ZESDE OMLOOP VAN ZEEUWSCH-VLAANDEREN los van Beers is bij de favorieten Routeschema van de eerste etappe Routeschema van de tweede etappe VOORZITTER VEERMAN VOLGEND JAAR WORDT HET EEN VIERDAAGSE Dreigement is niet zo serieus... NIEUWS UIT DE OMLOOP DE PLOEGENTIJDRIT DE SCHIPPER: SAMENWERKEN ALSTUBLIEFT Vierdaagse VRIJDAG 12 SEPTEMBER 1889 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT 13 NIEUWVLIET KLOOSTERZAHOt CADZAND .RETRA.-tCHl NGSTD'JK KRUISPOL OER*» I START \AAHK0MS1 TERNEUZI OOSTBURi. REUZENHOEk üosch\kapelle a .^.RAPENBUP' I START I \AANKOMSTl BIERVLIET vUZEND'JKE UT HE NE ZANGBERG m1SLAQ PHILIPPINL ST. KRUIS 'HEIKANT \WESTDORPt Route 14 september Route 18 september Ploegentijdrit 14 september JpVam onze sportredacteur) TERNEUZEN-GOES We hoeven het niet te verbloemen: de twee grote wielerevenementen van Zeeland de Ronde van Mfu'den-Zeeland en de Om loop van Zeeuwsch-Vlaanderen Ver keren dit jaar in een impasse. De oor- lank: de grote sponsors wensen niet meer zo veel geld in teveel evenemen ten te steken. Arjaan de Schipper uit Kapelle, lid van de sportcommissie van de KNWU: ,Met de kwantiteit in deze Zeeuwse wielerrondes gaat het nog wel maar met de kwaliteit niet'. Zonder twijfel: de sponsors zullen be reid zijn in één groter evenement (bij voorbeeld een 4- of 5-daagse etajppe- ivedstrijd) wel meer geld te steken. De conclusie ligt dan voor de hand: een fusie tussen de organisatiecomité's van de Ronde van Midden-Zeeland en de Omloop van Zeeuwsch-Vlaanderen. Maar rivaliteit en enkele controversen uit een niet zo grijs verleden staan die fusie voorlopig in de weg. Arjaan de Schipper: ,Toch moet er iets gebeuren. Met de twee organisatie comité's, met het bestuur van de wie lerclub ,Theo Mitfu'elkamp' moeten we tot discussiebijeenkomsten komen. Al b oktober. Ook aan de Jeugd wordt te weinig gedaan. Persoonlijk wil ik bij voorbeeld streven naar een grote in ternationale ploegentijdrit niet zo ver voor de wereldkampioenschappen, bij voorbeeld op Walcheren. Alsmede een meerdaagse etapenwedstryd in heel Zeeland'. (Van onze sportredacteur) ERNEUZEN Steeds geringer Is in de laatste weken het respect geworden dat Terneuzenaar Gijs P, Veerman heeft voor ploegleiders «anderen die iets te zeggen hebben over wielerteams. Dat kan dan gebeuren omdat de lieer Veerman sinds jaar en dag voorzitter is nn het organisatiecomité van de Omloop van Zeeuwsch-Vlaande- itn, Zaterdag en zondag wordt dit grootse wielerevenement voor de Kile maal gehouden. Voorzitter Veerman en zyn medecomitéleden tóben in het afgelopen jaar honderden uren in de organisatie van èze wielerrace gestoken: ,De tijd die je in zo'n evenement investeert isniet in geld uit te drukken. De laatste drie weken vergaderden we ivond aan avond, meestal tot 1 uur in de nacht', vertelt een overi- ps niet vermoeide Gijs Veerman. ,AJs je er zelf dan zo veel voor doet, maakt het je wel eens kwaad dat de leiders van wielerploegen to laat reageren. Pas enkele dagen voor de start kun je een voorlo pige deelnemerslijst samenstellen. Zonder meer is het onbeleefd dat je op brieven gewoon geen antwoord krijgt. Als het zo doorgaat is keer de laatste keer' rig jaar waren er 25 ploegen en nu schreven er .slechts' 16 in. Een verkla ring is er wel voor. Daar is in de eerste plaats het niet weg