I?
Het toneel is
terug in de kerk
i
el
levisie
5KQDA
<D
PANDA EN DE GESCHAAKTE PRINSES
De Wrekers en de levende dode
,The Concorde',
soul uit Sluikil
in De Springplank
rtv en kunst
DINSDAG 21 OKTOBER 1969
PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT
11
DINSDAG 21 OKTOBER 1969
HILVERSUM-1
Middag:
12.00 programma voor de vrouw.
(11.55 Beursberichten). Overheids
voorlichting: 12.30 Uitzending voor
de landbouw. AVRO: 12.40 Toppers
van toen (gr). 13.00 Nieuws. 13.11
Radiojournaal. NOS: 13.30 Spiegel
van België: muziek en nieuws van
onze zuiderburen. 14.00 Stereo: Klein
Chanson. 14.30 Jazz uit het historisch
archief. AVRO: 15.00 Componisten
portret. 16.00 Nieuws. 16.02 Inlei
ding tot muziekbegrip, muzikale le
zing. 16.25 Stereo: Sopraan en piano:
Bulgaarse volksliederen. 16.45 Land
der Muzen: kunstkroniek. 17.15 Jazz
Spectrum. 17.55 Mededelingen.
Avond:
18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal.
18.25 Nederlandse solisten in een Ne
derlands repertoire. 18.50 Paris vous
parle. 18.55 Voor de kinderen. 19.00
Trefpunt: discussierubriek over actu-
ele zaken. 19.30 Nieuws. 19.35 Van
avond: Vrolijkheid, muziek, actuali-
liteiten en wetenswaardigheden.
22.00 Gonlc!, satirisch programma.
22.30 Nieuws. 22.38 Mededelingen.
22.40 Radiojournaal. NOS: 22.55 Ste
reo: Zin Tuig: kunstkroniek. 23.55
24.00 Nieuws.
WOENSDAG
Morgen:
VARA: 7.00 Nieuws en ochtendgym
nastiek. 7.20 Socialistisch strijdlied.
7.23 Stereo: Lichte grammofoonmu
ziek. (7.30-7.35 Van de voorpagina,).
VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: 8.00
Nieuws. 8.11 Actualiteiten. 8.20 Ste
reo: Lichte grammofoonmuziek. (8.30
-8.35 Van alle markten thuis, praatje
voor de huisvrouw). 9.00 Stereo:
Klassieke kamermuziek (gr). 9.35
Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00
Lichte grammofoonmuziek. 10.50
Voor de kleuters. 11.00 Nieuws. 11.02
Voor de vrouw. 11.40 Stereo: Radio
Symfonie orkest van Moskou: mo
derne muziek (gr).
DINSDAG
HILVERSUM-2
Middag:
KRO: 12.00 Van twaalf tot twee,
van achter het land; 12.26 Medede
lingen ten behoeve van land en tuin
bouw; 12.30 Nieuws; 12.41 Actuali
teiten; 13.00 Raden maar14.00
Conciliepostbus. 14.05 Schoolradio.
14.30 Pizzicato: muzikaal middag
magazine. (16.00 Nieuws) 17.00 Over
heidsvoorlichting: Bevordering van
verantwoorde gezinsvorming op Cu
rasao. Spr: Henk Dennert. 17.10
Voor de kinderen.
Avond:
1S.00 Stereo: Metropole orkest. 18.19
Uitzending van de Katholieke Volks
partij. 18.30 Nieuws. 18.41 Actuali
teiten. 19.00 Licht orkest en solis
ten. 19.40 Conciliepostbus. 19.45 Wie
is in Godsnaam Jezus Christus?, le
zing. 20.00 Stereo: Radio kameror
kest en solist: klassieke muziek.
21.00 Kamermuziek (opn) 21.30 Ba-
bel: (anti)kust, (sub)cultuur, een
veertiendaags radiogram. 22.25 Over
weging. 22.30 Nieuws. 22.38 Parle-
mentsoverzicht. 22.45 De zingende
kerk, muzikale lezing. 23.00 Kon-
teskst: magazine waarin op de din
gen wordt doorgepraat. 23.30 Jazz
uit Den Bosch (opn.). 23.55-24.00
Nieuws.
WOENSDAG
Morgen:
NCRV: 7.00 Nieuws. 7.10 Het leven
de woord. 7.15 Op het eerste gehoor,
lichte grammofoonmuziek met nieu
we actualiteiten. TROS: 8.00 Nws.
