SLEËSWIJKNA SWEET CHARITY HIER NOOIT MEER EEN MUSICAL mr-VJMi-i Herdenkingsconcert slag om Arnhem brengt wereldpremière van Hans Kox PANDA EN DE GESCHAAKTE PRINSES belastingen maken show bruegelboek openbaar kunstbezit de pseudo-eehtgenotc Eis de originele ratals] WOENSDAG 10 SEPTEMBER 1969 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT 13 ONMOGELIJK (Van onze kunstredactie) üs de succes-musical Sweet Charity Det Jasperiaa de Jong in de hoofdrol tot eind november in het Amsterdam- k theater Carré volle zalen blijft trekken, zullen de producers de boe ken kunnen afsluiten niet een te kort van circa 50.000 gulden. René Sleeswijk, een van de voornaamsle leden van- het produktie-team zei hierover: .Sweet Charity behoort met jlv Fair Lady en Anatevka tot de enige drie Amerikaanse musicals die s land succes hebben gehad, mntir liet is natuurlijk weinig bemoe digend als een dergelijk succes met Kn tekort moet worden afgesloten jj is zo'n halve ton nog wel om overheen te komen. De aardigheid is h helemaal af. Voor mij en voor de andere theaU-roudernemers in Neder land als Meerburg, Sonneveld, De Crano en Hofman staat het vast dat het geen zin meer heeft nieuwe mu sicals uit te brengen'. Renc Sleeswijk eu zijn collega's zien de show-business .n Nederland kapot Baan 34111 vermakelijkheidsbelas ting. Als de reeks voorsbelLiiigen van Sweet Charity straks zal zijn beëin digd, zal ét 1.8 miljoen gulden in de kassa's zijn binnengekomen. Hiervan moet echter 340.000. gulden aan ver makelijkheidsbelasting en 45.000 gul den aan omzetbelasting worden afge daan. 5weet Charity' zal dan elf maanden hebben gedraaid, waarvan een half «ar in de provincie met de enorm boge zaalbezetting van 85 procent, iln Rotterdam was de zaal gemiddeld voor 58 procent bezet eri in Den Haag, waar men in het Congresge bouw speelde, was het zo droevig dat ■er nauwelijks van een percentage sprake was. In theater Carré in Am sterdam echter kwam de loop er weer in. Gemiddeld is dit theater voor negentig procent bezet. Snip en Snap Ia december zal Sleeswijk weer met sen nieuwe Snip en Snap-revue uit komen. Hij zegt ervan: Met deze revue weet ik waar ik aan toe ben. Hier Is nauwelijks sprake van risico. Het publiek komt immers altijd. Bovendien hoef ik dan geen hoge \mcrikoanse rechten van tien of twaalf procent te betalen zoals bij de musicals gebruikelijk is.' En over de pro duit tiekosten van een revue of musical, ze schommelen rond de 300.000 gulden. In een paar jaar tijd zijn deze met achttien pro cent toegenomen en de kosten van lo nen en sociale lasten, die ongeveer tachtig procent van het budget uit maken, zijn met twintig procent ge stegen. Die twintig procent verma kelijkheidsbelasting en vier procent omzetbelasting breken ons dan de nek in dit land.' In dit land, maar hoe is het dan m het buitenland'' .Engeland heeft al lang geen vermakelijkheidsbelasting meer en in Duitsland en Frankrijk is deze heffing sinds enkele jaren eveneens verdwenen. België kent een tarief van acht procent, maar voor theatervoorstellingen wordt hiervan steeds ontheffing verleend. Neder land is het enige land in Europa waar deze belasting nog hoogtij viert'. De veraiake!ijkheLdsbeIastin°: is een gemeentelijke aangelegenheid. Ën omdat deze een van de weinig overgebleven gemeentelijke inkoms ten is, kan van de gemeentebestu ren niet veel worden verwacht. De heer Sleeswijk is voorzitter van de bond van theaterondernomers en na mens deze bond heeft hij enige ma len komtakit gehad met de regering en met de minister van cultuur, re- cratie