te cijferen feit dat de Omloop van Zeeuwsch- Vlaanderen samenvalt met de Ronde van de Toekomst in Frankrijk. Ne derland zal daarin zonder twijfel een rol van betekenis in spelen met zijn achttal Fedor den Hertog, Joop Zoe temelk, Thijs de Koning, Popke Oos terhof, Henk Benjamins. Sjef van de Burg, Pier Hoekstra en Jan Spet- fens. Die cracks komen dus niet in eeuwsch-Vlaanderen. Gi.Js Veerman heeft nog een ver klaring: Vorig jaar waren er niet minder dan 25 plogen. Zoveel deel nemers maken de spoeling natuurlijk dun. En ik weet dat toen heel wat ploegen naar huis zijn gegaan zonder iets te hebben verdiend. De renners willen iets verdienen. Daarom geven er heel veel coureurs de voorkeur aan dit weekeinde in criteria te starten'. Inderdaad worden in dit aanstaande weekeinde in veel plaatsen criteria voor amateurs gehouden: in Sur- hnisterveen, in Tijnje, in Berkel in Maarssen, in Urk, in Den Dungen, in Rucphen, in Keusel en in Nuth. De heer Veerman: ,Ik weet aJ zo dat lier sterke amateurs wegblijven om dat ze denken in dè ronde van Rucphen meer te kunnen verdienen'. Toch blijft de heer Veerman optimis tisch: ,We hebben nu zoveel aan prij zen en premies dat veel renners veel kunnen verdienen in deze zesde Omloop. En dat zal dan wel tot gevolg hebben dat we volgend jaar weer veel meer vertrekkei-s krijgen want de renners vertellen het wel aan elkaar door als ze veel hebben verdiend. Als we er dan inderdaad in slagen er een 4-daagse van te maken wordt het he lemaal een succes'. Dat laatste dreigement moet niet al (e ernstig worden genomen. Want Gij„ Veerman is te zeer verknocht aan liet wielrennen in het algemeen en ija' omloop in het bijzonder om dit rrootste wielerevenemente van Zeeuwsch-Vlaanderen op te heffen. Perslot is het zijn eigen geesteskind: Jaren geleden zat ik op de provinciale toot te praten met Ward van Hulle, wd-voorzitter van het wielercomité ran Oostburg. In dat gesprek groeide iet idee voor de Omloop van Zeeuwsch-Vlaanderen. En nog altijd is er een formidabele samenwerking met bot comité van Oostburg*. Trouwens eerder al had de heer Veerman (sa men met onder anderen de heer Ver buist, die beleend was geworden door bet organiseren van de Kaperprijs in Helnkenszand) een vierdaagse georga niseerd: Terneuzen-Terneuzen. Koe wacht-Koewacht, Koewacht-Tern eu- ren en Hoedekenskerke-Heinkenszand. Deee ronde is de geschiedenis inge- juan nis de biefstulekenrondeIn 'Boedekenskerke werden meer dan S00 mfstukJcen geconsumeerd doof ren- Wrs, ploegleiders en anderen zonder M de heren afrekenden. De organi se weigerdt toen hel startschot wor de vierde etappe te geven alvo- retw de zaak geregeld was Gij' Veerman zelf geeft even later m ons gesprek de beste illustratie Wor de loosheid vn zijn dreigement Als liet zo doorgaat is deze zesde keer j- laatste keer'. Want hij zegt: .We fcnken er aan om volgend jaar van de Uniioop van Zeeuwsch-Vlaanderen een "erdaagse te maken. De opzet zou J>n moeten zijn: zaterdag de eerste o'appe Tcrneiizen-Terneiizen, zondag "o tweede rit Oostburg-Oostburg, maandag de derde rit van Oostburg J'ar een Belgische etappeplaats en unsilng de vierde etappe van die Bel- siselie plants naar Sas van Gent', r^dien zou het organisatiecomité ,,e Omloop van een week vroeger wil- L? nouden. Deze vierdaagse zou dan e,ndi-en op de kermisdinsdag an Sas van Gent (op die dag wordt ti,.