S.ll Luister uitén thuis: verzoek-
platenprogramma voor de militairen.
(8.30-8.32 Nieuws; 9.00-9.10 Gym
nastiek voor de huisvrouw). 9.30
Voor de kleuters. 9.45 Van 1685 tot
vandaag: componisten en hun wer
ken, muzikale lezing. 10.15 Voor de
vrouw. 11.00 Nieuws. 11.02 Plek uur:
Cassius Clay nu
naar Broadway
De gewezen wereldkampioen der
zwaargewicht boksers Classius Clay,
die zich ook wel Mohammed Ali
noemt, wil als zanger en danser in
een Broadway musical een nieuwe
carrière opbouwen.
Hij zal een hoofdrol spelen in de mu
sical ,Big time Buck white', aldus
heeft de regisseur dinsdag verklaard.
,Big time Buck white,' dat is ge
schreven door Joseph Dolan Tucci,
speelt in de wijk Watts van Los
Angeles. Clay speelt een zwarte
macht leider. De voorstellingen be
ginnen op 1 december. Clay heeft als
voorwaarde gesteld dat hij twee we
ken vrij kan krijgen voor een even
tueel gevecht tegen Joe Frazier, die
in zes Amerikaanse staten als we
reldkampioen der zwaargewichten
wordt erkend.
wedstrijdprogramma. 11.45 Actuali
teiten. 11.55 Mededelingen.
DINSDAG
HILVERSUM-3
Middag:
(12.00 Nieuws) 13.00 Nieuws. 13.03
Ekspres: licht platenprogramma.
(14.00 Nieuws). 15.00 Nieuws. 15.03
Driedraai: licht platenprogramma.
16.00 Nieuws. 16.03-18.00 Mix: 120
minuten rijp en groen "op alle toe
ren.
WOENSDAG
Morgen:
NCRV: 9.00 Nieuws. 9.02 Zing, zing,
zing!: lichte vocale muziekjes. 10.00
Nieuws. 10.03 Mengelmuze: nieuwe
langspeelplaten met kritisch com
mentaar. NOS: 11.00 Nieuws. 11.03
Muziek-lezen.
(ADVERTENTIE)
wacht
nog even-
de nieuwe
komt!
-{-zet maar plus achter skoda
The Concord, een rhytme en soul-
groep uit Sluiskil is zaterdagavond
te beluisteren in het Springplankpro
gramma van de KRO-radio. The Con
cords kwam in 1969 hun groep als
winnaar te voorschijn tijdens het
songfestival te Hoeven. De Spring
plank wordt in stereo uitgezonden.
(Zaterdag, 19.00 uur, Hilversum 2).
ADVERTENTIE
ïïjBl
JU
ii
n
P
jdiiii
tl Mn* i mmmmm
1 KI oI/Rll VP- KI 111 «IH [H ll
NEDERLAND-1
KANAAL 7/29
18.50 uur:
(NOS-KLEUR) DE FABELTJESKRANT.
19.00 uur:
JOURNAAL.
19.05 uur:
(KRO) DE DWAZE WERELD VAN TOMMY
COOPER.
19.30 uur:
VERSLAG OP DINSDAG.
20.00 uur:
(NOS) JOURNAAL.
20.20 uur:
(KRO) BRANDPUNT - BUITENSPEL (SPORT).
21.10 uur:
(KLEUR) DE WREKERS.
21.56 uur:
(KLEUR) MUSIC, MUSIC, MUSIC.
22.40 uur:
(NOS) JOURNAAL.
,22.45 uur:
(TELEAO) SCHAKEN.
NEDERLAND-2
18.50 uur:
(NOS-KLEUR) DE FABELTJESKRANT.
19.00 uur:
JOURNAAL.
19.50 uur:
SCALA.
19.30 uur:
PEYTON PLACE.
20.00 uur:
(NOS) JOURNAAL.
20.20 uur:
(AVRO-KLEUR) STRANGE REPORT.
De kreet des doods; moord en popmuziek, een thriller
die om Adam Strange vraagt.
21.10 uur:
(KLEUR) TOM JONES SHOW
22.05 uur:
TELEVIZIER.
22.55 uur:
(NOS) JOURNAAL.
BELGlE-NED. kanjuu. J/IO
14.05 uur:
SCHOOL-TV.