en maatschappelijk werk. .Oh, ik moet zeggen dat men daar wel een open oog voor onze proble men heeft, maar als de gemeenten de vermakelijkheidsbelasting afschaf fen, moet de regering die inkomsten compenseren en daar is vooralsnog geen geld voor. De minister heeft ons geadviseerd in navolging van het bioscoopfonds een produktiefonds te vormen om nieuwe theaterprodukties te financieren, maar dat getuigt van weinig Inzicht tn ons metier. Als vijfhonderd bioscopen een fonds vor men om bijvoorbeeld vijf filmprodu centen op de been te houden, kan dat wel, maar wij zijn maar met een paar ondernemers en wij voelen er niets voor om wat van onze be scheiden winst af te staan om daar mee nieuwe concurrenten op het 3 te helpen'. )Mag: KRO: 12.00 Van twaalf tot ten; gevarieerd programma. (12.22 Hij ra liet land: 12.26 Mededelingen iwïnd on tuinbouw; 12.30 Nws; 11.11 Actualiteiten: 13.00 Raden isi',,,: 13.15 Ondernemend). NCRV UW Steveo: Radio Filharmonisch (Hst: moderne muziek. 14.35 Ste rn Symfonie orkest van de Hon iara radio en soliste: klassieke szek (gr). 15.00 Muziek uit uw aten tl eland (gr). 16.00 Nieuws. HM Stereo: Voor de jeugd. 17.00 köie grammofoonmuziek voor de fears. Overheidsvoorlichting: 17.50 teven en werken waar ruimte is. Samenstelling en presentatie: Thon Raas. Avond: NCRV: 18.00 Veel gevraagde gewijde muziek (gr) 18.30 Nieuws. Ï8.41 Actualiteiten. NOS: 19.00 Ka ttenconcertAmsterdams Vocaal kwartet met gitaar. 20.10 Links- inks-r echts - rech t slinks-rechts-' bks-rechts. documentair program- sa 21.10 Op de rand van de tijd: programma van poëzie en muziek. .120 Stereo: Internationale Gaudea- Muziekweek 1969: Sopraan en feto: elektronische muziek. 22.10 Stereo: Scan: populair programma ow electronica. 22.30 Nieuws. 22.38 Parlementair overzicht. 22.45 Mede dingen, 22,50 Stereo: X, een sprong ia 'net duister. 23 55-24.00 Nieuws. DONDERDAG Morgen KRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Het leven de woord. 7.15 Stereo: klassieke en moderne muziek (gr.). (7.30 Nieuws, 7.32 Actualiteiten. 7.50 Overweging, 8.00 Nieuws.) 8.32 Voor de huis vrouw. (9.00-9.10 Gymnastiek voor de huisvrouw, 9.35 Waterstanden NOS: 10.00 Wat heeft dat kind, pe dagogische lezing. 10.20 Stereo: Mu ziek uit de Barok (opn.) KRO: 11.00 Nieuws. 11.02 Voor de zieken. 11.55 mededelingen. HILVERSUM-2 Middag: 12.00 Promenade orkest met zangsolisten: amusementsmuziek. 12.30 Cor Steyn Trofee: -finale van het orgelconcours (opn). 12.50 Euro pees kampioenschap roeien voor he ren in Klagenfurt (NOS). 12.50 Voor het platteland. 13.00 Nieuws. 13.11 Actualiteiten. 13.25 Stereo: Lichte Canadese klassieken )gr). 13.45 Gesproken portret. 14.00 Ste reo: Operette- en filmmuziek (gr). 15.00 Stereo: Viool en piano: klas sieke muziek (gr). 15.30 Stereo: Pia norecital: klassieke muziek. 16.00 Nieuws. 16.02 Ensemble Syntagma Musicum (opn). 17.00 Stereo: Kin derkoor. 17.20 Way-out: jeugdpro gramma. 17.50 Europees Kampioen schap roeien voor heren in Klagen furt (NOS), plm. 17.55 Mededelingen. Avond: 18.00 Nieuws. 18.11 Actuali teiten. IS.20 Uitzending van Demo craten '66. 18.30 Klijk klaar zonder nonsens. 19.30 Nieuws. 19.35 Stereo: Tango rumba orkest met zangsolis ten. 20.00 Stereo- Lichte grammo foonmuziek. 20.20 Country en Wes tern muziek. 20.40 Buitenlands week overzicht. 20.50 Stereo: Licht strijk- NEDERLAND-1 20.20 uur: (KRO) DE REPORTER 21.10 uur: ZELF DOEN Programma voor doe-het-zelvers 21.50 uur: BRANDPUNT 22.15 uur: •JOURNAAL (nos-not) beeldverhaal van de kerk 11,10 uur: nederland in west europa 135 uur: walter and connie WOO uur: (kro) thumbelina Rm naai- het sprookje van H. C. Andersen. ISaO uur: (hos-kleur) de fabeltjeskrant t?JX) uur: (HOS) JOURNAAL 19.07 uur: SCALA 20,00 uur; lODRNAAL S.20 uur. 