* Plaats nu jaarlijks een" wieler- win um gehouden dinsdag jl ge- unnen door Bob Kroonen). Gijs eerman: .We zouden dan natuurlijk ■Oi overeenstemming moeten komen Gme b w'e'erc°mire van Sas van Een voordeel zou dan boven- 7»ü. ziP dat deze Omloop van uS^h-Vtoamderen en de interna- t. Ifii Benelux-ronde voor profs in Pill Tr nieer samenvallen. J, veerman wil wel bekennen dat V,-Jesde Omloop van Zeeuwscli- dS6ren nlet 20 sterk bezet is als vorige omlopen. Een voorbeeld: vo- a Zowel het gemeentebestuur van Terneuzeoi als net gemeentebestuur van Oostburg houdt een officiële ontvangst voor het organisatieco mité van de Omloop van Zeeuwsch- Vlaanderen, de ploegleiders en an- dei-e officials. Tijdstippen en plaat sen van handeling: zaterdagmorgen om 11 uur in het gemeentehuis van Terneuzen en zondagmiddag om 12 uur in het gemeentehuis van Oost burg. Zaterdagmiddag om kwart over twee begint in Terneuzen op het parkoers Leeuwenlaan een afwach- tingswedstrijd voor amateurs. Spectaculair ls immer de mvitail- lering. Deze is zaterdagmiddag om streeks half vijf te zien op het parkoers Leeuwenlaan. TERNEUZEN Jos van Beers, de in België wonende Nederlander één van de raspaardjes van de Zeeuwse ploeg van Trico Noble, wil deze Omloop van Zeeuwsch- Vlaanderen ongetwijfeld aangrij pen om wraak te nemen voor de tegenslag die hij dit jaar onder vond in de Ronde van Midden- Zeeland: toen winnaar van de eerste etappe maar door in een val in de tweede rit uitgescha keld. De ploeg van Trico Noble kan gerekend worden tot de sterksten van het hele veld met naast Van Beers ook Theo van Poucke, Kees Priem, Peter Vonck Waldy van Campen en Ad Klays- sen. voor de Zeeuwse formatie rijs: Frans Kisner, Ko Tolhoek, Ko Blok, Ad Kuzee en Jaap Moelker. Ca- ballero komt met een van de sterkste ploegen met Jan Aldershof als favo riet. Het Amstelteam is door de Tour de 1' Avenir natuurlijk sterk ver zwakt maar is niettemin toch nog homogeen. De Toyota-ploeg lijkt al- ieen op papier sterk: de renners heb ben zich vooral in criteria onder scheiden maar in een wedstrijd-van- stad-tot-stad worden andere eisen ge steld. Het rennersveld ziet er als volgt uit: (de nummers voor de namen zijn de rugnummers). Skol Ploegleider J. Hannewijk. 1 J. van Driel; 2 C. Smit: 3 W. Breu- kel; 4 H. Perfors; 5 H. Nak: 6 h. van Zandbeek. Bar Oase Ploegleider J. Dieleman. 7 L. Ferket; 8 D. Aardoom; 9 L. Westrus 10 M. Bertou; 11 A. Duij- ker: 12 L. Embrechts. van 13 W Prinse 14 J. Cooremans; 15 J. Couweleers; 16 P. van Gurp; 17 M. Hedemans: 18 R. Ley ten. Caballero Ploegleider G. Peters. 19 Fed. Blom; 20 J Aldershof: 21 H. van Vugt; 22 R. Snijders; 23 G. Harings; 24 G. Bakker. Clarijs Ploegleider P. Rentmeester. 25 F. Kisner; 26 K. Tolhoek; 27 K. Blok; 28 29 A. Kuzee; 30 J. Moelker. Esrni Ploegleider J. Brij er. 31 W. JCerlchof- 32 D, v d Vilugt; 33 van Kessel; 35 Jansen Kleinmeubelen Ploegleider D. Groeneweg. 37 Frank Ouwerkerk; 38 S. Berk hout; 39 B. van Dorth; 40 K. Willem- se; 41 A. Naaktgeboren; 42 W. Lie- bregts. Van de Mey Vleeswaren Ploegleider J. van Slooten. 43 C. Leunis; 44 K. v d Knaap: 45 G. Wesselius; 46 H. Gorter; 47 W. Jansen; 48 L. v d Berg. Reisbureau Rouw Ploegleider J. Moel ker. 49 F. Mihvard Engeland; 50 E. J. Pettit Engeland; 51 G. Thomas En geland; 52 M. Bennet Engeland: 53 T. Carroll Engeland; 54 John. Hill Engeland. de Schrijver-Bordin Ploegleider J. schilperoord. 