18.55 uur:
ZANDMANNETJE.
19.00 uur:
TIENERKLANKEN.
20.00 uur:
JOURNAAL.
20.25 uur:
EUROPA NU.
Omer Grawet in gesprek -"mans
Europacollege
20.35 uur:
JOHNNY BELINDA (TV-SPEL).
22.15 uur:
VERGEET NIET TE LEZEN.
22.50 uur:
JOURNAAL.
FRANSTALIGE PROGRAMMA'S
BELGIË - FRANS.
14.00 Scliool-tv; 17.45 Journaal; 17.50 School-tv; 18.15
Etincelles; 18.30 School-tv; 18.55 De gedachte; 19.25
Plum plum; 19.30 Feuilleton; 20.00 Journaal; 20.30 Clin
d'oeil; 21.20 Gertrud, drama van Hjalmar Söderberg;
23.25 JournaaL
FRANKRIJK - RIJSSEL.
9.40 School-tv; 12.30 Midi-magazine; 13.00 Journaal;
14.00 School-tv; 18.15 Journaal; 19.00 Regionaal jour
naal; 19.25 La cravache d'or; 19.45 Journaal; 20.20
Filmrubriek; 20.25 De dorpspastoor, tv-spel; 22.20 Me
dische rubriek; 23.20 JournaaL
de
pseudo-echtgenote
(DOOR 3LABEL SEELEY)
Copyright 1939 by Doubleday Ss Company Ltd.
Het slingeren van haar benen werd
trager en toen ze weer sprak was
dat op de vertrouwelijke toon van
iemand die er behoefte aan heeft zich
eens helemaal uit te spreken.
Ze zei: ,Weet u, ik heb een vreemd
leven achter de rug. Ik ben een keer
getrouwd geweest'. Ze keek naar
Harry Lewis. ,Ik bedoel, ik ben ge
trouwd geweest voor Harry'.
Ze was één ltéér gebrouwd geweest.
Was dat een vergissing, bevestigde
dat mijn vermoeden dat ze niet met
Harry Lewis getrouwd was? Ze was
te zeer in haar gedachten verdiept
om op mij te letten.
,Het is gek, ik denk bijna nooit meer
aan die tijd dat ik getrouwd was,
maar de laatste dagenToen ik
hierheen kwam en die man vermoord
was en zo, kwam het allemaal weer
terug. Hebt u er wel eens over na
gedacht hoeveel mensen er vermoord
worden zonder dat het ooit ordt
ontdekt?'
Die opmerking kwam zo onverwacht
dat ik opschrok uit mijn speculaties
of ze met Harry Lewis getrouwd
was of niet. ,0, maar dat zal toch
niet dikwijls gebeuren. Zulke dingen
komen vast vroeger of later uit'.
Langzaam schudde ze haai' hoofd.
,U zou verbaasd staan. Ik ben bij
een moord betrokken geweest die
niet is uitgekomen.'
Ik stond op en staarde haar verbijs
terd aan.
Ze was bij een moord betrokken ger
weest die niet uitgekomen was. Ver
beeld je dat ze niét overdreef. Zou
dat iets te maken kunnen liebben
met haar aanwezigheid hier, in dit
kamp waar Steve Corbett 's nachts
rondsloop, wachtend of spionerend?
Zou dit iets te maken kunnen heb
ben met zijn opwinding toen hij
hoorde dat zij gekomen was? Had
het een plaats in de keten
Ze moet de uitdrukking op zijn ge
zicht gezien hebben, want ineens was
haar stem weer normaal en levendig,
hoewel ze nog steeds zacht sprak.
.Kijkt u maar niet zo geschrokken;
de zaak is dood en begraven. Hoewel,
ik was zelf erg opgewonden toen
het gebeurde.'
.Wanneer was dat?'
,Lang genoeg geleden om voorgoed
verleden tijd te zijn. Alleen deze ge
schiedenis met die Sprung bracht
het me weer in herinnering. Raar. Ik
ben er nog beter van geworden ook,
en het was de oorzaak dat ik trouw
de.'
Weer moet ze de verwondering op
mijn gezicht hebben gelezen, want
ze lachte.
,Het klinkt erg vreemd, vindt u niet?
1926. Ik zal dat jaar nooit vergeten.
Ik verpleegde een oude man die ie
der ogenblik het hoekje om kon gaan;
hij was over de tachtig. Ik ben vroe
ger verpleegster geweest.'
