschepen op de Noorrjv.ee voe ren. De Convair van Martin Air zocht zaterdagmiddag van half een tot kwart voor zes ten noordwesten van Texel boven de Noordzee tussen 55 era 50 graden noorderbreedte en vier graden westerlengte. De ver- Een foto van het op de werf van de Schelde in Vlissingen voor een Noorse werf gebouw de casco van een Volkswagen- schip, toen dit afgelopen week de Vlissmgse haven verliet. De Volkswagenboot is nu zoele... (Archieffoto PZCJ wachting was dat het casco zondag avond in de buurt van 57,5 graden noorderbreedte zou drijven in de richting van het noordelijke deel van de Engelse kust. Vreemd Bij de rederij Doeksen vond men het zondagavond wel wat vreemd dat niemand mog het verdwenen casco had gerapporteerd. Men achtte het tamelijk onwaarschijnlijk dat het le ge schip zou zijn gezonken, maar men verwachtte dat het ofwel inmid dels zou zijn gezonken ofwel zou zijn gestrand. De Noorse verzekeraars van het casco zochten niet alleen hulp bij de rederij Doeksen, maar dus ook bij Martin Air en bij Engelse vliegtuigen om het casco, dat op achttien meter hoogte boven zeewa terpeil drijft te zoeken. ,YVe blijven zoeken, alles is nog mo gelijk. Het duurt nu al drie dagen en drié nachten lang, maar we gaan doori, zei men manmoedig. ,Het zicht is goed en de windkracht is vier, maar het wordt wél het hoge noor delijke deel van Engeland'. ,3 x USA' kon niet doorgaan De voorstelling .3 x USA', die de toneel groep Studio zaterdagavond in de ZVU- serie hedendaags toneel zou geven in de schouwburg te Middelburg, kon niet doorgaan in verband met ziekte van een van de medespelenden, de acteur Jeroen Krabbé. Het is nog niet bekend, wan neer de voorstelling, die uit drie één- akters bestaat, thans te Middelburg wordt gegeven. Aan de christelijke kweekschool voor Zeeland, opleiding voer het Christel Mc kleuteronderwijs slaagden voor de akte B (hoofdleidster) de volgende kand 'ri- ten: Jannetje Klink te Stellendam: Adriana Jozina de Pu tter te Terneuz 1 en Cornelia Maria Uijl te Tempi- TERHOLE Ecu brand in ee: bouwsehuur laags rijksweg Terhole heeft zaterdagavond voor ca 4 ton schade aangericht. De schuur, gelegen bij de hoeve ,Het Hooge Huis' en eigendom van de heer J. de Jonge, brandde vrijwel volledig uit. Hoe het vuur is ontstaan is onbekend. land-'De eigenaar is tegen.brand verzekerd. 0 bij I Bij de brand gingen een partij stro en nr ral een personenwagen (die in het ge bouw stonden) verloren. De brand weer van Hontenisse is van circa 11 tot 1 uur bezig geweest met ae blus- singsvverkzaamheden. De brandweer lieden konden niet veel meer doen, dan de bijgelegen gebouwen voor hel vuur vrijwaren. De brand werd ontdekt door de land- bouwer J. van Mol. Burgemeester C J. van Hootegem van Hontenisse wai bij de blussing aanwezig. Op de fotoeen beeld van de felle brand die tot ver in de omtrek te zien was. ADVIES COMMISSIE ZEEHAVENOVERLEG DEN HAAG De Commissie Zee- liavenoverleg heeft er in een advies aan minister drs J. A. Bakker van verkeer en waterstaat op aange drongen bij industrievestiging een zeer vroegtijdig en geïntegreerd onderzoek in te stellen naar de millieuhygiënische kanten van de zaak (lucht-, water- en bodemver ontreiniging, rampen in de fabriek en bij het vervoer). Deze aspecten zouden reeds direct, als onderdeel van de totale voorbereiding van de overheidsbeslissing over een voorgenomen vestiging, aan de or de moeten komen, en niet pas na het ogenblik waarop in beginsel een positieve