55 F. Schilperoord; 56 A. Steehouwer; 57 J. Captein; 58 H. Bakker; 59 A. van Ham; 60 W. Pons. Trico Noble Ploegleider P. Verschure 61 J. van Beers; 62 Th. van Poucke; 63 C. Priem; 64 P. Vonck; 65 W. van Campen: 66 M. Klayssen. Verdeghem-Segrand Ploegleider Joop Stoop. 67 T. Damen; 68 K. Moritz; 69 W. v Middelaar; 70 H. Jacobs; 71 A. Knos- seuburg; 72 C. Geerts. Amstel Ploegleider H. Krott. 73 A. Voogt; 74 J. Hordijk; 7-5 F. va: Lachterop; 76 N. Bakker; 77 P. v Katwijk; 78 P. Neeskens. Toyota Ploegleider J. Mangelaars. 85 L. Bogers: 86 J. van Hoek; 87 A. van Opdorp; 88 K. Fiktorie: 89 C. v d Berg; 90 C. Freyters. Smith-Acifit Ploegleider P. Liebregts. 92 P. vd Kruys; 93 P. Legierse; 94 W. Bravenboèr; 95 S. Bruessing; 96 P. v d Donk. 97 G. Paridaen; 9S B. Franse; 99 M. Joosse; 100 M. Meyaar-t; 101 B. Breur; 102 J. Westenweele. TERNEUZEN Stomverbaasd is voorzitter Gijs Veerman van het organisatiecomité van de Omloop van Zeeuwsch-Vlaande ren over een suggestie van VVim Jereniiasse uit Heinkens- zand die in deze omloop als wedstrijdleider optreedt. Zei de heer Jeremiasse: ,De bonifica ties moeten worden afgeschaft. Het is in het verleden te vaak gebeurd dat de Omloop door de ze bonificaties reeds op de eerste dag was beslist en dat de leider van het klassement op de twee de dag slechts verdedigend reed.' De heer Veerman kan die argumentatie gemakkelijk weer leggen: ,Hoe kan een deskundige als Jereniiasse dat zeggen want liet is notabene nog nooit, in de Omloop gebeurt dat een winnaar van de eerste étappe ook de eind- winaar werd En hij loopt nog even met ons het rijtje door: ,In 1964 won Wim de Wilde de eerste étappe en Coen Visser de tweede maar Janus van de Breugei werd win naar in het totaal klassement. In 1965 werd deze Van de Breu- fel weer winnaar van de eerste tappe, Frans Ouwerkerk won de tweede rit maar Dies Kosten werd winnaar van de Omloop. Wim du Bois won in 1966 ae eerste rit en Hoogerland de tweede étappe maar Frits Hoo- gerheide won het totaalklasse- ment. In 1967 was er een zeer sterke winnaar van de eerste étappe: Leo Duindam. Maar ook hem lukte het niet Leen de Groot worn de tweede etappe maar de totaalzege ging naar Rudi Liebrechts. Èn vorig jaar was het helemaal raak. Jan Kre kels won toen de eerste rit. In die rit werd Jan van Driel* uit Werkendam 21e, Henk Benja mins won de tweede étappe maar de al eerder genoemde Jan van Driel werd eindoverwinnaar'... De bonificaties in de omloop zijn: 60 seconden voor nummer 1. 50 seconden voor nummer 2, 40 seconden voor nummer 3, 30 seconden voor nummer 4, 20 seconden voor nummer 5, en 10 seconden voor nummer 6. Daar door is liet wel eens voorgeko men dat een renner tot zijn eigen stomme verbazing winnaar werd. Dat gebeurde bijvoorbeeld in 1967 met Rudi Liebrechts die al bezig was zich te verkleden na afloop van de tweede étappe en toen pas hoorde (lat hij eind winnaar werd. Op de foto: de huldiging van de verbaasde Liebrechts. TERNEUZEN Zondagmorgen wordt voor de Omloop van Zeeuwsch-Vlaanderen een ploegentijdrit gehouden. Het route- en tijdschema voor deze race tegen het horloge ziet er als volgt uit: Plaats: Terneuzen (westzijde