,Mrs, Willard is ook verpleegster ge
weest', zei ik in het wilde weg, in een
poging ergens enig verband te zien'.
,Die met het rode haar? Ik heb haar
nooit eerder gezien. Nu dan, die oude
man die ik verpleegde, had twee
kinderen twee zoons. Erg jong
waren ze niet meer. De oude man
heette Martin Maartens.' Ze herhaal
de de laatste naam en spelde hem
voor me. ,Goed onthouden, het is
geen Amerikaanse naam. Ik heb hem
heel goed leren kennen en moest hem
altijd spellen. Deze oude Martin
Maartens woonde in een van die grote
oude bakstenen huizen in St. Paul,
onderaan Summit Avenue. De oud
ste zoon heette James Maartens. Hij
was toen in de veertig'.
.Jamer Maartens', herhaalde ik. Er
gens was ik die naam tegengekomen;
het had iets te maken met geld... er
wilde me niet te binnen schieten wat
het geweest was.
,Er heeft genoeg over in de kranten
gestaan. Hoe dan ook, de jongste
zoon heette Adam, hij was zevenen
dertig jaar en had een dochtertje
van tien, Alice. Nu ilc eraan denk,
herinner ik me alles weer. Ik ben
maandenlang in dat huis geweest.
De oude man lag altijd op het kantje,
maar hij ging nooit dood. Doordat ik
in het huis zelf woonde, heb ik er
heel wat gehoord en gezien. De oud
ste zoon, aat was James, deugde niet.
Hij was een van die mannen die
met buiten geld kunnen, niet om het
te hebben, maar om het zo gauw mo
gelijk uit te geven. Ik hoorde de
oude man eens tegen hem zeggen,
dat hij met gokken per jaar meer
geld verloor dan de president van de
Verenigde Staten verdiende. En dan
vrouwen. Ik denk dat hij er heel wat
om zich heen had. Er waren feestjes
waarover de raarste dingen gefluis
terd werden.'
Ze zweeg even, alsof ze haar geheu
gen wilde raadplegen. ,Het gekke is
dat hij" er helemaal niet naar uit
zag. Hij zag eruit als een predikant
of zo iemand, zelfs nadat hij een hele
fles whisky leeghad; ik heb het zelf
gezien. De oude heer liet zich dik
wijls rechtop in bed zetten met kus
sens in zijn rug en dan liet hij Ja
mes roepen om hem ervan langs te
geven. Hij zei dat James zijn cheques
had vervalst en hem bestal en dat
hij hem uit zijn testament zou
schrappen als het weer gebeurde'.
Ik probeerde me steedste binnen te
brengen waar ik de naam James
Maartens gehoord had en eindelijk
wist ik het weer. .Wacht even. Ik
heb iets over een James Maartens in
een krant gelezen Hij verdween een
dag nadat zijn vader was overleden
en hij is nooit teruggekomen, hoewel
er een erfenis van een kwart miljoen
dollar op hem lag te wachten.'
,Dat is hem', knikte ze. .Twaalf jaar
lang verschijnen er nu al van tijd tot
tijd dergelijke artikelen in de krant.
Ik denk dat het die journalisten ze
nuwachtig .maakt dat al dat geld op
de bank staat zonder dat er iemand
voor komt en dat ze niet weten waar
om'.
.Weet u het?'
(Wordt vervolgd)
(Van onze RTV-redactle)
D'e KRO brengt vanavond via Ne-
land-I opnieuw wat avonturen van De
Wrekers.
John Steed en Emma Peel krijgen
ditmaal te maken met een zeer mys-
tereuze zaak. Een dode blijkt niet
dood te zijn en in een plaatselijk
café aanhoren zij verhalen over een
man, die op wonderbaarlijke wijze
een stroomschok van 100.000 volt
overleeft heeft en die bovendien on
kwetsbaar schijnt te zijn voor dode
lijk machinegeweervuur.
Peel en Steed komen al heel gauw
tot de ontdekking dat de verdwenen
dode en de mysterieuze figuur een
en dezelfde moeten zijn.
Na een gevecht met de superman
vindt Emma Peel een dagboek dat
toebehoort aan professor Stone. Het
is dat dagboek dat de weg naar de
oplossing wijst.