beslissmg werd ge nomen. Concentratie van de beoordeling vara milieuhygiënische aspecten bij de een- Gewonde op rijksweg GOES Een automobilist uit Borsele brak zijn sleutelbeen, toen hij bij een linhaalpoging in d<* nacht vara zaterdag op zondag de macht over zijn stuur verloor. Het ongeluk gebeurde op rijksweg Twee personenauto's reden in de rich ting Middelburg, om kwart voor twee nachts. Bij de kruising naar Wol- >haartsdijk walde J. J. de V. uit Borsele ,e voor hem rijdende personenauto, be stuurd door C. J. op 't H. uit 's-Heer- Arendskei-ke inhalen. Tijdens het inha- begon de wagen van De V. Ie slip- Hij reed tegen de linkerkant van andere auto. Beide wagens raak ten vam de weg, reden door een hek en kwamen rechts van de weg, der aan de dijk tot stilstand. De die onder invloed van sterke drank verkeerde, brak zijn sleutelbeen. Beide auto's werden zwaar beschadigd. trale overheid dcor m.ddel van een uni forme procedure, is eveneens een wen van de .Commissie Posthumus'. Op deze wijze kan versnippering van schaarse deskundigheid en regionaal uiteenlo pen vara de normen worden voorko men, meent de commissie. Dit neemt niet weg dat toepassing van lande lijke normen volgens haar ira concrete gevallen door bijzondere omstandighe den per regio tot verschillende beslis singen kunnen leiden. Minister Bakken- heeft het advies ter kennismaking aan de beide kamers ge zonden. Hij schrijft in een begeleiden de brief dat het advies volgens da rege ring voor de vestigiragsprocedure waar devolle suggesties bevat, die in belang rijke mate parallel lopen met de in houd van de wet verontreiniging op pervlaktewateren en de wet inzake de luchtverontreiniging, suggesties die ook overigens opvolging verdienen. ,Bij de beslissing omtrent de industrievestiging dienen primair de lagere publiekrech telijke organen zich een oordeel te vor men over alle daairbij betrokken facet ten. met name ook de eventuele milieu hygiënische repercussies Vroegtijdige inschakeling van terzake deskundige ad viesinstanties is daarbij uiteraard ge wenst', aldus de minister. GOES Tijdens een langdurige ver gadering in de Prins van Oranje te Goes heeft de Zeeuwse CHU zaterdag do kandidatenlijst voor de statenver kiezingen van maart samengesteld. De CHU heeft nu 8 vertegenwoordigers in de Zeeuwse staten. Vier van hen zullen na de verkiezingen niet meer te rugkomen. Lijstaanvoerder is als gebruikelijk A. J. Kala.nd uit Middelburg. 2 C. F. v. d. Peyl, Kloetinge; 3 ir ,7. Prins, Goes; 4 E. Ph. Nieuwkerk, Poortvliet; 5 H. IJs- sel, Zierikzee; 6 J. A. Schcele, Groede; 7 P. G. v. d. Bosse, Axel; 8 mr J. L. Oosterman, Vlissingen: 9 N. Verboon, Middelburg: 10 H. Harrewrjn, Middel burg; 11 P. G. Vermaire, Kapelle; 12 H. Eversdijk, Heinkenszand; 13 mevr. L. v. d. Plas-Tanis. Zaamslag: 14 A. Hack, Amemuiden en 15 J. R. den Boer, Goes. De kandidaten op de 16e tot ea met de 20ste plaats zullen per CHU- statenkring verschillen. en mr Oosterman. Niet meer kandidas; staan de huidige CHU-statenleden C. J. Buurman. P. W. C. van Westen, E. Dek- ker en W. Saraderse. CHU-voorzi Iter C. F. v. d. Peyl reken: dit jaar op negen zetels. Deze winst lijkt hem haalbaar, omdat het statenzetels met vier tot 49 zal uitgebreid. De CHU houdt er r mee. dat het aanzienlijke verlies, de Unie bij de Bevelandse raadsverkie zinggen leed, zich zal doorzetten. Vol gens de heer Vara der Peyl waren dis verkiezingen niet maatgevend. Over dt kandidaatsstelling werden tijdens de be sloten