nieuws westsluis) Hoek Braakman Biervliet IJzendijke Turkeije Wa/terlandkerkje Oostburg (finish) le ploeg: Laatste ploeg- 9.30 10.45 9.35 10.50 9.43 10.58 9-46 11.01 9.52 11.07 9.56 11.11 10.00 11.15 10.05 11.20 TERNEUZEN De eerste etap pe van de Omloop van Zeeuwsch- Vlaanderen (165 km) voert de renners zaterdag door tal van steden en dorpen. Het routesche ma (met alle straatnamen) ziet er voor deze rit als volgt uit: 14.00 TERNEUZEN: Leeuwenlaan - Wilhelminaplantsoen - Julianastraat - Kerkhoflaan - 14.10 - Mr Haarmanweg - Dokweg - Oostelijke kanaalarmweg. 14.17 AXEL: (12 km) Rijksweg Axei- Terneuzen - Ophaalbrug - Oostelrjke- bedieningsweg - Kanaalweg. 14.26 WESTDORPE: (18 km) Graaf Jansdijk - Molenstraat - Oudepolderse- TJrfè ZUIDDORPE: (26 km) St-Jans- straat - Hoofdweg Noord - Prov.weg Axel - Rode Sluis - Moerspuischeweg. 14.47 KOEWACHT: (32 km) Prov.weg Zuiddorpe-Koewacht. 14.58 ST-JANSTEEN: (40 km) Prov. weg Koewacht-St-Jansteen. 15.02 CLINGE: (43 km) Molenstraat - Rijksweg 69 gedeelte Hulst-Grens - Molenstraat n - Gravenstraat - Nieuw- 15.10 HULST: (48 km) Koolstraat - Zoutestraat. 15.22 GRAAUW: (55 km) Weg Hulst- Paal - Weg naar Melopolder. 15.36 HONTENISSE: (66 km) Dui- venhoekseweg - Lange Nieuwstraat - Schapersdijk - Lepelstraat - Hof ter Zandeplein - Cloostérstraat - Zoutedijk. 15.51 VOGELWAARDE: (74 km) Ter- tiare weg - Middelweg - Bossestraat - Drie gezustersdijk - Sasdijk. 16.07 AXEL: (85 km) Catharinastraat - Beoosten Blijschestraat - Langedreef - Liniedijk - Armendijk - van Gistelle- straat - Berkenweg - Nieuwëndijk - Weg Terneuzen-Axel - Tertiare weg - Zaamslagseweg. 16.16 ZAAMSLAG: (91 km) Axelse- weg - Plein West - Polderstraat - Reuzenhoekseweg - Reuzenhoeksedijk - Otheenseaijk. 16.25 TERNEUZEN: (98 km) Weg langs de kwekerij - Kamerlingh Onnes- straat - Snelliusstraat - Serlippens- straat - Vincent van Goghstraat - Frans Halslaan - Konïngïnnelaan - Ravilailering NV Gebr. Cok - Axelse- straat - Axelsedam - Weg tussen Axelsedam en Oostsluis - Beschikbare brug - Rijksweg. 16.39 HOEK: (109 km) Weg Terneu- zen-Hoek Prov. - Molendijk - Lange- straat - Rijksweg Hoek-Biervliet. 16.50 BIERVLIET: (117 km) Weg Biervliet-Hoek - Braakmanlaan Noordstraat - Weg naar IJzendijke - Nieuwlandseweg. 17.03 IJZENDIJKE: (126 km) Dwars weg i d Zachriaspolder - Weg naar Pannehuis - Mau rits weg - Minnepoort straat - Markt - Koninginnestraat - Tivolie - Weg naar de Rijksgrens - Weg over de Liniedijk - Prov.weg Oost-West-Zeeuws-Vlaanderen. BIERVLIET: Prov.weg Oost-West- Zeeuws-Vlaanderen. 17.23 PHILIPPINE (140 km) Prov. Verbindingsweg - Dijkmeesterweg - Kasteelstraat - Prov. weg Philipplne- Driekwart. 17.28 TERNEUZEN: (144 km) Prov. weg Philippine-Driekwart. 17.35 SAS VAN GENT: (148 km) Prov.weg Philippine-Driekwart - Dijk over de grote of oude St-Albertpolder - Schapers weg - Vrijestraat - Westdam - Poelstraat - Rijksweg Terneuzen- Sas van Gent. 17.39 WESTDORPE: (150 km) Rijks weg Terneuzen-Sas van Gent. 17.45 TERNEUZEN: (155 km) Rijks weg Terneuzen-Sas van Gent - Rijks weg - Beschikbare brug - Weg tussen Oostsluis en Axelsedam - Axelsedam - Axelsestraat - Julianastraat - Willem de Zwijgerlaan - Oranjestraat - Ko- ninginnelaan - Leeuwenlaan. 