(21.10 De Wrekers, Nederland-I KRO
Foto: Patrick MacNee als John
Steed).
ROTTERDAMS PH. 0.
NAAR ENGELAND
Het Rotterdams Philharmonisch Or
kest steekt op 28 oktober voor de
vierde maal in zijn 50-jarig bestaan
de Noordzee over voor een tournee
van negen concerten in Engeland.
Het orkest zal op deze reis worden
geleid door zijn beide dirigenten:
Jean Fournet (zes concerten) en
Edo de Waart (Drie concerten). Edo
de Waart is al eerder in Engeland
voor grammofoonopnamen met het
New Philharmonics Orchestra.
Jean Fournet dirigeert de concer
ten in Felixtowe (29 oktober), Bir
mingham (30 oktober), Sheffield
(31 oktober), Leeds (1 november) en
Londen (3 november), in de Royal
Festival Hall. Edo de Waart leidt
het concert in Huddersfield (4 no
vember), Fournet in Bristol (5 no
vember), De Waart weer de laatste
twee in Portsmouth (6 november) en
Nottingham (7 november).
Als solisten tijdens de tournee tre
den op de jonge Engelse pianist
Malcolm Binns (Grieg en Rachma-
ninov) en de eerste klarinettist van
het orkest, George Pieterson (Mo
zart)
KRO WINT FESTIVAL
MET TV-DOCUMENTAIRE
.BOMMEN OP BIAFRA'
DE KRO-televisie heeft met de
Brandpuntinzending Bommen op
Biafra' tijdens het internationale fes
tival voor televïsieprodukties in Span
je de eerste prijs voor het beste in
ternationale actuele programma toe
gekend gekregen. Deze prjjs, de pre-
mio-Ondas, bestaande uit een zilve
ren adelaar, wordt jaarlijks toege
kend.
Deze prijs zal op 14 november tij
dens een officiële bijeenkomst wor
den uitgereikt. .Bommen op Biafra'
werd gemaakt door een Brandpunt
team, bestaande uit Aad van den
euvel, Willebrord Frequino en came
raman William Vogler.
Dit jaar namen 33 landen met meer
dan 200 inzendingen aan het festival
deel. Voor het eerst zonden Rusland,
Tsjechoslowakije, Yoegoslavië en
Polen bijdragen in. De tweede en der
de prijs gingen respectievelijk naar
Spanje en Engeland.
OOSTERKERK, ONTMOETINGSCENTRUM VOOR THEATERKUNSTEN
NIEUWE RELATIE
PUBLIEK/ACTEUR
(Van onze kunstredactie.)
Wanneer op 1 november het Haags
Ontmoetingscentrum voor Theater
kunsten officieel zal worden geopend,
zal een historische cirkelgang zijn
voltooid. Dan immers zal het toneel
mede in de kerk onstaan in de
vroege middeleeuwen weer in de
kerk zijn teruggekeerd.
De voormalige Oosterkerk in Den
Haag, tot september 1964 repetitie
lokaal van het Residentie-Orkest en
daarna door de Haagse Comedie voor
hetzelfde doel gebruikt, zal dan een
bestemming hebben gekregen, waar
mee de leden van de Haagse Come
die bijzonder blij zijn. De plannen
om te komen tot een Haags ont
moetingscentrum voor theaterkun-
stens kwamen namelijk vooral voort
uit de wensen uit hun kring te kun
nen komen tot uitbreiding van de
mogelijkheden om te experimenteren
met toneelvormen en met nieuwe re
latievormen tussen spelers en publiek.
Het Haagse gezelschap wenste uit
de begrenzingen van het traditione
le lijsttoneel te stappen en het pu
bliek intensiever bij net toneelgebeu-
ren te betrekken. Dat kan, dankzij
een bedrag van 70.000 dat door
particulieren Is bijeengebracht en een
subsidie van ƒ235.000 van de ge
meente, nu dus vanaf 1 november ge
realiseerd worden.
Mogelijkheden
In juni 1969 werd een begin ge
maakt met de verbouwing van de
Oosterkerk. Uitgangspunt was dat de
verbouwde kerk zowel plaats moest
bieden aan een toneelruimte als aan
een ontmoetingsruimte.