vergadering in Goes discussia gevoerd zonder scherpe kanten, maar - aldus de heer Van der Peyl wel le vendig. Slot van pagina 1 tot vijf weken is opgegeven. De rijks wegen hebben nog het voordeel, dat zij op dit moment met voorrang worden bevoorraad. Op het traject itussera Vlissingen en ae grens met Noord-Brabant as dit winterseizoen ADVERTENTIE De keuken presenteert zich in onze showroom te Middelburg. Komt en ziet deze unieke keuken SHOWROOMS: KORTE NOORDSTRAAT 1, MIDDELBURG Geopend: maandag tra vrijdag van 08.00-17.30 u. HOUTKADE 7, GOES Geopend: maandag tm vrijdag van 08.00-17.30 u. Zaterdags van 10-12 uur. SLEPENDE KWESTIE MET GEMEENTE .eeuwse Zoal Zeeland heeft een zouttelcort. De gladheidsbestrijdingzo lezen wij elders in dit dagblad, heeft zeer reel gevraagd. Toch hoeft niet el ke rit van de strooiwagen zout. te kosten. Zo vernemen wij uit Burgh Westenschouwetij dat aldaar ge meentepersoneel, gewaarschuwd dat er gepekeld moest worden, de zoutkar achter de vrachtauto spande1. Daar is het bericht ge lukkig niet ten eindewant men begon daarop, zoals wij verder le zen, ,de grote bak vol te laden met Weg voor weg, straat voor straat werd behandeld' zo vernemen wij, ,maar toen zij bij het. laadstation terugkeerden om nieuw zout in te nemen bleek de bak nog tjok vol te zijn. In het morgenduister bleek, dut er ergens een as niet pakte, zodat er iets aan het strooi- mechanisme haperde. De wielen van de bak waren geblokkeerd en werden door de vrachtuuto als een slee over de weg gesleept'. .Vele burgers', zo besluit, het be richt, begrepen niet waarom liet zo glad bleef. Snel werd de oude strooimachine v;eer opgezocht om alsnog opnieuw hel werk aan te vangen. Mogelijk dat. de verbaas de burgers dit verhaal ophelde ring brengt'. Wij hopen het van ganser harte. Dat ze in Ilurgh nog maar lang mogen strooien. SAS VAN GENT Diverse bewoners van de zgn Mijn- bouwwijk' ofwel Belgische buurt' in Sas van Gent, met na me gezinnen in de Beneluxstraat en de Joostenstraat, hebben te kampen met een dermate gro te wateroverlast, dat sommigen hun woonwijk al als .openbaar zwembad' hebben betiteld. In de natte tijden stijgt bet water hier en daar in de tuintjes, brandgangen en trottoirs tot een hoogte van zo'n tien cen timeter, zodat nu en dan pas na veel stunt- en vliegwerk om natte voeten en enkels te voorkomen eindelijk de voor deur kan worden bereikt. Oor zaak is het ontbreken van af- voerputjes, terwijl de grond voor de aanvang van de bouw niet is gedraineerd. Het betreft hier het in 1965 gebouw de woningcomplex dat haaks op de Beneluxstraat en Joostenstraat is gesitueerd en dat wordt begrensd door een groot stuk braakliggend terrein. Enkele bewoners van deze wijk, die eigendom is van het Al gemeen Mijnwerkersfonds in Heer len en beheerd wordt door het ma kelaarskantoor J. F. Rouw NV in Terneuzen, voelen zich in deze al jaren slepende kwestie als een .speel bal' tussen de gemeente Sas van Gent en het Mijnwerkersfonds. .Het is gewoon een afschuifsysteem', zegt de heer G. Varkevisser, bewo ner vara het perceel Beneluxstraat 39, die niet vara plan is om zijn pas ontvangen aanslag voor rioolbe lasting te betalen. De familie Var kevisser woont sinds december 1967 in de Beneluxstraat en is hoogst huis geweest era daar het begin alsmaar dat er iets aan gedaan zou worden. Later zeiden ze dat het een zaak van het Mijnwer- kersfonds was. Toen zijn we op het kantoor van de heer Rouw gaan zeuren en daar werd ons telkens