'svp) politieke uitzending 20.30 uur; ISOCETKRA) FILMPJE VAN DE SUFA t .b .v NAJAARSLOTERIJ '135 uur: (hos-kleur) de 21e eeuw -Minnen wij het weer de baas 21.00 uur: ih'os-kleljr) embryo wte film over fazanten en hun broedsel. 21.10 uur: (n'0s-i(leur) oorijog en vrede «(filming van de roman van Tolstoi. d.00 uur: (tcleaó) cursusinformatie filosofie BELGIË-NED. KANAAL 2/10 NEDERLAND-2 13.50 uur: (H'OS-KLEUR) DE FABELTJESKRANT 1300 uur: 'ODRNAAL 10,03 uur: WW» MIK 11 gebouw Orpheus' te Apeldoorn 20-00 uur. •ROS) JOURNAAL 16.30 uur: SCHOOLTELEVISIE 17.30 uur: JEUGDUITZENDINGEN 19.25 uur: Z .ANDMANNETJE 19.30 uur: VERGROOTGLAS OP DE POSTZEGEL 19.45 uur: HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS. 19.50 uur: ZOEKLICHT 20.00 UUR: JOURNAAL '2Ó.25 uur: DORIS DAY SHOW 15e aflevering. De Verjaardag. 20.50 uur: PANORAMA 21.35 uur: VOLKSCONCERT Bach's fuga in g. kl. t., Hongaarse fantasie van Franz Liszt en ouverture Euryanthe van Carl Maria von Weber. 22.05 uur: GA STPRO G IIAMMA 22.35 uur- JOURNAAL BELGIë-FRANS 17.25 Journaal; 17.30 Feu vert; 18.55 A la découverte du sport; 19.25 Bonhommet et Tilapin; 19.30 Ma sor- cière bien-aimée: 20.00 Journaal: 20.30 Les chevaliers du ciel; 21.00 Feux croisés; 22.30 Smalfilms: 22.45 Jou naai. FRANKRIJK-KIJSSEL 12.30 Agence intérim (9); 13.00 Journaal; 13.20 Can- dlce ce n'est pas sérieux (2): 13.35-13.40 Beursberich ten; 18.20 Journaal; 18.25 Permis de conduite; 18.55 Voetbal: Noorwogen-Frankrijk; 19.45 Histoire sans pa roles; 19.55 Mededelingen; 20.00 Journaal; 20.30 Va riétés: 21.30 Voetbalwedstrijd: Noorwegen-Frankrijk; 22.15 Atelier 70; 22.50-23.05 JoumaaL orkest. 21.20 Stereo: Vibrato: gram- mofoonplatemprogTamma voor stereo liefhebbers. 21.50 Ramses mag het zeggen: interview met Ramses Shaf- fy. 22.30 Nieuws. 22.38 Actualitei ten. 22.55 Stereo: Elektronische mu ziek (gir). 23.20 Radio Jazz Maga zine. 23.55-24.00 Nieuws. DONDERDAG Morgen AVRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtend gymnastiek. 7.20 Stereo: lichte gram mofoonmuziek. 8.00 Nieuws. 8.11 Ra diojournaal. 8.20 Stereolichte grammofoonmuziek (S.30-8.33 De groenteman.) 8.50 Morgenwijding. 9.00 Stereo: klassieke Italiaanse mu ziek (gr.). 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeids vitaminen: populair verzoekplaten- programma (11.00-11.02 Nieuws). 11.30 Middag: 12.00 Nieuws. AVRO: 13.00 Nieuws. 13.03 Radiojournaal. 13.06 Zet 'm op: vrolijk platienprogram- ma. (14.00 Nieuws.) 15.00 Nieuws. 15.03 Arbeidsvitaminen: Populair verzoekpiaitenprogi-amma. 16.00 Nws. 16.03 Gimmick: licht platenprogram- ma. 17.00 Nieuws. 17.02 Radiojour naal. 17.05-18.00 Toppoppology: pop- en countrymujöek. DONDERDAG Morgen NCRV: 9.00 Nieuws. 9.02 Terug van weggeweest: muziek van toen voor luisteraars van nu. 9.30 Zzzoef....! licht instrumentaal programma. 10.00 Nieuws. 