Dat is bereikt door een houten tus-
senvloer op metalen balken aan te
brengen, waardoor het kerkgebouw in
tweeën is verdeeld. Op de eerste ver
dieping bevindt zich nu een flexibel
theater, waar alle bestaande toneel
vormen kunnen worden verwezenlijkt:
Apron Stage (een ver in de zaal
vooruitstekend podium), Theater-in-
het-rond, waarbij de bezoekers om de
spelers heen zitten of een andere
vorm, waarbij de bezoekers midden
tussen de spelers in zitten, terwijl
ook produkties kunnen worden gere
aliseerd, die zich op verschillende ni
veaus afspelen.
Uitvloeisel van de van het begin af
aan gehanteerde open-huisgedachte'
is, dat zoveel mogelijk facihtleten in
het HOT gratis zijn. Het gebouw is
de gehele dag gratis toegankelijk,
zodat iedereen die informatie wil,
aan de leestafel wil zitten, in deze
theateromgeving een kop koffie wil
nemen of met een gelijkgestemde
geest wil praten, terecht kan.
Ter gelegenheid van de opening van
het HOT op 1 november zal de Haag
se Comedie het toneelstuk ,De clown
in het souterrain' van de Haagse au
teur Henk Sparreboom spelen. Dit
stuk heeft Sparreboom, in opdracht
van het ministerie van erm, geschre
ven in nauwe samenwerking met
regisseur Guido de Moor. Tot en met
6 november zal iedere avond een
voorstelling van dit stuk plaats vin
den. Na afloop van de voorstellin-
Ki zal in de openingsweek het trio
uis van Dijk optreden. In deze
week zullen ook gedurende de lunch
pauzes speciale manifestaties plaats
hebben: achtereenvolgens zullen in
het HOT allemaal gratis optre
den Paul van Vliet, net Nederlands
Danstheater, de Nieuwe Komedie en
het poppentheater van Frank Koo-
man. Het ligt in de bedoeling, dat
ook andere groepen dan de Haagse
Comedie in het HOT zullen optre
den. Vast staat reeds, dat de toneel-
froep Studio er onder regie van Lo-
ewijk de Boer drie Off-off-Broad-
way-eenakters zal spelen onder de
titel .Driemaal USA u', dat Jules
Croiset er zijn Rabelais-programma
zal brengen, dat het pantomine-the-
ater .Caroussel' van Rob van Reyn
er zal optreden en dat Pauline de
Groot er met haar groep zal dan
sen. Ook met buitenlandse groepen
is men in gesprek.
60-104
De koning besloot, om Panda een
kans te geven de heks te ontmaske
ren. Hij liet Pat O'Nozzle uit zijn
gevangenis halen en gaf Panda de
toverstaf.
.Bejapers...' mompelde de detective
misnoegd.
,Ik was juist rustig bezig om conclu
sies te trekken en scherp na te den
ken en nu wordt ilc alweer ge
stoord!'
,Ik begrijp het, Pat', zei Panda troos
tend. ,Maar je mag nu buiten gaan
denken. Steek maar een lekker pijp
je op, en ga onder het kamerraam
van de prinses staan.'
Dat deed de speurder opgelucht en kamer. wijl hij op de prinses wees die daar
Panda opende de deur van de slaap- ,Dat is de heks! .fluisterde hij, ter- sliep. ,Ik zaL het u bewijzen. Maje
steit! Kijkt u maar om het hoekje
van de deur, wat er gaat gebeuren!'
Géén versleten steentjes.
Géén nieuwe vullingen.
Géén reparatiekosten.
Leeg Gooi weg 1
De volgende is even goed - koop!
Voer da handel:
La Corbeau Zonen - Rotterdom
Nrd. Ned. Pijpenhandel- Groningen
CAROL DAY
deer KENNETH
INNS
WE GA AU EEUS FUU
IU3LIKKEU - ALLES WAT
PAT MEISJE TEGEK5
CHRIS TE ZEGGEU
HEEFT." JBk
HEERLIJKE MARTINI,
CAROL! PAAROM
ALLEEU AL ZOU IK
JE TEU HUWELIJK A
KUUUEU VRAGEW!
OJAf EU TEGEW
HOEVEEL AWPEREU
HEB JE DIT
M COMPUMELTDE.
ffik Ai GEMAAKT?
PAAR BEU IK
UOG UiET ZO
ZEKER VAM! BOVEU-
DIEM MAG IK SS2SE1
OOK ERG GRAAG.
VV UD IS BEPAALD
Jufc KUAP, V.EET-S!