verteld dat het een zaak voor de gemeente was. Ondertussen verdrin ken we hiei' gewoon, we kunnen wed met rubberbootjes gaan varen'. Over de belofte van de heer Rouw, dat de tuintjes worden opgehoogd on door een gemetselde muur wor den afgescheiden, zegt hij: ,Ze zijn nog steeds niet geweest, ik heb nu m'n tuimtje zelf maar opgehoogd. In ons huurcontract slaat dat wij on ze tuintjes zelf moeten verzorgen, maar hoe kan dal nou in zulke om standigheden?' Ook is hij er ont stemd over dat ae gemeente nog steeds geen moeite heen gedaan voor de aaraieg van een pai Keerterrem, zoals was toegezegd, ,2e doen of er mets aan ae hand is, het is ge woon een f.raaracieel trekken tusaera oeLde instanties'. Mevrouw P. Emans, bewooDsler van het pand nummer 5ï, vraagt zien af waarom ze eigenlijk huur moet oetaien. naar geval is net meest ac- cuut: het trottoir en de brandgang bij haar hoeknuis staan soms zoda nig onder water, dat ze slechts met de grootst mogelijke moeite .droog binnen kan komen. Zij vindt de toe- staraden onhouaoaar haar man en zijzelf zijn beide reunia^patienlen era zoekt op korte termijn een an dere woning. ,Nog liever vandaag, aan morgenzegt zij. Even later probeert ze met soppende voeten het water in haar branugangetje te ,ovei winnen'. Ook andere bewoners zien regelmatig het water in hun tuin tjes met angst en ontstemde gevoe lens gestadig omhoogkomen om bij voorbeeld een zandbak te veranderen In een privé-zwemba/lje. De heer Rouw die overigens toe geeft dat het afvocrprobleem al veel tc lang beslaat heeft nu van het Mijnwerkersfoiids de toezegging gekregen dat de tuinen in het voor jaar worden verhoogd en dat het fonds, ter vervanging van de nooit aangelegde parkeerterreinen nu plantsoentjes gaat aanleggen, zodra het weer dit toelaat. De tuintjes worden dan eveneens voorzien van een afselieiding. De heer Rouw, Het hele probleem zal gelukkig spoedig uit de wereld zijn. Het is eigenlijk ontstaan door een slepende kwestie tussen het fonds en de gemeente. De gemeente is ech ter ook niet vrjj van schuld. Men zou destijds zorgen voor bestrating van de parkeerterrelntjes, maar dit Is waarschijnlijk om financiële re denen nooit gebeurd. Het fonds gaat er nu maar plantsoentjes van maken'. Verder zei hij: ,We hebben al heel wat met die woningen te doen gehad het beheer ls ira 1968 door zijn makelaarskantoor overge nomen van de heer R. Slok uit Sas van Gerat ,Ze zijn gebouwd met ken al gauw te duur te zijn, zodatr bijdragen van de industrie, maar ble- de meeslen naar raliowoningen gin gen (die bleken later nog duurder driekwart stond lange tija leeg en te zijn dan deze). Ze kepen slecht, toen wij het beheer overnamen, had den ze een geweldige opknapbeurt nodig. We wilden het beheer we) overnemen, maar hebben daarbij be paalde eisen gesteld. We doen er alles voor om het de mensen naar de zin te mak§ra en het is gewoon een eis dat deze zaak voor 100 pel In orde komt. De kwestie van de af voerputjes blijft echter een gemeente zaak'. De heer Rouw deelde overigens mee dat de betreffende bewoners a. zoveel mogelijk op de hoogte zijn gesteld van de plannnen voor de zee: nabije toekomst. Hij zei het te be treuren dat door de .nare' kwestie tussen de gemeente en het Mijnwer kersfonds de zaak zo lang is aange houden. De heer M. Aertse, opzichter van bouw- en woningtoezicht in Sas valt Gent noemde de wateroverlast tijdens de huidige weersomstandigheden een volkomen normale zaak, omdat de bevroren ondergrond geen