10.03 Muziek bij de koffie. (11.00 Nieuws.) (Van onze kunstredactie) Openbaar Kunstbezit brengt ter in troductie van het nieuwe cursusjaar een Breugel-boeb uit. Deze uitgave zal van enigzins groter formaat zijn dan de gebruikelijke uitga ven. Met gehandhaafde rughoogte, zodat geen .revolutie' in de boekenkast ontstaat, wordt de breedte opgevoerd van 31 tot 24 centimeter. Hierdoor is liet als hinderlijk ondervonden draalen van het boek om de plaatwerken te bekijken ondervangen. De keuze is gevallen op Breugel. om dat we dit jaar overspoeld worden met Rembrand: er Erasmus' aldus Openbaar Kunstbezit. De Belgische hoogleraar prof R. Ma- rynissen schreef de tekst voor het Breugelboek. Van zijn hand ver schijnt deze week in België tevens een groot studie- en bronnenboek over de grote Vlaamse schilder, Openbaar Kunstbezit houdt op dit ogenblik een enquête onder de leden om ,vage vermoedens omtrent luister en kijkgewoonten e q. voorkeuren bevestigd te krijgen'. Voorts wil men een uitspraak van de cursisten over de losbladige plat-fekstcursus, die in een band wordt opgeborgen waaraan elk bibliofiel aspect ontbreekt. .Als onze steeds consumptieve!' wordende maatschappij een cursus in boek vorm zou prefereren dan zullen we een dergelijke wijziging zeker over wegen. In esthetisch oozicht zou dat zelfs een winstpunt zijn', aldus een woordvoerder va.n Openbaar Kunst- (Van onze kunstredactie) Ter gelegenheid van de 25ste her denking van de. slag om Arnhem wordt woensdag 17 september in Musis Sacrum in Arnhem een her denkingsconcert gegeven, waaraan liet Omroeporkest, het promenade Orkest en het Groot Omroepkoor meewerken. Op liet concert zal de wereldpre mière worden uitgevoerd van ,In those day's", een werk, dat in op dracht van het Airborne Comité spe ciaal voor deze herdenking is ge schreven door de Nederlandse com ponist Hans Kox. In those days Zowel de NOS - televisie als- radio zullen aandacht schenken aan het herdenkingsconcert. De televisie maakt opnamen van de uitvoering van .In those days' om deze later op de avond van dezelfde dag van 22.25 tot 22.55 uur op het scherm te brengen. De regie heeft Fred Bosman. De radio zend het concert volledig en rechtstreeks uit van 20.30 tot 22.30 uur, via Hilversum 1. Voor afgaande aan het concert wordt van 19.10 tot 20.15 uur, eveneens via Hilversum 1, de herhaling uitgezon den van de door Herman Felder- liof samengestelde radiodocumen taire .De slag om Arnhem'. Om 20.15 uur en in de pauze van het concert (omstreeks 21.00 uur) zullen radio reportages te horen zijn van het be zoek, dat geallieerde" oud-strijders en nabestaanden van gevallen geal lieerde militairen ter gelegenheid vat. de herdenking van de slag om Arn hem aan ons land brengen. fels. De tekstfragmenten vond hij ij Livius, in het Oude Testament en bij Churchill. Hans Kox, de componist van ,In those days' (In Ulo tempore), werd in 1930 in Arnhem geboren. De slag om Arnhem maakte hij als jongen mee. zodat de opdracht voor het werk een speciale uitdaging voor zijn creatief vermogen betekende. Kox ontving zijn eerste muzieklessen van zijn vader. Bij Jaap Spaander man voltooide hrj zijn pianostudies. Henk Badlngs was zijn leraar voor compositie, contrapunt en instru mentatie. Sinds zijn debuut als com ponist tijdens de Gaudeamus Mu ziekweek van 1954 heeft Kox zich op velerlei gebieden actief getoond. Zo schreef hij orkestwerken, een de- clamatorium en muziek voor film, ballet en theater, tn enkele van z(jn composities maakte hij gebruik van de evenredig-zwevende stemming 31-toonsmuziek i en van elektro nische klankbronnen. Ter gelegen heid van het 75-jarig bestaan van het Gelders Orkest in 1964 compo neerde Kox het orkestwerk Parak- lesis. ADVERTENTIE Hans Kox Meisjes uit .de provincie' willen niet tv-omroepen AMSTERDAM (GPD) Meis jes die dromen van een carrière als televisie-omroepster blijken alleen in het Westen van het land te wonen. Aan de, oproep die de RAI heeft gedaan aan jonge vrou wen van 21 jaar en ouder om zich tijdens de Firato tentoonstelling te onderwerpen aan een