18.00 TERNEUZEN: (165 km) Aan komst. OOSTBURG West-Zeeuwsch- Vlaanderen is zondagmiddag het strijdtoneel van de tweede etap pe van de omloop. Het route- en tijdschema (met alle straatna men) voor deze rit ziet er als volgt uit. 14.00 OOSTBURG: Noord wal (Kroon- wijkparcours) - Oude stad - Prov.weg Oostburg-Zuidzande - Lange Heren weg. 14.08 SCHERPBIER(5,5 km) Hen- ricusdSjk - Scherpbiersedijk - Krabben- dijk - Scherpbierseweg. 14.16 GROEDE: (10 km) Schuitvlot- straat - Prinses Marijkeplein - Noord straat - Blekestraat - Brouwerijstraat - Woordw,eg - Noordweg I - Puyendijk - Zeeweg. 14.38 NIEUW VLIET: (23.5 km) Weg langs de Zeedijk - Weg over den Dwarsdijk. 14.39 CADZAND: (24 km) Dijk be zuiden Dertienhonderdpoider - Vier honderdpolderdijk, Ringdijk - Badhuis weg - Boulevard de Wielingen - 't Ha ventje - Oostelijke kanaalweg. 14.46 RETRANCHEMENT: (28,5 km) Inlaag beoosten het kanaal - Stellen dijk - Cadsandseweg - Markt - Dorps straat - Ter Hofstede - Braamdijkweg - Prov.weg Oude Tol-Sluis. 14.56 SLUIS: (34,5 km) Roozenoord - St-Pietersstraat - Zilversmidstraat - Kloosterstraat - Magdalena Hof - Ridderstraat - Nieuwstraat - Rijksweg Draaibrug-Sluis - Weg naar Heille - Blauwe weg - Bewestereedestraat. 15.06 AARDENBURG-EEDE: (40.9 km) Steenweg naar Aardenburg-Mid delburg - Bewestereedeweg - Heeren- dreef - Nieuweweg - Krakeelweg - Ode Eedeweg - Hazewegeling - Sara- beitsweg - Biezenstraat - Brievers weg I - Vuilpan - Steenweg naar Ss- Kruis. 15.30 ST-KRUIS: (54 km) Dorps straat - St-Pietersstraat - Boogaart- straat - Heerenweg - Langeweg - Grooteboomdijk I - Bakkersdam - 15.45 WATERLANDSKERKJE: (63,5 km) Bakkersstraat. 15.50 OOSTBURG: (66 km) Groten- dam - Zuidwal - Burg. Cal! enfels- straat - Ledelplein - Langestraat. 15.58 WATERLANDKERKJE: (71 kmProv.weg Oostburg-Waterland kerkje - Turkeye - KI. Brabant. 16.03 IJZENDIJKE: (74 km) Lange Dwarsweg ïd Mauritspolder - Oranje- dijk - Prov.weg Schoondijke-IJzendijke. 16.10 SCHOONDIJKE: (78.5 km) Wil- lemsweg - Rotonde - Pr. Beatrixstraat - Langeheerenweg - Gaternisseweg. 16.25 IJZENDIJKE: (87,5 km) Weg over den Stat end ijk - Krommeweg - Weg naar het Pannehuis - Minnepoort- straat - Markt-West - Koninginne straat - Tivolie - Prov.weg IJzendijke- Rijksgrens - Weg over de Liniedijk - Pyramiüe - Driesprong - Kapitalen- dam. 16.41 BIERVLIET: (97.5 km) Weg n d Prov. verbindingsweg - Gentse- straat - Beukelstraat - Noordstraat - Weg naar IJzendijke - Wilhelminadijk - Verkortïngsweg - Paviljoenseweg - Paulinadijk. 16.57 HOOFDPLAAT: (107 km) Tho- maesweg - Beukelsedijk (binnenberm) - Olmenweg I - Oostlangeweg - West- Iangeweg. 17.16 BRESKENS: (118 km) Tertiare- sveg Bresltens - Nummer Een - Schel- dekade - Spuiplein - Boulevard - Via duct - Langeweg - Keiweg - Weg naar de nieuwe sluis - Krommewegje - Slik- kenburgschewes 17.31 GROEDEl (127 km) Puyendijk - Havendijk - Noordweg n - Prov.weg Groede-Buitenlust - Voorstraat - Tra verse - Nieuwvlietseweg. 17.36 NIEUW VLIET: -130 km) Dorps straat - Mettenijendijk - Weg naar Zuidzande - Prov.weg Nieuwvliet- Potjes. 17.46 ZZUIDZANDE: (136 km) Prov. weg Potjes-Zuidzande - Mariaweg - Dorpsplein - Oostburgschestraat - Prov.weg Oostburg-Zuidzande. 17.52 OOSTBURG: (140 km) Lange Herenweg - Kruisweg - Hoogendijk - Zandstraat - Kroonwijk - Verlengde Noord wal. 18.00 FINISH: (145 km).

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1969 | | pagina 13