water doorlaat. Hij weet zieli slechls één klacht te herinneren, die. de afgelopen week aan liem is gericht. Zijn mening Is dat in dit geval drainage de enige oplossing zou zijn. Burgemeester R. A. J. den Boer noemde hef afvner- prnllleem een .nare zaak' en wil het liele geval grondig bestuderen. Over klachten is ook do lieer Den Boer niet zoveel bekend. ,Maar als de gemeente hier inderdaad dehet aan is', zo zei hij, ,dan moet er onmid dellijk Iets aan gedaan worden. Het is een erg vervelende zaak'. tot nu toe 300 ton zout gestrooid a 5 a 600 iton zand. In de andere depots langs de rijks- wegera m Zeeland treft men uiteen lopende situaties. Larags het traje: Breskens-Sluis en Bede-grens vrat men twee depots, te Breskens en i' Domburg. De voorraad zout ira depots is vrijwel geheel Per strooibeurt gebruikt gemiddeld zo'n vijftien ton zout -I er is hoop, dal men deze week tó: op 8 december bestelde zout buutc- krijgt. deports, langs de rijkswegen Pert. polder-Kapellebrug, Sluiskil - Sa vara Gent en Sluiskil - Axel r,o( enkele honderdera toornen zout bevui len. H-ier heeft men tot nu toe -1M' ton nodig gehad. Dienstkring Tern»: zen. waar men de wegen Temeu2e- Sluiskil langs beide zijden van M kanaal bewaakt (één depot) beschik: nog over acht ton zout. voldoends: voor één strooibeurt. Tot nu los; heeft men bier honderd ton gebruik:, voor kerst is nieuwe voorraad te steld. De capacite/t van liet depee Terneuzen bedraagt 40 tot 50 tce^ Ira de dienstkring Zierikzee betrek; men het zout uit het Rotterdams depot van de KNZ. De situatie ill hier goed. Men verzorgt de gladliekkj bestrijding op de rijkswegen van Ge vel ingendam tot Zierikzee. de as- sluitende weg naar Zijpe en de r.jb- weg op Stat-Flnhpsland. Eén strooi beurt vraagt gemiddeld zo'n zevfi ton zout, in drie depots langs dj verschillende trajecten ligt nog 21! ton opgeslagen. .We hebben prac-- tige opslagruimten, die we in W najaar barstens vol stampen', zo w- zekerde men ons in deze dienstkn*' vara rijkswaterstaat. Waaruit valt te leiden, da-t accommodatie en i paciteib- van de depots mede een rè spelen, evenals een per J:"*" paald door aantal en omvang m de opslagruifutera. Gezien hot algemene beeld in depots en de precaire situatie W verschillende gemeenten is liet hopen, dat vorst cn gladheid ut blijven, tot de voorraden weer cf peil zijn gebracht. PLAATSELIJK ENIGE REGEN In hel algemeen veel bewolking nu* plaatselijk enige regen. Overwegend m»' tige wind tussen zuidoost en zuid. Onjc veer dezelfde temperaturen als gister® Vooruitzichten voor dinsdag en woe®- dag, opgesteld door het, KNMI op zonk! om J8.00 uur: aanhoudende kans op re gen en geleidelijk wat minder zacht- Weersvooruitzichten in cijfers geniidd» over Nederland: voor dinsdag: aana uren zon: 1 tot 4; min.temp.: 1 tot' graden boven normaal; max.temp.: va» ongeveer normaal tot 3 graden bovtjj normaal. Kans op een droge periode va» minstens 12 uur: 80 procent. Kans C{ een geheel droog etmaal: 50 procent I Voor woensdag: aantal uren zon: 0 t; 3. Min.temp.: van ongeveer norinw tot 4 graden boven normaal. Max.tenip-j omstreeks normaal. Kans op een drop periode van minstens 12 uur: 70 proco»- Kans op een geheel droog etmaal: procent. I Normalen voor 11-15 januari 1970: f doppen in de braiulgang' Den Helder Eelde De Bilt Vlissingen Zuid-Limburg min.temp, max.teUfj 13 januari Zon op Maan op ZON EN MAAN onder lW onder

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1970 | | pagina 2