eanieratest, heeft zich een honderdtal meisjes opgegeven van wie niet één buiten de randstad-Holland woonl. De cameratest voor adspirant tv- omroepsters dreigt dus een onder onsje te worden van meisjes uit de grote steden van het Westen. Het Firatobestuur hoopt alsnog aanmeldingen te krijgen uit andere delen van het land. Opgave is on der het motto .Firato cameratest' tot -9 september mogelijk bij RAI- gebouw NV,Europaplein Am sterdam onder bijvoeging van een pasfoto. De compositie van Hans Kox. die vóór de pauze ten gehore wordt ge bracht, wordt uitgevoerd door het Omroeporkest met medewerking van het Groot Omroepkoor. Beide ensem bles staan onder leiding van Edo de Waart en de componist. De ko ren werden ingestudeerd door Mein- dert Boekei. Na de pauze volgt een programma, dat wordt gebracht door het Pro menade Orkest o 1 v Franz Allers met medewerking van het Groot Om roepkoor en van Gerard Meyer, vi ool. Uitgevoerd worden werken van o a William Walton. Henri Wieniaws- ki. Ignaz Padarewski en Hugo de Groot. Besloten wordt met comnv— ty singing. Het herdenkingsconcert zal worden bijgewoond door ruim 600 overleven den en nabestaanden van de Engel se en Poolse soldaten, die in de sep temberdagen van 1944 hun, leven inzetten voor de bevrijding van ons land. Het werk, dat op het herdenkings concert in wereldpermlère gaat. is in opdracht van het Airborne Comité en met financiële steun van het Prins Bernhardfonds tot stand ge komen. Het is geschreven voor drie instrumentale en twee vokale groe pen, die worden geleid door twee di rigenten. Iedere groep heeft ten op zichte van de andere groepen ver scheidene .vertrekpunten', zodat er geen sprake is van één onverander lijke, gedetineerde vormgeving, maar juist van een fluctuerende vorm. De componist koos wat de teksten betreft voor twee universele talen: het ,dode' Latijn en het .levende' En- .Het rookgordijn helpt!' zei Pat trots, en hij trok zwaar aan zijn pijp. Het zag er naar uit dat hij ge lijk had; de heks staarde vol afkeer naar de walm en keerde toen hoes tend haar bezem om. ,Ik krijg jullie nog wel!' riep ze wegvliegend. .Wacht maar!' Daar dachten Panda en Pat natuurlijk niet aan. Zodra ze verdwenen was, draafden ze terug- naar de kamer van de prinses. ,We moeten naai' de koning toe!' zei Panda gejaagd, terwijl hij zich uit het raam liet zakken langs de ge knoopte lakens. .Vertellen dat die he les de smaragd met de Zestien ,Een goede conclusie', sprak de dec- tective. die hem haastig volgde. .We moeten hier weg. Als die draak on nu maar niet in de smiezens krijgt... SlUDS &STEREVJ SLEPEN DE uren zich voort, ik kou ze alleevj doorkomen b9 de idee dat ik j=- ADVERTENTIE (DOOR MABEL SEELEY) Copyright 1939 by Doubleday A Company Ltd. 'lltS Ik liep met vast tred naar de deur. die hij voor me openhield; ik dacht, mijn handen zijn nu rustig. Maar de palmen zijn vochtig. Toen was ik door de deur en ik stond in de schoongeboende woonkamer van John Loxton. De sheriff sloot de zware houten deur achter me. Ook hier verspreidde een kale lamp zijn gele licht, door de kamer, over de ronde eiken eettafel, die precies mid den op het ronde kleed stond, over de ruwe planken vloer. Het licht viel op een bewerkt huisorgel tegen de ene muur, waarvan het ronde kruk je nog dienst deed. omdat Chet Lee- fard"er plechtig op zat in een hou- ing alsof hij poseerde voor een foto anno 1S90. De hele kamer leek anno 1890. Toen de sheriff me een rechte stoel bij de tafel aanbood, zag ik vlak voor me een ingelijste spreuk, geborduurd in rode en blauwe wol: God Zegene Diit Huis. Dit was het tehuis geweest van Al Sprung, liet buis van zijn moeder. Zou zij die spreuk geborduurd heb ben en daar opgehangen De sheriff installeerde zich in de stoel met de vergenoegde bewegin gen waarmee een van de zeven dwer gen, Happy, zich op zijn kruk in stalleerde. Een open aantekenboek, grijs en met ezelsoren van het ge bruik, lag voor hem. Hij nam een stompje potlood op en hield het klaar. .Nu mrs Corbett, wanneer nam u het besluit hierheen te komen?' Daarmee begon het ingewikkelde web van leugens dat ik moest we ven. Ik ging wat naar voren zitten, zodat mijn handen voor hem on zichtbaar waren onder de tafelrand. Toen kreeg ik door, welk een stra tegische positie Chet Leegard innam tegen de muur: hij scheen doelloos voor zich uit te staren, maar iets zei me dat hij geen beweging miste. Ik dwong mijn handen en knieën tot een starre rust. Wat had Steve Corbett hem verteld? Het gezicht van de sheriff was schrander, maar het was ook het ge zicht van iemand uit de provincie; als ik hem ook maar enige uitleg zou proberen te geven van mijn entree in de familie Corbett zou hij over haaste gevolgtrekkingen maken. Naar de opvattingen van Eldreth is het van in zonde leven maar een kleine 3tap naar moord. Ik zei. .Mijn man had van een vriend over dit kamp gehoord. Goed viswater, weet u. Rustig voor de jongen en massa's zonneschijn'. ,5Imm'. De sheriff scheen bij zich zelf een vergelijking te maken. Het stompje potlood dat hij stijf tussen zijn duim en dikke wijsvinger hield, bewoog met rukken van links naar rechts en op het blad dat ik op zijn kop zag, verschenen regels die ge graveerd leken in een klein sierlijk handschrift, dat van een vrouw had kunnen zijn. ,Bent u hier nooit tevoren geweest?' ,Nee. Deze zomer ,s de eerste keer. We zijn afgelopen maandag a an ge komen'. .Heeft u vooruit gereserveerd ,Nee. Ik.... we zijn eerst in een ander toeristenkamp geweest'. Ik vroeg me wanhopig af wat ïk zeggen moest als hij vroeg waar dat andere kamp was en ging haastig door: ,Dat was vandaag een week geleden. U herin neet zich nog wel ""dat het zo heet was. Zondag zijn de jongen en ik daar gebleven terwijl mr Corbett hierheen reed om ta zien of hij een huisje kon buren' Hij ondervroeg me over mijn ken nismaking met de mensen, mijn ver houding tot hen, wat we van minuut tot minuut gedaan hadden tijdens ons verblijf. Wannee: de oefenbalen gemaakt waren en waarvoor en wel ke mensen ervan hadden kunnen we ten. Hij vroeg niets over Steve Cor- betts nachtelijke gewoonten en .k zei er niets over. Het bezoek van Hoxie Mueiler op vrijdag werd lang durig besproken. .Ik 'heb een mannetje achter die Hoxie Mueiler aangestuurd, die hem zal wagen bi j me "te komen', verze kerde hij. De geschiedenis van Al Sprungs aan val op Cottie moest ik tot in het kleinste detail vertellen. Fronsend naar zijn aantekenboek, zei hij: ,Zijn moeder, mrs Sprung, was een bijzonder aardige vrouw. Het is tra gisch dat die Al zo aan lager wal :s geraakt'. Toen begon bil over de vorige avond. .Het schijnt .Sirs. Corbett, dat A2 Sprung gisteravond is gestorven. Dat aagt dokter Hansen'. Ik bevochtigde mijn droge lippen en stelde een absoluut idiote vraag, ik denk met de bedoeling de onnozele onschuld te spelen. ,Is hij is hij een natuurlijke dood gestorven?' De sheriff sperde even zijn ogen open van verbazing. Hij berisote me. .Zou een man zichzelf in een zak kun nen stoppen en zichzelf aan een boom kunnen opgangen (wordt vervolgd)

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1969 | | pagina 13